Šta je novo?

Metro

Beograd će biti domaćin izložbe EXPO 2027. Hoće li im to biti bar mali podsticaj da se ovaj epski projekat ubrza?
 
Kada je reč o pripremi Makiškog polja za izgradnju metroa, Čučković je najavio velike aktivnosti tokom ove godine.


– Tokom jula će biti potpisan ugovor za izgradnju velikog depoa za vozove. Takođe, na istom prostoru nalaziće se i komandni centar. Ovim rebalansom budžeta predviđen je i početak izgradnje četiri stanice budućeg metroa – na Banovom brdu, Adi Ciganliji, Beogradskom sajmu i na prostoru Savskog trga. Izgradnja metroa će suštinski promeniti saobraćajnu sliku prestonice – ukazao je gradski menadžer i najavio dalja ulaganja u obnovu javnog gradskog prevoza.

 
Rebalans gradskog budžeta predviđa početak izgradnje prve 4 stanice metroa???! Znači, očekujmo kopanje do kraja godine na Savskom Trgu. Bože dragi, daj nam da vidimo i to čudo 🙏 :pob:

Onda kada počne izgradnja stanica, počela je i realna izgradnja metroa. Sve pre toga je samo medijsko spinovanje i propaganda za neuke.
 
Budimpeštanski Metro ima 5 stanica u neposrednoj blizini Dunava, čak 2 linije su prokopane duboko ispod rečnog korita. Njujorški Metro takođe ima mnogo priobalnih stanica. Metroi u Hong-Kongu, Amsterdamu, Kopenhagenu su bukvalno izgrađeni ispod lavirinta od baruština, kanala i malih ostrva.

Ne bih da baksuziram unapred, valjda su za ovih 5 ili 6 godina koliko se metro projektuje ispitani svi geološki uslovi. Vremena za to je bilo više nego dovoljno, bilo bi lepo kada bi se sada za promenu malo prešlo sa crtanja na kopanje i bušenje.
 
Геоморфологија Дунава и Саве су другачији. Још кад крене Топчидеру река да пробија у тунел одозго, па кад зауставе радове на две године, па после признају да мора да иде кроз брда и стене а не кроз муљ и потоке. Па остану 3-4 јаме од станица неискоришћене.
 
Онда ће то експресно, али карта неће бити 50 рсд за једну вожњу.
 
Neka bude i 100 dinara vožnja, bar ćemo se za te pare voziti kao ljudska bića. U Sofiji je karta 1,60 leva, to je otprilike ista cena.
 
Искрено мислим да ће бити 200 једна вожња, а месечна најмање 3800.
 
Karta za metro mora da bude ista kao i za ostatak prevoza i cena ne sme da se razlikuje. To je najveća budalaština u gradovima gde je to suprotno. Barem je tu lakše vršiti naplatu (turniketi) i kontroli ("blokada" na izlazima).
 
Како ствари стоје, биће засебна категорија карта за метро.
 
Samo kako validirati sms kartu na turniketu? Ili su i tu validatori laž 😂
Pa eto, i odatle kreće glupost ovog novog sistema. Uostalom, ne moraju da budu barijere, mogu biti postavljeni aparati za skeniranje karte, da bude slobodan prolaz. A onda lepo češće kontrole na izlazima iz metroa. SMS karte treba ukinuti i uvesti papirne, uvesti (konačno) i automate za karte na što vise lokacija (uz eventualno neki normalan metro, i na svakoj stanici metroa), itd. Nije kao da je trenutni (glupi) sistem fiksan i za uvek.

Mislim, kako god da se okrene, sistem za naplatu se može lepo namestiti i naplata karte za metro (opet i tu ne treba da postoji neka posebna vrsta karte) mora biti u istom sistemu i da ima iste cene.
 
Да ли ће у систему Београдског метроа и воза (скраћено БМВ) важити и дневна карта од 120 РСД?
 
Mora. Kao što mora i mesečna (godišnja) karta, jer koja je svrha metroa na kraju, ako će radnicima, srednjoškolcima, itd, morati onda dodatno da se naplati prevoz metroom.
 
Dobro, da, trenutni plan metroa je takav, ali sam ja mislio generalno, u nekoj verziji koja nije takva, nego normalna.
 
У нормалној визији прави се што рационалнији метро и по питању трасе и по питању начина изградње.
 
@Užice
Vrtiš jednu te istu priču, a u smislu napravio onaj još onda, ovi puštaju metro te i te godine. Mašiš poentu mnogih pisanja ovde. Nije da nama metro uopšte ne treba, al prosto ovaj sadašnji plan košta isuviše, i neće rešiti krucijalne probleme za najširi deo urbane gradske zone. Stopiraće mnogo što šta, jer prosto traje to, kao i svuda u svetu kad već to toliko kopaš i pratiš po Vikipediji. Novca ne može biti za sve. Pa valjda vidiš koliko se razvlače mnogo jednostavniji projekti u Beogradu. Mnoge metropole koje imaju metro, rešile su daleko adekvatnije nadzemni saobraćaj. Na šta će postojeći sistemi ličiti sa godinama koje dolaze, ako se toliki resursi bace na metro? Ti to uporno zanemaruješ, i misliš da ćeš u metro ući već 2028? Tek o pominjanom patrljku ne treba trošiti reči. Toliko nas mogu zeznuti sa promašenim projektom ove vrste, da realno većina ljudi toga nije svesna. Pominješ Budimpeštu, koja ima gužvi u saobraćaju podosta, pa opet nadzemni sistemi funkcionišu i više nego solidno, i pored jednog od najstarijih metro sistema u svetu. Broj vozila u odnosu na Beograd sam po sebi govori mnogo. Prag i Berlin su među vodećim gradovima u svetu po pitanju JGP-a, a upravo su poznati po odličnom nadzemnom prevozu. Ok, on je prilagođen i postojećim metro sistemima, al opet je jako masivan i izuzetno razvijen i pored metroa.

To kad je ko dobio tramvaj, apsolutno nema veze. Mi ga imamo od 1892, Sarajevo ga dobilo pre Beča itd. No, neki gradovi su dobijali i kao eksperiment, a pre nego što ga uvedu glavne metropole u Evropi. Danas Beč ima vrlo razvijen tramvaj, pogotovu u odnosu na minijaturno Sarajevo. Eto nema tramvaj među prvima u Evropi, pričam o Beču, al ima ga koliko već decenija, a da funkcioniše dosta dobro. Poenta, nebitno ko je šta imao po tom pitanju u prošlosti, niti šta je planirao ne znam koje godine. Bitno sa čim u sadašnjosti funkcioniše, i šta je najbolje činiti u budućnosti. Tu je Beograd u teškom problemu. Mnogo se mora uraditi pre tog metroa, koji toliko jedva čekaš, a verujem da će apsolutno sve ispaštati ako se krene sa tim projektom. To je prosto neminovnost. Vreme, novac, razni nepredviđeni faktori, a još ako se ne kompletira na kraju (vrlo moguć scenario), možemo stvarno biti u takvom problemu, koji teško da će se rešiti za života većine članova ovog foruma.
 
Зато што су нам очекивања мегаломанска и неповезана како са реалијам тако и са будућношћу а нити имамо неку пројекцију будућности.
Једино што имамо је власт која је потпуно подрђена интересима инвеститора, а они се воде само брзим обртом капитала. Јавни интерес је ту трећеразредан.
 
@Užice
Vrtiš jednu te istu priču, a u smislu napravio onaj još onda, ovi puštaju metro te i te godine. Mašiš poentu mnogih pisanja ovde. Nije da nama metro uopšte ne treba, al prosto ovaj sadašnji plan košta isuviše, i neće rešiti krucijalne probleme za najširi deo urbane gradske zone. Stopiraće mnogo što šta, jer prosto traje to, kao i svuda u svetu kad već to toliko kopaš i pratiš po Vikipediji. Novca ne može biti za sve. Pa valjda vidiš koliko se razvlače mnogo jednostavniji projekti u Beogradu. Mnoge metropole koje imaju metro, rešile su daleko adekvatnije nadzemni saobraćaj. Na šta će postojeći sistemi ličiti sa godinama koje dolaze, ako se toliki resursi bace na metro?
Eto, mi pola veka ne bacamo resurse na izgradnju metroa, pa nam je gradski saobraćaj praktično ostao na nivou iz 1970. godine, a grad se za to vreme udvostručio. Vozni parkovi GSP su u čak gorem stanju nego što su bili tada. Šta je onda stopiralo razvoj grada tolike decenije, ako nepostojeća izgradnja metroa očigledno nije? Šta ga stopira danas? Svaki metro košta isuviše za relativno siromašne zemlje poput Srbije ili Bugarske, i nigde ne pokriva svaku ulicu u gradu. Ali saobraćajno-ekološki kolaps košta na hiljade ljudskih života godišnje.
@Užice
Na šta će postojeći sistemi ličiti sa godinama koje dolaze, ako se toliki resursi bace na metro? Ti to uporno zanemaruješ, i misliš da ćeš u metro ući već 2028?
Postojeći sistemi će u najgorem slučaju ostati isti kakvi su danas.
Ne verujem da ću u metro ući 2028. godine, jer ova vlast patološki laže na dnevnom i nedeljnom, a ne godišnjem/decenijskom nivou. Samo se nadam da ću za života stići da se vozim metroom u BG i da moji potomci neće morati da putuju u jednu Sofiju da bi videli šta je metro.
 
Vrh