Šta je novo?

Metro

Јавна презентација УП за изградњу метро станице "Скадарлија" и градске пијаце "Бајлони"
На основу члана 63. Закона о планирању и изградњи („Службени гласник РС”, бр. 72/09, 81/09- исп., 64/10 одлука УС, 24/11, 121/12, 42/13 , одлука УС и 50/13, 132/14,145/14, 83/18, 31/19, 37/19, 9/20 и 52/21),
ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове
Оглашава

ЈАВНУ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ
УРБАНИСТИЧКОГ ПРОЈЕКТА ЗА ИЗГРАДЊУ МЕТРО СТАНИЦЕ „СКАДАРЛИЈА” И ГРАДСКЕ ПИЈАЦЕ „БАЈЛОНИ” НА К.П. 1476, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1430, И 468/2 СВЕ КО СТАРИ ГРАД У БЕОГРАДУ



1
. ЈАВНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА обавиће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену) од 24. јула до 1. августа 2023. године, сваког радног дана од 9 до 15 часова.
2. Носилац израде предметног Урбанистичког пројекта је „УРБАНИСТИЧКИ ЗАВОД БЕОГРАДА” ЈАВНО УРБАНИСТИЧКО ПРЕДУЗЕЋЕ из Београда, Палмотићева бр. 30.
3. Захтев за потврђивање Урбанистичког пројекта поднело је МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ, у име инвеститора ЈКП „БЕОГРАДСКИ МЕТРО И ВОЗ” , Београд, Светозара Марковића бр.38-40
4. У току јавног увида, елаборат за јавни увид за потребе израде Урбанистичког пројекта, биће изложен и на сајту Града Београда www.beograd.rs у рубрици “Градски огласи”.
5. Носилац израде предметног урбанистичког пројекта у току одржавања јавне презентације даваће обавештења о урбанистичко архитектонском решењу Урбанистичког пројекта, сваког радног дана од 9 до 15 часова, у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (у сутерену).
6. За давање обавештења о садржају јавне презентације овлашћена је Весна Тешић дипл. инж. арх., Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, Краљице Марије бр. 1.
7. Заинтересована лица могу током јавне презентације да изврше увид у урбанистички пројекат, као и да своје примедбе и сугестије на планирана решења у писаној форми доставе Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, преко писарнице у Улици краљице Марије бр. 1, најкасније до 1. августа 2023. године.

dokumentacija:

 
E pa ljudi, eto nama Potemkinovih sela u 2023. godini jer ne postoji ugovor za depo niti za gradnju prve linije metroa, ali Šapićeva gradska SNS vlast forsira građevinske radove za metro stanicu ispod Bajlonija. Ulazimo u završetak filma, ili ćemo sprečiti ovo zlo od metro linije 1 ili će nastaviti da nas prave budalama kao što su ucrtali.
 
Šteta je što renderi lažu, i već mi je žao što se ovo sjajno arhitektonsko-urbanističko rešenje neće ostvariti. :rolleyes:
 
Али већ је победило скроз другачије решење за ову метро станицу.
 
E pa ljudi, eto nama Potemkinovih sela u 2023. godini jer ne postoji ugovor za depo niti za gradnju prve linije metroa, ali Šapićeva gradska SNS vlast forsira građevinske radove za metro stanicu ispod Bajlonija. Ulazimo u završetak filma, ili ćemo sprečiti ovo zlo od metro linije 1 ili će nastaviti da nas prave budalama kao što su ucrtali.
Nije zlo to što navodno planiraju izgradnju ove linije, zlo je što lažu da će je izgraditi, pa čak i započeti neke stvarne radove. Vesić nas sve pravi budalama, od jeseni 2021. "potpisuje" te ugovore o metrou po deseti put, i niko da taj potpis vidi, svaka 2-3 meseca plasiraj ista obećanja u toalet-medijima, samo menjaj rokove. Jedna od desetak prežvakanih laži;
 
Za one koji misle da se metro nece graditi:
Iz razgovora koje sam svojevremno imao sa Mansurbekom Sultanovom (RZD), direktorom DB-a za Balkan i vodecih ljudi iz Energoprojekta niskogradnje a i iz izvora iz EGISa (francuska + beogradsko odeljenje) koji u ovom trenutku masovno zaposljava, mogu potvrditi sa 99% sigurnoscu da ce metro linija 1 krenuti da se gradi.
 
Poslednja izmena:
Za one koji misle da se metro nece graditi:
Iz razgovora koje sam svojevremno imao sa Mansurbekom Sultanovom (RZD), direktorom DB-a za Balkan i vodecih ljudi iz Energoprojekta niskogradnje a i iz izvora iz EGISa koji u ovom trenutku masovno zaposljava, mogu potvrditi sa 99% sigurnoscu da ce metro linija 1 krenuti da se gradi.
🙏🙏🙏 :pob:

Samo je pitanje kada će krenuti?
 
Спејшо, Султановим, пошто је Мансурбек мушко:)

А откуд њему та информација? РЖДинтернејшнл је био заинтересован за градску железницу.


А капирам. Задатак је био да се никад не укрсти са метроом, зато је морао да зна
 
Za one koji misle da se metro nece graditi:
Iz razgovora koje sam svojevremno imao sa Mansurbekom Sultanovom (RZD), direktorom DB-a za Balkan i vodecih ljudi iz Energoprojekta niskogradnje a i iz izvora iz EGISa (francuska + beogradsko odeljenje) koji u ovom trenutku masovno zaposljava, mogu potvrditi sa 99% sigurnoscu da ce metro linija 1 krenuti da se gradi.

To što će linija krenuti da se gradi ni po muke, nego kad će se završiti :) Mogu da stavim glavu na panj da mi ovu liniju nećemo videti još 15 godina najmanje.
 
To što će linija krenuti da se gradi ni po muke, nego kad će se završiti :) Mogu da stavim glavu na panj da mi ovu liniju nećemo videti još 15 godina najmanje.
Epohalni uspeh će biti ako ovo počne i da se gradi, s obzirom da se metro u ovom gradu planira 140 godina, a još niko nije iskopao ni milimetar tunela niti podzemne stanice.

Plašim se da u narednih 15 godina nećemo videti ni kopanje, a kamoli puštanje M1 ili njene prve faze u saobraćaj. Eto, Vesić najavljuje potpisivanje prvih ugovora već cca. 20 meseci, otkako je krenulo PR drljanje Makiša, pa još ni to nikako da vidimo.
 
Epohalni uspeh će biti ako ovo počne i da se gradi, s obzirom da se metro u ovom gradu planira 140 godina, a još niko nije iskopao ni milimetar tunela niti podzemne stanice.

Plašim se da u narednih 15 godina nećemo videti ni kopanje, a kamoli puštanje M1 ili njene prve faze u saobraćaj. Eto, Vesić najavljuje potpisivanje prvih ugovora već cca. 20 meseci, otkako je krenulo PR drljanje Makiša, pa još ni to nikako da vidimo.

Iskreno bolje da ne kreću da grade. Projekat je loš. Ja bih radije sačekao neku buduću manje korumpiranu vlast da odradi kršten projekat. Suviše je ovo bitna stvar za grad i bojim se da nas ova presvučena radikalska bag** ne upropasti zauvek, kao što je u mnogim drugim aspektima života.
 
Iskreno bolje da ne kreću da grade. Projekat je loš. Ja bih radije sačekao neku buduću manje korumpiranu vlast da odradi kršten projekat. Suviše je ovo bitna stvar za grad i bojim se da nas ova presvučena radikalska bag** ne upropasti zauvek, kao što je u mnogim drugim aspektima života.
Naprdnjaci nisu "radikali", nego LDP presvučen u kvazinacionalno ruho. To što su se nekada davno predstavljali kao radikali koji su za Veliku Srbiju danas apsolutno nema nikakvu težinu, a pitanje da li su i tada bili iskreni.

Ako realizuju ovaj projekat, to će biti jedina pristojna stvar koju su uradili za sve vreme svoje vlasti. Namerno ne kažem "dobra stvar". Ako ga ne realizuju, sa sobom će ostaviti samo veleizdaju, poniženje i pljačku epskih razmera u kojima živimo 11 godina. I nemački okupator je za sobom ostavio Stari Savski Most, ne treba ga rušiti ni izmeštati zbog toga što su ga sagradili neprijatelji, ali to valjda ne znači da je bilo dobro što su nas okupirali.
 
Moram podvući da se za metro stanicu ispod Bajlonijeve pijace radi urbanistički projekat što znači da nema javne rasprave kao ni da Skupština grada Beograda ne usvaja projekat već to čini Komisija za planove grada Beograda kojom predsedava gradski urbanista. Ovakvi projekti su problematični jer dozvoljavaju da se radi mimo Generalnog urbanističkog plana i plana detaljne regulacije. Ukratko, radi se o legalizovanom urbanističkom nasilju koje izvršava Komisija za planove grada Beograda sa gradskim urbanistom na čelu.

 
LDP sigurno nisu, ali neću da ulazim u političke diskusije.

Bolje da ne izgrade ništa nego da zaduže državu milijarde i da naprave besmislicu. Toliko stvari ne valja u ovom projektu. Pa pogledaj samo prvu liniju - Makiški krak nema nikakvog smisla, to su neke livade koje verovatno šteluju za svoje drugare koji hoće da grade kondominijume. Linija ignoriše Prokop boga pitaj zbog čega, a Klinički centar tek treba neka treća linija (koja će se izgraditi 2138. godine) da uključi u mrežu. Nijedna linija ne uključuje aerodrom. Stanica Vukov spomenik ne postoji, jedina trenutno izgrađena stanica na ključnoj lokaciji u širem centru grada.

Dve najbitnije tačke u gradu, železnička i aerodrom, nisu ni u kakvim planovima ove mreže, ali zato tri stanice ka Železniku će da se grade prve da se pokriju SNS-ovske livade.

Kao što sam rekao, bolje da ne grade ništa. Ionako će da se nakradu više nego što će da grade i nama će sve to na nos da izađe u budućnosti. Ostaviti nekim drugim, poštenijim generacijama da se bave pitanjem metroa.
 
Kakav epohalni uspeh?! Više još jedna u nizu epohalnih katastrofa koja potpuno ignoriše potrebe grada.
Ja sam iskreno oguglao na njegove argumente. Prosto, čovek tera svoju priču. :D Većina nas je ovde svesna koliko je zlo to što oni planiraju da rade. Dođe isto kao da vidiš čoveka sa slabim primanjima kako vozi Mercedes star 20 godina. Za život nije bitno da se voziš bezbednim i modernijim autom, već je bitna marka, odnosno „prestižˮ koji dobijaš imenom automobila.
 
Vrh