Šta je novo?

Metro

I u jednom Londonu sa 150 godina dugom tradicijom metroa koji danas ima 11 linija bez DLR-a, većinu putnika prevoze čuveni dabldeker autobusi. Prosto, nijedan metro ne može pokriti svako naselje i svaku ulicu, retke su metropole gde je šinski prevoz potpuno potisnuo drumski. Međutim, dvomilionskih gradova u kojima tri četvrtine putnika prevoze busevi danas ima samo u zemljama trećeg sveta.
 
U Becu imate te dvospratne stanice i stvara se guzva.
Sam silazak je stres.
 
Tvoji argumenti počivaju na tome da će svi da pocrkaju da uđu u metro, a u realnosti će se barem na stanicama gubiti između 10 i 20 minuta, što izjednačava vozno vreme autobusa. I šta smo dobili? Ulupali smo pare za isti efekat.
Ovakav metro kakav planiraju, kao krajnji rezultat će imati povećanje svakodnevnog korišćenja kola.

Možda ulaz i izlaz iz podzemne stanice vremenski traje duže od ulaska u autobus, ali je zato sama vožnja bilo kojim metroom u poređenju sa vožnjom bilo kojim trenutno dostupnim prevozom u BG nebo i zemlja. Koliko dugo danas u proseku čekaš bus, a koliko bi čekao voz u metro stanici?
Koliko te blizu željene lokacije danas vozi autobus, a koliko bližu bi te vozio metro?

Опет ће аутобуси више возити путнике где им одговара него метро.
Pod uslovom da ne skrate linije da idu do metroa.

I u jednom Londonu sa 150 godina dugom tradicijom metroa koji danas ima 11 linija bez DLR-a, većinu putnika prevoze čuveni dabldeker autobusi. Prosto, nijedan metro ne može pokriti svako naselje i svaku ulicu, retke su metropole gde je šinski prevoz potpuno potisnuo drumski. Međutim, dvomilionskih gradova u kojima tri četvrtine putnika prevoze busevi danas ima samo u zemljama trećeg sveta.
I kakve veze imaju dvomilionski gradovi sa Beogradom?
 
Uostalom, koliko je danas vremena potrebno za silazak u Vukov Spomenik, za koji kažu da je i dalje najdublja podzemna stanica u Evropi, mislim da je u vreme svog otvaranja 1995. bila čak i u svetu?

Хахахаха. Ала ти лупеташ дечко. Само Санкт Петербург има барем 10 дубљих подземних станица (онако одокативно, пошто сам се возио).
 
Ne razumem diskusiju, zar prva linija nije rešena stvar?
 
Koliko te blizu željene lokacije danas vozi autobus, a koliko bližu bi te vozio metro?
Primera radi: ako mi je cilj da do Zelenjaka dođem sa nekog čukaričkog naselja, lakše mi je da se kao gospodin čovek vozim metroom 10 minuta do Trga Republike, i onda još 5 minuta prepešačim do same pijace, nego da se više od pola sata gužvam u nekoj pretrpanoj kanturini na liniji 52 ili 56 da bih stigao direktno do te lokacije sa polomljenim kostima u busu.
I kakve veze imaju dvomilionski gradovi sa Beogradom?
Imaju veze zato što je Beograd jedan od njih, i jedini grad te veličine bez metroa u Evropi.
 
Primera radi: ako mi je cilj da do Zelenjaka dođem sa nekog čukaričkog naselja, lakše mi je da se kao gospodin čovek vozim metroom 10 minuta do Trga Republike, i onda još 5 minuta prepešačim do same pijace, nego da se više od pola sata gužvam u nekoj pretrpanoj kanturini na liniji 52 ili 56 da bih stigao direktno do te lokacije sa polomljenim kostima u busu.
Ima dosta ljudi koji pretpostavljam su došli u Beograd. Pre će čekati recimo jedan autobus koji im je direktan, jedno 30 minuta, nego presedati i doći do lokacije duplo brže.
 
Ko sa Čukarice putuje do Zelenjaka, većinom ima za cilj Trg Republike, Knez Mihajlovu, Kalemegdan i najužu moguću zonu centra. Okretnica Zeleni Venac će moći da se ukine ako se realizuje celokupna M1 uključujući južni krak do Orlovače. Ne znam koliko je realno da se izgrade svih 8 planiranih stanica južno od Žarkova, ali sa njima bi autobuske linije 37, 52 i 56 postale višak.
Mm-hmmm... How yes no. Centar je tako minijaturan, Pozorišni trg, Knez, Čika Ljubina, Dositejeva, Dom omladine, Kolarčeva i Terazije. Niko ne ide do Londona, Beograđanke, Taša, Glavne pošte, Pravnog, 27. marta, Kalemegdana... Ukineš 37 i... presedaš tri i po puta :) I ima da stigneš pre nego... jedrenjakom. Baš je strava pokriven centar ovim planom. Toliko, da mu konsultanti pri gradnji prognoziraju trećinu putnika jedne 95-ce.

Da imamo smislenu opoziciju, među tri prva zahteva na demonstracijama treba da bude obustava ovog projekta, kao najgoreg od postanka sveta.
 
Poslednja izmena:
Али немамо опозицију, имао шакале у рукавицама који чекају свој ред да продају веру за вечеру.

Немамо ни друштво које је макар минмално просторно свесно и писмено. Зато је прошао наводни београд, проћиће и овај метро и сајам и дефакто укидање трамваја и тролејбуса.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Primera radi: ako mi je cilj da do Zelenjaka dođem sa nekog čukaričkog naselja, lakše mi je da se kao gospodin čovek vozim metroom 10 minuta do Trga Republike, i onda još 5 minuta prepešačim do same pijace, nego da se više od pola sata gužvam u nekoj pretrpanoj kanturini na liniji 52 ili 56 da bih stigao direktno do te lokacije sa polomljenim kostima u busu.
Primera radi, ako mi je cilj blok 45, lakše mi je da uđem u autobus 89 i "lomim kičmu" nego da sa metroom obiđem pola Beograda i opet na kraju presedam na autobus / tramvaj.

Ako mi je cilj Kanadska ambasada, lakše mi je da uđem u 37 i "limim kičmu" nego da sa metroom idem do Galerije i da onda odatle idem peške uzbrdo i to okolo - naokolo.

ITD...
 
JKP Beogradski metro i voz se seli na adresu Vojvode Stepe 318. Pogledajte ko je vlasnik objekta ;)
 
Па ко је власник?!

Која је поента твог поста ако ниси написао ко је?
 
1979

instagram_1641163283512.jpg
 
Znači, te bušilice za merenje i ispitivanje tla su se po beogradskim ulicama mogle videti i kasnih sedamdesetih, pre nego što su zasele tramvajdžije 21. veka? Zato dok ne vidim da se krticom buše tuneli ili barem iskopavaju stanice, ne verujem im apsolutno ništa. Prođe već polovina juna, gde li su ti Vesićevi metro ugovori koje obećava još od pretprošle jeseni? Nije li jun 2023. bio zadnji rok za potpisivanje koji je najavio?
 
Mora da se busi svako malo, jer se sastav tla ispod Beograda menja kako idu decenije. Podseti me kada me je pokojna mati terala da premerim za zavese svakih mesec dana, pa na kraju kad izmerim dodje i ona da izmeri, jer se vremenom prostor zgusnjava i razudjuje te se stoga i rastojanje od poda do garnisne menja.
 
Nemojte da se ložite da će biti nešto od naprednog metroa. Pre svega na srednji rok, 99% ostaju visoke kamatne stope, neka završe sve što su započeli i biće uspeh. Ovo ne računam da su započeli. Na srednji rok veća je verovatnoća da bankrotiramo nego li da možemo da se ozbiljno dodatno zadužimo i isplatimo ovo napredno čudo. U 2023, pre skoka k.s. skoro 10% ukupnog budzeta išao je na rashode kamata, kakve su sada kalkulacije i kakve će biti nakon zamene starih dugova novim...nisam se bavio time. Za 2-3godine najveća stavka u budzetu biće rashod kamate. Najveći problem, nisu napredni, no svest ljudi, da je svako od onih koji putuju vani umesto što je skupljao kolekcije za ig i slično, bavio makar na momenat time kako je organizovan i funkcioniše prevoz putnika u dotičnim gradovima koje su posetili, ne bi nikad nestala stara ž.s. niti neko smeo da se pojavi sa ovakvim predlogom naprednog metroa.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Може Кина кредит у јуанима да ти да по којој год каматној стопи жели.

Такође, ако обуставиш јавне инвестиције и престанеш да градиш, банкротираћеш сигурно - то значи да мораш да наставиш да градиш...
 
Vrh