Kada se napravi metro (normalan) treba pustiti jedno godinu dana da ljudi steknu nove navike i onda korigovati linije, trase i intervale. Jeste zanimljivo ali dzaba gatamo.
Falim te bože, neko da skapira.
Ljudi ne razumeju da linije JGPa ne može da projektuje i osmišljava pojedinac, već se to pravilu radi uz gomile raspoloživih informacija i to sprovode čitavi timovi, gde svako obrađuje po jedan segment, ili rade u fazama. Nekad su bolji (80ih), nekad su gori (Tica i SM(A)RT ekipa) ali to uvek rade ozbiljni timovi sa ozbiljnim informacijama.
To je isto razlog što ja retko komentarišem uspostavljanje novih linija na susednim temama, jer nema tih relevantnih informacija koje može jedan čovek da drži u glavi za sve faktore i promenljive duž samo jedne autobuske linije. Recimo, sve promenljive duž jedne linije 23, od Vidikovca pa do Karaburme. A kamoli sve promenljive duž više linija, kao što ljudi ovde pokušavaju olako da prekroje pola grada po metodi odokativno.
Najluđe od svega je što predložena prekrajanja i izmene zavise od trase metroa, a čak ni to još nije definitivno, jer duž gradnje XY km tunela može da dođe do brojnih izmena, i u trasi tunela, i u lokacijama stanica, i posle u taktu metroa, i u svemu i svačemu. Razumeo bih ova razmatranja da se sad upravo rade završni radovi na poslednjoj stanici metroa, garniture su stigle i opremaju se, depo je izgrađen, uspostavljena organizacija, obučeni kadrovi, spremni delovi, spremna logistika, i sve je na 4 meseca od otvaranja...
Nego ovi bre još nisu ni metar tunela iskopali a ljudi već smišljaju pretumbavanje celog grada.
I nije samo trasa metroa bitna i promenljiva, nego i predviđeni budžeti, stanje u JGP (za koje uporno govorim da je i ovako u gadnom problemu, a ljudi bi da ga forsiraju da ubacuje elektrošporete i plinske boce), predviđene izmene u saobraćaju, materijali, garniture, delovi, kadrovi... Svašta nešto. U redu je predlagati nešto bez obaveza i uložiti trud u nešto i dati svoj doprinos. Samo, ovde su počele velike licitacije i izmene na nivou celog grada, a do završetka prve linije metroa ima bar nekoliko godina, i to AKO se ikada nastavi sa njenom gradnjom.
P.S.
E da... i nemoj ni slučajno da se neko pozabavi širenjem tramvajskih šina na Novom Beogradu. Bolje u 2022. planirati šta i kako sa Beogradom 2032. nakon izgradnje metroa koji je izvestan koliko i hladna fuzija, nego videti šta može ovde i sada da se uradi sa postojećim podsistemima okruženim postojećim bašticama i smeštenim u postojeći depo na NBG...
Znači nemoj niko da je dir'o Novi Beograd i sve one prazne neiskorišćene livade unutar njegovih bulevara. To je tu za ukras, ne za funkcionalnost. Kao što je i depo simbolički smešten na NBG, da bude što je moguće dalje od 2/3 tramvaja koje opslužuje.