Šta je novo?

Metro

Адекватан пројекат метроа би тежио да покрије и Калуђерицу и Борчу са циљем растерећења јавног и друмског саобраћаја.
Nama trebaju ozbiljni P+R sistemi koji su povezani na metro. Ozbiljna količina parking mesta sa ozbiljnim i jakim metro i tramvajskim linijama. I tako da se pokriju svi ulazi u Beograd, ali zato moraju da postoji pouzdan prevoz u gradu da ne bude da si ostavio auto i da ne možeš ništa kad dođeš u centar.

U Beču kad sam bio, doduše turistički, auto je bio parkiran na obodu grada, a metro me je vozio do Westbahnhof-a za jako smešno vreme u poređenju sa kilometražom koju je prelazio. A odatle si mogao na bilo koji prevoz kuda god ti je bilo potrebno.
 
@Дошљак @TheOnlyLuka
Kad sam predlagao za PGR šinskih sistema da se iskoristi postojeća pruga do južnih delova Grocke uz izgradnju / uređenje pruge i stajališta, gde je to potrebno, i da se planirani krak preko Leštana i Vinče iskoristi za BG: voz, dobih odgovor da to nije tema plana, a oni sami dali plan proširenja pruga i predložili linije. Ovim mojim predlogom bi se pokrila cela Grocka, uz reorganizaciju linija, kako bi se približile vozu. Time se na brz i jednostavan način rešio višedecenijski problem Gročana (mislim na opštinu, ne na naselje). Čak bi i neka (Pod)Avalska naselja profitirala od toga.​
 
U proračunima i planovima, ne izostavite iz vida da je planirano i širenje Despota Stefana iznad Banije i da je planiran tunel Ekonomski fakultet - Despota Stefana. Naravno, razumem i skepsu i rezervisanost prema tome jer, eto, i metro je planiran pa nije još ni počeo da se gradi, čak ni ovaj Vučićev investitorski. Ali ipak, s obzirom da su širenja ulica verovatnija nego kopanje metro tunela, ne izostavite to da su neke već predodređene za širenje i da su u planu neki tuneli.
@lukander01
Ne možemo tako lako, to zahteva ozbiljno projektovanje. Pokušao je Vesić sa kantom žute farbe na NB, pa je opet prefarbao u belo, jer je bilo diletantski i stvaralo je više štete. Nama ni nekad efikasna žuta traka u Bulevaru Mihajla Pupina više ne funkcioniše u decembru mesecu - treba je prebaciti u sredinu, ali to stvara nove probleme...

Ozbiljan posao za ozbiljne stručnjake.
Ovo je tačno. Nisu sva rešenja koja deluju fensi i bezgrešno u teoriji, takva i kad se sprovedu u praksi. Tj ne može svuda copy paste, nego mora da se prilagođava samoj lokaciji i uslovima.
 
@Užice
Ne znam kako misliš da se sakate linije poput 23-jke, 37-ice i 56-ice, kad taj eventualni metro ne bi pokrivao ništa dalje od Žarkova.
Možda im ne treba toliko zakidati takt, ali trase tih linija bi nakon puštanja M1 mogle biti skraćene da voze do metro-stanice Trgovačka na Žarkovu, tu staju i mnogi međugradski autobusi iz pravca jugozapada. 56-ca, 23-ka, 37-ca bi bile odličan fider za prvu liniju metroa, koja u ostatku svoje trase većim delom prati njihovu današnju putanju.

Najidealnije rešenje za prvu liniju bi bio depo na Orlovači, i prva stanica Petlovo Brdo, a zatim Labudovo Brdo, Vidikovac i Cerak, sve do Trgovačke, odakle bi dalje išla prema zvaničnom planu. Ali taj produžetak bi koštao ko zna koliko, i verovatno su tek radi reda prihvatili da u PGR šinskih sistema unesu i taj krak do Petlovog Brda, čisto da privremeno umire javnost.
 
Poslednja izmena:
Moj predlog izmena određenih autobuskih linija nakon izgradnje prve metro linije
Linije sa promenom trasa:
23 ŽS Pančevački most (ili ŽS Dunav) - Vidikovac
25 Omladinski stadion - Kumodraž 2
27 Omladinski stadion - Mirijevo 3
74 Omladinski stadion - Bežanijska kosa
Ukinute linije:
27E, 37 i 58
Ostale linije bi ostale na istim trasama uz mogućnost promene intervala.
 
23 - sa Karaburme teleport?
25 - pre bih rekao 25P da ide do Omladinskog jer je duza linija u Kumodrazu
27 - kada izadju ljudi mogu da se uhvate svi i da igraju kolo oko kruznog toka jer im je linija besmislena
74 - ovo bi odmah mogli da urade, pod uslovom da uvedu bus/tramvaj koji ide od Mirijeva do Vukovog spomenika jer je 74 previse razvucena.

I za kraj linije ne treba ukidati.

Kada se napravi metro (normalan) treba pustiti jedno godinu dana da ljudi steknu nove navike i onda korigovati linije, trase i intervale. Jeste zanimljivo ali dzaba gatamo.
 
Kada se napravi metro (normalan) treba pustiti jedno godinu dana da ljudi steknu nove navike i onda korigovati linije, trase i intervale. Jeste zanimljivo ali dzaba gatamo.
Falim te bože, neko da skapira. :D

Ljudi ne razumeju da linije JGPa ne može da projektuje i osmišljava pojedinac, već se to pravilu radi uz gomile raspoloživih informacija i to sprovode čitavi timovi, gde svako obrađuje po jedan segment, ili rade u fazama. Nekad su bolji (80ih), nekad su gori (Tica i SM(A)RT ekipa) ali to uvek rade ozbiljni timovi sa ozbiljnim informacijama.

To je isto razlog što ja retko komentarišem uspostavljanje novih linija na susednim temama, jer nema tih relevantnih informacija koje može jedan čovek da drži u glavi za sve faktore i promenljive duž samo jedne autobuske linije. Recimo, sve promenljive duž jedne linije 23, od Vidikovca pa do Karaburme. A kamoli sve promenljive duž više linija, kao što ljudi ovde pokušavaju olako da prekroje pola grada po metodi odokativno.

Najluđe od svega je što predložena prekrajanja i izmene zavise od trase metroa, a čak ni to još nije definitivno, jer duž gradnje XY km tunela može da dođe do brojnih izmena, i u trasi tunela, i u lokacijama stanica, i posle u taktu metroa, i u svemu i svačemu. Razumeo bih ova razmatranja da se sad upravo rade završni radovi na poslednjoj stanici metroa, garniture su stigle i opremaju se, depo je izgrađen, uspostavljena organizacija, obučeni kadrovi, spremni delovi, spremna logistika, i sve je na 4 meseca od otvaranja...

Nego ovi bre još nisu ni metar tunela iskopali a ljudi već smišljaju pretumbavanje celog grada. :ROFLMAO: I nije samo trasa metroa bitna i promenljiva, nego i predviđeni budžeti, stanje u JGP (za koje uporno govorim da je i ovako u gadnom problemu, a ljudi bi da ga forsiraju da ubacuje elektrošporete i plinske boce), predviđene izmene u saobraćaju, materijali, garniture, delovi, kadrovi... Svašta nešto. U redu je predlagati nešto bez obaveza i uložiti trud u nešto i dati svoj doprinos. Samo, ovde su počele velike licitacije i izmene na nivou celog grada, a do završetka prve linije metroa ima bar nekoliko godina, i to AKO se ikada nastavi sa njenom gradnjom.


P.S.
E da... i nemoj ni slučajno da se neko pozabavi širenjem tramvajskih šina na Novom Beogradu. Bolje u 2022. planirati šta i kako sa Beogradom 2032. nakon izgradnje metroa koji je izvestan koliko i hladna fuzija, nego videti šta može ovde i sada da se uradi sa postojećim podsistemima okruženim postojećim bašticama i smeštenim u postojeći depo na NBG... :) Znači nemoj niko da je dir'o Novi Beograd i sve one prazne neiskorišćene livade unutar njegovih bulevara. To je tu za ukras, ne za funkcionalnost. Kao što je i depo simbolički smešten na NBG, da bude što je moguće dalje od 2/3 tramvaja koje opslužuje.
 
Poslednja izmena:
Metro moze da bude i sjajan izgovor za neke promene u gradu koje finansijski pogoduju radikalskoj ekipi.
Posle ove najnovije krize i skoka kamatnih stopa, budite sigurni da od metroa nema nista.
Mada, vecina je zadovoljna pricom o metrou pred svake izbore.
 
Čitam ovu temu već dugo ali se jednostavno ne uključujem u diskusiju jer nisam iz BG.

Uprkos tome smatram da je metro Beogradu neophodan. Proveo sam neko vreme u Sofiji i Sao Paulu i svakodnevno sam koristio metro. A koristio sam ga i u Londonu, Barseloni, Njujorku, San Francisku... Ne znam kako bi tamo prevoz funkcionisao bez istog s obzirom na vreme potrebno da se iste deonice pređu autom ili autobusom.
Ono što sam primetio u SP i Sofiji je da metro ide ispod širokih bulevara. Nikako ispod gusto naseljenih delova sa uskim ulicama. I to je nešto što se ovde nikako me spominje. To se mora uzeti u obzir kod projektovanja. Uostalom ako se za bušenje tunela od savske do dunavske padine predviđa rušenje svih objekata od Gavrila Principa do Kraljice Natalije jasno je kao dan da se metro ne može provući bilo kuda.
Da se razumemo, ja se slažem da je kriminalno to što metro ne ide pored Prokopa, autobuske stanice i kliničkog centra.
Ali posledice decenija stihijske i neplanske gradnje dolaze do izražaja, naročito kod velikih infrastrukturnih projekata.
 
Ukinute linije:
27E, 37 i 58
58-cu nikako ne treba ukidati, jer ona doslovce JEDINA povezuje Novi Železnik sa Krugom Dvojke, a tako će ostati i nakon što prva linija metroa profunkcioniše: lokacija metro-stanice Železnik je koliko vidim predviđena na praznom prostoru iza nadvožnjaka u Bore Stankovića, i biće udaljena 20 minuta hoda od najgušće naseljenog dela Železnika duž Avalske Ulice koji opslužuje 58-ca. Njoj bi čak možda trebalo i povećati takt.
 
58-cu nikako ne treba ukidati, jer ona doslovce JEDINA povezuje Novi Železnik sa Krugom Dvojke, a tako će ostati i nakon što prva linija metroa profunkcioniše: lokacija metro-stanice Železnik je koliko vidim predviđena na praznom prostoru iza nadvožnjaka u Bore Stankovića, i biće udaljena 20 minuta hoda od najgušće naseljenog dela Železnika duž Avalske Ulice koji opslužuje 58-ca. Njoj bi čak možda trebalo i povećati takt.
Prema trasi M1 i ona ima jako sličnu gotovo istu trasu kao i 58. Naravno uvele bi se lokalne linije do metro stanica.
 
Lokalne fider-linije će svakako morati da se uvode do nekih malo zavučenih stanica kao što su Železnik i Makiš, ali sistem naplate za metro mora biti deo ITS-a tako da jednom očitana BusPlus vremenska kartica važi i za ulazak u metro u roku od sat i po vremena, bez skidanja dodatnih 90 dinara sa nje.
 
Nesto rovare na vrhu Visnjicke pa su uspeli da skembaju odnosno blokiraju semafore na sledece dve raskrsnice (Micka Krstica i ona posle). Stoji crveno i ne menja se.

Kakvi kraljevi. 😄Samo da bumbari stigmu sto pre pa da izregulisu.
 
Људи, без претеривања сад, улица Војводе Мицка Крстића кроз коју пролазе 16 и 23 се у последњих 15ак година раскопавала и затварала барем 12-13 пута и увек би је копали парцијално и крпили још парцијалне. Након последњег традиционалног раскопавања пре неких месец дана горњу трећину улице су целу асфалтирали што је својеврсни шок за локалце. Прве 2/3 улице су и даље равне ко западни фронт 1917е.
 
Сликано јуче, са обреновачког пута

IMG_20220924_143346_resized_20220924_061727163.jpg
 
Čitam ovu temu već dugo ali se jednostavno ne uključujem u diskusiju jer nisam iz BG.

Uprkos tome smatram da je metro Beogradu neophodan. Proveo sam neko vreme u Sofiji i Sao Paulu i svakodnevno sam koristio metro. A koristio sam ga i u Londonu, Barseloni, Njujorku, San Francisku... Ne znam kako bi tamo prevoz funkcionisao bez istog s obzirom na vreme potrebno da se iste deonice pređu autom ili autobusom.
Ono što sam primetio u SP i Sofiji je da metro ide ispod širokih bulevara. Nikako ispod gusto naseljenih delova sa uskim ulicama. I to je nešto što se ovde nikako me spominje. To se mora uzeti u obzir kod projektovanja. Uostalom ako se za bušenje tunela od savske do dunavske padine predviđa rušenje svih objekata od Gavrila Principa do Kraljice Natalije jasno je kao dan da se metro ne može provući bilo kuda.
Da se razumemo, ja se slažem da je kriminalno to što metro ne ide pored Prokopa, autobuske stanice i kliničkog centra.
Ali posledice decenija stihijske i neplanske gradnje dolaze do izražaja, naročito kod velikih infrastrukturnih projekata.

Bulevarsko trasiranje se u mnogim gradovima praktikuje iz više racionalnih razloga kao što su direktno pokrivanje najopterećenijih arterijalnih koridora, smanjenje troškova gradnje i racionalnije iskorišćenje fider sistema. Atina ne koristi džabe onolike midibuse po kozjim stazicama jer se oni najlakše provlače do metroa na glavnoj trasi. Baš se na primeru Atine može zapaziti da metro samo grubo pokriva arterijalne saobraćajnice, jer duboki kop omogućava pokrivanje važnih lokacija popreko ispod blokova, ali to je sporadično.

Zato se na varijacijama planova iz 70-ih godina prošlog veka može i primetiti spajanje arterijalnih koridora prečicama, osim Prokopa, Slavije i Vračara (sa ukrštanjem na Dušanovcu) što je uslovljeno pozicijom ciljanih lokacija (poput Prokopa i KCS) i tipologijom mreže (ukrštanje na Dušanovcu, presecanje fidera na Vračaru).

E sad dosta toga primenjeno je i na aktuelni plan, međutim dubina je veća radi izbegavanja komplikacija (što je više usled političkog pritiska nego realna potreba), a Bulevar je izbegnut iz više razloga - dugačkog preklapanja sa tramvajem, proširenja Južnog bulevara i promene stepena izgrađenosti što je uneto u simulacije.
 
Тј геолошка истраживања завТБМ се раде тек 2023. Значи, у 2023 нема копања тунела.
 
Širi se Udruženje SMART planera.

 
Ma da, to 100 prepreka, pa i izgovora može da bude u toku gradnje, kao i desetinama raznih slučajeva po svetu. Kakva crna 2028 godina. Ako ga nekad i kompletiraju, i 2035 mi je optimistična iz ove perspektive.

@Dzigi Bau
Ništa čudno. Sad će verovatno osnovati još jedno javno preduzeće za kontrolore, plus dodatni kadrovi za sve te ljude, što potrebnih što nepotrebnih. Bus plus je bio veliki problem za Grad. Oni odvlače pare, al dve firme sa oko 1000 zaposlenih, neće nikako uticati na budžet. Počeo je dosta agresivno. Samo, posle teško ugasiti sve te firme, ako i to ne bude funkcionisalo. Pitanje je šta oni stvarno očekuju, i šta je stvarna svrha tih javnih preduzeća.
 
На страну политичарење и бандоглаво форсирање доскорашњих траса, па и бачене паре и изгубљено време, ако нове трасе буду смишљене и рационалне, ово је позитивна промена у целој овој причи.
 
Vrh