Iz danasnje vesti o autoputu Beograd-Ljig:
...U toku su pregovori sa Rusijom radi dobijanja kredita u iznosu od milijardu dolara, koji bi se upotrebili za infrastrukturu, pre svega za izgradnju beogradskog metroa, u iznosu od 500 miliona dolara, zatim podršku budžetu u iznosu od 300 miliona dolara, i potrebe železnice na Koridoru 10...
Izvor:
B92
Dakle, cak i ako stigne kredit od Ruja, "samo" 500 miliona ide na metro. Znaci, bilo koju varijantu metroa da gradimo, bice nam potrebno jos novaca.
A smesno je toliko brujanje o metrou ovog rastimovanog orkestra, koji se zove drzava Srbija, kada niko (sem 2012) ne zna kakav ce se metro graditi u Beogradu.
Pitanje koje logicno sledi jeste - ako cak ne znamo ni kakav metro gradimo - koliko sadasnja planska dokumentacija prati taj projekat? Da li ce biti potrebno da se menja GUP, koliko planova detaljne regulacije treba da bude izradjeno i usvojeno u Skupstini grada? Kome nije jasno, neka skokne na teme o Marini Dorcol ili Bloku 25 .
Sto se samog krediti iz Rusije tice, nemam nista protiv, samo dok su uslovi transparentni i dok vidimo koliko ce sve to nas da kosta, odnosno da li cemo mi taj novac moci da vratimo - zna se kako placaju taksi devojke koje nemaju novca za voznju.
Druga stvar je, za koliko ce vremena, od dana potpisivanja ugovora o kreditu, taj novac krenuti da se koristi za predvidjene projekte. Vredi podsetiti samo na administrativnu pripremu radova na mostu preko Ade (cetiri godine ukoliko se ne varam), pa npr. kredit EBRD-a za rekonstrukciju tramvajske mreze i prosirenje saobracajnih kapaciteta pojedinih ulica u Beogradu (ugovor je cekao bolesno dugo na ratifikaciju u Skupstini Srbije, tako da su radovi poceli sa dve godine zakasnjenja. Sada se, hvala Bogu, odvijaju, ali to je daleko od zeljene dinamike - to vam je onaj cuveni naslov koji pet godina unazad vidjamo u novinama - "Rekonstrukcija bulevara naredne godine"), zatim kredit za Gazelu koji je odavno odobren, ali realizacija tog projekta jos nije pocela, itd.
I za kraj, stvar koji nije nebitna, a to su komentari na vesti o ruskom kreditu. Ljudi iz Nisa, Kragujevca, pa i Novog Sada lude i gnevni su na vesti da ce najveci deo kinte opet da "ode na Beograd". Mnjenje da Srbija radi, a Beograd se gradi postaje sve jace sa sve cescim vestima o izgradnji metroa. Racunajuci da je svaki glas bitan, mozda politicki razlozi preude na kraju da se malo smanji gas sa metro-euforijom.