Šta je novo?

Metro

Па неће да кажу да неће градити метро јер људи неће гласати за неког ко је против метроа, а неће ни да кажу да хоће градити метро јер људи неће гласати за неког ко лаже. После ће, ако дођу на власт, ако не буде ништа од метроа да кажу: "Па нисмо га ни обећали", а ако буде нешто од метроа, да кажу: "Ето, ови пре нас нису били у стању да саграде метро, а ми га саградисмо". Нимало ме не чуди тај став нит' смрди нит' мирише. Наши политичари су се врло добро едуковали за ових скоро 20 година. Само су се зај**** ако мисле да је баш свима у овом народу мозак испран турбо-фолком. :notok:
 
Ekskluzivni snimci prezentacije stranih strucnjaka o najboljem sinskom sistemu za Beograd:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=abSd-TOXbwg[/video]
 
btw, posto se vec diskutovalo u tjubu, koja je razlika kada je tunel u pitanju izmedju Londona i Pariza?
Vozio sam se nekoliko puta pariskim metroom (poslednji put kolko juce) i cini mi se i da su tamo tuneli prilicno uski, taman da prodju 2 voza + oko metar sa obe strane.
 
Ne znam tacno kolika je sirina tunela pariskog metroa, dok su vozila poprilicno uska. Sirine su, zavisno od tipa vozila i linije, sledece: 2,37 m, 2,4 m i 2,45 m. Najsira vozila su bila 2,5 m vise ne saobracaju. Kao poredjenje, takvu sirinu imaju tramvaji CKD T3 i KT8, tacnije 2,48 m. Duzina vozne kompozicije obicno ne prelazi 90 m. Pariski metro sto se tice vozila jeste mali, ali je mreza spada medju najvece na svetu i mnogi kazu da spada medju najtacnije.
 
Tako je Siniša, to se stručno zove uskoprofilni metro odnosno koristi prave vozove ali širine tramvaja. Po meni je to laki metro a ne one nakaradne varijante sa dvosmernim klasičnim tramvajima.

Većina tunela u Parizu je kopana površinskom metodom ali na fazon Berlina jer su Pariz i Berlin početkom 20. veka bili manji od Njujorka ali je i Njujork do 50ih koristio nešto između uskoprofilnog i normalnog voza. Njujork se u startu opredelio za klasičan jer su ljudi imali viziju da postane metropolis od 20 miliona dok ovi drugi su išli na decentralizaciju i razvoj sela i zato su sad ovi gradovi na nižem rangu od pomenutog Njujorka.

Nove linije, kao što je to linija 14 (Meteor Project) sa automatskim (driverless) vozovima koriste normalne tunele kopane TBM mašinama.

Pariz se suočava sa katastrofom a to je mali kapacitet vozova i zato sam ja ipak predložio tube sistem koji ima kapacitet kao klasičan, ima performanse kao klasičan, vozovi su i robusniji od klasičnog zbog umanjenih prozorskih površina i zid-vrata pa zato i posle 40 god imaju strukturalni integritet za razliku od aluminijumskih koji su faktički kao širok tramvaj koji ima klasični vozni pogonski sistem a ne tramvajski i ti uskoprofilno fozovi posle krenu da se tresu i da se razglavljuje konstrukcija kao što je to slučaj sa našim katicama. Kad na to dodam i "poor maintenance" znači da smo osuđeni da ih bacamo posle 15 god, max 20 god kao što to rade Japanci sa aluminijumskim. Sve što je od nerđajućeg čelika (stainless steel) traje od 40-60god. 40 god je klasika ali kažem imaju slučajeve i od 60 god koji rade normalno (cela linija, cela serija, ne samo nekoliko komada nego svi).

Kao što sam rekao JLE (Jubilee Line Extension) koristi tunele od 4 do 4,5m u prečniku. Tuneli od 4m su klasični a od 4,5m su za dodatnu opremu (cevi, kablove ne vezane za metro) tako da su ubili 2 muve jednim udarcem da ne bi kopali ponovo samo zbog cevi i kablova. Obično ispod Temze. Ovde bi tu funkciju vršili uglavnom mostovi. Ako je tunel od 4m a voz od 2,6m to je 1,4m prostora za nepredviđene situacije. Voz je nabijen u jedan ćošak dok je druga strana slobodna za evakuaciju, popravke itd. Zato ako bi tunel bio 4m običan voz opet ne bi stao jer je jednostavno previsok zbog klirensa a što se širine tiče opet bi zbog negativnog uticaja visine morao biti smešten u sredinu pa bi sa strane bilo jako malo mesta i skučen prostor nepodoban za evakuaciju.

Zbog zakrivljenosti samog tunela bilo bi nemoguće kretanje ljudi. Kod JLE je to rešeno opet genijalnim oblikom tube voza koji može da se stopi sa oblikom samog tunela te da se priljubi uz jednu stranu dok na drugoj strani ostavlja slobodan prostor. Još jedna važna stavka što ne ide klasičnom sistemu je to što opet zbog svoje veličine primorava tunel od 4m da podloga/postolje za prugu bude tanje i tako stvara ogroman pritisak na donji segment tunela i celom dužinom tunela kako voz ide stvara vibracije. Kod JLE tube sistema je to izbegnuto na taj način sto opet genijalni dizajn tube voza resava problem svojim niskim klirensom i oblikom pa je moguće postaviti specijalne duboke nosače koji su ujedno i absorberi udara pa dok voz ide ne pravi uopšte vibracije jer je sam tunel znatno robusniji, a tako i sam voz.

Kod klasičnih sistema nema neke posebne paralele tunel-voz jer je univerzalan ali paralela uski tunel (tube tunel)-tube voz je itekako povezana jer je sam voz savršeno projektovan za oblik i namenu tunela i kao takav predstavlja bukvalno pokretni tunel odnosno tunel na toškovima jer je tog oblika a i robustan je i čvrst. Kao takav je izuzetno pogodan za najgore uslove eksploatacije i jadnog održavanja što svakako čeka "naš" budući sistem.

Ono za šta mogu da se u Beogradu koriste uskoprofilni vozovi je gradska železnica jer ima manje putnika pa su grdosije totalno nepotrebne a to bi bilo pogodno za putnike jer bi moglo biti više vozova po satu i tako bi manje čekali a brže stizali u grad. Primera radi Beovoz ima vozove duge 100m sa 4 vagona (vagon je čak 25m) dok bi uskoprofilni HK iz Berlina 51,64m sa 4 vagona što znači da bi sa 6 bio dug 77,46m. Široki su 2,3m dok su Beovoz vozovi 2,7m.

To znači da bi uskoprofilni vozovi mogli da idu na 10 minuta a ne na pola sata ili umesto na 15 minuta išli bi na 5 minuta. To znači muku za lenštine iz železnice ali olakšanje za putnike jer je povećana dostupnost sistema. Da ne spominjem cenu HK voza koji košta samo 500000 eura po vagonu što je duplo manje od klasičnog za Beovoz.
 
Pa zato sam ja i rekao da su svi ostali sistemi ispomoć metrou te da autobusi više ne drže glavne linije nego čak ni sporedne već samo lokalne. Autobusi ne smeju ići po "osnim" linijama nego po obodnim i kratkim kružnim i da se međusobno seku. Tramvaji su prevaziđeni jer ako imaš metro tramvaj je suvišan u grad, možda u većim Beogradskim gradovima kao što su Pančevo, Obrenovac, Inđija, Mladenovac... To je u Londonu Croydon TramLink ali nikako u sred centra kao što sada idu jer bi napravili kolaps kao što i sada prave. Autobusi su bolji od tramvaja jel su fleksibilni ali imaju mali kapacitet pa se samo koriste po linijicama, ekspres linijama (koje Beograd odavno nema) itd...

Tuga... ali to što je napušteno nije uništeno pa se može obnoviti jeftinije nego da praviš sve od nule ;)
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=10&dd=05&nav_id=384805

Rusija: Milijarda dolara za Srbiju
5. oktobar 2009. | 14:02 | Izvor: Beta
Istanbul -- Rusija će Srbiji odobriti kredit od najviše milijardu dolara za finansiranje budžetskog deficita i infrastrukturne projekte.


Ministar finansija Rusije Aleksej Kudrin.je u Istanbulu kazao da će se za popunjavanje budžetskog deficita Srbije izdvojiti 350 miliona dolara, a preostali iznos će se koristiti za infrastrukturne projekte, pre svega za metro i obilaznicu oko Beograda, preneo je AFP pozivajući se na rusku agenciju Interfaks.

Kudrin je naveo da će iznos i uslovi kredita biti precizirani u naredne dve sedmice.

Kako je ranije saopštilo Ministarstvo finansija Srbije, ministarka finansija Diana Dragutinović je sa Kudrinom u nedelju u Istanbulu razgovarala o ruskom kreditu Srbiji i tada je dovoreno da će se pregovori voditi ovog meseca, posle Godišnje skupštine Međunarodnog monetarnog fonda i Svetske banke u Istanbulu 6. i 7. oktobra.

Pomoć bi, kako je navedeno, mogla da bude odobrena ove godine.

Ruski dnevnik Komersant preneo je danas da je ministar inostranih poslova Srbije Vuk Jeremić kazao da očekuje da Rusija odobri finansijsku pomoć Srbiji.

"Očekujemo pozitivan odgovor Moskve. Tokom predstojeće posete predsednika (Rusije Dmitrija) Medvedeva razgovaraćemo o konkretnim načinima da se ta pomoć primeni, posebno u domenu ulaganja u infrastrukturu u Srbiji", rekao je Jeremić.

Jeremić boravi u Moskvi u okviru priprema posete Medvedeva Srbiji, zakazane za 20. oktobar.
Ја поскакујем од среће, с тим да ако им стварно дају те новце без да се прво положи пројекат метроа бојим се да ће завршити у џеповима тајкуна, државне администрације и пензионера, сваком по трећину. Претпостављам да нису толики аматери и да ће тражити чврст пројекат и контролу спровођења.
 
super je to, al koji ce se metro graditi pitanje je sad.. secam se da je prica zavrsila kod lakog metroa,zar ne?
 
Pa valjda vam je sada jasno,graditi će se teški metro na osnovu prerađenog projekta iz 76',i naravno Rusi će ga graditi(logično)sa našim firmama kao podizvođačima,ali ne bih isključio i mogućnost gradnje više linija od jednom ako Nemačko-Španski konzorcijum ponudi kreditiranje ostalih linija, pa ko im brani....ali mislim da su oni već bacili oko na gradsku železnicu..
 
Pa tek za tri godine,koliko je potrebno da profunkcioniše deonica Zemun-Skupština (ranija izjava Mrkonjića)
 
ja ne verujem da ce ista od tog novca da bude upotrebljeno za infrastrukturu. sve ce da ode u pokrivanje deficita. zivi bili pa videli.
 
shabanajzer":3ioanupt je napisao(la):
ja ne verujem da ce ista od tog novca da bude upotrebljeno za infrastrukturu. sve ce da ode u pokrivanje deficita. zivi bili pa videli.
Sredstva kad se namenski daju, postoji i kontrola davaoca za namensko trošenje. Do sada barem tu nismo imali problema od 2000. godine.
 
Iz danasnje vesti o autoputu Beograd-Ljig:

...U toku su pregovori sa Rusijom radi dobijanja kredita u iznosu od milijardu dolara, koji bi se upotrebili za infrastrukturu, pre svega za izgradnju beogradskog metroa, u iznosu od 500 miliona dolara, zatim podršku budžetu u iznosu od 300 miliona dolara, i potrebe železnice na Koridoru 10...
Izvor: B92

Dakle, cak i ako stigne kredit od Ruja, "samo" 500 miliona ide na metro. Znaci, bilo koju varijantu metroa da gradimo, bice nam potrebno jos novaca.

A smesno je toliko brujanje o metrou ovog rastimovanog orkestra, koji se zove drzava Srbija, kada niko (sem 2012) ne zna kakav ce se metro graditi u Beogradu.

Pitanje koje logicno sledi jeste - ako cak ne znamo ni kakav metro gradimo - koliko sadasnja planska dokumentacija prati taj projekat? Da li ce biti potrebno da se menja GUP, koliko planova detaljne regulacije treba da bude izradjeno i usvojeno u Skupstini grada? Kome nije jasno, neka skokne na teme o Marini Dorcol ili Bloku 25 .

Sto se samog krediti iz Rusije tice, nemam nista protiv, samo dok su uslovi transparentni i dok vidimo koliko ce sve to nas da kosta, odnosno da li cemo mi taj novac moci da vratimo - zna se kako placaju taksi devojke koje nemaju novca za voznju.

Druga stvar je, za koliko ce vremena, od dana potpisivanja ugovora o kreditu, taj novac krenuti da se koristi za predvidjene projekte. Vredi podsetiti samo na administrativnu pripremu radova na mostu preko Ade (cetiri godine ukoliko se ne varam), pa npr. kredit EBRD-a za rekonstrukciju tramvajske mreze i prosirenje saobracajnih kapaciteta pojedinih ulica u Beogradu (ugovor je cekao bolesno dugo na ratifikaciju u Skupstini Srbije, tako da su radovi poceli sa dve godine zakasnjenja. Sada se, hvala Bogu, odvijaju, ali to je daleko od zeljene dinamike - to vam je onaj cuveni naslov koji pet godina unazad vidjamo u novinama - "Rekonstrukcija bulevara naredne godine"), zatim kredit za Gazelu koji je odavno odobren, ali realizacija tog projekta jos nije pocela, itd.

I za kraj, stvar koji nije nebitna, a to su komentari na vesti o ruskom kreditu. Ljudi iz Nisa, Kragujevca, pa i Novog Sada lude i gnevni su na vesti da ce najveci deo kinte opet da "ode na Beograd". Mnjenje da Srbija radi, a Beograd se gradi postaje sve jace sa sve cescim vestima o izgradnji metroa. Racunajuci da je svaki glas bitan, mozda politicki razlozi preude na kraju da se malo smanji gas sa metro-euforijom.
 
Ta priča da sav novac iz budžeta RS za infrastrukturu ide u BG je blago rečeno GLUPOST!!!

Evo neka neko kaže u poslednjih 10 godina, šta je to što je iz budžeta RS otišlo za neke infrastrukturne projekte u BG, i neka to uporedi sa koridorom 10, i rekonstrukcijama puteva i železnica kroz Srbiju. Ona crkavica koja je otišla u BG, je samo kao dodatak gradskim parama, što znači da Beograd umesto da bude "motor razvoja" samo trpi, a infrastruktura se raspada.
 
Onoga dana kada budu poceli to da objasnjavaju "na televizoru" mozda i nekome dodje iz dupeta u glavu. Ovako je to najizlizaniji alibi za sve gluposti sirom nam sve sazetije otadzbine.

Republicki projekti u Beogradu:

- obilaznica - gradi se vec 19 godina, ne nazire joj se kraj
- zeleznice - koncentrisacemo se samo na BG zeleznicki cvor - radi se vec 30 godina, ne nazire mu se kraj
- aerodrom - ok, jeste skoro rekonstruisan, ali pocinje sve vise da zaostaje za aerodromima u regionu
- klinicki centar - gradi se vec 30 godina
- gazela - raspada se

...

Tako da ta prica o tome kako nas Republika miluje bas i ne pije vodu.

Zato su verujem i gradske vlasti daleko umerenije u izjavama o metrou, nego republicke.
 
metro?

koji projekat?

javni uvid i rasprava?

usvojen projekat u gradskoj skupštini?

sveobuhvatna izmena generalnog urbanističkog plana?

način vraćanja duga i finansiranja metroa?

______________________________________________________________________
Ništa od toga ne znamo, ali dobićemo kredit, jupi!

Razmišljam da saberem sve milijarde koje su Mrkonjić i Škundrić planirali da pozajme i da ih priupitam da li su oni baš toliko sigurni da ćemo sve to moći da vratimo, plus postojeći krediti.

Ovde se ona HJ teza najbolje potvrđuje, dok glasačima metro i mostovi ne budu bili glavna stvar prilikom izlaska na izbore nećemo se nagledati ni jednog ni drugog.
 
Ma jasno ,do sada je sve bilo na priči,a od sada konkretno,dosta je ovde i pitanja postavljeno,projekat je stari i znani i o tome se vodila javna rasprava kada sam ja bio u vrtiću,međutim s obzirom da je za gradnju ovakvih mega projekata uvek i u svetu bila presudna politička odluka većine ili konsenzus glavnih političkih opcija u ovom slučaju će sve ići brzo,ranije je najavljeno da će odluku skupština grada doneti možda već naredni mesec,a nama biti ubrzo prezentovano kako sve to izgleda,promena Gup-a biti izvedena ekspresno kako je i radila svaka nova garnitura na vlasti ,to ne treba da nas brine,a način vraćanja ,pa da nam je novac dala neka komercijalna banka izašlo bi nam na nos ,a kad se novac daje prijateljski na "majke mi ,vartiću ti" to će trajati kao što su oni nama vraćali kredit od Sssr-a, Rusi će normalno rukovoditi projektom,naše firme dobiti još dosta novog posla i know-how ,a Beograd dobar metro :kk:
 
Vrh