Šta je novo?

Metro

Ja sam, poštovani ljudi, od juče... na ovom forumu i mene interesuje o čemu se konkretno raspravlja u okviru ove teme. Da li su finansije tema ili arhitektonska rešenja, ili pak kuda će prosvirati zemlju i ugraditi metro? Ako su finansije i arhitektura, onda odoh ja. Imam ja i svojih problema :p
 
tema je trenutno "ništa" jer projekat beogradskog metroa ne postoji


//moje viđenje stvari :kafa:
 
shmeksi":7pj2a8u5 je napisao(la):
//moje viđenje stvari :kafa:
I ja sam za kafana-varijantu, pa da odmorim. :D
Svako bi, izgleda, hteo da mu metro ide kroz podrum, pa ja mislim da su sad tu najveći problem podzemne vode i geotermalna zračenja :p

Teško je biti "Novica" na ovom forumu.
 
Ajde, ajde i ti nisi cvecka. Potpuno se nepotrebno obojica vredjate. Kritiku ili cak samo trazenje pojasnenja shvatate kao neki napad.
Metro u tunelima od 3,5 metra? Ne hvala.
Ovo je bila prvobitna konstatacija.

Poremećena Srpska posla sa krajnje ograničenim zdravim razumom.
A ovo je bio oodgovor.


Ono što je dobio je bilo maksimalno uzdržano u odnosu na ono što je zaslužio.
 
Da li je moguce da se metro postavi u betonske (da kazem cevi) i porine uz obalu reke u vodu? Preko toga bi se naknadno uradio kej. Jedna linija bi mogla da se spusta sa Cukarice na most na Adi. Odatle se racva i ide preko mosta na Nbg. a drugi deo ulazi u Savu do glavne zeleznicke stanice, tu ulazi u tunel ispod centra i izlazi negde kod marine Dorcol opet u reku.
Druga linija s bulevara direktno pod centar na Brankov most pa dalje ispod zemlje...
 
To je previše problematično i opasno za tok reke - smanjuje se korito, povećava brzina reke, povećava nivo - dakle moraju da se sređuju novi kejevi, viši, jači, itd. itd. Dalje, verovatno bi bio problem i oko plovnosti, itd. itd.
Prošetaj se po temama o obali Dunava, ljudi koji znaju su pisali šta se sve dešava ako se malo obala menja-pomera. Mislim da je dragan pričao kako se sređivanjem novog dela keja u Zemunu (i njegovim proširivanjem itsl) pomera Dunav skroz na drugoj strani..
 
kole":1hezrg5d je napisao(la):
Da li je moguce da se metro postavi u betonske (da kazem cevi) i porine uz obalu reke u vodu? Preko toga bi se naknadno uradio kej. Jedna linija bi mogla da se spusta sa Cukarice na most na Adi. Odatle se racva i ide preko mosta na Nbg. a drugi deo ulazi u Savu do glavne zeleznicke stanice, tu ulazi u tunel ispod centra i izlazi negde kod marine Dorcol opet u reku.
Druga linija s bulevara direktno pod centar na Brankov most pa dalje ispod zemlje...
jednom rečju, ne. zbog svega u prethodnom postu navedenog
 
Da, to mu dodje nekako logicno. Ustvari citava ideja se vodi sto manjim rovarenjem grada i samih ulica. Naravno pitanje da li bi jedna takva linija uopste imala i bilo kakvog znacaja u slucaju da se ne oslobodi Savski Amfiteatar?
 
imala bi smisla ta linija, ali samo kada se oslobodi SA, ali nikako da ulazi u reku, nego da ide paralelno sa njom nekih 5 do 10 metara u kopnu
 
bojkic":21lc3wa5 je napisao(la):
ili je tema: smislite sto grandiozniji i nedostizniji metro za bg :D
Tako je krenulo, ajmo da se vratimo u malo realnije priče.

Rekoh u prethodnim postovima da je zbog finansiranja celog projekta najrealnija neka kineska ili ruska varijanta, pa me zanima da li neko zna šta bi kinezi imali da nam ponude?

Šta su dobre, a šta loše strane kineske tehnologije gradnje metroa.
Fokusiram se na kineze jer smo o sovjetskom/ruskom sistemu već pričali.

Recimo pročitao sam da oni sami grade tunele svojom tehnologijom, a garniture nabavljaju od, između ostalih i Bombardier-a, Siemensa
Metro u Šezenu ima

* 132 Bombardier Transportation Movia 456 6 car sets - Line 1
* 37 German Shanghai Metro Group (GSMG) 6 cars units - Line 1 and 2
* Siemens AG-Duewag/German Shanghai Metro Group Metro cars

U suštini Nemci odrade projekat, a kinezi proizvedu pa otud German Shanghai Metro Group Metro


Slika unutrašnjosti Bombardier-a, u Kini

Shenzhen_metro-bombardier_train_car.jpg


Pogledajte kako su odrađena vrata na platformi u jednoj stanici u Pekingu

Beijing Subway MUDANYUAN Station.
%E5%8C%97%E4%BA%AC%E5%9C%B0%E9%93%81%E7%89%A1%E4%B8%B9%E5%9B%AD%E7%AB%99.jpg


Deluje mi da su njihove garnitura maltene vozovi u punoj veličini
Metro_Line_13_in_BJ.jpg

Shaoyaoju_station_01.jpg
 
kole":3podipra je napisao(la):
Da li je moguce da se metro postavi u betonske (da kazem cevi) i porine uz obalu reke u vodu?
Ako se ne varam, nesto slicno je radio Amsterdam, obzirom da je on na peskovito-mocvarnom terenu.

U vezi kineskih metroa, znam samo da oni (kao i Juzna Koreja i Indija) masovno grade metro. Postojecu mrezu razvijaju, a i dosta novih gradova ce uskoro otvoriti metro. Interesanto, dosta njihovoh metroa korise napajanje putem kontaktnog voda.
Najzad, evo bombardierove stranice sa specifikacijama nekih kineskih metroa
http://www.bombardier.com/en/transp...s/rail-vehicles/metros?docID=0901260d8000fc31
 
Ustvari sad nesto razmisljam. Kolicina vode koja bi se istisla. Mogla bi se lepo iskoristiti da se naprave kanali po Novom Beogradu. Isto bi moglo da se uradi i sa 3. Beogradom. (znam, znam utopija). Ali oduvek sam zamerao Beogradu sto ima jako malo fontana i sem dve reke sva ostala voda je ili gurnuta pod zemlju ili zagadjena.
P.S.
Ne zelim ovim postom da skrenem temu
P.P.S.
Sad znam ko je kriv za sranje od metroa u Minhenu. Mozda su ti metroi tehnicki dobri, ali sto se unutrasnjeg dizajna tice su totalno sranje.
 
nbumbic":28i9iv1w je napisao(la):
bojkic":28i9iv1w je napisao(la):
ili je tema: smislite sto grandiozniji i nedostizniji metro za bg :D
Šta su dobre, a šta loše strane kineske tehnologije gradnje metroa.
Fokusiram se na kineze jer smo o sovjetskom/ruskom sistemu već pričali.

Recimo pročitao sam da oni sami grade tunele svojom tehnologijom, a garniture nabavljaju od, između ostalih i Bombardier-a, Siemensa
Dobra strana:

- zavrsice posao na vrijeme. Oni grade metro u Meki (SA) i za sada su daleko ispred planinga.

Losa strana:

- malo ce srpskih radnika raditi na metrou. Uglavnom ce dovesti kinesku radnu snagu (6000 kineza radi na metrou u Meki).

Siemens vs Bombardier

Siguran sam da bi Siemens dostavio dosta jeftiniju ponudu ali bi se ta cijene drasticno podigla na kraju i bila bi skuplja od Bombardier-a a i posao bi bio bolje uradjen kod ovihdrugih.
 
@borris_

kako napreduje taj metro u Hanoju i tvoja razmišljanja o tube sistemu za potrebe Beograda?
 
Kad smo vec kod borrisa, mogao bi da mi objasni kog sam vraga igrao x2 na mecu Monaco-PSG u pretploslom kolu i dozvolio da mi padne tiket: kr****, pomislio da se posle 3 dobijene nesto tamo promenilo. :bash:
 
Metro polako napreduje. Uradjen technical desig sto se mog sistema tice. Trebao bi ici tamo krajem oktobra. Tender ce biti tek ocetkom januara.

PSG je tu utakmicu dominirao i trebali su da dobiju ali lopta nije htjela u gol. Protiv Lyona je bila klasnicna kradja (lyon postigao gol poslije dva faula i ofsajda.
 
Za metro ne znam ali bg poslije svih ovih dogadjaja, vrlo slabo.
 
Vrh