Šta je novo?

Metro

2012 Kako je tebi dobro i kako je optimisticno citati tvoje postove :vops: :)
 
Igor":13eh23fz je napisao(la):
2012 Kako je tebi dobro i kako je optimisticno citati tvoje postove :vops: :)
Mislim da je u pitanju sledeće :vops:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=305vRNoofr8[/video]
 
Hvala,hvala ;) a dobro je imati i opoziciju,na kraju neko će biti u pravu,a ako to ne budem ja onda ću opoziciji čestitati!fer play :cool: ali jedno je postalo jasno ,ko daje pare,koliko ,kada;Rusi daju lovu(fazno po dinamici izgradnje),Rusi grade (sa našim učešćem),naredne godine(prema izjavi Ruskog ministra),teški metro(laki im nikada nije bio u opciji),ono šta ne znamo je;koji projekat(stari,stari dorađeni,potpuno novi),koliko linija;jednu-dve,učešće ostalih svetskih kompanija(niko nije isključio)ali svemu ovome predhodi niz odluka Grada u vezi Dup-a i sl.ali će se to konačno prepustiti stručnjacima,jedno je sigurno odluka je pala a implementacija sledi ,ako još svetskih kompanija žele da se uključe u priču još bolje za nas,ali se plašim da monopol isključuje konkurenciju,tako je to danas u svetu....
@Igor
Uvek u formi:)
@Jhonny Lee
Od početka gradnje 2010,pa do prve vožnje Nbg-Skupština 2012?Maybe(pa to sam ja:D)
@bojkic
može bit a ne mora:laugh:
 
GOJE":1qges7vi je napisao(la):
Ta priča da sav novac iz budžeta RS za infrastrukturu ide u BG je blago rečeno GLUPOST!!!

Evo neka neko kaže u poslednjih 10 godina, šta je to što je iz budžeta RS otišlo za neke infrastrukturne projekte u BG, i neka to uporedi sa koridorom 10, i rekonstrukcijama puteva i železnica kroz Srbiju. Ona crkavica koja je otišla u BG, je samo kao dodatak gradskim parama, što znači da Beograd umesto da bude "motor razvoja" samo trpi, a infrastruktura se raspada.
Koridor 10 kroz Beograd je vec odavno izgradjen (ako ne racunamo deo obilaznice), pa ti verovatno mislis da u ostatku Srbije i nije potrebno da se gradi? Meni jeste Beograd u srcu ali kenja mi se od ovakvog lokal patriotizma. Imam rodbinu svuda po Srbiji i kad vidim gde i kako ljudi zive i kakav je Beograd spejs satl za sve to, meni prvom pada mrak na oci na pomisao o tolikim parama ulupanim u liniju metroa. Ako ti mislis da Beograd nesto trpi i da se u Beogradu nesto raspada toplo ti preporucujem da se preselis u Lacarak ili tako neku vukoje*******inu u koju se ulaze taj ogroman novac na osnovu kojeg Beograd nesto trpi.
 
Koji koridor X? Misliš rečni? Da, Dunav je plovan.
Ali, nije samo to - opasne materije se prevoze oko Kalemegdana, Gl. žel. stanice, Dunav stanice. Takođe, "tranzitni" pravci za kamionski saobraćaj (dakle sav, pa i onaj sa opasnim materijama) prolazi kroz najuže gradsko jezgro i najvažnije saobraćajnice. Da li je to normalno? Da li je normalno da GRAD finansira izgradnju obilzanice koja je u nadležnosti REPUBLIKE?!?! I da kad se završi, taj deo obilaznice je u redu, međutim tuneli koje je finansirala Republika stoje u mraku? Da ne pričamo o Gazeli koja je u nadležnosti Republike, a samo što se ne raspadne?

Koliki procenat prikupljenog poreza ide u Beograd? Kad je svim opštinama trebalo da se budžet kreše za 20%, Beogradu je smanjen sa 12 na 5?!?!
I kad ćete već jednom shvatiti da metro nije nikakav luksuz, već osnovna potreba?! Kao što Niš ili Kragujevac imaju autobuse tako je Beogradu potreban metro. je*******IGA - ovde ipak živi, studira i radi malko više ljudi.

Uostalom, koga ja zaje*******avam, treba da postanem svestan gde živim - šta će nama i tramvaji, ako ih niko u Srbiji nema ne sme ni Beograd da ih ima! Asfaltne ulice? Pa kako, nemaju ih u pičkovcima, kako da ih imamo u Beogradu..

edit: A propo Laćarka, http://www.lacarak.net/latest/izgradnja-puta-mitrovica-sabac.html, i to vrlo slično za raseljavanje su rekli onim nesrećnim Srbima pred Oluju.
 
Dont miks grendmadrs end frogs. Nije poenta u tome da li se mi slazemo oko toga da se u Beogradu zivi bolje nego u ostatku Srbije - to je nazalost cinjenica. ALI poenta je u tome da niko nema prava da kaze da Republika favorizuje glavni grad u odnosu na ostatak zemlje - odnosno, da budem precizniji, da Beograd trosi novac koji je taj Lacarak, koji pominjes, zaradio. Jasno smo, nabrajajuci projekte koji su vec decenijama u toku, konstatovali da je Republika jednostavno neefikasna, radilo se o Beogradu, Nisu, Kragujevcu, Novom Sadu, nije bitno.

Ako smo vec kod vredjanja, zasto ja ne bih bio uvredjen kada neko iz nekog drugog grada (ko radi u propaloj fabrici i bleji tamo od 09-13 ispijajuci kafu i pricajuci o politici) meni (koji npr studiram i sljakam kao honorarac, i to u tri smene - i vikendima i praznicima itd. i putujem svaki dan 30 + 30 km sa posla i na posao) prebacuje kako on radi, a Beograd se gradi. Ma, aj' molim te, mislis li da to meni ne izaziva digestivne probleme!?

Investiranje u beogradski metro nije bacanje para - prvenstveno ce se time izbeci saobracajni kolaps, koji ce neminovno uslediti ako se nesto ne uradi u narednih 10ak godina.

Zatim se metroom stredi na vremenu, a vreme je novac - ako neko danas 45min. putuje na posao, a sutra ce putovati 15 to je visestruka korist - moze da radi dva posla i tako vise prihoduje i za sebe i za drzavu, moze vise da se posveti kuci, zeni, deci, moze da vezba i cuva svoje zdravlje, moze da izdvoji vreme da uci, usavrsava se i radi na sebi....

Dalje, na duzem stapu, metro ce vremenom znacajno rasteretiti saobracaj, ulice ce postati slobodnije, prohodnije, trotoari manje okupirani automobilima, smanjice se buka, metro je u svakom slucaju zeleniji sistem itd.

U krajnjem, novac koji pominjemo za metro, u svakom slucaju nece vracati Lacarak....
 
@Trolejbus

Istina je negde na sredini,u pravu si za puno toga,ali znaš ne može Srbija da funkcioniše ako joj je srce sistema tj.Bg trokira,ne može grad koji je i za evropske uslove veliki preko 2 milona, i uračunaj one koji svakodnevno dolaze u njega poslom,studiraju,leče,ili zbog mnogo čega da bude konstantno u kolapsu i zagađenju,a da ne govorim i o investicijama iz sveta koje će doći ako sistem ima evropski nivo(podrazumeva metro,obilaznicu,javne objekte) a da ne zaboravimo da upravo ti veliki projekti koji su od državnog značaja,a koje je republika trebala da izgradi, neke od njih i pre 30 godina(blokirale bivše yu republike zbog"neravnopravnosti") prokop=gradi se 30 godina,metro još od 60-tih,obilaznica= 15 godina su bile zapravo često namerno postavljanje noge Beogradu i namernog usporavanja njegovog razvoja nekad zbog (ne)ljudi a nekad okolnosti.I još nešto evo primera ovih dana iz Požeške ulice čija je rekonstrukcija u toku ,Austrijski Swietelski izvođač a podizvođači na desetine firmi baš iz unutrašnjosti Srbije ogroman broj radnika u toku dana,i veruj mi skoro niko nije iz Beograda a tako je i na ostalim gradilištima,kada bi izgradnja u Beogradu potpuno stala ,ljudi iz cele Srbije bi to osetili i te kako ovako i pored krize na desetine radnika zarađuje hleb,a što više velikih projekata bude realizovano baš u Bg više posla i para za sve,a upravo sredstva iz Nipa su generalno dodeljena za nerazvijene opštine,ali znaš i sam lokalna korumpirana rukovodstva,oni ne rade svoj posao dobro ,pozaposlili rođake pa im se j*** za svoje opštine itd ima primera koliko hoćeš,ali bez razvijenog Beograda nema ni iste Srbije a ceo svet neguje i gradi svoje glavne gradove sa ponosom, i preko njih prvo dovodi strani kapital i investicije,tamo je to normalno :kk:
 
trolejbus nije u pravu ni za sta. naspram cega izgleda bolje Beograd? sigurno vojvodjanskim mestima odgovara kao pandan uredjeniji i bogatiji glavni grad nego sto je Beograd, a i Vojvodina je Srbija. Isto tako i u Srbiji postoje mesta koja sasvim pristojno izgledaju. Beograd je jedan propali i devastarani grad, a i kao takav ne postoji za sebe, vec za sve svoje gradjane koji su sami dosli iz kojekakvih zabita kao sto ljudi svuda u svetu dolaze iz zabiti u velike gradove. Prema tome, lepa ulica, sredjen trg ili dobar sadrzaj u Beogradu nije plus za "Beograd", nego za celu Srbiju onakvu nikakvu i nelepu kakva jeste (ne, ne zelim da gledam slike gologlavih supova). Da se ne lazemo, Beograd je poslednje bitno sto je nasoj zemlji ostalo.
 
Када се размести и одговарајућом саобраћајном инфраструктуром опреми Савски амфитеатар, и то махом од пара из БЕОГРАДСКОГ буџета, 5 милијарди долара од продаје грађевинског земљишта ће отићи у РЕПУБЛИЧКИ буџет. Enough said.

Ако Нишлије занима зашто немају ни трамвај, нека се распитају ко им је почупао већ постојеће шине. Хинт: није нико из Београда. Ако у Лаћарку мисле да Београду не треба метро, нека своје студенте пошаљу на школу негде другде јер сваки од њих је између осталог и једно додатно тело у гужви у 8 ујутро. Ако Крагујевчани мисле да држава треба још пара да саспе у неко њихово пропало предузеће, нека питају раднике Заставе који су годинама намерно чекићем лупали нове "југиће" да би их затим као "робу са грешком" купили са 20% попуста. Не само руководство - сви су били комплицитни у упропаштавању фирме. Доста тог БС-а. Сви исфрустрирани, некомпетентни, полууспешни распојасани корумпирани микротиранобирократи у фотељама локалних власти резултате својег имбецилизма пребацују Београђанима. Зашто то не ради Горан Јешић из Инђије него покреће свој град и доводи инвестиције како уме и зна? Зашто то није радио Веља Илић док је био градоначелник Чачка у време када га власт у Београду ни мало није волела и мазила па ипак није дозволио да му пропадне град?

Драги Лаћарци - проблем је у вама. И вашим изабраним представницима. Исто колико је Београђанима проблем у њима и њиховим изабраним представницима.

Уосталом - о расподели републичких пара одлучују посланици бирани већином у разноразним Лаћарцима, а не у Београду.

Бојим се да ова тема оде у офтопик. Уосталом, цела та прича о метроу је и даље тако неозбиљна да, чак и ако паре стигну, пре могу да их видим подељене пензионерима у Лаћарку него некој фирми за рад TBM машине.
 
JohnnyLee":q2o2cazj je napisao(la):
Wile E. Coyote":q2o2cazj je napisao(la):
Три године почев од када? :kafa:
od početka gradnje?
Сјајно, још само кад бисмо знали кад ће тај почетак бити... :rolleyes:

Ђорђе, потписујем твој пост. Лако је неком из провинције да :violina: о метроу у Београду, све док не дође да студира. Онда постаје већи Београђанин од људи који су ту од рођења и не пада му на памет да се врати у свој Лаћарак, него ће радије да све што заради да за смештај. :rolleyes:

Уосталом, људи, што се залеписмо за Лаћарак? Знамо сви одакле је највише таквих којима је животни циљ по сваку цену да живе у Београду. :grand:
 
Oko odnosa republike prema Beogradu i razvoju beograda obavezno procitati knjigu Kaldrma i Asvalt pa ce te vidjeti da se ista rasprava vodila i prije 100god nazalost i da je Bg jedini grad u svijetu koji je prvo dobijo tramvaj pa kanalizaciju i da neidem dalje u off :kafa:
 
direktor":1zv4b4q7 je napisao(la):
Oko odnosa republike prema Beogradu i razvoju beograda obavezno procitati knjigu Kaldrma i Asvalt pa ce te vidjeti da se ista rasprava vodila i prije 100god nazalost i da je Bg jedini grad u svijetu koji je prvo dobijo tramvaj pa kanalizaciju i da neidem dalje u off :kafa:
eee, a London je dobio metro pa kanalizaciju ;)
 
Profesor sa Građevinskog fakulteta Mihailo Maletin objašnjava da jedino nezavisni šinski sistem sa brzinom većom od 30 kilometara na čas može da ponudi brz, tačan i pouzdan prevoz.

- Metro jeste skup i nije ga jednostavno izgraditi, ali je on neophodan Beogradu - navodi Maletin. - Beograd boluje od kancera saobraćajnog zagušenja u centru i metastaze se šire. Vi tada ne pitate koliko košta, već da li ima leka. A lek je metro. Englezi imaju uzrečicu - nismo toliko bogati da kupujemo jeftine stvari. Nije najbolji projekat onaj koji je najjeftiniji, već onaj koji donosi najveću dobit.

Maletin objašnjava da 14,5 kilometara prve etape metroa košta oko milijardu evra, a gradilo bi se devet godina. Radilo bi se u četiri faze i svaka bi po završetku bila puštena u promet.

Poslednji u Evropi metro su počeli da grade Bugari. U Sofiji je 1998. godine izgrađena prva liniju. Metro mreža sada ima 9,9 kilometara, koju i dalje šire. Novu liniju od 4,8 km planiraju da otvore sledeće godine. Cilj Sofije je izgraditi 52 kilometra metroa sa 47 stanica prosečnog razmaka 1,1 kilometar.
FAZE IZGRADNJE METROA

FAZA KM STANICA ROK
Stari Merkator - Terazije 5,9 8 4 god.
Terazije - Vukov spomenik 2 3 1 god.
Skupština – Prokop - Autokomanda 4,3 5 2,5 god.
Skupština - Kalemegdan 1,4 2 1,5 god

U prve četiri godine moguće je da se napravi šest kilometara sa osam stanica. Potom i ostatak za naredne tri godine. Kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, i tako da dalje širi mrežu", objasnio je Mrkonjić.

Dodao je da bi prva linija išla od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane na Novom Beogradu.

Prema njegovim rečima, gradio bi se kombinovani most, drumski i most za metro preko Save, "što je posao koji može da se odradi za dve godine".

Ministar je naveo da bi druga linija podzemne železnice išla od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.

NAđoh neke stare postove ,pa rekoh da osvežimo:
 
Wile E. Coyote":2fmylosv je napisao(la):
Још мало подсећања...

Београдски метро
pročitao sam taj tekst X puta i svaki put se i čudim i divim srpskoj gluposti, koja je bez granica

2012":2fmylosv je napisao(la):
Maletin objašnjava da 14,5 kilometara prve etape metroa košta oko milijardu evra, a gradilo bi se devet godina. Radilo bi se u četiri faze i svaka bi po završetku bila puštena u promet.

FAZE IZGRADNJE METROA
FAZA KM STANICA ROK
Stari Merkator - Terazije 5,9 8 4 god.
Terazije - Vukov spomenik 2 3 1 god.
Skupština – Prokop - Autokomanda 4,3 5 2,5 god.
Skupština - Kalemegdan 1,4 2 1,5 god


U prve četiri godine moguće je da se napravi šest kilometara sa osam stanica. Potom i ostatak za naredne tri godine. Kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, i tako da dalje širi mrežu", objasnio je Mrkonjić.
može da se izgradi i za manje vremena. odmah raditi kompletnu, nazovimo, M1 (tj. odmah od Vuka do Merkatora) i paralelno raditi i M2 (Kališ - Autokomanda). posao gotov za max 5, 6 godina, s tim da već posle 4 godine funkcionišu 2 linije. i dok se grade, naprave se lepo planovi za dalje širenje (ulazi TA u priču ;)), pa kada se završe ove dve linije komplet, odmah se nastavlja dalje
 
800px-Strogino_subway_station_01.JPG
800px-Slavyansky_bul%27var_-_MosMetro.jpg
Licitirajmo! :p ali i ja kažem šest godina,upravo su u Moskvi završili novu metro liniju i nekoliko stanica godinu dana pre roka, to obećava! pogledajte sajt Ruske kompanije metrostroj (koja će najverovatnije graditi kod nas)ima i slika novih stanica,pa se nešto tako ili slično može očekivati i u BG.Stanice;Strogino i Slavyanski Bulevar(nedavno završene 2008)
www.metrostroy.ru
 
Oh za pocetak nek budu i sa kupatilskim plocicama samo neka ga naprave,posle cemo skupiti pare za nesto bolje....
 
MareCar":2v9fm9wh je napisao(la):
Samo da nebudu ko neke bugarske, sa kupatilskim plocicama....
Tak'e su i u Torontu :laugh:

Ova se cak zove Bathurst :) skroz izgleda kao neko kupatilo
 
ja sam bas za to da budu plocice i nikakve grandiozne stanice... beograd nema love i ne treba da se pravi i pretvara, jer je to jedna odvratna osobina koja se vise puta pokazala i zato imamo mnoge zapocete grandiozne stvari koje su decenijama nedovrsene.
aaaa i lova u srbiji se mozhe bolje potrositi od "pozlacivanja" metro stanica.

usput, ne mogu da verujem da ovo pisem :D i dalje nisam ni malo uveren da ce biti metro skoro, pa mi je glupo...
 
Vrh