Šta je novo?

Metro

Ma vi nemate pojma u kom svetu živite. Jednostavno nemate pojma. Vi mislite da je železnica izmišljena "eto tako" ili da regeneriše urbano od ruralnog?

Metro ako bi se pridužio do rubnih delova grada (znači zato ga i zovu metro jer ide iz pm u pm a ne samo po centru) on bi podigao standard u celom gradu pa bi se ljudi selili iz centra i gradio bi se mnogo veći broj kvadrata pogotovo po sadašnjim njivama što je odlika RURALNE sredine a ne GLAVNOG grada. Vi mu na taj način koji govorite prosto NE DATE da raste i da se razvija. Baš taj London je tada imao milion i po a sada ima 9. Da su ga vozili mravi (autobusi) ne bi NIKAD dogurao dotle. Pa tako i Beograd ima 2 opcije: da se iščupa ljudi bednih i već viđenih demoralisanih mišljenja i da tako krene u ubrzan razvoj i druga opcija je da nastavite tako da kenjate kao do sad pa da idemo krupnim koracima u nazad teškim tramvajima itd. Zapamtite ovo: dokle god bude bilo više tramvajskih od metro linija beogradu neće biti dobro.

Madrid ima 5 milki. ima 12 linija. BG ima 2,5 milke (ne želim glupe komentare kako nema toliko jer mu nisu administrativno baš zbog nemanja železničke mreže pripojili BMA area iliti LUZ, Beograd je NUTS 2 pobogu). podeli 12 sa 2 i dobićeš 6. Da bi imao isti ili bolji standard prevoza kao u Madridu onda moraš imati duplo manje ili liniju 2 više od duplo manjeg broja nego što je to u Madridu. Madrid jestesvetski grad ali zar ne možeš da se bar malo potrudiš da Beograd bude u duplo goroj situaciji (6 linija) s obzirom na to da ima duplo manje stanovnika. Ali opet što se tiče površine grada tu bi baš trebala još jedna linija glat jer bi pravci bili jednostavno previše udaljeni. Druga jeftinija opcija jesu kraci. Ako ne želiš da podigneš grad iz pepela i iz mora drugih istih da se nekako taj tvoj grad ističe onda ništa nisi uradio. Ti svi gradovi su bili sela kad je Beograd bio nešto. Govorili su da je apsolutno nemoguće pa su se debelo prevarili. E iste te budale koje su tako mislile ćete verovatno biti i vi. Ko se zadnji smeje najslađe se smeje. A to pljuvanje da neće biti ništa to je nativna odlika Srpskog naroda, ništa više. Ne pitate se vi ništa nego neko ko ima interesa sa strane.
 
Nije fazon u tome da neki grad mora imati mnogo stanovnika da bi bio moćniji već je fazon da bude što moćniji sa što manje stanovnika. Primera radi Zagreb je duplo manji od Beograda ali je opet moćniji bez obzira sto ima lošiju poziciju u odnosu na Beograd.

Bacate odma drvlje i kamenje na čoveka kao da vam je nesto nažao učinio, a baš naprotiv ima predlog kako bi se nešto jako dobro napravilo i time razvio grad u velikoj meri.

I ako ćemo gledati odnos stanovnika i linija, zašto onda Oslo ima 6 linija, a ima samo 500 000 stanovnika?
Znači Beograd bi trebao da ima 26 linija jel da??

Znači čovek je uradio samo 7 linija i to totalno prilagođeno Beogradu i njegovoj budućnosti (linije je mu idu kroz savski i dunavski amfiteatar).
 
Ima 5 metro i 32-33 tramvajske.

Beč prosto baca grdne pare na te tramvaje jer 1 bedni ULF od 24m košta 2,7 miliona evra što je ekvivalent pola voza.
Jeste, prevoz je loš, nije dobar iz tog razloga što je tramvaj fiksno vozilo u zavisnoj sredini i automatski je nepouzdan deo iste. Ako bi bio samo metro umesto svih tramvaja ljudi ne bi strepeli dal će doći ili ne. Jednostavno bi znali da ne bi došao samo za vreme vanrednih situacija dok tramvaj i tako ima mnogo čukanja, pa uviđaj itd, ništa se ne razliku ju nadzemni sistemi, isto se ponašaju i autobusi i trolejbusi i tramvaji kad su u pitanju sudari i čukanja. Oni se izbegnu tako što je sistem totalno nezavistan a Beč to ne praktikuje i prema tome ima jako loš prevoz u pogledu totalne pouzdanosti jer čim su dozvolili tramvaj automatski su bacili pouzdanost sistema u vodu.
 
ThinkAgain":292eacit je napisao(la):
ne želim glupe komentare kako nema toliko jer mu nisu administrativno baš zbog nemanja železničke mreže pripojili BMA area iliti LUZ, Beograd je NUTS 2 pobogu
Oprosti, ja sam malo glup, ali šta je BMA area, odnosno LUZ?
Naravno da je Beograd NUTS 2, tu okvirno spadaju regije između 800,000 i 3,000,000 stanovnika. Doba velikih demografskih bumova u Evropi su prošli - sori ljudi, pomirite se sa time.
A da metro treba da ide do daljih oboda grada - to da. Ali prvo da izgradimo ovaj deo kroz sam centar, gde mislim da su sasvim dovoljnedve ili tri linije, jer nije uopšte veliki - ona zavlačenja na Dorćol i slične besmislice su previše.
 
BMA- Belgrade Metropolitan Area, EU traži da to bude gotovo do drugog kvartala 2010. Tu spadaju Šabac, Sr. Mitrovica, Ruma, Vršac, Smederevo, Požarevac, ceo Đerdap, od Mladenovca čak i Aranđelovac. Naziv projekta je Beograd, Makro Region.

LUZ- Larger Urban Zone. LUZ je nešto šire od današnjeg celog područja Beograda odnosno da se pripoji i Pančevo i Inđija i Smederevo.
Prema LUZ Sofia nije samo Sofia City nego cela kotlina Serdica tj Serdica region i kao takva svugde piše od kad je Bugarska u EU da Sofia ima 1450000 miliona stanovnika a zapravo ima 800000. Dok nisu ušli u EU sofia je imala 800k a sad milion i po. Nemojte da vas zavara i Zagreb. Samo i oni da uđu i oni će imati oko 1,3 milke.

Ako Beograd uđe u EU a EU je tražila specijalnu zonu odnosno pravu metropolitan area BG Metro region će imati 4,5 miliona što je polovina cele populacije. Isti slučaj je i sa Grčkom gde je Atina zapravo cela Attica. I onda će vam odjednom sinuti ideja, čekaj pa sad nam treba toliko linija. E pa one se ne grade kad zagusti nego sada, ni prase se ne kolje uoči božića, nit se nešto radi u 5 do 12.

Što se tiče demografskih bumova to si potpuno u pravu ali si se prešao jednu važnu stvar. Neće rasti broj stanovnika država odnosno ukupan broj, ali će još veći bumovi nego ikad zadesiti gradove i to samo one koji stvore najbolje uslove za život i rad. U tom smeru treba da ide i Beograd da bi bile još veće migracije a EU je takođe naglasila da se spreči razvoj manjih gradova da ne bi svima bili potrebni "ekonomski teški" infrastrukturni projekti te da je jedini grad pogodan za ogromna ulaganja upravo Beograd.
 
Pa ta EU izgleda mnogo izvoljeva. :) Sve oni traže a ništa ne daju.
Sprećiti razvoj manjih gradova, znači da Vrbas propada umesto da se razvija. Svašta! Ali to je već oftopik.
 
ThinkAgain":xmgvne9w je napisao(la):
...a EU je takođe naglasila da se spreči razvoj manjih gradova da ne bi svima bili potrebni "ekonomski teški" infrastrukturni projekti te da je jedini grad pogodan za ogromna ulaganja upravo Beograd.
Ja ne mogu više ni da se zezam. :(
 
EU ne izvoljeva nego naše "seoske baje" izvoljevaju a nisu ni svesni da je i njihovo vreme odzvonilo. Uostalom svi veliki Evropski gradivi jesu veliki baš iz tog razloga što je EU tako htela. Beograd je jedina nada za razvoj ovog dela Balkana svidelo se to nekome ili ne.

Vrbas je zacrtan kao jedan od nacionalnih parkova :vops:

Gde god su njive tu šumu vrati jer je ona bila pre njih. Sada imamo ogromne probleme zbog vodolavnog zemljišta kao i od odrona zemljišta upravo zbog sečenja šume. Ljude u njihov lepi mravinjak (Beograd) a ostalo da se ne dira. EU je zacrtala da će do 2050 na području EU živeti 80% celokupnog stanovništva Evrope dok će u svetu taj broj biti nešto manji odnosno 75%. Evropa želi da ostane najurbanija celina na svetu i dalje i prva u kojoj će 100% stanovništva živeti totalno urbano što je odlika 21. veka.

Srbi su izgleda još u šok sobi od ovih ratova pa ne vide ni prst pred nosom šta se oko njih dešava. E uskoro će početi da se bude iz tog bunila.

Nećemo više u off :p
 
ајде да отворимо посебну тему за ове дуге постове, а да ово буде резервисано више за вести и неке идеје... мислим стварно претерасте с тим препиркама које иду практично у офтопик
 
Od čega će se ti urabni hraniti a ko 100% ljudi bude živeo u urbanim sredinama. Ko će obrađivati zemlju....
Ja ne bih voleo da se hranim kao oni u filmu "Demolišn men",
 
ThinkAgain":15njzaxr je napisao(la):
U tom smeru treba da ide i Beograd da bi bile još veće migracije a EU je takođe naglasila da se spreči razvoj manjih gradova da ne bi svima bili potrebni "ekonomski teški" infrastrukturni projekti te da je jedini grad pogodan za ogromna ulaganja upravo Beograd.
Ух, што ми то вуче на нека одурна времена... :shok:
 
evo moj „skromniji predlog", ali zapravo menja ceo kocept saobracaja u centru

metroj.jpg


problem je samo kako napraviti terminus na slaviji za toliki broj linja...
 
Na pp ću da odgovorim da ne idemo u off :cool:

Mateja, to nešto malo više od W&C? Vidim da nema samo 2 stanice ali ako bi tako bar počeli i 2 po 2 pa svake 3 godine da tako nešto gradimo imali bi onaj moj plan kao finalnu verziju. Ali majmuni ni to neće! a zapravo se mora od nečega konkretno krenuti.
 
ThinkAgain":2gawhiwn je napisao(la):
EU ne izvoljeva nego naše "seoske baje" izvoljevaju a nisu ni svesni da je i njihovo vreme odzvonilo. Uostalom svi veliki Evropski gradivi jesu veliki baš iz tog razloga što je EU tako htela. Beograd je jedina nada za razvoj ovog dela Balkana svidelo se to nekome ili ne.

Vrbas je zacrtan kao jedan od nacionalnih parkova :vops:

Gde god su njive tu šumu vrati jer je ona bila pre njih. Sada imamo ogromne probleme zbog vodolavnog zemljišta kao i od odrona zemljišta upravo zbog sečenja šume. Ljude u njihov lepi mravinjak (Beograd) a ostalo da se ne dira. EU je zacrtala da će do 2050 na području EU živeti 80% celokupnog stanovništva Evrope dok će u svetu taj broj biti nešto manji odnosno 75%. Evropa želi da ostane najurbanija celina na svetu i dalje i prva u kojoj će 100% stanovništva živeti totalno urbano što je odlika 21. veka.

Srbi su izgleda još u šok sobi od ovih ratova pa ne vide ni prst pred nosom šta se oko njih dešava. E uskoro će početi da se bude iz tog bunila.

Nećemo više u off :p
uuuuuuuu da ne poverujes... jesi ti ikad bio u evropi, tj u EU? :D 80% stanovnistva zivi u urbanim podrucjima, ali urbana su i mesta gde zivi 10 000 stanovnika. sta ti ovde naprica... ispalo je da svi zhive u milionskim gradovima. pa eto samo izbroj milionske gradove i bice ti jasno da nisi u pravu. npr. holandija ima 16 mil stanovnika, a ni jednog grada sa preko mil. stanovnika. zato ima dosta mesta sa po nekoliko 100 hiljada. a sve te "seoske baje", koje upravljaju mestima po evropi imaju cak i vise ovlascenja i vise slobode od nasih lokalaca(a i veci procenat para je u njihovim rukama).

ja jesam za metro u bg i svidja mi se taj tvoj predlog da se pravi tube(samo se bojim da nema neki problem, posto ga ne koristi niko osim londona). vozio sam se tubom mnogo puta i nemam nikakve zamerke. ali pomisao da treba prestati ulagati u manja mesta je smesna. ne smesna, nego luda. jasno je da beogradu gravitira ogromno podrucje, ali to ne znaci da sve to i treba da postane beograd.

sve u svemu, mislim da si ti u nekom bunilu... ili u nekom vlaznom snu...
 
Jao bojkic, opet me nasmeja do suza. hahahaha :lol:

Pa baš sam iz tog razloga i rekao sve to. Fazon je u tome što ta mesta jesu takva mesta ali ona spadaju pod LUZ upravo tih gradova! Zato i spomenuh BMA, LUZ i NUTS 2. Dok druga takva mesta koja nisu kod velikih gradova konurbacijom su stvorili Ruhr distrikt! Ja baš o tome pričam a ti oćeš da kažeš da su to sela. U Alpima da ali oko Minhena gde ide S-Bahn nikako ne i većina tih ljudi radi gde? Aj pogodi? Pa gde će drugne nego u Minhenu! Zato su i napravljeni železnički sistemi da bi spojili ruralne delove "grada" sa urbanom zonom odnosno cutyjem.

Što se tubea tiče London nije jedini kad ga ima i Glasgow. A da ne valja i jedan i drugi bi masovno pravili klasične tunele ;) To što se drugi džekiraju i trkaju ko će veće to je njihova stvar. A veće nije uvek i bolje. Nije zlato sve što sija.

Za to za bunilo i vlazan san pitaj ljude iz Brisela što su slali otvorena pisma i zašto je Srbija morala da uradi projekat pod nazivom Beograd, Makro region. Sada samo treba da ga unese u ustavna dokumenta a rok je Q2 2010. Videćemo samo da ne dugovlače a ako dugovlače ostaće bez parčeta leba tako da će ipak morati da ispune sve zahteve.

Pozdrav ;)
 
Problem je što dečko govori i mnogo pametnih stvari, ali u svom tom bunilu čovek ne može da ih prepozna...
 
@ ThinkAgain: Hvala na pojašnjenjima.
Nego, od kad se EU fokusira na centralizaciju a ne regionalizaciju?
Stvari koje pričaš su vrlo zanimljive, no ja bih ipak želeo da vidim neka zvanična dokumenta koja to tvrde, naravno ako postoje. Druga stvar, koliko je meni poznato NUTS klasifikacija na mnogim mestima u EU odstupa od administratifnig oblasti, te je razvijena da bi se lakše obrađivalo, pruočavalo i pratila demogradska situacija i raznorazne povezane stvari (samo ime potiče iz francuskog, a francuska demografska škola je vrlo poznata).
Dalje, grad terba garditi tako da se predvide - usmere buduća kretanja, iliti vizionarski, ali je takođe besmisleno graditi prevelike megalomanske projekte koji vrlo lako mogu u narednih 100 godina da postanu besmisleni i preskupi, jer je suludo imati metro liniju za malu količinu ljudi, prosto je preskupo i nepotrebno.
 
[offtopic]

Ma vi nemate pojma u kom svetu živite. Jednostavno nemate pojma.
Pa tako i Beograd ima 2 opcije: da se iščupa ljudi bednih i već viđenih demoralisanih mišljenja i da tako krene u ubrzan razvoj i druga opcija je da nastavite tako da kenjate.
E iste te budale koje su tako mislile ćete verovatno biti i vi. Ko se zadnji smeje najslađe se smeje. A to pljuvanje da neće biti ništa to je nativna odlika Srpskog naroda, ništa više.
Ovo treba da bude slika Akademskog građanina?


Ako ti misliš da znaš više o metrou od nekog drugog to ne znači da ostatak populacije čine maloumni id***, već ljudi čija ekspertiza leži u drugim oblastima. Vređati ljude jer se ne slažu sa tobom je nisko. Vređati ih vokabularom iz prvog razreda osnovne škole govori više o nivou tvog društvenog razvoja nego o njima.

Ovde na forumu ljudi imaju i te kako dijametralno suprotna mišljenja o mnogim temama pa ne pominjemo jedni drugima bližu i dalju familiju. Ako nisi u školi ili na fakultetu naleteo na termin kultura dijaloga, pokušaj da shvatiš šta je to, trebaće ti. Ovde ćeš u najgorem slučaju popiti ban, u stvarnom životu ćeš popiti Urgentni centar.

[ontopic]

Još uvek čekam na objašnjenje kako izgraditi 160km tunela za godinu dana i kako korišćenje iridijumskih sečiva neutrališe sve zastoje prilikom kopanja.
 
^^^^

bigvlada":zouhjo1q je napisao(la):
Mislim da bi trebalo da odveslaš na neko pusto ostrvo i tamo izvodiš vudu rituale u nadi da će nas strefiti neki asteriod i potrebiti ovako grešne.
bigvlada":zouhjo1q je napisao(la):
'oćeš orden? Video sam na buvljaku jedan za najlepšu bebu pa ako ti baš treba....
.
Ajde, ajde i ti nisi cvecka. Potpuno se nepotrebno obojica vredjate. Kritiku ili cak samo trazenje pojasnenja shvatate kao neki napad.


jovanovm":zouhjo1q je napisao(la):
Problem je što dečko govori i mnogo pametnih stvari, ali u svom tom bunilu čovek ne može da ih prepozna...
Sa ovim se slazem. Prica kao o nekom dobro poznatom planu koji on brani.
Ja nemam problem sa visinom tube-a, brzinom ili bezbednoscu. Mene zanima koliko to kosta u poredjenju sa klasicnim metroom.
Npr. ta i ta linjija od 10-15 km bi ovoliko kostala na ovaj nacin(vec postoje neke procene za klasican metro), ovoliko na ovaj drugi nacin(znaci cifre(okvirno) a ne toliko i toliko puta). Sa posebnim osvrtom na koliko kosta koja deonica u odnosu na nacin gradnje, stanice itd.
Ni brzina izgradnje mi nije toliko presudna ako nesto kosta mnogo jeftinje. Naravno bolje da je brze.
 
bigvlada":2ghkue80 je napisao(la):
Još uvek čekam na objašnjenje kako izgraditi 160km tunela za godinu dana i kako korišćenje iridijumskih sečiva neutrališe sve zastoje prilikom kopanja.
Načekaćemo se na odgovor na ta, ali i na neka druga pitanja. Normalno, o načinu finansiranja tek da ne pričam.
 
Vrh