Hehe, u pravu si shmeksi
Najverovatnije će ako ovako nastave troduplim koracima u nazad zaobići današnje ostrvo čaplja koje treba da se drenira i a se naprave betonske "kade" koje će da drže moderne oblakodere pa i metro stanice "na okupu" zbog nestabilnog tla, takođe uraditi nasipe i na njima brze gradske saobraćajnice 10+ traka (jedna od glavnih arterija u trećem Beogradu. Ali zbog njihove nezainteresovanosti i nemarnosti a pre svega dezorijentisanosti i nemotivisanosti odnosno manjka želja i jakih razloga da se nešto i sprovede u delo od toga verovatno neće biti ništa ukoliko neki dobre čike iz dalekih delova sveta ne postroje tu bagru i urade sve kako treba.
Baš sam ubacio te linije da idu i na onu stranu dunava jer naravno da će se u budućnosti grad razvijati i tamo. Prvo treba odrediti zone pa onda provlačiti metro kroz važne zone.
Ono zašto sam razvlačio linije različitim trasama je to da bi bilo više krakova odnosno više opcija na raspolaganju svim korisnicima sistema (putnicima) a i da svi delovi centra grada budu obuhvaćeni. Na kraju krajeva svi delovi grada se moraju tretirati isto da bi se izbegao razvoj geta. Dakle, svi delovi grada moraju imati metro hteli oni to ne hteli, imali pare nemali, sviđalo se to ostalima u Srbiji ili ne. To je demokratija zar ne? Svi imaju ista prava zar ne?
Pa tako svi moraju da imaju i metro.
Što se blizine stanica tiče maksimalno sam ih udaljio i to na ~600m
jer valjda pobogu svi znamo da su ljudi danas razmaženi i da ako mu ne stane ispred zgrade opet će sesti radije u kola i sedeti satima, slušati muziku, neće mu niko stati na "kurje oko" niti će ga ugušiti od sprada ili prteranog parfema (devojke vi ste uglavnom odgovorne za to).
Ako si stanice duplo dalje automatski zona prikupljanja putnika raste a samim tim i rastojanje rubnih delova zone kao i potreba za lokalnim autobusima a opet svi znamo da su naši ljudi napaćeni od tih autobusa pa u njih ne bi ulazili ni za živu glavu.
I najvažnija stvar od svega toga na mojoj mreži jeste upravo tako gusta mreža u centru da bi se centar pretvorio u pešačku zonu (80%) dok bi onih 20% služilo za tramvaje 0,1 i 2 (jedine tramvajske linije jer su ostale suvišne) i za MetroBuseve, MetroTrole, XtraBuseve, ExpressBuseve ali ih ne bi bilo mnogo, išli bi svugde gde ne ide metro i ukrštali bi se sa njima na raznim metro stanicama i tu bi bilo i Terminala.
Tube sistem je izabran baš iz razloga što tunel može da krivuda levo-desno pa i gore-dole da bi se maksimalno optimizovao pristup svim ljudima koji žive u blizini stanica. Takođe bi bilo urađeno duplo više dunela pa bi sistem bio duplo pouzdaniji, duplo korisniji i duplo iskorošćen na dnevnoj bazi (prevozio bi duplo više putnika nego što bi to radio klasični sistem) Primera radi da se radi konvencionalnom metodom mreža bi bila duplo siromašnija i bilo bi duplo manje stanica za iste pare, prvo što mora dublje pa još diže cenu a drugo što treba duplo više materijala a da i ne spominjem efekat fiksnosti da ne može da krivuda i da se prilagoođava trasi.
Ovako ako se naiđe na nešto iz daleke prošlosti taman otkopaju tunel za arheologe pa da mogu da nastave oni dalje, a ekipa za tunel samo vrati TB i obiđe nastali problem. Ali ni tu nije priča gotova. Kada arheolozi završe ta sekcija tunela nije neiskorišćena već može da služi za siding za vozove ako dođe do sitnijeg kvara (a s obzirom na naš nivo (ne)održavanja to bi dobro došlo) ili kad se uključuje na liniju u špicu iz sred centra grada iako nema depo na tašmajdanu ispod parka. Lagumi se mogu odlično iskoristiti za stanicu, mošda čak i podzemni hotel. To još nigde nema.
Inače, ta šema je samo prvi sektor. Drugi sektor ide nadzemno za Pančevo, Vinču, Ripanj, Sremčicu, Surčin, Staru Pazovu i ako bog da neka nova naselja oko Padinske Skele i za Glogonj. Na sve strane i tako bi se ubrzala konurbacija svih naselja a beograd bi imao oko 4 puta veći fond kvadrata.
Mogu da se izvrše neke korekcije u centru, nije problem ali oko centra je manje više sve obuhvaćeno onako kako treba da niko nije oštećen i da se niko ne buni. A EU je naglasila da ne želi stvaranje geta. E pa kad ne želi nek odreši kesu i nek i ona da pare.
Ako i kinezi budu gradili (a gradiće 500%) mogu oni da daju kredit, rusi da daju kredit i ono što duguju a EU nek da kredit za elektroniku, vozila i opremu. Samo nam Fali finalni projekat. "samo"
Pošto mi nismo kadri da održavamo to može da bude TubeLines (Veolia nema takve vozove) jer je TFL preuzeo od Metroneta sve linije koje je Metronet (ne)održavao pa su svaki dan iskakali iz šina i otpadali im motori na sred linije. Da se to ne bi ni slučajno desilo, a da ne bi bilo monopola i korupcije kao što je to sada u Budimpešti može samo da beogradski metro drže Tubelines jer njihova vozila (Northern, Jubilee, Piccadilly) su u stanju kao da su izašla iz fabrike ovog momenta. Imaju ograde od 4m sa bodljikavom žicom pod naponom, na svakih 20m profesionalne kamere na stubovima od 10m te grafita apsolutno nigde nema. Oni jadni i napaćeni što su pušteni stoki na milost i nemilost su bili dati na održavanje Metronetu koji je ko naš GSP. ostavlja nepotrebne sekcije pruge između čina i voz udari jer su retardi stavili preblizu i naravno iskoči iz šina.
Beograd je valjda zaslužio da dobije sistem kakav valja jer ga nije dobio do sada. Tako bi se iskupili svi oni koji su ga mučili svo ovo vreme.
Zaboravio sam da kažem da bi stanica "pokojni karton siti" preporodila taj kraj jer bi bila nadzemna i to u 2 nivoa tako da kao što vidite narandžasta linija bi bila na platformama L1A i L2A dok bi roza (u ovom sličaju roza, može i neka druga boja) bila na platformama L1B i L2B pa bi se na taj način postizalo to da bi iz 2 srednja vagona moglo da se presedne u drugu liniju i to u istom smeru. Za suprotni smer se spustiš 1 sprat tako da bi se znalo i ne bi dolazilo do konfuzije. Platforme L1A1, L2A2, L1B1 i L2B2 bi bile sekundarne i nalazile bi se sa suprotnih strana vozova tako da bi služile za normalni izlazak kod izlaza najbližeg tvom odredištu. Bilo bi 6 ili 8 izlaza na sve strane sa oba nivoa pa čak i mostovima (kao što to ima na Shepherds Bush). Na taj način bi stanice bile takođe maksimalno pilagođene potrebama putnika da bi putnici imali potpunu slobodu kretanja i mnogo opcija. To bi jednostavno privuklo ljude kao magnet. Niste ni svesni toga. To retko koji metro ima. Ovaj bi bio potpuno podređen nama Beograđanima ali i celom svetu.
Što se vozova tiče tu neka biraju da li će Lowest First Cost ili Life Cycle Cost. Na njima je da odluče.