Šta je novo?

Metro

ja sam dao predlog metroa. vaše je da dajete vaše predloge i sugestije

@ hazard

koristi Microsoft Visio, ako ga imaš. odličan je za ove stvari, i posle sve to kopiraš u Photoshop, pa tamo ga sačuvaš kao JPG
 
he he visio mi je dobro poznat. ;) i on moze da sacuva direktno kao jpg btw
 
može, ali neće sačuvati sve što postaviš. jer ti crtaš linije metroa preko JPG slike koju ubaciš u Visio, koja je veća od papira koji podesiš u Page Setup-u. on hoće sačuvati u JPG-u, ali samo onaj deo koji je u okviru onoga što si podesio u Page Setup-u. da bi celu sliku stavio u JPG, moraš da koristiš Photoshop, tj. CTRL+A i CTRL+C u Visiu, pa onda New u Photoshop-u, pa na kraju CTRL+V (klasičan copy-paste)
 
JohnnyLee":3ib6e3kv je napisao(la):
šta bi, na primer, bilo ne rentabilno pa da skinem to? i koje bi stanice valjalo ukoniti?
Na primer u Vojvode Stepe si stavio 8 stanica što je rentabilno do mojega jer mesta za toliki broj stanica ne bi bilo, a i razdaljina bi bila mnogo mala (bukvalno 5 dužina voza). Dovoljno je Autokomanda-Crkvica-Nikšićka(ili sledeća ulica)-Trošarina-TC Banjica

Imaš negde davno na temi trase mojih linija, koje bih doduše sada korigovao, to je negde pre 40 strana, a posle 25, mislim. Koliko me sećanje služi valjda je dužina sistema bila oko 55km, a Jovanovm je našao neke računice po kojima bi to moglo da košta od 3 milijarde do nekih 6 milijardi evra (moguće da sam omašio sve što se tiče brojke, davno je to bilo)
 
sređeno je to u Vojvode Stepe. spravac je: Autkomanda - Vitanovačka (crkva) - Vojvode Stepe (oko VEtŠ-a) - Trošarina - Kumodraž
za Banjicu je drugi branch te linije, koji ide preko Dedinja


edit: da ponovim, nastavite sa predlozima i kritikama. ipak je cilj da napravimo neku ideju, pa da zajedno izađemo pred gradonačelnika ;)

edit2: shmeksi, daj mi link, ne mogu da tražim
 
Meni je ovo više igranje nego nešto sa čim može da se izađe u javnost, nadam se da su i ostali tako shvatili. Ne pravi se metro baš tako, otvoriš paint i ucrtaš linije. :kafa:
 
''Planiranje metro linija je ozbiljan posao i ja ne delim isti sistem vrednosti sa ljudima to upražnjavaju na forumima. Da li ikoga treba da zanima to što ja možda crtam metro linije u svoja četiri zida?'' - izjavio je Dragan Đilas u kratkom i otresitom obraćanju FolNetu.
 
Jedna od mnogih varijanti koje imam....

2w7lel3.jpg


Kao što rekoh niko od nas ne diktira to kuda će ići linije, to naš dragi Beograd diktira. (ne mislim na gradsku upravu nego na urbanizam i potrebe grada kao organizma)

Ima jako mnogo varijatni ali prvo treba biti pametan pa odabrati najbolju a ne posvađati se ;) to je štos cele priče sa metroom, daće ljudi kredit samo treba da se uljudimo da znamo gde će šta da ide i u milimetar da se uradi finalni projekat, ali problem je u tome što nadležni ne znaju ni dupe da obrišu a kamoli kuda će metro da ide. Eno peking od 2009 do 2012 ima zacrtano da za svega 3 godine bude gotovo 6 linija. Šta ja rekoh? 1 linija na 6 meseci a niko me ne sluša. I to klasičan a ne tube under/overground kombinovano.

Trase u "neutralnim" zonama (gradska naselja, nit centar nit periferija) su fiksne i mogu se vrlo malo menjati ili im se dodavati kraci. Po ovoj slici se vidi da na NBG, južnim i istočnim delovima grada drugačije faktički i ne može, u suprotnom sve drugo bi bilo nerealno i neispativo.

Centar je diskutabilan i tu treba provući sve trase ali ne nabacati kao autobuse istom trasom nego ih sve provući tako da se izukrštaju različitim trasama, da obuhvate ceo centar a samo delimično da se preklapaju.

Svi planovi koje su oni radili su bili nedovoljni, nepotpuni i uglavnom omašeni, ne promašeni.
 
@ThinkAgain

I ti se isto vodio krilaticom "metro ispred svake kuće". Da li je vama jasno da se finansiranje u metro ne završava izgradnjom trasa već i da taj sistem treba da se i održava i da to isto dosta košta.

Ukoliko sam dobro prebrojao ti imaš nekih 7 linija od koij neke u "centru grada" malo pa malo svaka ima neku svoju cevku, krajnje rentabilno.

Ostrvo Čaplja je plavno područje, iako bih ja voleo da se tu kroz 50 godina gradi nešto, pre će se desiti da se nasipi prave iza njega.
 
Senkin komša nudi 8 linija, ima li neko da nudi više?

Prvi put!

Drugi put!

Prodato!!!

:kafa:
 
Hehe, u pravu si shmeksi ;)

Najverovatnije će ako ovako nastave troduplim koracima u nazad zaobići današnje ostrvo čaplja koje treba da se drenira i a se naprave betonske "kade" koje će da drže moderne oblakodere pa i metro stanice "na okupu" zbog nestabilnog tla, takođe uraditi nasipe i na njima brze gradske saobraćajnice 10+ traka (jedna od glavnih arterija u trećem Beogradu. Ali zbog njihove nezainteresovanosti i nemarnosti a pre svega dezorijentisanosti i nemotivisanosti odnosno manjka želja i jakih razloga da se nešto i sprovede u delo od toga verovatno neće biti ništa ukoliko neki dobre čike iz dalekih delova sveta ne postroje tu bagru i urade sve kako treba.

Baš sam ubacio te linije da idu i na onu stranu dunava jer naravno da će se u budućnosti grad razvijati i tamo. Prvo treba odrediti zone pa onda provlačiti metro kroz važne zone.

Ono zašto sam razvlačio linije različitim trasama je to da bi bilo više krakova odnosno više opcija na raspolaganju svim korisnicima sistema (putnicima) a i da svi delovi centra grada budu obuhvaćeni. Na kraju krajeva svi delovi grada se moraju tretirati isto da bi se izbegao razvoj geta. Dakle, svi delovi grada moraju imati metro hteli oni to ne hteli, imali pare nemali, sviđalo se to ostalima u Srbiji ili ne. To je demokratija zar ne? Svi imaju ista prava zar ne?

Pa tako svi moraju da imaju i metro.

Što se blizine stanica tiče maksimalno sam ih udaljio i to na ~600m
jer valjda pobogu svi znamo da su ljudi danas razmaženi i da ako mu ne stane ispred zgrade opet će sesti radije u kola i sedeti satima, slušati muziku, neće mu niko stati na "kurje oko" niti će ga ugušiti od sprada ili prteranog parfema (devojke vi ste uglavnom odgovorne za to).

Ako si stanice duplo dalje automatski zona prikupljanja putnika raste a samim tim i rastojanje rubnih delova zone kao i potreba za lokalnim autobusima a opet svi znamo da su naši ljudi napaćeni od tih autobusa pa u njih ne bi ulazili ni za živu glavu.

I najvažnija stvar od svega toga na mojoj mreži jeste upravo tako gusta mreža u centru da bi se centar pretvorio u pešačku zonu (80%) dok bi onih 20% služilo za tramvaje 0,1 i 2 (jedine tramvajske linije jer su ostale suvišne) i za MetroBuseve, MetroTrole, XtraBuseve, ExpressBuseve ali ih ne bi bilo mnogo, išli bi svugde gde ne ide metro i ukrštali bi se sa njima na raznim metro stanicama i tu bi bilo i Terminala.

Tube sistem je izabran baš iz razloga što tunel može da krivuda levo-desno pa i gore-dole da bi se maksimalno optimizovao pristup svim ljudima koji žive u blizini stanica. Takođe bi bilo urađeno duplo više dunela pa bi sistem bio duplo pouzdaniji, duplo korisniji i duplo iskorošćen na dnevnoj bazi (prevozio bi duplo više putnika nego što bi to radio klasični sistem) Primera radi da se radi konvencionalnom metodom mreža bi bila duplo siromašnija i bilo bi duplo manje stanica za iste pare, prvo što mora dublje pa još diže cenu a drugo što treba duplo više materijala a da i ne spominjem efekat fiksnosti da ne može da krivuda i da se prilagoođava trasi.

Ovako ako se naiđe na nešto iz daleke prošlosti taman otkopaju tunel za arheologe pa da mogu da nastave oni dalje, a ekipa za tunel samo vrati TB i obiđe nastali problem. Ali ni tu nije priča gotova. Kada arheolozi završe ta sekcija tunela nije neiskorišćena već može da služi za siding za vozove ako dođe do sitnijeg kvara (a s obzirom na naš nivo (ne)održavanja to bi dobro došlo) ili kad se uključuje na liniju u špicu iz sred centra grada iako nema depo na tašmajdanu ispod parka. Lagumi se mogu odlično iskoristiti za stanicu, mošda čak i podzemni hotel. To još nigde nema.

Inače, ta šema je samo prvi sektor. Drugi sektor ide nadzemno za Pančevo, Vinču, Ripanj, Sremčicu, Surčin, Staru Pazovu i ako bog da neka nova naselja oko Padinske Skele i za Glogonj. Na sve strane i tako bi se ubrzala konurbacija svih naselja a beograd bi imao oko 4 puta veći fond kvadrata.

Mogu da se izvrše neke korekcije u centru, nije problem ali oko centra je manje više sve obuhvaćeno onako kako treba da niko nije oštećen i da se niko ne buni. A EU je naglasila da ne želi stvaranje geta. E pa kad ne želi nek odreši kesu i nek i ona da pare.

Ako i kinezi budu gradili (a gradiće 500%) mogu oni da daju kredit, rusi da daju kredit i ono što duguju a EU nek da kredit za elektroniku, vozila i opremu. Samo nam Fali finalni projekat. "samo" :D

Pošto mi nismo kadri da održavamo to može da bude TubeLines (Veolia nema takve vozove) jer je TFL preuzeo od Metroneta sve linije koje je Metronet (ne)održavao pa su svaki dan iskakali iz šina i otpadali im motori na sred linije. Da se to ne bi ni slučajno desilo, a da ne bi bilo monopola i korupcije kao što je to sada u Budimpešti može samo da beogradski metro drže Tubelines jer njihova vozila (Northern, Jubilee, Piccadilly) su u stanju kao da su izašla iz fabrike ovog momenta. Imaju ograde od 4m sa bodljikavom žicom pod naponom, na svakih 20m profesionalne kamere na stubovima od 10m te grafita apsolutno nigde nema. Oni jadni i napaćeni što su pušteni stoki na milost i nemilost su bili dati na održavanje Metronetu koji je ko naš GSP. ostavlja nepotrebne sekcije pruge između čina i voz udari jer su retardi stavili preblizu i naravno iskoči iz šina.

Beograd je valjda zaslužio da dobije sistem kakav valja jer ga nije dobio do sada. Tako bi se iskupili svi oni koji su ga mučili svo ovo vreme.

Zaboravio sam da kažem da bi stanica "pokojni karton siti" preporodila taj kraj jer bi bila nadzemna i to u 2 nivoa tako da kao što vidite narandžasta linija bi bila na platformama L1A i L2A dok bi roza (u ovom sličaju roza, može i neka druga boja) bila na platformama L1B i L2B pa bi se na taj način postizalo to da bi iz 2 srednja vagona moglo da se presedne u drugu liniju i to u istom smeru. Za suprotni smer se spustiš 1 sprat tako da bi se znalo i ne bi dolazilo do konfuzije. Platforme L1A1, L2A2, L1B1 i L2B2 bi bile sekundarne i nalazile bi se sa suprotnih strana vozova tako da bi služile za normalni izlazak kod izlaza najbližeg tvom odredištu. Bilo bi 6 ili 8 izlaza na sve strane sa oba nivoa pa čak i mostovima (kao što to ima na Shepherds Bush). Na taj način bi stanice bile takođe maksimalno pilagođene potrebama putnika da bi putnici imali potpunu slobodu kretanja i mnogo opcija. To bi jednostavno privuklo ljude kao magnet. Niste ni svesni toga. To retko koji metro ima. Ovaj bi bio potpuno podređen nama Beograđanima ali i celom svetu.

Što se vozova tiče tu neka biraju da li će Lowest First Cost ili Life Cycle Cost. Na njima je da odluče.
 
Pa u Parizu rekao sam ima stanica i na 160m udaljenosti. Nije to ništa novo ali zato vozovi moraju imati najbolje performanse. Ubrzanje da je minimum 5m/s2. Voz sa 2500 putnika mora da ostavi sve bez daha tako što ce svih tih 2500 putnika katapultirati sa stanice ubrzanjem boljeg automobila. Uvek me nerviralo što ti "prdavci" uvek odlete ko muve. E sad kad je tehnologija otišla daleko može to i 10MW da uradi :vops:

Zato sam i stavio bliže stanice da se ljudi ne bi bunili a cena bi bila ista kao da se gradi klasični sistem sa dubljim ali daljim stanicama. Pošto je tjub jeftiniji a bliže može biti površini automatski su stanice jeftinije pa automatski može imati mnogo više stanica. Samo prilagodiš projekat uslovima koje imaš (u ovom slučaju imaš malo novca a treba ti što veći sistem jer je situacija u prevozu katastrofalna).

Opet kažem šmeksiju da metro nije s-bahn pa da su stanice na 3km i više. U berlinu su i na 300m i za s-bahnu isto kao i za u-bahn

U Beču su na 600-700m što je kao što sam nacrtao na slici samo što ima više deonica tj duže su linije pa ima više stanica. U sektoru 1 na 600-100m a u sektoru 2 od 800-5000m
 
ThinkAgain":3sroodey je napisao(la):
Opet kažem šmeksiju da metro nije s-bahn pa da su stanice na 3km i više. U berlinu su i na 300m i za s-bahnu isto kao i za u-bahn
Shmeksi nije ni rekao da je metro s-bahn već samo da su tvoja ideja i način razmišljanja pogrešni tj. ne valjaju.
 
ovo što je ThinkAgain napravio bi imalo smisla da je Beograd jedan od vodećih svetskih gradova, a Srbija u Top 10 svetskih ekonomija. ovako, moramo da budemo srećni makar i sa normalno funkcionalnim Beovozom
 
To što je on napravio bi imalo smisla da Beograd ima 5 miliona stanovnika i da ga godišnje poseti preko 50 miliona turista.
 
Pa ja fino rekoh na drugom tredu - treba nam metro, tri - cetiri linije, al' da valjaju (mislim na njihov polozaj), nego njegove stanice moraju da budu dobro pokrivene saobracajem, da budu lako dostupne i onda ce stvarno da valja. Mi nismo Moskva (jos uvek ) :p pa da pravimo nekakva ludila od metroa i raznog drugog saobracaja, ali po mom, ja bih rekao, logicnom misljenju, najbrzi transport (metro, voz, avioni ili sta god - samo da je nezavisno od drugog saobracaja :D ) treba da spaja krajeve grada kojih, da kazemo, u Beogradu ima cetiri, a da se od stanica grana nesto (mnogo) sporiji, autobuski, i razni drugi prevoz na male daljine, sto ce da ide po naselju gde je stanica metroa. Eto tako :p
 
Vrh