Šta je novo?

Metro

Trenutni metro plan ne predviđa metro do naselja Cerak, Cerak Vinogradi, Vidikovac, Labudovo Brdo i Petlovo Brdo iako su svi prethodni metro planovi od 1976. godine do danas to predviđali.
Smatramo da je potrebno ostaviti mogućnost izgradnje kraka ka tim naseljima u budućnosti. Neophodno je to uneti u planske dokumente i postojeći projekat metroa prilagoditi mogućem račvanju linije u budućnosti.
 

Prilozi

  • Pomeri metro vidikovac.jpg
    Pomeri metro vidikovac.jpg
    186,3 KB · Pregleda: 1.023
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856641#p856641:1ibk33fi je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Јун 09, 2021 3:51 pm[/url]":1ibk33fi]
metro-beograd-mapa-2.png

Osim ove 3. linije, ja ne vidim sta je ovde sprdnja?
Ne kazem da je metro plan dobar, kazem da ne vidim salu.
A sala sa renderom stanice (podzemni prolaz pa u nebo) na sajmu je jasna.

Чекај, теби ове празнине дуж линије 1 нису спрдња?
 
@Vučko

A, ne, važniji od pravca duž Ibarske je ovaj krak ispod T6, preko Novog bežanijskog groblja.

Bože sačuvaj.
 
Уместо да су ту зелену линију провукли до аеродрома. Можда је у плану велики терминус линија потеза 600 и 700 код железничке станице Земун?
 
Ма ни они сами немају појма шта хоће. Ваљда треба воз до аеродрома. Уместо да се идентификују и подржавају природне целине и путање, све нешто кружи, скреће, дуби на глави...
 
Meni je u celoj priči čudno to da je Jug nacrtao taj krak ka stanici Zemun kroz T6 jer su navodno zvanično izmenili metro plan a da niko u Srbiji osim njega i gradskih čelnika ne zna za to i da nije izašao nijedan članak ili plan o tome u medijima.
 
Hajde da ostavimo šalu po strani, jer očigledno nemamo svi isti smisao za humor. Ova slika/mapa/plan prikazuje dve dimenzije, a za sagledavanje šire slike, potrebne su nam sve četiri. Dakle, nedostaje dimenzija dubine i dimenzija vremena.

Dubina je ključna, jer nam iz džepa izbija nekoliko milijardi dragocenih beložutih kovanica. Nasuprot uvreženom mišljenju da nema dovoljno novaca da se pravi metro u Beogradu, tih para ipak ima. Ali, dobar domaćin bi dobro razmislio da li je baš toliko bahat i bogat da utroši 10 milijardi, kada može da prođe i sa 5. E, to je posledica bahate dubokoukopane prve linije, koja se protivprirodno ruga geografiji Beograda.

Kao što bi svi morali da znamo, pravi saobraćajni efekat metro postiže tek sa izgrađene 3 linije, te zato moramo da uključimo i četvrtu dimenziju u ovu sliku. Bojim se, da nakon prosutih 5 ili 6 milijardi u prve dve linije, teško da će iko od nas dočekati i tu treću. Dakle, vremenom ćemo nešto graditi i plaćati, a da pozitivne efekte po saobraćaj ne vidimo.
 
Шта год било, због њих будућност се види - Београд под страном управом, величине мале варошице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856645#p856645:1ww5wzcp je napisao(la):
Дошљак » Sre Jun 09, 2021 4:59 pm[/url]":1ww5wzcp]
Чекај, теби ове празнине дуж линије 1 нису спрдња?
Misliš na razdaljine između stanica?

Iskreno, na poslednjih nekoliko strana ne znam šta je sprdačina a šta ozbiljno. Kapiram ja to, kao skreće se pažnja na neke gluposti ironijom i satirom, samo... j***š satiru u kojoj ni sam autor više ne zna oko čega je ozbiljan a oko čega se sprda. ''A odakle tebi ovo? Pa ja sam crtač mapa. A šta ti je ova linija? Pa to je ona linija što ima stanicu-sprdačinu na Sajmu, a koja se nastavlja na normalnu smislenu trasu ka aerodromu...'' Znači svaka rečenica i ideja malo sprdnja malo ozbiljno, šta...?

A i poenta slanja satire gradskim čelnicima je, valjda, da je oni vide i shvate. Ako će sve da ostane na tumačenju ''jel ovo šala ili ozbiljno? Ko će ga znati...'' onda sprdačina gubi smisao. To ne važi samo u ovom slučaju nego i u slučaju stand up komedije, TV komedija, viceva...

SNS niti kapira satiru niti ona utiče na njega. Srozavanje cele problematike radi svođenja na sivilo između potpune sprdnje i ozbiljnosti će samo da pruži gradskim glavama još blesavih ideja, a možda i argumenata da dodatno sve izbanalizuju jer ko veli eto, kad se narod sprda sa time, onda ćemo i mi. Samo što kad oni uzmu da se sprdaju, to će rezultovati još gorim linijama i stanicama.
 
Nema vica, nema šale i svaki pokušaj da se tako sagleda situacija vidim kao skretanje pažnje sa glavnog problema ali još važnije inicijative i akcije da se projekat metroa poboljša.
 
Pa čovek je za konkurs za Savski trg slao predlog viljuške kao spomenika. Što podržavam, pošto je to bila jasna i očigledna satira. Ono, vidi se iz aviona da je zezancija. I iznošenje političkog stava o rekonstrukciji ST.

Ali postaje bezukusno kada se u nešto većinski ozbiljno gura sprdačina pa kao, ko shvati, shvatiće. Mda... Pa, prvo sam SNS neće shvatiti. Tako da uzalud sprdačina. A drugo, takve papazjanije i eksperimentisanja su samo rizik da dobiju dodatne sumanute ideje ili da se dodatno osile i počnu ceo projekat (baš ceo, svih 100%) da tretiraju kao svoju igračku i sprdnju.

Mislim, i sam dijalog...
''A odakle tebi ovo?
- Pa ja sam crtač mapa
- A zašto treća linija tako?
- Pa po zvaničnom projektu''

Pa dobro... Šta je autor hteo da kaže, to onda ostaje samo njemu jasno. A oni kojima je prvestveno uputio sprdačinu niti razumeju, niti ih briga.
 
Kako moze da bude sprdačina metro stanica koju je Jug zamislio 2011te kad tada niko nije ni znao da će SNS graditi metro stanicu baš na tom mestu?
 
Mislio sam prvenstveno na onu foto-montazu stanice na Sajmu sa stepenistem iz podzemlja u nebo.

Covek ima humora, ali voli da ga mesa sa ozbiljnim elementima (kao npr ostatak plana/mape). Kao, evo vam klupko ideja, neke su sprdacina a neke ozbiljne. Pa kao, ko shvati, shvatice. Pa dobro. Ja nisam shvatio. A nece ni SNSovci i JKP kojima je slao to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856649#p856649:3bvuvko1 je napisao(la):
spatiotecte » 09 Jun 2021 04:07 pm[/url]":3bvuvko1]Meni je u celoj priči čudno to da je Jug nacrtao taj krak ka stanici Zemun kroz T6 jer su navodno zvanično izmenili metro plan a da niko u Srbiji osim njega i gradskih čelnika ne zna za to i da nije izašao nijedan članak ili plan o tome u medijima.

Mene ništa ne čudi. Sve ovde počinje iza zatvorenih vrata. Putnici su odavno postali samo "sredstvo za popunjavanje praznina" u vozilu. Posledice takvog stava mogu se osetiti i tokom "razvoja" postojećih sistema, recimo trolejbuske mreže. Sa takvim metroom čitava papazjanija poprima novu razmeru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856664#p856664:20u7ud0a je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Jun 2021 05:17 pm[/url]":20u7ud0a]Mislio sam prvenstveno na onu foto-montazu stanice na Sajmu sa stepenistem iz podzemlja u nebo.

Covek ima humora, ali voli da ga mesa sa ozbiljnim elementima (kao npr ostatak plana/mape). Kao, evo vam klupko ideja, neke su sprdacina a neke ozbiljne. Pa kao, ko shvati, shvatice. Pa dobro. Ja nisam shvatio. A nece ni SNSovci i JKP kojima je slao to.

Tu fotomontažu je uradio 2011te i nije uopšte bila sprdačina tada a ako mu je u 2021oj bio cilj da nekog ismejava sa tim, onda bi pored SNSa ismejavao i samog sebe jer je on tvorac te ideje, dakle nema logike.

Druga stvar nije nemoguće da je grad tražio od Juga da im uradi ovu mapu jer je ranije već postojala saradnja izmedju Juga i grada za info toteme koji su postavljeni po gradu tako da bi ovo bio logičan nastavak takve saradnje.

I ja se iskreno nadam za njega da je to u pitanju jer ako je Jug sam na svoju ruku crtao ove mape gde stoji preduzeće JKP Beogradski metro i voz i još ismislio neki nepostojeći krak na T6, to je već sa pravnog aspekta nelegalno i za tako nešto moze da se popije kazna a i bilo bi krajnje neprofesionalno zezati se sa takvim stvarima.
 
Ne znam, ko ce ga znati. Kao sto rekoh, pola cele price mi nije jasno. Samo sam danas dosao na temu i vidim odjednom neke nove mape sa jednim delom smislenih linija, a drugim delom bez smisla. I nizom komentara na sve to. I fotomontazom "iz podzemlja u nebo" za koju je napisano da je poslata Gradu i JKPu.
A onda sam se setio njegove sprdacine sa viljuskom na Savskom trgu i shvatio da istovremeno sve moze da bude ozbiljno, a opet istovremeno moze da bude i sprdacina. Pa kao ko shvati, shvatice. (Marina Abramovic likes this)

Sta je autor hteo svime time da kaze, to samo on zna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856656#p856656:1z9goqw6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Јун 09, 2021 4:46 pm[/url]":1z9goqw6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856645#p856645:1z9goqw6 je napisao(la):
Дошљак » Sre Jun 09, 2021 4:59 pm[/url]":1z9goqw6]
Чекај, теби ове празнине дуж линије 1 нису спрдња?
Misliš na razdaljine između stanica?

Iskreno, na poslednjih nekoliko strana ne znam šta je sprdačina a šta ozbiljno. Kapiram ja to, kao skreće se pažnja na neke gluposti ironijom i satirom, samo... j***š satiru u kojoj ni sam autor više ne zna oko čega je ozbiljan a oko čega se sprda. ''A odakle tebi ovo? Pa ja sam crtač mapa. A šta ti je ova linija? Pa to je ona linija što ima stanicu-sprdačinu na Sajmu, a koja se nastavlja na normalnu smislenu trasu ka aerodromu...'' Znači svaka rečenica i ideja malo sprdnja malo ozbiljno, šta...?

A i poenta slanja satire gradskim čelnicima je, valjda, da je oni vide i shvate. Ako će sve da ostane na tumačenju ''jel ovo šala ili ozbiljno? Ko će ga znati...'' onda sprdačina gubi smisao. To ne važi samo u ovom slučaju nego i u slučaju stand up komedije, TV komedija, viceva...

SNS niti kapira satiru niti ona utiče na njega. Srozavanje cele problematike radi svođenja na sivilo između potpune sprdnje i ozbiljnosti će samo da pruži gradskim glavama još blesavih ideja, a možda i argumenata da dodatno sve izbanalizuju jer ko veli eto, kad se narod sprda sa time, onda ćemo i mi. Samo što kad oni uzmu da se sprdaju, to će rezultovati još gorim linijama i stanicama.
Mислим на план линија метроа, тј. конкретно на ово заокружено.
 

Prilozi

  • metroplan.gif
    metroplan.gif
    986,5 KB · Pregleda: 806
od sve ove gore price, izgubila se sustina

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856644#p856644:1vnho6fu je napisao(la):
vucko » 09 Jun 2021, 15:57[/url]":1vnho6fu]Trenutni metro plan ne predviđa metro do naselja Cerak, Cerak Vinogradi, Vidikovac, Labudovo Brdo i Petlovo Brdo iako su svi prethodni metro planovi od 1976. godine do danas to predviđali.
Smatramo da je potrebno ostaviti mogućnost izgradnje kraka ka tim naseljima u budućnosti. Neophodno je to uneti u planske dokumente i postojeći projekat metroa prilagoditi mogućem račvanju linije u budućnosti.
file.php
 
Vi hocete da vam vlast napravi metro da ljudima bude laksi zivot.
Ali vlast nije tu zbog ljudi.
 
Zidar bacio kosku i sad cutke sa strane gleda pometnju haha.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856674#p856674:pcozndi8 je napisao(la):
Дошљак » Sre Jun 09, 2021 6:55 pm[/url]":pcozndi8]
Mислим на план линија метроа, тј. конкретно на ово заокружено.
Menjace se to jos 10 puta do realizacije, rekao sam vam vec. To je jedan od razloga zasto ja retko komentarisem linije JGPa i metroa. Prvo, zato sto se te stvari kroje godinama, pa se cesto menjaju od prve zamisli pa do realizacije. Slusao sam ja tako i Ticu pre 10 godina kad nam je pricao da ce da tera 27 od Mirijeva sve do Zemuna. I naravno da to nikad nije realizovano. Samo je produzen do Usca. Ovo sad ne kazem da bih ga opanjkavao (to sam vec radio haha) nego kao primer i pokazatelj da se na putu od prve zamisli u necijoj glavi do same manifestacije na terenu, stvari promene 300 puta. Znam pouzdano da je tako. Uvek je tako. To su procesi koji traju.

Drugi razlog je sto znam vrlo dobro da se takvim stvarima (trase JGPa, trase metroa, naplate karata, naplate parkiranja) bave citavi timovi ljudi koji moraju da imaju sijaset informacija. Tako da je uzaludno teziti da pojedinac tu sam nesto prekraja, smislja, planira, racuna...

Mislim sve ovo ne znaci da sam pri stavu da covek onda ne treba nista da komentarise o tim temama. Naprotiv, podrzavam. Ali to su toliko multidimenzionalne stvari da oslanjati se na danasnje podatke (a koje btw niko od nas ovde nema sve, niti bismo mogli da sami baratamo njima) je ravno oslanjanju na predvidjanja cena nafte. Ono... ok, ima dobrih analiza, ima upucenijih ljudi, ima manje upucenih... ali na kraju dana, sve dok se ne udari temelj poslednje stanice/stajalista JGP, sva predvidjanja su na nivou "moze biti a i ne mora da znaci". Pogotovu kod projekata poput metroa koji se od prve lopate do poslednje plocice na poslednjoj stanici menjaju po 300 puta.
 
Neko danas od političara, nije ni važno ko, svi će isto da izjave u jednom trenutku, je rekao prva linija gotova do 2028. 7 godina. Produženje jedne metro linije i dodatak par stanica u Beču je počelo pre nekoliko godina, završetak isto oko 2028. Metro stanicu kod moje zgrade prave već tih par godina, evo još uvek prave, bukvalno bez prestanka. Zar oni stvarno misle da će Beograd tako brzo dobiti celu jednu liniju? Mislim, naravno da znamo odgovor i da neće biti tako brzo, pogotovo što još ni planovi nisu urađeni.
Samo ne treba ipak gledati tako slepo i u fazonu "ma neće biti ništa od toga", nego menjati stvar i reagovati na budalaštine.
 
Au bre, ja okačim mapu i ispadnem veći od kineza, Egisa i lokalne upravne vlasti zajedno.

Laskavo, nema šta. Doduše ipak malo preterano.
Ja, sam ipak samo učesnik ovog foruma.

Pre desetak godina zajedno smo zappčeli bitku za metro. Prvo protiv LRTa sa ukrštanjima u nivou, imamo i prikladnu ikonicu za to :fijasko:

Zatim smo udarili na sledecu podvalu, rolerkoster LRT. I i a je iščezla.

Na kraju se izborismo za pravi metro:
- nazavisna trasa
- visokokapacitetna vozila
- mreža od bar tri linije

Kažem izborismo se, tvrdim to, ali zapravo ne znam. Da li je naš forum imao uticaja u celoj priči? Verovatno, zasigurno, nemoguće da nije čim rezultat prati naše lobiranje a ni otkud drugde, barem javno, nije bilo ovolikog pritiska.

Neka stanica Sajam bude primer (neko ja za Prokop, neko je za Sajam, to je druga debata, temeljno obrazložena sa ove strane). Nije je bilo još od plana Sektora za Metro iz ‘76,a sada je uvrštena u projekat. Može biti da je beobuild imao presudnu ulogu u tome.

Elem, gde smo danas?

Po meni nisu toliko sporne trase koliko celokupna postavka. Metro treba da bude razvojni projekat, čista zarada, a ne trošak. Pogotovu u gradu koji ima situaciju da u samom centru grada postoji raspoloživo gradjevinsko zemljište.

Trase, prva linija Sava-Dunav kroz greben, direktna veza Banovog brda i Dorćola kroz centar. Druga linija istok-zapad preko Save. Tačno ono što treba Beogradu. Malo levo, malo desno.

Metro pokriva i već izgradjene celine i raspoloživo gradjevinsko zemljište, milina.

Problem je to što gradjevinsko zemljište nije u vlasništvu onih koji izgradnju metroa treba da plate, gradjana i države. Jedan plaća a drugi profitira, jer metro će automatski višestruko povećato vrednost nekretnina i zemljišta koje opslužuje, a vlasnik zemljišta nema troškova i izgradnji metroa.

Pošto je zemljište već poklonjeno onima koji metro neće plaćati, postoje 3 varijante:

1. da se vlasnici direktno uključe u finansiranje metroa (teško izvodljivo, novčani iznosi se razlikuju u redovima veličina)

2. da se zemljište vrati onome ko plaća netro ( sad će da me proglase za komunjaru, a ja sam samo komunista, na toj višoj razmeri društvene organizacije, razume se)

3. Da se naknadno oporezuje rast u vrednosti nekretnina. Kineska metoda (opet komunisti), oprobana, delotvorna, pravedna (još samo da se MMF složi).

PS: viljuška na Savskom trgu uopšte nije bila sprdnja, ja bih je sutra podigao, to je čist bukvalizam. Imate na sajtu odgovor koji sam svojevremeno napisao kolegi @spatiotecte ( i koji je izazvao kognitivnu disonancu kod nekih domaćih kolumnista):

http://www.imamoplan.com/predlozi/spome ... -viljuska/
 
Veza sa Prokopom je jako važna, daću vam prost primer - grad u kome sad živim gradi projekat od 2 milijarde, da bi povezao četiri postojeće linije lakog metroa u dve, te da bi najzad jedna (Plava, A) išla preko glavne železničke stanice. Sada je železnička terminus jedne jedine linije teškog metroa koja ima račvanje, veliki deo grada nije povezan sa glavnom železničkom.

Nisu planirali u početku, sad troše neviđene pare da bi sve to konektovali. Valja dobro planirati u početku.
 
Samo sto je u Beogradu glavna zeleznicka stanica de facto Novi Beograd.

No dobro, znam da je metro kroz Prokop Sveto pismo mnogih forumasa i ispostovacu to. To sto ga ne prioritizujem, ne znaci da ne uvidjam argumente i koristi od toga. Samo mi nije prioritet nad prioritetima.
 
И онда имамо генијално решење да и станица НБГ добије метро тек са трећом линијом која у исто време спаја и Прокоп, а обе су већ повезане возом.
 
Vrh