https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/f ... bracaj.jpg
Ne znači da će se išta graditi, niti baš na tom mestu. Ali ovo je zaista komično. Vodili su se logikom što dalje od metroa, što dalje od gradske železnice i što je najbitnije sa aspekta čitave zemlje - što dalje od brze pruge.
Nema sumnje da se idealno mesto za glavni aerodrom nalazi na trasi drumskog i železničkog koridora X između dva najveća populaciona centra. Prema tome, šta mislite gde je ta lokacija? Svakako u trouglu Inđija, Novi Karlovci-Stara Pazova. To je nešto što se navodno nije moglo pretpostaviti 70-ih godina kada se projektovao "nemogući Beograd" (znate na šta mislim, svakako na Jovinov Plan, (novi) čvor, autoput(eve), (novi) aerodrom). :roll:
Da je aerodrom bio podignut sa druge strane autoputa (između Zemun Polja, Radiofara i postojeće obilaznice) sa autoputem trasiranim preko hala Zmaja, pored pruge i Plavih Horizonata kroz novi aerodrom, zatim između Dobanovaca i Ugrinovaca sve do Šimanovaca i dalje redovnom trasom, da je pruga bila sprovedena paralelno ili po medijanu autoputa (dakle sa druge strane Plavih Horizonata), između dve piste, zatim između Batajnice i Busija do Nove Pazove to bi bio jedan sasvim novi grad, nova zemlja. A obilaznica je mogla da se ukrsti na samom aerodromu (dva autoputa/kraka koridora X plus četvorokolosečna magistralna pruga). Inače aerodrom je izgrađen pre autoputa o čijoj se detaljnoj trasi trebalo ranije razmišljati. Umesto autoputa na umu je bila ruža vetrova, vremenske prilike i sl. relevantno za uslove rada aerodroma. Ko šiša povezanost što je suštinska neophodnost takvog vida saobraćaja, odnosno jednog takvog saobraćajnog objekta od javnog značaja. Trebalo je naći tehnički pogodnu lokaciju za bezbedno odvijanje aviosaobraćaja uz istovremeno najpovaljniju integraciju aerodroma sa mrežama drugih vidova saobraćaja.
To sada odjekuje po metroima, brzim prugama više od pola veka, a moram priznati da neće skoro prestati.