Šta je novo?

Metro

A šta reći za biser da će stanovnici Novog Beograda koji sada uglavnom imaju direktne autobuske linije do centra grada morati da presedaju na Savskom trgu "novom centru grada". Ovaj plan prkosi logici na toliko mesta da je to neverovatno.
 
Шта више, ни на Савском тргу нема на шта да преседају.
 
I Zvezdara podržava rad udruženja građana bez obzira što su nas častili u planu, pa mora se znati neki red. Piši ako treba da se razbudi komšiluk.

ps. Kuglica (CB)
 
Ено га Вучко покренуо сајт ваља да га подржимо, ко чиме уме и може. Најогре је само овде протестовати, треба мало више инцијативе овде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856469#p856469:doqbinsm je napisao(la):
Igor » 08 Jun 2021 08:12 pm[/url]":doqbinsm]A šta reći za biser da će stanovnici Novog Beograda koji sada uglavnom imaju direktne autobuske linije do centra grada morati da presedaju na Savskom trgu "novom centru grada". Ovaj plan prkosi logici na toliko mesta da je to neverovatno.

Bojim se da će komedija (ili trauma zavisno od perspektive) biti još i veća, i da će trajati dugo. Isprva će se klatiti tramvajem do Savskog Trga radi presedanja na metro za stanicu, dve, tri, čiju će prednost negirati puž od tramvaja (brži bi bio 95 do Zelenjaka nego 7+M1 do Trga Republike). Praktično se neće osetiti ništa pozitivno, osim presedanja, uz divljenje plodovima umeća vladavine članova Srpske Napredne Stranke. Uvođenjem druge linije izostaće tramvaj na delu trase (samo do Sava Centra), ali biće neophodno drugo presedanje, samim tim i gubljenje vremena koje opet negira veću srednju brzinu. Pre će se stizati presedanjem sa fider autobusa (posebno ekspresa) kod Merkatora ili Arene, a opet neće biti značajno unapređeno vreme putovanja u odnosu na hipotetički ekspres 95E. Tolike pare za šta? Da bi za 30 godina osetili samo pojedine pozitivne efekte?

Prva faza bi trebalo da ostvari pojedinačno najveći učinak, što je na planiran način nemoguće postići. Samo da se podsetimo kako Jovin nije planirao celu liniju nego osnovu sistema sačinjenu od nekoliko linija. Pri planiranju druge linije ne treba izostaviti ni deo treće u vidu privremenog kraka ka stanici Novi Beograd. Na taj način bi, osim bolje povezanosti metro sistema sa ostalim podsistemima u ranijim etapama pirenja mreže verovatno i problem nepovezanosti izlaza metro stanice sa zapadnim krajem perona železničke stanice Novi Beograd bio rešen na adekvatan način. Dakle, opet dođosmo do famozne provizije račvanja. Vrtimo se ukrug. Gde god se okreneš javlja se isti problem.
 
Hvala svima na podršci, moram napomenuti da nisam ja pokrenuo sajt već udruženja "Po meri metro" čiji sam ja samo jedan od osnivača. Ovo je timski rad više ljudi koji već duže vreme rade na rešenjima i planovima kako bi se unapredio plan metroa. Pratite nas i podržite.

Inače, Zidar još čekam tvoj odgovor a vidim da si bio i noćas na forumu.
:gobb:
 

Prilozi

  • zidar.png
    zidar.png
    50,2 KB · Pregleda: 1.202
Potpisujem, ali neću dalje da komentarišem ako se Polak makar i primiriše da nešto on daje ideje.
 
Karlo nije član udruženja "Po meri metro" niti ćemo primati osobe koje su politički aktivne. Odluka da ne primamo politički aktivne osobe je jedna od osnovnih odluka osnivača našeg udruženja. Poštujemo Karla i prijatelji smo duže od decenije ali imamo drugačiji pristup saobraćaju, pogledu na društvo i aktivizmu. Podvlačim da "Po meri metro" nema nikakve političke aspiracije. :gobb:
 
Најбоље је тако. Грађански активна позиција
 
I apsolutno neophodna, kad se prave da ne znaju ko je gazda. Dosad se sve prilagođavalo političkim pet projektima. Bilo je i vreme za 5 minuta tog napaćenog građanstva. :kafa:

Ne treba zaboraviti činjenicu da im od sopstvenih postupaka zavisi javno mnjenje. Bitno je da narod shvati prednosti i mane, samim tim dođe do racionalnog stava šta zastupa - svoje potrebe ili nekolicine stanara novih kvartova. Dosta je bilo izlaganja debele usne pred kamerama. :gobb:

Postojalo je više varijanti, ali eto vidiš koja je dobila zeleno svetlo, zašto i od koga, a na čiju štetu, odnosno u čiju korist.
 
"Građanski aktivna pozicija" je bukvalno definicija bavljenja politikom.

Koje su do sada izgleda izbegavali svi, osim oni željni para i moći, pa zato sada mora da se brani, čuva i pomera bukvalno sve čega se državna uprava dotakne.



Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Zavisi od perspektive. Ako je politika vlasti očigledno usmerena na štetu građanstva, onda njemu ne preostaje ništa drugo nego da se organizuje nekako, a da pritom nije u vezi sa vlasti i opozicijom (politička nezavisnost). To je iperativ.

Evo npr. imali smo pokojnog Branu Jovina koji nije zaklapao pa je postizao kontraefekat. Da je delovala grupa građana usredsređena na srž problema možda bi isti i bio rešen, svakako u korist većine. Ovako piši propalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856413#p856413:xb0n54v9 je napisao(la):
Igor » 08 Jun 2021 04:05 pm[/url]":xb0n54v9]Baš lepo što im je nacrtao mapu sa sve besmislenom stanicom kod Sajma kao lični pečat.

Pa i jeste lepa mapa :)
Crtam mape po svetu, to mi je zanat, pa rekoh red bi bio da nacrtam jednu za moj rodni Beograd.
Rad sam po obicaju poklonio gradskoj upravi. Tradicija se mora negovati.

Kad vec spomenu sajam, iskopao sam prvu fotomontazu stanice na sajmu, iz daleke 2011. godine (puno slika je nestalo prilikom prebacivanja sajta imamoplan na drugi server, moracu jednog dana sve da ih iskopam iz dubina kompjutera).

sajam-most.jpg


Evo i detaljnije razrade iz 2014.

Stanica-Sajam-Jug-Cerovic-architecte-dplg.png



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856415#p856415:xb0n54v9 je napisao(la):
vucko » 08 Jun 2021 04:07 pm[/url]":xb0n54v9]Zidar, hvala na postavljenim mapama, izuzetno su jasne kao i uvek. Slažem se sa Došljakom da mape zapravo ukazuju koliko prvoj trasi nedostaje skretanje na Klinički centar Srbije i Glavnu železničku stanicu Prokop kao i krak ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu na šta i ukazujemo u "Po meri metro". Za oko mi je zapalo i da je na mapama potpisan JKP "Beogradski metro i voz"

Da li to znači da su mape odobrene od strane ovog javnog preduzeća? Ukoliko je to tačno da li bi mogao da posreduješ da održimo sastanak sa predstavnicima JKP "Beogradski metro i voz" kako bi im predstavili naš pogled na stvari u "Po meri metro"?

Veliki pozdrav,
Vučko
:gobb:

Hvala na pohvali :sesir:

Mape sam nacrtao na svoju ruku i poklonio JKP Metro/Voz kako bi mape metro projekta koje se prikazuju javnosti izgledale pristojno, da se vise ne brukamo sa crtezima iz painta. Nije mi potpuno jasno zasto Egis ili Kinezi nisu i sami to do sada uradili.

Dodao sam ime i adresu JKP jer su mape radjene po zvanicnom projektu i verujem da ce ih u buduce koristiti koristiti kao zvanicne, pa da se ne maltretiraju ljudi, sve je spremno.

Inace projekat je poprilicno napredovao i tesko da se ista vezano za prvu liniju moze promeniti, mozda neki detalji oko samih stanica, ali trasa tesko.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856429#p856429:xb0n54v9 je napisao(la):
solecar » 08 Jun 2021 05:01 pm[/url]":xb0n54v9]Zidar, jel ovo vezano za treću liniju (krak od blokova (61-64) do Zemuna, pored BK) tvoja tvorevina ili nešto zvanično, novo pridodato?

Radio sam mapu po zvanicnom projektu, veza Bezanija-Zemun je najnnoviji dodatak planu.
Potpuno logican korak moram reci, time se linja 3 kaci na depo u Zemunu.
Sa tom novom vezom metro mreza zapravo postaje jedna jedina trasa - Makis-Banjica preko Mirijeva i Zemuna - sa tri linije koje se nadovezuju.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856445#p856445:xb0n54v9 je napisao(la):
jovanovm » 08 Jun 2021 06:01 pm[/url]":xb0n54v9]Treća linija kao rešenje za očigledne nedostatke ove ostale dve.

@jovanovm prijatelju stari, tako mi je drago da te opet sretnem na forumu!

Treca linija ne da ispravlja prve dve vec je prva koju treba kopati, a onda eventualno ostatak.

Podseti me na diskusiju od pre puno godina kako da se samo jednom linijom metro dobije najveci ucinak:
- veza preko Save
- proboj grebena
- umrezenje sa zeleznicom
- vezivanje jugoistocnih brdskih naselja (Medak, BJ, Banjica)

100_metro-beograd-jedna-ali-vredna.png


http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?t=399&start=10800#p255472
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856608#p856608:213g9fu1 je napisao(la):
zidar » 09 Jun 2021, 12:44[/url]":213g9fu1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856413#p856413:213g9fu1 je napisao(la):
Igor » 08 Jun 2021 04:05 pm[/url]":213g9fu1]Baš lepo što im je nacrtao mapu sa sve besmislenom stanicom kod Sajma kao lični pečat.

Pa i jeste lepa mapa :)
Crtam mape po svetu, to mi je zanat, pa rekoh red bi bio da nacrtam jednu za moj rodni Beograd.
Rad sam po obicaju poklonio gradskoj upravi. Tradicija se mora negovati.

Kad vec spomenu sajam, iskopao sam prvu fotomontazu stanice na sajmu, iz daleke 2011. godine (puno slika je nestalo prilikom prebacivanja sajta imamoplan na drugi server, moracu jednog dana sve da ih iskopam iz dubina kompjutera).

sajam-most.jpg

Odlicna slika, gde se pokazuje sva besmislenost i nestrucnost.

-Samo treba dodati da je metro stanica tu kod sajma na dubini od -30m, da je vijadukt na +25m, sto cini visinku razliku od oko 55m, za presedanje.

- na ovoj slici treba dodati dodatnu konstrukciju za perone, pod uslovom da ostaje dvokolosecna pruga. Ako je dvokolosecna pruga, onda to nije stanica vec stajaliste i nalazi se na najkriticijem delu pruge kroz grad, tj gde je USKO GRLO. Smanjuje se drasticno kapacitet pruge tj kapacitet i za gradski u za regionalnu zeleznicu

- na to su upravo ukazivali i dali primedbu iz Bg cvora i infre iz zeleznice. Znaci ti ljudi nemaju pojma, a ti kao crtac mapa znas bolje od njih?

- ako se dogradjuju jos dva koloseka, onda je to tek investicija koja dodatno poskupljuje sve drasticno, pogotovo zbog mosta

- a na samo 800m odatle imas vec IZGRADJENU metro stanicu, u okviru nove GLAVNE ZELEZNICKE STANICE sa 10 (deset) koloseka, a ujedno povezujes i najznacajniju zdrastvenu ustanovu u zemlji - KLINICKI CENTAR

to samo pokazuje koliko tehnicko neznanje izvire, neudubljivanje u matriju dalje od ilustratora, baziranje samo da na "karti izgleda lepo", jedan "lenjih urbanizam" kao veoma plitak oblik razmisljanja bez udubljivanja u sustinu i bez bilo kakvog tehnickog znanja. Zaista tuzno moram reci. Ti si dobar ilustator, crtac i to je to i svaka cast na tome. Osim Beograda mislim da ti niko u svetu nije dao vecu ulogu od crtaca mape, a ne uticaja na trasu metro linije i stanice (Sajam).

Jos me zanima, posto vidim da si upucen, ko da radis sa njima i da su tvoju ideju sajam uzeli, kako to da je sve definisano, a nije usvojen nikakav plan, nije prosao ni javni uvid, ni primedbe, nista? Bio bi ti zahvalan na tom odgovoru.
 
Zidar, po kom osnovu si imao uvid u plan metroa, dok mi ostali državljani republike Srbije nemamo tu mogućnost? Da li si zaposlen u nekoj državnoj instituciji ili Egisu, ili je nešto treće u pitanju? Ukoliko znaš gde i kako mogu videti plan molim te mi reci jer blago rečeno imam veliko interesovanje za isti.

Podsećam da PGR šinskih sistema i prve faze metroa nije usvojen još uvek pa nemamo ni zvanično objašnjenje niti odluku grada Beograda zašto se odustalo od varijante KCS-Prokop koja je predviđena u tom istom PGR-u.
 
Nadovezao bih se na Milančetovu kritiku.

Pored svega navedenog sva bi se ta "skalamerija" našla iznad jedne od najprometnijih saobraćajnica, što navodi na jednostavna pitanja složenosti izvođenja radova i cene? Imajuči navedeni primer u vidu, zvanični planovi idu iz krajnosti u krajnost. Sa jedne strane previđaju recept za noćnu moru pri planiranju - umetnute stanice (posebno u našim uslovima), dok sa druge ignorišu proste provizije za razdvajanje trasa. Baš divan primer racionalnog planiranja.
 
A šta ste se okomili na Juga toliko? Ja u svakom njegovom radu vidim određenu dozu satire i vica. Zato (ali i zbog nenadmašnog vizualnog efekta), od mene prvo dobije plus, pa tek onda čitam post, a to jedino još Homer Jay zaslužuje.

Mišljenja sam da je ovaj metro plan toliko loš, da je apsolutno svaki pristup njemu potpuno besmislen. Isto nam se 'vata, šta god uradili... Tolika dubina stanica, tunel podno Save, stravična polazna cena, pogrešne trase i prioriteti izgradnje linija - pa neka bar mape budu lepe. :)
 
Slažem se, ceo post sa mapom i nacrtanim linijama za potrebe smart planera su jedan veliki vic.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856398#p856398:un0k76tf je napisao(la):
zidar » Uto Jun 08, 2021 5:06 pm[/url]":un0k76tf]Pozdrav drustvo, nije me bilo dugo, posao, porodica i tako...
:sesir:

Evo malog doprinosa na moju omiljenu temu, metro u Beogradu, sta drugo nego mapa.

To jest dve mape, crna i bela, uradjene u duhu wayfinding totema koje smo postavili po gradu (oni crni sa crvenim kapicama).

Mape su geografske, sa svim ulicama, a trase metro linija blago uprostene da izgledaju kao dijagram.

Nisam ulazio u detalje bg:voz linija, samo infrastruktura. Dodao sam krak ka Karaburmi ali ne i onaj ka Makisu jer mi nije tacno jasno gde i kako se kaci na metro i da li ce se tunel ispod Vidikovca zaista sanirati.

metro-beograd-mapa.png


metro-beograd-mapa-2.png


http://www.inat.fr/metro/beograd
I dalje mi nije jasno kako misle da sagrade novu podzemnu stanicu BG Voza u Makenzijevoj,bez privremenog zatvaranja ili redukovanja postojeće dve linije koje prolaze vračarskim tunelom. I šta će uopšte linija BG Voza od Makiša do Karaburme,kada je predviđeno da Karaburma ima metro stanicu i biće povezana prvom linijom metroa sa Makišom,a i stanica BG Voza Pančevački Most se već nalazi u blizini ?
 
Bogme, ovaj metro po T6 je još jedna epohalna ideja, svaka čast.

Da se opkladimo šta će se još docrtati? Podvodni krak do Velikog ratnog ostrva?
 
Станица БГ воза Макензијева је последица терања линије 2 из булевара Kраља Александра (Вуков споменик - 6 факултета, виша школа, студентски дом, универзитетска библиотека, хотел Метропол, сви у кругу од 500 метара у пречнику од станице) у Тужни булевар (у кругу од 500 метара брдо разноразне новоградње и само економска школа из моје ће да селе факултет безбедности ускоро).
Није ми уопште јасна станица Шуматовачка, пошто од раскрснице Тужног булевара и Горког Максима до спја Шуматовачке са Тужним булеваром има мање од 700 метара. На овој мапи ми позиција те станице више одговара раскрсници Тужног булевара са Грчића Миленка што је неких 250 метара од завршетка Шуматовачке. Крај који Бендер воли да описује као мали Детроит.
Уместо да су лепо спровели линију два од Мањежа до Вука, и од Вука на Црвени крст, па на Војислава Илића, они ће овде да компликују по кориту Чубурског потока.
На Карабурми је проблем што метро маша Карабурму, иде доле, Вишњичком, уместо да иде горе кроз брдо, испод улице Маријане Грегоран. У целу рачуницу додајмо још и планирани продужетак трамваја Вишњичком улицом, где добијамо дељење идентичне трасе три шинска система (метро, БГ воз и трамвај) уместо да имамо три паралеле (БГ воз ка Ади Хуји даље од Вишњичке данашњом депонијом, трамвај средином Вишњичке и метро горе, испод Маријане Грегоран). Слично беспотребно поклапање траса шинских система имамо и на потезу Савски трг-Баново брдо.
 
metro-beograd-mapa-2.png

Osim ove 3. linije, ja ne vidim sta je ovde sprdnja?
Ne kazem da je metro plan dobar, kazem da ne vidim salu.
A sala sa renderom stanice (podzemni prolaz pa u nebo) na sajmu je jasna.
 
Nema tu šale, čovek je to na Sajmu stvarno tako zamislio. I tako će biti.

Nagradno pitanje - da li će ekspresni voz za Novi Sad stajati i kod Sajma?
 
Vrh