Šta je novo?

Metro

Da samo sto je to vise posledica odabira najimbecilnije varijante Cvooooura™ 70ih godina i naknadnog sakacenja Zeleznice i zeleznickih stanica po Beogradu. A ne SNSovog teranja metroa na BnV.

Auto u Zemun, jedan voz od Prokopa, drugi od NBG, treci od Topcidera... Podseca me na sakacenje 19, 21 i 22. Odavde do onde ides vako, pa onda odande do onde ides onako, a ako hoces tamo onda moras onamo pa na drugi kraj. Idi bre... Al bitno da imamo najskuplju nadstresnicu na svetu.

P.S.
Da, znam da nije bukvalno kao što sam napisao u primeru. To je bilo karikiranje, ne morate da me ispravljate. Poenta je da je ova varijanta čvora debilna a da je Železnica naknadno sebi pucala u nogu kada je počela da sakati i komada stanice kao GSP i DJP linije javnog prevoza.
 
Опет су осмислили да нова БАС и ЖСт НБГ добију метро тек са трећом линијом. Значи већи приоритет имају Рупчине и БнВ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856681#p856681:180te75n je napisao(la):
MC_ » 09 Jun 2021 06:29 pm[/url]":180te75n]Vi hocete da vam vlast napravi metro da ljudima bude laksi zivot.
Ali vlast nije tu zbog ljudi.

Cilj akcije svodi se na usvajanje alternativne, sa društvenog i saobraćajnog aspekta povoljnije trase prve linije preko Prokopa, odnosno obuhvatanje provizije širenja mreže ka jugu primenom odgovarajućeg građevinsko-tehničkog rešenja. Varijanta Prokop uslovljava drugu varijantu treće linije preko Vukovog Spomenika, no imajući u vidu početnu fazu programa planiranja metro sistema, u ovom trenutku fokus ostaje na prethodno navedenom.

Da ne bude nesporazuma, ne traže građani da im vlast gradi metro ispred vrata iz prostog razloga što je sve već bilo obuhvaćeno planom. Problem je utome što je prihvaćena nepovoljna varijanta:

http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... ILOZI/PDF/
http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... 0metro.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856644#p856644:3dphy4ks je napisao(la):
vucko » 09 Jun 2021 16:57[/url]":3dphy4ks]
file.php
I Skojevsko naselje. A indirektno i Kneževac i Kijevo (trasa linije 42).
 
сада када је Зидар ставио ову мапу у великом формату, добро се виде недостаци свих линија. ево мојих запажања:
- апсолутно бесмислено и непотребно укрштање БГВ и метроа на Сајму
- већ Х пута помињани краци ка пернатим брдима и Прокопу/КЦС
- плава линија уместо уцртаном трасом би могла да иде Војислава Илића - Црвени крст - Вуков Споменик - Славија, па да на Славији буде укрштање са зеленом
- или, крак зелене од Браће Јерковић ка Војислава Илића па на Крст и Вук па до Скупштине, где се опет спаја са краком преко Прокопа
- ТЦ Стадион -> Заплањска
- зашто зелена испод Т6? логичније је да од Сурчинске иде ка аеродрому

толико за сада
 
Морам да се укључим и да реагујам на јако некоректно понашање појединаца према колеги Југу. По појединцима испраде да је за лош план метроа директно одговоран Југ Церовић са Беобилда. То је детињаста оптужба у рангу предшколског узраста. А могуће је да ради мало и сујета.

За све ове године колико сам на овом форуму, од разних форумаша појавили су се најразличитији предлози за урбанистичко саобраћајно транспортна решења најразличитијих тачака у граду. Форум је видео стотине и стотине предлога. Неки су били логични, неко су били бајке, неки су били небулозе. Какав год да је предлог био, и колико год квалитетан био, ни око једног није никада постигнут консензус. Без обзира на то, неки предлози су нашли пут до медија, а неки и до градске управе и реализације. Сведоци смо да се све чешће појављују и реализују идеје потекле не форуму.

Југова идеја за станицу Сајам је само једна од стотина идеја на теми о метроу. То што се та баш та идеја од стотина и стотина идеја свидела некој глави у градској управи и што ју је неко преузео и убацио у план није крив Југ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856398#p856398:2mvoei7l je napisao(la):
zidar » 08 Jun 2021, 17:06[/url]":2mvoei7l]Pozdrav drustvo, nije me bilo dugo, posao, porodica i tako...
:sesir:

Evo malog doprinosa na moju omiljenu temu, metro u Beogradu, sta drugo nego mapa.

To jest dve mape, crna i bela, uradjene u duhu wayfinding totema koje smo postavili po gradu (oni crni sa crvenim kapicama).

Mape su geografske, sa svim ulicama, a trase metro linija blago uprostene da izgledaju kao dijagram.

Nisam ulazio u detalje bg:voz linija, samo infrastruktura. Dodao sam krak ka Karaburmi ali ne i onaj ka Makisu jer mi nije tacno jasno gde i kako se kaci na metro i da li ce se tunel ispod Vidikovca zaista sanirati.

...

...

http://www.inat.fr/metro/beograd

Optički veoma lepe karte, dosada još nisam naleteo na tvoju kartu koja mi se nije svidela ;) Ono što mi se naravno manje sviđa je javna dostupnost informacija i već pomenuta deonica linije 1 preko Gazele umesto Prokopa i KCS.

Ono što me zanima je izvor informacija za linije. Linije 1 i 2 su manje više poznate u javnosti ali dosada nigde nisam našao kvalitetan prikaz za liniju 3. Ono što me je skroz iznenadilo da je tako ucrtano da linija 3 ide do stanice u Zemunu umesto da se završava u blokovima. Zato i pitanje od mene da li je to tvoja (umetnička) sloboda/zamisao ili sam nešto propustio u medijima i sajtovima domaćih ustanova?

Moj orijentir je uvek bio PGR šinskih sistema u BG iz 2020:
YwEMf7q.jpg


Ovde se vidi da linija 3 do Zemuna nije ni u strateškom pravcu prikazana nego prema Aerodromu ili Surčinu/Nacionalnom Stadionu.
 
Nikakva železnička stajališta Sajam i Makenzijeva za BG voz zbog presedačkog ukrštanja sa metroom neće biti izgrađena. To je obična patka da se opravda skretanje metroa iz prirodnih i logičnih trasa. Čak i kad bi bila izvodljiva izgradnja ovih železničkih stajališta, njihova izgradnja bi bila izuzetno skupa.

Pozdravljam inicijativu Po meri metro. Prva smislena i realna inicijativa po pitanju potencijalnog metroa u Beogradu koja se pojavila do sad. Kritike i predlozi za poboljšanje prve linije, apsolutno pogađaju u centar problema. Čekam da vidim predloge što se druge linije tiče.

Da se vratim na ukrštanje metroa sa BG vozom. Ono što je apsolutno prirodno je da se za razliku od postojećeg plana gde se prve dve linije metroa ukrštaju sa BG vozom samo u stanici Pančevački most, prva linija ukršta u Prokopu i Pančevačkom mostu sa železnicom, a druga linija u Vukovom spomeniku i ž.st. Novi Beograd. Dakle, druga linija bi trebala kretati iz Blokova (umesto treće linije) preko ž.st. Novi Beograd ići dalje preko Trga Republike, Vukovog spomenika, Crvenog krsta, Cvetkove pijace i dalje po planu. Tako bi već sa dve linije i BG vozom i četiri tačke presedanja sa metroa na BG voz imali jednu veoma funkcionalnu celinu. Iz te funkcionalne celine, dalje se jednog dana može vršiti nadogradnja trećom linijom iz Zemuna, preko Savskog Trga, Slavije ka Banjici, a time i kompletirati centralni metro trougao.
 
Pitanje za vas koji insistirate na provlačenju metroa kroz Prokop i KCS - u tom slučaju, kako bi izgledao ostatak trase te linije? Slavija sledeća, pretpostavljam? A nakon nje, koja stanica?
 
@Bender Pozivamo se na varijantu KCS-Prokop koja je data u PGR-u šinskih sistema sa elementima metroa, posle KCS-a metro skreće na Savsku ulicu. Nismo mi nacrtali tu varijantu već gradski planeri. Ne pominjemo nikakvu Slaviju na trasi prve linije.

@Zidar odgovaram kasnije čim završim sa nekim obavezama.
 
Dobro, mislim hvala na odgovoru, znam da ima vas koji ste za ''kompromis'' sa Braćom Inc. i vraćanjem trase ka njihovom ljubljenom Savskom trgu i BnV nakon KCS. Ali znam da je bilo još varijanti i predloga, koji nisu uključivali skretanje ka Savskom trgu, nego nastavak ka Slaviji. Pa bih samo da se podsetim kako su beše zamišljene i te predložene trase.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856810#p856810:18m0twuk je napisao(la):
Bender Rodriguez » 10 Jun 2021, 11:48[/url]":18m0twuk]Dobro, mislim hvala na odgovoru, znam da ima vas koji ste za ''kompromis'' sa Braćom Inc. i vraćanjem trase ka njihovom ljubljenom Savskom trgu i BnV nakon KCS. Ali znam da je bilo još varijanti i predloga, koji nisu uključivali skretanje ka Savskom trgu, nego nastavak ka Slaviji. Pa bih samo da se podsetim kako su beše zamišljene i te predložene trase.

u PGR ima samo dve varijante linije 1, jedna preko Gazele, druga preko KCS a obe polaze od sajma i završavaju se na Savskom trgu:

Yaa8omu.jpg
 
Природна траса метроа преко Прокопа би била Петлово брдо-Лабудовп брдо-Видиковац-Церак виногради-Церак-Жарково-Јулино брдо-Баново брдо-Прокоп(од Бановог брда иза хиподрома мостом преко Топчидерске долине право у Топчидерско брдо и испод Сењака до Прокопа без успутних станица)-Клинички центар-Славија-Теразије-Бајлони пијаца-СУП 29. - Панчевачки мост-Карабурма дом здравља-Карабурма стара окретница-Карабурма 2-Миројево гимназија-Миријево 2-Миријево 4.

Нажалост, сад је максимум који може да се извуче измена трасе да од Сајма до Савског трга иде преко Прокопа и КЦС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856720#p856720:30s24f4l je napisao(la):
solecar » 09 Jun 2021 10:37 pm[/url]":30s24f4l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856644#p856644:30s24f4l je napisao(la):
vucko » 09 Jun 2021 16:57[/url]":30s24f4l]
file.php
I Skojevsko naselje. A indirektno i Kneževac i Kijevo (trasa linije 42).
... i Rušanj, Barajevo i okolna naselja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856865#p856865:2cttg501 je napisao(la):
dziggy » Чет Јун 10, 2021 12:47 pm[/url]":2cttg501]A šta ćemo sa tim što se druga linija tera na Tužni bulevar? Gde je tu logika?
Kaпије Врачара, Maрмил ленд, Eксингов комплекс између Јужног булевара и Шуматовачке пре пумпе... :D
 
Само бих да скренем пажњу на то да је пресудна ствар за одлуку за крак ка ЖС Земун највероватније била техничке природе. Односно трећа линија мора да има негде депо а најлакше је да то буде у близини ТПС Земун где је већ планиран и депо за другу линију. Овде причамо о помоћним депоима где се возила налазе већину времена а главни депо где се врши сво одржавање ће бити у Макишу.

С обзиром да на Бањици није погодно градити депо, мора бити са друге стране негде. Свакодневно провлачење возила преко пола мреже све до Макиша би било дугорочно и скупо и неефикасно. Алтернатива је да се направи код Арене технички спој друге и треће линије, али то је исто скупо и није оптимално.
Овако се преко ливаде гради уствари технички крак много јефтиније него да је код Арене, а са друге стране ће имати и неку путничку функцију која неће бити безначајна. Препородиће се цео тај западни крај на тангенти од Пупиновог моста до блокова, много нових опција ће се понудити. Ако је негде та техничка веза морала да се прави, мислим да је ово рационалан избор јер неће бити само трошак, већ ће и донети нови развој целом том крају.

Ово је све изведено под претпоставком да ће аеродром бити спојен железницом и да је информација о том краку тачна. Јер апсолутно нигде у јавности до сада ова информација није објављена. Спомињано је раније као варијанта, али нико не зна шта је одлучено. Осим инсајдера изгледа.
 
Oнда су могли да направе крак техничке пруге до депоа у Земуну, а пругу са станицама да направе даље преко Ледина и аеродрома до Сурчина.
 
Све три линије не одмичу даље од отприлике 7,5км ваздушном линијом од центра (постоје мали изузеци са техничким деловима мреже). Да дође трећа линија до аеродрома требало би око 13,5км само ваздушно а на терену доста више. Скоро дупло би морала бити дужа на том краку. И то да опслужи Ледине, Сурчин и то нешто мало летова што имамо са потпуно аутономним висококапацитетним системом са високим тактом. Чему то?
Нема смисла да једна линија односно трећа буде толико дужа од остале две. Нити наш аеродром има толико велики промет да БГ воз на 15 минута то не може да опслужи.
Ледине и Сурчин су изван тог круга од 7,5км дебело и планирано је одатле да иде свеједно пруга ка Обреновцу. Боље је да се боље опслуже ближи крајеви и повећа густина, него да идемо у бесмислени "sprawl".

Прилажем слику где се јасно види шта је метро област и где је очигледно зашто аеродром не треба бити у њој, зашто је тако незгодно спровести метро у банатски део града, итд. Једноставно су неке ствари предалеко и са премалом густином.
Постоје наравно изузеци. Перната насеља где је велика густина оправдавају метро иако су даље, док Крњача која је ближе га не оправдава.
 

Prilozi

  • Metro oblast.jpg
    Metro oblast.jpg
    224,9 KB · Pregleda: 886
Планирани крак до Макиша је отприлике исто удаљен као и аеродром. А аеродром је ипак објекат од националног значаја. Београд је просто неравномерно разгранат од центра. На осовини Вишњичка бања-Миријево престаје урбани део града, док се на другу страну простире до Земун поља.
A слажем се да је Банатски део неоправдано изостављен.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856763#p856763:168gr2ck je napisao(la):
Steva » 10 Jun 2021 07:53 am[/url]":168gr2ck]

Optički veoma lepe karte, dosada još nisam naleteo na tvoju kartu koja mi se nije svidela ;) Ono što mi se naravno manje sviđa je javna dostupnost informacija i već pomenuta deonica linije 1 preko Gazele umesto Prokopa i KCS.

Ono što me zanima je izvor informacija za linije. Linije 1 i 2 su manje više poznate u javnosti ali dosada nigde nisam našao kvalitetan prikaz za liniju 3. Ono što me je skroz iznenadilo da je tako ucrtano da linija 3 ide do stanice u Zemunu umesto da se završava u blokovima. Zato i pitanje od mene da li je to tvoja (umetnička) sloboda/zamisao ili sam nešto propustio u medijima i sajtovima domaćih ustanova?

Moj orijentir je uvek bio PGR šinskih sistema u BG iz 2020:

Ovde se vidi da linija 3 do Zemuna nije ni u strateškom pravcu prikazana nego prema Aerodromu ili Surčinu/Nacionalnom Stadionu.

Hvala Stevo, posebno sam se potrudio za ovu mapu. :sesir:
Ona je u stvari spoj deset godina projekata u Beogradu i sire.

Na mapi je jedina umetnicka sloboda u odabiru imena za stanice onda kada postoji nekoliko varijanti i nije jos uvek tacno odluceno koja je definitivna. Recimo odabrao sam "Skadarlija" a u dokumentaciji se takodje javljaju i nazivi "Francuska" i Bajlonijeva pijaca".

Linija 3 nema definitivnu trasu. Za razliku od linija 1 i 2 koje su jasno definisane i na kojima se naveliko radi, linija 3 je tek na nivou "konceptualnog resenja" te i dalje ima prostora za promene. Jos ranije je na njoj postojalo skretanje iz blokova kroz dr Ivana Ribara do Bezanijske kose sa terminusom tu negde kod okretnice 75. Produzetak do depoa u Zemunu je samo nastavak tog vec postojeceg pravca.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856896#p856896:168gr2ck je napisao(la):
Дошљак » 10 Jun 2021 01:19 pm[/url]":168gr2ck]Oнда су могли да направе крак техничке пруге до депоа у Земуну, а пругу са станицама да направе даље преко Ледина и аеродрома до Сурчина.

I pruga ka Makisu je na pocetku bila cisto tehnicke prirode.
Cilj je je bio da se Banovo brdo poveze sa centrom, a onda juznije na najjednostavniji nacin povrsinskom prugom do Makiske ranzirne i depoa. Deonica Julino brdo-Makis je trebalo da bude cisto tehnicki prilaz depou. E sad cim provuces metro kroz ravnicu koja jeste da je neophodno vodoizvoriste, ali ima sve odlike unosnog gradjevinskog zemljista razni apetiti se radjaju i cisto tehnicka povrsinska deonica postaje podzemni metro iznad kojeg treba da nikne grad.
Metro nodoljivo privlaci urbanizaciju.

Sve mi se cini da se ista prica smesi i Bezaniji, krak ka Zemunu je odlicno tehnicko resenje za prilaz depou a sa vremenom bi postao magnet za urbanizaciju. Jedino sto bi onda trasu trebalo pomeriti blago zapadnije, kroz njive, da moze da se zida sa obe strane. Ovako ispod T6 pola prostora istocno otpada na groblje to jest metro linija ima tek pola ucinka.

Ja nisam neki ljubitelj racvanja linija, jer se tada kapacitet prepolovi sto je krajnje neracionalno na centralnim deonicama. Ipak na perifernim cut & cover ili nadzemnim deonicama racvanje moze biti prihvatljivo jer je izgradnja jeftinija a nije potreban sto postotni kapacitet. Mislim da bi bilo neophodno ubaciti u projekat dva dodatna kraka:

- Zarkovo-Cerak-Vidikovac (pa do Orlovace po potrebi)
- Blokovi-Aerodrom

Trebalo bi odmah prilagoditi projekat sa mogucnost izgradnje tih krakova, posebno na Zarkovu. Neka budu depoi u Makisu i Zemunu, ali neka se ostavi i mogucnost, to jest odmah napravi spoj, za tunel ispod Ibarske i u Surcinu.

Krak za aerodrom bi mnogo znacio, cak i da uz njega dodje i bg:voz. Isto vazi i za Ibarsku, metro ispod Ibarske i bg:voz Rakovica-Makis su komplementarni, presedacka stanica na Ibarskoj kod Cerak Vinograda bi bila pun pogodak.

Uostalom ako pogledamo dalje u buducnost, scenario u kojem Beograd kao Atina usisa pola stanovnistva drzave, najpovoljniji pravac za planski razvoj grada je bas lesni plato izmedju Bezanije i Aerodroma, prostor izmedju Surcina i Altine. U tom slucaju Surcinski aerodrom ce doziveti sudbinu slicnu drugim gradskim aerodromima koje je urbanizacija progutala pa su napusteni ili ograniceni, Le Bourget u Parizu, Tempelhof a sada i Tegel u Berlinu itd. Tada Batajnica postaje novi Aerodrom Nikola Tesla.
 
Mislim da nema ništa od Batajnice, u slučaju da se zatvori Nikola Tesla (svakako neće skoro) planiran je novi aerodrom kod Dobanovaca koji se prvi put pominje ove godine u oficijalnim dokumentima.
Mislim da provlačenje metroa do Aerodroma nema nekog smisla, tj ne da imamo voz na svaka 3 minuta jer bi nam bilo potrebno dosta vozova za to. Aerodromu će biti sasvim dovoljan BGvoz na 15 minuta koji bi spajao Aerodrom sa Zemunom (presedanje na metro), Novim Beogradom (opet omogućeno presedanje), Prokopom, Podzemnim gradskim stanicama (Karađorđev park, Vukov spomenik, Pančevački most) i dalje neki vozovi ka Pančevu dok neki terminiraju na Karaburmi.
Meni je logično da dalji razvoj Beograda bude i duž pruge Beograd-Pančevo na levoj obali Dunava oko železničkih stanica (Krnjača, Sebeš, Ovča)
 
Ta Vuciceva ideja sa aerodromom u Dobanovcima ce, nadamo se svi, ostati samo ideja. Nema razuma graditi treci aerodrom sa 4. i 5. pistom kad ih Beograd vec ima 3. Od kojih 2 stoje na vojnom aerodromu koji radi sa pola kapaciteta. U okviru vojske kojoj dobro dodje svaki dinar.


A sto se tice veze do Surcina - meni nije imperativ da se metro tera do njega. Ali nije normalno ni da ga sa gradom povezuje jedna jedina autobuska linija. To je nedopustivo. Ili da se uvede jos autobusa, ili da se prosiri tramvaj (makar neki ekspres koridor kroz njive iza Kvantasa) ili da se dovuce BG voz. Neukusno je da do najvaznijeg aerodroma na Zapadnom Balkanu (ne volim taj izraz ali ovde dobro dodje) voze samo taksisti, jedna gradska i jedna fantomska A1 linija koju vidjam cesto koliko i Zorana Radojicica.
 
Vrh