Odakle ti podatak da je gužva u tube vozovima?
Članak koji sam postovao je BBc-eva vest o izveštaju o gužvi koji je podnet parlamentu. Da si ga pročitao znao bi.
c.s.i.":m0gya48u je napisao(la):
Gde ti vidiš da bi postojao problem sa veličinom vagona? Visina od 2,8m i širina od 2,6m je sasvim dovoljna.
Za koga? Za koliki promet? Za koji vremenski period? Ovde se u više navrata pominjao Mostar baš zbog toga što su imali u vidu da će u budućnosti saobraćaj biti mnogo veći. Ako imaš mali tunel, u njega možeš da smestiš malu kompoziciju. Ako imaš veliki tunel u njemu možeš u prvi mah da staviš malu kompoziciju (manjeg prečnika, većeg prečnika sa manje vagona, čitaj jeftinu) i vremenom, kako saobraćaji budžet budu rasli stavljaš šire vozove, širi razmak među šinama, eventualno jednog lepog dana supermagnete koji rade na sobnoj temperaturi za neki budući maglev metro. Jednostavno imaš dobru osnovu. Kao kada prvo nabaviš kućište od 300-400 evra sa sjajnim napajanjem za računar. Verovatno ćeš onda moći da u toku deset i više godina menjaš stvari unutar njega ali osnova ostaje. Sa nekim tunelskim ekvivalentom micro ATX kućišta se nećemo usrećiti.
Ulice će svakako biti zatvarane na duži period prilikom rekonstrukcije. Koliko dugo je bila zatvorena Savska? Pa smo preživeli.
Pošto su NBGD gradili ljudi koji su mislili unapred, ostavili su dovoljno mesta i za metro. Zatvarala bi se po jedna strana ulice, kopalo, postavljao tunel i posle sve ponovo zatrpavalo. Servisni tunel(koji bi služio i za evakuaciju ako bi glavni bili zaprečeni) bi išao ispod zelenog pojasa koji je na sredini ulice. Tu je onda lako rastinjem zakloniti kako ventilacione otvore tako i otvore koje bi koristili radnici prilikom remonta. Oba tunela bi bila povezana sa servisnim recimo jednom između svake dve stanice. U Bulevaru i Požeškoj takođe ima mesta za ovakav vid gradnje. Najteže i najskuplje će biti u centru ali to je posao koji se radi jednom. Biće otkrivanja raznih neubeleženih instalacija, rimskih zidova, mrtvih tatara i sličnih stvari što je normalno kada se kopa na mestu gde ljudi u kontinuitetu žive hiljadama godina.
Mi imamo preimućstvo da gradimo od nule i da procenimo šta se kod drugih pokazalo kao dobro a šta kao loše. btw. bezbedosni standardi nisu isti u 19. i 21. veku.
Elem, evo publikacije o dizajniranju tunela. Ima i deo koji objašnjava kako se izračunava brzina krtice u odnosu na sastav zemljišta.
btw. zubi se menjaju na svakih 45-50 minuta a vreme održavanja je 150 časova na svakih kilometar tunela (od nas zavisi da li će tih 150 časova remonta biti 19 dana u jednoj smeni ili 7 dana u tri smene). Plus još četrdesetak sati po kilometru za remont pomoćnih sistema, plus još oko 180 sati kašnjenja usled raznih okolnosti (čekanje da se vrate kamioni koji odvoze šut, postavljanje električne instalacije itd....)
Publication Number: EM 1110-2-2901
Title:
Engineering and Design - Tunnels and Shafts in Rock
Proponent: CECW-EG
Publication Date: 30 May 1997
Distribution Restriction Statement: Approved for public release; distribution is unlimited.
File Size: Files 1 MB or larger have had their file size noted.
Entire document (This file contains all elements of the document inclusive of appendices. File size: 8.6 MB.)
Basic document (This file contains all elements of the document exclusive of appendices. File size: 6.5 MB.)
Transmittal Letter
Table of Contents
Chapter 1 - Introduction
Chapter 2 - General Considerations
Chapter 3 - Geology Considerations
Chapter 4 -Geotechnical Explorations for Tunnels and Shafts
Chapter 5 - Construction of Tunnels and Shafts
Chapter 6 - Design Considerations
Chapter 7 - Design of Initial Support (File size: 1.2 MB)
Chapter 8 - Geomechanical Analyses (File size: 1.3 MB)
Chapter 9 - Design of Permanent, Final Linings (File size: 1.9 MB)
Chapter 10 - Instrumentation and Monitoring
Appendix A - References
Appendix B - Frequently Used Tunneling Terms
Appendix C - Tunnel Boring Machine Performance Concepts and Performance Prediction (File size: 1 MB)
Appendix D - Conversion Factors
ovo je link pa skidajte šta vas zanima.
http://140.194.76.129/publications/eng-manuals/em1110-2-2901/toc.htm
Sada izračunaje koja bi logistika bila potrebna da se izgradi 160km tunela prečnika 3,5m za godinu dana. Koliko je to vode, cementa, betona, čelika, radnika, hrane, struje, benzina, kamiona, građevinskih mašina itd.....
Ne može samo sednem u kamion sa tv ekranom, uzmem džojstik i izbušim 160km tunela. U stvari može, ali u video igrama.