Šta je novo?

Metro

Pa tesko ce se dodati bilo sta ako se od starta ne naprave uslovi da to nesto moze se doda (sirina tunela, duzina stanica...), ako sa 3 vagona kapacitet bude 360, sa 4 480, to je opet jako malo, ako se stanice prave da prihvate 4 vagona kako ce u buducnosti bilo sta da se prosiri, morace da se kopa opet. A sa bilo kakvim izborom prve 3 linije, sistem nece biti svakako kompletan bez 5-6.

Po onom PGR-u predvidjen je veci kapacitet na osnovu potreba i projekcija.. ovo je daleko ispod toga.

Dosta sam pomirljiv po raznim pitanjima sto se tice ovog metroa, od pocetka u Makisu do izbora prve dve linije ali barem za mene ove karakteristike su no-go i neko bi trebao da povuce kocnicu na celu stvar dok jos moze.
 
Гомила је тачака на овом пројекту који требају кочницу. Траса и начин вођења су само прве, а и већ дошли до дизајна вагона
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821296#p821296:1r7t3blt je napisao(la):
WLABmz » 08 Feb 2021 09:56 am[/url]":1r7t3blt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821177#p821177:1r7t3blt je napisao(la):
Boki123 » Ned Feb 07, 2021 7:42 pm[/url]":1r7t3blt]
Predviđeno je da garniture u početku imaju tri vagona sa mogućnosti povećanja broja vagona na 4 (kolika je i dužina perona). Vozovi će ići na svaka 3 minuta tako da neće biti problem sa kapacitetom duže vreme

Vozovi sa 3 vagona? Peroni za 4 vagona? Oni nas zaj...? :o

I to je mnogo obzirom da će na prve četiri stanice u narednih 20 godina ulaziti samo fazani i zečevi...
 
Mislim da prica o peronima za 4 vagona nije realna. Evo ovde na Sofijskom metrou imaju 4 vagona, jel to to?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_0KGg_rKM8w[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821228#p821228:4za7mj3p je napisao(la):
Užice » 07 Feb 2021 07:57 pm[/url]":4za7mj3p]Eh,da je Beogradu samo polovina ovog sistema,gde bi mu bio kraj? Ne,metro na ovoj mapi nisu sagradili Njujork,London,Pariz ili Berlin,nego nama susedna prestonica Bugarske Sofija,udaljena samo stotinak kilometara od Niša. Bugarska je za Srbijom oduvek kaskala u sveukupnom razvoju,a danas smo došli do toga da je postala Zapadna Nemačka u odnosu na nas.

Eh da kaskamo samo sa podzemnom železnicom..Sofija i Bukurešt prerađuju otpadne vode, Beograd ispušta govna direktno u reke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821296#p821296:xtxakd5q je napisao(la):
WLABmz » 08 Feb 2021 09:56 am[/url]":xtxakd5q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821177#p821177:xtxakd5q je napisao(la):
Boki123 » Ned Feb 07, 2021 7:42 pm[/url]":xtxakd5q]
Predviđeno je da garniture u početku imaju tri vagona sa mogućnosti povećanja broja vagona na 4 (kolika je i dužina perona). Vozovi će ići na svaka 3 minuta tako da neće biti problem sa kapacitetom duže vreme

Vozovi sa 3 vagona? Peroni za 4 vagona? Oni nas zaj...? :o

i sve to za "samo" 107 miliona evra po kilometru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821408#p821408:sv99m6o5 je napisao(la):
Felix » Mon Feb 08, 2021 4:47 pm[/url]":sv99m6o5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821228#p821228:sv99m6o5 je napisao(la):
Užice » 07 Feb 2021 07:57 pm[/url]":sv99m6o5]Eh,da je Beogradu samo polovina ovog sistema,gde bi mu bio kraj? Ne,metro na ovoj mapi nisu sagradili Njujork,London,Pariz ili Berlin,nego nama susedna prestonica Bugarske Sofija,udaljena samo stotinak kilometara od Niša. Bugarska je za Srbijom oduvek kaskala u sveukupnom razvoju,a danas smo došli do toga da je postala Zapadna Nemačka u odnosu na nas.

Eh da kaskamo samo sa podzemnom železnicom..Sofija i Bukurešt prerađuju otpadne vode, Beograd ispušta g*** direktno u reke.

Sofija i Bukurest ni nemaju reke nego neke potoke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821383#p821383:hu06sq3u je napisao(la):
dziggy » 08 Feb 2021 03:24 pm[/url]":hu06sq3u]Mislim da prica o peronima za 4 vagona nije realna. Evo ovde na Sofijskom metrou imaju 4 vagona, jel to to?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_0KGg_rKM8w[/youtube]
У Торину постоји метро са тако кратким перонима, и ја не знам за другу такву 100% подземну линију на свету. Нерационалније од тога - не може, али, не треба поредити Београд са градом у најразвијенијој регији високоразвијене земље.

Београду, иначе, свакако није потребан капацитет од 30-40.000 путника на сат по смеру, као у Москви или у Пекингу, иако постоји снажан сентимент на овом форуму да јесте. Онда би нам композиција ишла у најбољем случају на 6 минута у шпицу, тј. силне милијарде евра биле би улупане у систем који користи 25-33% капацитета. Са таквим улагањима остаје се сиротиња. У старијим плановима, 100 и више метара дуги перони су оправдавани рачвањем линија: па ако воз за Земун и за Блок 45 иду на сваких 6 минута, на заједничкој траси иду на 3, што је ОК. Тако су урадили Минхен, Нирнберг... на крају је линије узела да рачва и Софија, а тако је планирао и Београд. Нижом ценом градње на краковима који се мање користе - траса на стубовима у Јурија Гагарина уместо под земљом - додатно се штедело тамо где није могућа висока искоришћеност. Два грађевински скупа крака: земунски и чукаричко-раковички, међусобно су повезивани линијом 5 преко Моста на Ади (мало узводно), и тако се поправљала њихова искоришћеност.

Системе средњег капацитета практично сви одреда, међу њима и "сиромашни" градови попут Копенхагена, граде над земљом где год могу.

Е, ми смо, међутим, пијани билијардери (и Солун је ту негде, и они граде под земљом једну линију већ 10 година и више, а у међувремену су постали сиромашан град, који је уз то доживео и urban sprawl да га ни десет линија нечега неће саставити; мада сад, колико видим, и у Солуну уведоше рачвање, и већ праве тај крак као "Линију 2").

Морало би то, ипак, много паметније - ако бисмо једном да будемо успешни и имућни.
 
Добро си поменуо Копенхаген, а ја све се мислим где сам то видео кратки метро са аутоматским вагонима! Тачно Копенхаген! И још има и рачвања а користи 3-делне композиције

25-Copenhaguen-Train-General_view.jpg


Користио сам га четири дана, ишао сам из нечега што личи на Нови Београд у историјски део града. НИкад није била "сардина", али је био доста пун у шпицевима.

И заиста у том "новобеоградском" делу је ишао углавном на стубовима.


Е сад, кажу људи да зими кад дува јак ветар да метро не ради. Не знам како би се то односило ка нашем Устоку, али верујем да се при рпојектовању дају израдити ветробрани.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821437#p821437:nssgzcjy je napisao(la):
Max15 » 08 Feb 2021 05:53 pm[/url]":nssgzcjy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821408#p821408:nssgzcjy je napisao(la):
Felix » Mon Feb 08, 2021 4:47 pm[/url]":nssgzcjy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821228#p821228:nssgzcjy je napisao(la):
Užice » 07 Feb 2021 07:57 pm[/url]":nssgzcjy]Eh,da je Beogradu samo polovina ovog sistema,gde bi mu bio kraj? Ne,metro na ovoj mapi nisu sagradili Njujork,London,Pariz ili Berlin,nego nama susedna prestonica Bugarske Sofija,udaljena samo stotinak kilometara od Niša. Bugarska je za Srbijom oduvek kaskala u sveukupnom razvoju,a danas smo došli do toga da je postala Zapadna Nemačka u odnosu na nas.

Eh da kaskamo samo sa podzemnom železnicom..Sofija i Bukurešt prerađuju otpadne vode, Beograd ispušta g*** direktno u reke.

Sofija i Bukurest ni nemaju reke nego neke potoke.
Što bi trebalo da nam kaže šta? Beograd ima velike reke, pa zato treba u njih da ispušta vnago?
 
Dunav je potok dubine do članaka u Budimpešti, a u Beogradu najdublja reka na svetu. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821461#p821461:1sv43r5n je napisao(la):
GOJE » 08 Feb 2021 07:21 pm[/url]":1sv43r5n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821437#p821437:1sv43r5n je napisao(la):
Max15 » 08 Feb 2021 05:53 pm[/url]":1sv43r5n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821408#p821408:1sv43r5n je napisao(la):
Felix » Mon Feb 08, 2021 4:47 pm[/url]":1sv43r5n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821228#p821228:1sv43r5n je napisao(la):
Užice » 07 Feb 2021 07:57 pm[/url]":1sv43r5n]Eh,da je Beogradu samo polovina ovog sistema,gde bi mu bio kraj? Ne,metro na ovoj mapi nisu sagradili Njujork,London,Pariz ili Berlin,nego nama susedna prestonica Bugarske Sofija,udaljena samo stotinak kilometara od Niša. Bugarska je za Srbijom oduvek kaskala u sveukupnom razvoju,a danas smo došli do toga da je postala Zapadna Nemačka u odnosu na nas.

Eh da kaskamo samo sa podzemnom železnicom..Sofija i Bukurešt prerađuju otpadne vode, Beograd ispušta g*** direktno u reke.

Sofija i Bukurest ni nemaju reke nego neke potoke.
Što bi trebalo da nam kaže šta? Beograd ima velike reke, pa zato treba u njih da ispušta vnago?

Tačno tako, medjutim osim tog metroa i to preradjivanje otpadnih voda, Sofija i Bukurešt malo toga imaju da je bolje nego u Beogradu.
 
Претпостављам да ће надземни превоз имати директну везу са метроом. (са тв)
 

Prilozi

  • IMG_20210208_190557.jpg
    IMG_20210208_190557.jpg
    76,5 KB · Pregleda: 1.082
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821460#p821460:3na2s0vg je napisao(la):
Прле » Pon Feb 08, 2021 7:16 pm[/url]":3na2s0vg]Добро си поменуо Копенхаген, а ја све се мислим где сам то видео кратки метро са аутоматским вагонима! Тачно Копенхаген! И још има и рачвања а користи 3-делне композиције

25-Copenhaguen-Train-General_view.jpg


Користио сам га четири дана, ишао сам из нечега што личи на Нови Београд у историјски део града. НИкад није била "сардина", али је био доста пун у шпицевима.

И заиста у том "новобеоградском" делу је ишао углавном на стубовима.


Е сад, кажу људи да зими кад дува јак ветар да метро не ради. Не знам како би се то односило ка нашем Устоку, али верујем да се при рпојектовању дају израдити ветробрани.
Mislim da Kopenhagen ima laki metro,ono što je Đilas planirao za Beograd. To je u suštini tramvaj,koji širim bulevarima saobraća odvojenom travnatom trasom kao današnji tramvaj na Bulevaru Jurija Gagarina(ali i tu je neizbežno ukrštanje sa drugim vidovima saobraćaja na raskrsnicama),a tamo gde je veća gustina naseljenosti i uže ulice,on silazi u tunele i tu ima i podzemne stanice kao pravi metro. Klasični(teški) metro se nigde ne ukršta sa ostatkom saobraćaja,nego ima potpuno nezavisnu trasu,bila ona podzemna,na vijaduktu ili na površini.
Laki metro je dovoljan za Kopenhagen koji ima jedva nešto preko pola miliona stanovnika,ali on nebi mnogo pomogao tri puta većem Beogradu,mada bi i saobraćaj u Beogradu nešto bolje funkcionisao sa lakim metroom,nego bez njega. Prva linija Beogradskog Lakog Metroa Ustanička-Zemun koji je planiran tokom prve decenije 21. veka bi samo na potezu od Brankovog Mosta do Narodne Skupštine imala nezavisnu(podzemnu) trasu,a ostatak se nebi razlikovao od tramvajske linije 7.
Pun pogodak za Beograd bi bio klasični metro na liniji Ustanička-Zemun,sa potpuno podzemnom trasom od Ustaničke do Savskog Pristaništa,železničkim mostom preko Save i nadzemnom trasom na stubovima od Ušća do Zemuna. A druga linija bi eventualno mogla da bude Mirijevo-Makiš kakvu su oni zamislili,u celini podzemna izuzev terminalne stanice Makiš,ali da ima još i stanice Prokop,Klinički Centar,i da se sa prvom linijom ukršta u stanici Zeleni Venac,ili Trg Republike. Nije nikakav problem da i Beograd na Vodi ima metro stanicu,ali ukrštanje dve linije bi trebalo da bude na nekoj od ove dve stanice,jer su tu najveće mogućnosti i za presedanje na autobuske ili trolejbuske linije. Koliko sam razumeo,trenutno aktuelnim planom nije uopšte ni predviđeno da Zelenjak ima stanicu :|
 
Ne, ovo na slici iz Kopenhagena ni u kom slučaju nije tramvaj, niti bi, sa napajanjem preko treće šine, moglo da ide po zemlji, niti igde tako ide. To je - metro, i to italijanski, srednjeg kapaciteta.

I Kopenhagen je veličine Beograda, zapravo i veći: to je najmnogoljudnije metropolitensko područje u Skandinaviji (različite zemlje različito definišu teritoriju grada, a malo koja bi u Beograd uvrstila - Mladenovac). Osnovno sredstvo javnog prevoza u Kopenhagenu je gradska železnica.
 
Laki metro kakav je bio planiran za Beograd je nešto između metroa i tramvaja,nedovoljno za grad te veličine. Mislim da metro u Kopenhagenu nema potpuno nezavisnu trasu,jedan deo pruge deli sa međumesnim saobraćajem,što bi ga svrstalo u neku vrstu lakog metroa. Kopenhagen je daleko manji grad od Beograda,prema zadnjem popisu ima 580.184 stanovnika,to je manje i od Zagreba. Beograd bez Mladenovca,Lazarevca,Barajeva,Obrenovca,Sopota,Grocke,Surčina,svih prigradskih opština ima 1.166.763 stanovnika prema popisu iz 2011. godine.
 
Има потпуно независну трасу метро у Копенхагену.

Апропо статистике, не пореде се бабе и жабе.

Град Београд:
Површина ‍
— укупно 3.227 км2
Становништво — 2011.
- 1.659.440
— густина 507,9/км2

Capital region of Copenhagen:
Area
• Total 2,568.29 km2
Population (1 October 2020)
• Total 1,854,296
• Density 720/km2

Јасно је да их има више.
 
Možda sam i ja nešto pobrkao,ako Kopenhagen stvarno ima klasični metro,to je još veća bruka za nas što Beograd nema nikakav. Baš zato što Kopenhagen jeste mnogo manji grad od Beograda,cela beogradska regija(svih 17 opština) ima 1.659.440 stanovnika,dok grad u užem smislu(opštine Palilula,Zemun,Novi Beograd,Stari Grad,Vračar,Zvezdara,Savski Venac,Čukarica,Rakovica,Voždovac ) ima 1.166.763 stanovnika. Kopenhagen kao grad ima 580.184 stanovnika,a Regija Veliki Kopenhagen nije administrativno deo Grada Kopenhagena kao što je to beogradska regija kod nas,njen administrativni centar se nalazi u gradu Hilered koji je 40 kilometara udaljen od Kopenhagena.
 
Да, ово је класични метро, независан је на свим лнијама, иде по естакади или под земљом. Не укштеа се у ниводу нисчим и не дели ресурсе - осим шина на жутој и зеленој линији (ако се добро сећам боја).

Мени је било поражавајуће да нема машинисте, и крајње је необично да седиш испред и гледаш као да си машиниста.

Не требамо да се баш тако лако поредимо са Копенхагеном који је и лучки град, и држава далеко богатија од нас, уосталом читав Гренланд је по њиховом контролом.
 
А, не, не, можемо да се поредимо, и Београд је наравно много већи град, и много више људи има у њему:

Is it possible to work in Copenhagen, Denmark and live in Malmo, Sweden?

Vlad Gidea, Incapable of writing bios
Updated May 9, 2014 · Upvoted by Daniel Albinsson, lives in Malmö, Sweden
I have a lot of friends and coworkers that lived or still live in Malmo. The overall cost of living is lower while the salary in Denmark is tailored for the life here. You can register your car and pay less taxes and if I;m not mistaken the residence permit / working permit you have for Denmark can also be used in Sweden. You can also have the same banks so you really feel the countries working together.
Commuting to Copenhagen is not that bad. It took me 40min to get to school from Lyngby and the same time for another friend to come from Malmo.
 
Kopenhagen ima Medium-capacity rail system (laki metro). Ima četiri linije. Vozila su bivša AnsaldoBreda, sada Hitachi Rail Italy.
Nešto o vozilima:
Dužina: 39 m (svaki vagon 13 m)
Širina: 2,65 m
Max. brzina: 80 km/h
Broj vrata po vagon: 3 sa svake strane
Kapacitet:: 300 putnika (96 sedišta i 204 stajaćih mesta)
Uz to, Kopenhagen ima jaku razgranatu mrežu S-toga (S-bahn), koji ima dosta metro karakteristika, jako je sličan berlinskom i hamburškom S-bahnu.

Ja sam i dalje ubeđen da ovo što nama pripremaju je upravo Medium-capacity rail system.
 
Upadam kao padobranac, ali treba mi mapa planirane linije 1 u sto višoj rezoluciji (detalji). Imali od negde da se skine, i koliko je to konačna varijanta?
 
I nek neko sada kaže da ne čitaju forum. Brzina realizacije po strani, ovo zvuči kao da su prepisali sve stvari o kojima ovde pišemo godinama. Posle mnogo godina ignorisanja, možemo čuti zvaničnike kako pričaju o šinskim sistemima i ozbiljno planiraju poboljšanje istih. Neću ulaziti u i više nego sporne aspekte trenutnih metro trasa (i tramvajizaciju Vidikovca), ali ovo za BG voz i ostale tramvaje je sasvim na mestu.
 
Vrh