Šta je novo?

Metro

Ali čudi me da su im francuzi ponudili takve metro garniture a čak ni ne vidim koji je interes francuza u tome.
Na snimku kad su bili u Parizu sam video da su im pokazali metro vozove buduće linije 15 pariskog metroa a to je visokokapacitetno vozilo.
 
Obligatory "treća linija neće postojati i služi samo kao alibi za kriminalnu prvu liniju i svako ko je koristi kao argument je glup ili zlonameran" comment
 
Verovatno se mislilo na sedeca mesta jer 120 ljudi stane u trolu u spicu. Aj da ne preterujem al stane u caf verovatno..
 
Нема толико седећих места није то авион. Све заједно, наравно.

Мене искрено брине аутоматика. То значи да све мора да буде увек у исправном на стању. А обзиром да чак и не преговарају а склапању код на и лиценци то ће бити прескупо. И још линија која нема довољно путника на целој дужини мораће још и да се дотира.
 
Рече Спасиотект да је делегација ВеУправе у Паризу видела возила за будућу линију 15, ја сам прочитао да су возили Малог Синишу постојећом аутоматизованом линијом 14, а чини се да у том грму из Булоњске шуме лежи - кртица.

Наиме, линија 14 добија нова возила дужине 120 метара: 8 вагона, капацитет 1.000 путника. То му дође 125 путника по вагону. Трипут 125 јесте 375, et voila, Mini-metro de Belgrade!

Ле линк: https://en.wikipedia.org/wiki/MP_14_(Paris_Métro)

Formation
5 car (line 11) (Mp14-5)
6 car (line 4) (Mp14-6)
8 car (line 14) (Mp14-8)

Capacity 1000 per train (8 cars set)

Разлог мањег капацитета париских метро-возова је, дабоме, у ширини композиција тј. тунела (ипак је то систем отворен последње године претпрошлог века) од 2,4 метра. То је 10 цм шире од београдског трамваја ЦАФ и 25 цм уже од "лаког" метроа (Алстом цитадис) према претходном плану.

Сад, дакле, није "лаки", него је "мини", мали метро, зваћемо га Синиша.
 
Da li onaj PGR sinskih sistema i dalje igra neku ulogu?

- Композиције воза (2 вагона/3 вагона/4 вагона);
- Критеријум комфора путника (број пуника по метру квадратном простора);
- Капацитет возних средстава по јединице, 145 путника по вагону. Ова вредност је дата за вагон дужине 18 метара, ширине 2,7 метара са густином од 4 путника по квадратном метру;

- Статична ширина возних средстава 2,7m;
- Висина вагона 3,8m;
- Ширина колосека 1 435mm;
- За станице, је узета дужина од око 120m;

Може се констатовати да је максимални капацитет у односу на број вагона следећи:

- 2 вагона око 11 500 путника по смеру на сат
- 3 вагона око 17 500 путника по смеру на сат
- 4 вагона око 23 000 путника по смеру на сат

У складу са наведеним предложени су следећи Закључци:

1. Да се пројектује инфрструктура за композиције са 4 вагона за обе линије;
2. За циљни период до 2033. годину интервал између возова и возни парк се дефинишу са композицијом воза са три вагона.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821037#p821037:75ac59cf je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2021 11:04 am[/url]":75ac59cf]Рече Спасиотект да је делегација ВеУправе у Паризу видела возила за будућу линију 15, ја сам прочитао да су возили Малог Синишу постојећом аутоматизованом линијом 14, а чини се да у том грму из Булоњске шуме лежи - кртица.

Наиме, линија 14 добија нова возила дужине 120 метара: 8 вагона, капацитет 1.000 путника. То му дође 125 путника по вагону. Трипут 125 јесте 375, et voila, Mini-metro de Belgrade!

Ле линк: https://en.wikipedia.org/wiki/MP_14_(Paris_Métro)

Formation
5 car (line 11) (Mp14-5)
6 car (line 4) (Mp14-6)
8 car (line 14) (Mp14-8)

Capacity 1000 per train (8 cars set)

Разлог мањег капацитета париских метро-возова је, дабоме, у ширини композиција тј. тунела (ипак је то систем отворен последње године претпрошлог века) од 2,4 метра. То је 10 цм шире од београдског трамваја ЦАФ и 25 цм уже од "лаког" метроа (Алстом цитадис) према претходном плану.

Сад, дакле, није "лаки", него је "мини", мали метро, зваћемо га Синиша.

Pantografe, linija 14 u Parizu je trenutno najmodernija i najnovija linija otvorena je 1998 i produžena više puta od tad.
Nije otvorena 1898 nego 1998. To je savrzmena metro kompozicija u savremenom metro tunelu.
 
Хвала ти, возио сам се, још 2000. Лета Господњег. И на њој су уски вагони, из очигледних разлога (зато што има још 13 линија). Као што видиш, исти тип воза, само краћи, ставиће и на прастару линију 4.

Али, за париску линију 14 сада иду композиције од 8 вагона (120 метара), а код нас од 3, једног дана од 4.

Иначе, и да се Кантарион зезнуо са капацитетом вагона, па да остане 145 како је испрва планирано, опет ћемо имати наш мини метро, "Синишу" (личи на трамвај "Чичица") капацитета 435 путника по композицији.

А све је то - у домену тешког иживљавања, и за најбогатије земље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821047#p821047:22hbckws je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2021 11:38 am[/url]":22hbckws]Хвала ти, возио сам се, још 2000. Лета Господњег.

Али, на ту линију иду композиције од 8 вагона (120 метара), а код нас од 3, једног дана од 4.

Pa ti rece da je otvorena u predprošlom veku.
 
Да, систем је отворен тада, као што сам написао, 1900. године.

Тролујеш ли и због чека то чиниш? Је л` вама неколицини ово нека лична игра, перверзијица, па ћете кафанским доскочицама да браните ову свињарију? Који је разлог за то? Снимани су успели домаћи филмови - рецимо, Живка Николића - и писане књиге (Домановић) о таквим појавама.

Који вам је, бре, Срби?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820917#p820917:3n3jui8u je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2021 09:05 pm[/url]":3n3jui8u]Ман'те се Чукарице и Раковице. Уз сређен систем градске железнице и трамваја са покривеношћу и метроом то би вероватно била железнички најповезанија тачка на свету. Ајмо мало реалности. Видиковац га је једини потпуно испу...

И супер је што се мапа понавља јер се види врло крштена шема метроа са троуглом у центру и акцентом на подручја у центру која никакву алтернативу метроу ни не могу имати обзиром на урбанистичко наслеђе тих зона.

Највећи недостатак овог плана остаје потпуно погрешан редослед грађења линија. Очигледно је цена за метро била приоритетност прве линије која покрива пројекте домаћих лоповчина. На, чак и уз тај огромни недостатак ово остаје далеко бољи пројекат од претходне трамвајске конверзије.

Znači jedini skup naselja koji je svesno planiran i građen prema planu budućeg metroa (čak je i kupljeno zemljište za depo) neće ni okrznuti ni jedna od tri linije ??? ... i to je po nekima dobra stvar??? Nisu to samo Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo brdo, to je indirektno i Rušanj, Barajevo, Meljak, Velika Moštanica...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820929#p820929:3n3jui8u je napisao(la):
solecar » 06 Feb 2021 09:29 pm[/url]":3n3jui8u]Meni se od svega najviše sviđa što se sa sve tri linije veoma uspešno zaobilaze Cerak, Cerak Vinogradi, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo, te Miljakovac i Kanarevo brdo, mada ova dva poslednja bi mogla i da se boljom organizacijom gradskog prevoza povežu na BG: voz u Rakovici.

Da li je ovo sarkazam ili ozbiljno tako misliš? Ako ozbiljno misliš, u šta mi je teško da poverujem, voleo bi da obrazložiš zašto ti se od svega najviše sviđa da 100 000 stanovnika ostane bez metroa, a dobiju ga fazani i zečevi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820461#p820461:352otemy je napisao(la):
solecar » 04 Feb 2021, 21:58[/url]":352otemy]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820452#p820452:352otemy je napisao(la):
milanche » 04 Feb 2021 21:31[/url]":352otemy]nemoze usko da se posmatra stvar, a cesto se ovde tako radi. Prokp je projektovan da opsluzi juzni i centralni deo grada i kao takav neophodan mu je fider sa tih delova grada. prokop je projektovan zajedno sa metro linijama koje prolaze i "hrane" ga putnicima. Ne moze sada tek tako se odustati od toga. Poredio sam to sa instalacijama u zgradi. Ako su instalacije izvedene na jednom mestu ne moze se tek tako premastati na drugo. Potpuno je ista stvar i sa urbanizmom grada. Potrebno je stvari sire posmatrati. Do duse 95% ljudi ovde tako i gleda.
U jednoj zgradi gde mi žive rođaci, situacija je tavka da su maltene na čitavoj jednoj strani zgrade prodavani stanovi u prethodnih desetak godina, neki i po dva puta. Kako se ko useljavao, tako je renovirao stan. Između ostalog, premeštano je i mesto kupatila, a i cevi izmeštane. Zbog svega toga, komšinica sa kojom su dobri rođaci, a živi na pretposlednjem spratu, pričala im je kako u kupatilu gotovo da i nema vodu, i da joj je problem da uključuje bojler i da se kupa.

Upravo tako, super primer. Kad se nesto srakabudzi i radi mimo onoga kako je planirano, svakako ce imati uticaj na funkcionalnost u oba slucaja.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820461#p820461:352otemy je napisao(la):
solecar » 04 Feb 2021, 21:58[/url]":352otemy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820452#p820452:352otemy je napisao(la):
milanche » 04 Feb 2021 21:31[/url]":352otemy]Drugo, Prokop je postao centralna/glavna zeleznicka stanica sada, stara je ukinuta. Kroz Prokop prolazi BG: voz, tj gradska zeleznica, ne moze se to ignorisati. Samim tim je postao sveta krava cak i da nije bio, sada jeste.

Trece, ali ne manje bitno, klinicki centar. Vecina ljudi koji dolazi tu, su pokretni, dolaze na preglede, neke snimanja, kontrole. Negde sam procitao da se u KC uradi oko 1 milion pregleda godisnje. Ima problem sa prilazom KC, metro kao masovni javni prevoz, pouzdan, tacan, siguran je bas ono sto ljudima i koji rade i ljudima koji idu na preglede treba.

Cetvrto, pojedini strucnanjaci su baz zbog predhodna tri razloga i insistirali na povezivanju ova dva objekta, a da ne nastete ni BNV, i predlozili trasu, koja pokriva i savski trg. Zaista ne razumem tu vrstu bahatosti i arogancije da se to ne prihvati. Zaista smislen i kompromisan predlog. Onaj ko ga je predlozio, svaka mu cast.

Peto, ekonomska isplativost. Koliko kosta da se pravi katapult stanica kod sajma, da se vijadukt dogradjuje, da se kopa tunel za tramvaj(!!) do prokopa, koliko kosta da se ispravi brljotina i greska. Ko tu gresku placa? To su sve dodatni troskovi koji ne bi bili neophodni, gde bi se te pare usmerile na nesto korisnije.

Sesto, ako nekom jos nije jasno zasto su prokop i kcs svete krave, neka poseti kcs, mozda ce mu posle toga biti jasno :D ako me razumete :D :p
Sa samom zamisli o dubokom ukopu odoše pare koje bi mogle da se usmere na nešto korisnije.
Duboki iskop pored sajma je ludilo. Medjutim postoji razlog zasto je tako, a nije most na adi uzrok. Uzrok je jako losa geologija terena i krtica ne moze da kopa u mulju, pa je spustaju do cvrstog tla. Tj moze da kopa i u mulju ako se ubrizgava cementno mleko pa kad se stvrde bude kao laki beton, jako sporo i skupo za deonicu te duzine. Mogli bi plice da su isli cut&cover metodom i skroz od zarkova pa sve do savskog trga.

Moram da kazem posle onog intervjua Kantara, jos vise sumnjam i u tehnicko znanje ljudi koju su angazovani u tom preduuzecu. Pocev od terminologije kiss&ride pa sve do toga da je ova drzava gradila tunele TBM masinom i da ima iskustvo sa tim.

Elem, sto se tice pariske linije 14, pise da su vagoni duzine 15m, sto moze da objasni taj sumanuti kapacitet. Sto znaci da su 3 vagona 45m, a 4 vagona 60m. Dobro je da nije samo "tramvaj sa vecom soversajbnom"

I jos da dodam, secam se da se ovde komentarisalo, da ako bi metro isao pored brankovog i tu usao u greben i isao prema knezu i trgu republike, da bi to bilo unistavanje istorijskog nasledja koje se nalazi idpod zemlje. Dobro je da su ovi mislili i na to, pa su metro predlozili da ide pariskom, pa posle Uzun mirkovom i vase carapica, jer tu, dabome,nema nikakvih istorijskih nasledja. Ironija naravno.
(da ne bude zabune, mislim da je treca linija dobra, bila bi jos bolja da ide do vuka i tu se povezuje sa bg vozom, a prva da ide preko prokopa)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821064#p821064:1rzwq9p6 je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2021 12:44 pm[/url]":1rzwq9p6]Да, систем је отворен тада, као што сам написао, 1900. године.

Тролујеш ли и због чека то чиниш? Је л` вама неколицини ово нека лична игра, перверзијица, па ћете кафанским доскочицама да браните ову свињарију? Који је разлог за то? Снимани су успели домаћи филмови - рецимо, Живка Николића - и писане књиге (Домановић) о таквим појавама.

Који вам је, бре, Срби?

Polako mon cher ami. Nismo se razumeli.

Ja sam prvo pomislio da si ti pisao da je linija 14 otvorena u predproslom veku. Ti kad si se vozio 2000 bila je ganz nova.
I ona nije neki mini metro ili tramvajoliki sanduk. Klasican je to metro koji koristi vozila koja su se pojavila 1989te. model MP89 i taj model postoji na liniji 1 i na liniji 4 u Parizu. Nije to neki ekskluzuvitet linije 14. I sve te 3 linije u Parizu imaju OGROMAN broj putnika tako da to metro vozilo ako zadovoljava gužvu u Parizu sigurno će zadovoljiti potrebe i u Beogradu.
I te metro kompozicije su klasicne metro kompozicije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821042#p821042:lwxjf18l je napisao(la):
wexy » 07 Feb 2021, 11:16[/url]":lwxjf18l]Da li onaj PGR sinskih sistema i dalje igra neku ulogu?

- Композиције воза (2 вагона/3 вагона/4 вагона);
- Критеријум комфора путника (број пуника по метру квадратном простора);
- Капацитет возних средстава по јединице, 145 путника по вагону. Ова вредност је дата за вагон дужине 18 метара, ширине 2,7 метара са густином од 4 путника по квадратном метру;

- Статична ширина возних средстава 2,7m;
- Висина вагона 3,8m;
- Ширина колосека 1 435mm;
- За станице, је узета дужина од око 120m;

Може се констатовати да је максимални капацитет у односу на број вагона следећи:

- 2 вагона око 11 500 путника по смеру на сат
- 3 вагона око 17 500 путника по смеру на сат
- 4 вагона око 23 000 путника по смеру на сат

У складу са наведеним предложени су следећи Закључци:

1. Да се пројектује инфрструктура за композиције са 4 вагона за обе линије;
2. За циљни период до 2033. годину интервал између возова и возни парк се дефинишу са композицијом воза са три вагона.
Ako je kapacitet dat na osnovu 4p/m2 onda je ovo sasvim ok. Ako bi se uzela ista metodologija kao kod drugih od 6p/m2, onda bi kapacitet tri vagona bio 650 putnika. Ako uzmemo po zadnjim informacija da je kapacitet smanjen na 360 putnika sa racunicom od 4p/m2 (verovatno kraci vagoni), onda bi sa racunicom od 6p/m2 bio kapacitet 540 putnika. Bitno je zbog uporedjivanja kapaciteta razlicitih vozila. Treba imati istu metodologiju racunanja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821067#p821067:3s6xaa8e je napisao(la):
milanche » 07 Feb 2021 12:50[/url]":3s6xaa8e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820461#p820461:3s6xaa8e je napisao(la):
solecar » 04 Feb 2021, 21:58[/url]":3s6xaa8e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820452#p820452:3s6xaa8e je napisao(la):
milanche » 04 Feb 2021 21:31[/url]":3s6xaa8e]Drugo, Prokop je postao centralna/glavna zeleznicka stanica sada, stara je ukinuta. Kroz Prokop prolazi BG: voz, tj gradska zeleznica, ne moze se to ignorisati. Samim tim je postao sveta krava cak i da nije bio, sada jeste.

Trece, ali ne manje bitno, klinicki centar. Vecina ljudi koji dolazi tu, su pokretni, dolaze na preglede, neke snimanja, kontrole. Negde sam procitao da se u KC uradi oko 1 milion pregleda godisnje. Ima problem sa prilazom KC, metro kao masovni javni prevoz, pouzdan, tacan, siguran je bas ono sto ljudima i koji rade i ljudima koji idu na preglede treba.

Cetvrto, pojedini strucnanjaci su baz zbog predhodna tri razloga i insistirali na povezivanju ova dva objekta, a da ne nastete ni BNV, i predlozili trasu, koja pokriva i savski trg. Zaista ne razumem tu vrstu bahatosti i arogancije da se to ne prihvati. Zaista smislen i kompromisan predlog. Onaj ko ga je predlozio, svaka mu cast.

Peto, ekonomska isplativost. Koliko kosta da se pravi katapult stanica kod sajma, da se vijadukt dogradjuje, da se kopa tunel za tramvaj(!!) do prokopa, koliko kosta da se ispravi brljotina i greska. Ko tu gresku placa? To su sve dodatni troskovi koji ne bi bili neophodni, gde bi se te pare usmerile na nesto korisnije.

Sesto, ako nekom jos nije jasno zasto su prokop i kcs svete krave, neka poseti kcs, mozda ce mu posle toga biti jasno :D ako me razumete :D :p
Sa samom zamisli o dubokom ukopu odoše pare koje bi mogle da se usmere na nešto korisnije.
Duboki iskop pored sajma je ludilo. Medjutim postoji razlog zasto je tako, a nije most na adi uzrok. Uzrok je jako losa geologija terena i krtica ne moze da kopa u mulju, pa je spustaju do cvrstog tla. Tj moze da kopa i u mulju ako se ubrizgava cementno mleko pa kad se stvrde bude kao laki beton, jako sporo i skupo za deonicu te duzine. Mogli bi plice da su isli cut&cover metodom i skroz od zarkova pa sve do savskog trga.

Moram da kazem posle onog intervjua Kantara, jos vise sumnjam i u tehnicko znanje ljudi koju su angazovani u tom preduuzecu. Pocev od terminologije kiss&ride pa sve do toga da je ova drzava gradila tunele TBM masinom i da ima iskustvo sa tim.

Elem, sto se tice pariske linije 14, pise da su vagoni duzine 15m, sto moze da objasni taj sumanuti kapacitet. Sto znaci da su 3 vagona 45m, a 4 vagona 60m. Dobro je da nije samo "tramvaj sa vecom soversajbnom"

I jos da dodam, secam se da se ovde komentarisalo, da ako bi metro isao pored brankovog i tu usao u greben i isao prema knezu i trgu republike, da bi to bilo unistavanje istorijskog nasledja koje se nalazi idpod zemlje. Dobro je da su ovi mislili i na to, pa su metro predlozili da ide pariskom, pa posle Uzun mirkovom i vase carapica, jer tu, dabome,nema nikakvih istorijskih nasledja. Ironija naravno.
(da ne bude zabune, mislim da je treca linija dobra, bila bi jos bolja da ide do vuka i tu se povezuje sa bg vozom, a prva da ide preko prokopa)
Sve to što si napisao stoji, ali moj komentar se odnosio na to da je prvobitno bilo zamišljeno da bude plitki ukop (gde je moguće) i nadzemno, a na kraju odlučeno da bude dubok ukop, zbog svega što si napisao, iako može tuda površinski. A nadzemno i dubok ukop nemaju baš istu cenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820999#p820999:21e5oo3o je napisao(la):
mikelo90 » Ned Feb 07, 2021 2:43 am[/url]":21e5oo3o]Obligatory "treća linija neće postojati i služi samo kao alibi za kriminalnu prvu liniju i svako ko je koristi kao argument je glup ili zlonameran" comment

Kada naprave prvu liniju nece vise biti milioneri nego milijarderi.
 
I dalje čekamo odgovor koje su dimenzije.

Meni sve ovo liči na Medium-capacity rail system, i to neka manja varijanta.
 
Moguće i to kraća varijanta:

Vagon dužine 15,04 m, 125 putnika po vagonu
Ukupno dužine 45,12 m, 375 putnika
Širina 2,45 m
3 ulaza sa svake strane po vagonu

Da podsetim autobusi su standardno široki 2,5 m , a ČKD Tatra KT8D5 je širok 2,48 m, dužine 30,3 m kapacitet 40 sedećih i 283 stajaćih mesta.
 
Po meni je 360 putnika skandalozno malo, negde sam nasao da je kapacitet CAF tramvaja preko 200 putnika, ovo je bukvalno onda tramvaj pod zemljom :).

Ako sam dobro nasao podatke za Siemens Inspiro (M3 Sofia):
sis.png


Nadam se da cemo uskoro dobiti neke konkretne podatke, pored prve linije ka Makisu ovo je sad vec ozbiljan problem..
 
Mnogo je vazno imati isti kriterijum za sve, da bi bili objektivni, "ni po babu ni po stricevima" vec po brojevima. Da li se racuna 4p/m2 ili 6p/m2 je jako bitan podatak i pravi veliku razliku. CAF na primer podatke daje za 6p/m2
 
Vrh