Šta je novo?

Metro

nemoze usko da se posmatra stvar, a cesto se ovde tako radi. Prokp je projektovan da opsluzi juzni i centralni deo grada i kao takav neophodan mu je fider sa tih delova grada. prokop je projektovan zajedno sa metro linijama koje prolaze i "hrane" ga putnicima. Ne moze sada tek tako se odustati od toga. Poredio sam to sa instalacijama u zgradi. Ako su instalacije izvedene na jednom mestu ne moze se tek tako premastati na drugo. Potpuno je ista stvar i sa urbanizmom grada. Potrebno je stvari sire posmatrati. Du duse 95% ljudi ovde tako i gleda.

Drugo, prokop je postao centralna/glavna zeleznicka stanica sada, stara je ukinuta. Kroz Prokop prolazi BG Voz,tj gradska zeleznica, ne moze se to ignorisati. Samim tim je postao sveta krava cak i da nije bio, sada jeste.

Trece, ali ne manje bitno, klinicki centar. Vecina ljudi koji dolazi tu, su pokretni, dolaze na preglede, neke snimanja, kontrole. Negde sam procitao da se u KC uradi oko 1 milion pregleda godisnje. Ima problem sa prilazom KC, metro kao masovni javni prevoz, pouzdan, tacan, siguran je bas ono sto ljudima i koji rade i ljudima koji idu na preglede treba.

Cetvrto, pojedini strucnanjaci su baz zbog predhodna tri razloga i insistirali na povezivanju ova dva objekta, a da ne nastete ni BNV, i predlozili trasu, koja pokriva i savski trg. Zaista ne razumem tu vrstu bahatosti i arogancije da se to ne prihvati. Zista smislen i kompromisan predlog. Onaj ko ga je predlozio, sava mu cast.

Peto, ekonomska isplativost. Koliko kosta da se pravi katapult stanica kod sajma, da se vijadukt dogradjuje, da se kopa tunel za tramvaj(!!) do prokopa, koliko kosta da se ispravi brljotina i greska. Ko tu gresku placa? To su sve dodatni troskovi koji ne bi bili neophodni, gde bi se te pare usmerile na nesto korisnije.

Sesto, ako nekom jos nije jasno zasto su prokop i kcs svete krave, neka poseti kcs, mozda ce mu posle toga biti jasno :D ako me razumete :D :p
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819866#p819866:1wo31sx5 je napisao(la):
dziggy » 03 Feb 2021 01:05 am[/url]":1wo31sx5]Ovo je mozda i najbolje resenje sto sam video do sad

file.php
Jedno od optimalnih rešenja bazirano na prethodno iznetim objektivnim kritikama i preporukama. :gobb:

Postoji nemali broj manje ili više racionalnih alternativa, no sasvim je jasno da je u ovom slučaju interes ispred svega (samim tim i funkcionalnosti), što se pritom kosi sa svrhom metroa. Umesto da služi kao brz i efikasan prevoz velikog broja ljudi do posla, škole, lekara, veze sa dugolinijskom mrežom on u predloženom obliku praktično predstavlja džinovski people mover monstruoznog mola. Nečiji prioritet obuhvata zamisao da metro proprati projekte koji ne uključuju nadogradnju (ne)postojeće mreže, zbog čega novi metro i može tako lako da se "šeta" po želji duž "veštačkih koridora". Usput se gazi svaki smisao prevoza velikog broja ljudi do bitnih lokacija, što posebno dobija na značaju baš u prvoj fazi imajući u vidu zasad nepoznat, ali nesumnjivo dug rok realizacije treće linije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820188#p820188:1wo31sx5 je napisao(la):
Пантограф » 04 Feb 2021 09:31 am[/url]":1wo31sx5]Све си, Гоје, рекао. То је то.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820184#p820184:1wo31sx5 je napisao(la):
RioBL » 04 Feb 2021 09:09 am[/url]":1wo31sx5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820093#p820093:1wo31sx5 je napisao(la):
Delija » Wed Feb 03, 2021 9:39 pm[/url]":1wo31sx5]Тако је то кад си колонија. Алстом је овим капацитетом обезбедио нови круг набавке кад се дође до потребе за већим капацитетом и возом од 100м. Практично одмах по комплетирању друге линије по предвиђеној оптерећености они ће нам увалити нове возове са 4 вагона.

To ce se pokazati kad budemo vidjeli duzine stanicnih platformi. Ako budu gradili krace (a podzemne) platforme bojim se da ce sistem ostati trajno na nivou niskog kapaciteta. Ako budu gradili platforme od 100m znacice ovo sto Delija kaze.
У плану су платформе од 100 метара... осим ако се у међувремену "не покаже другачије" - због штедње, наравно.

Јер, биће занимљиви већ преговори о цени са Кинезима... Колико видим из досадшњих послова у Србији, они пре иду на варијанту да се одмах уговори висока цена, него да повећавају рачуне у току градње. Само, не знам да ли тако може и метро да се гради, ипак су повелики ризици за поскупљење доле испод.

Izgleda su odustali od ovoga: https://e.vnexpress.net/news/business/e ... 55810.html

To je bio model za drugu liniju hanojskog metroa, samo što su preliminarna rešenja stanica sugerisala dužinu perona od 75m - ne 100. Zamrzavanje tehničkih karakteristika voznog parka neophodno je radi blagovremene proizvodnje i opsežnog testiranja. Prvi građevinski deo trase jeste depo gde će vozovi biti smešteni. Prva faza testiranja, i to u manuelnom režimu biće obavljena upravo u krugu depoa godinama pre završetka mnogih stanica.

Novosti objavile neke rendere, ali našao sam još na tviteru Francuske ambasade:

Novosti: Izgled i unutrašnjost vagona za beogradski metro

Twitter nalog Francuske ambasade:
EtIhPivXMAQX-vj


U galeriji Novosti je varijanta "Solid" prva s leva, dok je "Contemporary" prva s Desna, i to u plavoj šemi. Ostale nisu iste. Pretpostavljam da će se fokusirati na ove dve varijante, uz moguću modifikaciju kolor šema. Što se kolor šeme tiče najbolje bi ispala varijanta 4 (Contemporary) u šemi varijante 3 (Architectural) bez tamno i svetloplave (samo crvena traka oko crne koja maskira prozore, ostalo ne belo već sivo ili premazan aluminijum). Plave iz Novosti su previše zaobljene. U opšte ne prate linije prozora. U svakom slučaju 5 boja je previše. Sve tri boje logoa BMV su suvišne. Enterijer lišiti krem boje, posebno na plafonu. Vrata ako nisu siva onda bela u boji panela. Ako hoće nek traže metalnu zaštitu u donjem delu vrata. Krov obavezno beo a pod i donji paneli sivi. Sedišta plava ili crvena.

https://www.railjournal.com/regions/nor ... -revealed/

Prešli su na najnoviji Metropolis koji je baziran na singapurskom C751A. Sada se nude i sa manjim brojem modula različitih dimenzija, sa izbačajnim vratima, maskama i preseku stranica po želji. Montrealski sa ravnim stranicama je širok 2,94mx19m, dok je pariski 2,8mx18m, sa savijenim stranicama. Dakle na kraju možda završe kao Pariz, sa 4 vagona umesto 3+3. U slučaju da žele peti peroni dužine 90-100m bili bi merodavni. Po meni najveća mana pariskih, montrealskih i (očito) beogradskih jeste izostavljanje rasklopive evakuacione platforme na masci. Singapurski original je ima, kao i prva prva kraća varijanta u Sidneju.

Izgleda se proizvode u Sri Sitiju kod Čenaja u Indiji: https://www.google.com/maps/place/Sri+C ... 79.9801254

Tako da ništa od Santa Perpetue ukoliko pariski ne budu tamo napravljeni.

Zaboga opet napraviše pometnju. Mislim da vozovima samo mažu oči javnosti kako bi progurali izabrane trase. Ponoviću još jednom da je najlakše izmeniti kozmetiku, čak i u poslednjem momentu. Dok vozove vremenom možeš farbati po želji, modernizovati ili zameniti novim , trase ostaju trajne.

Nadovezao bi se na milačetov post. Urbanizacija SA uzeta je u obzir još pre pola veka te su shodno tome planovi i bili projektovani. Projekat je bio i u sastavu urbanističkih planova. Ono po čemu se "metro pod vodom" razlikuje jeste što već u prvoj fazi maši sve ostalo što je trebalo da pokrije, i to upravo zbog samog SA. Ostali planovi predviđali su postepeni razvoj počev od osnovnih tačaka, izuzev Systre.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820414#p820414:2vxex7v8 je napisao(la):
razgradjevinar » 04 Feb 2021 20:12[/url]":2vxex7v8]bas tako sole, prica o prokopu na temi o metrou je samo magla za ogromne nedostatke i probleme koje ce naprdna varijanta iznedriti. posto je prakticno nemoguce logicno i racionalno opravdati tu opciju onda se forsira prica o prokopu kao promasenoj investiciji koju treba zanemariti zarad trznog centra uz reku i problematizuje se izgradnja nadvoznjaka preko autoputa ali se podzemna stanica ispod petlje na adi i tobogani pored sajma i mostara vide kao gotova stvar
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820458#p820458:2vxex7v8 je napisao(la):
Express » 04 Feb 2021 21:51[/url]":2vxex7v8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=819866#p819866:2vxex7v8 je napisao(la):
dziggy » 03 Feb 2021 01:05 am[/url]":2vxex7v8]Ovo je mozda i najbolje resenje sto sam video do sad

file.php
Jedno od optimalnih rešenja bazirano na prethodno iznetim objektivnim kritikama i preporukama. :gobb:

Postoji nemali broj manje ili više racionalnih alternativa, no sasvim je jasno da je u ovom slučaju interes ispred svega (samim tim i funkcionalnosti), što se pritom kosi sa svrhom metroa. Umesto da služi kao brz i efikasan prevoz velikog broja ljudi do posla, škole, lekara, veze sa dugolinijskom mrežom on u predloženom obliku praktično predstavlja džinovski people mover monstruoznog mola. Nečiji prioritet obuhvata zamisao da metro proprati projekte koji ne uključuju nadogradnju (ne)postojeće mreže, zbog čega novi metro i može tako lako da se "šeta" po želji duž "veštačkih koridora". Usput se gazi svaki smisao prevoza velikog broja ljudi do bitnih lokacija, što posebno dobija na značaju baš u prvoj fazi imajući u vidu zasad nepoznat, ali nesumnjivo dug rok realizacije treće linije.
Obzirom kakva politika se vodi, gde sami sebe predstavljaju kao žrtve neistomišljenika kojima smeta što se uređuje, ulepšava i unapređuje grad, ne čudi uopšte što se predstavljaju kao loše i komplikovane stvari i rešenja, svi predlozi izmene trase metroa. Evo ovde sam objasnio dobre i loše strane metroa, obazirući se na samu trasu, a odgovarajući na jedan od razgrađevinarovih ranijih postova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820444#p820444:2vxex7v8 je napisao(la):
Дошљак » 04 Feb 2021 21:17[/url]":2vxex7v8]Мени је мало језива замисао метроа испод Топчидерке.
Ako ti je jezivo, zamisli metro ispod Save, pa ti metro ispod Topčiderke neće uopšte biti jeziv. :D
Kada god se spomene metri tunel ispod Save, na pamet mi pada film sa Staloneo, Dnevna svetlost, gde je automobilski saobraćaj ispod reke i gde se urušava zemlja iznad njih, a voda prodire u tunel.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820452#p820452:2vxex7v8 je napisao(la):
milanche » 04 Feb 2021 21:31[/url]":2vxex7v8]nemoze usko da se posmatra stvar, a cesto se ovde tako radi. Prokp je projektovan da opsluzi juzni i centralni deo grada i kao takav neophodan mu je fider sa tih delova grada. prokop je projektovan zajedno sa metro linijama koje prolaze i "hrane" ga putnicima. Ne moze sada tek tako se odustati od toga. Poredio sam to sa instalacijama u zgradi. Ako su instalacije izvedene na jednom mestu ne moze se tek tako premastati na drugo. Potpuno je ista stvar i sa urbanizmom grada. Potrebno je stvari sire posmatrati. Do duse 95% ljudi ovde tako i gleda.
U jednoj zgradi gde mi žive rođaci, situacija je tavka da su maltene na čitavoj jednoj strani zgrade prodavani stanovi u prethodnih desetak godina, neki i po dva puta. Kako se ko useljavao, tako je renovirao stan. Između ostalog, premeštano je i mesto kupatila, a i cevi izmeštane. Zbog svega toga, komšinica sa kojom su dobri rođaci, a živi na pretposlednjem spratu, pričala im je kako u kupatilu gotovo da i nema vodu, i da joj je problem da uključuje bojler i da se kupa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820452#p820452:2vxex7v8 je napisao(la):
milanche » 04 Feb 2021 21:31[/url]":2vxex7v8]Drugo, Prokop je postao centralna/glavna zeleznicka stanica sada, stara je ukinuta. Kroz Prokop prolazi BG: voz, tj gradska zeleznica, ne moze se to ignorisati. Samim tim je postao sveta krava cak i da nije bio, sada jeste.

Trece, ali ne manje bitno, klinicki centar. Vecina ljudi koji dolazi tu, su pokretni, dolaze na preglede, neke snimanja, kontrole. Negde sam procitao da se u KC uradi oko 1 milion pregleda godisnje. Ima problem sa prilazom KC, metro kao masovni javni prevoz, pouzdan, tacan, siguran je bas ono sto ljudima i koji rade i ljudima koji idu na preglede treba.

Cetvrto, pojedini strucnanjaci su baz zbog predhodna tri razloga i insistirali na povezivanju ova dva objekta, a da ne nastete ni BNV, i predlozili trasu, koja pokriva i savski trg. Zaista ne razumem tu vrstu bahatosti i arogancije da se to ne prihvati. Zaista smislen i kompromisan predlog. Onaj ko ga je predlozio, svaka mu cast.

Peto, ekonomska isplativost. Koliko kosta da se pravi katapult stanica kod sajma, da se vijadukt dogradjuje, da se kopa tunel za tramvaj(!!) do prokopa, koliko kosta da se ispravi brljotina i greska. Ko tu gresku placa? To su sve dodatni troskovi koji ne bi bili neophodni, gde bi se te pare usmerile na nesto korisnije.

Sesto, ako nekom jos nije jasno zasto su prokop i kcs svete krave, neka poseti kcs, mozda ce mu posle toga biti jasno :D ako me razumete :D :p
Sa samom zamisli o dubokom ukopu odoše pare koje bi mogle da se usmere na nešto korisnije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820458#p820458:2vxex7v8 je napisao(la):
Express » 04 Feb 2021 21:51[/url]":2vxex7v8]Zaboga opet napraviše pometnju. Mislim da vozovima samo mažu oči javnosti kako bi progurali izabrane trase. Ponoviću još jednom da je najlakše izmeniti kozmetiku, čak i u poslednjem momentu. Dok vozove vremenom možeš farbati po želji, modernizovati ili zameniti novim , trase ostaju trajne.
:kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820309#p820309:3kd7i8gk je napisao(la):
Karlo del Ponte » 04 Feb 2021 01:16 pm[/url]":3kd7i8gk]

Истина је да "Света крава", ако је само и само циљ исту повезати може имати читав систем других мањих, јефтинијих и исплативих инвестиција.
Пример 1: По истој тој Делиградској можемо пустити трамвај. Скуп објекат би био мост преко клисуре, али опет далеко јефтиније од метроа.
Пример 2: Тролејбуски БРТ усмерен на Кнеза Милоша и Дедиње са одређеним гранањима.
Пример 3: Трамвај од Франша до Сајма са коришћењем "Касете" и подземном деоницом Света крава - Сајам.
Razmišljao sam o nešto sličnoj ideji da se poveže Prokop, KBC i potez Žarkovo-Vidikovac-Petlovo brdo. Ukratko, ideja je da se poveže LRT-om sličnim u L.A., kao Blule line (Line A), gold Line (line L) ili Green Line (line C). Znam da se ovo neće mnogima svideti, ali ovi su se namerili da rade metro povezujući livade, drugim rečima sve će sj#bati i razj#bati.
Ugrubo, LRT bi išao od Petlovog brda preko Vidikovca i Žarkova na Banovo brdo i tunelom od Gospodarske mehane koristeći kasete ispod Prokopa dalje povezujući KBC i centar (nisam razradio detaljnije gde bi završio, najviše naginjem Terazijama). Razmišljam o opciji da posle KBC-a izlazi na površinu. To bi bio nezavisan sistem od postojećeg tramvaja, imao bi standardni kolosek i vozila slična pomenutom LA LRT-u.
Opet, sa druge strane, suludo mislim da će neko biti razuman, promeniti plan i sprovesti prvu liniju kroz KBC, Prokop i Brda.
 
Kantar gostovao danas u BG hronici od 17 min i 18 sekundi kreće gostovanje.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sh3aFyQg2dc[/youtube]
 
Дакле, грађанима је дати да бира како ће да изгледа чело воза и како ће да иду штрафте на гарнитуру, што ако ћемо искрено на цену неће да утиче уопште.

Он, да извинете на изразу, кења, на ту тему 2,5 минута.

А о траси, њеној цени, не да се грађани не питају, него се не пита ни струка.
 
Naivan ja mislio da cu se informisati o necem bitnom i korisnom na RTSu
 
Ne daj bože da bude nešto sa normalnim bojama urađeno sa ukusom, ne daj bože jednobojno, nego ove boje za Metalac šerpe. Užas. Bg hronika :blah:
 
Makar smo naučili šta je Kiss & ride, ja iskreno nisam znao za taj pojam do sada. :D
 
Gospode što sam ušao na ovaj link...ako ova ekipa treba da izgura ovo...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
"NOVOSTI" OTKRIVAJU: Evo kuda će ići treća linija metroa i kada tačno počinju radovi
06. 02. 2021. u 09:07
TREĆA linija Beogradskog metroa, prema postojećem konceptualnom rešenju, trebalo bi da spoji Novi Beograd sa Banjicom. Ideja je da prođe kroz centar grada ispod Trga republike i Doma Narodne skupštine, ali i da spoji autobusku stanicu u Bloku 42 i Železničku stanicu "Beograd - centar". Trebalo bi da bude duga 20,8 kilometara i da ima 21 stanicu.
62838_0205-mapa-metro-u-nova-proba_iff.jpg

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/96 ... nju-radovi
 
Рециклажно новинарство. Ех да се новинари и потруде да обиђу локације станица да их сликају и опишу.
 
Па да обичан народ види како је 1 Железник уствари ливада неколико километара од насеља Железник, како је 2 Макиш исто ливада иза ранжирне станице, како су 3 Жарково и 4 Беле воде уствари Рупчине са нешто стамбених кућа и доста предузећа типа грађевинска оператива, магацини, стоваришта, аутоперионице, шљункаре и сл., да је 8 Мост на Ади пустара испод шуме стубова УМП опкољена друмским саобраћајницама, коритом Топчидерке и НИСовим складиштем, да је 9 Сајам уствари битно само због преседања са 500/800 потеза на линије ка центру, и да исти губи икакав смисао као битно чвориште са скраћењем свих тих линија негде на Макишу или Бановом брду, да је 10 Газела далеко и неприступачна и за стамбене објекте у БнВ и да одговара само тржном центру, да су 18 Вишњичка и 19 Миријевски булевар уствари уз Мали Лесковац. Људи нису свесни тога.
 
Па добро, да ли је лоше то што те садашње ливаде, рупчаге и пустаре са изградњом метроа у перспективи то више неће бити? Ја заиста не видим то као нешто лоше.
 
Za stanicu 1 Železnik si u pravu, ona nije u Železniku i ne znam zašto se tako zove (verovatno zbog marketinga). Daleko je od naselja (do početka naselja oko 2 km) i verovatno je stanovnici Železnika i Sremčice neće koristiti jer su sa 511 za 20 min. u centru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820882#p820882:1m7s7uhf je napisao(la):
Astrotrain » 06 Feb 2021 08:21 pm[/url]":1m7s7uhf]Па добро, да ли је лоше то што те садашње ливаде, рупчаге и пустаре са изградњом метроа у перспективи то више неће бити? Ја заиста не видим то као нешто лоше.
U kojoj perspektivi? Ne gradi se naselje zbog metroa, nego metro zbog naselja. Trošenje para za izgradnju nečega, što je jako bitno za grad, da bi ono išlo na neku livadu, što će možda jednog dana da bude neko naselje kao, je potpuna budalaština. Produženje linije u budućnosti je daleko smislenije, nego trošenje resursa sada za nešto što će *možda* biti. Taj potez je sasvim legitiman kada postoji već plan ili kada linija jednostavno jednim drugim delom ide do nekog naselja, pa će se onda ta livada između popuniti nekim naseljem jednog dana, gde se moze onda izgraditi stanica.
Više mi je muka da čitam takve stvari "pa treba da budemo srećni što se konačno gradi metro". Aman bre više, pa nije to autobusko stajalište pa da može da se lagano sruši i premesti negde drugde. To je bre ogroman projekat. Evo jedan primer stanice koja se gradi pored (i ispod) zgrade u kojoj živim:

qJyU7WZ.jpg

Kypxpxk.jpg

UmyuFtm.jpg


Ovo se sigurno lako može napraviti, pa još lakše srušiti i premestiti. Dajte molim vas... Još se ni ne vidi cela dubina na slikama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820882#p820882:2cvzivoj je napisao(la):
Astrotrain » Суб Феб 06, 2021 7:21 pm[/url]":2cvzivoj]Па добро, да ли је лоше то што те садашње ливаде, рупчаге и пустаре са изградњом метроа у перспективи то више неће бити? Ја заиста не видим то као нешто лоше.

Лоше је што се игнорише велики део густих насеља општина Чукарица и Раковица са сигурно преко 100000 становника, док је упитно којом динамиком ће се те ливаде урбанизовати и колико ће ту бити становника.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820883#p820883:2cvzivoj je napisao(la):
svsavic » Суб Феб 06, 2021 7:31 pm[/url]":2cvzivoj]Za stanicu 1 Železnik si u pravu, ona nije u Železniku i ne znam zašto se tako zove (verovatno zbog marketinga). Daleko je od naselja (do početka naselja oko 2 km) i verovatno je stanovnici Železnika i Sremčice neće koristiti jer su sa 511 za 20 min. u centru.

Плашим се да ће их присилити на то тако што ће да скрате 511 до станице метроа Железник.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820753#p820753:3rn9gecm je napisao(la):
Felix » 06 Feb 2021 10:32 am[/url]":3rn9gecm]"NOVOSTI" OTKRIVAJU: Evo kuda će ići treća linija metroa i kada tačno počinju radovi
06. 02. 2021. u 09:07
TREĆA linija Beogradskog metroa, prema postojećem konceptualnom rešenju, trebalo bi da spoji Novi Beograd sa Banjicom. Ideja je da prođe kroz centar grada ispod Trga republike i Doma Narodne skupštine, ali i da spoji autobusku stanicu u Bloku 42 i Železničku stanicu "Beograd - centar". Trebalo bi da bude duga 20,8 kilometara i da ima 21 stanicu.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/96 ... nju-radovi
file.php
Нисам баш сигуран да су они који су коментарисали изнад прочитали све мудре речи нашег ВеБлебетала и директора Кантариона Станимира Стратега, јер, има ту занимљивих новина: није баш све у тексту младе Сузане "копи-пејст", напротив.

Као прво, поменути Кантарион је додатно смањио капацитет будућег београдског МИНИ МЕТРОА на 360 путника по композицији (3 вагона по 120)... Врло занимљиво. Сада дефинитивно знамо: такав метро нису изградиле ни најбогатије земље.

Уводи се, како је уважени @markomarko још раније предвидео, нова станица: Блок 18: дубоко у новобеоградском муљу - свакако најскупља на целој мрежи, директан је плод сумануте одлуке да се река Сава прође тунелом, а не мостом. Овим решењем, као и егзибицијама са најдубљом станицом у рупи на Чукарици, сигурним ходом идемо ка пештанских 200 мил евра/км, односно, ка цени од 4 млрд евра по линији.

С тим у вези су и речи Кантариона Станимира да морамо да пазимо, јер, "ако је станица метар дубље, то је милион евра већи трошак". Сетили смо се! Могуће је да су их, током преговора о финансирању, на то упозорили Кинези - нема на свету искусније фирме за нпр. хидротехнички аспект градње, јер је та фирма подигла и брану "Три клисуре" - да ће бити проблем милијарде, не милиони.

А, да би се изашло из овог проблема, морао би читав пројекат да се промени, из темеља. Да упозоримо, још једном, наше ВеБлебетало, и његовог ВеГосподара, да кад уђу у ову игру, нема назад: да је то што раде безглаво и непромишљено поигравање са народним богатством недовољно развијене и недовољно богате земље.
 
Ман'те се Чукарице и Раковице. Уз сређен систем градске железнице и трамваја са покривеношћу и метроом то би вероватно била железнички најповезанија тачка на свету. Ајмо мало реалности. Видиковац га је једини потпуно испу...

И супер је што се мапа понавља јер се види врло крштена шема метроа са троуглом у центру и акцентом на подручја у центру која никакву алтернативу метроу ни не могу имати обзиром на урбанистичко наслеђе тих зона.

Највећи недостатак овог плана остаје потпуно погрешан редослед грађења линија. Очигледно је цена за метро била приоритетност прве линије која покрива пројекте домаћих лоповчина. На, чак и уз тај огромни недостатак ово остаје далеко бољи пројекат од претходне трамвајске конверзије.
 
Ја сам баш на Видиковац, Церак, Лабудово и Петлово брдо и мислио када сам споменуо насеља општина Чукарица и Раковица :) На овој мапи се лепо види колико су беспотребна вијугања и скретања неких линија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820917#p820917:ewsyck6p je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2021 09:05 pm[/url]":ewsyck6p]Ман'те се Чукарице и Раковице. Уз сређен систем градске железнице и трамваја са покривеношћу и метроом то би вероватно била железнички најповезанија тачка на свету. Ајмо мало реалности. Видиковац га је једини потпуно испу...

И супер је што се мапа понавља јер се види врло крштена шема метроа са троуглом у центру и акцентом на подручја у центру која никакву алтернативу метроу ни не могу имати обзиром на урбанистичко наслеђе тих зона.

Највећи недостатак овог плана остаје потпуно погрешан редослед грађења линија. Очигледно је цена за метро била приоритетност прве линије која покрива пројекте домаћих лоповчина. На, чак и уз тај огромни недостатак ово остаје далеко бољи пројекат од претходне трамвајске конверзије.

+1 Delija, slažem se sa svim što si rekao.
Meni se svidja sto sa trećom linijom se dobija potpuno razgranati sitem metroa koji pokriva sve pravce grada a trećom linijom se čak dobija kružna linija odnosno Ring.
Od svih planova od 2000 do danas ovo je najsmisleniji i ako bi korigovao neke delove trasa.
 
Meni se od svega najviše sviđa što se sa sve tri linije veoma uspešno zaobilaze Cerak, Cerak Vinogradi, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo, te Miljakovac i Kanarevo brdo, mada ova dva poslednja bi mogla i da se boljom organizacijom gradskog prevoza povežu na BG: voz u Rakovici.
 
А ово са капацитетом заиста нема никаквог смисла. Французи нас изгледа баш уканалише. Старе су то беламовске фукаре.
 
Vrh