Šta je novo?

Metro

Jeli se ista konkretno potpisalo ili je opet neka studija u putanju? Kad odobre kredit za gradnju javljate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797918#p797918:3ccmj6hy je napisao(la):
spatiotecte » 29 Nov 2020 17:48[/url]":3ccmj6hy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797682#p797682:3ccmj6hy je napisao(la):
Siniša » 29 Nov 2020 03:06 am[/url]":3ccmj6hy]Tvorci BELAM-a, vratite se, sve vam je oprošteno!
Tramvaj na steroidima?
Neka hvala...
Teški metro koji zaobilazi naseljena područja?
Neka hvala...
 
Belam je jako los jer nije imao potpuno nezavisnu trasu. Tako da nije za poredjenje. Za poredjenje su samo oni planovi koji su imali potpuno nezavisnu trasu.
 
A, ljudi, ajde da se smanji doživljaj sa tim belamima, 'tramvajima na steroidima' i ostalim dečačkim varijantama i raspravama. Savršene svetove gradite u kompjuterskim igrama. Vidite kako nam je grad segmentiran, podeljen, a čitave zone, uključujući centar, delom dana nepristupačne. I obećavaju nam patrljak prve linije do 2027.

A druga, treća? Možemo li sebi da pomognemo, recimo, u roku od pet godina, u relativno značajnoj meri, u roku od deset godina u značajnoj, a u roku od 15 godina u vrlo značajnoj meri?

Mogao bih da preporučim dosta kvalitetne literature protiv 'života u budućnosti', te samoubilačke manije kojoj loše vlasti podvrgavaju čitave narode, a nesrećni ljudi sami sebe. Poslednje pročitana knjiga je 'Brizbejn' Jevgenija Vodolazkina, verujem, budućeg nobelovca.

Koga ovde od nas pri zdravoj briga šta će biti 2057? Jedino opravdana, i funkcionalno, i etički, i svakako, jesu rešenja koja donose bitno poboljšanje za što veći broj građana, u što razumnijem roku. Ostalo su magle. Ili zagađenje (pameti).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797925#p797925:1abd41i2 je napisao(la):
Siniša » 29 Nov 2020 06:04 pm[/url]":1abd41i2]Pa vidi, ako bi birao između ve-uprava metroa koji zaobilazi sve važnije centre i područja sa velikom količinom putnika (Prokop i potez Žarkova), a povezuje livade i prazne poljane, i s druge strane BELAM-a, tramvaja na stereoidima koji povezuje centre i čvorišta, onda bi izabrao ovaj drugi, nažalost.
Ja i dalje mislim da je plan iz 1976 najbolji i dalje aktuelan i da je njega trebalo doraditi.

Ok, donekle stoji.
Jel možemo onda da se složimo oko stava:
Teški metro na boljim trasama?
 
Svakako, teški metro na boljim trasama.

Evo, čitam ''Plan genralne regulacije šinskih sistemau Beogradu sa elementima detaljne razrade za I fazu prve linije metro sistema'' i tu je bilo daleko boljih predloga od ovog sada. Izdvojio bi od SANU-a ''Transportni sistemi Beograda II deo, strategija razvoja javnog saobraćaja 1993. godina'' i predlog Varijantu 'L'. U osnovi je metro plan iz 1976, samo su linije Stari Merkator-Vuk i Skupština-Sajam. U osnovi dobar plan za dalje širenje, tj realizaciju plana iz '76, a povezuje kao prva etapa najosnovnije: centar Beograda sa centrima Novog Beograda i Zemuna i glavnu železniku stanicu.

Varijanta L.jpg
 
Da li postoji negde informacija tacna gde je glavna stanica na Savskom Trgu?
Treba mi bas precizna lokacija na primer na mapi x ako postoji javno. Inace zanima me kako ce tuda da prodje zbog crpne stanice?
 
Mislim da se pricali da ce uksrtanje 2 linije biti (ili se to mislilo na izlaz iz podzemne stanice) iza zgrade Zeleznicke stanice, tj suprotno od spomenika i crpne stanice.
 
To bi bilo sjajno ako je tako. Jel postoji neka dokumentacija da je javna?
 

Prilozi

  • metro glavna5.jpg
    metro glavna5.jpg
    348,9 KB · Pregleda: 2.212
Pogledaj u Planu detaljne regulacije šinskih sistema (samo kucaj na guglu) i idi pri kraju imaju sve stanice koliko ja znam
 
Nisam uspeo da nadjem za samu stanicu Savski trg. Ako neko ima link da podeli bio bi mu zahvalan.
 
Ne postoje takve informacije u tom dokumentu, samo okvirne lokacije stanica. Nije projekat još u toj fazi, tek je potrebno isprojektovati stanice. Čuli smo političare da daju neke izjave o lokaciji, ali njihova reč apsolutno ništa ne znači. Taj PDR je inače nelegalno usvojen bez poštovanja procedure, odgovora na primedbe i javne rasprave. A i to što su sami sa sobom dogovorili su onda ipak opet menjali, tako da najbolje je sačekati pravi projekat a nismo još blizu toga. Ovo su jedine zanimljive informacije o toj stanici, izvukao sam kao slike, možda vam bude nešto značilo.
 

Prilozi

  • Screenshot 2020-11-30 031212.jpg
    Screenshot 2020-11-30 031212.jpg
    555,9 KB · Pregleda: 2.135
  • Screenshot 2020-11-30 031256.jpg
    Screenshot 2020-11-30 031256.jpg
    149,8 KB · Pregleda: 2.137
  • Screenshot 2020-11-30 031311.jpg
    Screenshot 2020-11-30 031311.jpg
    123,5 KB · Pregleda: 2.138
Misliš na "PGR ŠINSKIH SISTEMA U BEOGRADU SA ELEMENTIMA DETALJNE RAZRADE ZA I FAZU PRVE LINIJE METRO SISTEMA" koji još uvek nije usvojen.
 
Da, na PGR mislim, gore je lapsus PDR, bilo je kasno kad sam to pisao a ceo dan sam gledao u PDR-ove.

Bio sam ubeđen da je neko objavio da su ga usvojili pre nekih oko mesec dana, u isto vreme kad je objavljeno i da se pomera stanica iz dna Francuske ispod Bajlonija. Toliko sam bio rezigniran, da nisam ni proverio. Sad sam zato proverio, finalizovali su kažu novinari (šta god to značilo), ali nije skupština usvojila. A i to je samo formalnost.

Svejedno, odgovore na kritike elaborata nije dobilo nijedno fizičko lice koje znam da ih je uložilo i nijedno pravno sa kojima sam imao saradnju oko izrade primedbi na elaborat.

Svako ko ga je analizirao (a mnogi sa foruma imaju dosta prisan odnos sa tim dokumentom) je video da je to nameštena igra od starta, to se provlači kroz rečenice, analize, prikaze stanica. Nikad nisu ni nameravali usvojiti kritike struke, niti institucija od kojih je traženo mišljenje.
 
Gde da stavim sad ovo, ajde ovde ću.

Interesantno da su po aktuelnom planu predviđena dva depoa istog preduzeća (BMV) - jedan do drugog zbog toga što je donešena odluka o različitom voznom parku, za čiji deo SrbijaVoz već ima obezbeđenu opremu. Uz to ne pominju gradnju autobuske garaže za zglobne autobuse.

Zar nije logično da se u Makišu izgradi jedan depo za sve metro vozove zajedno sa autobuskim kako bi po sličnoj ceni realizovali funkcionalniji projekat? Odnosno zašto se vozni park BMV tehnički ne unificira radi jednostavnijeg održavanja, obzirom na to da bi bio u sklopu istog preduzeća? Ako regionalne vozove već mogu da održavaju u Zemunu (u čije širenje ulažu 67 miliona evra) koja je poenta novog depoa koji bi koštao još više? Da bi BMV imao iste vozove s duplo većim brojem vrata? To mi liči na presipanje iz šupljeg u prazno.

Depo za sistem s trećom šinom razlikuje se od depoa prilagođenog kontaktnoj mreži (koji zahteva mezanine), pa zašto jednostavno ne dodaju treću šinu BG:Voz trasama da bi ceo vozni park imao isto napajanje, samim tim bio održavan na istom mestu? Ne može 20-40km napojnog sistema (što uključuje i podstanice) na postojećoj pruzi koštati na stotine miliona evra. Da bi shvatili o čemu pričam opisaću tehničke krakteristike linija:

M1/M2
visina ulazišta=1100mm od giš
visina perona=1100mm od giš
dužina kompozicije=minimum 74m
kapacitet kompozicije=minimum 800
broj vagona=minimum 4
širina sanduka=2,8m
napojni sistem=1500V DC putem treće šine
pozicija klima uređaja=na krovu
signalni sistem=UTO (Unattended Train Operation/automatski bez upravljačnice)

M3
visina ulazišta=600mm od giš
visina perona=600mm od giš
dužina kompozicije=minimum 77m
kapacitet kompozicije=minimum 770
broj vagona=minimum 7
širina sanduka=2,7m
napojni sistem=1500V DC putem treće šine
pozicija klima uređaja=ispod sedišta
signalni sistem=UTO

M4 (Makiš/Resnik-Rakovica-Karaburma), što može uključiti i M5 (Rakovica-Zemun/Aerodrom), M6 (Karaburma-Zemun/Aerodrom)

visina ulazišta=600mm od giš
visina perona=550mm od giš
dužina kompozicije=110m
kapacitet kompozicije=1100
broj vagona=10
širina sanduka=2,7m+extender pločice u zoni ulazišta
napojni sistem=1500V DC putem treće šine
pozicija klima uređaja=ispod sedišta
signalni sistem=ETCS2

S linije ka Pančevu, Inđiji, Mladenovcu, Smederevu, Požarevcu, Lazarevcu, Palanci, Obrenovcu bi bile pokrivene regionalnim garniturama SrbijaVoza koje bi bile održavane u Zemunu, a razlikovale bi se od postojećih samo po većem broju vrata, te rasporedu sedišta.

Železnički čvor imao bi najduže kompozicije koje bi mogle da rade u sinhronu (220m).

Simens je pobedio na londonskom tenderu za nove vozove koji se konceptualno razlikuju od postojećih. Isti koncept nudi i Hitachi Rail Europe (ex AnsaldoBreda) koji je na tenderu učestvovao u konzorcijumu s Bombardijeom:

4790883_orig.jpg


Zglobni koncept karakteriše niži pod, komotniji enterijer sa mogućnošću prolaska duž čitave kompozicije, veći kapacitet, manje zanošenje i manji razmak do perona u krivini. Uz to po prvi put montiraju se klima uređaji ispod sedišta. Vratni mehanizmi takođe su montirani ispod, tako da su svi sistemi radnicima dostupni odozdo, dakle iz kade (usek sa izdignutim šinama) ili kanala. Kao takvi mogu biti održavani u bilo kom depou, za razliku od tramvaja i regionalnih garnitura. Nizak pod odgovara peronima železničkog čvora.

Zabrinjava podatak da gradnja počinje upravo od kompleksa tehničke baze, tako da će fundamentalna greška biti napravljena u samom startu.
 
Metro ono da valja jedina mana sto gi nisu zakopali na breme bar 2 km pa da svaki sledećima skrati rasprave...pok brana jovin se složio da je trebalo bar početi drugačiji odnos bi se stvorio ...

metro01-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro02-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro03-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro04-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro05-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro06-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro07-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro08-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro09-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro10-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro11-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro12-2020-12-02-23-45-16.jpg

metro13-2020-12-02-23-45-16.jpg
 
Da, ali ovde je vrlo važno da se primeti kako je planirano da gradnja prve faze sa delovima dve linije bude završena za pet godina. Tako se dobija, u razumnom roku, osnova sistema koja već pokriva nekoliko pravaca, tj. donosi koristi za ceo grad.

Pokazatelj da ni mi nismo planirali gradnju parčeta prve linije do 2027, kao što ovih dana radimo. To nema nikakvog smisla.
 
Bravo Direktore. Prva faza Jovinovog plana sa M3 krakom do Sajma bi i sada postizala veći učinak nego cela M1 na "idealnoj" relaciji Vučićgrad Bara-Vučićgrad na vodi zamal' poplavljen-Vučićgrad na pesku-Vučićevo s 45000 glasača vernih.

Šteta što samom Jovinu svojevremeno nije na pamet pao "hibridni plan" sa korigovanim trasama linija RM u smislu da pokriju koridore gradskog metroa. Pod pomenutim podrazumevam da RM3 prati trasu M3 od Vidikovca do Terazija (broj stanica smanjen sa 14 na 10) i dalje redovnom trasom, odnosno da RM2 od Cvetka do Zemua prati trasu M1 (11 umesto 17 stanica).

Btw. interesantno koliko je Jovin insistirao na unapređenju putne mreže, što i ne treba da čudi obzirom na to da kapacitetni sistemi zavise od fidera. Efikasniji fider doprinosi efikasnosti čitavog sistema, na čemu se ceo plan posmatran u celini i zasnivao. Planirano je značajno podizanje srednje brzine cele mreže JGP još u ono vreme pustih ulica manjeg grada.

Tužno je pretpostaviti da će sutra javnost i na skromnije unapređenje gledati sa divljenjem iz tog razloga što pomenuto može predstavljati značajno unapređenje u odnosu na ptada zatečeno stanje, odnosno kumalativan pad srednje brzine posmatrano vremenski. Kako je grad prelazeći iz decenije u deceniju rastao tako je i srednja brzina sistema JGP padala. Doći će do toga da će srednja brzina biti niža od Joinovog ekspres autobusa (25km/h) prosto rečeno zbog nedovoljnog broja trasa pokrivenih metroom i gradskom železnicom (brzim šinskim sistemima), odnosno ekspres autobusom (zbog kojeg se i insistiralo na unapređenju drumske mreže).
 
Ово је трагична, надреална вест:

https://www.blic.rs/vesti/beograd/metro ... ji/wpdfpd9

One se potpuno poklapaju na delu od Bloka 21 do Bloka 61, dok se delimično do potpuno razlikuju u starom delu grada. Po predlogu JKP “Beogradski metro i voz” trasa bi sa Novog Beograda išla na Trg republike, Slaviju, preko Kliničkog centra, Prokopa, Autokomande, Vitanovačke, Braće Jerković, naselja Stepa Stepanović do Banjice

Međutim, po ideji Urbanističkog zavoda Beograd, trasa treće linije bi u starom delu grada išla od Trga republike ka Vukovom spomeniku, Crvenom krstu, pa duž Gospodara Vučića, Ustaničke, Vitanovačke, Braće Jerković, Stepa Stepanović, do Banjice.

:shock:

sVAk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWVdNN01EQV8vMmI1MWJlYzEwMmI2Y2Y2NzU4NGNkMzU5YzI1NjkyMTQuanBnkZMCzQKAAIEABQ


Просто не могу да верујем да ово долази из урбанистичког завода. Ово опет буше стране службе, то једино тако могу да оправдам а потура се полтронима из урб. завода.

Мада, ово је стара вест из фебруара. Негде у априлу кад сам ја имао увид у планове сектора за метро само ова разумна опција треће линије преко прокопа и клиничког центра је била у оптицају. Надам се да је тако и остало.
 
Kao da je bitno. Treća linija nije zapravo u planu, ona na crtežima služi samo kao alibi za lošu prvu liniju.
 
Прокоп је промашена инвестиција 20. века, а прва линија метроа ће бити промашена инвестиција 21. века.
 
Treća linija u obe varijante je nacrtana samo da se popune ogromne rupe na planovima koje ostaju između prve i druge linije. Služi da zamaže oči narodu da prve dve linije ne gađaju najbitnije tačke u gradu i da se onda narod nada da će ipak trećom nešto dobiti.

A taj krak koji ide linijom Trg - Vuk - Krst - Dušanovac - Banjica je potpuno smislen, samo nažalost trebao je pripasti nekoj drugoj liniji. Sada kada su prve dve provučene onako kako jesu, samo ova varijanta preko Prokopa ima smisla, što je šteta. Vukov spomenik će ostati bez metroa, što je tragedija samo po sebi, ali i sve što gravitira Vuku će isto ostati bez te veze. A veza Vuk - Dušanovac - Banjica bi bila jedna od najefektnijih jer ona postoji u vrlo lošem obliku trenutno i neće moći preko zemlje da se poboljša. Za 10ak minuta stići od Vuka do Banjice je sada nezamislivo, a metro bi to omogućio lagano. No, šta je tu je, prokockali su taj krak kad su ostalo crtali kako jesu.
 
Ne radi se samo o spornim metro trasama, o ištrićkanoj mreži BG:Voza već i o tome da BG:Voz ide samo do Makiša zajedno sa metroom koji produžava, pri čemu nijedan ne pokriva Ostružnicu iako je realno Makišu dovoljan BG:Voz. Ovako taj makiški deo plana deluje kao da je BG:Voz samo doteran do depoa i to uz korišćenje postojeće infrastrukture, a metro namerno oduzet Vidikovčanima u cilju šire ponude opcija za kupce novih nekretnina. Privatni interes je očigledno prevazišao javni u tolikoj meri da je ovaj drugi praktično nestao. Taj nestanak u vidu duha M1 ka Vidikovcu koji se trenutno ni ne može videti osetiće svako na svojoj koži sutra kada Naprednjaci "sjaše" s grbače ovog naroda, kada postanu samo mračan deo istorije ovog grada.

I ajde da čovek pređe preko toga, nego ne umeju da granaju (mogu da izgrade obe varijante ako hoće) niti da isplaniraju kraću četvrtu liniju. U Banatu smisle nebulozu da se kruži tramvajima i BG-Vozom (em se kruži, em preseda) čiji je planirani takt još i veća komedija. Čuj, 12 garnitura? Za šta? Za drugu, treću i četvrtu na 15min (oni koji su računali dobro su sračunali) da bi prva bila pokrivena drndavim šklopocijama SrbijaVoza takođe uz pet puta slabiji takt u odnosu na metro? Ne, to nikako ne dolazi u obzir.

Ovo zavijanje ka bezveznom nacionalnom, nacionalnoj...dođavola, pa njivi, tek je besmisleno. Zar ne može pravo da bi se uključio na obilaznicu, dalje do Ostružnice i Makiša? Ne može. Naravno da u tom lajavom čoporu sve može i ne može istovremeno, po potrebi naravno.

Iskreno, cela ova priča mi se nimalo ne sviđa. Pa na prvi pogled se vidi da sa aspekta potovanja ovo nema veze sa životom: https://www.lobi-info.rs/wp-content/upl ... g-voza.jpg

Pitam se koliko je grama sive mase potrebno da bi se ovako nešto "isplaniralo"? Znači da bi stigao od Makiša do Aerodroma, koji je pritom bliži istom nego Mirijevo možeš koristiti sledeće varijante, jednako bezvezne:

-M1+B1+B4 od kojih druge dve imaju pet puta slabiji interval u odnosu na prvu (ideš jednu stanicu sa B1 koja ide na 15min da bi ti pobegla ispred nosa B4 koja takođe saobraća na 15min)
-M1+M2+B4 od kojih je druga sporija od voza, a treća ima slab takt
-B3+B1+B4 od kojih sve tri imaju loš interval pri čemu još i kružiš
-B3+M2+B4 isto kao druga varijanta, samo uz veće kruženje i još dužu vožnju drugom metro linijom

Zašto B2 ne ide do Karaburme, a B3 i B4 nisu ili spjene u jednu kružnu liniju, ili da B3 spoji Makiš i Aerodrom preko grada, a B4 Boleč s Aerodromom preko Makiša obilaznicom? To samo oni znaju, a navodno čvor ima dovoljan kapacitet, zar ne? Gradimo poseban depo kao da će nam trebati 100 novih vozova od kojih zvanično nabavljamo samo 12. Mislim, kolju (našeg) vola za kilo mesa.
 
Vrh