Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795789#p795789:pgskld6m je napisao(la):
Acika » Pon Nov 23, 2020 12:34 pm[/url]":pgskld6m]Nebuloza je to što najgušće naseljen deo Beograda- Blokovi, nisu pokriveni nijednom linijom. pogotovo sad kako se usporava saobraćaj sa novom autobuskom stanicom, kao i vezama za Miloš Veliki.

Linija 3 bi pokrivala Blokove, naselje koje nikne na mestu IMT-a, Erport Citi, Novi Bas + ZS, Usce, Centar, KCS, Beograd Centar(Prokop) i Banjicu
Faktički sve najvažnije stvari koje treba povezati. Ovaj sistem će funkcionisati tek sa izgrađene 2 linije, a sa 3 će doživeti veliki rast putnika (Bukvalna rečenica što piše u Planu detaljne regulacije šinskih sistema)
 
Meni bi se druga linija jedino koliko toliko opravdala da je preusmerena na prokop i KCS (kao što je i bila opcija), ovako su do maksimuma zanemarili potrebe grada, i sve posvetili privatnim investitorima.
 
Njima je planu povezivanje BNV i Makiša preko Banovog brda, jer se tako jednim udarcem rešavaju svi problemi prevoza u gradu. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795789#p795789:3nkry03y je napisao(la):
Acika » Mon Nov 23, 2020 12:34 pm[/url]":3nkry03y]Nebuloza je to što najgušće naseljen deo Beograda- Blokovi, nisu pokriveni nijednom linijom. pogotovo sad kako se usporava saobraćaj sa novom autobuskom stanicom, kao i vezama za Miloš Veliki.

Ovaj deo, bese, nije pokriven ni onom imaginarnom trecom linijom? N e v e r o v a t n o
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796044#p796044:1ebu6amy je napisao(la):
markomarkovic » Uto Nov 24, 2020 9:44
am[/url]":1ebu6amy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795789#p795789:1ebu6amy je napisao(la):
Acika » Mon Nov 23, 2020 12:34 pm[/url]":1ebu6amy]Nebuloza je to što najgušće naseljen deo Beograda- Blokovi, nisu pokriveni nijednom linijom. pogotovo sad kako se usporava saobraćaj sa novom autobuskom stanicom, kao i vezama za Miloš Veliki.

Ovaj deo, bese, nije pokriven ni onom imaginarnom trecom linijom? N e v e r o v a t n o

Blokovi su pokriveni trećom linijom metroa
 
Oni bi da centar grada veštački prebace u BGH2O ukrštanjem dve linije u njemu i to je glavna svrha metroa. Međutim, ono što će dobiti je centralnu presedačku stanicu BGH2O jer će većina putnika sa linije 2 presedati na liniju 1 da bi išli do Trga republike. Trg republike je morao, kao u svim planovima do sad, biti mesto ukrštanja prve dve linije. Linije ne prate transportne potrebe građana Beograda nego građana BGH2O i kao takve su okupacija manjine nad većinom.
 
Baš su Banovo brdo, Makiš, Ada Huja, Mirijevo i Zemun transportne potrebe stanovnika BNV.
 
Уствари праве везе са центром насељима која ће да граде тајкуни а заобилазе постојећа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795954#p795954:2h0jz5jj je napisao(la):
gishko » 23 Nov 2020 10:01 pm[/url]":2h0jz5jj]Meni bi se druga linija jedino koliko toliko opravdala da je preusmerena na prokop i KCS (kao što je i bila opcija), ovako su do maksimuma zanemarili potrebe grada, i sve posvetili privatnim investitorima.

Da, ali to je samo deo problema. Neprihvatljivo je da linija 1 mora proći kroz Mirijevo i pored toga što tamo završava i linija 2, dok onoliko Žarkovo, Cerak, Vidikovac i Petlovo Brdo nemaju pristup metrou. Čak štaviše ne zna se koja će varijanta rešenja nadzemnog saobraćaja stvoriti lošiji efekat - presedanje sa 56/59 na 12/13 čak i do B.Brda ili vožnja malo dužim fiderima (ili dužim poprečnim trasama) i pored toga što bi tramvaj vozio skroz do Vidikovca. Dakle, mreža metroa utiče i na efikasnost drugih podsistema u različitim delovima grada.

Prema tome, 56 bi trebalo pretvoriti u ekspres do Zemuna preko Blokova i B.Kose tunelom ispod Ade, a 59 pomeriti pored Žel. Stanice Rakovica i to radi dvojake funkcije kumulativno frekventnog fidera do Vidikovca (presedanja na metro), odnosno pokrivanja sekundarnih poprečnih pravaca brzom autobuskom vezom. Tramvaji više dođu kao lokal na samoj trasi metroa koji se ne poklapa duž čitavog koridora sa pomenutim, dok autobusi ukoliko ne saobraćaju popreko mogu paralelno mimo šinskih koridora (odličan primer 23 i 37).

Ovako rizikuju ili da ištrićkaju mrežu linija ili da ponovo marginalizuju tramvaj čak i izvan metro koridora.
 
Mislim da je to prica za lokalne izbore.
Kriza ce uciniti da od toga ne bude bas nista.
 
https://www.istinomer.rs/tag/beogradski-metro/

^^Dokaz da Homo Sapijensa u ovoj zemlji ima sve manje.

08.06.19 Blic: Metro ispod Save, prva vožnja 2025.
08.06.19 (istog dana) Blic (Tanjug): Do kraja 2020. početak gradnje metroa, možda ćemo graditi obe linije istovremeno
24.01.20 Ekapija: Mere za smanjenje zagađenja u Beogradu vredne 6,5 mlrd EUR - Prve linije metroa do 2028.
21.07.20 Mondo: Potpisan ugovor za beogradski metro - evo kada počinje izgradnja
06.10.20 Politika: Gradnja metroa od decembrа 2021. godine

Wow, 'su brzi, za 6 meseci probiše tri godine. Sad još imaju i pandemiju kao izgovor. 4 milijarde za dve linije, 6 za tri. Ignorišu treću, pa shvatiše kako je potrebno najmanje 4,4mld. Dodavši treću dogurasmo do 7. Evo kažem da nestrpljivo čekam kad će Mali da objavi skok cene za 20% zbog korone, a vrednost tri linije dostigla 8 milijardi (što je duplo više od 4!).

Da se razumemo, Jovinov sektor za metro uradio je plan celog sistema (ne samo metroa) i projekat prve faze za koju je data procena cene. Samim tim prognoziranje nije potrebno za tamo neku fazu VI-D, niti izigravanje vidovite Zorke. ŠBBKBB prognoza nam stvarno nije ni od kakve koristi kada ni osnovno poput početka gradnje nisu u stanju da pogode posmatrajući neki kraći vremenski period. Sve što su dosad rekli nema veze sa realnošću, sve su to pretpostavke bez obzira na pandemiju (lagali su odavno).

Obzirom na to da razvoj mreže metroa utiče na sve ostale vidove javnog prevoza izazivanje domino efekta biće neizbežno. Međutim, kada se otvori prva faza već će biti kasno jer se već nalazimo u nezgodnoj situaciji pred veliko zanavljanje autobuskog voznog parka bez značajne izmene mreže linija, skoro deceniju pre otvaranja prve faze metroa. Usled teških uslova rada, lošeg održavanja neka vozila mogu završiti u rashodu pre otvaranja prve faze metro sistema, a nakon reorganizacije mreže linija čitave serije bi mogle odjednom postati višak. Ni o čemu se ne razmišlja. Ne znaju šta će biti sutra, a kamoli na kraju decenije.
 
Ma nema od ovoga nista. Ne zaludjujte se. Mozda samo naprave depo u Makisu i tu ce da stane. I dobicemo novi Prokop usred nicega.

Prvo eksproprijacija dok se samo odradi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797682#p797682:1fdt0b2t je napisao(la):
Siniša » 29 Nov 2020 03:06 am[/url]":1fdt0b2t]Tvorci BELAM-a, vratite se, sve vam je oprošteno!

Tramvaj na steroidima?
Neka hvala...
 
Pa vidi, ako bi birao između ve-uprava metroa koji zaobilazi sve važnije centre i područja sa velikom količinom putnika (Prokop i potez Žarkova), a povezuje livade i prazne poljane, i s druge strane BELAM-a, tramvaja na stereoidima koji povezuje centre i čvorišta, onda bi izabrao ovaj drugi, nažalost.
Ja i dalje mislim da je plan iz 1976 najbolji i dalje aktuelan i da je njega trebalo doraditi.
 
Vrh