[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790551#p790551:21ep8f53 je napisao(la):
Biciklistkinja » 06 Nov 2020 09:50 am[/url]":21ep8f53]Najlošije u beogradskom planu metroa je što je trasa prve linije potpuno izmišljena. Čitava naselja se desetinama godina sa sve tri strane reke muče sa saobraćajem i umesto da prva linija bude "darovana" ljudima koji se decenijama guraju kao sardine do posla ili škole, ona će da ide po nekoj "izmišljenoj" i za gradnju najjeftinijoj trasi.
Došlo je do zamene prioriteta u korist politike, a na štetu građana. Umesto da se dogradnja kraka ka Makišu i Savskoj realizuje tek nakon pokrivanja važnijih pravaca širom grada, Boga pitaj kad će da se konvertuje tramvaj 12, jer eto nekome je palo na pamet da tako može. :blah:
Takoreći pomeranjem dela trase Požeškom, Savskom ulicom i to podzemno uz skretanje ka Mirijevu adaptiran je deo plana regionalnog metroa koji je obuhvatao sporedne, brže pravce, a nadovezivao se na gradski metro sistem. Najnovija izmena obuhvata i Skadarliju pomeranjem trase preko Bajlonija.
Druga linija uopšteno pokriva osu Istok-Zapad pomenutog plana, s tim da umesto preko Crvenog Krsta ide kroz Gospodara Vučića, kači dao trase M1 u Zemunu uz mnogo više stanica što je karakteristično za sporiji gradski metro.
Sada se i pored izostanka bržeg RM izbegava grananje metroa, čiju dopunu vrši antibiotik BG:Voz.
Železnički čvor je na priloženoj šemi obeležen tankom isprekidanom zelenom linijom. Uopšteno na šemama starih planova u sklopu kojih je isti koncipiran lako se zapaža njegova marginalna sposobnost nosioca funkcije JGP. Za razliku od pomenutog ose RM bolje pokrivaju grad, i to brže od gradskog metroa. Čvor je stoga sproveden najoptimalnijom trasom za dugolinijski sistem, samim tim radi ukrštanja sa urbanim šinskim sistemima za masovni prevoz u cilju dovoženja putnika do krajnjih destinacija unutar gradskog jezgra. Regionalni metro je praktično u gradskoj zoni vršio ulogu ekspres metroa - dakle brze, frekventne veze udaljenih delova grada vezane na sporiji metro, dok su se oba na ključnim mestima omogućavala vezu sa dugolinijskom železničkom mrežom.
Takoreći nepovoljna dugolinijska mreža pripojena je gradskom sistemu kako bi se učinilo da je sistem veći nego što jeste, što inače ne odudara od lukave taktike aktuelne vlasti (imali smo debakl sa 274 autobusa umesto 200).