Šta je novo?

Metro

Najlošije u beogradskom planu metroa je što je trasa prve linije potpuno izmišljena. Čitava naselja se desetinama godina sa sve tri strane reke muče sa saobraćajem i umesto da prva linija bude "darovana" ljudima koji se decenijama guraju kao sardine do posla ili škole, ona će da ide po nekoj "izmišljenoj" i za gradnju najjeftinijoj trasi.
 
Тачно тако, потпуно игнорисање реалности, потреба становништва и актуелних проблема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790551#p790551:q6b7d0w5 je napisao(la):
Biciklistkinja » 06 Nov 2020 08:50 am[/url]":q6b7d0w5]Najlošije u beogradskom planu metroa je što je trasa prve linije potpuno izmišljena. Čitava naselja se desetinama godina sa sve tri strane reke muče sa saobraćajem i umesto da prva linija bude "darovana" ljudima koji se decenijama guraju kao sardine do posla ili škole, ona će da ide po nekoj "izmišljenoj" i za gradnju najjeftinijoj trasi.

Najjeftinijoj*? Ovo je izmisljena i najskuplja trasa u istoriji metroa. 20 posto je sigurno za dzepove Vesica i co, a i kad se oduzme opet je najskuplja.

Linija je trebalo da ide ka Petlovom brdu sa svim usputnim naseljima, od Senjaka da ide na Prokop-Klinički-Slaviju-Beogradjanku-Trg i ka Karaburmi. Tako normalan i razuman plan treba da izgleda. Oni ce da kopaju skupe tunele samo za sopstveni interes, da povecaju cene kvadrata kojima peru pare stecene ilegalnim trgovinama, a sad je ocigledno kojim (drogom - Jovanjica sta je poznato, oruzjem -svi znamo ko i sta, milijardama sa Kipra prenetim u UAE od kojih se izmedju ostalog zida BNV i jos mnogo mnogo toga nepoznaztog).

I jos ce da se ugrade od tog posla. I nikom nista. Katastrofa, ali valjda je to kakav je narod i gradjani, nista bolja nije ni vlast. Onda nema sta ni da se žalimo.
 
To što je nešto najskuplje, ne znači i da je izgradnja najskuplja, već ugradnja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790551#p790551:21ep8f53 je napisao(la):
Biciklistkinja » 06 Nov 2020 09:50 am[/url]":21ep8f53]Najlošije u beogradskom planu metroa je što je trasa prve linije potpuno izmišljena. Čitava naselja se desetinama godina sa sve tri strane reke muče sa saobraćajem i umesto da prva linija bude "darovana" ljudima koji se decenijama guraju kao sardine do posla ili škole, ona će da ide po nekoj "izmišljenoj" i za gradnju najjeftinijoj trasi.

Došlo je do zamene prioriteta u korist politike, a na štetu građana. Umesto da se dogradnja kraka ka Makišu i Savskoj realizuje tek nakon pokrivanja važnijih pravaca širom grada, Boga pitaj kad će da se konvertuje tramvaj 12, jer eto nekome je palo na pamet da tako može. :blah:

Takoreći pomeranjem dela trase Požeškom, Savskom ulicom i to podzemno uz skretanje ka Mirijevu adaptiran je deo plana regionalnog metroa koji je obuhvatao sporedne, brže pravce, a nadovezivao se na gradski metro sistem. Najnovija izmena obuhvata i Skadarliju pomeranjem trase preko Bajlonija.
slika11.jpg

Druga linija uopšteno pokriva osu Istok-Zapad pomenutog plana, s tim da umesto preko Crvenog Krsta ide kroz Gospodara Vučića, kači dao trase M1 u Zemunu uz mnogo više stanica što je karakteristično za sporiji gradski metro.

Sada se i pored izostanka bržeg RM izbegava grananje metroa, čiju dopunu vrši antibiotik BG:Voz.

Železnički čvor je na priloženoj šemi obeležen tankom isprekidanom zelenom linijom. Uopšteno na šemama starih planova u sklopu kojih je isti koncipiran lako se zapaža njegova marginalna sposobnost nosioca funkcije JGP. Za razliku od pomenutog ose RM bolje pokrivaju grad, i to brže od gradskog metroa. Čvor je stoga sproveden najoptimalnijom trasom za dugolinijski sistem, samim tim radi ukrštanja sa urbanim šinskim sistemima za masovni prevoz u cilju dovoženja putnika do krajnjih destinacija unutar gradskog jezgra. Regionalni metro je praktično u gradskoj zoni vršio ulogu ekspres metroa - dakle brze, frekventne veze udaljenih delova grada vezane na sporiji metro, dok su se oba na ključnim mestima omogućavala vezu sa dugolinijskom železničkom mrežom.

Takoreći nepovoljna dugolinijska mreža pripojena je gradskom sistemu kako bi se učinilo da je sistem veći nego što jeste, što inače ne odudara od lukave taktike aktuelne vlasti (imali smo debakl sa 274 autobusa umesto 200).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790545#p790545:2gskczp8 je napisao(la):
Прле » Pet Nov 06, 2020 8:35 am[/url]":2gskczp8]Колико киломатара нових траса? 200 рекоше?
~200 stanica plus nekoliko velikih stanica. Sve duboko ukopano da promaši sve postojeće linije i ostalu infrastrukturu. Zato i navodim primer, jer bi Beogradski metro, po površini na Makišu i na stubovima u NBG morao biti mnogo jeftiniji i po stanici i po kilometru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788887#p788887:32pvm4s1 je napisao(la):
spatiotecte » Пет Окт 30, 2020 4:44 pm[/url]":32pvm4s1]Premeštena stanica francuska ulica na Bajlonijevu pijacu. To je dobra odluka jer će jednog dana to postati gradski trg.


Трг је и претходно место између бензинске пумпе и цркве, код раскрснице Француске и Душанове. Али нешто друго је довело до измене. Наиме постојећим трасирањем метро праваца, један део београдског језгра је остао сасвим изван свих траса. То је део око осе улица Вашингтонове и 27. марта.

Ако се исправке наставе у том правцу можда и делови око Гагаринове улице, Видиковац, Миљаковац и Нови Вождовац добију по неку станицу...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790689#p790689:1n0z5gs6 je napisao(la):
Express » Пет Нов 06, 2020 4:09 pm[/url]":1n0z5gs6]
slika11.jpg

Зашто би се М-2 и М-4 завршавали на Дорћолу уз Дунав? Зар не би било смисленије да иду ка Крњачи, Котежу и Борчи?
 
Mislim da bi tim naseljima više odgovaralo da imaju vezu ka NBG, jer onda ne bi konstantno bila gužva u 95.
 
Једно не искључује друго.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791180#p791180:l2gu31pv je napisao(la):
solecar » 08 Nov 2020 03:51 am[/url]":l2gu31pv]Mislim da bi tim naseljima više odgovaralo da imaju vezu ka NBG, jer onda ne bi konstantno bila gužva u 95.
Potcenuješ brzinu i lakoću presedanja sa jedne na drugu metro liniju. Čak i da ide neka metro linija do Borče, ali da se mora presedati na drugu liniju kako bi se stiglo do Novog Beograda, to je daleko brže i udobnije nego drndanje u 95. Direktna linija metroa je naravno bolja, ali presedanje metroom je neprimetno i neosetno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791170#p791170:3aeg1feh je napisao(la):
Mikie » 08 Nov 2020 01:57 am[/url]":3aeg1feh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790689#p790689:3aeg1feh je napisao(la):
Express » Пет Нов 06, 2020 4:09 pm[/url]":3aeg1feh]
slika11.jpg

Зашто би се М-2 и М-4 завршавали на Дорћолу уз Дунав? Зар не би било смисленије да иду ка Крњачи, Котежу и Борчи?

I ova mapa je sada, kao, konacni plan za metro?

Koliko vidim M1 je ona najklasicnija trasa koju poznajemo jos od prvih planova za metro (Cvetko-Zemun), a M2 linija vozi od Glavne Zeleznicke do Trga Republike.

Za ostale linije ne lipci magarce... ali ne dopada mi se plan da niz jednu trasu saobracaju dve linije. To mi nije metro.
 
Дракче, то је био коначан план - пре 44 године...

Сад је нови план, који с овим нема везе.
 
Da, ali izgleda da mnogi i dalje ne mogu da se oproste sa ovim planom od pre pola veka i stalno se na njega vracaju.

Iako je plan dokazano los - da je valjao bio bi izgradjen. Zasto je los? Zato sto je preambiciozan i preskup. Sa druge strane ne pokriva adekvatno periferiju.

Ako nije mogao da bude sproveden u delo krajem sedamdesetih dok je ekonomija tadasnje drzave jos bila relativno jaka i stabilna, apsolutno nema sanse da bude sproveden danas kad smo jos sirotiji.

Mozemo sada da razglabamo o greskama i nelogicnostima, ali 'ajmo dalje....
 
Da li to znači onda da ako se izgradi ovaj najnoviji plan da je on bolji od tog plana ili bilo kog drugog? I šta ako se krene u gradnju, a onda se od istog odustane u jednom trenutku, pa nam ostane nešto sa čime ne znamo šta bi smo radili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791532#p791532:1wrnovpg je napisao(la):
markomarko » 09 Nov 2020 12:03 pm[/url]":1wrnovpg]
Iako je plan dokazano los - da je valjao bio bi izgradjen. Zasto je los? Zato sto je preambiciozan i preskup. Sa druge strane ne pokriva adekvatno periferiju.
Ипак, актуелни план је још скупљи и још мање покрива периферију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791559#p791559:uanavffz je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 09, 2020 12:37 pm[/url]":uanavffz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791532#p791532:uanavffz je napisao(la):
markomarko » 09 Nov 2020 12:03 pm[/url]":uanavffz]
Iako je plan dokazano los - da je valjao bio bi izgradjen. Zasto je los? Zato sto je preambiciozan i preskup. Sa druge strane ne pokriva adekvatno periferiju.
Ипак, актуелни план је још скупљи и још мање покрива периферију.

Nije skuplji, da bi se izgradilo sve sa ovog plana bile bi potrebne desetine milijardi jer se radi o dosta tunela, novih deonica itd
 
Па по километру је сигурно скупљи, с обзиром да је из старог плана преузео управо најскупље елементе: тунел испод Саве и готово у целости подземну трасу. У овом старом плану је рецимо метро у Јурија Гагарина на стубовима.

Добро, јефтинија су садашња решења за БГ:воз од ових старих за регионални метро, али се бојим да ће бити и недовољно квалитетна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791467#p791467:3v3qt5i5 je napisao(la):
Пантограф » 09 Nov 2020 08:36 am[/url]":3v3qt5i5]Дракче, то је био коначан план - пре 44 године...

Сад је нови план, који с овим нема везе.

Ok, da li je ovo taj "konacni" plan ?
(sa portala "novosti")

34005_mapa-metro_iff.jpg
 
Да. Додај још трећу линију Блокови - Центар - Прокоп - Вождовац, јер ће и њу да доцртају.
 
Нема нит смисла нит потребе да оволико скреће у Макиш. Лепо испод Водоводске и покрива онда и Беле Воде и Рупчине и Макиш и Железник
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791559#p791559:381bjsxe je napisao(la):
Пантограф » 09 Nov 2020 12:37 pm[/url]":381bjsxe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791532#p791532:381bjsxe je napisao(la):
markomarko » 09 Nov 2020 12:03 pm[/url]":381bjsxe]
Iako je plan dokazano los - da je valjao bio bi izgradjen. Zasto je los? Zato sto je preambiciozan i preskup. Sa druge strane ne pokriva adekvatno periferiju.
Ипак, актуелни план је још скупљи и још мање покрива периферију.

Ziva istina!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791532#p791532:30e73xca je napisao(la):
markomarko » 09 Nov 2020, 12:03[/url]":30e73xca]Da, ali izgleda da mnogi i dalje ne mogu da se oproste sa ovim planom od pre pola veka i stalno se na njega vracaju.

Iako je plan dokazano los - da je valjao bio bi izgradjen. Zasto je los? Zato sto je preambiciozan i preskup. Sa druge strane ne pokriva adekvatno periferiju.

Ako nije mogao da bude sproveden u delo krajem sedamdesetih dok je ekonomija tadasnje drzave jos bila relativno jaka i stabilna, apsolutno nema sanse da bude sproveden danas kad smo jos sirotiji.

Mozemo sada da razglabamo o greskama i nelogicnostima, ali 'ajmo dalje....

ne bih se bas slozio. I ako ima puno linija metroa - 5, dosta njih je na dobrom delu delilo trasu, sto znacajno smanjije troskove. To sto nije izgradjen to je stvar raznih okolnosti, pa i ekonomske krize 80-tih. O 90-tim da i ne govorim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791170#p791170:2b9vrd3j je napisao(la):
Mikie » 08 Nov 2020 01:57 am[/url]":2b9vrd3j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790689#p790689:2b9vrd3j je napisao(la):
Express » Пет Нов 06, 2020 4:09 pm[/url]":2b9vrd3j]
slika11.jpg

Зашто би се М-2 и М-4 завршавали на Дорћолу уз Дунав? Зар не би било смисленије да иду ка Крњачи, Котежу и Борчи?

To je plan iz 1976. Ako se ne varam na netu je postojala varijanta sa provizijom prelaska Dunava (isprekidana linija ka Kožari).

Sad sam proveravao da li je imam u literaturi, međutim nisam je našao. No, preturanje nije bilo za džabe obzirom da sam naleteo na štošta drugo. Radi se o sadržaju časopisa "Arhitektura - Urbanizam broj 61-62":

Metro:
Pogledajte prilog 11
20201110_143620_1080.jpg

Pogledajte prilog 9
20201110_143638_1080.jpg

Železnički Čvor:
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
20201110_143202_1024.jpg

Uveličana slika Čvora iz 1923:
20201110_143106_1280.jpg

Rešenje Prokopa:
Pogledajte prilog 1
Varijanta "Sava-D":

Osim toga ima štiva i za temu o autoputevima. Ostalo ću tamo.
 
Vrh