Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779318#p779318:3kombdmx je napisao(la):
Прле » 30 Sep 2020 10:20 am[/url]":3kombdmx]Не би ни нама шкодиле екпсрес линије бус/трола на назависним трасама (осим метроа)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779323#p779323:3kombdmx je napisao(la):
Пантограф » 30 Sep 2020 10:33 am[/url]":3kombdmx]Не би. Као што нам не шкоди ни трамвај на независној траси. Тако сам прошлог викенда са Новог Београда стигао у ресторан "Узелац" на хиподрому за 6 минута.

Najpametnije bi bilo racionalno upotrebiti sve postojeće sisteme, a metro izgraditi tamo gde je zaista potreban. Dakle iskoristiti potencijal postojećih železničkih koridora, kako u gradu tako i u regionu, koridore rezervisati za tramvajski sistem uz adekvatnu izmenu autobuske mreže koju karakterišu brze linije (ekspres ili preskakači) i kratki fideri. Autobuska mreža vapi za promenama čak i u prigradu. Tamo je istu potrebno povezati sa železnicom.

Problem je što pola grada nije pokriveno kako tramvajskim šinama, tako i autoputevima i magistralama sa malim brojem ukrštanja što pogoduje bržim autobuskim linijama. Što je najgore to uključuje i planove, ne samo postojeće stanje. Podsistemi se takmiče umesto da se dopunjuju. Tramvaj spor i pored tih silnih baštica, obnovljenih trasa, i dalje formira kolone dok ga preipterećeni autobusi samo obilaze i pored toga što su i oni spori.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779812#p779812:3kombdmx je napisao(la):
Delija » 01 Oct 2020 11:36 am[/url]":3kombdmx]Једна од ретких вести у којој сотона није слагао

Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa,

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je za TV Kurir da su on i ministar finansija Siniša Mali danas imali sastanak sa predstavnicima kompanija Alstom i Pauer čajna, kao i sa ambasadorima Kine i Francuske gde je predstavljen dogovor dve kompanije da zajedno grade metro.
20Piše: Danas Online29. septembra 2020. 22.13 Izmenjeno: 22.15
Istinomer
Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa, istorijska stvar za srpsku prestonicu 1Foto: Beta/Milan Obradović

– Francuska strana će biti zadužena za elektro mehaniku, vagone, šine, sve što ima veze sa mašinskim i električnim delom, dok će kineska strana graditi metro. Mislim da je to najbolja moguća kombinacija. Francuska kompanija Ežis radi studiju izvodljivosti, ona se radi u etapama, a u martu ćemo dobiti prvi deo te studije koji se tiče Makiškog polja, odnosno depoa. U međuvremenu ćemo, tokom jeseni, usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda – pojasnio je Vesić, prenosi BeoInfo.

Kako je naveo, utvrdili smo mesta za 43 metro stanice i to su prve dve linije metroa. Prva počinje u Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a prolazi Železnik, Banovo brdo, Savsku, dolazi do Savskog trga gde će biti ukrštanje prve dve linije, zatim ka Trgu republike, spušta se na luku Beograd, Adu Huju, Karaburmu i završava u Mirijevu. Druga linija će ići od železničke stanice u Zemunu do Mirijeva.

– Ukupna vrednost prve linije je 1,8 milijardi evra, a druge 2,2 milijarde evra, a to je investicija vredna četiri milijarde evra. Mi ćemo do kraja sledeće godine početi da gradimo metro. Uspeli smo u tome i ako su svi drugi obećavali. Ovo je prvi put da smo uradili sve predradnje kako bi počeli da gradimo metro. Republika Srbija će izdati građevisnku dozvolu tokom sledeće godine i počećemo da gradimo metro krajem 2021. godine. Što znači da će u narednih pet godina građani imati dve linije metroa, 43 kilometra metroa, što je istorijska stvar za Beograd – rekao je Vesić.

Почетак може да поремети само жешћи економски слом у Србији али чак и тада, глобална криза чини наше колонијалне управнике из Фр и Кине још заинтересованијим да нас погурају у овај пројекат.

Naravno da ne laže. Teraju ono što su smislili, a što im odgovara radi zadovoljavanja kako svojih potreba, tako i poslovnih partnera. Neće da priznaju grešku već ubeđuju narod kako je plan dobar, kako svi koji misle drugačije sabotiraju napredak i blabla. Prerušeni komunizam. S kim si takav si. Sad se druže s lošim društvom - Kinom poznatom po autoritativnom režimu. Rusiju i ne računam. Francuzi su samo ostali u priči.

Metro i politika uvek idu jedno uz drugo zbog visokih troškova gradnje. Kinezima i Francuzima nije bitno kuda treba da se protera taj metro, oni će da urade šta im se kaže. Samo će potvrdno odgovarati rđi iz Beograda, onoj koja zahteva da prođe kroz BnV do Makiša a ne kroz Prokop do Vidikovca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781916#p781916:1j5hrrz1 je napisao(la):
Express » 08 Oct 2020 02:05 pm[/url]":1j5hrrz1]Prerušeni komunizam. S kim si takav si. Sad se druže s lošim društvom - Kinom poznatom po autoritativnom režimu. Rusiju i ne računam.

Ekspres - dok smo bili u komunizmu jos smo i gradili i razvijali infrastrukturu u gradu i drzavi. Od kad smo tranzicionirali u kapitalizam i post-kolonijanizam pre nekih 25-30 godina samo prevrcemo praznu slamu....
 
Fascinantna je i ta idejo o ukrstanju metro linija na prostoru BgdNaVodi.
Kao sto znamo u pitanju je prostor ogranicen rekom Savom, sa uskim grlima na mostovima, od kojih ce jedan uskoro biti uklonjen.
Zaimslite mase ljudi koji s iskrcavaju na mesto koje je i danas zaguseno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782262#p782262:2om5041g je napisao(la):
markomarko » 09 Oct 2020 01:55 pm[/url]":2om5041g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781916#p781916:2om5041g je napisao(la):
Express » 08 Oct 2020 02:05 pm[/url]":2om5041g]Prerušeni komunizam. S kim si takav si. Sad se druže s lošim društvom - Kinom poznatom po autoritativnom režimu. Rusiju i ne računam.

Ekspres - dok smo bili u komunizmu jos smo i gradili i razvijali infrastrukturu u gradu i drzavi. Od kad smo tranzicionirali u kapitalizam i post-kolonijanizam pre nekih 25-30 godina samo prevrcemo praznu slamu....

Tačno, ako na trenutak zaboravimo šta je to, započeto ili ne, samo nasleđeno. Do 1990. se gradilo više po drugim zemljama nego ovde. Posle se samo nastavilo na isti način. Više se pričalo nego što se radilo dok su drugi grabili ka EU.

I tada je u projekte gurala nos politika više nego struka. Dosta je toga bilo u planovima. Nešto je započeto, mnoštvo projekata ostalo na papiru a relativno malo toga realizovano. Preko toga da onolika državetina nije mogla da dovrši autoput do Skoplja, obilaznicu, patrljak pruge do Aerodroma teško možeš da pređeš. Umesto metroa jedva doterala tramvaj do B.Brda. Zemun osta i bez jednog i bez drugog. Obećavali su komunisti mnogo toga. Jeste građeno, ali koliko je toga procentualno realizovano, ne računajući tamo neke Barske Pruge, Željave i sl.?

Inače citirano se odnosilo na ovo ispred:
Neće da priznaju grešku već ubeđuju narod kako je plan dobar, kako svi koji misle drugačije sabotiraju napredak i blabla. Prerušeni komunizam.

Kritikovao sam usvojen sentiment bratstva i jedinstva, zaostavštine Titovog doba. Nije na čelu komunističke partije moja pokojna baba nego Vučkov "veliki brat" Si. Još su nesvrstani i te priče. Populisti na Srbiju bacaju senku jednog prošlog vremena, "napretkom" stvarajući veću štetu nego korist. I sve to nastavljamo da finansiramo mi, potomci bumera ili njihove dece odrasle u komunizmu. Odgojeni su u takvom društvu zbog čega im odgovara da ih izglasaju.

Vučić ne prestaje da zavija čokoladu u foliju lažibajkama o EU. Da je ozbiljan uskladio bi zemlju sa stavom EU, batalio KiM i završio posao. Zaglavljeni smo takoreći, aj da kažem jednom nogom u živom pesku, drugom na zemlji. Što god više primenjuje stav SR Jugoslavije to se više opire/kosi sa stavovima EU, samim tim više propada.

Poput automobila u blatu. Što više vrti pogonske točkove to se više ukopava. Nema kud sve dok ga neko ne izvuče. Na pomoć komšije ne može da se osloni ukoliko se ne slaže sa njim. Kombinovanjem komunističkog stava i saveta komunističkih zemalja neće ništa postići u odnosu sa komšilukom.

Nažalost, Beogradski metro je jedna od najvećih žrtava takve ideologije. Bio bi izgrađeno bogzna koliko kilometara da je neko to hteo. Novca nije manjkalo, ali bogme ni političkog uplitanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782393#p782393:2zg1c9lb je napisao(la):
Express » Пет Окт 09, 2020 8:31 pm[/url]":2zg1c9lb]
...Da je ozbiljan uskladio bi zemlju sa stavom EU, batalio KiM i završio posao...

И Ђинђић је завршио посао и завршио. То је судбина свих који заврше посао.

Ја сам фасциниран колико наша власт индиферента да наше фирме укључи, да понови учимо посао. Мост, аутопут, па то све ништа није научна фантастика, а ми немамо оперативу, немамо банке. Нити се предузимају кораци да се то уради.
 
Vučić nikad nije ni imao nameru da nas uvede u EU, oni za sada nemaju nameru da nas prime. Oni njega puštaju da radi šta hoće, on njima isporučuje besplatno doktore i inžinjere. Lepo i njima i njemu.
 
Ово је прича за београдске бираче пред председничке изборе 2022. Биће супер фоткање.
 
Kad stranac u Beogradu naleti na ovo..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zHAg6hwgW-0[/youtube]
 
Срамота је и да је није нашао. Ја не могу да схватим, јел то није нишије па да мора да буде разбијено, мусаво, штрокаво, ишарано. У суштини опасно по живот. Не ради? Нема пара за одржавање? Зазидај, конзервирај. А не овако. Не треба мене странац да подести да би ме било срамота. та Станица је запишана већ 20 година
 
Да, нема Београд пара да одржава укупно 10 ескалатора и још толико лифтова...
 
не знам за паре, али знам дефинитивно шта има у изобиљу - ку**обољу
 
дефинитивно треба железницама одузети цео објекат станице Вуков споменик, са изузетком перона и предати га граду на управљање. барем ће град знати то да среди, колико толико. или дати приватнику, шта год, само одузети од железница
 
Dobar video, ali mi se ne sviđa što nije sišao na peron da ga pokaže, jer je video da izgleda pristojno.

U Nišu postoji onaj dugački podzemni pešački prolaz ispod čitave dužine glavne ulice, koji je bio totalno "Abandoned".
Međutim, sada je odlično sređen. Ako ima neko iz Niš(a) da nam pojasni kojom magijom je to dovoedeno u red?!
U svakom slučaju je koncept koga treba iskopirati.
 
Јел би се ти спустио да не знаш шта је доле а видиш ово?
 
Проблем је у нашим стандардним тегобама - проблем надлежности и имовинско-правни односи. Ово степениште није у власништву железнице, а изгледа ни града, као и онај подземни тржњак са играоницама.
 
То је сасвим ок, треба поштовати приватну имовину и надлежности. Са друге стране некад ми се допада она америчка метода где удружења власника некретнина могу правно да малтретирају неког ко је запустио своју имовину јер им то обара вредност њихових некретнина.

Тако би у оваквим случајевима град морао да одрапи тешке казне (којем год) власнику док овај не упристоји простор тако да град не губи на вредности локације, или док га не прода некоме ко може да га одржава.
 
Слично и за вечита градилишта и запуштене плацеве широм града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784379#p784379:1xa68gbu je napisao(la):
Прле » 16 Okt 2020 21:20[/url]":1xa68gbu]Јел би се ти спустио да не знаш шта је доле а видиш ово?
Ako je zaista ovo ciljano tražio, kao što neki kažu, onda je zasigurno znao i za izgled samih perona.
 
испада да сам погрешио за тај ТЦ на Вуку. није то власништво Железница већ их има ваљда 17 или тако нешто. неки су умрли, неки у затвору, неки у бекству а неки у стечају
 
onda lepo po okdluci o komunalnom redu dati im rok do kada to sve da srede, ako ne srede ide izvrsitelj i pleni imovinu. Nakon toga grad je vlasnik i sredjuje to. Uvek moze da se nadje nacin samo da debili ne rade. Za sve postoji zakon. Setimo se samo sramne kazne za Imamo plan sto su sredili stajaliste, sto su naveli svoje ime, pa kao reklamiranje na javnoj mestu. A ovamo sve zivo oblepljeno plakatima i nikom nista.
 
Plan za metro u Makišu: Glavni depo, četiri stanice, peroni u dužini od 120 metara
Beograd -- Grad Beograd objavio je Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja, kojim se, između ostalog, uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom kraju prestonice.

IZVOR: B92 UTORAK, 27.10.2020. | 14:59 -> 19:10

21273582835f9828f501a6f536425487_w640.jpg


Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, prema rešenjima iz master plana razvoja saobraćajne infrastrukture Beograda - smart plana u prostoru koji se planski sagledava, planirana je trasa metroa sa stanicama i prostorom za depo.

Granicom plana je obuhvaćen deo teritorije gradske opštine Čukarica, između obilaznice auto-puta, Savske magistrale, ulica Endija Vorhola (Maršala Tolbuhina), Milorada Jovanovića i površine namenjene za sadržaje železnice do Ulice Bore Stankovića sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće odnosno planirane mreže.

Kada su u pitanju površine javnih namena, planirane su: saobraćajne površine - mreža saobraćajnica, železnica, metro, javni parking, terminus i depo za metro, površine za infrastrukturne objekte i komplekse, komunalne površine i objekti (gradske pijace), zelene površine - park, skver, trg, zaštitni zeleni pojas.

Takođe plan obuhvata i šume, vodne površine, površine za objekte i komplekse javnih službi kao što su predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ustanove primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, kulture i kompleksi posebne namene, ali i površine za sportske objekte i komplekse - sportsko-rekreativni i takmičarsko-sportski kompleksi.

Uslovi za izgradnju metro-sistema i gradske železnice

Postoje dva tipa metro-stanica - tip 1 kao površinske i tip 2 kao podzemne metro-stanice.

U obuhvatu plana nalazi se deo planirane trase metro-linije 1 (Železnik – Mirijevo, sekcija 1: Železnik - Požeška), sa dve stanice na površini terena (tip 1 - Železnik i Makiš) i dve podzemne stanice (tip 2 – Žarkovo i Bele vode). Planirano je da trasa na početnom delu bude izgrađena po površini, a od stanice Makiš, trasa metroa je planirana u "plitkom iskopu".

Glavni depo metroa je planiran uz trasu metro-linije 1, od Ulice Bore Stankovića do stanice Makiš.

Među ostalim parametrima za projektovanje navodi se i projektna brzina od 80 kilometara na sat.

U obuhvatu plana planiran je koridor za predmetnu metro-liniju 1, odnosno prostor za smeštaj dva koloseka širine 1,435 metara, sa međusobnim rastojanjem osa koloseka od 4 metra i zaštitnim pojasom od minimum 3 metra od spoljne ivice šine.

Nije planirano ukrštanje drumskih saobraćajnica i pešačkih staza sa trasom metroa u nivou. Stambeni i poslovni objekti planirani su van koridora metroa, odnosno na udaljenosti minimum 6 metara od spoljne ivice šine.

Površine za platforme (perone) treba planirati minum širine 4 metra i orijentacione dužine 120 metara, dodaje se u zvaničnim spisima.

Izvor:https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=10&dd=27&nav_id=1753966
 
Vrh