Šta je novo?

Metro

Београдски метро неће сасвим сигурно бити ни налик московском. Они су градњу започели много пре нас и стручни људи су се питали, а не намештени инжењери.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769917#p769917:1g9hwaa1 je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Aug 2020 11:35[/url]":1g9hwaa1]ево једно питање које има логике обичном грађанину, али не и политичарима. зашто се К(в)арић град гура у Макиш, када овде има огроман простор:


ето, нека се ту гради, Ибарска 3+3 и метро по средини и решен проблем. последња станица на Орловачи (ах симболике) и депо прекопута ње

Јер ту су ситни приватни плацеви и њиве. Неће да га терају да купује све то по праведној цени, сачувај Боже...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769980#p769980:46i0fqsd je napisao(la):
dziggy » 28 Aug 2020 02:48 pm[/url]":46i0fqsd]Jedino zašto bih voleo da izgrade ovaj metro je da gledam prazne vozove i gubitak preduzeca kao dokaz retardiranosti nepotista..
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769917#p769917:e0qnibbz je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Aug 2020 11:35 am[/url]":e0qnibbz]ево једно питање које има логике обичном грађанину, али не и политичарима. зашто се К(в)арић град гура у Макиш, када овде има огроман простор:



ето, нека се ту гради, Ибарска 3+3 и метро по средини и решен проблем. последња станица на Орловачи (ах симболике) и депо прекопута ње
file.php

20+ godina se pitam isto. Prave neke nadogradnje po centru, guraju zgradetine na ar placa, a ovo zvrji prazno. Plus preko puta Ibarske postoji sva infrastruktura, Ibarskom već prolaze gradski busevi, sve bi se vrlo brzo uklopilo u sistem. Ah, da, zaboravih, ovo je Srbija...
 
Ne treba tu tražiti neko objašnjenje i ti mehanizmi izgradnje ne funkcionišu onako kako ljudi misle da je logično da se gradi tamo gde ima mesta.

Tržište nekretnina se kreće tamo gde postoji pritisak potražnje. Otud i nadogradnje po centru i stihijsko popunjavanje NBG blokova.

Ne može niko da vas natera da kupite Juga ako zelite da kupite Audi. Isto tako ne može vas niko naterati da kupite stan u Bele Vode i Rupčinama ako želite da živite na Novom Beogradu ili Zvezdari.
 
Niko ne može da te natera da kupiš Juga ako želiš Audi, ali ako Zastava napravi auto kvaliteta Škode Oktavije koji troši duplo manje nego taj Audi, a stiže do željenih destinacija za skoro isto vreme, razmislićeš šta ti se više isplati, pa će neki da se predomisle.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770130#p770130:16qgzced je napisao(la):
Delija » Суб Авг 29, 2020 1:58 pm[/url]":16qgzced]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769980#p769980:16qgzced je napisao(la):
dziggy » 28 Aug 2020 02:48 pm[/url]":16qgzced]Jedino zašto bih voleo da izgrade ovaj metro je da gledam prazne vozove i gubitak preduzeca kao dokaz retardiranosti nepotista..
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.
Баш ме интересује како конкретно размишљају да измене мрежу аутобуских линија. Не видим искрено ни једну линију чију трасу покрива прва линија метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770130#p770130:2471p70n je napisao(la):
Delija » 29 Aug 2020 01:58 pm[/url]":2471p70n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769980#p769980:2471p70n je napisao(la):
dziggy » 28 Aug 2020 02:48 pm[/url]":2471p70n]Jedino zašto bih voleo da izgrade ovaj metro je da gledam prazne vozove i gubitak preduzeca kao dokaz retardiranosti nepotista..
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.

Ima više načina za to. Preusmeravanje, redukovanje polazaka, smanjenje kapaciteta (manja vozila ili ona iste dužine u komfornijoj konfiguraciji), skraćivanje, ukidanje ili zamena novim linijama.

Glavno ne može a da se ne izazove karambol. Što kažeš to je dobro koliko i loše, pri čemu zavisi od pogodnosti metro trase, odnosno efikasnosti iste.

Na kraju krajeva metro bi trebalo da utiče na formiranje bržih, frekventnijih poprečnih veza sa manjim KIK-om (49, cepanje 50 na dve alternative, izmenjena 55, 85 sve sa zglobnim vozilima), smanjenje srednje dužine većine linija (fider), unapređenje pouzdanosti i srednje brzine putovanja. Problem sa Beogradom ježi ui tome što se od nakaradne mreže metroa gleda kao na rešenje svih problema iako je moguće vidno unaprediti prevoz boljom integracijom postojećih šinskih sistema sa drumskim adaptacijom mreže linija hub&spoke sistemu u nekoj meri. Potrebno je smanjiti broj preklapanja sa tramvajem - ne ukinuti sva. Isto tako periferne trase ne moraju voziti skroz do grada (recimo 47 vozi do Slavije iako postoje BG:Voz, 3 i 48 od kojih prve dve linije saobraćaju kao antibiotik dok je treća opslužena solo vozilima). Umesto toga oni zapravo produžavaju 94 iako imaju tramvajsku prugu skroz do Novog Beograda. Sumanuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770147#p770147:djyphxqd je napisao(la):
mikelo90 » 29 Aug 2020 03:27 pm[/url]":djyphxqd]Niko ne može da te natera da kupiš Juga ako želiš Audi, ali ako Zastava napravi auto kvaliteta Škode Oktavije koji troši duplo manje nego taj Audi, a stiže do željenih destinacija za skoro isto vreme, razmislićeš šta ti se više isplati, pa će neki da se predomisle.

Vidim da nisi razumeo sta sam hteo da kažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770150#p770150:15itxuro je napisao(la):
Дошљак » 29 Aug 2020 03:47 pm[/url]":15itxuro]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770130#p770130:15itxuro je napisao(la):
Delija » Суб Авг 29, 2020 1:58 pm[/url]":15itxuro]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769980#p769980:15itxuro je napisao(la):
dziggy » 28 Aug 2020 02:48 pm[/url]":15itxuro]Jedino zašto bih voleo da izgrade ovaj metro je da gledam prazne vozove i gubitak preduzeca kao dokaz retardiranosti nepotista..
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.
Баш ме интересује како конкретно размишљају да измене мрежу аутобуских линија. Не видим искрено ни једну линију чију трасу покрива прва линија метроа.
Pa skratiće 52, 53, 56... da voze od perifernog terminusa do metroa.

I, odmah treba reći, biće to prilično nizak kvalitet prevoza, van najgoreg špica sigurno i niži od postojećeg, a i u špicu sa mučnim presedanjem metro-autobus (sardina sistem).
 
Možda je najbolje da Delija napiše ukratko poneki detalj šta se to konkretno planira izmeniti i kako je to zamišljeno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770157#p770157:10jsejq3 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Avg 29, 2020 5:27 pm[/url]":10jsejq3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770147#p770147:10jsejq3 je napisao(la):
mikelo90 » 29 Aug 2020 03:27 pm[/url]":10jsejq3]Niko ne može da te natera da kupiš Juga ako želiš Audi, ali ako Zastava napravi auto kvaliteta Škode Oktavije koji troši duplo manje nego taj Audi, a stiže do željenih destinacija za skoro isto vreme, razmislićeš šta ti se više isplati, pa će neki da se predomisle.

Vidim da nisi razumeo sta sam hteo da kažem.

Mislim da je suprotno istina.
Ako ti je problem da pratiš nadovezivanje na sopstvenu metaforu, hteo sam reći da ne bi svi jurili u taj centar kada bi se na relativnoj periferiji radila kvalitetna gradnja sa kvalitetnom infrastrukturom, koja je dobro povezana sa centrom grada.
 
Ja nisam pričao o metrou u toj metafori, ja sam samo želeo da ti objasnim neke mehanizme izgradnje, tj zašto se nešto gradi na odredjenom mestu a ne na drugom.
To sto je neko mesto prazno ne znaci da automatski postoji interesovanje da se tamo gradi.
 
Pa ni ja nisam pričao o metrou, zaboga.
Dobro, sigurno lepo crtaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770150#p770150:35ulhutj je napisao(la):
Дошљак » 29 Avg 2020 16:47[/url]":35ulhutj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770130#p770130:35ulhutj je napisao(la):
Delija » Суб Авг 29, 2020 1:58 pm[/url]":35ulhutj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769980#p769980:35ulhutj je napisao(la):
dziggy » 28 Aug 2020 02:48 pm[/url]":35ulhutj]Jedino zašto bih voleo da izgrade ovaj metro je da gledam prazne vozove i gubitak preduzeca kao dokaz retardiranosti nepotista..
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.
Баш ме интересује како конкретно размишљају да измене мрежу аутобуских линија. Не видим искрено ни једну линију чију трасу покрива прва линија метроа.
Što reče Pantograf, kada ti poskraćuju linije tako da povezuju periferna naselja sa Metroom, videćeš vrlo brzo kako (ne)pokriva trase gradskog prevoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770130#p770130:2ktfxrlf je napisao(la):
Delija » Суб Авг 29, 2020 3:58 pm[/url]":2ktfxrlf]
То се неће десити. Имао сам увид у студију. Они предвиђају да метро по комплетирању целог система мења 41% постојећих линија јавног превоза. Дакле, следи нам радикално резање бус линија по отварању прве линије што је лоше колико и добро.

Радиклано резање у смислу дужине или потпуно укидање?
Ако је скраћивање, мислим да је логично, јер прво смањује се количина возила на саобраћајницама, пуни се метро, смањују се трошкови. Али при услову да се количинва возила не смањује или бар да се не смањује драстично

Уколико се пак поред скраћивања линија смањује и возни парк то је лоше.
 
Можемо анализирати мрежу постојећих линија јавног превоза са линијама метроа.
 
Ај овако, наслепо:

-56 треба двапут да се сече са метроом; једном у Жаркову, за становнике Брде, и други пут у БВМ, због ових са Падине. Одатле бих је послао на Мост на Ади, до окретнице код новог БАС-а.

- 52 и 58 спојити кроз Водоводску; на метро преседају у Жаркову.

- 53 остаје у Благоја Паровића, сече се са метроом у Пожешкој, а преусмерава се такође до новог БАС-а.

- 23 - појма немам шта бих с њом. Можда оставити само као шатл Карабурма-најближи терминус метроа.

- 32, 35 и 96 по истом принципу.

- 16 и 95 остају, до треће линије метроа.

- 511, 532 и линије за Барич, Умку, Обреновац - до метро терминуса у Железнику.
 
23 не треба да се дира. То и овај фејк метро су две различите ствари, то што линије личе, уопште не значе да су исте.

Та линија ни у једном случају не би требало да се промени, неће бити потребе да иде често јер ће одређен број људи (а конкретно са Бановог брда) прећи на метро. Везе Видиковац-Центар, Баново брдо-Кнеза Милоша, Карабурма-Кнеза Милоша итд би се изгубиле. Била би таква ситуација да би се за време до које 23 стигне са Карабурме до Главне поште, стизало њом до станице метроа и чекао воз који уопште не иде тамо где је потребно.

ПС
Примери о овоме што причам су присутни и у другим драговима (Варшавски метро М1, и аутобуси 116 и 180, прашки метро А и трамвај 26, метро у Хелсинкију и експресни аутобуси 500, 510, будимпештански метро М2 и трола 80). Сви ови системи имају много путника и у метроу, и у осталим линијама.
 
Da, metro pokriva samo opštu osu kretanja ne i konkretan koridor. Primera radi imamo 17 i 18 koje prate osu Istok-Zapad ali saobraćaju autoputem paralelno sa Metroom koji pokriva grad. Alternativno imamo i linije 7 i 70 na deonici od Konjarnika do Sava Centra.

Planiraju da istu osu pokriju sa dva šinska sistema - metroom preko Savske i tramvajem preko Prokopa. 23 je u sredini pri čemu nijedan od prethodno pomenutih sistema ne pokriva Kneza Miloša već okolo. Šta sad? Kako presesti na trolu par stanica kad ista ne pokriva Savsku, niti Resavsku? Ići peške? Ako ideš u grad metroom špenješ se, ako se vraćaš tramvajem penješ se. Znači da u grad moraš hvatati tramvaj a u povratku metroa. 23 pokriva pomenutu ulicu bez presedanja, bez pešačenja.

Mislim sve su izokrenuli. Metro je taj koji tunelom treba da pokrije bitan nepokriven koridor, da spoji železnička čvorišta, tramvaj je taj koji već pokriva Savsku a autobus je taj koji pokriva Kneza Miloša. Ako ideš ka Slaviji, Trgu Republike ili Karaburmi ideš metroom, ako ideš do Savske tramvajem, do Kneza Miloša zglobnim autobusom koji ne ide kao antibiotik. Bitno je najveći broj putnika prevesti metroom do udaljenih delova grada. Tramvaj i autobus ono što ostane na sporednim pravcima.

Zato ne znam šta sa 37 jer ona je tu višak. Sa njom možeš raditi šta hoćeš na Čukarici sve dok se ne izgradi metro. Posle ne znaš šta ćeš. Ukoliko je skratiš postaje suvišna zbog 50. Jedino da vozi do Makiša preko vidikovačke pijace i Belih Voda. Onda je numeracija neodgovarajuća. Kako god okreneš treba da pređu na trocifrene, a ceo prigrad (ne samo Lasta, Lastra i Strela) na četvorocifrene.

51 zameniti 55-icom, 52, 53 i 54 skratiti (prve dve do Zrmanjske, treću do metro terminusa), 56 u slučaju tramvaja ukinuti, 57 podeliti na staru 57 i novu liniju do Skojevskog, 58 pomeriti u Stari Železnik i to kroz novo naselje u Makišu (uključujuči i metro), 91, 511, 521, 551, 553 do metroa, 512 da svraća u Taraiš (izgraditi okretnicu), uvesti novu minibus liniju od Železnika preko metro terminusa do Vodovoda (Makiš), 92 do Radničke.

Na drugom kraju 32 preko Karaburme kroz Dragoslava Srejovića, 25 do Mirijeva Višnjičkom>Mirijevskim bulevarom>Salvadora Aljendea>Pera Ćetkovića i dalje mirijevskim kao 25P koji bi bio ukinut (na drugom kraju 33 pojačati). Alternativno može 16 do metroa tako da svraća do postoječeg terminusa (u istom poluobrtu ka istom terminusu dvosmerno kroz Salvadora Aljendea), dalje Mirijevskim do Višnjičke. Stara Karaburma hvata 16 ka gradu do Višnjičke gde može da preseda na metro.
 
37 од Бановог брда до Кнежевца (најбоље када би се окретница преместила код жел. станице Кнежевац) или Петловог брда Маричком улицом

Остали правци остају покривени
Од Бановог брда до Кнеза Милоша, Београђанке итд аутобусом 23
Од Бановог брда до Трга Републике и Вилиних вода метро
 
U najmanje prvih 12 meseci rada metroa ne treba dirati ni jednu autobusku liniju.
 
Иначе, ништа од моје спекулације да би могли да сруше СИВ 2, по селидби МУП-а одатле, да би извели оптималан радијус кривине за "тешки" метро: предвиђено је надзиђивање СИВ-а 2 (као и Општине НБ) новим регулационим планом за Блок 31.
 
To znači da će ipak biti taj široki radijus ali će metro tunel proći dublje da zaobidje temelje SIVa 2
 
Vrh