[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760959#p760959:154w71by je napisao(la):
Delija » 28 Jul 2020 09:06 pm[/url]":154w71by]Хехех, сад се сетих нечега.
Исти људи који су били врло гласни овде због укидања главне железничке станице у центру града сада говоре да то није центар.
При иоле цивилизованом и иоле логичном планирању (више)милионског града, железница покрије центар макролокацијски, а метро микролокацијски. Тако историјски центар Брисела има 21 метро или преметро станицу, и 4 железничке, од чега 2 на којима стају само градско-приградски возови.
Метро је железница посебне намене са мањом потребном висином и ширином слободног (светлосног) профила, мањим заштитним појасем, краћим блоковима заштите између узастопних возова, мањег осовинског оптерећења, већим дозвољеним успонима, оштријим дозвољеним кривинама све како би се рационалисала градња скупих подземних деоница и станица.
Суштина не-метро системима најнеприступачнијег а истовремено по километру квадратном највећег генератора транспортне тражње у Србији налази се на брду, Теразијском гребену, и то убедљиво најизраженије у микрозони Теразије - Трг републике. За ово нису потребне супер науке, симулације, мега истраживања, већ је довољно да је неко живео у Београду икада, а да тај део живота није преспавао.
А јако и квалитетно везивање Савског амфитеатра се решава полуукопом од Сајма до Савског трга, двоколосечним мостом на месту Старог железничког, и продужетком пруге на север од Савског трга са подземном станицом Трг републике. За пар стотина милиона евра уместо неколико милијарди добија се не подједнак, већ бољи систем од наПРдног. Бољи је, јер преко сателитских градова и насеља, па и аеродрома ствара већи захват путника, даје од метроа бржи систем, и покрива далеко веће површине развојних зона.