Portal javnih nabavki grada BeogradaGradnja beogradskog metroa, kako je ranije najavljeno trebalo bi da počne do kraja 2021. godine i to gradnjom metro depoa na Makišu. Budući depo trebalo bi da se nalazi između Ranžirne stanice Makiš i Savske magistrale, a planirano je da i njemu budu smešteni pogoni za održavanje i skladištenje rezervnih delova i opreme metro sistema.
Grad Beograd i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju raspisali su javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje.
"Svaka stanica biće umetničko delo za sebe": Gradnja metroa u Beogradu do kraja 2021. godine
Beograd -- Gradnja metroa u Beogradu počinje do kraja sledeće godine, kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
IZVOR: TANJUG SREDA, 26.08.2020. | 09:54 -> 10:08
On je naveo da je održan sastanak tehničke komisije na kome su utvrđeni poslednji detalji oko trase.
"Trenutno radimo geologiju. Najkasnije u septembru, oktobru usvojićemo plan generalne regulacije šinskih sistema koji podrazumeva tačne stanice beogradskog metroa", rekao je Vesić za TV Pink.
On je naglasio da će taj plan podrazumevati širenje tramvajske mreže od Banovog brda prema Ceraku, Jurija Gagarina prema Zemunu i Bežaniji, od Bogoslovije prema Adi Huji, a da će u budućnosti tramvaj da ide i levom obalom Dunava.
"Sa razvojem metroa vi planirate razvoj grada. Mirijevo će se potpuno promeniti sa metro-stanicom, Karaburma, Železnik", naglasio je Vesić.
Prve dve linije metroa, kako je rekao, imaće 43 stanice, a biće raspisan i međunarodni konkurs za uređenje svake stanice.
"Svaka stanica biće umetničko delo za sebe i predstavljaće ili taj deo grada ili deo iz istorije Srbije", naveo je on.
Kako je ranije najavljeno, prva linija metroa bi vodila od Makiškog polja (kod Železnika) do Mirijeva, duga 21,3 kilometra sa 23 stanice, i druga od Mirijeva do Zemuna, duga 19,2 kilometra uz 20 stanica. Za početak bi se gradila prva faza prve linije, od Makiškog polja do Karaburme.
Besmislena će biti i ta prva faza , jer će služiti pojedinim forumašima da se sa Banovog brda dobace do BNV, a gradski prevoz će služiti za normalan život ostatku stanovnika Beograda. A što je nešto besmisleno skupo, to bolje, veći koeficijent po %.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769790#p769790:3fowg7yn je napisao(la):Пантограф » 27 Avg 2020 22:31[/url]":3fowg7yn]Kinezi će dati kredit, a mi moramo da gradimo, jer ako ne bismo gradili i investirali, tada bismo sigurno propali. Tako funkcioniše makroekonomija - ne može bez investicija. Ni bankrotirana Grčka nikad nije prestala da troši na puteve, pa i na solunski metro. A mi smo daleko od bankrota. Zato računaj da će sigurno napraviti prvu fazu prve linije, a za dalje ne verujem da će nastaviti po aktuelnom planu, jer je besmisleno skupo.
Zato što se u tom slučaju ne bi niko bunio, a njima je izgleda gušt da prave projekte i rekonstrukcije kojima je jedini cilj da izazovu negativne reakcije i bunt kod naroda, pa da mogu da pričaju kako običnim građanima, političkim protivnicima i ostalim javnim ličnostima smeta sve što oni rade na ulepšasvanju i rešavanju vidececenijskih problema Beograda sa kojima niko nije hteo da se uhvati u koštac. Između ostalog, nije mi jasno kako nikako da im padne na pamet da se uhvate u koštac sa zamenom neadekvatnih i korodiranih cevi vodovoda, koje su takođe višedecenijski problem, rešavanjem problema neadekvatnih saobraćajnica u pojedinim delovima grada ili pak nečim sličnim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769917#p769917:3fowg7yn je napisao(la):JohnnyLee » 28 Avg 2020 12:35[/url]":3fowg7yn]ево једно питање које има логике обичном грађанину, али не и политичарима. зашто се К(в)арић град гура у Макиш, када овде има огроман простор:
ето, нека се ту гради, Ибарска 3+3 и метро по средини и решен проблем. последња станица на Орловачи (ах симболике) и депо прекопута ње