Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760725#p760725:1qg0iwdm je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 03:47[/url]":1qg0iwdm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760723#p760723:1qg0iwdm je napisao(la):
solecar » 28 Jul 2020 02:26 am[/url]":1qg0iwdm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760716#p760716:1qg0iwdm je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 02:06[/url]":1qg0iwdm]Ma da lično mislim da više smeta mišljenje pojedinaca koje ne ide u pravcu mainstream misljenja forumaša sa Beobuilda.
Ne smeta uopšte mišljenje koje je drukčije, jer ne razmišljamo svi isto. I nije uopšte problem kada se sa nečijim mišljenjem ne složi neko, a složi se oko nekog drugog pitanja. Na kraju ti koji se osećaju ugroženo, kada ne znaju više šta će, potegnu za onim čuvenim kako se ima nešto lično protiv SNS - a i Vučića, te da se zato ustvari kritikuje sve što radi aktuelna vlast.
Ovaj plan za Metro nije ništa bolji ili manje lošiji od prethodnih, bez obzira što je zamišljen da bude teški metro i što ima dodatu treću liniju koja ko zna da li će se ikada i graditi. Po ko zna koji put ponavljam, Beograd nije varošica koja se razvija, pa da joj treba razvojni metro. Njemu treba metro koji će da pokriva razvijeni deo Beograda, a ne da ga zaobilazi. A to se u Jovinovom planu ne dešava, kada se već pozivamo na isti. Isto je problem i cena.
Problem je u tome sto stvorena slika Jovinovog Metro plana sa 5 metro linijama i 4 linije gradske zeleznice u nasem kolektivnom mišljenju će uvek biti superiornija jer nijedan drugi plan sa 2 ili 3 metro linije i ovim sto je izgradjeno od BG-voza nece moci da mu parira jer prosto uporedjujemo 2 sistema koja imaju veliku razliku u broju stanica i kilometrima zamisljene infrastrukture.
Isto tako bi i Jovinov plan izgledao smesno u poredjenju sa metro planom Pariza ili Londona.
Jovin je osmislio kompletni plan za grad od 2 miliona, ovi planovi koji su do sada predstavljeni u javnost u poslednjih 20 godina su bili samo pola takvog jednog Jovinovog plana. Teško je uporediti tako nesto.
Jasno je da je pokrivenost Jovinovog plana apsolutno bolja samim tim što je i razgranatija.
Ako uzmes 10 flomastera i nacrtas 10 linija na planu beograda velika je verovatnoća da ćes napraviti bolju pokrivenost od Jovina.
Staviš prvu liniju metroa da umesto skraćene verzije Metroa ka Obrenovcu ide trasom žute i zelene linije (plan koji si prikazao ranije) i eto ti u startu pozicije koja može da parira Jovinovom planu. Svako ko nije zaluđem razvojem razvijenog grada, koji pokriva neizbetonirane nenaseljene livade i polja, reći će da je prioritet izgradnja metroa tamo gde već imamo naselja sa velikim brojem stanovnika.
 
Malo je iluzorno pricati o centru dvomilionskog grada kao o jednoj tracki, i onda diskutovati na 3 strane o tome. To pije vodu u gradu od par hiljada ljudi pa ima semafor na raskrsnici dve glavne ulice.

Glavni generatori putovanja u Beogradu ce biti velika naselja sa jedne strane i adminstrativni, poslovni, edukativni, zdravstveni (itd) centri sa druge strane. A to pokriva siroku povrsinu grada. Mislim da Terazije kao centar vise i nisu toliko znacajan generator putovanja kao nekad jer je malo poslovanja ostalo u centru. Mozda za turiste, ali oni obicno ne putuju u vrsnom casu, tako da bas 'sardina' scenario i ne kupujem toliko!

Sa druge strane ukrstanje linija u BnV nije idealno jer:

1) zahteva duboko kopanje i dubok tunel ispod Save. Zatim na starobeogradskoj strani zahteva duboke (skupe) stanice je tunel ostaje na velikoj dubini a teren se strmo podize (strmije nego pad pruge). Sad ce neko verovatno da uleti sa pricom da je tunel super jeftino i prakticno resenje, no dobro...

2) Pomera trasu druge linije na jug, daleko od bulevara Revolucije, daleko od 27. Marta. A tamo ima i puno stanovnika i raznih drugih sadrzaja. Pojas uz Nemanjinu je em mnogo manje opterecen, em na manjoj nadmorkoj visini od ostatka centra tako da ce biti mnogo manje koristan.

Smislenije je zato ne 'pertlati' drugu i trecu liniju nego iskoristiti postojeci most za trecu liniju, a drugu liniju pomeriti malo na sever! Na taj nacin se ustedi nekih 10km tunela - malo li je!
memem.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760799#p760799:1zaohuge je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Јул 28, 2020 12:09 pm[/url]":1zaohuge]која је дубина Саве на месту где планирају тунел?

Mислим да дубина иде и до 15 метара до најдубље тачке дна корита.
 
Ovde se puno kritikuje ideja o razvojnom metrou ali već su vidljivi pozitivni efekti na tržište nekretnina od kad se zna trasa novih linija.

Nije još ni počela gradnja prve linije a već su se zahuktali razni veliki projekti na delu buduće linije.
Pored Novog Dorćola u izgradnji počela je i gradnja ovog projekta 100 metara dalje.

f331885ac24aa59f1a9f797de0554320.jpg



Takvih projekata će biti sve više i više i potpuno je realno da čak i pre završetka prve linije mnogi će biti izgradjeni.
Metro je uvek vektor razvoja nekretnina u bližem okruženju i tržište i gradilišta upravo to dokazuju.
Lepo je videti da se oživljava kraj Dunav stanice koji je dugo bio uspavan sa napuštenim halama i hangarima a danas sa najavljenom izgradnjom prve linije doživljava pravo procvetavanje.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
Još lepše je videti prepune autobuse na linijama 23, 37, 47, 48, 52, 53, 56, 59... kao super prateću pojavu razvoja Dorćolskih, Ada Hujskih i Makiških livada, te još veće gužve na Sajmu, kao super prateću pojavu izgradnje BNV.
 
Normalno da postoje velike guzve u gradu od 2 miliona koji nema metro.
Takodje kakav god metro da se izgradi guzve ce i dalje postojati.
Putovanje u jednu veliku evropsku metropolu moze da pomogne da se shvati taj fenomen.
 
Meтро на Дорћолу није толико потребан, буквално се за 5-15 минута пеште стигне до центра. Осим ако неће неко из Новог Дорћола да се вози до пијаце на Миријеву.
 
spatio, da li treba sad da kacimo rendere buducih kula na slaviji ili novih klinika u okviru klinickog centra, decenijama stare rendere glavne zeleznicke stanice u prokopu, fotografije citavih naselja u kojima zivi vise stotina hiljada ljudi izgradjenih na decenijama planiranoj metro trasi kako bi ilustrovali gde je metro potrebniji, tamo ili u blizini ove planirane stambene zgrade simpaticne arhitekture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760882#p760882:f5yvl8ef je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 17:49[/url]":f5yvl8ef]Normalno da postoje velike guzve u gradu od 2 miliona koji nema metro.
Takodje kakav god metro da se izgradi guzve ce i dalje postojati.
Putovanje u jednu veliku evropsku metropolu moze da pomogne da se shvati taj fenomen.
Znači potrebno je da se ode u inostranstvo da se shvati da se svugde u svetu zaobilaze već razvijena i gusto naseljena mesta, a da se metro gradi isključivo na pustim i nerazvijenim livadama?
Dalje, da li je normalno da budu gužve i nakon izgradnje metroa na istim linijama gradskog prevoza, kao što je trenutno slučaj?
Treće, otkud to da je sada OK da se gradi metro na mestu fabrika na Vilinim vodama, a juče to nije bilo OK, nego se spominjalo kako metro treba da ide Bulevarom despota Stefana?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760890#p760890:f5yvl8ef je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 18:23[/url]":f5yvl8ef]Zašto je sad problem Slavija, Prokop ili KCS kad je i tamo planiran metro?
Ajmo prvo tamo da izgradimo metro, pa onda po ovim livadama i obalama reka.
 
Ako metro krene od livade to ne znaci da je cela linija na livadama.
Ovaj argument stvarno postaje smešan i gubi svaki kredibilitet koliko ga pojedinci ponavljaju kao ovce a odnosi se samo na deo Makiša.
Prva linija prolazi kroz Banovo brdo, sajam, Savski trg, Trg republike, francusku ulicu, Mirijevo.
Jel su to livade? Jel tamo žive krave i kokoške?
 
Зашто воз не иде до Макиша? Зашто трошити милијарде да би Тајкунима било привлачни да зидају? Мислим нека зидају, али нека онда и учествују у финансирању тих радова.

А не буџет ће да плати а народ нема функционалан метро.

Да Београд има три линије, које превозе људе и функционалан бг: Воз, и да се прави линија која иде по периферији где нико не живи, реч не бих рекао.
 
Problem je sto povezujes BnV, Karića i Milana Beko sa prvom linijom metroa.
Samo da znaš da kad bi metro recimo krenuo od Orlovače kao sto neki ljudi predlažu (sto možda i nije loša ideja) taj isti Karić grad se ne bi gradio u Makišu već kod Orlovače.
Tajkuni postoje i uvek će postojati, ima ih velikih i malih, pa i obične zgrade grade tajkunćići koji možda nemaju 100 miliona da investiraju u čitava naselja ali imaju da naprave zgrade i oni učestvuju u razvoj grada. Nema tu neke velike razlike, sve je to privatni kapital i od tog privatnog kapitala se većina grada od kad postoji i napravila.
Niko ne može da investira 100 Ili 200 miliona evra kapitala u nekretnine negde u centru jer tamo nema ni slobodnog mesta da se izgradi takvo naselje.
Logično je da najveći investitori koji su spremni da ulože tolike pare grade tamo gde ima praznog prostora. To sto su omraženi od većine populacije jer je neizvesno odakle njima toliki novac je druga priča ali ono sto je ekonomski razumno je zašto predlažu naselja tamo gde nema ništa, pa upravo zbog toga sto 200 miliona evra ne može da se ulozi tamo gde je sve izgradjeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760895#p760895:3sxfyfsa je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 18:39[/url]":3sxfyfsa]Ako metro krene od livade to ne znaci da je cela linija na livadama.
Ovaj argument stvarno postaje smešan i gubi svaki kredibilitet koliko ga pojedinci ponavljaju kao ovce a odnosi se samo na deo Makiša.
Prva linija prolazi kroz Banovo brdo, sajam, Savski trg, Trg republike, francusku ulicu, Mirijevo.
Jel su to livade? Jel tamo žive krave i kokoške?
Očigledno da u naseljima Cerak vinogradi, Cerak, Filmski grad, Skojevsko naselje, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo, Miljakovac i Kanarevo brdo žive pre svega pernata živina, a onda i s t o k a (mislim na grupu životinja), pošto se ta naselja (za)obilaze, kao i odgovori na postavljena pitanja i kontraargumente koje sam izneo.
 
Onda reci lepo da linija kreće od livade (sto niko nije sporio) zaobilazi ova naselja koja si pomenuo (I utvrdili smo da kad bi krenula od Orlovače ne bi zaobilazila ta naselja) i onda nastavlja kroz grad.

Ali nemoj da kažeš da linija ide od livade do livade preko livade jer to nije tačno.

Znaci bez tvog kontra argumenta livada jer je postao smešan i nema više nikakav kredibilitet zato ga i zaobilazim u odgovoru jer ne znam vise kako da ti objasnim šta je livada i šta je deo grada koji možda nije 100% urbanizovan ali je u fazi urbanizacije (na primer BnV ili deo kod Dunav stanice)
 
Kako nije tačno? Jel Makiš livada? Jel Ada Huja livada?
Da li bi ta linija koja bi polazila sa Orlovače pokrivala Miljakovac i Kanarevo brdo?
I dalje čekam odgovore na ranije postavljena pitanja.
 
Meni izgleda da je razvoj Beograda bez metroa zapravo to što je dovelo do blago apsurdne situacije gde imamo samo jedan "centar" grada. U zadnjih par decenija se već vidi da to "tradicionalno" shvatanje urbanog centra nije izdrživo i da grad ove veličine teži ka tome da ima više centara.

Lokalni mini-centri će se prirodno formirati tu gde se metro linije ukrštaju. To je neizbežno. A kad bi bile izgrađene sve tri linije aktuelnog plana, tradicionalni centar grada bi bio dodatno rasterećen, što ne mora nužno da bude loša stvar.
 
Lepo Solecar, vidim da napredujemo posto si izostavio BnV u svom odgovoru sto znaci da ga više ne doživljavaš kao livadu. A ni ne treba jer on to više nije.
Sto se tiče Ade Huje,realnost je da linija tangira taj deo posto prolazi kroz Višnjičku, a to znaci da prolazi izmedju Ade Huje i urbanizovane Karaburme, A Višnjička i jeste jedan od glavnih bulevara oko kog gravitira veliki broj stanovnika karaburme tako da je taj deo sve samo ne livada, dalje linija skrece ka Mirijevu, to smo utvrdili da nije livada za ne?

Znaci ostaje samo Makis koji je livada, sto znaci da kad bi krenula od Orlovače ti ne bi više imao razloga da se buniš za livade.

Dakle utvrdili smo situaciju: linija kreće od livade i vozi po livadi 2 km, prolazi kroz grad i završava se u gradu.
Znači od ukupno 20 km, 90% je u gradu a 10% u livadama.
 
Потребно је да се питање траса метроа гледа из једне дубље перспективе. Чињеница је да су трасе нацртане тако да повезују будућа, а не прошла и садашња београдска насеља. Али суштинско питање с тим у вези је - зашто и због чега нам је потребан развој Београда у том правцу, када и наши највећи градови попут Ваљева нпр. још увек не успевају да попопуне пар главних улица троспратницама уместо приземницама. За разлику од Француске која има један мегаполис који је по много чему најуређенији и најлепши град на свету, без обзира на величину, тамо постоје десетине мањих градова, али који по броју становника прелазе и највеће наше градове.

Београд може да се шири на све стране, места има, а ако се одвоји довољно простора за природне целине, може да се лепо живи у таквом граду... Али да ли је потребно да то буде једини град који имамо из кога ће се ићи на летовање у етно села у шта ће се претворити све изван тог мегаполиса ?
 
Izvini Spatio, u cemu je problem da 2km bude tehnicka veza sa depoom(koja inace mora da postoji), pa nekad kad se izgradi makis da ne bude samo tehnicka veza, a da se makar u planu predvidi racvanje ka petlovom brdu i da poktija sva naselja koja se tu nalaze? u cemu je problem to da bude u planu? U cemu je problem da kazu, ok prva faza ide od makisa, ali ostavljamo vezu za petlovo brdo i u sledecoj fazi ce se mreza siriti u tom smeru a prema planu koji smo uradili. Jel to toliko tesko? Ja ne vidim ni jedan jedini razlog zasto se to ne bi uradilo.

U cemu je problem, da prema predlozenoj alternativi, metro skrene i posle sajma ide ka prokopu, kcs i vrati se kod palate pravde?
Jel glavna zeleznicka stanica u Prokopu sada? jeste. Jel imaju ostavljene kasete za metro. Imaju.
Jel bi u suproton moralo da se pravi katapult stanica kod sajma i tramvajska veza za prokop - moralo bi, znaci dodatni troskovi.
Jel kcs od nacionalnog znacaja i velike vaznosti za sve - jeste.
Jel ljudi iz unutrasnjosti dolaze u kcs na preglede - dolaze.
Jel bi im znacilo da imaju direktnu vezu od od gl zel. stanice do kcs - znacilo bi im. Znacilo bi i gradu, manje saobracajno opterecenje.
Posto non-stop spoinjes slobodne placeve i grcevito ih branis kao razvojnu sansu, jel na prokopu moze da se izgradi na stotine hiljada kvadrata poslovno, komercijalnih kvadrata - moze.
Sad mi reci sta je problem da se usvoji, vec predlozena alternativa koja obuhvata prokop i kcs, ali i SA? Ja ne vidim ni jedan razlog.

kazes to ce u trecoj liniji da se pokrije. Prvu liniju metroa Beograd ceka od 1976 godine. Trecu verovatno nece nikad ni docekati. Zeleznicka stanica se koristi sada, koristice se dok god bude zeleznice, a bnv je tek poceo da se gradi. Sto je najgore, BNV ne gubi uopste time, vec naprotov. Ljudi iz unutrasnjosti koji dodju mogu da metroom brzo stignu i do BNV-a, sto opet podize vrednost. Neverovatan apsurd i neverovatno da se toliko upinjes da branis neodbranjivo
 
Milanče, za Y krak prema Orlovači sam rekao da mi je OK pa i da trasa krene od Orlovače i pokrije sva naselja usput mi je ok. Nisam zapeo za Makis, kako god depo će biti u livadi.

Sto se tiče lakat krivina od sajma ka Prokopu i opet lakat krivina kod palate pravde, to se ne bi složio jer toliko krivudava linija u vidu sarganske osmice ne liči ni na šta i to se treba rešiti sa nekom drugom linijom koja bi povezala trg republike, slaviju KCS i Prokop kao prirodni nastavak tog pravca. (Linija 3 koja bi možda trebala da bude i linija 2 u redosledu gradnje)

Mislim da previse tačaka želite da spojite sa jednom linijom da takva linija bi izgubila performansu jer previše krivudanje smanjuje rezultate.
Ali tako razmišljate jer mislite da će se samo jedna linija izgraditi i ajde sad sad tom jednom linijom da povežemo sto više mesta pa makar to bilo i preterano ali samo da svaka kuća dobije metro ispred vrata.

Poenta je da se dobije razgranata mreža a ne špageti sistem.
 
Ја апсолутно не браним ни један очигледан пропуст у актуелном пројекту али сам исто так свестан да је то цена коју смо морали да платимо да би уопште и кренула реализација као и то да је и такав пројекат по мени далеко мање лош од претходног.
 
Ne pravi se, Spatio, lakat krivine zbog Prkopa, KCS, vec zbog BNV. Ova linija je uvak bila predvidjena da ide preko Prokopa, KCS, Slavije, ispod kralja Milana, u centar grada. BNV je tu, zbog koje se menja trasa. Medjutim KCS je mnogo pre bnv postojao, Prkop je isto odavno zamisljen kao glavna zel stanica sa dve linije metroa. Mozemo da postavimo kontra pitanje, sto se bas zeli ovom linijom da se pokrije BNV, sto ne trecom? Sta vec postoji i u funkciji, a sta se tek gradi?

Metro se vodi tamo gde treba, to sto na crtezu ne izgleda lepo, nego malo skrece, je vazno isto koliko i kojom bojom cemo nacrtati tu liniju. Od performansi ce izgubiti 30 sekundi, priznajem, strasno nesto, ali dobija ceo grad, svi gradjani time, sto ce povezati dva izuzetno bitna objekta. Pa samo ucesnici u izradi plana su predlozili tu alternativu trasu, znaci izvodljiva je, postoji mogucnost, ljudi su svesni sta se gubi ukoliko se to preskoci.

Delija, ja mislim da sa manjim izmenama ova prva linija moze da se napravi da bude mnogo bolja. Nista ne kosta da se u plan unese krak ka petlovom brdu, a mnogo ce znaciti da se uradi i alternativna varijanta preko prokopa i kcs, koju su oni sami inace i dali. Verujem da su to stvari koje bi mogle da se izguraju.
 
Vrh