Novi Beograd je ko stvoren za tramvaje. Stari i centar su za autobuse i trolejbuse, i metro koji će da prolazi na putu ka pregrađima. Kojima je, slažem se, metro sve potrebniji zbog sve većeg rasta.
Inače apropo ove priče o studentima koji putuju - pa da je bilo pameti i sreće, danas bi Beograd, kao i svi svetski gradovi, imao lepo kampus univerziteta gde bi bili smešteni svi fakulteti. Ili bar svi tehnički. Sa sve svojom infrastrukturom, pozicijom i organizacijom. Ali eto, debilizam i politika su učinili svoje i zato imamo 20 fakulteta raštrkanih, ne na 20, nego na 40 mesta. :bash: Jer mnogi od njih imaju prostorije i predavanja na nekoliko lokacija.
У нашој јавности постоји давно, већ деценијама превазиђено схватање да је трамвај "застарло" превозно средство. Заправо, трамвај је "у тренду" у свим прогресивним европским друштвима, а оправданост коришћења веома кратких подземних деоница за трамвај је много већа, и привлачи много више путника, него ако се оне користе за метро. Али, то је исувише креативно, нереално рационално, абнормално непретенциозно и претерано немалограђанско решење за средину која је, нажалост, и географски и културолошки ту где је, па се између осталог граничи и са друштвом где се ауто не признаје за ауто ако није "мерцедес" (Репубљика е Шћиперисе).
Ovo veze s istinom nema. Ljudi ovde ne vole tramvaje iz dva razloga: zato što su raspad (ne samo vozila nego i trase) i zato što su ih genijalci u proteklih par decenija sprovodili na najdebilnijim mogućim deonicama, gde se često kvare ili ne rade pa stvaraju zastoje i probleme. A i kvarove na drugim instalacijama.
Priče o poimanju automobila takođe ne piju vodu jer ovde Mercedese i druga velika kola voze samo oni koji ne znaju šta će s parama. S druge strane, malih automobila je sve više. Do te mere da cvetaju razni Smartovi i Fiati SeiCento zato što manje troše i lakše nalaze mesto.
Okanite se više tih teranja svega u krajnost i tih podela na ''nas koji volimo ______ (dopisati nikad prežaljenu pasiju iz detinjstva po želji) i đubrad koja koristi automobile'' (i to kobajagi sve same Mečketine i Rojseve)
Na kraju krajeva, vreme kad je Mercedes bio sinonim za veličinu je ionako prošlo. Danas i Mercedes i Audi i BMW nude modele koji spadaju u manje i ekonomične, pa i ekološke automobile. Mada opet ponavljam, mnogo je više Golfova, Accorda, Astri, Smartova i Fiata nego čak i tih automobila. A to što neko u 2017. godini oće da poseduje i koristi auto... to može da smeta samo karijeristima i lažnim dušebrižnicima.