Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485410#p485410:lo7hrf61 je napisao(la):
Igor » Pon Okt 16, 2017 1:34 pm[/url]":lo7hrf61]Ulogu Sajma moze bez problema da preuzme Radnicka ili kako je nazvana sledeca stanica Vojvode Misica.
Sa ovom opcijom i Banovo Brdo i Novi Beograda i Centar imaju direktnu metro vezu sa Prokopom .

U vezi komentara "nisam ljubitelj egzibicija". Po meni napraviti vijadukt od Sajma do Prokopa je manja egzibicija nego praviti 2 kilometra tunela. I onda iz tog tog tunela što prolazi ispod Prokopa praviti rupu dubine 20 metara za izlaz gore na stanicu. Sigurno je i višestruko jeftinije.
Mi već imamo vijadukt za železnicu na toj istoj lokaciji, pa to nebi bilo ništa novo ili egzotično.
 
Taj vijadukt je vezan na mostovsku konstrukciju koja na 20 metara iznad Save. Stari most kojim prelazi onaj jedan kolosjek za Glavnu i za Sajam je na manje od 10 metara iznad rijeke
 
слажем се са Игором. ово је непотребна егзибиција, нарочито што је још и технички тешко изводљива. а да не спомињем то што на Пропкопу већ постоје метро касете
 
Ovaj novi vijadukt bi bio vezan za stanicu koja je uz Bulevar Vojvode Mišića. Što znači iznad visine mosta.
Evo slika lokacije stanice. Zelena linija je podignuta iznad zemlje, plava ispod zemlje.
Nisam baš dobro izveo polukrug na toj slici (treba biti širi), ali sad da ne crtam drugi.

BgMetroSt_X_mv8_d1a.jpg


Ova deonica bi izlila iz same metro stanice na 7 metara iznad zemlje (jer je na prvom spratu).
Napravila bi polukrug i tako se još podigla na oko 15 metara kad prelazi bulevar.
Znači na bulevaru Vojvode Mišića, ta dva vijadukata bi bili na isto visini.

Na ovoj slici se vidi (plava linija) železnički vijadukt ispod zelene linije.

BG_X2C_novi_viadukt_saRampe.jpg


Tu bili na sličnoj nadmorskoj visini.
U nastavku do ulaza u tunel, železnički vijadukt ima još 250 metara, a ovaj vijadukt bi imao još 350 metara. To su udaljenosti da savladaju isti visinski uspon. Ako može železnica to da izvuče, sigurno može i metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485448#p485448:1mh93vhd je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Okt 16, 2017 4:53 pm[/url]":1mh93vhd]слажем се са Игором. ово је непотребна егзибиција, нарочито што је још и технички тешко изводљива. а да не спомињем то што на Пропкопу већ постоје метро касете

Koliko sam ja shvatio te kasete su samo rupe u zemlji koje omogućavaju da se kasnije od metro stanice može priključiti pešački prolaz do perona. Znači nije nikakvav metro tunel spojen na te kasete.

Po orginalnom planu je Metro stanica severno od Prokop perona.
Po ovom planu, Metro stanica bi bila na istom mestu (severno, po sredini). Znači te kasete mogu da se koriste na zamišljeni način.

BgMetroSt_C_stariPlan1a.jpg


Jedina razlika je da se ne prave tuneli, nego vijadukti.
Ne shvatam što je tu egzibicija. Napraviti nešto što je mnogo jeftinije i jednostavnije.
I za prelaz severno preko autoputa, bi bio napravljen vijadukt .
 
Мислим да је конфигурација терена мало ограничавајућа. А и треба пазити на радијусе кривина. Ја сам искрено чврсто за осовину ...Прокоп-КЦС-Славија... Ценим твој труд, али мислим да метро треба ипак да прође између две пруге на правцу север-југ које сада имамо (ГЖС-Топчидер и Врачарски тунел) као и између два битна коридора која спајају центар града и насеља јужно од ауто пута (Аутокоманда и Мостар, тј. Савска/Кнеза Милоша и Булевар ослобођења).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485227#p485227:gec1r6uh je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Oct 2017 11:48 pm[/url]":gec1r6uh]Usput, Siniša, kad si već tu - jel i dalje postoji ova ideja da se napravi još jedan most preko Ade, na njenom kraju, i spoji sa Čukaricom? Jel bilo priče o tome negde na Beobuildu?
Ta ideja je napuštena. Navodno, najveći protivnik izgradnje mosta preko prevlake Ade je bilo JP Ada Ciganlija. Smatrali su da bi most narušio ekosistem. Onda je bio predložen most samo za pešake, bicikliste i šinski saobraćaj, ali i to im nije bilo po volji.
Pričalo se i na Beobuildu o tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485459#p485459:3ixn97c0 je napisao(la):
Дошљак » Pon Okt 16, 2017 5:27 pm[/url]":3ixn97c0]Мислим да је конфигурација терена мало ограничавајућа. А и треба пазити на радијусе кривина. Ја сам искрено чврсто за осовину ...Прокоп-КЦС-Славија... Ценим твој труд, али мислим да метро треба ипак да прође између две пруге на правцу север-југ које сада имамо (ГЖС-Топчидер и Врачарски тунел) као и између два битна коридора која спајају центар града и насеља јужно од ауто пута (Аутокоманда и Мостар, тј. Савска/Кнеза Милоша и Булевар ослобођења).
Konfiguracija terene je definitivno ograničavajuća.
Ja samo gledam što je jeftinije i što ima veću verovatnoću da se eventualno počne raditi.

Što se tiče osovine Prokop - Slavija, to ima i u ovom planu. Nije ti osnov za odbijanje ove varijante plana.

BG_5cS_linije2_st9.jpg


Kao što rekoh ranije, da bi lakše počeli da radimo nešto na metrou, ja sam za izbegavanje bušenja tunela u prvoj fazi.
Početi ono što se relativno lako može uraditi odmah. Bez skupe tehnologije i masovnog rušenja.

Posle kad budemo u boljoj ekonomskoj situaciji i puni para možemo kupiti 6 krtica i proterati tunele kroz ostatak grada.
 
Имаш право, осовина је испоштована. Што се тиче самих тунела, мислим да треба узети у обзир да је тренутно у плану бушење 2 друмска тунела, УМП тунела од раскрпетље код Хиподрома до Хумске улице, и БнВ тунела од Економског парка до Ботаничке баште. Треба видети колико би се ти радови могли искористити и за метро? Mислим да тунел код Економског има највећи потенцијал, прво што би се надовезао на трамвајски мост за који се предвиђа да постане и метро мост, затим што пролази испод Теразија где је у већини планова предвиђена метро станица, следећу таницу би могли направити у зони раскрснице Џорџа Вашингтона и Таковске, па после негде код МУПа, где би негде после метро могао да избије на површину у старој индустријској зони у Вилиним водама (будући пословно стамбени комплекс Лука Београд), па даље испод Панчевца ка Ади Хуји, Карабурми и Миријеву.
 
Uh, te dobre namere...
Dobro kazu da je 'put do pakla poplocan dobrim namerama'...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pomenute metro kasete na Prokopu su vec izgradjene i nikako ih ne treba zaobilaziti nekim polu resenjima pogotovo imajuci u vidu da vode ka KCS i Slaviji.
150211-PROKOP-14.jpg

150211-PROKOP-15.jpg
 
Iskreno, mislim da će Beograd pre dočekati prvu liniju autobusa bez vozača nego metro garniture koje prolaze kroz te kasete.


Siniša, hvala na odgovoru.
 
U vreme kada su te kasete projektovane na tom mestu, neke druge kasete nisu ni počele svoj munjeviti uspon. U međuvremenu se tih drugih kaseta više niko ni ne seća, a u istoriju odlaze i CD-ovi koji su ih sa'ranili, a isto se dešava i mp3 formatu koji je potisnuo CD-ove.
 
A nešto što je nedge bilo sadašnjost (metro u Londonu) pre 150 godina, kod nas je i dalje budućnost koja se ne nazire.
 
Blejd, to je zato što nemamo dovoljno samopoštovanja i prihvatamo kao datost sramotno gužvanje u gradskim autobusima.
A nemamo ni adekvatnu svest o značaju razvitka, prisutnu u svim ozbiljnim narodima.

A pošto mene, jednostavno, boli da gledam grubo građevinski izgrađenu metro-stanicu u Beogradu koja ničemu ne služi, da ponovim svoj predlog sa zlosrećne teme o stanici Prokop: privremeno korišćenje za tramvaj.
Dve varijante: da se koristi iz smera Bulevara oslobođenja samo do Prokopa (u tom slučaju bismo morali da nabavimo dvosmerne tramvaje), ili da se probije metro tunel do iza Sajma, čime bi se dobile veoma smislene tramvajske linije ka svim delovima mreže.
 
I ja sam juce razmisljao nesto slicno. produzetak tramvaja resavskom ulicom kroz prostor KC-a, izgradnja nadvoznjaka preko autoputa i ulazak u metro kasete Prokopa. Kao sto kazes, trebale bi u tom slucaju dvosmerne kompozicije ali zar nisu svi CAF-ovi dvosmjerni?

Slazem se da bi to mogla biti dobra privremena veza u nedostatku metroa. Svakako daleko jeftinije od izgradnje metro linije a s obzirom na mali promet putnika prema Prokopu, mozda i sasvim divoljno za pocetak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485528#p485528:2cyfbcxa je napisao(la):
Igor » Uto Okt 17, 2017 6:12 am[/url]":2cyfbcxa]Pomenute metro kasete na Prokopu su vec izgradjene i nikako ih ne treba zaobilaziti nekim polu resenjima pogotovo imajuci u vidu da vode ka KCS i Slaviji.
Kasete su super, ali da bi metro došao do njih treba prvo napraviti najmanje 2 kilometra tunela.
Mi imamo u planu toliko mostova i tunela da ih možemo graditi sledećih 50 godina.
Misliš da će ovaj tunel na periferiji imati prioritet u odnosu na bilo koji tunel u centru grada? Mi još nismo počeli da bušimo ni jedan tunael tako da će ovaj ispod prokopa verovatno doći na red za nekih 20 godina.
Znači čekaćemo 20 godina sa gradnjom metroa samo da bi se te kasete upotrebile?
 
Ko kaze da treba da cekamo??? Nama je metro prioritet broj 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485549#p485549:2yeczc1h je napisao(la):
RioBL » 17 Oct 2017 01:11 pm[/url]":2yeczc1h]I ja sam juce razmisljao nesto slicno. produzetak tramvaja resavskom ulicom kroz prostor KC-a, izgradnja nadvoznjaka preko autoputa i ulazak u metro kasete Prokopa. Kao sto kazes, trebale bi u tom slucaju dvosmerne kompozicije ali zar nisu svi CAF-ovi dvosmjerni?

Није двосмеран ниједан.
 
Jeste metro prioritet već toliki broj godina.
Mi još nemamo ni naručenu jednu krticu, a pričamo o gradnji tunela. Sa čim ćemo da ga kopamo? Dinamitom i bagerima?
Mora prvo da se izdvoji 50 miliona eura za jednu krticu. Da se ona naruči. Da se napravi treba još par godina.
Pa onda kad dobijemo jednu, dali ćemo početi prvo tunel ovde na periferiji ili u centru grada.
Za 2 kilometra tunela sa jednom krticom treba 5 godina da se završi. Nije to samo kopanje, već za tunel ispod grada treba ugraditi gomilu specijalnih komponenti (potporni zidovi zbog urušavanja, obezbeđenje od podvodnih voda, instalacije ).

Za pravljenje vijadukta od Sajama do Prokopa (250 metra vazdučne linije) bi trebalo mnogo manje para, to je tehnologija koju znamo i imamo.

Opet, nije mi jasno dali je to insistiranje na nekom starijem konceptu (jeste elegantno ali skupo) više sa nostalgične, emotivne strane ili ima neke ekonomske elemente?
 
Ма, не мора тунел да се копа посебно нарученом кртицом, нити треба пет година за то.
 
U redu ne mora 5 godina, može i 4.
Računaj na to da se ta oprema za kopanje treba redovno održavati, kvari se, mora se izvlačiti napolje, čekaj specijalne delove. Nepredviđeni teren, urušavanje, prodre voda, vlaga uništi neku opremu. Ne daj bože da se desi neki nesretni slučaj ispod zemlje. Nije isto praviti neki tunel u divljini i ispod grada. Svaki prolazak ispod ili blizu zgrada je specijalni projekat. Kako to uznemiravanja tla utiče na okolnu infrastrukturu?

Ja nisam protiv tunela u gradu. Ali mi sa tim trenutno nemamo iskustva (moćemo da dovedemo kineze da nam buše) i to je u startu skupo. Već posle prvog ili drugog tunela čemo imati neko iskustvo i znaćemo kako da bolje i jeftinije gradimo sledeće tunele.
Ali ja mislim da su prioritetniji tuneli ispod centra grada i oni će biti prvi. Tunel ispod Senjaka ili Dedinja najverovatnije nije prioritet (jer ne poveyuje 2 bitne lokacije) i možda se počne graditi tek za 20 godina. Pretpostavljam da će i automobilski tuneli da se izgrade pre ovoga.
 
pa jbm misa da li je realno da covek misli da on u svoje slobodno vreme, u par dana iz hobija, moze da smisli nesto sto je bolje od plana na kome su radile generacije ljudi skolovanih upravo za to. o forumskim teorijama i analizama na prethodnih hiljadu strana da ne goviorim, i tu su dobar deo postova napisali ljudi iz struke a ne laici poput mene. u stvari, ne cudim se ja njemu nego vasim pohvalama za njegov "trud". koja je razlika izmedju njegovih i predloga bratije vucic/mali/karic (linija makis-v.banja) pa on zasluzuje pohvale za trud a oni prezir za ignorisanje pravih i realnih problema i potreba beogradajana?
 
O čemu ti pričaš? Da ja pokušavam ovde nešto da sebi pribavim korist, da se pravim pametan pred ljudima koje ne poznajem, ili da sam zastupnik neke političke opcije?
I zbog toga ne treba niko da kaže nešto pozitivno o tome što ja kažem na ovom forumu?

Ja sam dovoljno financijski zbrinut da me niko ne treba dotirati sa strane (pa ni sa sendvičima).
Ne znam nikog od vas na forumu lično i zato nemam potrebe da vam se pravim pametan. Kao što sam se iznenada prikljušio forumu, moguće da iznenade odem. Kao i mnogi drugi. Pogotovom ako bude nekih porodičnih problema (koje svi imamo).
A za političke stvari i partije me zabole ona stvar.

Ovo što sad pokušavam da poguram ovde je da se taj metro napokon počne graditi.
Moje mišljenje je da mi u stvari nemamo toliko para koliko neki tvrde i da je problem da smo ponekad megalomani. "Sve ili ništa. Najbolje ili ništa."
Zato kažem, hajde da počnemo sa nečim što je lakše ostvarivo. Da se napravi nekoliko kilometara i nekoliko stanica u sledećih nekoliko godina. Ili ćemo i sledećih 10 godina raspravljati šta je najidealnija opcija i koje linije na mapi izgledaju najlepše.
 
I drugo, nisam ja ništa novo izmislio. Ja ovaj forum pratim par godina, a zadnjih par meseci sam pročitao veliki deo postova o metou i o svim predloženim opcijama.
Onda sam ukrao sa raznih strana po malo i sklopio neku opciju koju ja mislim da je za naše uslove prihvatljiv početak. Više kao project manager nego architect.
Za neke stvari koje sam pre mesec dana mislio da su dobre, neki ljudi su mi objasnili da nevalja pa ih postepeno promenim. Ali to je onda kad mi neko da ubedljiv argumnt a ne emotivnu reakciju.
Meni je svejedno u kom delu da se počne, samo da se počne. Meni ni iz džepa ni u džep.
Mislim da bi ovako trebali i drugi da razmišljaju ako hoće da se mrdnu sa mrtve tačke. Više sa ekonomske i praktične strane, a manje sa emotivne i partijske linije.
 
Vrh