Šta je novo?

Metro

Nemojte me pogrešno shvatiti, ali to što predlažete u zadnjim postovima je budževina koju niko ne bi ni gradio niti bi iko finansirao.
 
Nema šta pogrešno da te shvatam. Slobodno pojasni koji deo je budževina.
A ja ću probati da dam detaljnije planove za svaki segment.
 
vec izgradjena kaseta za metro stanicu na prokopu "sece" zeleznicke sine pod pravim uglom. svaki plan koji to ne uzima u obzir je budzevina po definiciji
 
Po ovom planu Metro na Prokopu prolazi sa gornje strane železničkih šina. Ne seče ih.
 
Ovo je generalna slika kako bi izgledala ta interchange stanica X kod Sajma.

BgMetroSt_X_mv8_d1a.jpg


Zelena linija bi od strane Sajma koristila postojeću prugu (normalno zamenjene šine da odgovaraju vrsti metro voza koji se izabere).
Linija bi dalje ulazila na gornji sprat stanice. Na drugoj strani stanice, zelena linija ide na vijadukt koji se diže prema Prokopu.

Plava linija bi dolazila preko zamenjenog mosta i preko postojećih nasipa. Nakon što prođe ulazak u sajam, ta linija se spušta i pomalo ulazi ispod zemlje. U samoj stanici, plava linija bi bila ispod zemlje.

Između zelene linije (iznad zemlje) i plave linije (ispod zemlje) bila bi stanična infrastruktura i tu bi putnici ulazili i kupovali karte (tokens, mesešne kartice).

Plava linija bi na drugu stranu nastavljala ukopana ispod zemlje. To bi omogućili da se taj prostor iznad koristi normalno bez potrebe za posebnim prolazima.
 
Radijusi mogu da se poprave. A i nije mi problem da ti predložiš neki drugi način da se priđe Prokopu.
 
Malo je teže zamisliti kako to izgleda samo iz slike odozgo.
Evo sam nacrtao presek zapadnog dela stanice Sajam (X).

Metro_X_presek_1levo.jpg


Iznad same stanice može da se napravi neki prostor za business uključujući i upravnu zgradu za budući BG Metro.
Slobodno dodajte šta vi mislite da treba promeniti. Ili šta mislite da je nabudženo.
Ja imam još par ideja sa ovom stanicom pa ću da nacrtam još par slika. Nije mi neki problem.
 
Povezivanje buduće autobuske stanice u Bloku 42, Železničke st. Novi Beograd, Savskog trga (ne baš direktno), centra i Prokopa je predviđeno planom iz 1976 koji je sačinio Sektor za metro. Ako je takva potreba može se od nje napraviti prva linija, obzirom da stanica kod Skupštine predviđa veze sva četiri pravca.

32_bgd-1977-big.gif


Bender Rodriguez":2iyad65s je napisao(la):
Ipak ima dovoljno mesta za dva koloseka i ispod Kalemegdana. Sad sam se setio da su postojale dve pruge i evo potvrde i sa Binga. Čak i tamo između Nebojše kule i Beton hale stoje dva koloseka. Samo što je jedan urastao zbog nekorišćenja. Dakle ima mesta, samo moraju da se obnove i ako bude potrebe - ojačaju podloge. I naravno da se kompletno ograde.
Zarasli kolosek koji izlazi iz Beton hale je skinut i izgrađena je biciklistička staza. Mislim da postoji mogućnost da se povrati, onda bi na račun obale proširili šetalište i biciklističku stazu.
 
U pravu si, Bingove slike su iz 2009. a tada je još uvek postojala samo jedna staza, a dva koloseka pored nje. Onda je koju godinu kasnije dodata još jedna staza za pešake na mestu nekadašnjeg kolovoza.

Screenshot-2017-10-16_Google_Maps.png


Tako da sad na tom potezu nažalost nema dovoljno mesta i za pešačku i bici stazu i za još dva koloseka. :( Ali svakako bi valjalo da se pokuša da se nađe novo rešenje, jer glupo bi bilo da zbog tih 300 metara ispašta cela ta (potencijalna) linija. Kolko vidim, najtesnije je upravo kod restoran Bella Vista i dalje od njega do Vodenice. Mogao bi da se proširi kej na tom potezu i onda bi bilo mesta za sve. Realno, nije kao da će nekome da nedostaje ono zaraslo šipražje na tom potezu, koje em zaklanja pogled na reku, em je leglo đubreta i insekata, em je jedno od najneprijatnijih mesto za šetnju noću (mislim u poređenju sa drugim deonicama keja).
 
Usput, Siniša, kad si već tu - jel i dalje postoji ova ideja da se napravi još jedan most preko Ade, na njenom kraju, i spoji sa Čukaricom? Jel bilo priče o tome negde na Beobuildu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485188#p485188:1x74zs4s je napisao(la):
spatiotecte » Ned Okt 15, 2017 4:56 pm[/url]":1x74zs4s]Mngo su ti mali radijusi Zecal.
Spatio, evo malo popravljen radius za vijadukt.
Verovatno sam mogao i bolje, ali sam samo hteo da pokažem da ima dovoljno prostora da se tu metro komotno okrene na gore.

BG_X2C_novi_viadukt_odozgo.jpg


Ova linija bi se penjala postepeno na gore prema Prokopu.
Izgledalo bi nešto slično kao ovaj postojeći nadvožnjak iznad Sajma. Samo nadam se da bi tehnologija bila malo bolja nego ona iz 70-tih.

BG_X2C_stari_viadukt_odozdo.jpg
 
Evo kako bi taj vijadukt otprilike izgleda sa silazne rampe sa autoputa.

BG_X2C_novi_viadukt_saRampe.jpg


To je jedan od predloga kako da se izbije na stanicu Prokop.
Slobodno predložite alternativna rešenja. Samo da ne odemo na "pa najjednostavnije je da prokopamo tunel".
 
Ovo je poprečni presek te predložene interchange stanice kod Sajma.
Vide se i dodatne šine koje bi bile sa strane i omogućavale parkiranje metro kompozicije u slučaju kvara ili viška kompozicija van špica.

Metro_X_presek_poprecni.jpg


Putnici ulaze u prizemlju, kupuju žetone ili kartice i prolaze u plaćenu zonu u sredini prizemlja. Sa pokretnim ili običnim stepenicama ide se gore na zelenu liniju ili dole na plavu liniju.
Donji sprat stanice je skroz ukopan u zemlju i ta metro linija bi trebala tako ukopana da nastavi do Savskog trga.

Može tu da se ubaci još dosta ostalog sadržaja. Ovo je samo idejna slika.
Stanica bi bila minimalno 24 metra široka.
 
Evo još jedna slika sa više detalja o toj zamišljenoj metro interchange stanici kod Sajma.
Šta ćeš. malo sporiji dan na poslu, pa eto crtam :D

Ova slika ima tri dela:
1. horizontalni presek gornjeg sprata
2. horizontalni presek prizemnog dela
3. Vertikalni presek stanice

Metro_X_presek_spratovi.jpg


Na gornjem spratu sa leve strane se vidi ulaz metroa od strane Sajma. Dodatna narandžasta linija sa svake strane predstavlja parking liniju. Ako se neka kompozicija pokvari ili treba da se privremeno stavi tu van špica.
Roze predstavlja maksimalnu dužinu metro kompozicije na šinama.
Zeleni pravougaonik je platforma na kojoj stoje putnici.
Žuto predstavlja stepenice (pokretne i obične).

Na prizemlju sa leve strane bi imali prolaz za kola prema sajmu.
U sredini prizemlja je deo u koji se ulazi posle plaćanja.

Iznad stanice može da se napravi nekoliko dodatnih spratova sa poslovnim prostorijama.
Na vertikalnom preseku se vidi kako se gornja linija (prema Prokopu) sa leve strane pomalo podiže, a donja linija (prema Savskom trgu) se pomalo spušta ispod zemlje.
 
A ko je taj Zuma? I zašto plače?
Nego imaš ti neki konkretan doprinos ili kritiku na ovaj predlog.
Valjda smo ovde na BeoBuild da raspravljamo o Building Beograd. Ne da plačemo.
 
Zecal sve pohvale na trudu i izvdvojenom vremenu da ovo rucno skiciras.
 
Opet imam pauzu u projektu (čeka se dokumentacija od klijenta) pa imam viška vremena.
Ovo mi je zanimljivije nego ono što stvarno radim svaki dan za pare.
Ne volim mnogo da pričam/kucam, pa zato crtam. Slika vredi 1000 reči.
Evo i sad nešto skiciram, tako da će biti još toga. Kad mi je nešto u glavi, nemogu da prekinem.

Nego Igore, imaš li ti neku primedbu/zamerku na ovu ideju?
 
Hvala na odgovoru Igore.
Pa ovo i jeste nadopuna na taj Egisov plan. Nisam ja nešto strašno novo izmislio.
Nadopuna je zbog toga što se situacija na terenu od 2012 godine promenila.

Koliko ja znam, ta narandžasta linija preko mosta na Adi će biti tramvaj.Trebaju uskoro da postavljaju šine za tramvaj i ne verujem da bi to moglo da se koristi i za metro. Osim toga na završetku kod Hipodroma, spuštanje je dosta strmo i (što bi Spatio rekao) ima mali radius. U manje od 50 metara mora da napravi skoro puni krug. To može tramvaj ali nisam siguran za metro kompoziciju od 100 metara dužine.

Znači konkretna situacija na terenu zahteva izmenu tog plana.
Ja sam prebacio tu narandžastu liniju na plavu i kombinovao sa zelenom.

Čak su i sve metro stanice na istom mestu kao po tom planu. Ja sam samo prebacio jednu stanicu (X) na drugu stranu Sajma.

Evo uporedba tog dela Egis plana sa ovim što ja predlažem.

EgisPlan_preko.jpg
 
Pohvale Zecal i od mene za crteze. Ima tu nekih tehnickih nedostataka ali oni su u drugom planu kad vidim kako si se unio u planiranje metroa. Usput sam se i slatko nasmijao kad sam procitao Mekbejnov komentar i tvoj odgovor :)

Podsjecas me na mene. I ja volim da crtam ali za dobar crtez je potrebno upoznati se i sa tehnickim karakteristikama objekta crtanja. U ovom slucaju, geometrije metro pruge (uspona, padova, radijusa krivina) kao i nacina formiranja stanicnih platformi (duzina perona, duzina voza, pravci kretanja putnika i slicno). Kad se udje dublje u problem vidi se da stvari nisu tako jednostavne.

Sve najbolje Zecal!
 
Ulogu Sajma moze bez problema da preuzme Radnicka ili kako je nazvana sledeca stanica Vojvode Misica.
 
Hvala RioBL.
Ja već 30 godina radim u IT (uglavnom databases),tako da mi ovo nije baš struka. Ali mi prija da razmišljam o nečem drugačijem. Zato izvini za tehničke nedostatke. Probaću da dodam više detalja, jer svaka je ideja kusa bez detalja.
 
Vrh