Šta je novo?

Metro

Ovaj plan se donekle pokriva sa mojim

3 zadatka metroa po mom misljenju

1. Spaja na vece razdaljine i brze te sa vise kapaciteta od ostalih prevoznih sredstava

2. Spaja tu gdje ostala prevozna sredstva nisu upotrebljiva (pjesacka zona, losa povezanost, nedovoljno prostora)

i mozda najvaznije

3. Omogucuje grad pjesaka a ne automobila !!!




zidare, zelio bi Vasu provpoglednu strucnu ocjenu mojeg plana

Ovaj plan treba da prikazuje jednu od zavrsnih faza beogradske metro mreze, stoga ne marite financije

Bl3CB3o.jpg




PS: Koji program koristite za crtanje vasih karti
 
Pogledao sam ideje metroa i mislim da želje/viđenja/stavovi nisu u skladu sa realnošću/mogućnostima.
Metro, ako ikada bude izgrađen, će ići većinom nadzemnim (čitaj: najjeftinijom) putem i to postojećim putnim koridorima ili na nezauzetim mestima, a izuzetno pod zemljom što kraćim putem.
Dakle, najpogodnije trase/mesta su: NBG, ravni deo Zemuna, desna obala Save i Dunava (ravan deo), leva obala Dunava, oko auto puta do MML, trasom tramvaja 3.
Podzemni deo je najracionalnije/moguće provući ispod centra grada u što kraćoj trasi.
Nažalost, brdoviti delovi Zvezdare, S. Venca, Čukarice, Voždovca i Rakovice imaju malu mogućnost uvođenja metroa. Treba iskoristiti i postojeće potencijale železnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444632#p444632:1wk0v6fq je napisao(la):
zidar » 05 Апр 2017, 15:51[/url]":1wk0v6fq]
Linija 1
Blokovi - Terazije - Jerkovic

наравно, + као и увек. с тим да продужиш до Степе ову линију
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444635#p444635:1jviv5ll je napisao(la):
Пантограф » 05 Apr 2017 02:01 pm[/url]":1jviv5ll]Добар концепт :kk:


Само бих продужио другу линију на оба краја, до Миријева и до Орловаче (узми у обзир да се нпр. највећи шопинг мол гради на правцу ка Орловачи, што је бар десетак хиљада путника дневно, тј. продужетак је у потпуности рентабилан, а смањује се и друмски саобраћај).

Такође, станице треба да буду гушће и у историјском центру, и у пословном центру Новог Београда - једно стајање продужава вожњу за свега 40 секунди, знатно више се губи приликом преседања или дужег пешачења, therefore:

1) Опада атрактивност историјског центра и

2) На посао на НБ се радије путује аутомобилом.

Hvala :D
Slazemo se, ovo je samo osnova mreza, na svakom kraju moze da se produzi a i poneka stanica da se doda gde zatreba


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444641#p444641:1jviv5ll je napisao(la):
ValterUdarnik » 05 Apr 2017 02:20 pm[/url]":1jviv5ll]

zidare, zelio bi Vasu provpoglednu strucnu ocjenu mojeg plana

PS: Koji program koristite za crtanje vasih karti

Nema potrebe da persiras, na formumu smo svi na ti :)

Sto se plana tice, dobar pocetak. Pokrivene su glavne osovine, transverzale, minimalna integracija sa bg:vozom.
Mogao bi da poradis dalje na tri stvari:

- Previse linija i prvelika duzina. Smanji, skrati, pokusaj da sa sto manje ucinis sto vise.
- Nemoj koristiti elemente zastarelih planoa (npr racvanje juzno od Prokopa), smisljaj novo.
- Izbegavaj racvanja. Racvanje linija je kobna precica u projektovanju.

Srecno !

Program je Illustrator, imas i besplatni InkScape.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444799#p444799:1jviv5ll je napisao(la):
JohnnyLee » 06 Apr 2017 11:48 am[/url]":1jviv5ll]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444632#p444632:1jviv5ll je napisao(la):
zidar » 05 Апр 2017, 15:51[/url]":1jviv5ll]
Linija 1
Blokovi - Terazije - Jerkovic

наравно, + као и увек. с тим да продужиш до Степе ову линију

Dok sam upisivao " Jerkovic" znao sam cu imati sigurnu podrsku :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=444653#p444653:1sy5xxcm je napisao(la):
svsavic » 05 Apr 2017, 18:07[/url]":1sy5xxcm]Pogledao sam ideje metroa i mislim da želje/viđenja/stavovi nisu u skladu sa realnošću/mogućnostima.
Metro, ako ikada bude izgrađen, će ići većinom nadzemnim (čitaj: najjeftinijom) putem i to postojećim putnim koridorima ili na nezauzetim mestima, a izuzetno pod zemljom što kraćim putem.
Dakle, najpogodnije trase/mesta su: NBG, ravni deo Zemuna, desna obala Save i Dunava (ravan deo), leva obala Dunava, oko auto puta do MML, trasom tramvaja 3.
Podzemni deo je najracionalnije/moguće provući ispod centra grada u što kraćoj trasi.
Nažalost, brdoviti delovi Zvezdare, S. Venca, Čukarice, Voždovca i Rakovice imaju malu mogućnost uvođenja metroa. Treba iskoristiti i postojeće potencijale železnice.

Sa ovakvim stavom ništa nećemo uraditi. Ne možemo praviti metro tamo gde može i gde je jeftino umesto tamo gde treba. Imali smo toliko skupih rešenja za razne projekte u gradu, možemo se otvoriti i za najvažniji. Jednog dana...
 
Opet iracionalni i osioni stavovi: Praviti metro gde treba i po željama, po svaku cenu i treba da se otvorimo (samo neznam odakle).
Moj stav je, da pojednostavim, praviti metro prema optimalnim odnosom mogućnosti i potreba.
 
Primera radi , postoji potreba za metroom ka Jerkoviću , ali mogućnost za tako nešto ne , ako bi se radilo po tvojoj zamisli , nadzemno , jer se na pojedinim delovima čak i 26 jedva provuče. Sa druge strane , ako bi se radilo prema Kokosovom planu , podzemno , moglo bi se izvede. I jedan i drugi ste u pravu , i imate ispravne rezone , ali oni se ne mogu u celosti primeniti na celokupnu mrežu , već negde jedna ideja , a negde druga.
 
Za centar ili podzemnu (skupu) varijantu alternativa može biti nešto ovako:

schweb02012006-008.jpg


wuppertal_barmen_schwebebahn_mit_opernhaus_17174c.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445161#p445161:137gn46l je napisao(la):
svsavic » 08 Apr 2017 11:15[/url]":137gn46l]Opet iracionalni i osioni stavovi: Praviti metro gde treba i po željama, po svaku cenu i treba da se otvorimo (samo neznam odakle).
Moj stav je, da pojednostavim, praviti metro prema optimalnim odnosom mogućnosti i potreba.

Па мора се отворити пре или касније

Проблем саобраћаја у граду је као нека гадна болест, ако га сад решимо али одвалимо се, касније га нећемо имати
Ако одлажемо, неке ствари ће морати бити "ампутиране"
 
svsavic":3kgq3igz je napisao(la):
Za centar ili podzemnu (skupu) varijantu alternativa može biti nešto ovako:



Koliko mi je poznato ovo sto si okacio je "jedinstveno" resenje primenjeno samo tu, bar sto se evrope tice.
E sad zamisli neku ulicu u centru sa ovakvom nakalemljenom konstrukcijom, pa mi onda reci dal zaista zelis da tako nesto vidis u svom gradu, ili pod svojim prozorom?

I cela prica o nemanju love je poprilicno diskutabilna.
Jer ako saberemo koliko je vise kostao pilon, pa na to dodamo pteplacene CAF tramvaje i realnu cenu 100Ha gradjevinskog zemljista u Savskom amfiteatru, dolazimo do sume gotovo cele jedne linije.
Dakle, da siromasni smo, ali ne toliko da ne mozemo da planiramo i u jednom trenutku krenemo sa izgradnjom metro sistema u Beogradu.
Samo je pitanje dal smo sptemni da ulazemo u projekat koji ce prve rezultate dati za 4-5 godina, ili u 'promenadu' i slicne kojima mozemo da se 'pohvalimo' vrlo brzo.
Sudeci po prestanku izgradnje fekalnog kanalizacionog tunela, izabrali smo 'sminkeraj' a ne resavanje najbitnijih i najkrupnijih problema u gradu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Meni se cini da do sada (a mozda i jos uvijek) politicari zapravo nisu bili svjesni potrebe za metroom. Decenijama se u krugovima koji odlucuju, najvjerovatnije mislilo da je metro stvar buducnosti i da saobracajni problemi nisu tako urgentni da bi zahtjevali ogromna ulaganja u metro sistem. U medjuvremenu, stari planovi su zastarjeli a pojavili su se novi sinski sistemi koji se nerjetko reklamiraju kao "laki metro" ili slicno i dodatno unose nedoumice oko donosenja odluka i stupanja u konkretnu akciju.
Ja sam zato sketpican po pitanju metroa i mislim da se u skorijoj buducnosti nista radikalno nece promjeniti. U najboljem slucaju, u narednih 10-20 godina, tramvaj preko mosta na Adi, kroz prostor BNV, jedna nova linija BG voza i mozda neki hibrid izmedju tramvaja i voza na liniji Makis - Ada Huja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445191#p445191:1qezcn47 je napisao(la):
svsavic » 08 Apr 2017 04:36 pm[/url]":1qezcn47]Za centar ili podzemnu (skupu) varijantu alternativa može biti nešto ovako:

schweb02012006-008.jpg


wuppertal_barmen_schwebebahn_mit_opernhaus_17174c.jpg

Ovo u gradu ne da je ruzno, nemam reci...
Po mom misljenju, poslednje sto Beogradu treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445374#p445374:1bt4gkkf je napisao(la):
spatiotecte » Ned Apr 09, 2017 10:00 pm[/url]":1bt4gkkf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445191#p445191:1bt4gkkf je napisao(la):
svsavic » 08 Apr 2017 04:36 pm[/url]":1bt4gkkf]Za centar ili podzemnu (skupu) varijantu alternativa može biti nešto ovako:

schweb02012006-008.jpg


wuppertal_barmen_schwebebahn_mit_opernhaus_17174c.jpg

Ovo u gradu ne da je ruzno, nemam reci...
Po mom misljenju, poslednje sto Beogradu treba.
Wuppertal,Nemacka...
Jos izgleda klaustrofobicno kad gledas na gore
 
Mozda bi proslo na Novom Beogradu, ali za centar je previse radikalno.
 
Svi koji govore o ceni metroa govore samo o ceni izgradnje linije, a niko o ceni eksploatacije. Metro ce praviti daleko vece minuse nego dosadasnji vidovi prevoza. Tu ce biti potrebni milioni i milioni samo na odrzavanje koji nikada nece moci iz cene karata da se isplate. To se mora uzeti u obzir. Izgleda da je Belam bio jedina sansa da Beograd dobije barem delom ukopanu liniju gradskog prevoza.
 
Ispravi me ako gresim.
Danasnji mahom drumski prevoz se ne dotira iz budzeta milionima, vec se trzisno pokriva iz cene karata?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sve je to skupo ali je najskuplje ne postojanje adekvatnog javnog saobracaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446032#p446032:2zq0zzdw je napisao(la):
vranac » 13 Апр 2017, 00:47[/url]":2zq0zzdw]Svi koji govore o ceni metroa govore samo o ceni izgradnje linije, a niko o ceni eksploatacije. Metro ce praviti daleko vece minuse nego dosadasnji vidovi prevoza. Tu ce biti potrebni milioni i milioni samo na odrzavanje koji nikada nece moci iz cene karata da se isplate. To se mora uzeti u obzir. Izgleda da je Belam bio jedina sansa da Beograd dobije barem delom ukopanu liniju gradskog prevoza.

експлоатација метроа, по превезеном путнику, је јефтинија од аутобуса
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446032#p446032:jx5az03j je napisao(la):
vranac » 13 Apr 2017 12:47 am[/url]":jx5az03j]Svi koji govore o ceni metroa govore samo o ceni izgradnje linije, a niko o ceni eksploatacije. Metro ce praviti daleko vece minuse nego dosadasnji vidovi prevoza. Tu ce biti potrebni milioni i milioni samo na odrzavanje koji nikada nece moci iz cene karata da se isplate. To se mora uzeti u obzir. Izgleda da je Belam bio jedina sansa da Beograd dobije barem delom ukopanu liniju gradskog prevoza.


Meni je Pantograf sve to lepo objasnio ovde:

viewtopic.php?f=18&t=399&hilit=metro&start=11575

Evo citiraću ga (nadam se da mi neće zameriti):


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=323465#p323465:jx5az03j je napisao(la):
Пантограф » 20 Mar 2015 01:34 pm[/url]":jx5az03j]Дакле, овако.

Према "Ежисовој" студији, по реализацији прве фазе прве линије метроа (Творничка - Вуков споменик, са краком до Ж. ст. Нови Београд), с минималним интервалом слеђења возова од 4 минута и радним временом од пет ујутро до поноћи, уз укупно 179 ангажованих радника, цена возног километра је 4,5 евра.

У оквиру те суме, највећи издаци су за плате запослених (бруто зарада машиновође је, например, процењена на 10.500 евра годишње) и за резервне делове возила.
Остале ставке су: електрична енергија за вучу и друге електро-системе (веома мали трошак, супротно од аутобуса), резервни делови за инфраструктуру, снабдевање канцеларија и осигурање.

Дугорочно, по завршетку прве линије (Творничка - Устаничка, са краком до Блока 45), са композицијама на свака три минута у "шпицу" и 303 запослена, цена операција пада на 3,9 евра по возном километру.

Трошковник је прављен тако што су цене очекиване у Француској помножене коефицијентом 0,7.
С обзиром да град за БГ:воз, мање ефикасан шински систем са веома застарелим возилима, Железницама Србије плаћа нешто више од 4 евра/км, рачуница је вероватно реална - у сваком случају, одступања нису велика.

Сад долазимо до кључне ствари.
Укпупна цена функсионисања прве линије са два крака на дневном нивоу је макс. 30.000 евра. Према јуче објављеним подацима, линије ЈГП које би услед њене изградње биле укинуте или скраћене (16, 95, 65, 7, 75 итд.), или би изгубиле део путника (17), дневно превозе бар 400.000 путника! Најједноставнија могућа математика каже да би и мање од 0,1 евра (12 динара) по превезеном путнику било довољно да се покрију оперативни трошкови метроа.



Када је реч о исплативости постојећих система, уопштено, метро и шински системи у Северној Америци не покривају ни оперативне трошкове (али има изузетака, рецимо ванкуверски "Скај трејн", што пише и на Википедији), европски покривају оперативне али не и капиталне трошкове (осим лоше пројектованих и прекратких, претежно у Русији), док је у највећим градовима Азије метро у потпуности профитабилан.

Инк, за Беч не могу да ти понудим неки документ - јер не знам немачки - али можеш да ми верујеш на реч, пошто су ми, у директном разговору, о томе (на енглеском) причали члан градске владе задужен за урбанизам (и даље је на тој функцији) и први оперативац предузећа "Винер линијен", тамошњег ГСП-а.


У нашим условима, намеће се закључак: са аутобуским превозом у овој мери злоупотребљеним, неефикасним и нерентабилним (ниједна линија у 12-милионском Паризу нема ни приближно путника као 95, а најоптерећенију - ПЦ - су већ претворили у трамвај), готово да је криминал - не улагати у метро и остале шинске системе. Висока цена изградње не може да буде изговор, а уз рационалан концепт, као у Софији (надземно свуда где може) Београд не би, током отплате кредита, морао да доплаћује годишње више од 15-20 милиона евра.
Толико новца имамо и свако ко каже другачије није у праву. Ово је већ предугачак пост да причамо о другим позитивним ефектима изградње метро система.

Crvenom bojom sam označio najbitniji deo.
 
Зар стварно мислиш када ти студију прави неко као Ежис да ће да ти каже немојте то ви немате пара то је скупо. Наравно да ће да ти прода причу да ћеш и да зарадиш.

Ево ти финансијских резултата Порто Метроа, који је вид лаке градске железнице:

As of 2007, the total cost of Porto Metro mass transit public transport system stands on 3,500 million euros - over 1% of Portugal's GDP. The first phase of the project alone, which was led by the mayors of several Grande Porto (Greater Porto) municipalities including Valentim Loureiro as a chairman of the state-owned company, was 140% more expensive than initially planned which means a slippage of over 1,500 million euros. The Porto Metro state-owned company has reported losses every year, reaching a record loss of 122 million euros in 2006.[2][3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Porto_Met ... al_results
 
А, ако погледаш боље на википедији, видићеш да метро/трамвај у Порту, на читавој мрежи од шест линија, једва да има 150.000 путника дневно. Поређења ради, београдски аутобус 95 има више од 90.000 путника дневно, линија 23 има мало мање, па је јасно да оглед из Порта, града величине Загреба, не може да важи у Београду.

У Прагу, граду величине Београда, три линије метроа превозе милион и по путника дневно, дакле десет пута више од тога у Порту, чиме и рачуница постаје битно другачија...

https://en.wikipedia.org/wiki/Prague_Metro
 
E, dobro se uhvati Praga... Na žalost, ni u ekonomskom, ni u urbanističkom, ni civilizacijskom smislu se ne možemo porediti sa Pragom. Oni su metro uveli kao ojačanje već postojeće dobro razvijene tramvajske mreže, mreže prigradskih i međugradskih železnica. Recimo Smichov, koji bi uslovno mogli porediti sa Zemunom, nikada nije ukidao tramvaj, železnička stanica je blizu, gde je bila vekovima, a na trgu Andel imaš utisak da si u centru nekog drugog grada, a ne na širem području Praga.

Idi kod kazandžije, da sklepa krunu, kod zlatara da je pozlati, i sutra si kralj, ali sutra.... malo. A u Pragu, tramvaj u centru prolazi kroz sokake a la Resavska, gde je dozvoljen prolazak automobilima, ali ih je malo, zbog u našim uslovima, bezobrazne, a u njihovim uslovima opravdano previsoke cene parkinga. Sam tramvaj se kreće dosta brzo, nigde se ne zaustavlja duže od 30 sekundi, u retkim izuzecima, čak i čitavih 60 sekundi, a preko većine semaforizovanih raskrsnica prolazi bez zaustavljanja. Sistem je napravljen tako da šinskim prevozom možeš stići bukvalno svugde, sa najviše jednim presedanjem.
 
Vrh