Šta je novo?

Metro

Е, па, Кало, тачно: Праг је цивилизација.
Зато треба да се угледамо на цивилизацију, а не на пустињу и њен урбанизам.
 
Trebamo obrazovane i postene ljude na odgovornim mjestima a lopove, samozive i sebicne interesdzjije odstraniti iz drustva. No ovi prvi i kad ih ima odose u inostranstvo. Neka nam je Bog na pomoci da vaskrsnemo kao narod ako ne na ovaj danasnji uskrs onda na neki drugi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446547#p446547:3rgv0fyr je napisao(la):
Karlo del Ponte » 15 Apr 2017 10:53 pm[/url]":3rgv0fyr]
Idi kod kazandžije, da sklepa krunu, kod zlatara da je pozlati, i sutra si kralj, ali sutra.... malo. A u Pragu, tramvaj u centru prolazi kroz sokake a la Resavska, gde je dozvoljen prolazak automobilima, ali ih je malo, zbog u našim uslovima, bezobrazne, a u njihovim uslovima opravdano previsoke cene parkinga. Sam tramvaj se kreće dosta brzo, nigde se ne zaustavlja duže od 30 sekundi, u retkim izuzecima, čak i čitavih 60 sekundi, a preko većine semaforizovanih raskrsnica prolazi bez zaustavljanja. Sistem je napravljen tako da šinskim prevozom možeš stići bukvalno svugde, sa najviše jednim presedanjem.


A kod nas je plasirana pogrešna teza da je najveći neprijatelj izgradnje metroa tramvaj. Jovin kada nastupa na televiziji uvek prvo udari po tramvaju. Dok je realnost da bi Beograd trebalo da širi postojeću tramvajsku mrežu nezavisno od buduće izgradnje metroa.
 
Tačno tako. Paralelno sa gradnjom prve faze prve linije (normalne prve linije, ne ove Siniše Malog za Makiško polje), dakle, trase Stari merkator (Tvornička) - Vukov spomenik, trebalo bi:

- Produžiti tramvaj od Bogoslovije do Mirijeva;
- Napraviti podzemnu tramvajsku deonicu Slavija - 27. marta, sa podzemnom stanicom kod Pravnog;
- Spojiti tramvajem Most na Adi sa centrom Zemuna, kroz Bulevar umetnosti, Trešnjinog cveta i Bulevar NT + krak od FDU-a Milankovićevim bulevarom, Tošinim bunarom i Vojvođanskom;
- Povezati tramvajem Opštinu NB sa Studentskim gradom i Bežanijskom kosom.

Uz to, maksimalno koristiti stanicu Vukov spomenik za prigradske železnice na šest pruga: za Batajnicu, Pančevo, Višnjicu, Lazarevac, Mladenovac i Železnik. Poželjna je i gradnja podzemne stanice Čubura.

Tako bismo umesto jedne metro linije, ekspresno dobili integrisanu mrežu šinskog saobraćaja koja bi opslužila veliki deo grada, odnosno, ono što je Karlo u jednom od postova iznad opisao, a što postoji npr. u Pragu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446779#p446779:2yyure43 je napisao(la):
vranac » 17 Apr 2017 01:53 pm[/url]":2yyure43]
A kod nas je plasirana pogrešna teza da je najveći neprijatelj izgradnje metroa tramvaj. Jovin kada nastupa na televiziji uvek prvo udari po tramvaju. Dok je realnost da bi Beograd trebalo da širi postojeću tramvajsku mrežu nezavisno od buduće izgradnje metroa.
Комплетна неистина. Јовин не пласира ништа слично томе, напротив и сам је заговорник ширења трамвајске мреже и интеграције са метроом. Он само на сваком наступу препричава тај трагични догађај из 1982. године када су средства за метро преусмерена у ширење претходно осакаћене трамвајске мреже Тако да није Јовин тај који наводи да је трамвај препрека за метро већ је Вукан Вучић 1982, године управо трамвајем стопирао почетак градње метроа. Тако смо дошли у позицију да у 21. век улазимо и без започетог метроа и без пристојног рамвајског система, који је данас, 2017. године вероватно најнеефикаснији и најнеисоришћенији трмаајски систем у Европи.
 
Novi pokusaj, jace i ludje :)

Recimo da skupimo sredstva za jedan metro most i nekoliko kilometara tunela, odradimo sto se moze, pa onda fazno nastavljamo dalje, koje bi bile prve trase?

Predlazem koridor u obliku slova T gde osovina istok-zapad (bulevar AVNOJA) udara u osovinu sever-jug (Savska).

Na obe osovine ima dovoljno prostora da se napravi cetvorokolosecni koridor kako bi po dve linije mogle tuda da protutnjaju neometano.

Sve je nadzemno osim tunela ispod Terazija.

Na taj koridor kace se sa vremenom po dva kraka na svakom kraju i dobijamo 3 nezavisne linije:

Linija 1
Blokovi - IMT - Arena - Blok 18 - BnV - Terazije - Vuk - Konjarnik - Ustanicka - Mirijevo

Tuneli ispod centra i Mirijeva

Linija 2
Ada Huja - Pancevacki most - Terazije - Sajam - Banovo brdo - Cerak

Tuneli ispod Terazija i Banovog brda


Linija 3
Zemun - Arena - BnV - Klinicki centar - Autokomanda - Jerkovic - Stepa

Linija je nadzemna svuda osim u Zemunu

Integracija sa bg:vozom dabome.

A na sve to kao slag na torti kruzna linija Banat-Srem-Sumadija, pedesetica na steroidima !

metro-beograd-2017-april-5.png



Sa postojecim bg:vozom + T koridorom pokrivamo glavne osovine grada:

2 osovine istok-zapad
2 osovine sever-jug u starom gradu
Luk Zemun - Blokovi na NBGD
Veze za Mirijevo i Jerkovic/Vozdovac
Kruzna veza gusto naseljenih obodnih krajeva i prigradskih terminala

metro-beograd-2017-april-6.png



To se zove zaokruziti pricu :D :vops:
 
Добар план Зидар, допада ми се идеја генерално, с тим што бих ја можда избацио једну станицу на зеленој линији, и то мостар, чисто зато што ми се чини да ту и нема баш места да буде метро станица, а станица амфитеатар је сасвим довољно близу. Moжда евентуално ако буде позиционирана негде у парку Газела. Мада и премошћавање свих петљи и надвожњака на аутокоманди ми се исто чини као поприличан изазов.

Ево сад ми паде једна идеја на памет, укопавање трамваја као вид преметроа, горе је већ поменута укопана траса од Славије до 27. марта са подземном станицом, а ја бих ту осовину продужио у правцу Делиградске, куда би трамвај исто ишао подземно са станицом испод КЦС, затим премошћавање аутопута и онда стајалиште испод или изнад прокопа, и одатле два крака везе - један према Аутокоманди, а други према УМП тунелу, и онда кроз тунел право до моста на Ади и ка НБГу (уз могуће нове краке према Бежанији и Земуну).
 
Београду не треба преметро, већ прави метро. укопавање трамваја треба да буде независно од метроа, и то само на најкритичнијим деоницама и раскрсницама, као нпр. код Вуковог споменика, Милутина Миланковића и АФБ, затим АФБ и Јурија Гагарина, Јураија Гагарина и Омладинских бригада
 
Kako bi to zakopavanje kod vuka izveo daj za pocetak da im se da signalna prednost nije to naucna fantastika ili mozda jeste
 
мислим да је изводљиво. трамвај се у Булевару спусти на раван са раскрсницом Рузвелтове и Краљице Марије, а са те раскрснице трамвај у нивоу улази у тунел. не могу сада да цртам, ако се сетим нацртаћу
 
Jedino mesto gde ima smisla da tramvaj ode pod zemlju je kroz brdo izmedju Ustanicke i Mirijeva. Na svim ostalim trasama bastice i nagazni semafor su vise nego dovoljni.

Tramvajima je mesto na povrsini, a metrou pod zemljom ili na stubovima.
 
Dzoni nemoze zbog postojecih objekata pod zemljom z stanice vukov spomenik
 
Ok, recimo da sutra gradska vlast objavi plan metroa koji je onaj koji je već nekom vreme najavljivan na pravcu Makiš- Pančevački most.
Šta onda činimo? Kukamo na forumu, crtamo neke imaginarne ŠBKB planove ili nešto treće?
 
Може. Када сам упозоравао да претходни, веома смислен план метроа (ако неко мисли да ћу то поново образлагати, вара се - нећу, нек листа топик до миле воље) треба подржати, а не у адолесцентском фазону истрајавати на будалаштинама, кука и мотика се удружила да докаже супроптно.

Сад кад деобијемо метро за Чукарицу који обезбеђује директну вожњу за 10.000 Чукаричана, а 100.000 мора да преседа - нема љутиш. То вам је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446809#p446809:2wss1u1v je napisao(la):
zidar » 17 Apr 2017 05:36 pm[/url]":2wss1u1v]
metro-beograd-2017-april-5.png

Dobar je plan jer sa 4 linije se pokriva ceo grad. Ali mi se ne svidja sto usvaja ideju nove vlasti da je BG na vodi centar gde treba da se ukrstaju sve linije.
 
Svaki plan linija beogradskog metroa po kojem niti jedna linija ne prolazi kroz buduću glavnu železničku stanicu Prokop i kroz buduću glavnu autobusku stanicu i sekundarnu železničku stanicu na NBG je po meni totalni promašaj.
 
Slazem se.
Porazavajuce je da druga linija ne pokriva Prokop, Slaviju, Kralja Milana, Terazije gde se moze presedati za bnv kome je do odlaska tamo. Primarno direktno pokrivanje bnv-a treba da bude iz pravca Novog Beograda dok druga linija treba da pokrije iznad navedene tacke i pravce.
 
знате и сами да је Зидар противник Прокопа као главне станице, зато га увек и обилази
 
Zidar će dobiti ponudu koju neće moći da odbije pa će pokriti Prokop :D
Cenim njegovu radikalnost jer nije konformista kao većina našeg naroda, ali se bojim da neće imati izbora u vezi Prokopa kada bude gotovo premeštanje stanice na Prokop. Za sada još uvek protestuje protiv premeštanja ignorisanjem Prokopa što je sasvim legitimno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447274#p447274:1gnxl1jh je napisao(la):
Stomatolog » Čet Apr 20, 2017 1:23 am[/url]":1gnxl1jh]Svaki plan linija beogradskog metroa po kojem niti jedna linija ne prolazi kroz buduću glavnu železničku stanicu Prokop i kroz buduću glavnu autobusku stanicu i sekundarnu železničku stanicu na NBG je po meni totalni promašaj.
Igor":1gnxl1jh je napisao(la):
Slazem se.
Porazavajuce je da druga linija ne pokriva Prokop, Slaviju, Kralja Milana, Terazije gde se moze presedati za bnv kome je do odlaska tamo. Primarno direktno pokrivanje bnv-a treba da bude iz pravca Novog Beograda dok druga linija treba da pokrije iznad navedene tacke i pravce.

*kasalj* *kasalj*

Bl3CB3o.jpg



S time da bi za pocetak bilo dovoljno da se izgradi M2 do Prokopa te M1 od Zemuna do Ustanicke

Ovo ostalo je samo da postoji plan po kojem se i grad moze dalje razvijati, bolje je imat plan nego nemat, pa makar se cinio nemoguc na pocetku
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447322#p447322:3299eg4j je napisao(la):
ValterUdarnik » April 20th, 2017, 10:38 am[/url]":3299eg4j]
Bl3CB3o.jpg


S time da bi za pocetak bilo dovoljno da se izgradi M2 do Prokopa te M1 od Zemuna do Ustanicke

Ovo ostalo je samo da postoji plan po kojem se i grad moze dalje razvijati, bolje je imat plan nego nemat, pa makar se cinio nemoguc na pocetku
Planova za širenje trolejbuske i tramvajske mreže imamo na pretek , pa vidimo da se grad uopšte nije razvijao po tim planovima. Evo najsvežiji i većini najbliži plan , širenje tramvajske mreže kroz Bulevar Zorana Đinđića , sredinom bulevara. Godinu , a možda i nešto kraće , plan nove mreže linija je preinačen u parking mesta koja se naplaćuju. Toliko o ovoj temi.
 
Danasnji dan je jasan pokazatelj koliko je Beogradu potreban metro. Odrzavanjem Beogradskog maratona pola grada je bilo zatvoreno da ne kazem odseceno od sveta,a kako se "danas" radi i vikendom veliki broj ljudi nije uspelo na vreme da dodje do svog radnog mesta,dok oni koji nisu radili za vikend, a imali su privatne obaveze koje mogu da obave samo danas (nedelja se bar jos uvek postuje,kako gde) nisu mogli to da ucine... Da ne duzim previse zamislite kako bi danas bilo sve lakse i jednostavnije da Beograd ima metro niko ne bi kukao...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh