Poslednji put sam se malo opustio sa predlogom za metro pa ubacio cak 4 linije. Sto je mnogo, mnogo je.
Evo jedne malo skromnije verzije za 3 linije metroa i tesnom integracijom sa bg:vozom:
Linija 1
Blokovi - Terazije - Jerkovic
Osovina gradskog prevoza.
- Vezuje Blokove i Zeznicku/Autobusku stanicu NBGD sa centrom
- Spaja obalu Save i vrh grebena na Terazijama
- Preskace usko grlo Crvenog Krsta i spaja Konjarnik, Medak i jerkovic sa centrom
- Veza sa bg:vozom na NBG i Vukovom spomeniku
Po Novom beogradu linija ide na stubovima, preko Save mostom a od Stajge do Konjarnika tunelom
Aktivira se urbanizacija IMT-a, okoline z. st. NBGD i starog sajmista a moze i blok izmedju SIV-a i Usca kojom se pokriva trosak izgradnje i zaradjue dovoljno za sledecu liniju.
Linija 2
Cukarica - Terazije - Karaburma
Linija mahom prati trasu postojeceg zeleznickog koridora uz tunele ispod Banovog brda i ispod Terazija.
Od Karadjordjeve do Terazija linija 2 ide tacno ispod linije 1 i imaju 2 zajednicke stanice za lakse presedanje i komotnu vezu izmedju grebena i obale.
Pokriven je najprometniji saobracajni pravac Cukarica-Centar i usko grlo Radnicke/Voj. Misica.
Aktivira se urbanizacija Hipodorma i Luke Beograd uz neizbezni Beograd na Vodi.
Veza sa bg:vozom kod Pancevackog mosta i Sajma (nova stanica na mostu)
Linija 3
Zemun - Autoput - Mirijevo
Linija 3 je nesto poput danasnjeg busa 17, transverzala istok-zapad na obodu centra grada.
U Zemunu je bitno da metro ode dalje od uskog grla Glavne, to jest da se popne izvise Gardosa. Kuda ce dalje i da li ce nije toliko bitno.
Od Centra Zemuna ide preko opstina NBGD do Autoputa, a onda pravac istok.
Linija prati koridor autoputa na stubovima posredini ili sa strane a svaka stanica vezuje blokove sa obe strane procepa.
Most nizvodno od Gazele, veza sa linijom 2 kod Mostara pa dijagonalno na BIP i Prokop. Da Prokop, vezan je, kako ne bi bio, samo malo kasnije nego ocekivano.
Dalje stanica na Autokomandi koja kupi sve tokove sa juga pa trasa uz autoput sve do Konjarnika.
Odatle tunel preko Ustanicke (potez 300) pravo u Mirijevo da naselje napokon dobije izlaz iz kotline.
Autoput i gazela pucaju po svim savovima, vreme je da se napravi prava magistrala istok-zapad.
Aktivira se urbanizacija BIP-Prokop, Autokomande i Mokroluske doline.
- - -
Metro ima tri cilja, i sva tri su podjednako bitna.
Sa jedne strane treba da omoguci postojece potrebe za brzim i pouzdanim kretanjem, to jest da zameni dosadasnje automobile i autobuse i pokrije glavne saobracajne pravce - Brankov most, Gazela, Bul V. Misica.
Drugi cilj je da omoguci veze koje saobracajna mreza ne omoguca, na primer obala-greben ili Dunav-Sava.
Trece je da omoguci dalji razvoj grada i mnogo vecu gustinu stanovanja i aktivnosti.
Sadasnji saobracaj moze da se resi autobusima i zutim trakama, nije potreban metro, ali ako hocemo da imamo gusci i efikasniji grad a ne udzerice i Kaludjerice, onda nam je metro jedini spas.
Ajd ziveli
.