Šta je novo?

Metro

Ne znam. Vlasti ne otkrivaju detalje a pretpostavljam iz razloga sto ni sami jos ne znaju.

Mozda nesto ovako...

 
Ako ta linija iz Makisa zaobidje Vidikovac, Cerak, Zarkovo, Banovo brdo bolje i da je ne grade
 
Rećiću ponovo, kao Rakovčanin. Rakovici NE TREBA metro. Već imamo dva šinska sistema koja su jedva nešto iskorišćena. I kad bi se uz mnogo manja ulaganja nego metro ti sistemi osposobili za brz i efikasan gradski prevoz imali bismo de fact metro vezu sa gradom.
 
@tragac, to bi uslovno bilo tačno da si uračunao faktor Kanarevo Brdo/Miljakovac (naročito Miljakovac 2 i 3), koji su prilično udaljeni od oba šinska sistema. Ako bi išla neka vrlo frekventna feeding linija, to bi bilo tačno, u suprotnom, aktuelne bus veze sa gradom ostaju kao rešenje.

EDIT: Mada, Miljakovac 3 se skoro spojio sa Jajincima. Ako bi pustili neku BG voz liniju dotle, bila bi druga priča :D
 
Miljakovcu 3 i Jajincima bi trebao bulevar dolinom potoka koji ih spaja sa Banjicom. A tu bi opet nastajao haos. Zato autobus ili minibus + voz i tramvaj je nešto što se može pripremiti već za novi red vožnje 1.9.2017. sa pojačanjem tramvaja i minimalnim troškovima, a korz par godina kad se uradi rasputnica G-Resnik i sa vozom, što se koliko znam već planira, mislim na vezu naselja i pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438523#p438523:syk9nqd1 je napisao(la):
tragac » Sre Mar 08, 2017 8:40 pm[/url]":syk9nqd1]Rećiću ponovo, kao Rakovčanin. Rakovici NE TREBA metro. Već imamo dva šinska sistema koja su jedva nešto iskorišćena.
Ovo je potpuno tacno, tramvaj je neiskoriscen jer, osim u spicu, nema ko da ga koristi, a vec izvesnim vracanjem bg voza, br putnika ce se drasticno smanjiti.
Ideja da miljakovac 2 i 3 prvo koriste autobus koji bi ih vozio u suprotnom smeru od grada, da bi u topciderskoj dolini hvatali tramvaj, je vise nego sumanuta.
Takva varijanta je primenljiva za prigradsku zeleznicu, za tramvaj svakako nije.
 
Pa primjenjljiva je i na tramvaj okretnica 3 i 12 na bogosloviji sa buseva se prelazi na tramvaj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438566#p438566:342ipwai je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Mar 2017 01:30 am[/url]":342ipwai]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438523#p438523:342ipwai je napisao(la):
tragac » Sre Mar 08, 2017 8:40 pm[/url]":342ipwai]Rećiću ponovo, kao Rakovčanin. Rakovici NE TREBA metro. Već imamo dva šinska sistema koja su jedva nešto iskorišćena.
Ovo je potpuno tacno, tramvaj je neiskoriscen jer, osim u spicu, nema ko da ga koristi, a vec izvesnim vracanjem bg voza, br putnika ce se drasticno smanjiti.
Ideja da miljakovac 2 i 3 prvo koriste autobus koji bi ih vozio u suprotnom smeru od grada, da bi u topciderskoj dolini hvatali tramvaj, je vise nego sumanuta.
Takva varijanta je primenljiva za prigradsku zeleznicu, za tramvaj svakako nije.
Ово су нагађања. Рецимо, већ из Ресника јако пуно људи преседа на трамвај, и то са 47-ице, скоро трећина. Када смо вршили анкетирање у Реснику, јако важна жалба је било што из правца Раковице не постоји обједињено стајалиште 47 и 504 у Раковици за преседање са тројке. Када би био 48л на 15 минута до по-здравој-логици-неопходног аутобуског терминала Железничка станица Раковица, наравно да би много Миљаковчанки и Миљаковчана ишао у бржи и удобнији превоз, непретрпан и поуздан фидер аутобус, и трамвај. Упућенији знају да су на линијама 47 и 48 изостајања по 3-4 узастопна поласка и долазак конвоја фолклор. Колико год га ми волели, воз покрива јако ограничен број дестинација, и техничке предиспозиције система су такве да много већи значај може имати у приградском него у градском превозу.

А како је тема МЕТРО, да, постоји здрава основа да Раковицу закачи бар нека метро станица. Док је Јовинова екипа на западу на метро везала и Железничку станицу Земун, и Железничку станицу Нови Београд, није им пало на памет да вежу Раковицу или Ресник ради обједињене јужне преседачке тачке, ради брзих и крактких кретања возовима са југа за јужне делове града. Рецимо, живиш у Сопоту, радиш у Жаркову, и да не мораш ка центру Београда па да се враћаш. Ја сам сам раније предлагао трамвај-лакошински систем Баново брдо - Скојевско насеље - Канарево брдо - Бањица - Трошарина, јер је бољи од метро-а у савладавању висинских разлика, ниже инвестиције, а ток није тако интензиван (пуних 12 соло 50-ица на сат, са по 100-тинак путничких места, не значи да има преко 10.000 путника на сат, чак ни са потиснутом тражњом). Али чак и да се то изгради, пожељно је од Петловог брда направити везу са Железничком станицом Ресник. Поред свега, тамо постоје одлични услови да се формира метро-депо.
 
Mislim da bi bilo potrebno više vremena i razmišljanja uložiti u najavljene linije i smerove (prva linija Ada Huja - Makiško polje i druga linija Ustanička - Stari Merkator), a ne razmišljati o linijama koje nisu ni najavljene što znači da će doći možda na red za više od 10 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438510#p438510:2lksy7st je napisao(la):
Igor » 08 Mar 2017 07:08 pm[/url]":2lksy7st]Ako ta linija iz Makisa zaobidje Vidikovac, Cerak, Zarkovo, Banovo brdo bolje i da je ne grade


Људи, не знам зашто нагађате куда ће линија ићи, кад је то не тако давно саопштио наш мили градоначелник. Дакле: Ледина на Макишком пољу - Баново брдо - Сајам - Ледина Београд на води - Трг републике - Булевар деспота Стефана - Панчевачки мост - Ледина Ада хуја (- Миријево).

Да, заобићи ће и Видиковац, и Церак, и Жарково, заобићи ће насеља у којима живи 100.000 људи, да би омогућила Карићу или неком сличном козачком атаману да гради 100.000 квадрата на ледини. И да увећа богатство, а народ нек преседа, и нек му имовина (станови и куће) губи на вредности.

Ако се мене пита, за ово треба на улицу - са друге стране, архитекте широм света овакве пројекте просто обожавају, пошто они у принципу више воле град који може да буде, од постојећег града. Зато на форуму Беобилд не треба очекивати разуман и сврсисходан компромис ни у овом случају.
 
bez brige sto se ovoga tice, ovi nece biti u prilici da se bave beogradskom metro mrezom sem eventualno ako se bude kopalo krampovima a odredjeni broj trenutnih funkcionera bude zaduzio po jedan primerak kod dezurnog strazara
 
Kako je odluceno da nema parlamentarnih izbora, tako nema ni price o metrou :) Cekamo sledece izbore da nas farbaju.
 
Meni se čini da ova linija Makiš - Karaburma uopšte nije nova. Ona potiče iz 1985 kada je predstavljena BETRAS-ova studija. Tadašnji GSP je izdao svoju viziju za 2000 godinu i predvideo je dve linije. I to samo "ako bude bilo potrebe". Evo vam i karta tog plana.
Svojevremeno je i Direktor otvorio topic BETRAS, međutim slike su izbrisane. Bilo bi dobro ako još ima skenirane stranice i postavi onu "konačnu". Na njoj je ako se ne varam isti projekat metroa i pod istim uslovima. Čisto da uporedimo.
Bojim se da je sadašnja vlast samo kopirala ovau ideju i prolagodila ga svojim "potrebama".
20170314148951031590516.jpg
 
Da imamo ovako bogatu tramvajsku mrežu nebi morali ni da gradimo metro...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439970#p439970:176fzn0q je napisao(la):
Stomatolog » Uto Mar 14, 2017 3:48 pm[/url]":176fzn0q]Da imamo ovako bogatu tramvajsku mrežu nebi morali ni da gradimo metro...

Pa sad, morali bismo u jednom trenutku ako bismo želeli da pogustimo poslovno-komercijalne centre (staro jezgro, NBG...) i zaustavimo bespotrebno širenje izgrađene zone beograda. Jednom rečju - da podignemo efikasnost, a smanjimo ukupne troškove funkcionisanja grada.

Ali da, ne odmah.
 
Па већ постоји у плану да се продужи трамвај све до ММЛ-а, мада вероватно ће то да ураде за једно 5000 година
 
http://bulevar.b92.net/bizar.php?yyyy=2017&mm=03&dd=21&nav_id=1242282":1mtq9e6e je napisao(la):
Ako ste se pitali kako su stanari to podneli i da li su se žalili, odgovor je – ne! Štaviše, oni ističu da buka uopšte nije preterana, a takođe im je ovaj položaj praktičan jer im je stanica u zgradi. Kod nas verujemo da komšije ne bi bile tako tolerantne prema liniji metroa koja "prodire" u zgradu na svakih par minuta...

http://www.urbanrail.net/as/cn/chon/chongqing.htm
Ovo je Chongqing monorail, linija 2, Liziba stanica. Radi se o ALWEG tipu monorejla, koji koristi gumene točkove, pa je zato "tiši". Na wikipediji piše da stanica ima ugrađenu posebnu opremu koja redukuje buku.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ygrNedI7l8c[/youtube]
 
код нас би, у таквој згради, исекли струјни доводни кабл са ЕДБ-а и накачили би на ово чудо
 
Poslednji put sam se malo opustio sa predlogom za metro pa ubacio cak 4 linije. Sto je mnogo, mnogo je.

Evo jedne malo skromnije verzije za 3 linije metroa i tesnom integracijom sa bg:vozom:

metro-beograd-2017-april.png


Linija 1
Blokovi - Terazije - Jerkovic


Osovina gradskog prevoza.
- Vezuje Blokove i Zeznicku/Autobusku stanicu NBGD sa centrom
- Spaja obalu Save i vrh grebena na Terazijama
- Preskace usko grlo Crvenog Krsta i spaja Konjarnik, Medak i jerkovic sa centrom
- Veza sa bg:vozom na NBG i Vukovom spomeniku

Po Novom beogradu linija ide na stubovima, preko Save mostom a od Stajge do Konjarnika tunelom
Aktivira se urbanizacija IMT-a, okoline z. st. NBGD i starog sajmista a moze i blok izmedju SIV-a i Usca kojom se pokriva trosak izgradnje i zaradjue dovoljno za sledecu liniju.

Linija 2
Cukarica - Terazije - Karaburma


Linija mahom prati trasu postojeceg zeleznickog koridora uz tunele ispod Banovog brda i ispod Terazija.
Od Karadjordjeve do Terazija linija 2 ide tacno ispod linije 1 i imaju 2 zajednicke stanice za lakse presedanje i komotnu vezu izmedju grebena i obale.

Pokriven je najprometniji saobracajni pravac Cukarica-Centar i usko grlo Radnicke/Voj. Misica.
Aktivira se urbanizacija Hipodorma i Luke Beograd uz neizbezni Beograd na Vodi.

Veza sa bg:vozom kod Pancevackog mosta i Sajma (nova stanica na mostu)


Linija 3
Zemun - Autoput - Mirijevo


Linija 3 je nesto poput danasnjeg busa 17, transverzala istok-zapad na obodu centra grada.
U Zemunu je bitno da metro ode dalje od uskog grla Glavne, to jest da se popne izvise Gardosa. Kuda ce dalje i da li ce nije toliko bitno.
Od Centra Zemuna ide preko opstina NBGD do Autoputa, a onda pravac istok.
Linija prati koridor autoputa na stubovima posredini ili sa strane a svaka stanica vezuje blokove sa obe strane procepa.
Most nizvodno od Gazele, veza sa linijom 2 kod Mostara pa dijagonalno na BIP i Prokop. Da Prokop, vezan je, kako ne bi bio, samo malo kasnije nego ocekivano.
Dalje stanica na Autokomandi koja kupi sve tokove sa juga pa trasa uz autoput sve do Konjarnika.
Odatle tunel preko Ustanicke (potez 300) pravo u Mirijevo da naselje napokon dobije izlaz iz kotline.

Autoput i gazela pucaju po svim savovima, vreme je da se napravi prava magistrala istok-zapad.

Aktivira se urbanizacija BIP-Prokop, Autokomande i Mokroluske doline.

- - -

Metro ima tri cilja, i sva tri su podjednako bitna.

Sa jedne strane treba da omoguci postojece potrebe za brzim i pouzdanim kretanjem, to jest da zameni dosadasnje automobile i autobuse i pokrije glavne saobracajne pravce - Brankov most, Gazela, Bul V. Misica.

Drugi cilj je da omoguci veze koje saobracajna mreza ne omoguca, na primer obala-greben ili Dunav-Sava.

Trece je da omoguci dalji razvoj grada i mnogo vecu gustinu stanovanja i aktivnosti.
Sadasnji saobracaj moze da se resi autobusima i zutim trakama, nije potreban metro, ali ako hocemo da imamo gusci i efikasniji grad a ne udzerice i Kaludjerice, onda nam je metro jedini spas.

Ajd ziveli :vops:





.
 
Добар концепт :kk:


Само бих продужио другу линију на оба краја, до Миријева и до Орловаче (узми у обзир да се нпр. највећи шопинг мол гради на правцу ка Орловачи, што је бар десетак хиљада путника дневно, тј. продужетак је у потпуности рентабилан, а смањује се и друмски саобраћај).

Такође, станице треба да буду гушће и у историјском центру, и у пословном центру Новог Београда - једно стајање продужава вожњу за свега 40 секунди, знатно више се губи приликом преседања или дужег пешачења, therefore:

1) Опада атрактивност историјског центра и

2) На посао на НБ се радије путује аутомобилом.
 
Vrh