Šta je novo?

Metro

План је добар ,али ових седам линија метроа можда бих смо их дочекали у новом миленијуму када бисмо открили да нам ни метро више не треба ,јер ћемо моћи да се телепромптујемо. :laugh: :kafa:
 
Pre bilo kakve price o metrou, treba napraviti studiju - zasto se Beovoz koristi sa 5% kapaciteta.

Realna cena voznje metroom u Bg. ne moze da bude manje od sadasnje cene taksija. To Vracarci i N-Beogradjani nece placati vec najsiromasniji deo Srbije- kroz raznovrsna i razgranata prelivanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447792#p447792:11zg7tnt je napisao(la):
dosen » 23 Apr 2017 05:09 pm[/url]":11zg7tnt]

Realna cena voznje metroom u Bg. ne moze da bude manje od sadasnje cene taksija.

???

Извини. Потпуно сам изненађен овом изјавом. Није ми јасно како си дошао до ток закључка.
 
dosen":fi0n9xro je napisao(la):
Pre bilo kakve price o metrou, treba napraviti studiju - zasto se Beovoz koristi sa 5% kapaciteta.

Realna cena voznje metroom u Bg. ne moze da bude manje od sadasnje cene taksija. To Vracarci i N-Beogradjani nece placati vec najsiromasniji deo Srbije- kroz raznovrsna i razgranata prelivanja.

Sadasnja cena taksija???
 
И тако смо добили метро кога нико неће користити и који ће да зврнда празан...
 
Ne znam odakle predpostavka da karta za metro treba da kosta toliko da niko od gradjana nece hteti da je plati, pa ce samim tim biti prazan?
Sent from windows phone
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447792#p447792:1msplxpo je napisao(la):
dosen » 23 Апр 2017, 17:09[/url]":1msplxpo]Pre bilo kakve price o metrou, treba napraviti studiju - zasto se Beovoz koristi sa 5% kapaciteta.

да ниси побркао лончиће, да он чини 5% капацитета јавног превоза у Београду. а и свеукупно, добро је попуњен. у шпицу људи стоје у њему, а ван шпица је скоро 70% седећих места попуњену. када би цео дан ишао на 15 минута, била би му већа попуњеност

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447792#p447792:1msplxpo je napisao(la):
dosen » 23 Апр 2017, 17:09[/url]":1msplxpo]Realna cena voznje metroom u Bg. ne moze da bude manje od sadasnje cene taksija. To Vracarci i N-Beogradjani nece placati vec najsiromasniji deo Srbije- kroz raznovrsna i razgranata prelivanja.

извини, а која је то цена? 170 динара за улаз у метро, а при излазу још 65 динара*број пређених километара?

свакаквих глупости сам се нагледао и начитао на овом форуму, али овај твој пост је ушао у Топ 3
 
Metro ide na struju koja se dobija iz domaćeg energenta, dok taksi i autobusi na naftu i gas koje skoro 100% dobijamo iz inostranstva.
Izgradnja metroa i eksploatacija istog je patrijostski čin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447910#p447910:1g4czb4y je napisao(la):
JohnnyLee » 24 Apr 2017 05:57 am[/url]":1g4czb4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447792#p447792:1g4czb4y je napisao(la):
dosen » 23 Апр 2017, 17:09[/url]":1g4czb4y]Pre bilo kakve price o metrou, treba napraviti studiju - zasto se Beovoz koristi sa 5% kapaciteta.

да ниси побркао лончиће, да он чини 5% капацитета јавног превоза у Београду. а и свеукупно, добро је попуњен. у шпицу људи стоје у њему, а ван шпица је скоро 70% седећих места попуњену. када би цео дан ишао на 15 минута, била би му већа попуњеност

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447792#p447792:1g4czb4y je napisao(la):
dosen » 23 Апр 2017, 17:09[/url]":1g4czb4y]Realna cena voznje metroom u Bg. ne moze da bude manje od sadasnje cene taksija. To Vracarci i N-Beogradjani nece placati vec najsiromasniji deo Srbije- kroz raznovrsna i razgranata prelivanja.

извини, а која је то цена? 170 динара за улаз у метро, а при излазу још 65 динара*број пређених километара?

свакаквих глупости сам се нагледао и начитао на овом форуму, али овај твој пост је ушао у Топ 3

Džoni, zar nije dosen spomenuo BEOvoz a ne BG:Voz? Dakle ne misli na to što ovaj drugi učestvuje sa 5% u javnom prevozu već što onaj prvi funkcioniše sa 5% od mogućeg sopstvenog kapaciteta. Realno BG:Voz učestvuje sa 1,2% a da je uz to još i solidno iskorišćen s obzirom na takt posebno van špica, broj stanica, nivo pouzdanosti i loš komfor putnika što zbog visokih zastarelih garnitura, što zbog neodržavanja higijene istih (mislim prvenstveno na grafite preko prozora).

Što se tiče cene ukoliko se razmišlja logikom "metro=taksi (u finansijskom smislu)" taj metro će da zvrji prazan kao i već spomenuti Beovoz. Ne samo on nego bilo koji drugi vid masovnog prevoza koji ima veći kapacitet od taksija. Jednostavno Beograd nije u finansijskoj situaciji na nivou Londona ili Tokija da bi tako nešto bilo moguće.

Pametno je postaviti pitanje da li neko zaista želi da plati vožnju u krcatom vagonu onoliko za koliko može da se vozi od vrata do vrata sedeći u luksuznom automobilu. Ovo će posebno da se odnosi na AV koja će biti svakako jeftinija od postojećeg taksija. Da li je održivo da metro bude skuplji od robataksija? Pa ukoliko nadležni žele da sahrane javni masovni prevoz onda svakako da jeste - u njihovim glavama.

Metro treba gledati kao javno dobro a ne u vidu nužnog zla ili još gore - "luksuzne alternative autobusu, tramvaju i trolejbusu" poput taksija.
 
Vec sam napisao o tome - zasto ce voznja u jednom pravcu kostati realno 500 + dinara. Verujte nama nacina da ona bude manja. Tu je cena struje zanemarljiva stavka. Najveci problem je koncepcija, fiksna cena troskova, operativni troskovi, kradja pri izgradnji, troskovi loseg upravljanja projektom, i loseg upravljanja sistemima u Srbiji. Drugim recima politicko upravljanje. Troskovi kredita od 3% su nazalost nedorzivi za Srbiju. Amortizacija (sta je to u Srbiji ) je veca za metro nego za pola infrastrukture grada.

Beovoz sam skoro koristion oko 9:30 jer je obliznja autobuska stanica bila krcata. U vagonu je bilo dvoje ljudi. Kada sam potrazio da kupim kartu, gledali su me kao duha. Cak i bez ikakvog istrazivanja, ono sto sam video goviri da je sitetm u potpunom raspadu. A da su potencijali ogromni, kao i pare potrosene na impresivnu infrastkturu koju bi pametne sredine samo pozelele.

Cak nije ni problem sto je cena 500 dinara. Problem je sto ovi sa Vracara, Liona, Starog grada, N.Beograda, Bezanijske kose - nece SIGURNO da plate tu realnu cenu karte. Ovi sa Bezanijske kose su mocniji od onih iz Vlasotinca, tako da ce Vlasotincani placati 410 dinara te karte. Dobra stvar je sto su ovi u Vl. nesvesni da placaju Vracaru da ovi budu Jevropa, a cak i kada saznaju ne mogu nista da urade, jer tamo vise nikog nece da bude da protestvuje. Na isti nacin ovu u Krnjaci subvencionisu zirafe, parkove, Dedinju i promenadu BnV, sto je i logicno je u Krnjaci na 100000 ljudi nemaju ni jedan park, promenada je kanal kod Belih Zora, a nemaju ni kanalizaciju, ni srednju skolu (iako to redovno placaju).
 
Sama nada da ce investicija u metro ikada da se vrati je suluda. Na to treba gledati kao na bespovratno ulaganje u grad Beograd. Karte da pokriju troskove eksploatacije...eventualno. Ponavljam se, dosta je vec pisano o ovome.
Sent from windows phone
 
Bespovratna ulaganja postoje samo sa tudjim parama. Vecina stvari koja nam se dogadja je posledica sto se ne zna ko daje, ko trosi pare i zasto. Najveci patriotizam danas u Srbiji je da se izborimo za cist racun po svakoj stavci. I da to teramo do kraja. Najuspesnije zemlje su one gde gradjani masovno znaju gde idu njihove pare, i pare buducih generacija.
 
Ok, da preformulisem, tvoje i moje pare od poreza ce ici u izgradnju metroa, otplacivanje kredita za metro ili kako god.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448004#p448004:151uxmdn je napisao(la):
Express » 24 Апр 2017, 16:43[/url]":151uxmdn]Džoni, zar nije dosen spomenuo BEOvoz a ne BG:Voz? ....

Беовоз/БГВ је најмање битан у целом том његовом посту. и Беовоз не постоји више, колико ја знам
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448086#p448086:190sr54r je napisao(la):
Misha V » 25 Apr 2017 12:38 am[/url]":190sr54r]Sama nada da ce investicija u metro ikada da se vrati je suluda.


Naprotiv, metro je razvojni projekat koji kao dugoročnu posledicu izgradnje istog donosi ubrzan razvoj grada u svakom smislu, a najviše u ekonomskom.

Mogućnost da ljudi dolaze lako i brzo na posao iz prigradskih naselja, kao i olakšano kretanje za sve građane (pa čak i one koji voze do posla) podiže efikasnost celog grada kao jedan ujedinjeni ekonomski sistem. Elem, što bi neko verovao meni kad na netu postoji ogromna količina podataka o tome kako se evro uložen u izgradnju metro-a vraća višestruko u gradsku kasu.

A ako ne uspete da nađete naučne studije o tome, može i lakše običnim zdravim razumom. Zašto bi, neki grad koji racionalno raspolaže svojim sredstvima (kao što je, na primer, London... ali zapravo i gomila drugih gradova širom sveta) subvencionisao ili potpuno finansirao izgradnju, proširenje i održavanje više integrisanih mreža raznih oblika šinskog saobraćaja kad je to "suludo" bacanje para?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448096#p448096:3cxywpnc je napisao(la):
Misha V » 25 Apr 2017 02:58 am[/url]":3cxywpnc]Ok, da preformulisem, tvoje i moje pare od poreza ce ici u izgradnju metroa, otplacivanje kredita za metro ili kako god.

Pa kako drugačije? Zar ne trebaju naše pare od poreza da se ulažu u projekte koji će da čine život lepšim i komotnijim (a da ne kažem perspektivnijim) za sve građane?
 
А знамо, наравно, да су Београд и Србија богатији држава/град од градова који имају/држава чији градови имају метро...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448140#p448140:q7cuf5b6 je napisao(la):
ink » Uto Apr 25, 2017 9:44 am[/url]":q7cuf5b6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448086#p448086:q7cuf5b6 je napisao(la):
Misha V » 25 Apr 2017 12:38 am[/url]":q7cuf5b6]Sama nada da ce investicija u metro ikada da se vrati je suluda.


Naprotiv, metro je razvojni projekat koji kao dugoročnu posledicu izgradnje istog donosi ubrzan razvoj grada u svakom smislu, a najviše u ekonomskom.

Mogućnost da ljudi dolaze lako i brzo na posao iz prigradskih naselja, kao i olakšano kretanje za sve građane (pa čak i one koji voze do posla) podiže efikasnost celog grada kao jedan ujedinjeni ekonomski sistem. Elem, što bi neko verovao meni kad na netu postoji ogromna količina podataka o tome kako se evro uložen u izgradnju metro-a vraća višestruko u gradsku kasu.

A ako ne uspete da nađete naučne studije o tome, može i lakše običnim zdravim razumom. Zašto bi, neki grad koji racionalno raspolaže svojim sredstvima (kao što je, na primer, London... ali zapravo i gomila drugih gradova širom sveta) subvencionisao ili potpuno finansirao izgradnju, proširenje i održavanje više integrisanih mreža raznih oblika šinskog saobraćaja kad je to "suludo" bacanje para?

Suludo je pokusavati da iz karata za metro vratis investiciju, na to sam mislio. Sa ovim sto si napisao se slazem.



ink":q7cuf5b6 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448096#p448096:q7cuf5b6 je napisao(la):
Misha V » 25 Apr 2017 02:58 am[/url]":q7cuf5b6]Ok, da preformulisem, tvoje i moje pare od poreza ce ici u izgradnju metroa, otplacivanje kredita za metro ili kako god.

Pa kako drugačije? Zar ne trebaju naše pare od poreza da se ulažu u projekte koji će da čine život lepšim i komotnijim (a da ne kažem perspektivnijim) za sve građane?

Ja sam ozbiljno govorio ovo o porezu, to je odgovor clanu Dosen koji pominje neke tudje pare.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448198#p448198:93lf01vr je napisao(la):
Misha V » 25 Apr 2017 05:28 pm[/url]":93lf01vr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448140#p448140:93lf01vr je napisao(la):
ink » Uto Apr 25, 2017 9:44 am[/url]":93lf01vr]

Suludo je pokusavati da iz karata za metro vratis investiciju, na to sam mislio. Sa ovim sto si napisao se slazem.

Ok, kapiram, izgleda da se u principu dobro slažemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448165#p448165:kt22oim0 je napisao(la):
Пантограф » 25 Apr 2017 01:26 pm[/url]":kt22oim0]А знамо, наравно, да су Београд и Србија богатији држава/град од градова који имају/држава чији градови имају метро...

Sa budzeto od 750-900me, a realnim troskovima od oko 1200me, Beograd ne moze da gradi nista. Od prilike 500me godisnje koliko ce da kosta jedna linija metroa u periodu od 5 godina ( svake godine po 500me) je neizdrziva operacija. A kada kamate skoce na 4-5 % bicemo srecni ako bude za grejnu sezonu, palte, struju vodu. Kamate su vazne jer se svi dugovi u jednom trenutku refinansiraju.
Jedan deo isisavanja budzeta i supstance se danas radi za potrebe BnV. Da li ste se zapitali zasto se u Bg ove godine, ne krpe rupe, ne popravljaju autobusi, mostovi, ne ciste ulice - sto se radi u svim normalnim gradovima. Ako bi postovali propise mi bi morali da zatvorimo bukvalno sve skole i bolnice u gradu. Mi konstantno jedemo supstancu, amortizacija i tekuce odrzavanje ne postoje kao stavka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448239#p448239:d2njpdzl je napisao(la):
dosen » 25 Apr 2017 09:31 pm[/url]":d2njpdzl]

Sa budzeto od 750-900me, a realnim troskovima od oko 1200me, Beograd ne moze da gradi nista.

Beograd ima budžetski deficit od min. 30%?

Ne tvrdim da nema, samo konstatujem da to nisam znao. Jel bi mogao da podeliš sa mnom izvor za tu informaciju?
 
Za metro je dovoljno 100 000 000 € godisnje da se pocne sa gradnjom da bi neko otvorii nesto kroz 6 ili 7 godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448300#p448300:36uayypy je napisao(la):
direktor » 26 Apr 2017 01:57 am[/url]":36uayypy]Za metro je dovoljno 100 000 000 € godisnje da se pocne sa gradnjom da bi neko otvorii nesto kroz 6 ili 7 godina

Zavisi, naravno, koji oblik finansiranja se izabere... Tj. ko da pare i pod kojim uslovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448246#p448246:3j0y7ff0 je napisao(la):
ink » 25 Apr 2017 10:06 pm[/url]":3j0y7ff0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448239#p448239:3j0y7ff0 je napisao(la):
dosen » 25 Apr 2017 09:31 pm[/url]":3j0y7ff0]

Sa budzeto od 750-900me, a realnim troskovima od oko 1200me, Beograd ne moze da gradi nista.

Beograd ima budžetski deficit od min. 30%?

Ne tvrdim da nema, samo konstatujem da to nisam znao. Jel bi mogao da podeliš sa mnom izvor za tu informaciju?


Pošto člana dosena nema da odgovori na moje pitanje, guglovao ja "budžetski deficit grada beograda". Prvi rezultat je ovo: http://www.istinomer.rs/ocena/3396/Sman ... du-na-pola

Iz čega se vidi da deficit u budžetu varira između ~5% i ~9%, a da je javni dug u decembru 2015. bio oko 400 miliona evra.

Nisam ekonomista te ne bih komentarisao da li je to zdravo ili nezdravo stanje za dizanje velikog kredita za izgradnju metroa... Mada mi se čini, ovako laički, da je dosen (uprkos netačnim brojkama) u pravu i da Grad nije u stanju da se zaduži za milijardu evra kako bi izgradio metro.

To ne znači, baj d vej, da ja mislim da je izgradnja metroa nemoguća, ali kako bi bila izvodljiva neophodno je naći veoma složenu finansijsku konstrukciju.
 
Београд је вероватно најмање задужени велики град. Ако је Црна Гора у стању да се задужи скоро милијарду евра за аутопут, беспредметне су расправе о тренутном кредитном потенцијалу Београда (који се, свакако, мери милијардама евра).
 
Vrh