Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406326#p406326:1nhu3pcp je napisao(la):
Igor » Sub Sep 17, 2016 8:13 pm[/url]":1nhu3pcp]Slazem se ali eto posto je delija pomenuo mislio sam da se napravi mali osvrt na to i ako kod nas to nije presudan faktor sa ovako razudjenim naseljima.

Mi moramo povezati gornji Zemun, Galeniku sa centrom a ne Tosin Bunar koji vec ima odlican prevoz do centra.
Slažem se sa ovim potpuno da je potrebno povezati Gornji grad i Galeniku.
Ali zamislih se nad drugim delom, ako je glavni parametar povezanosti brzina dolaska do neke destinacije, u slučaju u kojem čovek sa Galenike i čovek iz Tošinog Bunara treba korišćenjem isključivo javnog prevoza da dodju do npr Zelenog Venca, ja ne bi smeo da stavim pare na to da će ovaj iz Tošinog stići prvi.
 
Пантограф":givbyt59 je napisao(la):
Људи, који црни ЛРТ?!

Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr
.

Ovo ima i u Veneciji, fotkao odavno i nikako da okacim, nisam znao tacno kako se zove. Obican tramvaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406649#p406649:ym0rsmvh je napisao(la):
DrMeisen » 20 Sep 2016, 02:45[/url]":ym0rsmvh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406326#p406326:ym0rsmvh je napisao(la):
Igor » Sub Sep 17, 2016 8:13 pm[/url]":ym0rsmvh]Slazem se ali eto posto je delija pomenuo mislio sam da se napravi mali osvrt na to i ako kod nas to nije presudan faktor sa ovako razudjenim naseljima.

Mi moramo povezati gornji Zemun, Galeniku sa centrom a ne Tosin Bunar koji vec ima odlican prevoz do centra.
Slažem se sa ovim potpuno da je potrebno povezati Gornji grad i Galeniku.
Ali zamislih se nad drugim delom, ako je glavni parametar povezanosti brzina dolaska do neke destinacije, u slučaju u kojem čovek sa Galenike i čovek iz Tošinog Bunara treba korišćenjem isključivo javnog prevoza da dodju do npr Zelenog Venca, ja ne bi smeo da stavim pare na to da će ovaj iz Tošinog stići prvi.

Gornji grad i Galeniku je važnije spojitiu brzim i efikasnim prevozom sa centrom Zemuna nego sa centrom Beograda. Nijedan metro neće biti brži od 706, koja ide kroz deo grada koji se sigurno neće izgraditi. Dok bi metro (koji nije planiran ni da uđe u Zemun) sigurno išao okolo naokolo, da bi prošao kroz gušće naseljeni deo grada. Na ovom forumu je postavljeno brdo predloga trasa metroa. Moj omiljeni je, čini mi se, Zidarev, koji je podrazumevao liniju Braće Jerković - Zemun (ž. stanica). Ostalih se ne sećam. Linija Tvornička - Ustanička je čista glupost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406645#p406645:jc0a93i1 je napisao(la):
vranac » 19 Sep 2016 11:26 pm[/url]":jc0a93i1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406413#p406413:jc0a93i1 je napisao(la):
Пантограф » 18 Sep 2016 01:25 pm[/url]":jc0a93i1]
Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Koja je prednost ove tehnologije naspram trolejbusa?


Ako sam dobro razumeo, to što je "vođen" (onom jednom šinom) omogućava mu da oštrije skreće i pri većim brzinama bez opasnosti od prevrtanja. Prednost nad "običnim" tramvajem, pak, je to što lakše savlađuje uspone zahvaljujući gumama.

To je ono što oni kažu, sad, ne znam kako je u praksi. :)
 
Zaboga ljudi.
Pa ovo je kao da kad nam treba dobar brdski bicikl mi gledamo rolere ili trotinet.
Nigde veze...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406645#p406645:sa3cago0 je napisao(la):
vranac » 19 Sep 2016 11:26 pm[/url]":sa3cago0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406413#p406413:sa3cago0 je napisao(la):
Пантограф » 18 Sep 2016 01:25 pm[/url]":sa3cago0]
Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Koja je prednost ove tehnologije naspram trolejbusa?

Jedina prednost je marketing: lepo izgleda, isto kao savremeni niskopodni fensi tramvaji.

Sve ostalo sto se navodi kao prednosti - brzina, sigurnost, komfor - ne pije vodu (dokazano na terenu), a ima gomilu ozbiljnih mana: ne moze da se otkaci od sine (osim kad izleti), ukrstanje u nivou sa tramvajskom trasom je nocna mora koju do sada niko nije uspeo da resi, a samo jedna jedina fabrika na svetu proizvodi vozila. Pa nije ni cudo sto je preduzece koje je izmislilo ovog monstruma bankrotiralo pa je drzava morala da ga preuzme da Francuska ne bi izgubila ugled.

E sad, zasto je Pariz investirao silnu lovu u ovo cudoviste na jednoj jedinoj trasi?

Veoma specificna prica, razlog je buduca liberalizacija gradskog prevoza. Naime RATP ce za par godina izgubiti monopol u prevozu i zato uzurbano gradi fiksne tramvajske trase na glavnim koridorima kako konkurenti ne bi mogli da ulete na profitabilne linije. Na koridoru Chatillon-Viroflay bi rado postavili tramvaj kao i drugde, samo velike su strmine pa je nezgodno, zato su odabrali nakaradni TransLohr koji lakse moze da savlada jace nagibe a i dalje je fiksiran za sinu te garantuje vlasnistvo koridora i sprecava prodor konkurencije.

Nema ovde price o efikasnosti sistema vec o borbi za monopol na trasi.

Inace da TransLohr nisu izmislili Francuzi verovatno bi ga iznedrili plitki mozgovi Beogradske/Srpske vlasti, savrseno resenje za Beograd, kombinuje sve mane autobusa, trolejbusa i tramvaja u jednom vozilu/sistemu, lici na metro a skuplji je od istog. Prilici ekipi koja je dozvolila potapanje Kolubare.
 
Evo zadnjeg gostovanja Vukana Vučića u vezi metroa pre 2 meseca na radiju Beograd.
Силен
петак, 22. јул 2016, 12:00
Извор: Радио Београд 2
Аутор:Биљана Ђоровић

О перспективама за изградњу београдског метроа, разговарамо са др Вуканом Вучићем

Изградња београдског метроа, висококапацитетног и потпуно независног шинског система као основе јавног превоза у Београду, планирана је још од педесетих година XX века, но, до средине 2016. године, још увек никакви кораци нису предузети за реализацију овог пројекта.

У емисији Силен, о перспективама за изградњу београдског метроа, разговарамо са др Вуканом Вучићем, професором на Универзитету у Пенсилванији, чланом САНУ и Руске академије архитектуре, једним од најбољих експерата за планирање и функционисање метро превоза у свету.

Доктор Вучић је написао више књига из области транспортних система као и 120 чланака објављених у Америци, Србији, Немачкој, Италији и Белгији. Сарадник је у више реномираних консултантских фирми, као и у дирекцијама за превоз у Филаделфији, Вашингтону, Њујорку и Сан Франциску. Предавао је и излагао радове на 75 различитих универзитета, укључујући Универзитет у Алберти - Едмонтон, Канада, у Београду, у Калифорнији - у Берклију, Универзитет у Рио де Жанеиру, у Бразилу, и многим другим.

Аутор емисије је Биљана Ђоровић.

http://www.rts.rs/page/radio/ci/story/2 ... silen.html
 
BEOGRAD SANJA METRO VEĆ 66 GODINA Menjali su se gradonačelnici, vrste podzemne železnice, trase budućih linija i - NIŠTA!
Dobrivoje Katanić | 20. 09. 2016 - 14:00h

"Za Beograd je izgradnja metroa strateški i najvažniji projekat i nikada nismo bili bliže njegovoj realizaciji", rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali u Parizu pre četiri dana. Da li će radovi zaista početi dogodine kako je najavio, i još važnije, da li će biti završeni, ako znamo da se ideja vuče kao spori teretni voz već skoro sedam decenija.


Dok je za jedne metro u milionskim gradovima "aksiom koji se ne dokazuje", drugi su metro u srpskoj prestonici okarakterisali kao "sramotu Beograda". Više puta su pisani Gradski regulacioni planovi, menjane odluke, sa teškog metroa se prelazilo na laki tramvajski sistem, a rezultat svega toga je da se Beograd, sa 1,7 miliona stanovnika, "davi" u saobraćaju, dok metro još nije završen.

PRVI PUT SPOMENUT 1950. GODINE

Prvi zvanični pomen neke vrste metroa našao se u Generalnom urbanističkom planu iz 1950. godine, koji je predviđao dve linije takozvanog "regionalnog metroa". Predviđene su bile trase od Rume do Smedereva i od Pančeva do Obrenovca, koje bi se u gradskom području spuštale pod zemlju i ukrštale u centru grada. Ovakvi radovi bili su, kao preskupi za posleratnu Jugoslaviju, samo zacrtani za budućnost, ali je GUP ostavio zemljište i ograničio izgradnju građevina i infrastrukture kako ne bi bila ometana buduća izgradnje.

SINIŠA MALI u Parizu najavio početak GRADNJE METROA 2017.

Pročitaj još

TRI LINIJE ISCRTANE JOŠ 1968. GODINE

Godine 1968. objavljena je studija kojom je rukovodio dr. inž. Savo Janjić u kojoj je predložen prvi celovit koncept metroa. Predviđao je tri linije (Zemun - Zvezdara, Kalemegdan - Banjica i Čukarica - Višnjički put) ukupne dužine približno 33 kilometara, a one bi povezivale 35 stanica.
Planovi iz 1968. godine
Foto: Promo / RAS Srbija Planovi iz 1968. godine
[pin on pinterest] [share it]

Planovi o izgradnji metro sistema u Beogradu konkretizuju se tokom mandata predsednika Skupštine grada Branka Pešića, koji je 1970. godine od Josipa Broza Tita isposlovao odluku da se Glavna železnička stanica izmesti u Prokop. Planirano je da radovi na gradnji novog Beogradskog železničkog čvora budu završeni za deset godina, nakon čega bi se počelo sa gradnjom metroa.

Od 1967. do 1972. godine urađen je Generalni urbanistički plan zasnovan na javnom prevozu građana nezavisnim šinskim sistemima, metroom i gradskom železnicom. Prema studiji iz 1976. prve dve linije išle bi od Zemuna do Vukovog spomenika i od Dorćola do Autokomande, a naknadno bi bilo izrađeno još sedam (pet klasičnih metro i četiri železničke).
Planovi iz 1976. godine
Foto: Promo / RAS Srbija Planovi iz 1976. godine
[pin on pinterest] [share it]

Projekat "Metro Beograd" je završen decembra 1981. godine da bi naredne bio dostavljen Skupštini grada, koja je 1982. raspisala samodoprinos građana od po dva odsto ličnih primanja za "razvoj javnog gradskog saobraćaja", unapređenje vodosnabdevanja i dovršetak Kliničkog centra, koji je potvrđen na referendumu.

SA PODZEMNE ŽELEZNICE PREŠLI NA TRAMVAJE

Izgradnja železničkog čvora je otpočela, izgrađen je Novi železnički most preko Save i teškom mašinerijom su probijeni gotovo svi potrebni tuneli. Međutim, pred kraj posla probijanja mreže, ponestalo je sredstava i projekat je ostavljen na čekanju. Nakon smrti Josipa Broza ekonomska situacija je počela da se pogoršava, a Beograd je počeo da se guši u saobraćaju.

Gradska vlast menja namere i 1982. tadašnji predsednik IO Skupštine grada Radoje Stefanović proglašava planove i projekte za metro "sramotom Beograda". Sektor za metro rasformiran je iste godine, a izrada novih urbanističkih planova poverena je Zavodu za planiranje razvoja grada Beograda, te se kreće u probijanje tramvajskih mreža. Na poduhvat "tramvaja za 21. vek" utrošeno je 200 miliona dolara prikupljenih u samodoprinosu građana iz 1982. godine.
Metro stanica kao ova u Madridu je i dalje samo san
Foto: Daniel Gillaspia / Flickr Metro stanica kao ova u Madridu je i dalje samo san
[pin on pinterest] [share it]

Ipak, Sektor za metro je rehabilitovan 1986. godine, a 1989. je raspisan konkurs za izbor radne organizacije za "vođenje poslova na upravljanju pripremom i izgradnjom metroa u Beogradu".

Prva linija prigradske železnice, od Batajnice do još nezavršenog Prokopa, puštena je u promet 1984. godine. Četiri godine kasnije, završen je i južni krak železničkog čvora i vozovi su počeli da saobraćaju na liniji Batajnica - Rakovica, a 1995. godine otvorena je i podzemna železnička stanica Vukov spomenik, koja je uključena u sistem prigradske železnice Beovoz.

ĐINĐIĆEVA IDEJA: OD MERKATORA DO VUKA

Metro projekat 1997. godine odmrzava novi predsednik Skupštine grada Zoran Đinđić, koji dogovara da se odmah pristupi izradi programa, raspiše tender, završi Regulacioni plan centralne zone sa metroom suspendovan 1982. i otpočne izgradnja.
Stanica Vukov spomenik
Foto: M.Mitrović / RAS Srbija Stanica Vukov spomenik
[pin on pinterest] [share it]

Skupština Grada Beograda usvojila je u julu 1999. godine, mesec dana nakon završetka NATO bombardovanja, Odluku o pripremanju regulacionog plana za izgradnju linije metroa M1 "Merkator - Vukov spomenik". Ovaj plan predviđao je liniju dugačku 7,5 kilometara, koja bi u celosti išla ispod zemlje, sa izuzetkom šinsko-drumskog mosta preko Save.

U 21. VEK UŠLI SA TRI NOVE LINIJE

Nakon lokalnih izbora 2000. godine, novoizabrane gradske vlasti donose Odluku o izradi novog Generalnog urbanističkog plana. Ovo je bio sedmi put od 1982. da se naručuje pisanje novih urbanističkih planova.
Prokop kao sastavni deo metroa
Foto: Petar Marković / RAS Srbija Prokop kao sastavni deo metroa
[pin on pinterest] [share it]

Novim Generalnim planom odbačena je ideja o izgradnji klasičnog metroa i predviđen je laki šinski sistem, nazvan "Beogradski laki metro", sa tri linije (Tvornička - Ustanička, Hipodrom - Pravni fakultet i Banovo brdo - Novi Beograd). Međutim, 2008. ispostavilo se da ponovo nedostaje novac.

ĐILAS POTPISAO I PREDUGOVOR SA FRANCUZIMA

U planovima za metro najdalje se otišlo krajem 2011. godine kada je tadašnji gradonačelnik Dragan Đilas potpisao neku vrstu predugovora sa francuskom firmom "Alstom". Prva linija trebalo je da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, druga od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a treća da preko novog Mosta na Adi poveže Čukaricu i Novi Beograd.
Planovi iz 2011. godine
Foto: Promo / RAS Srbija Planovi iz 2011. godine
[pin on pinterest] [share it]

Nažalost, ni ovaj plan nikada nije zaživeo...

http://www.blic.rs/vesti/beograd/beogra ... ne/8877dm2
 
Odslušao sam snimak gostovanja Vukana Vučića. Samo nekoliko konkretnih stvari je rečeno jer se uglavnom ticalo njegovog života i političke situacije u SAD.

Elem:

1.Vukan Vučić ima stav da Beograd treba da ima prvu liniju teškog, klasičnog metroa, ali ostalo da bude LRT.

2. Kritikuje što Beograd na vodi nema nikakvo saobraćajno rešenje za šinski sistem.

3. Ukazuje da je kod nas železnica napuštena dok recimo u Francuskoj 80% putnika putuje od Liona do Pariza vozom.

4. Po njegovim rečima u Beogradu ranije nije građen metro jer su planovi bili skupi i megalomanski, navodi da su ovi koji su rađeni zadnjih 15 godina racionalni.

5. Izjavu je dao u julu ove godine, kaže da imamo aktuelan francuski plan, ali da se ništa ne dešava u vezi njega već nekoliko godina.

Nažalost nije ništa komentarisao oko Prokopa, zanimao bi me njegov stav oko toga. Sve u svemu zanimljivo je da je sada oladio sa tim stavom koji je imao ranije da prva linija mora biti LRT, sada da kažemo ima pomirljiviji stav što je i dobro, u vezi toga da prva linija bude u potpunosti nezavisna, zvali je mi pero, lako, LRT, srednje ili teška kategorija metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395144#p395144:3cxggaim je napisao(la):
mekbejn » 30 Jun 2016 09:20 am[/url]":3cxggaim]neka se napravi i kroz BnV prva linija, samo neka krene.

Izgleda je to razlog zasto se ova prica obnavlja. Zele da zakrpe saobracaj u BnV koji nije resen, i da to predstave kao nuznost za ceo grad i uzmu jos jedan kredit u uvezanom paketu ( arapska banka-arapski investitor-arapski konsultanti i posrednici).

Mislim da je njihova ideja da se arapima obezbedi linija aerodrom-BnV.

Ako hoce koncesiju za tu liniju neka krenu odmah.

Ako uzimaju kredit da grade metro da bi opsluzili BnV to je jos jedan vid subvencije i isisavanja para iz zemlje. Bez obzira sto je korstan i za Beogradjanje.

Da se opet vratimo na pocetak. Beograd u ovom trenutku ne moze da priusti metro, jer je finansijski neodrziv. Oterace zemlju i grad u duznicko ropstvo. Gutace ogromne subvencije da bi zadovoljio potrebe privilegovanih. Jedna linija nece resiti probleme saobracaja.
Jedina ekonomski razumna varijanta za neisplativi metro je: domaca izgradnja, domaci podsistemi, domace vozilo, domaci energent i domace finansiranje po razlicitim modelima.

Ima mnogo precih stvari od BnV i od Metro-a.
Vaznije je povezati periferiju sa postojecim cvoristima na perimetru sireg centra grada koristeci postojecu infrastrukturu. I urediti upravljenje zeleznicom/modernizovati.
 
Мислим да овог пута ниси баш сасвим у праву. Ако градња неисплативих аутопутева кроз две клисуре неће увести Србију у дужничко ропство, неће сигурно ни београдски метро (штавише, свака, али свака европска држава је прво изградила метро у свом милионском граду ако га има, па тек онда прионула на мрежу аутопутева, пре свега јер тако налаже економска логика). Хоћу да кажем да ми и нисмо у потпуности свесни колико нас непостојање метроа, тј. адекватне мреже јавног превоза у Београду заправо кошта. Недавно сам на једном железничком порталу прочитао да је БКВ, пештански ГСП израчунао да би их престанак рада треће линије метроа - што је реална опасност, јер је колосалан новац потрошен на четврту линију, а остале су занемарене - коштао 81 милион долара месечно, ако би морали да мењају само ту, једну линију аутобусима!

Према мојим рачуницама, прва и друга линија београдског метроа (за НБ и за Баново брдо), услед великог броја путника (по 200.000 дневно без проблема убрзо после отварања, а касније и више), покривале би оперативне трошкове са просечном ценом карте нешто вишом од 10 динара (рачуница је према трошковнику из студије "Ежис", где се предвиђа цена од око 4 евра по путном километру, што је и реално, јер толико и град плаћа железницама за километар вожње БГ:воза). Капитални трошкови не могу да буду покривени из цене карте нигде осим на Далеком истоку, али, да метро нема других позитивних ефеката на град и његову привреду, нико га не би градио, а у Пешти не би имали онакву рачуницу.

Слажем се да треба квалитетно повезати даља и ближа предграђа у београдском региону са градом, и зато бих приоритетно улагао у приградску железницу.

Веза БнВ - Аеродром коју помињеш, ГУП-ом је предвиђена као приградски воз, не као метро.
 
_b2ktkpTURBXy83NGMwMzEwYTdhOGZmOWY2MmIwNzYxNzg0MjAyYzNhOC5wbmeTlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCw5UH2TIvcHVsc2Ntcy9NREFfLzFkNzRjYjQxNzA1OTUwNDM2NjI5Y2FiZDYwNmY1MGY2LnBuZwfCAA


da su ovaj plan te 1968e, kada je bilo nekih para, izgurali, sada bi imali tri pristojne metro linije.
 
PRVI PUT SPOMENUT 1950. GODINE

Prvi zvanični pomen neke vrste metroa našao se u Generalnom urbanističkom planu iz 1950. godine, koji je predviđao dve linije takozvanog "regionalnog metroa". Predviđene su bile trase od Rume do Smedereva i od Pančeva do Obrenovca, koje bi se u gradskom području spuštale pod zemlju i ukrštale u centru grada. Ovakvi radovi bili su, kao preskupi za posleratnu Jugoslaviju, samo zacrtani za budućnost, ali je GUP ostavio zemljište i ograničio izgradnju građevina i infrastrukture kako ne bi bila ometana buduća izgradnje.

Ovo nije tačno. Prva pomen metroa je bla početkom 20ih godina kada se radio GUP iz 1924. A setite se samo planova iz kraja 30ih, o kojima je bilo reč ovde na forumu.
 
Da, GUP iz 1923, hvala na ispravci. Evo da nešto dodam u vezi toga:
...
Iste godine (tj. 1923) je usvojen Generalni plan Beograda. Njemu je prethodio prošlogodišnji konkurs sa raznim idejama za uređenje grada. Kao rešenja za javni gradski saobraćaj pojavili su se veoma zanimljivi projekti vredni pažnje.
Tako su pariski arhitekti, autori projekta pod šifrom ,,Urbs magna” predviđali izgradnju metroa. Predviđena je izgradnja kružnog bulevara koji bi polazio od Železničke stanice i išao prego Guberevca, Autokomande, zatim sekao ulicu Kralja Aleksandra, išao po obodu zvezdarske šume i izbijao na glavnu pijacu, koja je bila predviđena pored Železničke stanice ,,Dunav” i na kraju bi se bulevar završio kod luke na Dunavu. Bulevar bi bio širok 38 metara, a ispod njega bi čitavom dužinom prolazio metro. Osim ove polukružne linije bile su predviđene još tri: Zemun-Veliko Selo, Slavija-Avala i Guberevac-Resnik sa krakom prema Železniku; zapravo, bilo bi sveukupno pet linija.
U radu pod šifrom ,,Sante, beaute, comerce et trafic” projektanti predlažu da Železnička stanica bude prolazna i da se izgradi još jedan most na Savi, preko kojeg bi išla železnička pruga, drum i tramvajska pruga. Nova zgrada stanice bila bi okrenuta prema Ulici Miloša Pocerca. Između glavne Železničke stanice i ,,Dunav” stanice izgradio bi se tunel (od Karađorđeve do produžetka Francuske ulice) kojim bi se kretali pešaci, automobili i tramvaji. Između Dunava i ,,Dunav” stanice bio bi trg s hotelima, šetalištem i cvetnim parterima.
U radu pod šifrom ,,Sveti Sava” posebna pažnja posvećena je železničkom saobraćaju. Železnička stanica povezana je tunelom sa podzemnom stanicom koja se nalazi ispod centra grada. Iz podzemne stanice putnici izlaze liftovima u halu nad zemljom. Ovim projektom predviđena je i kružna železnička linija oko Beograda.
Autori rada pod šifrom ,,Danubius” su predvideli kružnu železnicu koja spaja glavnu Železničku stanicu sa stanicom ,,Dunav”. U vezi sa kružnom železnicom je električna železnica koja vodi do podnožja Avale, a odatle do vrha Avale produžava zupčasta železnica. Veza između glavne Železničke stanice i ,,Dunav” stanice ostvarena je tunelom i ulicom koja od glavne Železničke stanice vodi preko vijadukta do Zelenog venca, a odatle Pozorišnom ulicom do mosta na Dunavu.
Autor projekta ,,Vojvoda Mišić” predviđa uspinjaču od Topčidera do vrha Dedinja gde je predviđen toranj.
U radu pod šifrom ,,Tempo” predviđa se veza izeđu Železničke stanice i Terazija putem žičane železnice koja bi povezivala putnike od stanice do terase kod hotela ,,Moskve”.
...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407065#p407065:15rrfozo je napisao(la):
Пантограф » Wed Sep 21, 2016 11:57 pm[/url]":15rrfozo]штавише, свака, али свака европска држава је прво изградила метро у свом милионском граду ако га има, па тек онда прионула на мрежу аутопутева, пре свега јер тако налаже економска логика).

Rekao bih da je tacno da strategiju razvoja saobracaja u Srbiji diktira logika ali na zalost ne srpska logika vec logika kreditora iz medjunarodne zajednice. Po logici onih od kojih uzimamo kredite, najbitnije je saobracajno, preko Balakana i Srbije, povezati Srednju i Juznu Evropu za bolje kretanje ljudi i roba izmedju djelova EU kao i izmedju EU i Bliskog Istoka. Otuda projekti autoputeva po Srbiji i bezih zeljeznica i slicno.

Na zalost u toj logici cije usluge koristimo nema mjesta za metro. Metro je lokalna stvar Beograda.

Inace sa ostalim sto je Pantograf napisao se potpuno slazem. Beograd gubi mnogo i ujedno trpi velike stete zbog ne mogucnoscu da podigne gradski javni prevoz na visi nivo.
 
- Ne verujem u tu racunicu za kartu metroa. Mislim da karta u jednom pravcu ne moze biti manja od 500 dinara.
- Vec sam ranije pokusao da objasnim zasto sve to u ovom trenutku nije dobro.
- Neam nista protiv metroa na razini GDP-a od 15.000 dolara ( 25.000 za Beograd)
- Nemam nista protiv da beogradjani to rade 2/3 samodoprinosom 1/3 iz primarne emisije. Sto bi znacilo da svaki zaposleni u Beogradu placa 150e mesecno, a penzioner 50e za izgradnju u roku od 2-3 godine.
- Nije iskljuceno da vlast spoji projekat metroa i rute za aerodrom. Njima planovi ne znace mnogo.
- Umesto ulaganja 2-3 milijarde u Beogradski saobracaj na liniji Zvezdara-Vracar-Centar-Banke na novom beogradu , masivnih subvencija BnV - treba uloziti 2-3 milijarde u provinciju , tj kljucne stvari za ocuvanje Srbije: kvalitetne regionalne bolnice, skole, masovno obrazovanje odraslih, urbanu i mikro regenraciju i subvencije za dete na selu i provinciji.
- Beogradski saobracaj resavati inovativnim merama, zelenom revolucijom i koristenjem postojecih zeleznickih potencijala.
- Beograd na vodi - srusiti kao primer bespravne gradnje i nasilja protiv drustva.
 
Dosen ti mislis da se kod nas metro ne bi isplatio, a u Becu ide onoliki broj linija + autobusi i sav ostali saobracaj za 45e mesecno?
Koliko mu to dodje 6000? To jeste nesto vise kod nas ali u odnosu na uslugu koju GSP pruza to je mnooogo jeftinije..
Takodje to neka Beogradjani sami sebi placaju sve, a ulozite pare u ostatak drzave nije bas validna izjeva.
Koliki deo budzeta doprinosi BG, a koliki ostatak?
Ne kazem da BG treba da se pretvori u Njujork, a Leskovac da ostane na trenutnom stanju ali neka sve ide proporcionalno i svima dobro :sesir:
EDIT:
Neka gruba(min) racunica ko koliko doprinosi BDPu:
BG ~ 20% (Telekom, Delhaize, EPS, IDEA, DELTA, Telenor, Imlek...)
BG ~ 15% (Bez Telekoma i EPSa)
Novi Sad ~ 8.5% (NIS, Srbijagas...)
Kragujevac ~ 2.7% (Fiat)
Sabac ~ 1.5% (Knez Petrol,OMV)
Backa Palanka ~ 1% (Tarkett)
Pancevo ~ 0.7% (HIP Petrohemija)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406958#p406958:139gzivs je napisao(la):
dosen » 21 Sep 2016 05:00 pm[/url]":139gzivs]
Mislim da je njihova ideja da se arapima obezbedi linija aerodrom-BnV.

Da dovezu sa aerodroma milione turista koji ce doci da vide to cudo zvano Beograd na vodi i da dodju iz Evrope malo u soping posto tamo nema sta da se kupi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407191#p407191:139gzivs je napisao(la):
bl3y4 » 22 Sep 2016 08:58 pm[/url]":139gzivs]Dosen ti mislis da se kod nas metro ne bi isplatio, a u Becu ide onoliki broj linija + autobusi i sav ostali saobracaj za 45e mesecno?

Javni gradski prevoz se svuda u Evropi subvencionise. Uporedi budzete Beograda i Beca pa ce ti sve biti jasno zasto oni mogu a mi ne...
 
Nadam se da zbog BNV-a neće skršiti drugu liniju metroa koja ima dobru trasu od Banovog Brda pa do centra.
 
Čisto da se zabeleži...

Мали: Крај 2018. реална шанса да почне изградња метроа

7924bb2caf858f3835c0261807575ca5_7745896278.jpg


Постоје реалне шансе да се са изградњом прве линије метроа у Београду почне крајем 2018. године, изјавио је данас у Софији градоначелник Београда Синиша Мали, који је са градоначелницом тог града Јорданком Фандаковом обишао метро.

– Постоје пројекти који мењају изглед Београда. Један од њих је „Београд на води”, а други метро. Стратешки Београд је опредељен да изгради метро, да коначно после деценија размишљања кренемо у његову изградњу – рекао је Мали Танјугу.

Према његовим речима, до половине новембра биће урађена смарт анализа која ће показати где би у Београду било најоптималније да прође прва линија метроа.

Софија је град у региону који сваке године изгради по три километра метроа, навео је Мали који је обишао једну од станица метроа која се тренутно гради и Диспечерски центар за управљање метроом.

– У последњих десет година, у Софији су изградили 30 километара метроа. То је допринело развоју тог града, делова где постоје метро станице и то је оно што желимо да урадимо и у Београду – рекао је Мали.

Наводећи да је систем метроа у Софији такав да повезује аеродром, главну железничку станицу и главне пословне центре, он је рекао да је то оно што мења град и доприноси његовом развоју.

Мали је истакао да ће Град Београд на основу искустава из Софије, Атине, Техерана, Москве, Лондона и других градова, направити најбоље решење за Београд и београдски јавни превоз.

– Ако буде све по плану, следеће године почећемо да се бавимо финансирањем, израдом пројеката како бисмо крајем 2018. године, што је реално, почели са изградњом прве линије метроа – нагласио је Мали.

Градоначелница Софије Јорданка Фандакова је у изјави Танјугу рекла да је пројекат изградње метроа у Софији највећи стратешки пројекат за Бугарску у последњих неколико година.

– У последњих шест година удвостручили смо дужину линија. Имамо изграђених 40 километара метроа, а тренутно градимо и нових 12 километара – рекла је Фандакова.

Izvor: Grad Beograd
 
ljudi moji mali je istom prilikom izgovorio sledecu recenicu: "beograd ne moze da udje u 22. vek bez metroa." nemam komentar

imate celu izjavu na studiob
 
Vrh