Šta je novo?

Metro

Nece doci do depopulacije, projekcije za 2040tu godinu predvidjaju 2,2 miliona stanovnika u Beogradski metropolitan area.
 
Slazem se ali eto posto je delija pomenuo mislio sam da se napravi mali osvrt na to i ako kod nas to nije presudan faktor sa ovako razudjenim naseljima.

Mi moramo povezati gornji Zemun, Galeniku sa centrom a ne Tosin Bunar koji vec ima odlican prevoz do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406130#p406130:2dd67hga je napisao(la):
MilisaV » Fri Sep 16, 2016 6:07 pm[/url]":2dd67hga]Ljudi...

Pratite li vi temu samoupravljajuća vozila. To je budućnost. Metro je prevaziđen. Metro jednostavno ne može da odgovori onome što će pružati samoupravljajuća vozila.


Gsp, uber ili neki treći će biti operater, a mi korisnici koji telefonom poručujemo vožnju ispred kuće....


A mogućnosti su beskrajne. Deljenje vožnje, ukidanje semafora, ukidanje parkinga,veća ekonomičnost...

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока

Ovakve komentare uglavnom čujem od ljudi koji ne znaju ništa o saobraćaju.

space.jpg.662x0_q70_crop-scale.jpg
 
...pri cemu ako bi se ceo sistem prevoza zasnivao na samoupravljackim vozilima sanse da dodje do guzvi i saobracajnih cepova, zastoja i slicnog se daleko vise smanjuju. Nije poenta u tome da li ce neka vrsta vozila prevesti vise osoba u odnosu na drugo, nego je poenta u efikasnosti. A samoupravljacka vozila bi svakako doprinela tome.
 
Samoupravljacka vozila (kad bude napredovala tehnologija i kad to bude zaista funkcionisalo kako treba) mogu da pomognu da se saobracaj odvija bolje ali zila kucavica gradskog prevoza ce uvek biti metro. jednostavno visokokapacitetno vozilo koje se krece ispod zemlje ili iznad zemlje prosecnom brzinom izmedju 50 i 80 km/h ce uvek biti brze od svih ostalih vidova prevoza.

Samoupravljacka vozila i ako se samostalno krecu od tacke A do tacke B ce se voziti postojecom ulicnom mrezom i za njih ce vaziti ista pravila fizike kao za automobile, a to znaci da kad budu skretali pod uglom od 90 stepeni na jednoj raskrsnici nece moci to da obave vecom brzinom od ostalih automobila jer ce se jednostavno prevrnuti.
Takodje dok budu postojali obicni automobili postojace i semafori, a to znaci da samoupravljacka vozila ce morati u koloni da cekaju na crvena svetla kao i ostala vozila jer jednostavno i ako kompjuter bude upravljao njima i odredjivao putanju ne mogu da predju kroz crveno a da zaobidju talas automobila koji prolazi velikom brzinom tu raskrsnicu iz smera gde je zeleno svetlo.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=flge_rw6RG0[/youtube]

Zanimljiv koncept ali nema veze sa ovom temom
 
To je to Igore, samo sam hteo da objasnim da dok ne osmisle ovako nesto, ne postoji bolje resenje za Beograd od metro-a i da samoupravljacka vozila ne mogu da ga zamene.
 
Vozio sam se tim tramvajem koji ide za Viroflay, to cak nije ni LRT, nego obican tramvaj, samo sto je na tockovima koji imaju gume i ima samo jednu sinu koja mu dodje kao vodjica.
 
space.jpg.662x0_q70_crop-scale.jpg


Jeste, ali treba imati na umu da ovaj "space" koji je preikazan na slici nije jedini. Daleko veci prostor zauzimaju ta ista vozila kad su parkirana ili garazirana. Uvodjenje automatizovanih vozila bi upravo oslobodilo takav prostor.

Homer Jay":ixbklues je napisao(la):
Izgleda da Mali u Parizu nije gledao metro, nego podzemni (Alstom) tramvaj, jer Google kaže da to saobraća u Viroflayu. Živ je LRT, umro nije :D

Kad Mali kaze "metro" to znaci LRT. Metro je samo rijec za prikupljanje politickih poena. U stvarnosti Beograd vec duze vremena planira LRT.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406352#p406352:2zzwv5ml je napisao(la):
Homer Jay » 17 Sep 2016 11:36 pm[/url]":2zzwv5ml]Izgleda da Mali u Parizu nije gledao metro, nego podzemni (Alstom) tramvaj, jer Google kaže da to saobraća u Viroflayu. Živ je LRT, umro nije :D
Bravo na pronalasku. Ovo je tramvaj gumenjak koji tamo saobraća.

https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%8Ele- ... way_Line_6

800px-Clermont-tram-place-de-jaude.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Pogledajte mane gumenjaka, navodi se da samo jedan prozivođač pravi ovakva vozila te da je sistem skuplji od recimo klasičnih LRT vozila. Naprimer Strazbur je da umesto Translahora izabrao Alstomove Citadise.
 
Znači da se ne lažemo samoupravljajuća vozila mogu rešiti deo problema, ali ona nikako ne rešavaju problem nedostatka visokokapacitetnog sistema prevoza. Da, vozila će donekle efikasnije da cirkulišu, manje će da se stvaraju čepovi, jer će saobraćaj bolje da teče bez mnogo kreni-stani situacija (prosto umesto kreni-stani, samoupravljajuća vozila će sva da prilagode brzinu na manju ali će se i dalje kretati), ali 10000 vozila će svejedno morati da prođe istom uličnom mrežom. Na duge staze je verovatno malo poboljšanje. Nažalost do situacije da samoupravljajuća vozila zaista postanu potpuno autonomna, bez zakonski obaveznog ljudskog nadzora je verovatno još dug put (pogotovo u svetlu nedavnih zakucavanja smaourpavljajućih vozila jer neke stvari nisu detektovala - gde se postavlja pitanje ko je odgovoran ukoliko se desi nesreća sa smrtnim posledicama). Tehnički smo verovatno bliže tom rešenju nego zakonski. Osim toga samoupravljajuća vozila, dok se ne pređe na električna (a to opet ima svoja tehnička ograničenja danas) ne rešavaju problem zagađenja. Nasuprot tome, metro i u trenutnoj tehnologiji je u stanju da prebaci nekoliko desetina hiljada ljudi na sat. Da li vi stvarno mislite da tehnologija upravljanja saobraćajem u metro sistemima ne napreduje? Kao što imate autonomna vozila na drumu tako imate i automatizovane metro sisteme (provozajte se u Milanu najnovijom linijom 5) gde takođe više nema vozača, po potrebi se može smanjiti interval sleđenja vozova. Na sistemima gde postoje i stvarna železnička veza linija (spojni koloseci), saobraćaj se i dinamički može preusmeriti. Doduše takvih sistema gde linije nisu izolovane je malo, ali ih ima - u Berlinu postoje tačke u tunelima gde je moguće prebaciti kompoziciju na drugu trasu, ali se to ne koristi u redovnom saobraćaju, dok je metro New Yorka jedan od retkih koji sistem skretnica koristi i za usmeravanje redovnog saobraćaja, pa tako imate i kompletan sistem za usmeravanje i kontrolu saobraćaja, a to omogućava i ekspresne linije, koje neke stanice "preskaču". Dobro takav scenario je za Beograd "overkill".

Što se tiče ovih monorail tramvaja, ima ih i u Padovi, i u Mestreu. Genrealno OK, ali ipak tramvaj, pri tome ste odradili vezivanje za isporučioca jer to nisu standardni tramvajski sistemi. Pa je generalno i pojedinačno vozilo skuplje, malo je dobavljača i slični problemi. Nadzemno Beograd treba da teži ka tome da se sadašnja tramvajska mreža izoluje od drumskog saobraćaja i preraste u stvarni LRT. Izolacija može biti stvarno fizička, ali i "virtuelna", gde tramvaji imaju automatsku prednost pri prolaski kroz sve raskrsnice, tako što samo njihovo približavanje raskrsnici unapred prilagođava fazu semafora za njihov prolaz. Da, u toj situaciji automobili će da trpe čekanje, ali smisao gradskog saobraćaja i jeste da je pouzdaniji, brži i efikasniji nego da se odlučite da idete automobilom. Pitanje je samo da li neko ima volje da stimuliše stanovnike da koriste gradski saobraćaj, a ne da se do svake ustanove i najmanje prodavnice vozi i parkira sopstveno vozilo (po mogućnosti na vrata prodavnice, ali to je već psihološki problem, za malo ozbiljnije lekiće rekao bih).
 
Pitanje je koliko investicije u unapređenje tramvaja doprinose razvoju saobraćaja i koliku uštedu donose u odnosu na investiranje u klasični metro. U svakom slučaju Beograd mora graditi klasični metro ili gradsku železnicu ako želi napredak pa je stoga bolje početi sa metroom ranije nego kasnije.
 
Београд не жели напредак. Максимум који ћемо добити је буџење трамваја.
 
Ne Beograd itekako zeli napredak i muka mu je vise od ovakvih stvari, svakog ko zeli da nam uvali LRT umesto teskog Metro-a zarad brzih i laksih politickih poena treba gov***** motkom oterati sa vlasti bio on zuti, plavi, zeleni ili crni. Isti je slucaj sa BNV I LRT to su ozbiljna dva promasaja koja ako se ostvare tesko da ce ikad da se isprave, ili ce njihova ispravka kostati kao 10 linija metro-a.
 
У Београду не сме да се оствари ни један квалитетан пројекат од стратешког значаја. Па само због изостанка обилазнице Београд и Србија индиректно годишње губе вероватно на стотине милиона евра.

Шта ти мислиш? Да тога нису свесни ови полтрони на власти? Као случајно им промакао од целе путне мреже баш онај наприоритетнији? Случајно су пре 30 година изградили најнаеефикаснији трамвајски систем на свету, или луку узводно од панчевца, или нову главну жел. станицу на скоро немогућој локацији...?
 
Људи, који црни ЛРТ?!

Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Претходних година Алстом је транслор желео да ували Новом Саду (бивши градоначелник Павличић је показивао заинтересованост), а чињеница да то Французи сада желе да нам подметну као београдски метро говори колико нас потцењују (као, уосталом, и израелски инвеститор Рајићеве, и Арапи у БнВ...).

Ово је, уистину, толико идиотски, да, ако им прође, ми треба да престанемо да постојимо као држава.
 
Pa taj translor, ili gumenjak je blize trolejbusu nego tramvaju, zapravo od trolejbusa ga deli samo ona sina koja njemu dodje kao vodjica, realno mogao, bi i bez nje da vozi, bilo bi skoro isto, dakle francuzi otkrili tramvaj 60 godina posle nas Srba i misle da su izmislili toplu vodu.
 
Realno Beogradu treba i metro i gradsko-prigradska železnica i LRT-tramvaj. I po mom mišljenju baš tim redosledom. Uopšte nisu međusobno isključivi pa da se bira, već tek kao integrisano rešenje dovode Beogradski gradski prevoz na potrean nivo. NS treba LRT, verovatno trolejbus i prigradske železničke linije da bi postigao isto u svom rangu veličine grada. E sad nema više takvih političara koji bi imali petlju da pokrenu nešto što možda tokom mandata neće stići da otvore.

Sent from Nexus via Tapatalk
 
Po prvi put se ozbiljno pricalo o metrou u bg dok je Av bio u parizu a predhodni razgovori bili sminka rece i ostade ziv
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406413#p406413:lki4g1i4 je napisao(la):
Пантограф » 18 Sep 2016 01:25 pm[/url]":lki4g1i4]Људи, који црни ЛРТ?!

Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Претходних година Алстом је транслор желео да ували Новом Саду (бивши градоначелник Павличић је показивао заинтересованост), а чињеница да то Французи сада желе да нам подметну као београдски метро говори колико нас потцењују (као, уосталом, и израелски инвеститор Рајићеве, и Арапи у БнВ...).

Ово је, уистину, толико идиотски, да, ако им прође, ми треба да престанемо да постојимо као држава.
Suština priče! Potpis na sve. Ne bi nam falilo ništa da uzmemo Citadise ako bude nezavisna trasa i dovoljno rastojanje stanica, ovako kupujemo skupu igračku i obavezujemo se da kupujemo ova sokoćala zauvek. Izgradnja trase je jeftinija ali vozila koštaju k'o svetog Petra kajgana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406413#p406413:1aoemhv4 je napisao(la):
Пантограф » 18 Sep 2016 01:25 pm[/url]":1aoemhv4]
Ово што су показивали Малом у Вирофлеу (градићу крај Версаја) није никакав ЛРТ, нити железница у најширем смислу, већ транслор - најглупљи транспортни проналазак откако је пронађен точак - нешто што Французи претенциозно називају трамвајем на гумама, а уствари је пре вођени аутобус (guided bus).

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Koja je prednost ove tehnologije naspram trolejbusa?
 
Vrh