Mali: Beograd nikada nije bio bliže izgradnji metroa
Izvor: N1
Autor teksta:Beta
N1 Beograd
Do polovine novembra biće definiane prve tri linije beogradskog metroa, a potom slede pregovori oko finansiranja tog projekta, najavio je u Parizu gradonačelnik Beograda Siniša Mali.
Mali je u Parizu obišao je gradilište podzemnog metroa “Viroflay” u okolini Pariza i tom prilikom istakao kako je izgradnja metroa važan razvojni projekat za Beograd. Mali je prethodno razgovarao sa rukovodstvom kompanije “Ežis”, koje je istaklo da se nada da će sa Gradom Beogradom sarađivati na projektu izgradnje metroa.
“Za Beograd je izgradnja metroa strateški i najvažniji projekat i nikada nismo bili bliže njegovoj realizaciji. Beograd je u proteklih godinu dana uradio veliki broj studija i analiza kako bi definisao prve tri linije metroa, a saobraćajni master plan Grada Beograda će biti završen do polovine novembra”, rekao je gradonačelnik.
On je dodao da onda sledi druga faza projekta izgradnje metroa, koja podrazumeva pregovore oko finansiranja.
“U toj fazi nas očekuju razgovori i pregovori oko finansiranja sa našim francuskim partnerima. Ono što je važno jeste da na ovaj način ne razvijamo samo urbane delove grada već i neke druge, u zavisnosti od toga gde će ići ta linija metroa. Takođe, osim što podstiče razvoj naše privrede jer će na njemu raditi srpske firme i srpski projektanti, podstiče i razvoj grada i stavlja ga rame uz rame sa evropskim i svetskim metropolama”, zaključio je gradonačelnik.
Podsetimo, ovo nije prvi put da se francuski “Ežis” dovodi u vezu sa beogradskim metroom. Ta kompanija uradila je konceptualnu studiju metro mreže Beograda, koja je 9. novembra 2012. i usvojena u Skupštini Grada. Studijom je bilo predviđeno da se prva od tri linije beogradskog metroa, prostire od Ustaničke ulice na Zvezdari do Tvorinčke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra.
Tadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas u septembru 2013. je izjavio da da bi na osnovu međudržavnog sporazuma, Francuska finansirala vodove i elektropremu za metro, dok bi građevinski radovi bili plaćeni kreditom EBRD-a.
Đilas je, međutim, nekoliko dana kasnije smenjen sa funkcije gradonačelnika, a nova gradska vlast je u više navrata isticala kako su neophodne promene studije, kako bi beogradskim metroom bili obuhvaćeni "Beograd na vodi" i železnička stanica "Prokop".
Beograd predsravio razvojne projekte u Parizu
Mali u Parizu francuskim privrednicima u Parizu predstavio najveće infrastrukturne i investicione projekte grada čija realizacija treba da počne naredne godine, saopštila je gradska informativna služba.
Mali je predstavio najaktuelnije projekte - završetak centralnog kanalizacionog sistema i izgradnja postrojenja za preradu otpadnih voda u Velikom Selu, javno-privatno partnerstvo za zamenu javne rasvete i izgradnju šest podzemnih garaža u centru grada, korišćenje solarne energije za grejanje, prodaja zgrade "Beobanke" i rekonstrukciju Centra "Sava".
Francuski privrednici upoznati su i sa razvojem četiri velike lokacije – Blok 18, Ada Huja, Makiško polje i Krnjača, kao i sa rekonstrukcijom Starog savskog mosta i već pomenutom izgradnjom metroa.