Šta je novo?

Metro

Sofija: metro, obilaznica, aerodrom, autobuska i zeljeznicka stanica, razvijeniji gradski prevoz (narocito elektro), puno vise firma, biznisa, poslovnih zgrada i shopping centara, vecji infrastrukturni projekti, puno renoviranih skola i vrtica, planina i ski centar Vitosha.

Beograd: generalna sredjenost grada i narocito naselja, ulice i trotoare, pesacke zone u centru grada, veoma lep most (nepotreban po mom misljenju), fasade soliter i blokova, parkovi su sredjeniji, Ada Ciganlija kao i dve sjajne reke.

Sofija je skoro renovirala zeleznicku stanicu. Pre 2 godine secam se kako sam se smrzla ko pas, cekajuci voz u mracnoj staljinistickoj stanici. Imate metro i to je bukvalno jednini plus, bez ikakve namere da vredjam. Hrana na ulici Beograda i Sofije ne moze da se poredi. Posle bugarske pice od 7 cm debljine sa kukuruzom ne dodjoh sebi ceo dan, a nista drugo nije bilo u ponudi.
 
Да нисмо мало побегли од теме? Тема је "Метро" а не компарација Софије и Београда.
 
Prilikom zvаnične posete Bugаrskoj, Sinišа Mаli će se sаstаti s grаdonаčelnicom Sofije Jordаnkom Fendаkovom i obići sofijski metro, koji je i nаjmlаđi evropski metro i čijа izgrаdnjа još trаje. Ambаsаdor i grаdonаčelnik su ocenili dа će to biti odličnа prilikа i zа rаzmenu iskustаvа i sаgledаvаnje аspekаtа izgrаdnje metroа, što očekuje i Beogrаd u budućnosti - navedeno je u saopštenju Službe za informisanje grada Beograda.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/metro- ... ji/sv9lpw2
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400417#p400417:1oqmhe7k je napisao(la):
Вожд » Tue Aug 09, 2016 6:21 pm[/url]":1oqmhe7k]
Prilikom zvаnične posete Bugаrskoj, Sinišа Mаli će se sаstаti s grаdonаčelnicom Sofije Jordаnkom Fendаkovom i obići sofijski metro, koji je i nаjmlаđi evropski metro i čijа izgrаdnjа još trаje. Ambаsаdor i grаdonаčelnik su ocenili dа će to biti odličnа prilikа i zа rаzmenu iskustаvа i sаgledаvаnje аspekаtа izgrаdnje metroа, što očekuje i Beogrаd u budućnosti - navedeno je u saopštenju Službe za informisanje grada Beograda.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/metro- ... ji/sv9lpw2

To će biti odlična prilika da obiđe stan na bugarskom primorju.
 
http://www.blic.rs/vesti/beograd/gradonacelnik-vozio-metro-u-teheranu/h493mnf
Mali je rekao i da će Beograd do kraja godine imati projekat za prve tri linije beogradskog metroa, kao I da se razmišlja o dva koncepta razvoja.

Iza komicnog naslova krije se ova recenica koja mi je zapala za oko. Malo je cudno da se jos razmilja o dva koncepta a da ce to kraja godine imati projekat za tri linije. Da i to znaci da se jos razmilja da li ce biti "laki" ili "teski" mestro, a da ce do kraja godine imati samo po stoti put definisane trase sto je za gradinacelnika "projekta" ili ce zaista biti projekat, ostaje da se vidi. Sva sreca da nam je novinarstvo super, pa nista i ne pitaju.
 
Нема ништа наново. Као што сам и предвидео Ежис остаје извођач, добављач, главни планер, бог и батина.

Ко је у то сумњао просто не зна како данас функционише пословни свет и где је Србија у односу на своје газде из ЕУ. Французи ће да финансирају, изводе и опремају метро а ми ћемо да се питамо за било шта на пројекту?! Мало морген. Ако смо ми пали с крушке Французи свакако нису.

Дакле или лрт или онај гумењак. А оба по цени класичног метроа или још скупље. Једино чему се можемо надати је то да ће Ежис искулирати оне наше веће католике од папе и да ће трасирати метро преко Саве по свом предлогу, код савског моста а не по оном зликовачком плану Вукана Вучића низводно од Бранковог.
 
To ko ce finansirati i po kojem projektu bice prilike da se vidi posto mali gde god da ode vrati se sa pricom da je neka drzava zainteresovana za nas metro.

U ovom trenutku misim da je mnogo vaznije odrediti smernice tj nivo kompromisa koji se moze postici u odnosu na predlagana resenja pogotovo u odnosu na egisovo. Treba istaci sta je ono sto se nikako ne sme prihvatiti kod mogucih resenja liija.
 
Не разумем на основу чега се надаш да ће тако поступити власт када је њена основна одлика за ове 4 године била та да прихвата апсолутно све што јој се нареди, наметне или сервира, од кога год и колико год штетило нашим интересима?

Метро се неће градити ни у следећих 10 година. А за 20 нам следи озбиљна депопулација.
 
Ni ja ne verujem u pricu da ce metro uskoro poceti da se gradi, uostalom tu pricu slusamo vec duze vreme. Metro nije politicki projekat no1 sadasnje vlasti vec zaostavstina prosle sa kojom ne znaju sta i kako. Od njihovog smartplana ocekujem isto koliko i od onog cuvenog brojanja putnika koje je zapamceno po jednom incidentu tj fizickim nasrtajem i beskorisnocu svega sto je "uradjeno". Dobija se na vremenu a posto ovo nije ultimativni politicki projekat sadasnje vlasti verujem da se neke linije ispod kojih se ne sme ici mogu sugerisati i realizovati u planskim okvirima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406087#p406087:1e4n15bj je napisao(la):
Delija » 16 Sep 2016 03:28 pm[/url]":1e4n15bj]Нема ништа наново. Као што сам и предвидео Ежис остаје извођач, добављач, главни планер, бог и батина.

Дакле или лрт или онај гумењак.

Onaj "gumenjak" nije los uopste, to je kao prvo, pravi teski metro, a kao drugo ima bolje ubrzavanje od klasicnog metro-a u upravo zbog njegovih guma.

Voie-STEDEF.png
 
Ljudi...

Pratite li vi temu samoupravljajuća vozila. To je budućnost. Metro je prevaziđen. Metro jednostavno ne može da odgovori onome što će pružati samoupravljajuća vozila.


Gsp, uber ili neki treći će biti operater, a mi korisnici koji telefonom poručujemo vožnju ispred kuće....


A mogućnosti su beskrajne. Deljenje vožnje, ukidanje semafora, ukidanje parkinga,veća ekonomičnost...

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Mozes da delis voznje koliko hoces, ulice ce ostati zakrcene, a o masovnosti svakako nema reci

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mali: Beograd nikada nije bio bliže izgradnji metroa
Izvor: N1

Autor teksta:Beta
N1 Beograd

Do polovine novembra biće definiane prve tri linije beogradskog metroa, a potom slede pregovori oko finansiranja tog projekta, najavio je u Parizu gradonačelnik Beograda Siniša Mali.


Mali je u Parizu obišao je gradilište podzemnog metroa “Viroflay” u okolini Pariza i tom prilikom istakao kako je izgradnja metroa važan razvojni projekat za Beograd. Mali je prethodno razgovarao sa rukovodstvom kompanije “Ežis”, koje je istaklo da se nada da će sa Gradom Beogradom sarađivati na projektu izgradnje metroa.

“Za Beograd je izgradnja metroa strateški i najvažniji projekat i nikada nismo bili bliže njegovoj realizaciji. Beograd je u proteklih godinu dana uradio veliki broj studija i analiza kako bi definisao prve tri linije metroa, a saobraćajni master plan Grada Beograda će biti završen do polovine novembra”, rekao je gradonačelnik.

On je dodao da onda sledi druga faza projekta izgradnje metroa, koja podrazumeva pregovore oko finansiranja.

“U toj fazi nas očekuju razgovori i pregovori oko finansiranja sa našim francuskim partnerima. Ono što je važno jeste da na ovaj način ne razvijamo samo urbane delove grada već i neke druge, u zavisnosti od toga gde će ići ta linija metroa. Takođe, osim što podstiče razvoj naše privrede jer će na njemu raditi srpske firme i srpski projektanti, podstiče i razvoj grada i stavlja ga rame uz rame sa evropskim i svetskim metropolama”, zaključio je gradonačelnik.

Podsetimo, ovo nije prvi put da se francuski “Ežis” dovodi u vezu sa beogradskim metroom. Ta kompanija uradila je konceptualnu studiju metro mreže Beograda, koja je 9. novembra 2012. i usvojena u Skupštini Grada. Studijom je bilo predviđeno da se prva od tri linije beogradskog metroa, prostire od Ustaničke ulice na Zvezdari do Tvorinčke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra.

Tadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas u septembru 2013. je izjavio da da bi na osnovu međudržavnog sporazuma, Francuska finansirala vodove i elektropremu za metro, dok bi građevinski radovi bili plaćeni kreditom EBRD-a.

Đilas je, međutim, nekoliko dana kasnije smenjen sa funkcije gradonačelnika, a nova gradska vlast je u više navrata isticala kako su neophodne promene studije, kako bi beogradskim metroom bili obuhvaćeni "Beograd na vodi" i železnička stanica "Prokop".
Beograd predsravio razvojne projekte u Parizu

Mali u Parizu francuskim privrednicima u Parizu predstavio najveće infrastrukturne i investicione projekte grada čija realizacija treba da počne naredne godine, saopštila je gradska informativna služba.

Mali je predstavio najaktuelnije projekte - završetak centralnog kanalizacionog sistema i izgradnja postrojenja za preradu otpadnih voda u Velikom Selu, javno-privatno partnerstvo za zamenu javne rasvete i izgradnju šest podzemnih garaža u centru grada, korišćenje solarne energije za grejanje, prodaja zgrade "Beobanke" i rekonstrukciju Centra "Sava".

Francuski privrednici upoznati su i sa razvojem četiri velike lokacije – Blok 18, Ada Huja, Makiško polje i Krnjača, kao i sa rekonstrukcijom Starog savskog mosta i već pomenutom izgradnjom metroa.

http://rs.n1info.com/a193901/Biznis/Mal ... etrou.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406130#p406130:2939dvzx je napisao(la):
MilisaV » 16 Sep 2016 06:07 pm[/url]":2939dvzx]Ljudi...

Pratite li vi temu samoupravljajuća vozila. To je budućnost. Metro je prevaziđen. Metro jednostavno ne može da odgovori onome što će pružati samoupravljajuća vozila.


Gsp, uber ili neki treći će biti operater, a mi korisnici koji telefonom poručujemo vožnju ispred kuće....


A mogućnosti su beskrajne. Deljenje vožnje, ukidanje semafora, ukidanje parkinga,veća ekonomičnost...

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока

Mislim da smo jos veoma daleko od samoupravljajucih vozila.
Iako znamo danas da tehnicki napravimo vozilo koje se krece samo od tacke A do tacke B, i dalje nismo u stanju da napravimo sistem u kome bi se bezbedno kretalo vise desetina hiljada takvih vozila u jednom gradu istovremeno.
 
Mogu samo da zamislim horor mora samoupravljajucih vozila na ulicama sa svima koji bi se inace vozili metroom. Ne kazem da ta vozila nemaju buducnost, samo da ce metro najverovatnije nadziveti i njih, posebno zbog toga sto ce zbog klimatskih promena sve sto je pod zemljom ostati u upotrebi. Osnovna prednost metroa je to sto ne zauzima prostor na ulicama i sto je brz, a to je za ljude koji u velegradima putuju vece distance nezamenljivo.
 
Mislim da sistem samoupravljajucih personalnih vozila uopste nije lose resenje.
On ne bi bio tu da zameni metro ili bus vec da ih dopuni.
Umesto da svako ima svoj auto valjda bi bilo lakse i jeftinije da se auto deli tj. Nesto kao taksi ali sa znatno manjim troskovima pa samim tim i krajnjom cenom.
 
And here we again... :violina:

Па докле више , мајку ми милу са тим ћу ,ћеш , ће , ћемо , ћете , ће! :bash:
 
Podcenjujete samoupravljajuća vozila. Ova će zapravo smanjiti broj vozila na ulici. I jednim vozilu je uglavnom samo Vozač. U samoupravljajućim će biti o nekoliko ljudi. Droga stvar. Samoupravljajuća vozila će komunicirati međusobno. Odnosno stvoriće se uslovi za ukidanje semafora. Neće biti parkinga.

Razmislite samo koliko su se promenili Mobilni telefoni za 15 godina.

A kako će tek biti sa samoupravljajućim vozilima

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Ocekivano otvaranje price o metrou godinu dana pred izbore i onda prica kada izgube izbore, eto, da smo mi ostali mi bismo to uradili itd.. Isto kao i BG na vodi..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406089#p406089:3k2yqw6d je napisao(la):
Igor » 16 Sep 2016 03:42 pm[/url]":3k2yqw6d]To ko ce finansirati i po kojem projektu bice prilike da se vidi posto mali gde god da ode vrati se sa pricom da je neka drzava zainteresovana za nas metro.

U ovom trenutku misim da je mnogo vaznije odrediti smernice tj nivo kompromisa koji se moze postici u odnosu na predlagana resenja pogotovo u odnosu na egisovo. Treba istaci sta je ono sto se nikako ne sme prihvatiti kod mogucih resenja liija.
Ahhahahaa, vidiš koliko on govori o tome, svaki grad će dobiti po jednu liniju beogradskog metroa (onako za probu "da produvaju tehnologiju"), a Beograd nijednu.

Ja sam dugo bio na stanovištu da trbea razmatrati i LRT, ali stvarno treba uzeti u obzir samo pravi teški metro, jer dok gradnja krene biće i 3 miliončića stanovnika u BG.
 
Delija je pomenuo depopulaciju kao moguci scenario ali mislim da on cak i nije presudan kada se u obzir uzme raspored gusto naseljenih sredina. Govorili smo davno metro ne bi trebao samo da bude saobracajno interventni vec i razvojni projekat.

Gledao sam malo i snimke pariskog metroa sa gumenim tockovima. Koliko me secanje sluzi ta opcija omogucava savladavanje vecih nagiba sto je u Beogradu slucaj?

Mozda bi nasi Parizani sa foruma mogli koju rec o vozilima da kazu kako to funkcionise.
 
Vrh