Šta je novo?

Metro

stf":27y0jfd7 je napisao(la):
Делија & 2012

2012":27y0jfd7 je napisao(la):
Beogradu bi najbolje bilo da uvodi više sistema i metro i prt polako,za PRT bi mogla koncesija i sl.
Ово је суштина. Ни Јовинова, ни Вуканова доктрина није исправна и не води нас нигде. Као ни доктрина поменутог теоретичара. Али, доктрине и јесу тако зацементирано слепачке и такве ће и остати докле год се инквизиторски понашамо према другачијем начину размишљања. Према томе, ни један од вас двојице, нити неко трећи, нема права да икога назива болидом, само зато што му је чачнуо у доктрину, која ни сама није промишљена.

Рецимо, дотични теоретичар није болид. Он је нереалан. Али, једнако је нереалан као Јовин. Да ли је Јовин болид? Па наравно да није.
Pa ako plaća takve članke po novinama,a ovo mu nije prvi, već peti u seriji "nepoznatog teoretičara", i kao glasno razmišlja da je "metro zabluda"onda je bolid i trolčina.Ali zapravo je lobista(barem da je monorail,prt i sl.)pa da prodiskutujemo,ali žičara za mas tranzit?? :idea: Ma daj ovaj se ruga..samo nije dugo ..dok tema nije stigla do Beobuilda,hvala Bogu pa nas novinari čitaju i uvažavaju. :kafa:
Zar da podsećamo stalno na "samoupravljača iz Rakovice" i brilijantne ideje da se umesto metroa od skupljenog novca za samodoprinos izgradi tramvaj na Nbg..E takve treba seći u startu ,dok de nisu zapatili u nekoj direkciji za prevoz i sl.
 
Малдини нити је болид, нити је непознат, што се сугерише. Ако се добро сећам, он је био аутор неких монументалних споменика братству и јединству на Косову, које смо срушили крајем осамдесетих, у време догађања народа. И неће се запослити ни у каквој каквој градској дирекцији - већ је био, после 5. октобра, градски секретар за урбанизам и мислим да га то више не би занимало.

Идеја да жичаре могу да замене метро већ је промицала у јавности, а ја бих, не желећи да нећије мишљење омаловажавам, желео да подсетим на један предлог који се појавио у Паризу крајем 19. века. Тамо су неки проценили да је копање тунела испод целог града прескупо, па да будући метро треба да буде постављен - на бандерама за осветљење! То наравно није прошло, па неће ни ово са жичарама; али сви имамо право да маштамо...

Него, слажете ли се с оним што је Малдини рекао за Мост на Ади?
 
To je u redu ,da promoviše lične vizije ,očekivanja i sl.Ali ako u javnosti govori o "zabludi"onda već utiče na javnost i kritikuje stavove i Jovina pa čak Lrt ekipe,,s nečim što je u svetu odbačeno kao vid javnog prevoza,i tako dovodi u zabludu one koji nemaju stav u vezi metroa..ja bih to nazvao prefidnim,i nemojte ga štedeti kritika o amaterizmu,kada je ovaj deo u pitanju.. :kafa:
Sve što je ostalo rekao je diskutabilno ,posebno u vezi luke i koncepta,a za most jeste genaralno u pravu...ali bi o svakoj temi trebali posebno da razglabamo.
Ako neće da se "kači" sa Beobuildovcima u vezi metroa,onda s obzirom da mu je ta oblast nepoznata ,očigledno, najbolje da se u vezi sa tom temom ne oglašava,i biće peace! :wink:
 
Делија,

Не знам како можеш да тврдиш да је Јовинов план реалан, када и далеко једноставнији пројекат БГ чвора није, нити ће скоро бити завршен а прошло је више од 30 година. Осим тога, Јовин је планирао метро за главни град Федерасије од 20 милиона људи, федерације са планом интегрисања Албаније и Бугарске, значи, и преко 40 милиона људи, за град који је претендовао да води "Трећи свет"..... Па то је чак и тада било потпуно нереално, а камоли данас, када је Београд изгубио своју важност чак и регионалним оквирима, а камоли светским....

Делија & 2012

Београд какав је данас, потребно је да се отвори за широк спектар идеја и направи иновативан и одржив систем јавног превоза који би био комбинација више различитих доктрина, јер су све урбанистичке доктрине пропале, а нових идеја нема, урбанизам у свету стагнира... Београд је у јединственој ситуацији да и даље нема метро у тренутку када се тај систем превоза у свету све више критикује.

Дакле, треба одбацити све доктрине и видети како направити одржив јавни превоз. Тешки метро свакако, без икаквог поговора, али постоје деонице где би ЛРТ био савршен, а такође и правци где ништа не би било боље од жичаре, што да не. На неким конекцијама БРТ је решење које пружа најбоље резултате. ...

Београд има јединствену прилику да буде клица нове доктрине урбанизма, да постане град по чијем моделу ће се огледати Европске метрополе. Немамо решен мас транспорт, и немамо изграђене централне урбане зоне. Ту нову доктрину и тај нови урбанизам засигурно неће осмислити надлежне службе и институти јер се слепо воде једном превазиђеном доктрином.

Овај форум је место где треба да се роди та идеја. Али ће се то тешко догодити ако истакнути чланови одбијају да се одвоје од друге, такође слепе, и такође превазиђене доктрине.
 
Мешаш бабе и жабе. Одакле теби а и многим другима право да Јовину замерате оно што се десило после њега? Какве он има везе са политичким дешавањаима и распадом земље?То је Јовин могао све да предвиди почетком 70их? Зар је његова кривица што му је план био темељан и свеобухватан који би се изводио деценијама?По чему је основа тог плана,прва линија метроа која би се комплетирала кроз 7-9 година, нереална? Зар је мана тог плана чије смернице су заправо одредиле аустријски стручњаци то што је комплетан и далекосежан? Маните се тих спинова.То има смисла само код ових који су од 1982е главни у граду и који су лупали глупости о заокруженом систему од 3 линије који би се изградио кроз 5 година.

Нико овде није рекао да нама треба само метро и ништа више тако да ми није јасно шта,кога и од чега се ти браниш? Овај Малдини је искључиво причао о заблудама и притом изнео једну своју и тиме показао сво своје незнање.Приде је потурио и једну лаж. Никакву конструктивну идеју он није изнео.

Пантографе мало је омашио за мост.Поента тог моста је била управо да се позиција наше привреде зацементира код мртве тачке. Наши политичари и квази-урбанисти јесу све и свашта али нису глупи.Знали су они добро све последице изградње булевара од 3км за 450 милиона евра у економски ојађеном граду.
 
Beogradu naravno treba metro, i LRT (tramvajski sistem). Ipak za neke situacije nije nerealno koristiti i žičare, pogotovo tamo gde treba imati efikasan sistem, a broj putnika jeste veliki ali ne dovoljan da opravda metro ili LRT liniju. Uostalom razlikuju se dve vrste žičara: "vazdušni tramvaj" - dve kabine koje voze gore dole, bez obrtanja u stanicama (pogodne za kratke deonice) i "gondole" gde može da postoji veći broj kabina.
Po jednoj studiji (francuskoj) - po kapacitetu prevoza ove prve mogu da prevezu 2000 putnika/h po smeru u proseku - čime su već kapacitivnije od (solo) busa, dok ove druge u zavisnosti od sistema ( jedno uže ili više nosećih i pokretno uže - najčešće 2+1) imaju kapacitet 3600 do 4000 putnika po smeru na sat (čime su blizu kapaciteta zglobnih tramvaja) - sve je računato sa predviđenom frekvencijom uporednih buseva i tramvaja od 3 minuta, i kapacitetom smeštanja od 4 putnika po m2.
Dobra strana žičara je što su uvek potpuno izolovane od ostatka saobraćaja i što na ulaznim izlaznim stanicama imaju uvek idealno rešen ulaz izlaz putnika bez njihovog mešanja i ometanja.
Tako da bi na nekim mestima žičare zapravo bile dobar način prevoza, npr. kako god okrenete žičara bi pre dovukla ljude sa Novog Beograda na Banovo Brdo nego bilo koji bus, tramvaj ili metro, jer bi prosto išao naokolo i imao više stanica. I žičare mogu imati više stanica ako je potrebno. Glejući topologiju Beograda, pogodno bi bilo razmisliti o takvom prevozu na pravcima gde postoji prevozna potreba, a konfiguracija terena zahteva da bus, tram ili metro savladavaju velike visinske razlike kružeći naokolo. Konkretno - prebacivanje putnika sa nivoa Save/Dunava na naselja na brdima, kao i eventulano prebacivanje putnika sa brda na brda. Za više od toga nije ih ni potrebno razmatrati, ali ne razmatrati ih za ovakve slučajeve bi bilo isto tako pogrešno. Ima dosta gradova u kojima žičare učestvuju kao vid gradskog prevoza, bilo za savladavanje vodenih prepreka ili nepovoljne konfiguracije terena. Ali u svim tim gradovima, ovo je pomoćno sredstvo koje dopunjuje metro i LRT.
 
Рекао бих да је "Јовинов" план поприлично реалан када је реч о метроу, али је регионални метро из тог документа у потпуности неостварив. Чак и да је Трећи рајх добио рат и да је Београд уместо Берлина изабран за Велтсхауптштат Германију, не би градили дубоки тунел од Студентског града, испод новобеоградских блокова, Саве и Савског амфитеатра до Славије. Можда би, да је опстало Монголско царство од Тихог океана до Дунава, а да је Београд Улан Батор, то било реално. Као што СТФ рече, тај план је и настао са претпоставком да ће Београд бити престоница Трећег света (несврстаних земаља), па отуда и толика амбиција. Много о томе зна Бранко Бојовић, наш академик архитектуре и први из те струке који је добио националну пензију. Десило се, међутим, да су азијске и афричке земље седамдесетих година у томе препознале колонијалну тежњу још једне европске нације, па је план отишао у парампарчад.

За Мост на Ади, слажем се да је прескуп, првенствено због мегаломанских приступница са новобеоградске стране, због којих нам се сада намеће и ЛРТ - мада, према мојим информацијама, још се ломе копља о типу возног средста, јер је тешко објаснити зашто мора да буде трамвај на првој и другој линији због једне једине кривине на најмење важној, трећој линији; али, никако се не слажем да мост НБ - Чукарица није био потребан и да не служи ничему. Као ни са жичарама: хајде да имамо и то, зашто да не, али решење је на другом месту. Решење је метро+градска железница+трамвај. Па ипак, нека Малдини каже шта има, тога се не треба плашити.
 
Primedbe Milancheta i 2012 prihvacene.

Mreza izmenjena.

U svaki deo grada se moze stici jednim ili nijednim presedanjem. Sve tri linije prolaze kroz siri centar grada i sve tri se ukrstaju na Slaviji. Poprecna veza Prokop-Zel.St.NBG je BG:Voz. Postoji stanica Radnicka/Ada ali to produzava vreme gradnje zbog imovinsko-pravnih poslova sa Minelom, Seceranom i NIS-om kao i njihovo rusenje. Zato je ta stanica i bila preskocena ali eto sad je tu da neko ne kaze kako ne moze na Adu.

Depoi su na perifernim delovima i nisu prikazani. Prve faze ni nema tako da kredit uzima 2012 jer je njegova plata visestruko veca od budzeta grada. :mrgreen:

Mreza omogucava velike urbanisticke zahvate poput rekonstrukcije Slavije i pedestrijanizacije Kralja Milana da bi se dobila pesacka zona Slavija-Terazije-Kalemegdan kao i razvoj Savskog Amfiteatra. Stanica Centralni Park je tako obelezena umesto N/A iz tog razloga sto je zgodno zaokruziti gradsku zelenu oazu Most preko Ade-Staro Sajmiste-Park Prijateljstva-Malo Ratno Ostrvo-Veliko Ratno Ostrvo u kojoj bi se nalazili Zoo-vrt i Opera.

Evo kako to izgleda:

metroslavija.jpg


EDIT:

Sad videh o Zicari. Pa ako zicara moze da preveze onoliko ljudi koliko i metro sa istim ako ne i boljim nivoom pouzdanosti, dugovecnosti vozila i ostalih sistema i sve to bez vizuelne opstrukcije celog grada onda ok ali nesto sve mislim da je metro koji se na 75% delova trase uopste ne vidi dosta bolji. On je skriveno srce grada koje pumpa njegovu buducnost.

Zicara kao i monorail malog kapaciteta nije nista vise od prevoznog sredstva za zabavne parkove. Nesto malo ima u Tokiju sto se priblizilo metrou ali metro je metro. Koliko takvih linija ima u svetu? Koliko putnika prevoze globalno? A koliko metro? Ni LRT ne moze da mu se primakne iako ima vise manjih gradova koji mogu da izgrade isti.

Da li zicara[isto vazi i za LRT] moze da prouzrokuje gore pomenute urbanisticke zahvate? Ne moze jer ne moze da primi totalno transportno opterecenje na sebe. To znaci sve linije koje su isle preko Slavije sada su skracene i svi presedaju samo na metro+ sto su vozovi iovako popunjeni jer idu sa periferije. Zicare bi bi isle toliko cesto da bi vizuelno upropastile grad. Zastoj je bio na ulici, sad nam samo fali i u vazduhu. Ma daaaj. LRT ima mali maksimum i odmah bi poceo da daje znake kolapsa samo ako bi zatvorili jednu jedinu ulicu. A sta ako zatvorimo i Bulevar od Vuka do Trga Nikole Pasica? A sta ako zatvorimo BZDj? Pa Pozesku?
 
Express,e sada mi se svidjaju trase linja C je super odradjena,a stanica kod Ade ima dosta prostora da se smesti s obzirpm da bi bila izdignuta na stubove,kada ides na Adu osmotri dobro poziciju minela i gde bi zapocinjaio tunel,bukvalno je na idealnoj poziciji.A ispod stanice bilo bo dovoljno mesta za jedan Delta C.Minelove hale su potpuno ispraznjene ,ceka se rusenje kao i susedna fabrika bivsa..
STF.Sto se mucis da nam objasnjavas na sta mislis u vezi urbanizma,daj link za Masdar City, i svako moze da vidi matricu sada vec izgradjenu kako treba da izgleda sustainable public transport..Nasi forumasi su izgleda sa sa znanjima ispred nekih teoreticara arhitekture..sto i nije cudno ,jer mi dajemo smernice za odrzivi javni transport..Ako zelite viziju buducnosti svratte na Beobuild :kafa:
 
Nema svrhe da plava linija ide do Rakovice jer tu može ići bg voz. Mnogo je bolje da plava linija ide do Petlovog brda a putnici iz Rakovice idu bg vozom do Sajma i tu presedaju na metro.
Takođe ne treba se ni truditi da metro prođe kroz svako naselje nego bi trebalo pojačati feeder autobuske linije tako da snabdevaju metro stanice putnicima. To se odnosi na plavu i zelenu liniju. Smatram da je bolje imati više "pravolinijskih", kraćih linija nego dugačkih linija koje idu okolo naokolo. 6 stanica u Zemunu?
 
Da dobro si primetio,Rakovica ima BGVOz tj.imace L2 uskoro kako je u planu predvidejno..
 
Пантограф":1n88cf1n je napisao(la):
Рекао бих да је "Јовинов" план поприлично реалан када је реч о метроу, али је регионални метро из тог документа у потпуности неостварив. Чак и да је Трећи рајх добио рат и да је Београд уместо Берлина изабран за Велтсхауптштат Германију, не би градили дубоки тунел од Студентског града, испод новобеоградских блокова, Саве и Савског амфитеатра до Славије. Можда би, да је опстало Монголско царство од Тихог океана до Дунава, а да је Београд Улан Батор, то било реално. Као што СТФ рече, тај план је и настао са претпоставком да ће Београд бити престоница Трећег света (несврстаних земаља), па отуда и толика амбиција. Много о томе зна Бранко Бојовић, наш академик архитектуре и први из те струке који је добио националну пензију. Десило се, међутим, да су азијске и афричке земље седамдесетих година у томе препознале колонијалну тежњу још једне европске нације, па је план отишао у парампарчад.

За Мост на Ади, слажем се да је прескуп, првенствено због мегаломанских приступница са новобеоградске стране, због којих нам се сада намеће и ЛРТ - мада, према мојим информацијама, још се ломе копља о типу возног средста, јер је тешко објаснити зашто мора да буде трамвај на првој и другој линији због једне једине кривине на најмење важној, трећој линији; али, никако се не слажем да мост НБ - Чукарица није био потребан и да не служи ничему. Као ни са жичарама: хајде да имамо и то, зашто да не, али решење је на другом месту. Решење је метро+градска железница+трамвај. Па ипак, нека Малдини каже шта има, тога се не треба плашити.

Aplauz.Pantografe,mogu li da se pretplatim na tvoje postove ubuduce? :)
 
Ајде све али

Десило се, међутим, да су азијске и афричке земље седамдесетих година у томе препознале колонијалну тежњу још једне европске нације, па је план отишао у парампарчад.

О чему ти то? Азијске и Афричке земље су стопирале београдски метро? Какве везе уопште несврстани имају са јавним превозом у Београду? Константно се на овој теми ватате за ту ужасно танку сламку империјалистичких амбиција Београда. Амбиције Београда јесу биле велике (говорим о урбанизму, не о тим вашим несврстанима) и то са правом и из потребе да се омогући ефикасан шински превоз,потребе која је данас још израженија.Не знам ко нам брани да барем размишљамо исто као некада,барем по питању јавне инфраструктуре и урбанизма генерално? Зар треба да се помиримо са судбином паланачке престонице? После нас се све завршава? Ми смо све сјебали,запустили,препустили...Ајде сад да крпимо,импровизујемо,буџимо и позајмљујемо за свог живота а потомци нек нам се снађу. :roll:
 
Делија,

Јовиново одсуство осећаја за реалност има више нивоа

1. Пре свега, пројектован је метро за федерацију која је у старту била нереално политичко фантазирање. У старту. Притом је то било време када се нико није могао запослити ни у јачој фирми а да није политички подобан, а на функције које су биле тако битне као што је била Јовинова могли су доћи само политички подобни кадрови, што је Јовин и био. Не можеш ме убедити да "он није био умешан у политику". Био је итекако умешан јер је морао бити. Другачије није могло. Па и данас систем функционише тако, а камоли тада.

2. Његово одсуство реалности се и огледа у пројектованом систему који би се градио 30 година. Он пројектује дугорочни пројекат у средини где су политичари увек били јајаре које су мислиле од данас до сутра. И у Кнежевини Србији, и у Краљевинама, и у СФРЈ, и у СЦГ,...одувек. И онда се саблажњава и он и ми над чињеницом да је политичаре заокупио систем који решава проблеме града за 20 година а биће изграђен за 4.....Па наравно да их је заокупило полурешење за 4 године, него целокупно за 30. Па за 30 година ко жив ко мртав....

Свакако да је његов план метроа за тадашње прилике готово савршен, али је он био више теорија, него што је могао да постане пракса. Да ли схваташ. Па већи је он испао теоретичар него овај Малдини.

3. Његова мантра у последњих 10 година у којој и даље понавља једну те исту филозофију и једна те иста решења као најбоља, а притом је планирао за град који је био нешто што сада није, нити ће икада поново бити нешто слично. Београд се изменио до непрепознатљивости, али он је запео у времену.

Колико је Јовинова доктрина, као и све остале, превазиђена се јасно огледа и у његовом плану у коме поптуно игнорише било који други вид јавног превоза укључујући и БГ чвор. Тај принцип је превазиђен. Јавни превоз је организам са више органа. Тешки метро је сигурно кичма тог организма, али ниједан организам не може да функционише без осталих органа. Џабе ти кичма ако немаш јетру, или бубрег. Организам је неодржив.

Исто као што јовин игнорише све осим метроа, тако и Вукан Вучић игнорише све осим ЛРТ-а.

Саможивци надобудни, сви одреда.
 
misahidro":1b8ok19g je napisao(la):
Nema svrhe da plava linija ide do Rakovice jer tu može ići bg voz. Mnogo je bolje da plava linija ide do Petlovog brda a putnici iz Rakovice idu bg vozom do Sajma i tu presedaju na metro.
Takođe ne treba se ni truditi da metro prođe kroz svako naselje nego bi trebalo pojačati feeder autobuske linije tako da snabdevaju metro stanice putnicima. To se odnosi na plavu i zelenu liniju. Smatram da je bolje imati više "pravolinijskih", kraćih linija nego dugačkih linija koje idu okolo naokolo. 6 stanica u Zemunu?

U-Bahn_Wien.png


2012":1b8ok19g je napisao(la):
Da dobro si primetio,Rakovica ima BGVOz tj.imace L2 uskoro kako je u planu predvidejno..

Dabogda izgradili LRT. :mrgreen:
 
stf":5gjml10w je napisao(la):
1. Пре свега, пројектован је метро за федерацију

Пројектован је метро за Београд,не знам ја о каквој федерацији ти причаш. Можда циљате на веће тржиште,већу економију итд па зато стално причате о великој држави,несврстанима итд.Ако је до тога Београд је онда данас у начелу у много бољој позицији јер има отворена много већа тржишта.

stf":5gjml10w je napisao(la):
Притом је то било време када се нико није могао запослити ни у јачој фирми а да није политички подобан, а на функције које су биле тако битне као што је била Јовинова могли су доћи само политички подобни кадрови, што је Јовин и био. Не можеш ме убедити да "он није био умешан у политику". Био је итекако умешан јер је морао бити. Другачије није могло. Па и данас систем функционише тако, а камоли тада.

Извини али овде си већ омашио димензију.Тада су сви били подобни или их није било.АЛИ је у оквиру такве доктрине ипак владала позитивна селекција у свим научним и културним дисциплинама па тако и у архитектури и урбанизму.Исто тако знање и стручност је било на цени и свако ко је имао знање имао је и одговарајућу позицију,барем до почетка 80их.

stf":5gjml10w je napisao(la):
2. Његово одсуство реалности се и огледа у пројектованом систему који би се градио 30 година. Он пројектује дугорочни пројекат у средини где су политичари увек били јајаре које су мислиле од данас до сутра. И у Кнежевини Србији, и у Краљевинама, и у СФРЈ, и у СЦГ,...одувек.

Опет нетачно и то дебело.Па у СФРЈ бар није било половичних решења.Бар се тад плански градило и пројектовало.Па тада су одржавани архитектонски конкурси за сваки иоле значајнији градитељски подухват а хвала богу било их је доста.

stf":5gjml10w je napisao(la):
Свакако да је његов план метроа за тадашње прилике готово савршен, али је он био више теорија, него што је могао да постане пракса. Да ли схваташ. Па већи је он испао теоретичар него овај Малдини.
Не схватам уопште. Никако да ми неко напише шта је нереално у том "савршеном плану" (изузев дела градске железнице) нити да ми објасни одкуд онда по садашњем курсу 400 милиона евра на гомили за ту "теорију" ? Где су нам сад паре за инече катастрофалне планове лрт-а и скупе пројекте у служби аутомобилског концепта?

stf":5gjml10w je napisao(la):
3. Његова мантра у последњих 10 година у којој и даље понавља једну те исту филозофију и једна те иста решења као најбоља, а притом је планирао за град који је био нешто што сада није, нити ће икада поново бити нешто слично. Београд се изменио до непрепознатљивости, али он је запео у времену.

Опет нетачно.Сва његова иступања у последње време су искључиво ограничена на прву фазу прве линије метроа.Па побогу окачио сам његов документ или боље рећи вапај заједно са другим архитектама из 2006е где се управо апелује на то.Било би лепо да не причате напамет и пре осуде озбиљно прелистате тему Београд 2000 где је јасно истакнут тај документ. А ту се апослутно слажем са Јовином јер је и по мом мишљену од судбинске важности да се основа прве линије трасира баш онуда где је предвиђено "савршеним планом" из 1976. године.
stf":5gjml10w je napisao(la):
Колико је Јовинова доктрина, као и све остале, превазиђена се јасно огледа и у његовом плану у коме поптуно игнорише било који други вид јавног превоза укључујући и БГ чвор.

Сад си стварно претерао.У студији из 1976. године предвиђен је и разрађен БРТ систем и оно као, регионална железница.Шта је још требало да се нађе у тој студији? И трамвај за 21. век?Можда телепорт неки или ове жичаре? Па како бисте тек онда називали тај план? Долазимо до коначне бесмислености твог аргумента где са једне стране замераш на обиму плана а са друге замераш што се наводно игноришу други видови ЈГП-а што иначе није тачно као што сам горе и навео.
 
Uf. . . mix

Ми смо све сјебали,запустили,препустили...Ајде сад да крпимо,импровизујемо,буџимо и позајмљујемо за свог живота а потомци нек нам се снађу.


Малдини нити је болид, нити је непознат, што се сугерише. Ако се добро сећам........ већ је био, после 5. октобра, градски секретар за урбанизам...

Поента тог моста је била управо да се позиција наше привреде зацементира код мртве тачке.



Београд је у јединственој ситуацији да и даље нема метро у тренутку када се тај систем превоза у свету све више критикује.


Ipak ću sacekati neke nove klince :vops:
Glejući topologiju Beograda, pogodno bi bilo razmisliti
:kk:
 
Drugari da li je neko od vas primetio nesto na ovoj slici?

stanica_tvornicka.jpg


Naime, zagovornici :fijasko: pricaju o tome kako ce stanice biti dugacke 110m pritom misleci samo na podzemne. Nadzemne su oko 65m odnosno za 2x32m tramvaje. Kada se malo bolje pogleda slika jasno se vidi da su podzemni prolazi tik iza kraja platforme sa obe strane plus stepenista priljubljena uz kolosek. To znaci da je nemoguce produziti platforme za jos jedan tramvaj po kompoziciji bez razvaljivanja cele stanice..u koju je vec ulozeno.

I to je terminus!

Ako su samo podzemne 110m a samo ove linije su predvidjene do neke 2030 da pocnu sa radom u kom veku ce se pristupiti konverziji? 31.?

Jos jedna stvar.

Maksimalni kapacitet 24.000p/h/d sto prevodi na 1000 po vozilu @2,5min/150sec interval. Becki metro postize istu cifru vozovima sa intervalom od 5 minuta. Dakle prevozi duplo veci broj putnika po vozacu i jos veci po mehanicaru. O prednostima automatskih necu ni da pricam bez obzira sto su kapitalni troskovi veci.

A deljene linije? Segregated-boosted capacity tram system with subway-like central sections. <-To je definicija, LRT je samo marketing.
 
Express,O Da primetili smo kao i na Nbg..projekt je detaljno analiziran sa zgrazavanjem u strucni krugovima..jedino sto je gore od toga ,mogli smo da cujemo u vezi sa zicarom.. :kafa:
 
2012":h16ljzmn je napisao(la):
Express,O Da primetili smo kao i na Nbg..projekt je detaljno analiziran sa zgrazavanjem u strucni krugovima..jedino sto je gore od toga ,mogli smo da cujemo u vezi sa zicarom.. :kafa:

Zasto ako se vec predvidja konverzija u metro svaki LRT plan ima i tunele sa naglim krivinama pored toga sto su takve nadzemne trase, kao i previse stanica? To znaci da neko servira medijske informacije. Ne planira se konverzija.

Ja se ne zgrazavam na ovu verziju jer ima iste parametre kao i svaki drugi LRT plan vec se zgrazavam na GLUP koji namece takve parametre trase. Namece se podzemna tramvajska trasa umesto podzemne metro trase jer ako uradis ostatak po metro standardu i zamenis tramvaj vozom dobices samo veci kapacitet i malo vecu brzinu zbog toga sto je sad cela trasa metro standard a cela trasa je 80km/h umesto 70.

Bas tamo gde je najpotrebnije da se stigne brzo tu ce se kretati najsporije a svaka stanica vise u centru na jednoj trasi znaci jedan moguci delay vise sto srozava pouzdanost celog sistema. Ako se poremeti jedna linija poremete se sve ostale neravnomernim prilivom putnika, jos ako je distributivni sistem to je onda katastrofa.

Ja se samo pitam sta ce biti pred pocetak gradnje. Da li ce biti protesta?

Inace Mexico je 60neke gradio prvu fazu tj. inauguraciju linija 1,2 i 3 tempom od 1km mesecno. To je bilo moguce samo razvaljivanjem ulica, oduzimanjem traka za automobile, privremenim ukidanjem skretanja kod trasa u nivou,gradnjom sto vise trasa u nivou i na stubovima, baseline stanicama sa betonskim enterijerom i gradnjom depoa na kraju iste ulice
iza terminusa.

Beograd moze da razvali samo Pozesku [uvesti jednosmerni sistem Kirovljeva-Ljeska-Gogoljeva umesto Pozeske], Trgovacku i BZDj. Sve ostalo mora podzemno.

Jos ispadne da je teski metro lakse napraviti kao prvu fazu Zarkovo-Slavija ako se uradi i trasa od Vuka do NBG.

1280px-Terminal_Mixcoac%2C_L%C3%ADnea_12_del_Metro_de_la_Ciudad_de_M%C3%A9xico..JPG


^^^Stanica Mixcoac nove linije 12 u Mexico Cityju.

Sa podom kao Samariterstraße u Berlinu:

1024px-Berlin_-_U-Bahnhof_Samariterstra%C3%9Fe_-_Linie_U5_%286261366635%29.jpg


Ta kombinacija moze biti jeftina, brza za gradnju, laka za odrzavanje i nije kic kao Sofijske stanice.

Ma bre moze da se uradi prva faza teskog metroa i za 2 godine uz minimalna sredstva u 3 smene samo ako se hoce.
 
Preživeli smo rekonstrukciju i Bulevara, Kralja Milana, Nemanjine... Trajalo je i trajalo.

Dobra volja mnogo znači.
Francuzi su u 19. veku ledili blato da bi mogli da prave stanice metroa u močvarnom pariškom zemljištu.

Nego je kod nas diletantizam endemska pojava, i onda je jako teško imati poverenja u nekonvencionalna rešenja. Ili još gore, megalomanija na sve strane, hoćemo "svemirske" stanice, nećemo one "seljačke" sa pločicama na zidovima kao u Parizu i Londonu.

Ova stanica u Berlinu je oličenje racionalnosti.
 
душан":1xi0n4an je napisao(la):
Preživeli smo rekonstrukciju i Bulevara, Kralja Milana, Nemanjine... Trajalo je i trajalo.

Dobra volja mnogo znači.
Francuzi su u 19. veku ledili blato da bi mogli da prave stanice metroa u močvarnom pariškom zemljištu.

Nego je kod nas diletantizam endemska pojava, i onda je jako teško imati poverenja u nekonvencionalna rešenja. Ili još gore, megalomanija na sve strane, hoćemo "svemirske" stanice, nećemo one "seljačke" sa pločicama na zidovima kao u Parizu i Londonu.

Ova stanica u Berlinu je oličenje racionalnosti.

Mi sa ovog sajta ne trazimo puno ali striktno znamo sta trazimo - metro a ne pokusaj metroa.

Kakav bio da bio, bio bi nas. Ne bi bio ruzan, daleko od toga sto rece Zidar moze i koriscenjem betona da se lepo uradi samo ako se hoce.

Neracionalno mi zvuci budzenje stanica za tramvaj i gradnja vise stanica nego sto je potrebno, posebno onih podzemnih znatno skupljih. Ako pravi metro moze biti prizeman koriscenjem kombinacije ova gore dva primera cemu onda toliki :fijasko: kiceraj?

Mozda preterah sa Pozeskom ali Trgovacka je zgodna za nadzemnu trasu normalnog metroa jer razdelno ostrvo ima potrebnu sirinu za vozila vecih gabaritnih dimenzija. Od okretnice B.Brdo pored trafoa moze da prodje metro nadvoznjak. Stambeni objekti su udaljeni od sredine ulice. Trasa je takva skroz do Vidikovca.

Beograd ima trase pogodne za normalan metro sistem ali kad neko zeli nenormalno da budzi tramvaj onda se to pretvara u malteriranje gradjana odlaganjem pocetka gradnje. Ako se pazljivo isplanira i organizuje gradnja moze da traje prilicno kratko bez obzira na to sto je cena niza.
 
Делија,

Имаш огроман потенцијал у себи, не дозволи да те доктрина задржи. Одвоји се од ње, батали је.

Пролази време када је метро систему све остало било допуна. Јавни саобраћај је много комплекснији организам и сви системи допуњују један другог. Да бисмо осмислили самоодржив систем јавног превоза, морамо да рачунамо на све видове мас транспорта подједнако.

И Вукан и Јовин су историја и тамо требају и да остану. А будућност требамо да градимо ми. А
 
Vrh