Šta je novo?

Metro

Express,Ovako na prvu loptu,depo je pored reke,ja ipak ne bih rizikovao zbog nekih eveuntualnih poplava,nikad se ne zna..mada tu ima mest to je ok.
Primetih da ti fali stanica pored Ade,po meni bi u tunel ispod Pozeske bi trebalo da se ulazi tu gde je sada napustena hala Minela preko puta Ade,mislim da je nelogicno da masa ljudi dnevno leti i do 300.ooo ide na Adu, koja svaki dan osim zimi koristi Adu ide do Pozeske da bi sputila dole i popela gore na metro nema logike,dakle stanica treba da da bude Minel ili Secerana..Mislim da bi gradjni B.Brda morali da s pitaju i da je kljucna stanica Ada!
 
A da Brdjanima ne bude mnogo , na ustrub ostalih dobili su most, petlju a sad jos i posebnu metro liniju za sliazak do obliznje Ade
zasvirali , sto su zasvirali, i red je da za pojas zadenu
U ovom gradu postoje i dr. delovi
gde bi napokon mogao da se vrati dugo odvajan ne mali dinar u zajednicku kasu
a do sada vec predugo iscekivan i taj dan kada ce doci i oni na red
da se iz te kase i kod njih ulozi pa makar i za metro. . .
 
To ti je totalno zamena teza..da su se Brđani pitali imali bi metro do centra a ne mega most prem nbg koji nosi tramvaj.Pa zar je je nelogično da M2 ima stanicu na Adi???Ajde molim te objasni mi to :kafa: A kakva je to "studija opravdanost "za M2 bez stanice na Adi???,od maja meseca je dnevno od 50-100.000 građana na Adi iz svih delova grada a posebno sa Nbg,leti i po 300.000 hiljada ima ih više nego na Crnogorskoj obali.A jel to neko traži opravdanje da bi se videlo da građani koirste most i nadvožnjak prema Adi,da kojim slučajem ne bi ostavili auto kod kuće i došli do Ade autom na preskupu naftu, i onda platili preskupi parking, a ako neće ni to onda će im parking servis odneti auto.. :wink:
 
Samomi nije jasno zasto zamisljate sa linijama metroa da ce ostati postojece autobuske i trolejbuske linije ,to ce spormjeniti kao sto ce kroz par dana nove linije preko mosta ,tako ce da bude kad se napravi most zemun borca itd
 
2012":ewiur37m je napisao(la):
Express,Ovako na prvu loptu,depo je pored reke,ja ipak ne bih rizikovao zbog nekih eveuntualnih poplava,nikad se ne zna..mada tu ima mest to je ok.
Primetih da ti fali stanica pored Ade,po meni bi u tunel ispod Pozeske bi trebalo da se ulazi tu gde je sada napustena hala Minela preko puta Ade,mislim da je nelogicno da masa ljudi dnevno leti i do 300.ooo ide na Adu, koja svaki dan osim zimi koristi Adu ide do Pozeske da bi sputila dole i popela gore na metro nema logike,dakle stanica treba da da bude Minel ili Secerana..Mislim da bi gradjni B.Brda morali da s pitaju i da je kljucna stanica Ada!

Pa ako smatras da Obrenovcu ne treba BG:Voz onda da inace ovako pare za sezonsku stanicu metroa nemamo.

Sve je propalo, U4 ne postoji vec godinama a Bec ne zeli da je popravi. Onda grade depo na obliznjem brdu i podizu sumu stubova koja se izdize iznad grada kako bi automatski vozovi vozili vazduh i same sebe kada se Beclije podave jer su zgrade nize... :roll:
 
:laugh:
M1 je veliko pitanje
M2 je prava smeska
M3 e do njega cemo svi da izumremo ako ne odmah od naprezanja za M1 onda sigurno od titranja j*j* za M2

Metro je brz pristup periferije ka centru
a ovde se lupetaju gluposti tipa da ima stanice ko tarmavaj (od Ateksa do Secerane)
samo da bi se skupilo sto vise pristalica

Srecom ima jako puno ljudi koj su se vec vozali raznim metroima
te znaju sta Bgdu treba
te gluposti tipa gajicemo i svilene bube ne prolaze vise
Moze stanica kod Secerane ali onda susedna nece biti kod Ateksa
nego u Zarkovu :laugh: :lool: :laugh:

Edit
Malo i aktuelnog novinarskog piskaranja:
,,. . . .Zabluda je da će izgradnja Beogradskog lakog metroa rešiti saobraćajne probleme grada. Pored delimičnog rasterećenja gužvi na ulicama, metro će Beograd uvući u spiralu novih ekonomskih problema. Izgradnja metroa biće još jedan veliki posao stranih kompanija u Srbiji, dok će srpski građevinari i dalje sticati vrhunske reference u inostranstvu. Pri nerealno nisko projektovanoj investiciji od milijardu evra za jednu liniju, metro će možda uvesti Beograd u društvo razvijenijih evropskih prestonica, ali će građani preskupo platiti ovo polovično rešenje saobraćajnih gužvi.. . .,,
izvor:http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:431489-Beogradske-arhitektonske-zablude
 
Ma daj, ovaj clanak je cirkus! Zicara umesto metroa? Nefunkcionalan most? Pa jos nije ni izgradjeno sve do kraja. Mislim, moglo je jeftinije ali je grad prodisao kad je on napravljen i gazela rekonstruisana.
Meni je toranj na avali maksimalni gubitak i nepotrepstina, pa ne kukam na sav glas sto su ga obnovili. Imao bi svrhu da je u centru a ne na planincugi.
Ovo pisanije mi je u rangu debiliteta da se ljudi plase da sidju pod zemlju i da se voze metroom. Ne bi ubedili ni ljude iz specijalnih ustanova a ne gradjane. Elem, NARAVNO da je potrebna linija preko banovo brda, ceraka, do petlovog, koja povezuje sa nbg i kad bi je proterali do aerodroma, milina.
Sigurno je prioritet povezati uze gradsko jezgro nego terati metro do padinske skele ili sta ste vec predlagali na ovoj temi ranije.
 
Sigurno je prioritet povezati uze gradsko jezgro nego terati metro do padinske skele ili sta ste vec predlagali na ovoj temi ranije

Upravo ovde se radi o pritoritetu namene i svrhe metroa

Proporcijonalno ucescu u punjenu zajednicke kase - iz koje bi se gradio metro
mnooogo vise sugradjana zivi (pa i radi) van uzeg gradskog jezgra
ako cemo da osavremenjujemo i olaksavamo zivot
hajde da to stvarno u ucinimo, a ne da olaksavamo samo
turisticki uze gradsko jezgro

Da li su nam prioriteti bas toliko razliciti :oops:

edit
prilozen predhodni novinski tekst najverovatnije jeste narucen. . .
mada nije toliko daleko ni od istine. . . :laugh:
 
Nisu. Pod uzim gradskim jezgrom smatram zonu I gradskog prevoza. I to je neophodno da sve bude povezano metroom. Ostatak bg vozom gde pruga to dozvoljava. Mislim da je ovo minimum koji moramo ispostovati ili cemo zaista da se vratimo u kameno doba.
 
Express":4zxu8ajx je napisao(la):
2012":4zxu8ajx je napisao(la):
Express,Ovako na prvu loptu,depo je pored reke,ja ipak ne bih rizikovao zbog nekih eveuntualnih poplava,nikad se ne zna..mada tu ima mest to je ok.
Primetih da ti fali stanica pored Ade,po meni bi u tunel ispod Pozeske bi trebalo da se ulazi tu gde je sada napustena hala Minela preko puta Ade,mislim da je nelogicno da masa ljudi dnevno leti i do 300.ooo ide na Adu, koja svaki dan osim zimi koristi Adu ide do Pozeske da bi sputila dole i popela gore na metro nema logike,dakle stanica treba da da bude Minel ili Secerana..Mislim da bi gradjni B.Brda morali da s pitaju i da je kljucna stanica Ada!

Pa ako smatras da Obrenovcu ne treba BG:Voz onda da inace ovako pare za sezonsku stanicu metroa nemamo.

Sve je propalo, U4 ne postoji vec godinama a Bec ne zeli da je popravi. Onda grade depo na obliznjem brdu i podizu sumu stubova koja se izdize iznad grada kako bi automatski vozovi vozili vazduh i same sebe kada se Beclije podave jer su zgrade nize... :roll:
Ada sezonska stanica...mora da se salis,pa na toj stanici bi se presedalo na metro sa cele Cukaricke padine,Sremcice,Obrenovca...NIJE NI CUDO ,STO NAM EGIS STUDIJA IZGLEDA KAO PROJEKAT SAVSKOG TRGA,KADA SE PITAJU DILETANTI.. :kafa: a za tramvajsku stanicu na mostu preko ade je ok za shatro M3..onda nema problema ako je tramvaj u pitanju.. :kafa:
 
Beogradske arhitektonske zablude
Slobodan MALDINI | 28. april 2013. 09:47 | Komentara: 0

Uverenje beogradskih vlasti da će izgradnja grandioznog mosta pokrenuti beogradsku privredu sa mrtve tačke, bilo je pogrešno. Bez luke, grad prestaje da postoji na svetskoj ekonomskoj mapi

BEOGRAD je grad sa dugom urbanističkom istorijom i arhitektonskom tradicijom. Međutim, on je u svim periodima razvoja bio poprište graditeljskih zabluda, koje su oblikovale njegovu urbanu fizionomiju. Nastale na prevelikim ambicijama graditelja, trci za profitom, pogrešnoj proceni neukih političara ili lošem sklopu okolnosti, zablude su proteklih desetak godina snažno uticale na urbani razvoj naše prestonice. Na sreću, mnoge od njih nisu realizovane, ostavljajući mogućnost ispravke grešaka, dok druge čekaju svoju potvrdu u životu. Podsetimo se nekih:
Most na Adi. Uverenje beogradskih vlasti da će izgradnja grandioznog mosta pokrenuti beogradsku privredu sa mrtve tačke, bilo je pogrešno. Odabran je koncept koji naši građevinari tehnološki "nisu mogli da otprate". Grad se enormno zadužio, a gradnju su izvele strane kompanije. Ostalo je gorko pitanje: zbog čega je u Beogradu izgrađen most sa najvišim betonskim pilonom u Evropi visine 175 m i zašto je njegova izgradnja koštala preko 500 miliona evra? Istovremeno, mala grupa beogradskih entuzijasta, bez političke i finansijske podrške, izgradila je nov Avalski toranj visok 204,57 m domaćim sredstvima i tehnologijom, dvaput brže, potrošivši manje od 10 miliona evra!
Metro. Zabluda je da će izgradnja Beogradskog lakog metroa rešiti saobraćajne probleme grada. Pored delimičnog rasterećenja gužvi na ulicama, metro će Beograd uvući u spiralu novih ekonomskih problema. Izgradnja metroa biće još jedan veliki posao stranih kompanija u Srbiji, dok će srpski građevinari i dalje sticati vrhunske reference u inostranstvu. Pri nerealno nisko projektovanoj investiciji od milijardu evra za jednu liniju, metro će možda uvesti Beograd u društvo razvijenijih evropskih prestonica, ali će građani preskupo platiti ovo polovično rešenje saobraćajnih gužvi.
Mnogi gradovi sa Beogradu sličnom konfiguracijom terena danas prelaze na jeftinija i efikasnija rešenja od metroa, poput urbanog kablovskog transporta. Upoređenja radi, skijalište Kopaonik ima kapacitet žičara 24.000 korisnika/čas, što je četvrtina prevoznog potencijala beogradskog Gradskog saobraćajnog preduzeća.

Kapacitet beogradske Gradske železnice je 2.700 putnika/čas. Izgradnja četvorosedešne žičare, kapaciteta 3.500 korisnika/čas, dužine jedne gradske tramvajske linije, sagrađene na planinskom nepristupačnom terenu, košta 3,5 miliona evra. Da podsetim, Beograd je za poslednju kupovinu "španskih tramvaja" izdvojio 81,36 miliona evra.

Luka Beograd. Zabluda je da Beogradu ne treba luka na Dunavu, već da na mestu sadašnje treba izgraditi stambeno naselje. Sa obećanjem "izmeštanja luke na drugu obalu reke", u toku je dugogodišnje iscrpljivanje vlasti i investitora za izgradnju "elitne stambene četvrti". U ovu "igru" je svojevremeno uvučen i svetski poznat arhitekta Danijel Libeskind, ne bi li svojim autoritetom pospešio realizaciju ove zablude. Nije potrebno podsećati: ekonomija naše prestonice podignute na dve reke umnogome zavisi od luke, koja je njena veza sa Evropom i Istokom. Bez luke, grad prestaje da postoji na svetskoj ekonomskoj mapi, pa mu ni "elitne stambene četvrti" više neće biti potrebne. Ova činjenica zasigurno nije zabluda.
www.novosti.rs
 
Zar su Novosti spale na taj nivo da se objavljuje clanak,nekog N.N lica,sa nebulozama i zicarom.! :notok: Ovaj lik je za ismevanje so obzirom da se javno obratio siroj drustvenoj zajednici!
NEKADA član avangardne grupe mladih arhiteketa MEČ, Slobodan Maldini danas je poznatiji kao teoretičar arhitekture. Objavio je četiri toma Enciklopedije arhitekture, "Senke bogova: deset ogleda o arhitekturi", Leksikon arhitekture i umetničkog zanata... Poslednju u nizu nagrada dobio je upravo za Leksikon, prošle godine na Sajmu knjiga. Sa studijskog putovanja po Indiju i Nepalu vratio se pre nekoliko dana i doneo 31.000 fotografija. Trenutno traži sponzora koji bi mu pomogao u objavljivanju tog materijala. U pripremi ima i dve nove knjige.
SADA imamo i zicara Lobistu,sacuvaj Boze.. :kafa:
 
2012

Због чега агресивно вређаш апсолутно сваког ко не дели стопроцентно мишљење са тобом и извргаваш руглу сваку другачију идеју. Не знаш ништа о дотичном човеку али си се нашао за сходно да га исмеваш? Па ко си бре ти и шта си то значајно урадио у животу да себи даш то право?

Идеја о жичари у Београду је старија од идеје о метроу, и постоје правци који су итекако оправдани за жичару, на којима би метро значи финансијку смрт града. хајде да будемао мало озбиљнији и одговорнији и сваку идеју размотримо уместо што се овде истерују вештице, врши инквизиција и стаљинистичка пропаганда.
 
Ових ТЕОРЕТИЧАРА архитектуре имамо на извоз док немамо ни једног пристојног АРХИТЕКТУ.

Стф,лик заправо ништа није рекао.Изјавио је како метро не решава баш све саобраћајне проблеме у Београду. Ајдеее??Немој да причаш?

Онда је призивао несрећу причам да ћемо укинути луку.Па ваљда ћемо прво изместити луку па онда градити на месту прве.Нико нигде није рекао да остајемо без луке.

Жичару као приоритет и алтернативу метроу (он је тако поставио своје тезе) нећу ни да коментаришем.

Биће да је управо овај теоретичар у заблуди и притом параноик.
 
Биће да је рекао да је жичара боље решење о ЛАКОГ метроа, апропо Ежисове студије и да ЛАКИ метро не решава саобраћајне проблеме....о ајде. Чини ми се да је параноја на нашој страни па видимо јеретике, уходе и завернике у свакоме ко изнесе другачију идеју.

А шта је лик стварно рекао, не можемо знати док не прочитамо књигу. Нованиари скраћују текстове и готово никада не убоду суштину изворног текста, те не бих оформио мишљење о његовим теоремама на основу новинског текста.
 
stf":gzakopd1 je napisao(la):
2012

Због чега агресивно вређаш апсолутно сваког ко не дели стопроцентно мишљење са тобом и извргаваш руглу сваку другачију идеју. Не знаш ништа о дотичном човеку али си се нашао за сходно да га исмеваш? Па ко си бре ти и шта си то значајно урадио у животу да себи даш то право?

Идеја о жичари у Београду је старија од идеје о метроу, и постоје правци који су итекако оправдани за жичару, на којима би метро значи финансијку смрт града. хајде да будемао мало озбиљнији и одговорнији и сваку идеју размотримо уместо што се овде истерују вештице, врши инквизиција и стаљинистичка пропаганда.
Ne vredjam nikoga, ali se covek obraca javnosti sa pozivom da se gradi zicara umesto metroa koga naziva zabludom,E tu moram da reagujem jer covek se bavi arhitekturom ,od kada se teoreticari arh.bave i kapacitim javnim prevozom i to na pogresan nacin,i to nam nudi zicaru u od maja tropskom Beogradu,zimi ledenom sa kosavom..ako ti je to zdrav razum..jos i tvrdi cetvorsedesnica kao na Kopu...Sacuvaj Boze..ajd neka se vrati tamo Indiju gde se vec u svim vecim gradovi gradi Metro. :violina:
 
stf":3ptc2jh1 je napisao(la):
Биће да је рекао да је жичара боље решење о ЛАКОГ метроа, апропо Ежисове студије и да ЛАКИ метро не решава саобраћајне проблеме...

Није тако.Једном је споменуо лаки метро и четири пута метро.Ежисову студију нигде није споменуо али је зато недвосмислено изјавио да су "кабловски ситеми" бољи од метроа за Београд.

Mnogi gradovi sa Beogradu sličnom konfiguracijom terena danas prelaze na jeftinija i efikasnija rešenja od metroa, poput urbanog kablovskog transporta.
Генијалац вредан одузимања лиценце (ако је има пошто је само теоретичар без практичног знања).
 
Мислим да се добар део форумаша овде понаша једнако лоше као и Вукан Вучић и компанија, исто као Јовин и компанија.....загриженост у једној јединој доктрини, статанизовање свих других, константни покушаји да се све што се не слаже са доктрином скоро па сатанизује.


Као у нагоре доба инквизиције.

Постоји:

Доктрина А
Доктрина Б
Доктрина Ц

Али не постоји:

Доктрина А1Б4, или А2Б1Ц7 ????

Да ли? Да ли заиста не постоји или смо превише загрижени у прве три доктрине? Ајмо мало да отворимо умове. Све доктрине урбанизма су се показале као превазиђене. Потребно је отворити се за нове идеје, и оформити нове концепте урбанизма и мас транспорта. То није могуће без појављивања нових, а нарочито лудих и сулудих идеја. Те сулуде идеје су преко потребне за развој друштва и човека као јединке. Схватите то!

Добро решење није могуће добити без лудих предлога.
 
kul-arhitektura_620x0.jpg
 
Сулуда илустрација још луђе идеје.

Стф,зар смо до сада имали мало сулудих идеја? Не видим никакву логику у том твом ставу.

А за ово прво што си написао,нисам сигуран да си на мене мислио.Ако је проблем то што недвосмислене ствари називам правим именом онда јбг.Човек је прво слагао да се неки градови окрећу жичарама на штету метроа а потом је лупио глупост причајући да је та лаж и непостојећи концепт бољи од метроа.
 
stf":38z0ljnw je napisao(la):
Мислим да се добар део форумаша овде понаша једнако лоше као и Вукан Вучић и компанија, исто као Јовин и компанија.....загриженост у једној јединој доктрини, статанизовање свих других, константни покушаји да се све што се не слаже са доктрином скоро па сатанизује.


Као у нагоре доба инквизиције.

Постоји:

Доктрина А
Доктрина Б
Доктрина Ц

Али не постоји:

Доктрина А1Б4, или А2Б1Ц7 ????

Да ли? Да ли заиста не постоји или смо превише загрижени у прве три доктрине? Ајмо мало да отворимо умове. Све доктрине урбанизма су се показале као превазиђене. Потребно је отворити се за нове идеје, и оформити нове концепте урбанизма и мас транспорта. То није могуће без појављивања нових, а нарочито лудих и сулудих идеја. Те сулуде идеје су преко потребне за развој друштва и човека као јединке. Схватите то!

Добро решење није могуће добити без лудих предлога.
Brate respektujem te,ali bogati ne drži nam kao neutralno "malo hoću,malo neću""malo volim ,malo ne volim" :D predavanje..kakve koncepte i ideje čovek je bolid,to što je izjavi ga diskvalifikuje kao arh,i dalje ostaje samo teoretičar..
Ako neko želi da kaže šta je budućnost da se ne bi mučio,lepo postavi predstavi koncept Masdar City i onda uživo vidimo šta je budućnost, tamo lepo se vidi i Teški mas tranzit i Laki i PRT.. :kafa:
podcar-abu-dhabi.jpg

Verovatno je video ovaj koncept,
personal rapid transit “podcars”. Basically, a cross between the convenience of grabbing a cab and a public bus; the podcars will be a component of Masdar City’s public transportation system.
To nije žičara već personalni monorail,i nije mas tranzit.
masdar-city-pod-car.jpg

temp_clip_image034.jpg

Beogradu bi najbolje bilo da uvodi više sistema i metro i prt polako,za PRT bi mogla koncesija i sl.
mace-london-cablecar-537x264.jpg

LETNJA ATRAKCIJA IZNAD DUNAVA DA ,JAVNI PREVOZ NE!
 
То није могуће без појављивања нових, а нарочито лудих и сулудих идеја. Те сулуде идеје су преко потребне за развој друштва и човека као јединке. Схватите то!

Ma da vratimo mi konjske zaprege i uvedemo rikše i bog da nas vidi.
 
Делија & 2012

2012":1yhhon4v je napisao(la):
Beogradu bi najbolje bilo da uvodi više sistema i metro i prt polako,za PRT bi mogla koncesija i sl.
Ово је суштина. Ни Јовинова, ни Вуканова доктрина није исправна и не води нас нигде. Као ни доктрина поменутог теоретичара. Али, доктрине и јесу тако зацементирано слепачке и такве ће и остати докле год се инквизиторски понашамо према другачијем начину размишљања. Према томе, ни један од вас двојице, нити неко трећи, нема права да икога назива болидом, само зато што му је чачнуо у доктрину, која ни сама није промишљена.

Рецимо, дотични теоретичар није болид. Он је нереалан. Али, једнако је нереалан као Јовин. Да ли је Јовин болид? Па наравно да није.
 
Поред тога што је овај нереалан и незналица када сматра да жичаре могу бити алтернатива метроу што је недвосмислено рекао он је и лажов који је изјавио да су неки градови слични Београду већ пошли тим путем. Такође довео је у питање сопствену интелигенцију наводећи пример жичаре на Копаонику. То је толико небулозно да немам више шта да пишем на ову тему.

ПС: Не знам по чему је Јовин нереалан? Његов (а и аустријски) план метроа је био свеобухватан и дугорочан који би се реализовао током 30 година.По том питању је далеко реалнији од свих БГ урбаниста.Тај план је имао почетна средства довољна за 4-5 година изградње.Тај план је био толико флексибилан да је подразумевао чак и фазну градњу разних садржаја на многим станицама. То што је тај план услед вишедеценијске урбанистичке девастације једним делом неизводљив није Јовинова кривица.
 
Vrh