Šta je novo?

Metro

Express":19338gze je napisao(la):
Kada pomislim na takav metro bolje da ga ni ne grade.
...dzaba nam te price kada oni zele samo da grade jeftinije bez osvrtanja na estetiku.

Nemoj da brigas, nece "oni" nista sagraditi, grad je bankrotirao tako da se u dogledno nista bitno nece zidati.

Metro cemo MI da pravimo za par godina :gobb:



JunkieBanjica":19338gze je napisao(la):
A ako parizani imaju "vazdusni metro" mi bismo mogli da napravimo "metro ni na nebu ni na zemlji" :lool: :

Nas ce biti "nebeski metro" :D

JunkieBanjica":19338gze je napisao(la):
Zbog ogranicene spratnosti (vecina zgrada je slicne visine) i ogranicenog prostora uz ulice, kao i visoke cene gradnje metro-a pod zemljom Beograd bi mogao da napravi metro po krovovima zgrada.

Zanimljiva zamisao, nazalost zakoni statike i mehanike tako nesto ne dozvoljavaju. Beogradske zgrade jedva same sebe nose a kamo li zeleznicki vijadukt (da ne spominjem vibracije koje uzrokuje voz)
 
JunkieBanjica je napisao:A ako parizani imaju "vazdusni metro" mi bismo mogli da napravimo "metro ni na nebu ni na zemlji"

Pe bih se uzdao u metro na vodi
Borcaska reka omogucava jeftinu i brzu vezu
ima jos voda u Bgdu ali to je vec dr. tema

Kada bi smo iskoristili sve potencijale koje imamo mnogo manje linija metroa bi trebalo . . . .
 
dedinje":3c8m24cb je napisao(la):
Pa 2012 nije tačno da nemaš reči, tvoje reču su "ruglo" i "grozota". Nije mi jasno šta si ti (i drugi) u stvari očekivao od projekta. Neko svetsko čudo, da nam se ceo svet divi zbog najlepšeg i najboljeg metroa?!. Da beogradski metro proslavi Srbiju kao Đoković u tenisu? Vidim, pokazuju nam fotografija iz velikih svetskih metropola. Pa dobro znate da su ti gradovi i te zemlje 10 do 15 (pa i mnogo više) puta bogatije od Beograda i Srbije. Kada je Đilas napravio most dostojan svake svetske metropole i, naravno potrošio silne pare na njega jer grandioznost i lepota su skupi, digla se silna dreka. Te suviše je skup (jeste) te to je rasipanje, mogla su se napraviti za te pare dva mosta i sl. Ako su većina forumaša protiv to znači da većina forumaša nije u pravu. Da opet dodam jedino mi je žao upropašćivanja Brankovog mosta. Inače, ako je metro "polu-ukopan" to onda zaista olakšava denivelacije i ukrštanja ali ako je na stubovima onda je on već denivelisan i nikakva druga denivelacija nije potrebna.
Vidi ovako...da dotucem.. taj projekat je u rangu projekta Savskog trga.. :kafa: Ne radi se o bogatijim i manje bogatijim,veca ako se uzima kredit od 2 milijarde,onda ima da se gradi sto kvalitetnije,a ne za iste pare da nam naprave tramvaj.Kada smo kod mosta, pa taman posla posto su nam sada postavili standarde ,necemo nista vise a ni manje od toga..tacka :kafa:
 
Zašto unapred tvrdiš da se neće graditi kvalitetno? Ako metro bude išao kroz NBG na stubovima a kroz stari BG pod zemljom onda to neće biti tramvaj. I te kako se radi o bogatim i bogatijim. Bogati mogu uzeti veći kredit i lakše ga vratiti. Nije mi jasno na kakve standarde misliš u vezi mosta. Most za metro mora biti odmaknut od Brankovog ili nizvodno ili uzvodno.
 
Metro_aerien_%28ligne_6%29.jpg


kolika je ovde razdaljina izmedju stanica? ako je ispod 500m onda to nije metro :)
 
dedinje":2kvwrl51 je napisao(la):
Zašto unapred tvrdiš da se neće graditi kvalitetno? Ako metro bude išao kroz NBG na stubovima a kroz stari BG pod zemljom onda to neće biti tramvaj. I te kako se radi o bogatim i bogatijim. Bogati mogu uzeti veći kredit i lakše ga vratiti. Nije mi jasno na kakve standarde misliš u vezi mosta. Most za metro mora biti odmaknut od Brankovog ili nizvodno ili uzvodno.
Eh pa nije problem u stubovima na NBG to smo svi rekli ,jeste više urbanistički,zauzimanje zelenih površina,ruglo ispod istih i sl.cena je tu opet pitanje ,plitki tunel koji bi se kopao u otvorenom iskopu na B.Đinđića je bolje i optimalnije rešenja,uz angažovanje domaće operative.Ali recimo da je problem,u stanicama na stubovima , koje smo videli otvorene sa platformama kraćim od oni u starom gradu.Pa lakat krivine,i na karju tramvaji umesto metro vozova.. :kafa: + most koni bi trebalo da bude pored tramvajskog sa stanicom u savskom amfiteatru što je bolje rešenje kao u Jovinovom projektu.
 
Ako je na stubove e vo kako bi ti trebalo da izgleda..možete li da isporučite ovo?,imate moje glas za stubove :kafa:
cmhroadws5.jpg

04metro6.jpg

13THMETRO_103767f.jpg

Img214167325.jpg

3067809986_31fc8b5f85_b.jpg

metro-elevated-metro-3D%20rendering%20of%20an%20elevated%20Metro%20station%20along%20Sheikh%20Zayed%20Rd.jpg.jpg

c312c790a81fe67a4944db16dfc65eea_XL.jpg

ulsoorstationfk9.jpg

800px-Sunalta_LRT.JPG

Ovako nešto dole na slici,nije za naše klimatske uslove već za tropske a to nam je Egis predložio..
HY19_P3_HMR_MODEL_1057940f.jpg

Egis grozota..
cop5.jpg

N__276204610.jpeg

Kako egis vidi putnike na stanicama..sunce,kiša,promaja,led sve što već imamo na stanici Nbg :wink:
 
Potpuno se slažem da je mnogo bolje da metro pređe Savu u zoni savskog tramvajskog mosta.Brankov je već duže godina potpuno iskorišćen i previše bi bilo dodavanje metroa na njega.Najbolje rešenje je na NBG na stubovima, kroz stari Beograd pod zemljom. Preko Save ne tunelom već mostom koji bi mogli koristiti i pešaci i bicklisti. Novi Beograd ima široke ulice i metro na stubovima ne bi nikom išao pored prozora. Neke stvari mi nisu jasne već godinama. Sećam se kad su stručnjaci davno kazali da Beograd nema ni putnika ni para dovoljno za metro. Da sada zanemarimo pare već da obratimo pažnju na putnike. Autobus Zemun - Zeleni Venac putuje oko 15 minuta, ćesto i manje. Koliko bi na toj ili sličnoj relaciji putovao metro. Meslim ne manje od 10 minuta. S druge strane video sam tekstove u kojima kaže da "mora imati metro svaki grad koji ima barem 500.000 stanovnika." Beograd ima oko 3 puta više. Možda prva linija metroa uopšte ne traba da ide na NBG preko Save pošto NBG i bez metroa ima odlične saobraćajne veze, prave i široke ulice. Prva linija bi trebala da bude: Studentski trg-Slavija- Braće Jerkovića-Trošarina (Voždovac)-Banjica-Miljakovac-Vidikovac. Tu je mnogo naseljeno, ulice su uske i često strme - Podezemni metro bi bio maksimalno iskorišće. Metro je mnogo potrebniji (za sada) starom Beogradu nego novom. Jasno kasnije bi se i NBG uključio u mrežu metroa.
 
Ključni momenat je približavanje EU ,sada se već možemo nadati skorim radovima na metrou..i Evropska komisija je naglasila da je šinski transport u Beogradu zanemaren i da su potrebna veća ulaganja u isti.. :kafa:
 
dedinje":30wdpr5z je napisao(la):
Autobus Zemun - Zeleni Venac putuje oko 15 minuta, ćesto i manje. Koliko bi na toj ili sličnoj relaciji putovao metro. Meslim ne manje od 10 minuta. S druge strane video sam tekstove u kojima kaže da "mora imati metro svaki grad koji ima barem 500.000 stanovnika." Beograd ima oko 3 puta više. Možda prva linija metroa uopšte ne traba da ide na NBG preko Save pošto NBG i bez metroa ima odlične saobraćajne veze, prave i široke ulice. Prva linija bi trebala da bude: Studentski trg-Slavija- Braće Jerkovića-Trošarina (Voždovac)-Banjica-Miljakovac-Vidikovac. .


svaka ćast na hrabrosti da se to iznese i ovde na forumu.... i ja razmišljam u istom tom smeru. ja živim na novom beogradu, belvilu, i meni od brankovog mosta do kuće treba cca 15 minuta. i to po semaforima koji su štelovani za automobile, ne za javni prevoz. pri tome oni koji žive na na relaciji autobusa 16, ili pak na relaciji autobusa koji idu kroz bulevar nikole tesle, njima se neže isplatiti uopšte da koriste metro, da se penju na nadvožnjake, ili pak da silaze u stanice, jer samo da se to obavi, autobus 16 je već stigao i već je na putu ka svom terminalu.

samo ja bih prvu liniju drugačije postavio, okretnica 23,53 na vikikovcu, preko ceraka i žarkova, kroz požešku, ade, sajma, pa kroz još uvek neurbanizovani savski amfiteatar, pa odatle na terazije gde bi mogla da bude zadnja stanica, eventualno u kasnijim fazama širenje ka dorćolu ka 25. maju....
 
To sam i ja odavno rekao.
Metro će ići trasom gde postoji već extra linije.
Od opštine do z.venca se sa trista autobusa stiže za 10 minuta..
A sa Voždovca do grada treba 45 minuta... Ili nedaj bože neke druge destinacije.
 
Beograd i Tirana bi valjda bile jedine prestonice u Evropi koje nemaju metro. Međutim, raspde se SFRJ i SSSR pa su glavni gradovi Zagreb Sarajevo Skoplje i Ljubljana takođe bez metroa. Ne znam da li imaju metro Riga, Taljin i (nisam siguran u ime) Kaunus ili Viljnus. Umalo da zaboravim Luksemburg, Lihtanštajn, Andoru, San Marino i Nikoziju (Kipar).
 
dedinje":2hx2ht39 je napisao(la):
Beograd i Tirana bi valjda bile jedine prestonice u Evropi koje nemaju metro. Međutim, raspde se SFRJ i SSSR pa su glavni gradovi Zagreb Sarajevo Skoplje i Ljubljana takođe bez metroa. Ne znam da li imaju metro Riga, Taljin i (nisam siguran u ime) Kaunus ili Viljnus. Umalo da zaboravim Luksemburg, Lihtanštajn, Andoru, San Marino i Nikoziju (Kipar).
Od glavnih gradova metro nema ni Bern (a ni Cirih, ako neko ne smatra Bern pravim glavnim gradom :kafa:)
 
Ne znam dali glavni gradovi Skandinavskih zemalja imaju metro. Iznenadio sam se kada sam video slike metroa u Pjong jangu (Severna Koreja) Ta zemlja živi u totalnoj bedi osim glavnog grada Pjongjanga. Takođe sve se ulaže u vojsku. Šef države je prošle godine naredio da se hrana iz cele zemlje povuče u Pjongjang i ljudi po selima su umirali od gladi. Novine pišu da je bilo mnogo slučajeva kanibalzma. Ovo je stvarno lud svet. Ta i takva Koreja ima metro u svom glavnom gradu i ima atomsku bombu!? Kod nas je ipak sve drukčije.
 
Beograd je dobio novi zeleznicki cvor bez prokopa ali nije dobio metro.To je sve u redu,ali za opravdanje sto ne dobismo metro od 2000te na ovamo kada je na nivou grada budzet bio ogroman nema opravdanja,ni malo.
 
dedinje":1xm05cpb je napisao(la):
Ne znam dali glavni gradovi Skandinavskih zemalja imaju metro.

сва четири имају метро.
Копенхаген има две линије метроа (троделни АнсалдоБреда без возача, денивелисан). иначе, метро је средњег капацитета. имао сам прилику да се возим, нисам одушевљен. али зато, има изразито разгранату С-Тог мрежу (седам линија са возовима који иду на сваких 10 минута).
Стокхолм има мрежу са три линије од којих две имају две гране а једна три (означене бројевима Т10 до Т17). има супер Бомбардиер Ц20 возове. радним данима и суботом иду два, тј. три у шпицу, куплована троделнаа недељом један троделни воз. тако одржавају константну фреквенцију возова, чак и када има мање путника викендом. имао сам прилику да се возим и сматрам да би у Београду требало градити метро по узору на стокхолмски (само без грањања).
у Ослу и Хелсинкију нисам био, али по ономе што сам нашао на Интернету, стање је следеће:
Осло има шест линија, на којима саобраћају троделни Сименсови MX3000 возови, које куплују када треба. Хелсинки има једну линију са две гране, а по сликама бих рекао да су возови слични као у Ослу, с тим да им је произвођач Бомбардиер
 
Pomenuto je da je Poljska dobila ogromne pare od EU pa bi u vezi sa tim nešto rekao. Poljska je još u istočnom bloku imala donekle povlašćen položaj. Jugoslavija i Poljska su imale tzv. "status povlašćene nacije" u trgovini sa USA. Ogroman broj Poljaka živi u USA već decenijama. Jedan od najpoznatijih je politolog i bivši savetnik Regana Zbignjev Bžežinski koji ima ogroman uticaj i dan danas. Zapad bez dileme (s pravom) smatra da je za pad komunizma najzaslužnija Poljska sa organizacijom "solidarnost" i Lehom Valensom. Setimo sa da je tada i papa bio poljak. Već u prvoj fazi pomoći EU je dala Poljskoj 80 milijardi evra. Podigli su autoputeve, brze pruge i metro u Varšavi. Naravno, osim infrastrukture podigli su i modernizovali industriju i poljoprivredu.Napamet procenjujem da je pomoć koju je Srbija dobila od zapada oko 60 do 80 puta manja.
 
Opet se o iskustvima drugih gradova priča krajnje površno, spinuje se priča... zaboravljaju se veoma važne činjenice.

Pored spomenutih gradova u Švajcarskoj, MRT takođe nemaju glavni gradovi Republike Slovačke i Republike Irske: Bratislava i Dablin. Dok je recimo "Amsterdam Metro" kombinacija "rapid transit" i "light rail". Briselski metro je na primer začet kao "premetro".

S druge strane, Copenhagen Metro je "driverless light metro" - najskuplja moguća verzija LRT-a. Zašto Danci nisu mislili na budućnost, zašto su dozvolili izgradnju light a ne "teškog" metroa? Zato što su već imali "urban rapid transit" po imenu S-tog (= Beovoz).

Varšavski metro ima jednu jedinu liniju! U pravcu sever-jug, prva deonica dužine 11 km otvorena je 1995. godine. Izgradnja linije 2 je još uvek u toku. Gradi se u pravcu istok-zapad, prva deonica te linije 2 biće duga 6 km, imaće 7 stanica i prolaziće ispod reke Visle. Otvaranje je bilo planirano za 2012 godinu, potom odloženo za 2013 a na kraju će najverovatnije biti otvorena 2014. EU je finansirala samo tih 6 km druge linije. Varšavska prigradska železnica (SKM) otvorena je tek 2004. godine. U vreme izgradnje prve linije metroa, u Varšavi nije bilo rapid transit-a, baš kao i u Sofiji. Povrh svega, čini se da Varšava forsira i (ovde omražen) "automobilski koncept" :shock: Trenutno se grade dve obilaznice! "Obwodnica etapowa Warszawy" (OEW) i deonica autoputa A2 (E30)! Prva obilaznica će funkcionisati kao (opet ovde omražen) unutrašnji magistralni prsten dok će druga biti klasični autoput. Kakav nazadan koncept :roll:

@Express
Ukidanje stanice „Pančevački Most“ i pretvaranje u prostor za manevrisanje uz izgradnju stanice „Omladinski stadion“, dodatni pristupni tunel od Autokomande do „Prokopa“ za metro liniju do Aerodroma (ANT Express), low cost aerodrom Batajnica, širenje tramvajske mreže na Bežanijsku Kosu... !? Ne znam na čemu si ali je tebi definitivno super! Jovinov „Beograd 2000“ je 0 naspram tvojih bajkovitih ideja :shock: Za početak... aerodrom Francisco Sá Carneiro (ICAO: LPPR - Porto, drugi po veličini portugalski grad) je 2011. godine imao 6 miliona putnika. Beogradski „Nikola Tesla“ je te 2011. godine opslužio duplo manje - 3 miliona putnika, uz 40 hiljada avio-operacija što je za 1/3 manje od Porto-a. Štaviše, beogradski aerodrom "Nikola Tesla" je projektovan za kapacitet do 5 miliona putnika godišnje. I što je najgore od svega - tih 6 miliona putnika 2011. godine opsluživala je jedna jedina "Metro do Porto" LRT linija!
 
MilisaV":qoj0wvwn je napisao(la):
samo ja bih prvu liniju drugačije postavio, okretnica 23,53 na vikikovcu, preko ceraka i žarkova, kroz požešku, ade, sajma, pa kroz još uvek neurbanizovani savski amfiteatar, pa odatle na terazije gde bi mogla da bude zadnja stanica, eventualno u kasnijim fazama širenje ka dorćolu ka 25. maju....

ево како сам ја пре неких шест месеци замислио прву фазу. црвена линија је дугачка 5,6 км, а плава 4,7 км, даља проширења су избор форумаша :)
 
JohnnyLee":cnpph7n9 je napisao(la):
dedinje":cnpph7n9 je napisao(la):
Ne znam dali glavni gradovi Skandinavskih zemalja imaju metro.
у Ослу и Хелсинкију нисам био, али по ономе што сам нашао на Интернету, стање је следеће:
Осло има шест линија, на којима саобраћају троделни Сименсови MX3000 возови, које куплују када треба. Хелсинки има једну линију са две гране, а по сликама бих рекао да су возови слични као у Ослу, с тим да им је произвођач Бомбардиер
Da, Helsinki ima tu jednu liniju, razgranatu.
Ali zato ima tamvaj kroz centar grada, mešovite pešačko - tamvajske ulice, kao i izuzetno razvijenu mrežu prigragdske železnice.
 
Kad ste pomenuli gradove koji imaju/nemaju metro
Riga
Ovo je zanimljiv slućaj. Postojao je plan za izgradnju metroa od tri linije. Početak njegove izgradnje je trebao da bude negde krajem 80ih, u vreme SSSR-a i Perestrojke. Bile su obezbeđene pare, Sovjetska vlada je trebala da finansira dobar deo, ali sve je palo u vodu. U javnosti su se počele voditi kampanje protiv metroa "stručnog" i "ekološkog" karaktera (čak je bio i protest ekologa), kako su najveći problem podzemne vode, da će one potopiti metro, da to nije ekološki prihvatljivo. Istina, projekt je bio skup, ali ne i neostvariv. St. Petersburg (tadašnji Lenjingrad) ima isto tlo kao i Riga i nije bilo problema. Glavni razlog njegove neizgradnje je bio političke prirode. Latvijci su, u vreme rastućeg nacionalizma, izgradnju metroa videli kao dalju rusifikaciju zemlje.
Cirih
Počeo da gradi metro, 1973 građni su na referendumu izglasali da im ne treba metro. Ostatak započete tunelske deonice danas koristi tramvaji, linije 7 i 9, tri stanice Tierspital, Waldgarten i Schoerlistrasse imaju stanične platforme u sredini, zbog čega je smer kretanja vozila u suprotnom paravcu.
T-Tierspital-04.jpg

T-Waldgarten-10.jpg

T-Schoerlistrasse-17.jpg

Izvor: http://www.urbanrail.net/eu/ch/zh/zuerich.htm
Oslo
To je sličan sistem kao i u Amsterdamu, neke deonice su sa ukrštanjima u nivou (linija 1). Neke linije imaju napajanje preko treće šine, neke putem kontaktnog voda. Jedan vrlo, rekao bih slobodno, "čudan" sistem. Zanimljiva vozila, kratka i široka, dosta linija ide u nivou s zemljom, neke linije su preuređene bivše tramvajske linije, ali mi se nikako ne sviđa to što ta linija ima ukrštanja u nivou, i zato, lično, Oslo T-banen ne bi smtro metroom.
640px-Holmenkollbanen_at_Vindern.jpg

Izvor: http://en.wikipedia.org/wiki/Oslo_T-bane
Helsinki ima jako zanimljiv metro, ima širkoki kolosek 1524 mm, dosta trase ide po zemlji.
Dablin, treba da gradi metro, dve linije. Trenutno nemaju para.
Varšava ima jednu liniju, ali gradi drugu. Razvili su, uz to, sistem gradsko-prigradske železnice, a imaju i dve linije gradsko-prigradskog tramvaja, koji datira iz 1925.
Pjongjng, je gradio metro od 1965, 1973 je otvorena prva faza, a 1987 otvorena zadnja faza. Gradili su ga kad su imali zaleđe u bivšem SSSR-u i Kini. Vozila su kineske proizvodnje ili polovna berlinska. Za njega kruže svakojake priče. Tako je 1971 prilikom gradnje prve faze ispod reke Taedong poginulo oko 100 radnika. Druga priča je da metro radi samo u vršnim časovima, zbog generalnog nedostatka energije u Severnoj Koreji. A isto tako se priča, u šta lično ne verujem, da kad oni malobrojni turisti dođu da obilaze metro, svi putnici koje zateknu su, zapravo, statisti.
@JohnnyLee
+1 za plan
 
To je predposledna stranica na linije M1 u pravcu ka Aerodroma.
Inače pre par dana je počela izgradnja produženja linije M1 ka Mladost 4 sa 3 nove stanice i dužine od 2,7 km. Investicija je vredna 45 miliona eura, trasa je plitka podzemna i radiće se po metodu otvorenog kopa. Predviđuje se oko 45 000 novi putnici dnevno da privuče segment u naselju Mladost jer postaje sofijsko naselje sa najveći broj stanica - ukupno će ih imati 5. Lepo je da smo se vratili na stari dobar tempo radova, sada se trenutno radi na 7 novih stanica, svi bi trebalo da su u službi do kraja 2014 ili početak 2015 godine. Tada i ćemo videti kako će funkcionirati razgrana linije jer M1 dobija forma bukve Y.
Ono što nas čeka do kraja godine:
-u Maju počinje tender za izgradnje jedne stanice na liniji M2 od zaštedene pare iz drugih projekta. Biće 1,2 km, a indikativna vrednost radova je 30 miliona eura. Znači još jedna stanica tokom 2015 godine ili tada ukupno 35.
-obznana tačnog projekta za linije M3 i izrada projektne dokumentacije tako da od sledeće godine se započne sa radovi na otseku od minimum 10 stanica (sa strane depa, kroz centar i transferne stanice sve do bul. Bulgaria gde je feeder linija LRT-liki tramvaj 7 koji počinje da se rekonstruira kroz neki mesec (tender za to je zatvoren). A možda će raditi celu liniju odjednom što bi značilo 4 godine dug haos u gradu.
-trenutno su dali na tender i izrada proučivanja gde će se linija M3 granati i po kojim trasama (razmatraju 4 različne variante da bi metro stigao do Arena Sofija i budući Tehno Park Sofija gde se predviđuje da će se zaposliti oko 20 000 ljudi).
-letos treba da završi i dostava 10 novih vozova za Metropoliten Sofija.
-izgradnja železničke i metro stanice Modernoto predgradije u saradnji sa BDŽ.

Tako da ako sve bude tekao po planu imaćemo bazičan sistem od 3 linija gotov već oko 2018 godine. I baš zaradi toga Spasi Metroto inicira javne debate o budućnosti metro mreže i se zalaže barem za ucrtavanje u GUPu na (polu)kružnu liniju lakog metroa M4 u južnom delu grada.
 
Jedna mala poslastica za sve ljubitelje Beogradskog [teskog] metroa. :mrgreen:

metrov6a.jpg


Zadatak je bio sledeci:

Uraditi prvu fazu samo tamo gde je najpotrebnije i spojiti dve znacajne stanice BG:Voza i Beovoza. To omogucava ukidanje linija 7 i 95 kao i sve linije za terminus Zeleni Venac sem 72,75 i 706. 16 i 65 korigovati tako sto bi 16 bila oslabljena a 65 pojacana. 9 pojacati, 96 renumerisati u 95 a 96 preusmeriti na Vukov Spomenik. 2 pojacati kao centralni feeder. 6 ukinuti. 5 pojacati posto su 6 i 7 ukinute.

Feeder linije u fazi 1:

Terminus Zeleznicka Stanica "Novi Beograd"/Beograd-Zapad: BG:Voz/Beovoz, 9,11,13,88,89,94

Arena: 15,17,18,71,74,601,704

Usce: 16,65,67,68,75,78,83,84,707

Terazije: Kralja Milana zatvorena za saobracaj-stalna pesacka zona.Trole preusmere u Kralja Milutina i Krunsku. 29 preusmerena Medakovic 3-Zvezdara 1 preko Skupstine. 31 skracena do Slavije. 31E Medakovic 3-Sumice i dalje ekspres do Slavije kao brza alternativa 29 i 30.

Kneza Milosa/Beogradjanka: prilaz Kneza Milosa isto kao sada, prilaz Resavska 3,12,36[Banjica 2-Dedinje-Prokop-Klinicki Centar-Resavska-Skupstina-Dorcol/SRC M.M],74/eastbound.

Slavija: 2,9,10,14,19,21,22,29,30,31,31E,33,39,42,47,48,51,59,78,83

Terminus Vukov Spomenik: 2,3,5,12,14,25,26,27[ne ide dalje],32,309[produzena i pojacana da se oslobodi Ustanicka za 31 i ujedno ne preoptereti petica, jedini jaci tramvaj istocno od Vuka, vraca se na staru okretnicu otvaranjem faze 1B a kasnije do Ustanicke kako metro bude bio dogradjivan].

Dedistribucione trase sluze za preusmeravanje linija kada distributivna mreza postane preopterecena. Omogucava se spustanje u Savski Amfiteatar. Moguce ispraviti liniju od Vuka do Terazija a preostalo parce iskoristiti dogradjivanjem trase od Terazija preko Dorcola i Koteza do Borce. Parce kroz Ruzveltovu takodje iskoristiti za mogucu trasu za Dunavski Amfiteatar za jedno 25-35 godina kada i on dodje na red. Odatle preko mosta za Kozaru, tj. 3.BG.

Sve u svemu pocinje se skromno a kako vreme prolazi mreza postaje fleksibilnija tako da omogucava dogradnje tamo gde i kada se za to ukaze potreba.

Uostalom tako je vecina gradova i gradila teski metro.

Ovde se moze zakljuciti da Beograd ipak moze prve deonice da koristi distributivno a kasnije da ih razdvoji.

Ostali depoi bi bili naknadno dogradjivani i pritom locirani perfireno.

Svaka podfaza bi trebalo da ima rok od 2-4 godine sem faza 1A i 2A. Kad se pocne nema prekida sve dok se svi delovi grada ne spoje.
 
Vrh