Andrej_LJ":1c4g1n2r je napisao(la):
U6 je skoro težak metro, nikako nije LRT linija! Najmanje što je U6 je laki metro, tako da ajde već jednom da zaboravimo na upoređivanja sa U6! Mislim da je to minimum za M1 u Beogradu.
Jeste LRT zato sto koristi Laka Sinska Vozila. Kontaktna mreza nema nikakve veze. Japan ima milion sistema sa kontaktnom mrezom zbog through service-a/koriscenja nadzemne trase gradske zeleznice. Druga stvar su niske platforme na svim stanicama prilagodjene za niskopodna vozila [ili u proslosti za tramvaje sa stepenicama odnosno tip E6 koji je inace bio debela verzija debelog Divaga koji je inace debela verzija uskog kojeg je inace Beograd dobio kao donaciju grada Bazela].
Metro koristi iskljucivo teska sinska vozila [vozove] jer je sam po sebi teski sinski sistem. Pomenuta linija u Becu je presedan svetskih razmera zbog cuvanja stare Statbahn trase i istorijskih stanica. Zato je mogao samo tramvaj, i zato je on zamenjen niskopodnim.
Dacu ti primer da mozes da zamislis razliku. Zamisli trasu BG:Voza. RVR garnitura je tesko sinsko vozilo a Tatra KT4 sa linije 7 je lako sinsko vozilo. Ukoliko stavis KT4 na liniju P.Most->Batajnica to ce automatski biti Rapid Transit[trasa] LRT[vozilo]. Ukoliko se desi obrnuto odnosno RVR na liniji 7 [ukoliko zamislimo da je kolosek siri] to ce onda biti LRT Voz odnosno Voz na LRT trasi jer se ne moze nikako nazvati tramvajem.
Usled pomenutih okolnosti Bec je dobio najtezi moguci tramvaj na najmetrolikijoj mogucoj trasi doduse modifikovanoj za taj tramvaj [mislim na nove dogradjene deonice poput deonice za Alt-Erlaau jer su stare stanice od Stadtbahna]. Da je gradjena trasa od nule pomenuta linija bi izgledala kao U1 sa visokim platformama i tipom V, dakle klasicna metro konfiguracija.
Mi ovde u Beogradu govorimo o gradnji trase od nule tako da je ovakav Becki scenario u potpunosti iracionalan.
Sta ce mi tramvaj na metro trasi kad ga vec imam na ulici. LRT zahteva tramvaje zbog same prirode trase a to su ostre krivine i veci nagib terena. Na trasi poput U6 je sulodo graditi niskoplatformske stanice i koristiti tramvaje ukoliko se trasa gradi od nule a ne od starog sistema kao sto je to bio Statbahn. Nama treba sistem koji ne zahteva tamvaj vec voz jer Beograd nikada nije koristio voz kao prevozno sredstvo u gradskom prevozu, bar ne intenzivno i bar ne gradski voz/metro voz.
BG:Voz jeste voz ali daleko od gradskog, daleko od onog koji radi na trasi prilagodjenoj iskljucivo njemu i dovoljno opterecenoj da ga opravda. Stoga BG:Voz ima jako mali broj prevezenih putnika i
funkcionise koristeci frakciju gradske trase namenjene regionalnoj zeleznici. To nikakve veze sa metroom nema. Metro je nesto novo za ovaj grad, nesto sto nikada nije imao i zato se borim svim silama da ga dobijemo makar delimicno ako ne na svim trasama kao sto sam i prikazao u prethodnom postu.
LRT bi se najlakse opisao kao brzi tramvaj[pritom mislim i na trasu i na vozilo]. Da, to je najbolja definicija. A U6 je brzi tramvaj na metro trasi, u prevodu super, ultra, mega, giga brzi tramvaj, najbrzi moguci. :roll:
Ukoliko se gradi LRT gradice se bas to -LRT a ne HRT sa zakacenim tramvajima a ukoliko se gradi metro onda ce se graditi bas to - metro sa metro parametrima [visoke platforme] i vozilima.