Šta je novo?

Metro

2012. molim te prestani da trolujes ovu temu svojim nebuloznim komentarima. Kakve veze izbori u Zemunu imaju sa bilo cime? To su redovni izbori jer su prethodni bili 2009., dakle nista se iza toga ne krije, niti to utice na bilo koji nacin na stanje u gradskoj skupstini.

O metrou se ne razgovara jer su republicke vlasti zavrnule slavine gradskim vlastima. Nema se para ni za osnovnije stvari a kamoli metro.
 
Hazard,Eto i ti si dao svoj odgovor na pitanja,izvini a u čemu je razlika? :kafa: lepo rekoh u ovoj konstelaciji nema metroa..ono za Zemun je spomenutu uzgred,ako ti kažeš da nema veze,onda nema..ajd u zdravlje!
 
Sta se desava sa Jovinom? Ne vidim ga u medijima u poslednje vreme.

Tvorci Tramvaja za 21. Vek su vec poceli sa realizacijom njihovog plana potpisivanjem memoranduma sa Francuzima. Otkud to da Jovin ne panici?
 
Jovinu se ne žuri,kada je toliko čekao..a memorandum ko memorandum..e da te podsteim da smo se ono nešto kao dogovorili ali znaš ja nemam sada moć ,već moram da pitam u vladi da li je drug Mrka slobodan da me primi.. :kafa:
 
2012":hhtaqr7q je napisao(la):
Jovinu se ne žuri,kada je toliko čekao..a memorandum ko memorandum..e da te podsteim da smo se ono nešto kao dogovorili ali znaš ja nemam sada moć ,već moram da pitam u vladi da li je drug Mrka slobodan da me primi.. :kafa:

Pa tako nekako :roll:

Po informacijama iz Egisove studije najverovatnije su planirali nesto ovako:

6289259423_ffe0dcac5d_b.jpg


2 komada u spicu i tokom dana a ujutru i uvece po 1 bas kao i najobicniji tramvaj. 1 isto Nedeljom. Sto mi je metro..do umalo ne rece cega. :violina:

Da su makar dve linije metro a jedna, dve ili 3 LRT mozda bi i moglo nekako, ali da sve bude LRT bez metroa to je apsurdno. Bec ima 4 linije metroa i jednu nezavisnog rapid transit LRT-a. Razlika izmedju Becke U6 i ove Egisove studije jeste u tome sto Bec koristi teska LRT vozila na metro trasi sa kontaktnom mrezom i niskim platformama na stanicama tako da trasa nema ni jednu deonicu sa tramvajskim basticama kao Porto. U prevodu Bec je ako se ne varam jedini primer Rapid Transit LRT-a sa niskopodnim vozilima na svetu. Cak i Randstad Rail koristi tramvajsku infrastrukturu delimicno da bi smanjili cenu.

Egis je uradio nesto poput Randstada definitivno. To je odlicno ali ne za glavne trase. Bar dve linije su za iskljucivo klasicni metro i to Zemun-Mirijevo i Rakovica-Karaburma/NBG [Arena].

Ovako nekako:

metrov4c1alrtv1.jpg


---Metro linije:

Zemun->Mirijevo -21 stanica

Rakovica->Karaburma1/NBG[Arena] -16 stanica

---LRT linije, distributivni sistem:

Blok 45->Terazije->Banjica2 -24 stanice

Bezanijska Kosa->Savski Amfiteatar->Medakovic 3 -23 stanice

U ovom slucaju LRT nije bespotrebno budzen da bi pokusao da imitira metro jer to nije njegova namena. Metro vec postoji na najopterecenijim pravcima tako da je bolje dodati 3 segmenta zelene linije nego budziti ljubicastu.

Centralna LRT deonica je podzemna dok su sve ostale uglavnom nadzemne sa basticama. Trasa je u potpunosti nezavisna. Nezavisnost je postignuta sistemom nadvoznjaka, podvoznjaka i vijadukata [posebno vazi za parce Autokomanda-Ustanicka]. Kompletnih trasa na stubovima nema, osim kao sto rekoh delimicno u vidu nadvoznjaka i vijadukata.

LRT ima 41. izgradjenu stanicu a metro 34. Ukupno stanica: 75.

Za razliku od LRT-a Metro je skoro u potunosti podzeman. Plava linija ima samo 3 nadzemne sekcije i to Hipodrom, Radnicka i Visnjicka. Crvena linija ima samo jednu takvu sekciju i to Savski Most.

Pored pomenutih nadzemnih sekcija Plava linija ima jednu nadzemnu stanicu [Radnicka] i terminus Rakovica delimicno pozicioniran iznad postojece zeleznicke stanice pod uglom. Terminus Karaburma 1 je podzeman, Arena takodje.

Crvena linija ima terminus Zemun u nivou dok je terminus Mirijevo na stubovima. Samo jedna stanica je nadzemna i to na stubovima ili nasipu a to je Staro Sajmiste.

Mislim da se iz ovog opisa jasno vide razlike izmedju dva sistema - onog koji bi trebalo da bude izgradjen makar zajedno sa drugim, i drugi koji gradska vlast organizovano lobira na stetu svojih gradjana potpuno izuzimajuci ovaj prvi kao da je u potpunosti nebitan i nepotreban.
 
U6 je skoro težak metro, nikako nije LRT linija! Najmanje što je U6 je laki metro, tako da ajde već jednom da zaboravimo na upoređivanja sa U6! Mislim da je to minimum za M1 u Beogradu.
 
Express":1c4g1n2r je napisao(la):
Andrej_LJ":1c4g1n2r je napisao(la):
U6 je skoro težak metro, nikako nije LRT linija! Najmanje što je U6 je laki metro, tako da ajde već jednom da zaboravimo na upoređivanja sa U6! Mislim da je to minimum za M1 u Beogradu.

Jeste LRT zato sto koristi Laka Sinska Vozila. Kontaktna mreza nema nikakve veze. Japan ima milion sistema sa kontaktnom mrezom zbog through service-a/koriscenja nadzemne trase gradske zeleznice. Druga stvar su niske platforme na svim stanicama prilagodjene za niskopodna vozila [ili u proslosti za tramvaje sa stepenicama odnosno tip E6 koji je inace bio debela verzija debelog Divaga koji je inace debela verzija uskog kojeg je inace Beograd dobio kao donaciju grada Bazela].

Metro koristi iskljucivo teska sinska vozila [vozove] jer je sam po sebi teski sinski sistem. Pomenuta linija u Becu je presedan svetskih razmera zbog cuvanja stare Statbahn trase i istorijskih stanica. Zato je mogao samo tramvaj, i zato je on zamenjen niskopodnim.

Dacu ti primer da mozes da zamislis razliku. Zamisli trasu BG:Voza. RVR garnitura je tesko sinsko vozilo a Tatra KT4 sa linije 7 je lako sinsko vozilo. Ukoliko stavis KT4 na liniju P.Most->Batajnica to ce automatski biti Rapid Transit[trasa] LRT[vozilo]. Ukoliko se desi obrnuto odnosno RVR na liniji 7 [ukoliko zamislimo da je kolosek siri] to ce onda biti LRT Voz odnosno Voz na LRT trasi jer se ne moze nikako nazvati tramvajem.

Usled pomenutih okolnosti Bec je dobio najtezi moguci tramvaj na najmetrolikijoj mogucoj trasi doduse modifikovanoj za taj tramvaj [mislim na nove dogradjene deonice poput deonice za Alt-Erlaau jer su stare stanice od Stadtbahna]. Da je gradjena trasa od nule pomenuta linija bi izgledala kao U1 sa visokim platformama i tipom V, dakle klasicna metro konfiguracija.

Mi ovde u Beogradu govorimo o gradnji trase od nule tako da je ovakav Becki scenario u potpunosti iracionalan.

Sta ce mi tramvaj na metro trasi kad ga vec imam na ulici. LRT zahteva tramvaje zbog same prirode trase a to su ostre krivine i veci nagib terena. Na trasi poput U6 je sulodo graditi niskoplatformske stanice i koristiti tramvaje ukoliko se trasa gradi od nule a ne od starog sistema kao sto je to bio Statbahn. Nama treba sistem koji ne zahteva tamvaj vec voz jer Beograd nikada nije koristio voz kao prevozno sredstvo u gradskom prevozu, bar ne intenzivno i bar ne gradski voz/metro voz.

BG:Voz jeste voz ali daleko od gradskog, daleko od onog koji radi na trasi prilagodjenoj iskljucivo njemu i dovoljno opterecenoj da ga opravda. Stoga BG:Voz ima jako mali broj prevezenih putnika i funkcionise koristeci frakciju gradske trase namenjene regionalnoj zeleznici. To nikakve veze sa metroom nema. Metro je nesto novo za ovaj grad, nesto sto nikada nije imao i zato se borim svim silama da ga dobijemo makar delimicno ako ne na svim trasama kao sto sam i prikazao u prethodnom postu.

LRT bi se najlakse opisao kao brzi tramvaj[pritom mislim i na trasu i na vozilo]. Da, to je najbolja definicija. A U6 je brzi tramvaj na metro trasi, u prevodu super, ultra, mega, giga brzi tramvaj, najbrzi moguci. :roll:

Ukoliko se gradi LRT gradice se bas to -LRT a ne HRT sa zakacenim tramvajima a ukoliko se gradi metro onda ce se graditi bas to - metro sa metro parametrima [visoke platforme] i vozilima.
 
Express":19ojrf1s je napisao(la):
Andrej_LJ":19ojrf1s je napisao(la):
U6 je skoro težak metro, nikako nije LRT linija! Najmanje što je U6 je laki metro, tako da ajde već jednom da zaboravimo na upoređivanja sa U6! Mislim da je to minimum za M1 u Beogradu.

Jeste LRT zato sto koristi Laka Sinska Vozila. Kontaktna mreza nema nikakve veze. Japan ima milion sistema sa kontaktnom mrezom zbog through service-a/koriscenja nadzemne trase gradske zeleznice. Druga stvar su niske platforme na svim stanicama prilagodjene za niskopodna vozila [ili u proslosti za tramvaje sa stepenicama odnosno tip E6 koji je inace bio debela verzija debelog Divaga koji je inace debela verzija uskog kojeg je inace Beograd dobio kao donaciju grada Bazela].

Metro koristi iskljucivo teska sinska vozila [vozove] jer je sam po sebi teski sinski sistem. Pomenuta linija u Becu je presedan svetskih razmera zbog cuvanja stare Statbahn trase i istorijskih stanica. Zato je mogao samo tramvaj, i zato je on zamenjen niskopodnim.

Dacu ti primer da mozes da zamislis razliku. Zamisli trasu BG:Voza. RVR garnitura je tesko sinsko vozilo a Tatra KT4 sa linije 7 je lako sinsko vozilo. Ukoliko stavis KT4 na liniju P.Most->Batajnica to ce automatski biti Rapid Transit[trasa] LRT[vozilo]. Ukoliko se desi obrnuto odnosno RVR na liniji 7 [ukoliko zamislimo da je kolosek siri] to ce onda biti LRT Voz odnosno Voz na LRT trasi jer se ne moze nikako nazvati tramvajem.

Usled pomenutih okolnosti Bec je dobio najtezi moguci tramvaj na najmetrolikijoj mogucoj trasi doduse modifikovanoj za taj tramvaj [mislim na nove dogradjene deonice poput deonice za Alt-Erlaau jer su stare stanice od Stadtbahna]. Da je gradjena trasa od nule pomenuta linija bi izgledala kao U1 sa visokim platformama i tipom V, dakle klasicna metro konfiguracija.

Mi ovde u Beogradu govorimo o gradnji trase od nule tako da je ovakav Becki scenario u potpunosti iracionalan.

Sta ce mi tramvaj na metro trasi kad ga vec imam na ulici. LRT zahteva tramvaje zbog same prirode trase a to su ostre krivine i veci nagib terena. Na trasi poput U6 je sulodo graditi niskoplatformske stanice i koristiti tramvaje ukoliko se trasa gradi od nule a ne od starog sistema kao sto je to bio Statbahn. Nama treba sistem koji ne zahteva tamvaj vec voz jer Beograd nikada nije koristio voz kao prevozno sredstvo u gradskom prevozu, bar ne intenzivno i bar ne gradski voz/metro voz.

BG:Voz jeste voz ali daleko od gradskog, daleko od onog koji radi na trasi prilagodjenoj iskljucivo njemu i dovoljno opterecenoj da ga opravda. Stoga BG:Voz ima jako mali broj prevezenih putnika i funkcionise koristeci frakciju gradske trase namenjene regionalnoj zeleznici. To nikakve veze sa metroom nema. Metro je nesto novo za ovaj grad, nesto sto nikada nije imao i zato se borim svim silama da ga dobijemo makar delimicno ako ne na svim trasama kao sto sam i prikazao u prethodnom postu.

LRT bi se najlakse opisao kao brzi tramvaj[pritom mislim i na trasu i na vozilo]. Da, to je najbolja definicija. A U6 je brzi tramvaj na metro trasi, u prevodu super, ultra, mega, giga brzi tramvaj, najbrzi moguci. :roll:

Ukoliko se gradi LRT gradice se bas to -LRT a ne HRT sa zakacenim tramvajima a ukoliko se gradi metro onda ce se graditi bas to - metro sa metro parametrima [visoke platforme] i vozilima.

Kliknuo citiraj umesto uredi i duplirao post bzvz.

Vucko brisi ovaj post, ne onaj sto je citiran. Nigde nema opcija za brzisanje.
 
Андреј,
У6 јесте ЛРТ ("Бомбардије флексити", што је пандан "Алстом цитадиса"), а јесте и метро; али оно што смо видели из "Ежисове" студије није исто што и У6 - чак и ако надземна траса остане сва на стубовима, када се у грађевинском смислу прва линија изједначава са поменутом У6 (па и са софијском другом линијом), остаје проблем рачвања на нимало срећном месту и ВЕОМА смањен капацитет на одвојним трасама за Творничку и Блок 45.
На У6 сада смањују минимални интервал са 3 на 2,5 минута; бојим се да наша прва линија неће моћи томе ни да се приближи, а онда упадамо у проблеме - тј. морамо да градимо потпуно нову трасу линије за Блок 45 и да заборавимо на даље ширење мреже на дужи рок.

Свима који мисле да од овога неће бити ништа - варате се. Ко год да дође на власт у Београду, мораће да настави сарадњу са Французима, јер је ствар договорена на највишем државном нивоу. Обе конкурентске странке - СНС и ДС - су "европејске", а Французи ће, будите потпуно у то сигурни, сваки наш корак проближавања ЕУ условљавати реализацијом посла који њиховој земљи доноси милијардицу евра у року од десетак година. Зато треба упрети из све снаге да се колико-толико упристоји "Ежисов" план. По мени то значи:

- Ни метар површинске трамвајске трасе (мислим на деоницу Општина НБ - Творничка, каква нм је представљена);
- Избацити непотребне станице;
- Прелаз реке у Савском амфитеатру (ако се не оствари, планирати засебну Линију 4 Блок 45 - Бањица кроз СА);
- У првој фази не градити крак ка Блоку 45, већ само везу са депоом; мерити саобраћај и накнадно установити постоји ли додатни капацитет који омогућава рачвање линија (сигуран сам да би, услед брзог раста попуњености, после три-четири године од тога одустали);
- Размотрити тип метро-возила, при чему геометријске карактеристике трасе Линије 3, најмање важне на целој мрежи, не би смеле да буду одлучујуће за коначан избор.
 
Сваки покушај дотеривања ежисове студије је бесмислен из више разлога а почетни је тај да је то крајње неозбиљно.Они су урадили оно што је од њих тражено за три милиона евра и ту се свака прича срећом завршава.

Поред тога цела студија је на погрешним основама и потом разрађена са низом кретенских идеја.Онако из главе:

- ГлУП као основа (само ово је довољно да се свим силама боримо против ове студије)
- Планирање искључиво на основу садашњих саобраћајних токова
- Санациони а не развојни систем
- ЛРТ на метроликој инфраструктури,бар што се прве линије тиче
- Конвертовање највећег дела трамвајског система у тај нови ЛРТ систем што је невероватно глуп и расипнички потез
- Депо у центру Новог Београда
- Траса у центру која маши све терминусе и пролази испод пешачке зоне и Косанчићевог Венца
- Бескорисна лрт буџевина од моста покрај Бранковог
- Потом траса на ободу Новог Београда са неколико оштрих радијуса
- 2 и 3 линија које су највећим делом конверзија трамваја у лрт,које нису ни разрађене нити су вредне помена као ни цела студија која је у суштини студија о првој ЛРТ линији и као таква била би 1/10 неког озбиљног плана.
 
Francuzima uopste nije bitno grade li metro ili LRT, samo da grade. Alstom pravi sve od tramvaja to TGV vozova. Nije ovde nikakva krivica na Francuzima nego na nasoj strani, tj. nije kriv izrucilac nego porulicac. Rado ce Francuzi napraviti i novu studiju i rado ce graditi i "teski" metro. Uostalom to bi im donelo vise para. Tako da sami Francuzi nisu ogranicavajuci faktor, niti je to ova studija.
 
DA Slozio bih se sa Hazardom,nije stvar da li ga rade Franci ili kinezi vec mora da se ceka nova konstelacija i saglasje izmedju republicke i gradske vlasti..prosla je ekipa je tvrdila pazar po svojoj meri, a sta ce reci nova..videcemo. :kafa:
 
hazard":tktewvbu je napisao(la):
Francuzima uopste nije bitno grade li metro ili LRT, samo da grade. Alstom pravi sve od tramvaja to TGV vozova. Nije ovde nikakva krivica na Francuzima nego na nasoj strani, tj. nije kriv izrucilac nego porulicac. Rado ce Francuzi napraviti i novu studiju i rado ce graditi i "teski" metro. Uostalom to bi im donelo vise para. Tako da sami Francuzi nisu ogranicavajuci faktor, niti je to ova studija.

Друже ваљда је ред да прво прочиташ оно на шта одговараш. Пантограф би ту студију да користи као неку основу и ја сам то аргументима побио и ни мало не кривим Французе што су урадили оно што им је Вукан Вучић и ГлУП наложио.Та студија може бити само основа коначне пропасти овог града и ове,ове...овог протектората од Србије.
 
Delija":1ucyz6py je napisao(la):
Друже ваљда је ред да прво прочиташ оно на шта одговараш.

A da primenis svoj savet, a :wink:

Ono sto sam napisao je upravo odgovor Pantografu, koji bi tu studiju da koristi zato sto smatra da Francuzi sada nece odustati od toga da grade beogradski metro, a ne tebi. Ja se slazem da sada kada je sa Francuzima potpisano, moraju oni da grade (nismo se pravno obavezali ali bi bio otprilike diplomatski skandal da odustanemo), ali samo kazem da tu studija nije nikakav ogranicavajuci faktor. Rado ce oni za jos par miliona napraviti jos jednu studiju.
 
Па Пантограф сматра да треба преправљати ежисову студију.Ја кажем да је то бесмислено због кретенског садржаја исте и још горих основа на којем је она срамота од плана настала.Уопште не говорим о правној страни приче,нити ме то занима јер знам да је свака обавеза према французима,ако је потписана, кршење устава ове земље.

Но,то домаћим издајницима на власти очигледно и није неки проблем.
 
Projekat je dobar i u skladu sa mogućnostima grada i države koja će učestvovati finansiski. Pristalica sam trase na stubovima kroz Bulevar Zorana Đinđića. Ne sviđa mi se nikako rešenje prelaska preko Save. Potreban je poseban most za metro inače će Brankov biti upropašćen. Čude me negativne reakcije većine forumaša. Oni ne kritikuju nego izvrgavaju ruglu ceo projekat. Zašto ne kažu konkretno šta im se ne sviđa i koja je alternativa. Totalna je besmislica da metro na Novom m Beogradu ide pod zemljom. I ja sam kao adolescent mislio da ću jednog dana imati Volvo ali sam imao samo golf iz Sarajeva.
 
Mislim da je svako rekao sta nevalja na predhodnim stranama od kad je BB objavio na naslovnoj sgtrani samo treba procitati
 
Pogrešio sam, nisam sve pročitao ima zaista sjajno napisanih postova. Nikako mi nije jasna ona varijanta da na bulevaru Zorana Đinđića metro bude "polu-ukopan"!? Valjda nešto kao čardak ni na nebu ni na zemlji. Šta se dobija time? Onda je bolje da ide jednostavno po površini, u nivou sa samom ulicom to je i najjeftinije. Ali, to bi onda bio tramvaj. Najbolje je da na NBG metro ide na stubovima. Kako bi to bila prijatna vožnja sa pogledom kroz prozore. Inače metro na stubovima ima sve prednosti podzemnog metroa s tim što je jeftiniji a vožnja je prijatnija. Dodaću jedno moje malo iskustvo iz praškog metroa. Metro u Pragu je kompletno pod zemljom i ide ispod reke Vltave koja je veličine kao Sava. Vozio sam se od predgrađa Praga koje se zove Hurka do centra grada. Trasa je duga oko 10 do 12 km. Celo vreme se vozi podzemno odnosno u tunelu ste. Izašao sam u centru ali od Hurke do centra nisam ništa video osim usputnih stanica. Drugi put sam išao autobusom. Tek tada sam "otkrio" veliki deo grada koji je izuzetno lep a koji se, naravno, ne vidi iz metroa. Suvišno je i reći da je autobus nov, udoban i poluprazan. Nezaboravna je vožnja njim preko brežuljaka uz Vltavu. Ali, ko žuri - metro je neuporedivo brži...
 
Polu-ukopan je svakako bolji od metroa u nivou jer se onda lakse denivelise, tj. taj polu-ukop se lako premosti mosticima i nadvoznjacima.
 
dedinje":p4wb6ey1 je napisao(la):
Projekat je dobar i u skladu sa mogućnostima grada i države koja će učestvovati finansiski. Pristalica sam trase na stubovima kroz Bulevar Zorana Đinđića. Ne sviđa mi se nikako rešenje prelaska preko Save. Potreban je poseban most za metro inače će Brankov biti upropašćen. Čude me negativne reakcije većine forumaša. Oni ne kritikuju nego izvrgavaju ruglu ceo projekat. Zašto ne kažu konkretno šta im se ne sviđa i koja je alternativa. Totalna je besmislica da metro na Novom m Beogradu ide pod zemljom. I ja sam kao adolescent mislio da ću jednog dana imati Volvo ali sam imao samo golf iz Sarajeva.
Pa projekat je ruglo,grozota,,nemam reči,ako smo se skoro svi složili na forumu, a zna se da nas ima dosta sa različitim pogledima,konceptu ili interesima onda je ruglo.. :kafa:
 
Пантограф":2rycug1z je napisao(la):
Андреј,
У6 јесте ЛРТ ("Бомбардије флексити", што је пандан "Алстом цитадиса"), а јесте и метро; али оно што смо видели из "Ежисове" студије није исто што и У6 - чак и ако надземна траса остане сва на стубовима, када се у грађевинском смислу прва линија изједначава са поменутом У6 (па и са софијском другом линијом), остаје проблем рачвања на нимало срећном месту и ВЕОМА смањен капацитет на одвојним трасама за Творничку и Блок 45.
На У6 сада смањују минимални интервал са 3 на 2,5 минута; бојим се да наша прва линија неће моћи томе ни да се приближи, а онда упадамо у проблеме - тј. морамо да градимо потпуно нову трасу линије за Блок 45 и да заборавимо на даље ширење мреже на дужи рок.

Свима који мисле да од овога неће бити ништа - варате се. Ко год да дође на власт у Београду, мораће да настави сарадњу са Французима, јер је ствар договорена на највишем државном нивоу. Обе конкурентске странке - СНС и ДС - су "европејске", а Французи ће, будите потпуно у то сигурни, сваки наш корак проближавања ЕУ условљавати реализацијом посла који њиховој земљи доноси милијардицу евра у року од десетак година. Зато треба упрети из све снаге да се колико-толико упристоји "Ежисов" план. По мени то значи:

- Ни метар површинске трамвајске трасе (мислим на деоницу Општина НБ - Творничка, каква нм је представљена);
- Избацити непотребне станице;
- Прелаз реке у Савском амфитеатру (ако се не оствари, планирати засебну Линију 4 Блок 45 - Бањица кроз СА);
- У првој фази не градити крак ка Блоку 45, већ само везу са депоом; мерити саобраћај и накнадно установити постоји ли додатни капацитет који омогућава рачвање линија (сигуран сам да би, услед брзог раста попуњености, после три-четири године од тога одустали);
- Размотрити тип метро-возила, при чему геометријске карактеристике трасе Линије 3, најмање важне на целој мрежи, не би смеле да буду одлучујуће за коначан избор.

^^^ :kk:

Meni nije jasno zasto se guraju nakaradni stubovi na NBG kada je Pariz...ejj Pariz mogao makar preko mosta da izvuce metro normalno sa visokim ogradama umesto tunelom. Tunel je estetski bio pogodniji za Pariz pa su ga opet zviznuli preko mosta. Da bude jos gore most je nastavak bulevara pravo za La Defense odakle turisti slikaju bas sam VOZ. U Parizu koji vazi za grad koji je na samom vrhu estetike urbanog planiranja u svetu!? Logika???

Pored toga Pariz ima brdo linija malog kapaciteta na stubovima, doduse metalnim. 14ica je napravljena naravno podzemno da ne bi imali sta da kriju. Betonski su horor. Sada se ne grade metalni tako da od stubova najverovatnije nema nista..

Trasa u nivou je manje napadna ukoliko se pored ograde postave drvoredi. Tako bi se sprecilo saranje stubova. Pogledajte samo na sta lici petlja Radnicka ili Vancouver Skytrain. Upropastise grad.

Mexico City takodje ima deonice u nivou ali veci deo trase mnogih linija je na stubovima. Grad je i ovako krs pored tih deonica tako da su podzemno samo u centru. Favele niko ne mari. NBG sa druge strane ima urbanu matricu i to onu planski izgradjenu. Stoga je debilozno graditi tako nesto tamo samo zato sto je jeftinije. Da bude jos gore skuplje je nego trasa u nivou koja je rekao sam manje napadna ako se dobro uradi.

Evo Pariza:

1018px-Metro-Paris-ligne-1-Pont-de.jpg


Pored toga nadzemno moze da ide i metro, ne samo LRT. Vidim da su glavni problemi ovih planova previse stanica i tip vozila sto automatski diskvalifikuje sistem kao metro. Odnosno u svesti Beogradjana to znaci da Beograd i dalje nece dobiti metro a utoliko gore sto ce njegova gradnja biti sprecena LRT parametrima usled poznavanja mentaliteta. To znaci da i da se LRT izgradi platforme se nece podici jer su skupe a sistem vrsi posao, uostalom pogledajte Beovoz. Umesto da podignu sve platforme oni spustaju pod kupovinom niskoplatformskih vozova zato sto je jeftinije. Konstantno se izbegava progres, zar ne vidite?

Ukoliko Urbanisticki zavod bas insistira na naglim krivinama i tramvajskim basticama za trase u nivou umesto betonske ili balastirane pruge koriscenjem LRT vozila imamo resenje i za to: laki fleksibilni niskoplatformski metro voz.

Isecite srednje vagone Stadler Flirta na pola, ubacite jednoosovinska podupiruca postolja koja ujedno vrse fukciju zgloba, nakacite motore spolja kao kod lakih sinskih vozila, ubacite brdo rasklopivih sedista, stavite masku obicnog metro voza i voila! Dobili ste niski metro voz sa karakteristikama tramvaja...a nije tramvaj. :mrgreen:

Plus ima pantograf i moze da se krece po tramvajskim basticama. Jos kad bi Gosa otvorio pogon "Beograd: urbani sinski sistemi" i uradio voz sa Stadlerom.. Ali ne, oni hoce Alstom j****i Citadis!

Uradi konstrukciju u obliku hleba i dobices Tube, taman kao konkurencija Siemensu koji je pokusao nesto slicno sa konceptom EVO.

Poredjenje sa Stadler Flirt za Beovoz [ignorisite render sa sajta zeleznica Srbije, ubacili su pogresan tj. standardni jer samo sa 9 sekcija srednjih vagona moze da primi 234 sedista...ah ti novinari]:

0a7680x4320bgcolor12com.jpg


Uvelicana kraca verzija sa malcice izmenjenom maskom:

lightflexiblemetrotrain.jpg
 
@Express

Ako cemo vec da uzimamo Pariz kao primer (sto jeste pametno jer ima izvrstan metro) onda valja prikazati ono najlepse sto su Francuzi napravili a ne onih nekoliko ruznih prigradskih trasa po povrsini i mostovima kao ova kod La Defense.


U Parizu postoje 3 linije na stubovima. Trasa je postavljena po sredini sirokih bulevara sa drvoredima a struktura je celicna sa kamenim ili metalnim stubovima i estetski veoma prijatna.
Rekao bih da je "vazdusni metro" kako ga Parizani zovu pravo remek delo arhitekture.

le-mc3a9tro-ac3a9rien.jpg

28-avril2006_050a.jpg

Metro_aerien_%28ligne_6%29.jpg



Postoje 2 modela stanica, na linijama 5 i 6 pokrivene su staklenim krovom a na liniji 2 su otvorene.
U oba slucaja veoma su lepe i daleko prijatnije od podzemnih (iako su i Pariske podzemne stanice veoma lepe)

RATP%2Bstation%2BJaures.jpg

1324571226-Chevaleret-2.jpg


Posto su stubovi koji nose metro trasu uglavnom prilicno visoki prostor ispod njih koristi se za razne svrhe:

setaliste, parking, pijaca, sportski tereni. U svakom slucaju uvek je pametno iskoriscen i nigde nije postao divlja deponija.

Parking za automobile...
260px-Paris-bvd-auguste-blanqui.jpg


... i bicikle
m%C3%A9tro-a%C3%A9rien3.jpg


Pijaca
A-public-market-in-Paris_March%C3%A9-de-Grenelle_located-in-boulevard-Grenelle_sunday-first-juin-2008_from-Dupleix-subway-station_816x612.jpg


Teren za basket
photo%201%20Jaur%C3%A8s.JPG



Sve u svemu metro na stubovima moze ne samo lepo da izgleda vec i da oplemeni ceo jedan kraj grada, samo je bitno da se lepo isprojektuje.


Pozdrav iz Pariza :)

paris-pont-bir-hakeim-400.jpg
 
Pa 2012 nije tačno da nemaš reči, tvoje reču su "ruglo" i "grozota". Nije mi jasno šta si ti (i drugi) u stvari očekivao od projekta. Neko svetsko čudo, da nam se ceo svet divi zbog najlepšeg i najboljeg metroa?!. Da beogradski metro proslavi Srbiju kao Đoković u tenisu? Vidim, pokazuju nam fotografija iz velikih svetskih metropola. Pa dobro znate da su ti gradovi i te zemlje 10 do 15 (pa i mnogo više) puta bogatije od Beograda i Srbije. Kada je Đilas napravio most dostojan svake svetske metropole i, naravno potrošio silne pare na njega jer grandioznost i lepota su skupi, digla se silna dreka. Te suviše je skup (jeste) te to je rasipanje, mogla su se napraviti za te pare dva mosta i sl. Ako su većina forumaša protiv to znači da većina forumaša nije u pravu. Da opet dodam jedino mi je žao upropašćivanja Brankovog mosta. Inače, ako je metro "polu-ukopan" to onda zaista olakšava denivelacije i ukrštanja ali ako je na stubovima onda je on već denivelisan i nikakva druga denivelacija nije potrebna.
 
zidar":1rs5hly6 je napisao(la):
@Express

Pozdrav iz Pariza :)

paris-pont-bir-hakeim-400.jpg

Zato i rekoh da su Skytrain betonske sume nakaradne. Pariz je gradio te metalne mostice jos od kad uhahaj. To se vise ne radi. Sada se grade sume poput Petlje Radnicka. Aka. Manila Light Rail only with Citadis :fijasko: :bash:

Beton moze da se koristi kao ornamentalni gradjevinski materijal..ali ovde niko naprosto ne zeli to da uradi. Hoce samo da sklepa kao one grozote za Beovoz kod stanice Karadjordjev Park. Grafiti, plakati za predizborne kampanje i sl. Kada pomislim na takav metro bolje da ga ni ne grade.

Suvise je rizicno lobirati stubove jer kada pocnu da rade radnicku u BZDj bice prekasno jer ce urbicid vec biti zapocet.

Mogu da se urade tanki stubovi oblozeni lepim metalnim panelima a ispod da se postave klupe i setalista [na BZDj mislim]. To nije njihova namera upamti to. Moze da se uradi na milion nacina pa da ispadne prijatno na oko ali dzaba nam te price kada oni zele samo da grade jeftinije bez osvrtanja na estetiku. Ako ide na stubovima zabetonirace i unakazice celu ulicu. Dole ce biti parkinzi. Ma gore od Amerike.

Ako zaista zele da naprave nezavisnu LRT trasu u nivou onda bar nek odvoje stanice i kupe onakve niske vozove umesto tramvaja a u tunelu u centru bi stanice imale PSD[Platform Screen Doors] tako da bi to bio pravi pravcati metro, samo sa nizim platformama i travnatim nadzemnim deonicama. Posto bi bilo manje stanica srednja brzina bi svakako bila veca.

Sto se mene tice ja sam za metro "a la Ligne 14". :vops:

Ali koliko to kosta?

Jos jedna stvar. Najveci + stubova je pogled i sama voznja. Kada se saberu svi rizici koje njihova gradnja u sadasnjoj situaciji Beograda [also known as "sto jeftinije to bolje bez obzira na izgled"] nosi treba zakljuciti da je najprakticnije resenje za dalju buducnost ovog grada nesto poput linije 14 Pariskog metroa sa novim vozovima naravno.

Takodje treba razmotriti da li je pogodno ici na rubber sistem ili standard rail uzimajuci u obzir tesku topografiju Beograda. Gumeni sistem kosta vise i ima skuplje odrzavanje ali savladava vece uspone tako da posebno u slucaju Beograda dobja veliki plus. Automatski sistem ima visoke kapitalne troskove ali je jeftinija eksploatacija. Stoga moze raditi i nocu po niskoj ceni. Tako metro ne samo sto bi radio nocu vec bi nocu vazila markica za razliku od nocnih autobusa koji bi imali drugi tarifni sistem jer su manje isplativi.

Mozda bi onaj fleksibilni voz mogao da ima i Alstomov gumeni sistem. Ma ima milion potencijanih resenja ali nema javne debate. Vreme i dalje prolazi. Ono nas nikad ne ceka.
 
Koliko je skuplje i komplikovanije da se uradi tunel za metro ispod Save umesto dodavanja mosta pored Brankovog? Kroz Stari Grad bi metro isao podzemno u svakom slucaju...

@zidar
svidja mi se ideja kada se stubovi postavljaju u parovima pa se prostor ispod moze iskoristiti kao sto si pokazao na slikama. Jos bolje je kada se posadi drvece uz tu trasu koje sakrije stubove i celu trasu...

A ako parizani imaju "vazdusni metro" mi bismo mogli da napravimo "metro ni na nebu ni na zemlji" :lool: :
Zbog ogranicene spratnosti (vecina zgrada je slicne visine) i ogranicenog prostora uz ulice, kao i visoke cene gradnje metro-a pod zemljom Beograd bi mogao da napravi metro po krovovima zgrada.

Prednosti:
- nema kopanja
- ne kvari se sadasnji izgled ulica
- nema potrebe za izgradnjom milion stubova
- stanice ne mogu biti blize putnicima
- Beograd bi bio prvi u svetu! :gobb:
 
Vrh