Šta je novo?

Metro

Pa kada smo gledali onaj film o početku gradnje metroa u Beču i oni su tada misli isto..da neće doživeti da vide 5 linja..Danas je bitno da se krene u izgradnju, a da se zahavaljujući naprednoj tehnologiji gradnje sve to može odvijati i duplo brže od 70'godina,tu smo u prednosti ,a imaćemo i moderniji metro jer kako vidimo u Kini se gradi i prvi metro zasnovan na Meglev tehnologiji,umesto šina i točkova metro klizi na magnete.. :kafa: dajte da i to ugovaramo sa Kinezima..
 
@2012 Yes, napredne tehnologije! Samo, nedostaje nam napredno društvo :kafa:
Evo kako to rade Poljaci...

Umeće Poljske : Kako do velikog novca

Varšava -- Iza fenomena da je Poljska jedina članica Evropske unije koja je u potpunosti izbegla recesiju stoji važan podatak.

Ta postkomunistička država od evropskih partnera dobila je najviše finansijskih sredstava, prenosi Al Jazeera.

Prvi savetnik u Ministarstvu regionalnog razvoja Poljske, Piotr Popa, otkriva kako je ta institucija, ujedno i jedna od najvažnijih u Poljskoj, od Evropske unije primila najviše novca.

"Od pridruženja Evropskoj uniji primili smo 80 milijardi evra. A u okviru narednog budžeta primićemo 73 milijarde evra“, kaže Popa.

Najviše novca uložili su u infrastrukturu. Gradile su se, i još se grade, putevi, mostovi, železnice. Manji dio iskorišćen je za obrazovne i kulturne projekte. Kako do tolikog novca, Popa objašnjava jednom rečenicom.

"Efikasne institucije, kompetentni ljudi i, što je veoma važno, efikasna administracija.“

Jednostavno rečeno, Poljskoj evropski partneri svake godine poklone još jedan državni budžet. Evo šanse za zemlje regiona koje pretenduju na evropske fondove, prvenstveno za Hrvatsku. Na jedan projekat u Ministarstvu su naročito ponosni.

"Koliko je važan metro za Varšavu jasno je kada znamo da se više od pola miliona ljudi svakodnevno koristi ovim vidom transporta. Kada pokrenemo drugu liniju 2014., dobićemo još 300.000 korisnika. Kada je reč o prvoj liniji metroa, oko 60 posto troškova pokrila je Evropska unija. A u finansiranju druge linije podjednako učestvuje grad Varšava“, kažu u varšavskom Metrou.

Grad je otišao i korak dalje kada je reč o komunikaciji. Na čvorištu koje povezuje tramvaj, autobus i metro, izgrađen je parking za javne bicikle. Sistem je jednostavan.

Na web stranici platite dva i po evra i vozite se ceo dan. Građanima Varšave ideja se dopala.

Do sada je u Varšavi izgrađeno 370 kilometara biciklističkih staza. Do 2016. kilometraža će biti gotovo utrostručena. Zanimljivo je da ovaj projekt nije finansirala Evropska unija, već isključivo grad. Stoga bi poruka evropskim partnerima mogla biti: dajte nam novac, a videćete da ćemo, i bez njega, ići putem koji ste nam pokazali, zaključuje reporter Al Jazeere.

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2013&mm=04&dd=13&nav_id=704761
 
Upozorenje: velika slika radi detalja da ne bi seckao u nedogled.

metrov4.jpg


Posle silnih studija i budzenja besmrtnog BeLaM-a pokusao sam na brzaka da uzmem neke stvari u obzir prilikom odabira trasa i to:

-Obuhvatiti sto vise delova grada sa sto manje linija

-Locirati stanice samo tamo gde je potrebno

-Usled malog broja linija omoguciti sto vise presedanja na optimalnim mestima radi skracenja duzine trase posmatrane linije

-Samostalne linije bez deljenih deonica sto povecava teoretski kapacitet u spicu a samim tim povecava pouzdanost u toku istog

-Akcenat na Savski Amfiteatar sa dodatnim obuhvacanjem Savskog Rukavca pored novog mosta sto omogucava razvoj biznis centra

-Akcenat na konekcije izmedju metroa i gradskih zeleznickih sistema Beovoz i BG:Voz [Na slici prikazan samo BG:Voz posto je crtano na brzinu]

-Uzastopne presedacke stanice na kriticnim mestima sto dodatno smanjuje guzvu u toku spica a same stanice su postavljene tako da skracuju vreme putovanja prilkom presedanja i pored nezgodne urbanisticke situacije. Ovo se posebno odnosi na stanicu Arena iz tog razloga sto su linije ukrstene tako da obe imaju pristup Zeleznickoj Stanici NBG/Zapad. Na taj nacin je omoguceno smanjenje izgubljenog vremena prilikom skretanja sa trase pored Palate "Srbija" za putnike koji putuju ka centru grada zbog toga sto se linije ukrstaju a ne idu paralelno, odnosno sistem je spojen i pored toga sto pomenuta linija toliko obilazi centar grada.

-Sistem dijametralnih linija sa konektor trasom koja eliminise direktnu vezu putnika na rubnim delovima pomenute trase sa centrom grada ali smanjuje vreme putovanja prilikom presedanja sa ostalih linija.

-Mreza je takva da s obzirom da broj stanovinika Beograda veci broj linija i stanica nije potreban bar u narednih 20 godina. Zelena linija se moze izgraditi kasnije.

-Depoe nisam nacrtao da bi mogli zajedno da prodiskutujemo o tome koje je bolje resenje za lokaciju i zasto, kao i da li svim linijama uopste treba depo ili mogu da koriste od nekih drugih.

Ljubicasta linija bi mogla imati depo odmah pored Terminusa Zemun, dakle pored Zel. Stanice a Crvena iza Bloka 45 ili cak u Blizini Aerodroma Nikola Tesla. Plava je diskutabilna. Da li izgraditi pristupni tunel za Ljubicastu kod Hale 14 Beogradskog Sajma ili izgraditi na Vidikovcu?

-Akcenat na nepristupacan deo grada - Mirijevo, ali preko Ustanicke sto je logicno za razliku od Egisovog smehotresa koji ide okolo samo da bi pokupio sto vise putnika direktno umesto da se preseda sa lokalnih autobusa i minibuseva. Taj deo grada iovako ima haotican raspored ulica po serpentinama tako da je lokalni minibus idealan metro feeder.

Obuhvaceni su i Prokop i Sajam koji omogucavaju presedanja u razlicitim pravcima samog metroa, zeleznice ali i mnogobrojnih lokalnih autobusa.

Ali dzaba nam sve to kad GUP propisuje :fijasko: tako da se svaka moguca i nemoguca studija prilagodjava bas njemu.

Dakle 3 linije ukljucujuci trase za Aerodrom i Vidikovac imaju ukupno 50 izgradjenih stanica. Moglo bi to biti bolje i od Praga ali opet GUP je prepreka.

EDIT:

Pristup prokopu je elegantno resen tako da Cukaricani presedaju kod Sajma i idu jednu stanicu dok Zvazdarci presedaju kod Vuka na BG:Voz i idu 2 stanice. Dakle konacno bi i BG:Voz imao ulogu gradskog konektor "metroa". Samo kupiti nove kompozicije. Sa ovakvom mapom BG:Voz bi postao neka vrsta prigradske Victoria Line zato sto spaja i ubrzava transfer izmedju gradskih linija, a pritom ide sve od Batajnice. Kada se otvori Low Cost Aerodrom njega obavezno produziti za jednu stanicu sa pristupnim kolosekom iz pravca Batajnice.

Evo parametara za sistem bez trase za Aerodrom [koja je ekspresna i svaki drugi polazak]:

-3 linije [moguca dogradnja cetvrte zelene]

-48 stanica

-Plava linija L=18.6km

-Crvena linija L=14.92km

-Ljubicasta linija L=17.66km

-Ukupno L=51.18km

Prosecna udaljenost stanica L=1.06625km

Krivine su blage kao sto se moze i videti sa slike. Naravno ako bi neko ovo shvatio ozbiljno i uradio studiju u CAD-u znalo bi se kuda bi tacno trasa prolazila kada se urade sva merenja na terenu. Tada bi se znalo sta je izvodljivo a sta ne pa bi se prema tim podacima vrsile izmene. Ja sam samo grubo prikazao kako bi mogao da se uradi sistem klasicnog metroa sa 3-4 linije u periodu od 30 godina od sada a da takav sistem bude potpuno funkcionalan za potrebe Beograda u pomenutom vremenskom periodu.

Prosecna brzina bi bila nesumnjivo visa od Evropskog proseka a kamoli od predstavljenog :fijasko:.
 
Express":1yn82njr je napisao(la):
Upozorenje: velika slika radi detalja da ne bi seckao u nedogled.

metrov4.jpg


Posle silnih studija i budzenja besmrtnog BeLaM-a pokusao sam na brzaka da uzmem neke stvari u obzir prilikom odabira trasa i to:

-Obuhvatiti sto vise delova grada sa sto manje linija

-Locirati stanice samo tamo gde je potrebno

-Usled malog broja linija omoguciti sto vise presedanja na optimalnim mestima radi skracenja duzine trase posmatrane linije

-Samostalne linije bez deljenih deonica sto povecava teoretski kapacitet u spicu a samim tim povecava pouzdanost u toku istog

-Akcenat na Savski Amfiteatar sa dodatnim obuhvacanjem Savskog Rukavca pored novog mosta sto omogucava razvoj biznis centra

-Akcenat na konekcije izmedju metroa i gradskih zeleznickih sistema Beovoz i BG:Voz [Na slici prikazan samo BG:Voz posto je crtano na brzinu]

-Uzastopne presedacke stanice na kriticnim mestima sto dodatno smanjuje guzvu u toku spica a same stanice su postavljene tako da skracuju vreme putovanja prilkom presedanja i pored nezgodne urbanisticke situacije. Ovo se posebno odnosi na stanicu Arena iz tog razloga sto su linije ukrstene tako da obe imaju pristup Zeleznickoj Stanici NBG/Zapad. Na taj nacin je omoguceno smanjenje izgubljenog vremena prilikom skretanja sa trase pored Palate "Srbija" za putnike koji putuju ka centru grada zbog toga sto se linije ukrstaju a ne idu paralelno, odnosno sistem je spojen i pored toga sto pomenuta linija toliko obilazi centar grada.

-Sistem dijametralnih linija sa konektor trasom koja eliminise direktnu vezu putnika na rubnim delovima pomenute trase sa centrom grada ali smanjuje vreme putovanja prilikom presedanja sa ostalih linija.

-Mreza je takva da s obzirom da broj stanovinika Beograda veci broj linija i stanica nije potreban bar u narednih 20 godina. Zelena linija se moze izgraditi kasnije.

-Depoe nisam nacrtao da bi mogli zajedno da prodiskutujemo o tome koje je bolje resenje za lokaciju i zasto, kao i da li svim linijama uopste treba depo ili mogu da koriste od nekih drugih.

Ljubicasta linija bi mogla imati depo odmah pored Terminusa Zemun, dakle pored Zel. Stanice a Crvena iza Bloka 45 ili cak u Blizini Aerodroma Nikola Tesla. Plava je diskutabilna. Da li izgraditi pristupni tunel za Ljubicastu kod Hale 14 Beogradskog Sajma ili izgraditi na Vidikovcu.

-Akcenat na nepristupacan deo grada - Mirijevo, ali preko Ustanicke sto je logicno za razliku od Egisovog smehotresa koji ide okolo samo da bi pokupio sto vise putnika direktno umesto da se preseda sa lokalnih autobusa i minibuseva. Taj deo grada iovako ima haotican raspored ulica po serpentinama tako da je lokalni minibus idealan metro feeder.

Obuhvaceni su i Prokop i Sajam koji omogucavaju presedanja u razlicitim pravcima samog metroa, zeleznice ali i mnogobrojnih lokalnih autobusa.

Ali dzaba nam sve to kad GUP propisuje :fijasko: tako da se svaka moguca i nemoguca studija prilagodjava bas njemu.

Велики плус за тебе и постајем твој обожавалац због зелене линије, па кад год мислио да се изгради. Права је реткост да се не заборави оних преко 100 000 људи са оне стране Дунава. Свака част на обзиру!
Још би ти један приписао да могу, јер води до Маракане :D
 
Борчанац":2uaz7m45 je napisao(la):
Express":2uaz7m45 je napisao(la):
Upozorenje: velika slika radi detalja da ne bi seckao u nedogled.

metrov4.jpg


Posle silnih studija i budzenja besmrtnog BeLaM-a pokusao sam na brzaka da uzmem neke stvari u obzir prilikom odabira trasa i to:

-Obuhvatiti sto vise delova grada sa sto manje linija

-Locirati stanice samo tamo gde je potrebno

-Usled malog broja linija omoguciti sto vise presedanja na optimalnim mestima radi skracenja duzine trase posmatrane linije

-Samostalne linije bez deljenih deonica sto povecava teoretski kapacitet u spicu a samim tim povecava pouzdanost u toku istog

-Akcenat na Savski Amfiteatar sa dodatnim obuhvacanjem Savskog Rukavca pored novog mosta sto omogucava razvoj biznis centra

-Akcenat na konekcije izmedju metroa i gradskih zeleznickih sistema Beovoz i BG:Voz [Na slici prikazan samo BG:Voz posto je crtano na brzinu]

-Uzastopne presedacke stanice na kriticnim mestima sto dodatno smanjuje guzvu u toku spica a same stanice su postavljene tako da skracuju vreme putovanja prilkom presedanja i pored nezgodne urbanisticke situacije. Ovo se posebno odnosi na stanicu Arena iz tog razloga sto su linije ukrstene tako da obe imaju pristup Zeleznickoj Stanici NBG/Zapad. Na taj nacin je omoguceno smanjenje izgubljenog vremena prilikom skretanja sa trase pored Palate "Srbija" za putnike koji putuju ka centru grada zbog toga sto se linije ukrstaju a ne idu paralelno, odnosno sistem je spojen i pored toga sto pomenuta linija toliko obilazi centar grada.

-Sistem dijametralnih linija sa konektor trasom koja eliminise direktnu vezu putnika na rubnim delovima pomenute trase sa centrom grada ali smanjuje vreme putovanja prilikom presedanja sa ostalih linija.

-Mreza je takva da s obzirom da broj stanovinika Beograda veci broj linija i stanica nije potreban bar u narednih 20 godina. Zelena linija se moze izgraditi kasnije.

-Depoe nisam nacrtao da bi mogli zajedno da prodiskutujemo o tome koje je bolje resenje za lokaciju i zasto, kao i da li svim linijama uopste treba depo ili mogu da koriste od nekih drugih.

Ljubicasta linija bi mogla imati depo odmah pored Terminusa Zemun, dakle pored Zel. Stanice a Crvena iza Bloka 45 ili cak u Blizini Aerodroma Nikola Tesla. Plava je diskutabilna. Da li izgraditi pristupni tunel za Ljubicastu kod Hale 14 Beogradskog Sajma ili izgraditi na Vidikovcu.

-Akcenat na nepristupacan deo grada - Mirijevo, ali preko Ustanicke sto je logicno za razliku od Egisovog smehotresa koji ide okolo samo da bi pokupio sto vise putnika direktno umesto da se preseda sa lokalnih autobusa i minibuseva. Taj deo grada iovako ima haotican raspored ulica po serpentinama tako da je lokalni minibus idealan metro feeder.

Obuhvaceni su i Prokop i Sajam koji omogucavaju presedanja u razlicitim pravcima samog metroa, zeleznice ali i mnogobrojnih lokalnih autobusa.

Ali dzaba nam sve to kad GUP propisuje :fijasko: tako da se svaka moguca i nemoguca studija prilagodjava bas njemu.

Велики плус за тебе и постајем твој обожавалац због зелене линије, па кад год мислио да се изгради. Права је реткост да се не заборави оних преко 100 000 људи са оне стране Дунава. Свака част на обзиру!
Још би ти један приписао да могу, јер води до Маракане :D

^^^Mogao bi jos 1 plus da mi dodas ako ti kazem da Zelena moze od Borce da produzi "u nazad" za Zemun preko novog mosta i kaci se na Ljubicastu i Beovoz sa presedanjem za NS i Rumu bez potrebe za maltretiranjem kroz centar preko Pancevca ili Zelenom preko Dorcola. :D

Razlika u smanjenju vremena putovanja bi bila naprosto astronomska a ljudi bi bas kao i Japanci slavili zeleznicu. Kada voz zavrsava karijeru okite ga napred tablom, eventualno nekim vencom i cvecem i svi placu i masu. Kako je to dirljivo. Ajde tako nesto da vidim sa Ikarbusovim krsevima... Jedva cekamo da ih rasture.

Mozda je cak bolje da se BG:Voz produzi od Pancevca Preko Krnjace, Zrenjanincem, Borca presedanje na Zelenu, onda Express preko Kineza do Terminusa Zemun. Dakle cela linija bi bila ukratko: NS-Indjija-Bataja-NBG-Pancevac-Zrenjaninac-Borca-Kinez-Zemun. Na taj nacin bi Pancevacka isla za Rumu i Valjevo ali da ne duzim sada ovo je tema za metro. Ako hoces citiraj ovo i prenesi u onu temu.
 
Нека! Капирам ја колико је ово нереално. Да не кажем да треба још два моста за ово што си рекао.
Али када неко узме у обзир и нас губавце - НЕПРОЦЕЊИВО! :vops:
 
Express":31plb1bg je napisao(la):
Upozorenje: velika slika radi detalja da ne bi seckao u nedogled.
(да ти скратим цитат)

овде можеш да убациш још једну линију БГВ-а која иде ка Реснику (може са Прокопа или НБГ), а постојећу да продужиш до Овче.
љубичасту је боље да скренеш ка насељу Војводе Степе, кроз Јерковић и да је завршиш у Медаку уместо на Бањици (њима трамвај може да ради посао као фидер метроу), а зелену уместо ка Аутокомади закренеш ка Дедињу, Миљаковцу и завршиш у Раковици код ЖС
 
JohnnyLee":2w7polqh je napisao(la):
Express":2w7polqh je napisao(la):
Upozorenje: velika slika radi detalja da ne bi seckao u nedogled.
(да ти скратим цитат)

овде можеш да убациш још једну линију БГВ-а која иде ка Реснику (може са Прокопа или НБГ), а постојећу да продужиш до Овче.
љубичасту је боље да скренеш ка насељу Војводе Степе, кроз Јерковић и да је завршиш у Медаку уместо на Бањици (њима трамвај може да ради посао као фидер метроу), а зелену уместо ка Аутокомади закренеш ка Дедињу, Миљаковцу и завршиш у Раковици код ЖС

Sad cu to da prepravim, samo takav sistem dosta vise kosta. Ovo je baseline.
 
Za JohnnyLee nabudzene Kineske spagete..

metrov4a.jpg


Zvezdarski deo je nezgodan zbog topografije tako da nisam mogao a da ne povezem ono parce do Mirijeva. Glupo je da se zavlace strmim ulicicama kad je vec blizu veza sa drugom linijom. Ovako je resen problem feedera seljobusa sa Ustanicke, Mirijevo, oni jadni ljudi na onoj strmini sa 46 sto bi im resilo muke sa klizavicom jednom za svagda.

Konjarnik obuhvacen za Lastobuse. Uciteljsko je samo terminus bez obzira na nedovoljan broj putnika. Doslo je kao kec na 11 umesto Kluza zato sto je u uvali tacno da izbija na Mirijevo sto godi metrou. Tramvaj ne bi nikako mogao uzbrdo. Takve precice moze samo metro.

Takodje je dodata alternativna trasa preko stanice P.Most za presedanje na BG:Voz, ali to je samo jedan krak, onaj kraci ka Mirijevu. Krak od Uciteljskog ide preko Omladinskog.

Na jugu sam dodao deo do Novog Zeleznika preko onog novog naselja sto planiraju sa 80.000 ljudi.

Stanica Ortopedska sluzi i za VMA da se ne kilavi autobusima okolo kad je vec usput. Dedinje jedna stanica puna kapa zbog Bolnica.

Stepa stepanovic nema stanicu u samom naselju vec na putu za Kumodraz II zbog 39 i 25 kao feeder.

Tako bi izgledalo da smo Madrid..ali nismo.

Mislim da su sasvim dovoljne one 3 linije za prvo vreme.
 
Sa velikim zakasnjenjem da pohvalim Beobuld na tekstu o metrou, a posebno sto se to pojavilo u stampi :kk: Zbog velikih obaveza nisam stigao ranije da odvojim malo slobodnog vremena da pregledam teme i komentare.

Vidim po komentarima da je dosta polemike izazvala stanica u Tvornickoj, koja je u nivou. Moja pretpostavka je da je to uradjeno zbog kasnijeg sirenja mreze ka Zemunu, kroz Ugrinovacku, gde bi onda od Tvrnicke metro isao podzemno. U svakom slucaju, nisam bas srecan sto je predlozeno da metro ide na stubovima, ne zato da bi se busali u grugi sto imamo podzemni metro i poredili sa Berlinom, Moskvom i dr, nego iz urbaniistickih i tehnickih razloga. Svestan sam da je podzemna deonica na NBg tri puta stuplja od vijadukta, ali bas iz razloga nemanja para, odrzavanje u ovoj drzavi je uzasno, pa bi se vrlo brzo na stubovima pojavili grafiti, plakati, bilo bi dosta zapusteno, sto je neprihvatljivo za sam centar Novog Beograda. Takodje , vijadukt ne moze da prilazi suvise blizu zgrada, a konstrukcija, tj stubovi, moraju da budu u nivou ostrva, sto predstavlja problem, jer smanjuje mogucnost radijusa krivine /izrazen primer kod Usca/ itd. Moje misljenje je da je bolje uraditi manje, napr samo do Vuka, ali kvalitetnije. Sledeci problemi stidije, sto su svi primetili je nerazumno veliki broj stanica, kao i duzina platformi.

Express, sto se tice tvog crteza, mislim da je uzasno lose da teras ljude, napr iz Batajnice, da presedaju tri puta da bi dosli do centra. Primarno kretanje putnika je centar grada, pogotovu iz pravca Zemuna i NBg-a, zasto im uskracujes mogucnost direktne veze sa centrom, koju na kraju krajeva imaju sada? Koliko ja razumem, cilj bilo kog projketa pa i metroa je da adekvatno odgovori na zahteve i potrebe ljudi, pa tako i metro, da bude adekvatno saobracajno resenje u odnosu na potrebe ljudi i saobracajne tokove.
 
Express":31peq29l je napisao(la):
Za JohnnyLee nabudzene Kineske spagete..

па нисам ти ја све рекао да ставиш :) само до Медака и Раковице. остатак си ти измислио :)
 
milanche":35qr8s3e je napisao(la):
Express, sto se tice tvog crteza, mislim da je uzasno lose da teras ljude, napr iz Batajnice, da presedaju tri puta da bi dosli do centra. Primarno kretanje putnika je centar grada, pogotovu iz pravca Zemuna i NBg-a, zasto im uskracujes mogucnost direktne veze sa centrom, koju na kraju krajeva imaju sada? Koliko ja razumem, cilj bilo kog projketa pa i metroa je da adekvatno odgovori na zahteve i potrebe ljudi, pa tako i metro, da bude adekvatno saobracajno resenje u odnosu na potrebe ljudi i saobracajne tokove.

^^^ Nisi ukapirao poentu ali nema veze. :) Ko je lud da iz Bataje ide u grad metroom kada ima dvostruko brzi BG:Voz? Veza je sporedna, dakle through service npr. svaki treci polazak i sluzi za direktnu vezu Batajnice i ostalih naselja sa Zemunom a ne sa centrom. Za centar sluzi BG:Voz, dakle gradska zeleznica koja ima totalno drugaciju ekspresnu trasu sa cvoristem . Za centar se preseda na stanici NBG. Isto vazi i za Aerodrom Batajnicu i ANT Express.

Plan Sektora za Metro je predvidjao isto da ide paralelno sa Regionalnim Metroom. Ako su oni tada mogli da predvide to, zasto ne bi mogli i mi sada za lokalne potrebe [Zemun]. Dakle Prigradjani za Zemun Metroom direktno, Zeleznicom do NBG za presedanje. Zemunci samo metro. Ne dolazi ni do kakvog povecanja presedanja ne daj boze sto ti pricas jer je zamisljena namena trase lokalna + booster u spicu.

Dakle oni Batajnicani koji rade u Zemunu idu do Zemuna a odatle voz ide dalje samo sto menja putnike koji idu ovog puta od Zemuna do negde i povecava kapacitet u spicu na gradskom segmentu trase. Niko nece ici od terminusa A do terminusa B na through service polascima osim Railfanova. Stvarna uloga je preklapanje potrebe i to Prigrad-Periferija i Crosstown koriscenjem samo jedne izgradjene linije sto smanjuje cenu a resava problem pretrpavanja vozova gradske zeleznice koji inace imaju mali i vrlo ograniceni kapacitet zbog deljenja koloseka sa ostalim vozovima [vise sedista-manje stajanja plus redji takt same linije iz pomenutog razloga].

Baseline ne predvidja through service, kasnije vredi uvesti da bi se sto vise smanjila presedanja sto je od velike vaznosti u spicu, posebno jutarnjem i to bez upotrebe autobusa. :kk:

Jedna mala ispravka za prosecnu udaljenost stanica. Nije priblizno 1km vec 985m i to u varijanti Ljubicaste do Veljko Vlahovic.

JohnnyLee":35qr8s3e je napisao(la):
Express":35qr8s3e je napisao(la):
Za JohnnyLee nabudzene Kineske spagete..

па нисам ти ја све рекао да ставиш :) само до Медака и Раковице. остатак си ти измислио :)

^^^Ma nije zbog toga nego cim uvija izgleda kao ocerupani metro iz nekog Kineskog grada ili jos gore Seula koji ima nenaseljeno brdo na svakom cosku pa obilazi. Na kraju mreza izgleda kao spagete. :laugh:
 
Nagledah se raznih planova , dobro je napretka ima , sve su bolji i bolji predlozi kako vreme prolazi. . . .

Detalj koj jako utiče na buducu sliku Bgda:
tamo gde ce ići nadzemno , moraće na stubove,
boim se da ce u najboljem slučaju iči na visinu kao sto su isada na NBgdu
te prostor ispod biće izgubljen-zapušten zanavek (kao Auto-komanda, Gazela. . .)

Kada bi se radili stubovi na mnogo vecoj visini taj prostor bi ostao koristan - upotrebljiv za mnoge namene
a i Bgd bi mnogo lepše izgledao
 
Kad bi stubovi bili na mnogo većoj visini, bili bi skuplji od tunela..
 
Prvi savetnik u Ministarstvu regionalnog razvoja Poljske, Piotr Popa, otkriva kako je ta institucija, ujedno i jedna od najvažnijih u Poljskoj, od Evropske unije primila najviše novca.

"Od pridruženja Evropskoj uniji primili smo 80 milijardi evra. A u okviru narednog budžeta primićemo 73 milijarde evra“, kaže Popa.

Najviše novca uložili su u infrastrukturu. Gradile su se, i još se grade, putevi, mostovi, železnice. Manji dio iskorišćen je za obrazovne i kulturne projekte. Kako do tolikog novca, Popa objašnjava jednom rečenicom.

Mi ne mozemo da racunamo na takva sredstva. Cak i da udjemo sutra u EU, necemo dobiti ni centa. Poljska je te pare dobila iz politickih razloga, zbog svog kompleksnog odnosa sa Rusijom... Sve donacije novca u EU su bile politicke, a mi znamo od iskustva, da cemo dobijati samo zahteve za ispunjavanje, a ne nikakve pare...
 
Vrnac,to sam i ja hteo da kažem..u vezi Poljske.Srbija nema problem da dobije novac i za Metro ,posebno od Kine 10 milijardi dolara je odvojeno za ovaj deo Evrope i samo Srbija koristi taj novac i opet nešto malo Poljska.A kada su bili ambasadori Eu kod druga Mrke da nariču zašto Kina gradi koridor 11 pa i ponuda za brzu prugu Budimpšeta -Beograd,Prokop itd?.Mrka ih je upitao da li znaju da smo mi tražili od evropskih banaka da finansiraju sve ? i da im je odgovor da Eu finansira isključivo koridor 10 kao pan evropski, i sve što je van te trase ih ne interesuje.A kod kreditiranja ne treba zaboraviti da je u toku rat valuta dolar-evro-rublja.Eto, Rusi nam dali kredit za železnice u dolarima..Kinezi čini mi se nude evre..a sada Rusi nude i rublje,uskoro će i juani :kafa:
 
medjutim":jkb23hbu je napisao(la):
Kad bi stubovi bili na mnogo većoj visini, bili bi skuplji od tunela..

Naravno, lepota ima svoju cenu
Ako ce metro značajno da ,,unakazi ,, Bgd u ime bržeg prevoza , onda bolje tramvaj da klapara
Poći 15 min ranije, da se stigne na vreme je zapravo ,,rat,, Bgd estetike i lenjivaca
Naravno da ne može se tako pojednostavljivati ali u ime uvodjenja bilo kakvog metroa
ne možemo zanematriti još vece uružnjavanje Bgd u ime jeftinoće izrade trase na niskim stubovima

Kod nas imamo primer lepote i slobode prostora bez obzira na prolazak trase žel. pruge iznad Beogradskog sajma
ali evo i sl. primera ni manje ni više iz Tokija

Blago njima što nemaju Bgd. urbaniste, na šta bi ličilo da su ovde stubovi nisko :lool:
 
Zaboravili ste na jednu stvar...koliko bi ljudi želelo da sedne u voz ,koji ide na visini od 30 m.iznad zemlje..??Dobili biste komentare i mlađih i starijih sugrađana,tipa "ja u ono gore nikad ne bi kročila.." :wink: Metro bi nam ličio na prugu Beograd-Bar ,mnogi i posle decenija nisu savladali strah..
A deo toga horora možete iskusiti u BGVozu iznad Sajma prema Prokopu..posebno kada se voz nagne u krivnu,kao da slećete na aerodom Tesla,da je efektivno jeste.Jednom sam se zadesio ,kada se grupa Čeha uputila na" exit "festival sa stanice V.Spomenik prema Nbg,kada je vozi izašao iznad sajma,i videli visinu na kojoj smo,čulo se wow,uuu, :kafa:
 
2012":3c8512is je napisao(la):
Vrnac,to sam i ja hteo da kažem..u vezi Poljske.Srbija nema problem da dobije novac i za Metro ,posebno od Kine 10 milijardi dolara je odvojeno za ovaj deo Evrope i samo Srbija koristi taj novac i opet nešto malo Poljska.A kada su bili ambasadori Eu kod druga Mrke da nariču zašto Kina gradi koridor 11 pa i ponuda za brzu prugu Budimpšeta -Beograd,Prokop itd?.Mrka ih je upitao da li znaju da smo mi tražili od evropskih banaka da finansiraju sve ? i da im je odgovor da Eu finansira isključivo koridor 10 kao pan evropski, i sve što je van te trase ih ne interesuje.A kod kreditiranja ne treba zaboraviti da je u toku rat valuta dolar-evro-rublja.Eto, Rusi nam dali kredit za železnice u dolarima..Kinezi čini mi se nude evre..a sada Rusi nude i rublje,uskoro će i juani :kafa:


Да можда, случајно, ниси схватио да постоји једна мала и небитна разлика између њиховог и нашег случаја: Пољска је паре од ЕУ добила (неповратно), као и Бугарска за другу линију софијског метроа 150 милиона евра, а Кинези, Руси, европске банке, Кувајћани, Сингапурћани, брунејски султан етц. Србији нуде (повољне) кредите, који морају да се враћају. Дакле, кад уђемо у ЕУ добићемо и ми неке паре за метро; уствари, добиће Французи да нам га направе.
 
Колики је страх у возу ка бару видео сам једном приликом.

Стајао сам поред тоалета на једној нози, а и на њој ми је стајао неко! :roll:
 
Update:

metrov4c3.jpg


^^^Izmene su sledece:

-Zemun ima jednu stanicu manje i nesto blazu krivinu kod Novog Grada

-Drugacije reseno ukrstanje na segmentu Zel. St. NBG-Arena.

-Umesto stanice Bulevar Umetnosti imamo stanicu Opstina NBG ispod kruznog toka.

-Stanica Stari Merkator malo pomerena ka Zemunu tako da se sada nalazi direktno ispod raskrsnice.

Stanica Savski Rukavac pomerena na zapad dalje od Mosta.

-Stanica BG:Voza P.Most ukinuta i konvertovana u prostor za manevrisanje skracenih linija i dopune u spicu. Umesto nje otvorena stanica Omladinski stadion radi konekcije na Metro.

-Dodat krak za BG:Voz Rakovica da bi se omogucilo presedanje sa prigradskih juznih linija za Banovo Brdo.

-Stanice u V.Stepe malo razdvojene.

-Ispravio sam gresku kod deonice za aerodrom posto je slucajno centrirana bas na pistu sto je bilo suludo. Inace satelitski snimak je mali pa posto nisam odmah pogledao na Google Earthu poziciju Aerodroma omasio sam trasu. Sad je usmerena pored pristupnog puta kuda ide 72 sto je inace odgovarajuca trasa.

-Stanica Sajam pomerena kod biletarnice gde se omogucava pristup svim autobusima.

-Trasa od Savskog Rukavca na NBG strani do Sajma ima malo korigovanu poziciju tunela.

-Nacrtan ceo BG:Voz sa dopunama kod Autokomande da se ne bi vracali od Prokopa u nazad da bi stigli do Bulevara posto se gubi koji minut [ovo vazi za potez V.Vlahovic-Autokomanda].

-Dodat pristupni tunel Autokomanda-Prokop za ANT Express [setite se Londonskog Heathrow Expressa].

-Sto se tramvaja tice oni su sada prilagodjeni metrou tako da sluze kao main feeder tamo gde metroa nema kao i u samom centru fokusirajuci se na Savski Amfiteatar. Novobeogradska strana istog je Central Park koja ima pristup samo autobusom 160 na relaciji Metro Staro Sajmiste-Central Park-Prilaz Mostu preko Ade-Glavna Autobuska/cvor Zeleznicka Zapad[NBG].

-Naspram svake metro stanice sa desne strane SA postoji po jedan pesacko-biciklisticki most koji vodi do parka sa suprotne obale a svaki prilaz mostu sa iste strane ima po jedno stajaliste linije 160.

-Linija 3 preusmerena ka Trosarini dok je stara trasa do Knezevca ukinuta. Renumerisana u T3 Trasa kroz V.Stepe takodje ukinuta da bi 33 isao do Autokomande. Ni 33 ne ide dalje ali on sluzi kao feeder. Preusmerena 3 ima ulogu konektora sa BG:Voza na trasu u V.Stepe. 33 postaje 133 lokal feeder.

-95 ukinuta, tramvaji preusmereni kroz Bezanijske Blokove imajuci ulogu feedera za metro koji prolazi kroz Gagarinovu.

-B.Kosa konacno dobija tramvaj koji sluzi za pristup Novom Beogradu, Cukarici, Metro linijama kao i BG:Voz stanici Tosin Bunar.

-82 znatno pojacana, renumerisana u 182, produzena do Galenike.

-Tramvajska trasa kroz Bulevar ukinuta. Umesto 6 postoji metrobus M9 koji menja i 6 i 309.

-Bivsi 7 rekli smo ide trasom 95 u Blokovima a od Vuka ide trasom 12 s tim sto je produzen u novu stambenu zonu Dunavski Kej sa Terminusom Visnjicka. U blizini je Ada Huja. 12 ukinuta.

-2 renumerisana u M2/metrotram. Kao takva najopterecenija je tramvajska linija rer sluzi da razvozi ljude sa metroa po centru.

-Totalna renumeracija i tramvajskog i autobuskog podsistema. Tramvaji prefiks T pa 1,2,3... Lokalni autobusi 1xx, Metrobus Mxx, Exspress Xxx [haha ovo je dobro ispalo], Minibus Exx.

-Linije metroa nemaju oznake vec imena i to Savska [Plava], Centralna [Crvena] i Vozdovacko-Zemunska [Ljubicasta]. Ova treca podseca na Rusiju. :mrgreen:

:fijasko: donosi neke male izmene ali nista vise od toga.

Egisov projekat je adaptacija nardbe od strane grada, a naredba dolazi iz GUP-a dakle LRT. Grad trazi sto jeftinije sto diktira deonice u nivou. Urbanisticki Zavod trazi da ako je u nivou bude travnata bastica sto je u potpunosti suprotno od infrastrukture namenjene klasicnom metrou za trasu u nivou-balastirana pruga sa trecom sinom.

Dakle grad trazi nezavisni sistem da bi pokusao da namami neupucene gradjane i tako im proda jaja za bubrege. Urbanisticki zavod trazi tramvaj iz estetskih i tehnickih, infrastrukturnih razloga. Direkcija za zemljiste balavi o imovinsko pravnim poslovima da se ne bi povecavao stepen izgradjenosti sto povecava ukupne troskove, rusenja, gradnja novih ulica, terminala za autobuse, jaca infrastruktura za vece zgrade sto znaci da izbegavanje toga dovodi do malog kapaciteta, odnosno LRT je bas taman a jos i jeftiniji. Kad se sve spoji jedina opcija je nezavisni LRT bas ovakav kakav nam je skoro serviran. Egis je samo uradio ono sto mu je receno. Tako im je naredjeno. Ko ih je platio? Follow the money. Gradske institucije su 100% odgovorne za ovakav projekat i za onakav GUP. Niko ama bas niko drugi nego bas oni.

U prevodu LRT-om sve gore navedene probleme elegantno zaobilaze a da jos mogu da urade za mandat-dva zbog manje cene bez razvaljivanja celog grada i pretvaranja grada u dzinovsko gradiliste aka. Discovery Chanhnel Extreme Engineering. Da se metro gradi kad su mogli da snimaju za Djilasov Most mogu i za nas Metro. LRT ih sigurno nece ni zanimati.

Ali to sto oni pokusavaju nije poenta metroa. Oni izbegavaju resavanje problema zbog kog su i dobili te pozicije u vlasti, odnosno stete celoj javnosti istovremeno primajuci platu. Poenta gradnje klasicnog metroa jeste suocavanje sa samim poslom resavanja najvecih problema koje samo po sebi podstice urbanisticku revoluciju, dakle ne obicnu evoluciju kao sto je slucaj apgrejd tramvaja takozvani LRT.

E sad neko ko je Urbanista kao Jovin ovo zna i ne blati profesiju dok oni koji su trenutno na vlasti bivaju placeni za izvodjenje pogresnih evolutivnih projekata umesto onih radikalnih - revolutivnih bas sad pred EU.

Juce Tramvajem u 21. Vek. Danas Tramvajem u EU. Svasta!

Pokusao sam da uradim metro a ujedno sacuvam i prosirim tramvajski sistem. LRT-om bi tramvajski sistem bio iskasapljen i neiskoriscen bas kao sto je i sada.
 
2012 wrote
Zaboravili ste na jednu stvar...koliko bi ljudi želelo da sedne u voz ,koji ide na visini od 30 m.iznad zemlje..??Dobili biste komentare i mlađih i starijih sugrađana,tipa "ja u ono gore nikad ne bi kročila.."

Sto posto si upravu :laugh: :lool: :laugh:
sve avio kompanije su cista iluzija
i one upravo zbog tako presudnog razloga
nikada nisu ni postojale. . . .

Maglev i sl. su izmisljotine seoskih podstanara iz sazvezdja Kentaur
Da, sigurno si sto posto u pravu :)
edit
Hajde bar razmisli o postu na koj stavljas komentar
radi se o izgledu Beograda
koj treba da bolje funkcionise ali treba i da bude lepsi
 
zna li se kad treba da pocne da se gradi metro ? i sta si smislili za stanicu vukov spomenik hoce li koristiti vec postojecu il ce je siriti ?
 
Pocinje nedelja arhitekture a nigde ni reci o metrou,kada se radi projekat autobuske stanice u nekoj zabiti a ne metroa...
 
Pa..valjda vam je toliko jasno,čeka se nova konstelacija u gradskoj skupštini....izbori raspisani u Zemunu ovih dana :kafa:
 
Vrh