Update:
^^^Izmene su sledece:
-Zemun ima jednu stanicu manje i nesto blazu krivinu kod Novog Grada
-Drugacije reseno ukrstanje na segmentu Zel. St. NBG-Arena.
-Umesto stanice Bulevar Umetnosti imamo stanicu Opstina NBG ispod kruznog toka.
-Stanica Stari Merkator malo pomerena ka Zemunu tako da se sada nalazi direktno ispod raskrsnice.
Stanica Savski Rukavac pomerena na zapad dalje od Mosta.
-Stanica BG:Voza P.Most ukinuta i konvertovana u prostor za manevrisanje skracenih linija i dopune u spicu. Umesto nje otvorena stanica Omladinski stadion radi konekcije na Metro.
-Dodat krak za BG:Voz Rakovica da bi se omogucilo presedanje sa prigradskih juznih linija za Banovo Brdo.
-Stanice u V.Stepe malo razdvojene.
-Ispravio sam gresku kod deonice za aerodrom posto je slucajno centrirana bas na pistu sto je bilo suludo. Inace satelitski snimak je mali pa posto nisam odmah pogledao na Google Earthu poziciju Aerodroma omasio sam trasu. Sad je usmerena pored pristupnog puta kuda ide 72 sto je inace odgovarajuca trasa.
-Stanica Sajam pomerena kod biletarnice gde se omogucava pristup svim autobusima.
-Trasa od Savskog Rukavca na NBG strani do Sajma ima malo korigovanu poziciju tunela.
-Nacrtan ceo BG:Voz sa dopunama kod Autokomande da se ne bi vracali od Prokopa u nazad da bi stigli do Bulevara posto se gubi koji minut [ovo vazi za potez V.Vlahovic-Autokomanda].
-Dodat pristupni tunel Autokomanda-Prokop za ANT Express [setite se Londonskog Heathrow Expressa].
-Sto se tramvaja tice oni su sada prilagodjeni metrou tako da sluze kao main feeder tamo gde metroa nema kao i u samom centru fokusirajuci se na Savski Amfiteatar. Novobeogradska strana istog je Central Park koja ima pristup samo autobusom 160 na relaciji Metro Staro Sajmiste-Central Park-Prilaz Mostu preko Ade-Glavna Autobuska/cvor Zeleznicka Zapad[NBG].
-Naspram svake metro stanice sa desne strane SA postoji po jedan pesacko-biciklisticki most koji vodi do parka sa suprotne obale a svaki prilaz mostu sa iste strane ima po jedno stajaliste linije 160.
-Linija 3 preusmerena ka Trosarini dok je stara trasa do Knezevca ukinuta. Renumerisana u T3 Trasa kroz V.Stepe takodje ukinuta da bi 33 isao do Autokomande. Ni 33 ne ide dalje ali on sluzi kao feeder. Preusmerena 3 ima ulogu konektora sa BG:Voza na trasu u V.Stepe. 33 postaje 133 lokal feeder.
-95 ukinuta, tramvaji preusmereni kroz Bezanijske Blokove imajuci ulogu feedera za metro koji prolazi kroz Gagarinovu.
-B.Kosa konacno dobija tramvaj koji sluzi za pristup Novom Beogradu, Cukarici, Metro linijama kao i BG:Voz stanici Tosin Bunar.
-82 znatno pojacana, renumerisana u 182, produzena do Galenike.
-Tramvajska trasa kroz Bulevar ukinuta. Umesto 6 postoji metrobus M9 koji menja i 6 i 309.
-Bivsi 7 rekli smo ide trasom 95 u Blokovima a od Vuka ide trasom 12 s tim sto je produzen u novu stambenu zonu Dunavski Kej sa Terminusom Visnjicka. U blizini je Ada Huja. 12 ukinuta.
-2 renumerisana u M2/metrotram. Kao takva najopterecenija je tramvajska linija rer sluzi da razvozi ljude sa metroa po centru.
-Totalna renumeracija i tramvajskog i autobuskog podsistema. Tramvaji prefiks T pa 1,2,3... Lokalni autobusi 1xx, Metrobus Mxx, Exspress Xxx [haha ovo je dobro ispalo], Minibus Exx.
-Linije metroa nemaju oznake vec imena i to Savska [Plava], Centralna [Crvena] i Vozdovacko-Zemunska [Ljubicasta]. Ova treca podseca na Rusiju. :mrgreen:
donosi neke male izmene ali nista vise od toga.
Egisov projekat je adaptacija nardbe od strane grada, a naredba dolazi iz GUP-a dakle LRT. Grad trazi sto jeftinije sto diktira deonice u nivou. Urbanisticki Zavod trazi da ako je u nivou bude travnata bastica
sto je u potpunosti suprotno od infrastrukture namenjene klasicnom metrou za trasu u nivou-balastirana pruga sa trecom sinom.
Dakle grad trazi nezavisni sistem da bi pokusao da namami neupucene gradjane i tako im proda jaja za bubrege. Urbanisticki zavod trazi tramvaj iz estetskih i tehnickih, infrastrukturnih razloga. Direkcija za zemljiste balavi o imovinsko pravnim poslovima da se
ne bi povecavao stepen izgradjenosti sto povecava ukupne troskove, rusenja, gradnja novih ulica, terminala za autobuse, jaca infrastruktura za vece zgrade sto znaci da
izbegavanje toga dovodi do malog kapaciteta, odnosno LRT je bas taman a jos i jeftiniji. Kad se sve spoji
jedina opcija je nezavisni LRT bas ovakav kakav nam je skoro serviran. Egis je samo uradio ono sto mu je receno. Tako im je naredjeno. Ko ih je platio? Follow the money. Gradske institucije su 100% odgovorne za ovakav projekat i za onakav GUP. Niko ama bas niko drugi nego bas oni.
U prevodu LRT-om sve gore navedene probleme elegantno zaobilaze a da jos mogu da urade za mandat-dva zbog manje cene bez razvaljivanja celog grada i pretvaranja grada u dzinovsko gradiliste aka. Discovery Chanhnel Extreme Engineering. Da se metro gradi kad su mogli da snimaju za Djilasov Most mogu i za nas Metro. LRT ih sigurno nece ni zanimati.
Ali to sto oni pokusavaju nije poenta metroa. Oni
izbegavaju resavanje problema zbog kog su i dobili te pozicije u vlasti, odnosno stete celoj javnosti istovremeno primajuci platu. Poenta gradnje klasicnog metroa jeste
suocavanje sa samim poslom resavanja najvecih problema koje samo po sebi podstice
urbanisticku revoluciju, dakle ne obicnu evoluciju kao sto je slucaj apgrejd tramvaja takozvani LRT.
E sad neko ko je Urbanista kao Jovin ovo zna i ne blati profesiju dok oni koji su trenutno na vlasti bivaju placeni za izvodjenje pogresnih evolutivnih projekata umesto onih radikalnih - revolutivnih bas sad pred EU.
Juce Tramvajem u 21. Vek. Danas Tramvajem u EU. Svasta!
Pokusao sam da uradim metro a ujedno sacuvam i prosirim tramvajski sistem. LRT-om bi tramvajski sistem bio iskasapljen i neiskoriscen bas kao sto je i sada.