spatiotecte":273khb12 je napisao(la):
Zasto pretvaras gradsku zeleznicu u metro kad je ona sistem druge namene?
Gradska zeleznica i metro su cesto jedno te isto, sve zavisi od takta i usluge koju pruzaju. U Parizu je recimo RER unutar gradskog centra de facto brzi metro, ide cesce od metroa a razmaci izmedju stanica su veci.
BG:voz sa taktom 15min je gradska zeleznica a sa novim stanicama sajam i bulevar umetnosti i taktom 6 min postaje metro
Uz to u mom planu prigradska zeleznica ima zasebne koloseke (duplirani nasip na NBGD) koje deli sa klasicnom zeleznicom.
N-ST":273khb12 je napisao(la):
@ Zidar
Koliko se sećam - prema "Systri", pre 10 godina je bilo ukupno oko 12500 putnika/sat/smer na najopterećenijim pravcima u gradu... zar ne?
Tako je, 12000 na pravcu Vojvode Misica, 12000 na pravcu bul. Nikole Tesle i "malo manje" (ne pise tacan broj) u bul Mihajla Pupina. Primetices da se poslednja dva u sustini sabiru ako metro ode do Zemuna.
N-ST":273khb12 je napisao(la):
A brojke su do sad govorile da je BG-u u daljoj budućnosti dovoljan LRT koncept.
Brojke kazu da
i LRT i Metro mogu da zadovolje potrebe Beograda u skoroj buducnosti ali da je LRT na gormnjoj granici svojih mogucnosti.
LRT i Metro se u ovom slucaju razlikuju uglavnom po tipu vozila.
Brojke kazu da
LRT nece moci da zadovolji potrebe Beograda u daljoj
svetloj buducnosti ako se neko slucajno seti da poveca gustinu stanovnistva u uzem centru grada i popuni rupe izmedju centra i gustih planskih naselja na obodu.
Iskustvo kaze da LRT u Beogradu znaci
tramvajsko vozilo koje deli sine sa automobilima, pa makar samo na delu trase ili raskrsnicama.
Iskustvo kaze da je mudro
dobro iskoristiti postojece resurse (postojece pruge i depoe) i da je jeftinije nabavljati
vece kolicine istih vozila (za metro i prigradske/regionalne vozove), sto vazi i za odrzavanje i koriscenje. Isti voz moze da vozi NBGD-Autokomanda, Batajnica-Pancevo i Novi Sad-Sremska Mitrovica menja se samo raspored sedista (i naravno upravljanje ako slucajno dobijemo automatski metro
)
Podsecam da u Beogradu vec imamo 3 klase tramvaja, pitanje je da li nam treba i cetvrta.
N-ST":273khb12 je napisao(la):
@Zidar again
Ovaj potonji plan je do sad najrealniji. S tim što bi linija 3 bila potrebna tek u nekoj dalekoj budućnosti. A 2 je na tragu "systrinog" predloga "novog šinskog sistema" za BG
Napredujem, napredujem
Plan dosta lici na Systrin, veza Banovo brdo-centar-Dunav je tu, zadrzao sam vezu Zemun-NBGD-Centar samo sam je spojio sa pravcem centar-Autokomanda-Konjarnik jer bulevar i vozdovac pokrivaju tramvaji (tramvaj za Cukaricu nije dovoljan a sinki koridor postoji sto opravdava dupliranje)
Posle dosta mozganja zakljucio sam da je bolje praviti sto direktniju vezu izmedju Zemuna i grada nego ici kroz bul. AVNOJA. Em je brze, em je mnogo lakse za gradnju. A tako ce metro biti i konkurentniji drugim prevozima koji imaju brzu vezu preko bul. Nikole tesle.
Skratio sam linije na minimum, posle mogu da se produzavaju ka Karaburmi, Zarkovu itd...
Obe nove linije su potrebne odmah, postavljaju pouzdane veze istok-zapad i sever-jug i pokrivaju sve glavne pravce.
Uz to otvaraju mogucnost guste urbanizacije Savskog amfiteatra, Luke i Mokroluske doline.
Primetices i da nema nepotrebnih uskih krivina vec su sve trase poprilicno prave.