Šta je novo?

Metro

2012":stke5wq8 je napisao(la):
Novi most na Adi,za razliku od novog zeleznickog nije projektovan za tezi z.saobracaj,dakle mogli bi da prolaze samo novi laganiji putnicki vozovi..a cela prica nama nekog smisla ako se ne zavrsi teretna obilazna pruga i most Vinca/Pancevo i izmesti stanica na Prokop..barem toliko sam shvatio citajuci redovno Prugu :D


Strucnjaci sa kojima sam razgovarao o mostu potvrdilli su mi da je most projektovan da moze da podnese klasicnu zeleznicu, kako u nosivosti tako i u gabaritu, e sad "ako su lagali mene i ja lazem vas" :)

Most Vinca je naravno neophodan na duge staze a u medjuvrmenu teretnjaci mogu i dalje kao i danas da koriste neelektrificiranu prugu 6 Topola-Beograd spoljna-Beton hala-Donji grad-Dunav koja nam ne treba za metro.

Putnicki saobracaj za Rumuniju moze se odvijati kao i dans oko Kalemegdana pa na stari zeleznicki most do NBGD ili skratiti na dunav stanicu.

O Prokopu u saobracajnom smislu nema vise sta da se prica, on je zavrsena metro stanica sa 4 koloseka i isto toliko perona, tacno ono sto nam je potrebno, a na ploci moze da se zida bilo sta od trznog centra do Teslinog tornja...


vucko":stke5wq8 je napisao(la):
Zidar okle ta ideja kada i sam znas da one petlje kod mosta za sinski saobracaj su uzasne i za tramvaje a kamoli za zeleznicki?

Nezgodno je silazenje pruge sa mosta ako se skrece u Radnicku/Vojvode Misica, ko li je samo smislio one akvapark tobogane.
Sa druge strane kada pruga ostaje na pravcu to jest sa mosta nastavlja pravo ka Topcideru onda je to lagani spust i problema nema.

Na NBGD je jos jednostavnije jer je most takoreci u ravni sa zeleznickim nasipom, nema spustanja.
 
zidar":pq7eq7wv je napisao(la):
Putnicki saobracaj za Rumuniju moze se odvijati kao i dans oko Kalemegdana pa na stari zeleznicki most do NBGD ili skratiti na dunav stanicu.

скратити до Дунав станице, која постаје Београд Север и готово
 
Upravo prodjoh prolazom,udarnicki se postavlja izlozba.Necu puno otkrivati,samo cu reci,da obecava ovako sto videh na prvu loptu :gobb:
 
I ja videh juče da je neko skidao i gulio grafite, verovatno su to bili oni :)
 
Delija":i4xn1wdz je napisao(la):
A од ЕБРД-а 400 нових бусева па да колоне и малтретирање грађана буду још већи као и профит бус плуса. :gobb:

Ax7efWICIAA3_Pi.jpg


Е видите, овај хаос би покриле две метро композиције за само 2 минута.

Нисам могао да замислим да ће ови успети да одраде гори посао од оног из 82е. Ономад смо уместо метроа добили бар трамвај а сада уместо метроа добијамо аутобусе. :|

Никако да научим основно правило у нас Срба - Увек може горе. :violina:

Preseče me kad sam video ovaj autobuski pužovoz, podseti me na ovo:

3468631084_664558878b_b.jpg


Dođe mi da se, ma da, da skočim sa Đikijevog *peep*, ovaj mosta. :rant:

A jednokolosečna pruga pored autobuskog "karambola" bukvalno zvrji prazna. Automobilski lobi će nam doći glave. Eto vidite kako kupuju Ikarbuse samo da ne bi propao. A Goši neće da daju subvencije da napravi konkurenta Crotramu po duplo manjoj ceni od Cafova. Pare uvek završavaju na pogrešnom mestu u ovoj zemlji, zato smo i slepci. Ponašaju se kao da su retardirani, zaista, uz izvinjenje svim retardiranim osobama sem njima.
 
Izgradnja prve beogradske metro stanice je završena!
Lokacija: Terazije (ex podzemni prolaz ispred Igomanove palate i "MC Donald-a")

Vidimo se od 18h tamo! ;)
 
Linija M2 u Sofiji je juče bila otvorena! 11 novih stanica su u funkciji nakon tačno 3 godina i 8 meseca izgradnje. Sistem sada ima 27 stanica i oko 33 km tunela!

Serdika 2 (transfer na M1):

Dr1.jpg


Dr2.jpg


Dr3.jpg


Ser2.jpg


L2-0.jpg
 
Nacionalen Dvorec na Kulturata (NDK):

ndk1.jpg


ndk2.jpg


Evropejski Sajuz:

ES4.jpg


ES2.jpg


Džejms Baučer/Lozenec:

Loz4.jpg


Loz2.jpg



Info.jpg


:vops:
 
еее, Бугари добили две линије са 33 км тунела, а ми? 339 страна о метроу, а од њега ни метар. туго моја јесења..... додуше, имамо сада метро станицу, што је ипак помак :)
 
Cestitike za otvaranje,veliki dan za Sofiju! :kk: A i u Beogradu veceras otvorena Metro stanica Terazije... :)
 
Rece Jovin danas na izlozbi da bi otprilike nas metro bio kao taj Sofijski.Tuga totalna kada cuh :(

Oni dobise drugu liniju a mi izlozbu,nazalost.
 
Polako nemojte da vas muči to što Sofijski metro izgleda bzvz. Kada se uradi prva faza rekonstrukcije EU ima da daje pare za obnovu, po npr. Minhenskom sistemu. Stanice u Sofiji nisu ništa lošije od bilo kojih drugih u svetu samo što su štedeli na završnoj obradi i dizajnu. Prvom fazom rekonstrukcije (za nekih 20god, možda i ranije) rekonstruisaće stanicu po stanicu, polako ali sigurno. U isto vreme će stizati novi možda Siemens/Bombardier/Alstom vozovi pa nećete više moći da prepoznate Sofijski metro.

Mi imamo nekoliko opcija:

- Da gradimo :fijasko:

- Da izgradimo kao Sofija (što ne bih voleo)

- Da gradimo preskakanjem manje bitnih stanica ali sa kvalitetnom obradom i zapadnoevropskim vozovima a zbog manjeg broja stanica eto boljih vremena i za tramvaj koji bi bio primarni feeder, baš kao u Beču. Kad smo već kod Sofije skoro je otvorena neka nova kratka linijica koja služi kao metro feeder.

- Isto ovo prethodno samo sa standardizacijom dizajna i završne obrade stanica koje nisu centralne za presedanje sa linije na liniju ili sabirne stanice za feeder sisteme poput tramvaja, metrobusa i ekspres busa. Plus vozovi bi mogli biti u 2 serije, savremeniji sistemi i enterijer (skuplji) i isti model samo očerupan (jeftiniji). Odnos voznog parka bi bio 1:3 za skuplji, odnosno 2/3 voznog parka bi bili ovi očerupani.

^^^Ovo poslednje je najbolje rešennje za trimovanje cene bez papagajisanja tako da može ličiti kao nešto između obnovljenog Berlinskog i novih stanica Minhenskog.

U prevodu glavne stanice lepe kao Minhenske ali down to earth bez budženja a sve ostale kao Berlinske minimalističke sa ponekim muralom, figurom i sl. Nadzemne kao na U5 u istočnom delu grada (ex. GDR) koje bi imale perone od običnog asfalta i metalnom nadstrešnicom, sa po kojim žbunom i koprivama na pruzi. :p

Evo kako bi to izgledalo:

Vukov Spomenik

3247170959_eb675199d8_o.jpg


^^Ovako samo svetlije. Glupo je da u metro stanici bude mrkli mrak. :shok: Mada se na toj stanici iovako menjaju boje. Sve u svemu ovako samo da bude puno svetlosti za BG. Često se pominje Stockholm na ovoj temi, pa eto šta mu fali. K.Park ima taj kamen samo ga treba ofarbati i osvetliti i eto fine stanice koja nije ni skupa a ni papagajka.

Sajam

6342353250_03070ca7c1_b.jpg


^^dakle najobičnija podzemna kutija samo sa reklamama sa strane umesto pločica koje podsećaju na WC, postaviti stolice za sedenje, nove neonke gore, običan obojen malter na krovu a umesto ovih ružnih metalnih skarabudževina na stubovima uposliti malo umetnike da razigraju maštu.

Ž.St. Zemun

5926322773_16a4f8647a_b.jpg


^^ ovako samo naravno upotrebom savremenih materijala


zidar":3iluoae7 je napisao(la):

Au zidar šta će ovaj krš u Beogradskom metrou???? Šta će Avanto S70 LRV u Metrou? Zar to nije laki šinski sistem onda, i to onaj tramvaj na steroidima Američki? Opet je počela medijska kampanja nazivanja LRT-a onime što nije! Jovin bi prvi primetio raspali Avanto.

640px-Hiawatha_Line_46th_Street_Station.jpg


Ko je bio tako pametan da stavi Američki Siemens Avanto S70 LRV u "Beogradski Metro"? Neko je sa vrlo jasnom namerom postavio LRV umesto metro HRV.

Ovo LRTisanje mi se nikako ne sviđa. :notok:

Ne buncam, jeste Avanto i to iz Mineapolisa sa sve podignutim ramnim staklima i crnom glossy farbom ispod, ama ko IK103 na šinama majko mila. Evo čak ima istu kolor šemu samo su u Fotošopu skinuli logo Metro Transita. Inače svako drugo preduzeće za javni prevoz u SAD ima tu reč "Metro" od koje mi se diže kosa na glavi kada se pogrešno koristi.

Amerikanci tako nazivaju kompaniju jer radi u Metropolisu, odnosno velikom gradu koji naravno ima Metropolitan Area. Ovi naši su brendirali tramvaj na steroidima kao Metro a u Evropi se zna šta je Metro.

Ostalo mi je samo da preciziram onda da Beograđani više ne žele ni Laki Metro ni Teški Metro već MRT (Mass Rapid Transit). E taj naziv LRT banda neće moći da falsifikuje.

Ma jok to je Bombardier Flexity Swift sve je to isto *peep*. Ko će ga više znati kad menjaju maske kao čarape.

MRT :kk: LRT :notok:
 
Kako nam (ni)je krenulo, bili bi presretni da dobijemo bilo sta, ma i da samo dovuku gusenicu na neku odredjenu lokaciju bio bi povod za slavlje i vecu saku entuzijazma. Beograd nema ni uspojen plan, a prodje vala godina od pocetka "studija" sa francuskom firmom.
Jasno je da se trenutno svi bore za svoje pozicije, ali nijedan od njih nikako da ukapira da nam oni nisu bitni! vec samo ono sto u trenutku cine za bolji zivot gradjana.
Ee, da pokojni Nusic moze da ustane iz groba video bi da se ljudi nista nisu promenili od njegovog vremena.

Ako cemo da se trkamo sa Sofijom ( a trebali bi, iskreno, i ne samo sa Sofijom) onda bi bilo mudro potencirati, ako ne na efikasnosti i kolicini ulozenih para, onda na estetici, stilu, dobrom ukusu i mastovitosti koji su liseni tranzicionalnog sindroma, vec se sprovode u nekom tradicionalnom kontinuitetu. Kakav god da je sada, Beograd je za Sofiju nekada bio pojam kosmopolitizma, pa to nesto treba potencirati u projektima za metro, ako zelimo da ikada dobijemo neku prednost.
Zbog toga mi se dopadaju stvari poput ove izlozbe. Cine da se projektu pristupi deliktnije.
Nadam se da ce neko postaviti jos fotki.
 
Drakche":ywvxygl6 je napisao(la):
Kako nam (ni)je krenulo, bili bi presretni da dobijemo bilo sta, ma i da samo dovuku gusenicu na neku odredjenu lokaciju bio bi povod za slavlje i vecu saku entuzijazma. Beograd nema ni uspojen plan, a prodje vala godina od pocetka "studija" sa francuskom firmom.
Jasno je da se trenutno svi bore za svoje pozicije, ali nijedan od njih nikako da ukapira da nam oni nisu bitni! vec samo ono sto u trenutku cine za bolji zivot gradjana.
Ee, da pokojni Nusic moze da ustane iz groba video bi da se ljudi nista nisu promenili od njegovog vremena.

Ako cemo da se trkamo sa Sofijom ( a trebali bi, iskreno, i ne samo sa Sofijom) onda bi bilo mudro potencirati, ako ne na efikasnosti i kolicini ulozenih para, onda na estetici, stilu, dobrom ukusu i mastovitosti koji su liseni tranzicionalnog sindroma, vec se sprovode u nekom tradicionalnom kontinuitetu. Kakav god da je sada, Beograd je za Sofiju nekada bio pojam kosmopolitizma, pa to nesto treba potencirati u projektima za metro, ako zelimo da ikada dobijemo neku prednost.
Zbog toga mi se dopadaju stvari poput ove izlozbe. Cine da se projektu pristupi deliktnije.
Nadam se da ce neko postaviti jos fotki.

Nije nikakav problem uraditi estetski dobru završnu obradu za male pare već je problem neslaganje oko najmanjih detalja. To u Srbiji može da traje ceo njihov mandat. Nebrojeni broj projekata je propao zbog toga. Onda gledaju da skarabudže za jedan mandat i u najgorem slučaju može da ispadne ta tramvajska skalamerija ali sa Sofijskim stanicama. E onda bi se zaista odselio iz ove zemlje zauvek.

Lepo rekoh, izbaciti nepotrebne stanice i dograditi ih kada se bude imalo više novca i ne budžiti svaku izgrađenu stanicu. Sve nepotrebno izbaciti a sve potrebno uraditi kako treba. Samo se plašim čerupanja na svakom ćošku kao što vole da rade naši proizvođači autobusa samo da bi smanjili prokletu cenu. Čudi me što i vrata ne skinu da se ne bi kvarila. Al ništa strašno zato GSP zaglavi drvo pa vozi miško. Nalepnice sa mrtvačkom glavom i porukom "ulazite na sopstvenu odgovornost" nigde nema.

A za izlozbu samo neka sklone taj odvratni Flexity i stanica će biti lepša, a značenje metroa još jasnije.
 
ima nekih konkretnih detalja oko bg metroa sem izlozbe :)
neki plan ili bar da se zna kad ce da krene izgradnja :)
 
Express":f39s80yw je napisao(la):
Au zidar šta će ovaj krš u Beogradskom metrou???? Šta će Avanto S70 LRV u Metrou? Zar to nije laki šinski sistem onda, i to onaj tramvaj na steroidima Američki? Opet je počela medijska kampanja nazivanja LRT-a onime što nije! Jovin bi prvi primetio raspali Avanto.

И ја се питам. Да није то био можда услов града да се ово уопште и реализује? :violina:
 
Delija":3g1rkhpq je napisao(la):
Express":3g1rkhpq je napisao(la):
Au zidar šta će ovaj krš u Beogradskom metrou???? Šta će Avanto S70 LRV u Metrou? Zar to nije laki šinski sistem onda, i to onaj tramvaj na steroidima Američki? Opet je počela medijska kampanja nazivanja LRT-a onime što nije! Jovin bi prvi primetio raspali Avanto.

И ја се питам. Да није то био можда услов града да се ово уопште и реализује? :violina:

Da samo nije Avanto već Flexity. Slični su jer imaju istu konfiguraciju po Američkim standardima.

Nije to ništa čudno grad je vrlo prefrigan. Medijima se servira jedno a lobira se drugo.

U prevodu grad nam vode diplomirani prevaranti.
 
Mislim da nije tako, legitimno je imati više struja pa i ona koja se zalaže za Lrt,ali se zato se građanima moraju polagati računi o ceni,kvalitetu,kapacitetu..
Slike BGVoza sa ljudima koji vise na vratima jučer,su dobar argument teškom lobiju,pa ne pravi se Metro da se ljudi voze samo kada je lepo vreme i svi su na odmoru.
Sada su se posle izbora opet promešale karte,te se obe opcije laka i teška moraju usaglasiti ili ćemo imati blokadu,a to nam nije u interesu.. :kafa:
 
2012":2bm0aowi je napisao(la):
Mislim da nije tako, legitimno je imati više struja pa i ona koja se zalaže za Lrt,ali se zato se građanima moraju polagati računi o ceni,kvalitetu,kapacitetu..
Slike BGVoza sa ljudima koji vise na vratima jučer,su dobar argument teškom lobiju,pa ne pravi se Metro da se ljudi voze samo kada je lepo vreme i svi su na odmoru.
Sada su se posle izbora opet promešale karte,te se obe opcije laka i teška moraju usaglasiti ili ćemo imati blokadu,a to nam nije u interesu.. :kafa:

Da, lepo je da ti svaka druga porcija na Švedskom stolu bude :blah:

Slika ljudi koji vise iz voza treba da bude bruka svakog prevoznika jer je to dokaz koliko je nesposoban da obezbedi prihvatljiv nivo usluge za koju su korisnici inače platili. Mora da garantuje određeni kalitet prevoza, pre svega human, posebno u malim milionskim gradovima poput Beograda. Gradovi od 20 miliona imaju takve probleme zato što su prenaseljeni. U Minhenu i Beču se to dešava za vreme prvenstva u Fudbalu na primer.

Ovo je bio takođe izuzetak - Aeromiting. To i dalje ne opravdava bahato ponašanje grada da ne doda kompozicije. Potrebno je bilo samo prikačiti još jednu kompoziciju ako uopšte može. Ako ne mogli su da ubace još jedan polazak odmah nakon prvog. Minhen je za vreme Olimpijade dovozio vozove iz Nirnberga za neupućene. Oni su planirali unapred. Doduše sada je to nemoguće uraditi jer su ovi novi totalno nekompatibilni iako su opet svi Siemens, čak šta više Nirnberg ima i automatske.

Ako je Minhen mogao da dovlači kompozicije iz drugog grada samo zbog podrške manifestaciji kako to da Beograd iz istog depoa nije sposoban da doda isti model voza samo zato što je drugo preduzeće, ne gradsko već državno? Da bude još gore oba sistema saobraćaju istom trasom. To je neodgovornost na kvadrat. Tu se vidi koliko su power hungry političari. Beograd kao da je država u državi pa ne sme da pozajmi na sat vremena od Beovoza kompozicije za BG:Voz.
 
Vrh