Polako nemojte da vas muči to što Sofijski metro izgleda bzvz. Kada se uradi prva faza rekonstrukcije EU ima da daje pare za obnovu, po npr. Minhenskom sistemu. Stanice u Sofiji nisu ništa lošije od bilo kojih drugih u svetu samo što su štedeli na završnoj obradi i dizajnu. Prvom fazom rekonstrukcije (za nekih 20god, možda i ranije) rekonstruisaće stanicu po stanicu, polako ali sigurno. U isto vreme će stizati novi možda Siemens/Bombardier/Alstom vozovi pa nećete više moći da prepoznate Sofijski metro.
Mi imamo nekoliko opcija:
- Da gradimo
- Da izgradimo kao Sofija (što ne bih voleo)
- Da gradimo preskakanjem manje bitnih stanica ali sa kvalitetnom obradom i zapadnoevropskim vozovima a zbog manjeg broja stanica eto boljih vremena i za tramvaj koji bi bio primarni feeder, baš kao u Beču. Kad smo već kod Sofije skoro je otvorena neka nova kratka linijica koja služi kao metro feeder.
- Isto ovo prethodno samo sa standardizacijom dizajna i završne obrade stanica koje nisu centralne za presedanje sa linije na liniju ili sabirne stanice za feeder sisteme poput tramvaja, metrobusa i ekspres busa. Plus vozovi bi mogli biti u 2 serije, savremeniji sistemi i enterijer (skuplji) i isti model samo očerupan (jeftiniji). Odnos voznog parka bi bio 1:3 za skuplji, odnosno 2/3 voznog parka bi bili ovi očerupani.
^^^Ovo poslednje je najbolje rešennje za trimovanje cene bez papagajisanja tako da može ličiti kao nešto između obnovljenog Berlinskog i novih stanica Minhenskog.
U prevodu glavne stanice lepe kao Minhenske ali down to earth bez budženja a sve ostale kao Berlinske minimalističke sa ponekim muralom, figurom i sl. Nadzemne kao na U5 u istočnom delu grada (ex. GDR) koje bi imale perone od običnog asfalta i metalnom nadstrešnicom, sa po kojim žbunom i koprivama na pruzi.
Evo kako bi to izgledalo:
Vukov Spomenik
^^Ovako samo svetlije. Glupo je da u metro stanici bude mrkli mrak. :shok: Mada se na toj stanici iovako menjaju boje. Sve u svemu ovako samo da bude puno svetlosti za BG. Često se pominje Stockholm na ovoj temi, pa eto šta mu fali. K.Park ima taj kamen samo ga treba ofarbati i osvetliti i eto fine stanice koja nije ni skupa a ni papagajka.
Sajam
^^dakle najobičnija podzemna kutija samo sa reklamama sa strane umesto pločica koje podsećaju na WC, postaviti stolice za sedenje, nove neonke gore, običan obojen malter na krovu a umesto ovih ružnih metalnih skarabudževina na stubovima uposliti malo umetnike da razigraju maštu.
Ž.St. Zemun
^^ ovako samo naravno upotrebom savremenih materijala
zidar":3iluoae7 je napisao(la):
Au zidar šta će ovaj krš u Beogradskom metrou???? Šta će Avanto S70 LRV u Metrou? Zar to nije laki šinski sistem onda, i to onaj tramvaj na steroidima Američki? Opet je počela medijska kampanja nazivanja LRT-a onime što nije! Jovin bi prvi primetio raspali Avanto.
Ko je bio tako pametan da stavi
Američki Siemens Avanto S70 LRV u "Beogradski Metro"? Neko je sa vrlo jasnom namerom postavio LRV umesto metro HRV.
Ovo LRTisanje mi se nikako ne sviđa. :notok:
Ne buncam, jeste Avanto i to iz Mineapolisa sa sve podignutim ramnim staklima i crnom glossy farbom ispod, ama ko IK103 na šinama majko mila. Evo čak ima istu kolor šemu samo su u Fotošopu skinuli logo Metro Transita. Inače svako drugo preduzeće za javni prevoz u SAD ima tu reč "Metro" od koje mi se diže kosa na glavi kada se pogrešno koristi.
Amerikanci tako nazivaju kompaniju jer radi u Metropolisu, odnosno velikom gradu koji naravno ima Metropolitan Area. Ovi naši su brendirali tramvaj na steroidima kao Metro a u Evropi se zna šta je Metro.
Ostalo mi je samo da preciziram onda da Beograđani više ne žele ni Laki Metro ni Teški Metro već MRT (Mass Rapid Transit). E taj naziv LRT banda neće moći da falsifikuje.
Ma jok to je
Bombardier Flexity Swift sve je to isto *peep*. Ko će ga više znati kad menjaju maske kao čarape.
MRT :kk: LRT :notok: