Pored šeme za Skopja, sam uradio i par stvari za Sofiju. Vidim da se tu Sofijsko iskustvo u izgradnju metroa na veliko diskutira, zato želim vam pretstaviti kako stoje stvari sada, šta sledi u kratkoročnom kao i u dugoročnom planu. Nadam se da će vam bude zanimljivo i informativno, naravno spreman sam ogovarati na sva pitanja!
Pre nekoliko dana odjeknila je vest, da će kompanija koja menađira metro- Metropoliten Sofija probati uključiti izgradnja još jedne stanice na linije M2 u ovog programskog perioda (što znači da se gradnja mora kreći najkasnije krajem 2013 i završiti najkasnije 2015). Ovo se smatra velikom uspehom, jer ovo je već 4 stanica koja nadmašava plan do 2014 godinu, jer prično je bilo planirano da se do 2014 godine uradi samo krak linije M1 ka Aerodromu. Ovo produženje linije M2 je veoma važno jer metro stiže u kvart Hladilnika, gde se trenutno gradi jedan od najvećih molova u Sofiji i gde je terminus velik broj prigradskih linija iz južnog dela grada.
Tako da u sledećem periodu (2012-2015), Sofija će kopati metro na 3 lokacije, ukupne dužine od oko 9 kilometara sa ukupno 8 stanica. Tako krajem 2015 godine, sistem će biti dug oko 42 kilometara i imati tačno 35 stanica. Tu naravno ne uključujem izgradnja treće linije - M3 (koja će biti teški i potpuno nezavisni metro ali sa manjim stanicama na periferiju grada, dok u centru grada će se grade standardne stanice jer u budućnost se planira raširenje sa po još dva kraka), koja treba da kreće još 2014 godinom.
Znači evo što čeka Sofiju u narednih 3 godina:
Napravio sam i nekoliko šema, koje pokazuje etapni razvoj sistema do 2020 godine i je baziran na oficijalne najave i projekte koji vodi Metropoliten Sofija.
Stanje 31 Augusta 2012 kada se otvara linija M2:
A evo stanje u 2015 godinu:
Kao i stanje nakon završetka linije M3 i produžetka linije M2 na severu, najkasnije do 2020:
Sistem će biti nadopunjen i sa najmanje 3 LRT linija, izgradnja (odnosno apgrejd i rekonstrukcija) prve od njih počinje još ove ili sledeće godine. Radi se o liniji između kvarta Borovo i stanice metroa oko NDK (M2).
Inače zanimljivo je da Sofija ima u potpunosti izgrađenu još jednu stanicu na liniju M1 (na karti je označena kao Modernoto p. = Modernoto predgradie ili gara Obelja), ali nikada nije puštena u prometu. Razlog za to je da Metropoliten čeka na izgradnju željezničke stanice nad nje iz strane Bugarskih Državnih Železnica (BDŽ), koji kao posvud na Balkanu nisu u zavidnom finansiskom i menađerskom stanju. Tako da stanica ostaje zatvorena, jer ona ima smisla samo kada se metro mreža spojiti nacionalnom železničkom mrežom.
Nadam se da nisma bio predosadan ipreopširan.
Pre nekoliko dana odjeknila je vest, da će kompanija koja menađira metro- Metropoliten Sofija probati uključiti izgradnja još jedne stanice na linije M2 u ovog programskog perioda (što znači da se gradnja mora kreći najkasnije krajem 2013 i završiti najkasnije 2015). Ovo se smatra velikom uspehom, jer ovo je već 4 stanica koja nadmašava plan do 2014 godinu, jer prično je bilo planirano da se do 2014 godine uradi samo krak linije M1 ka Aerodromu. Ovo produženje linije M2 je veoma važno jer metro stiže u kvart Hladilnika, gde se trenutno gradi jedan od najvećih molova u Sofiji i gde je terminus velik broj prigradskih linija iz južnog dela grada.
Tako da u sledećem periodu (2012-2015), Sofija će kopati metro na 3 lokacije, ukupne dužine od oko 9 kilometara sa ukupno 8 stanica. Tako krajem 2015 godine, sistem će biti dug oko 42 kilometara i imati tačno 35 stanica. Tu naravno ne uključujem izgradnja treće linije - M3 (koja će biti teški i potpuno nezavisni metro ali sa manjim stanicama na periferiju grada, dok u centru grada će se grade standardne stanice jer u budućnost se planira raširenje sa po još dva kraka), koja treba da kreće još 2014 godinom.
Znači evo što čeka Sofiju u narednih 3 godina:
Napravio sam i nekoliko šema, koje pokazuje etapni razvoj sistema do 2020 godine i je baziran na oficijalne najave i projekte koji vodi Metropoliten Sofija.
Stanje 31 Augusta 2012 kada se otvara linija M2:
A evo stanje u 2015 godinu:
Kao i stanje nakon završetka linije M3 i produžetka linije M2 na severu, najkasnije do 2020:
Sistem će biti nadopunjen i sa najmanje 3 LRT linija, izgradnja (odnosno apgrejd i rekonstrukcija) prve od njih počinje još ove ili sledeće godine. Radi se o liniji između kvarta Borovo i stanice metroa oko NDK (M2).
Inače zanimljivo je da Sofija ima u potpunosti izgrađenu još jednu stanicu na liniju M1 (na karti je označena kao Modernoto p. = Modernoto predgradie ili gara Obelja), ali nikada nije puštena u prometu. Razlog za to je da Metropoliten čeka na izgradnju željezničke stanice nad nje iz strane Bugarskih Državnih Železnica (BDŽ), koji kao posvud na Balkanu nisu u zavidnom finansiskom i menađerskom stanju. Tako da stanica ostaje zatvorena, jer ona ima smisla samo kada se metro mreža spojiti nacionalnom železničkom mrežom.
Nadam se da nisma bio predosadan ipreopširan.