Šta je novo?

Metro

Pored šeme za Skopja, sam uradio i par stvari za Sofiju. Vidim da se tu Sofijsko iskustvo u izgradnju metroa na veliko diskutira, zato želim vam pretstaviti kako stoje stvari sada, šta sledi u kratkoročnom kao i u dugoročnom planu. Nadam se da će vam bude zanimljivo i informativno, naravno spreman sam ogovarati na sva pitanja!

Pre nekoliko dana odjeknila je vest, da će kompanija koja menađira metro- Metropoliten Sofija probati uključiti izgradnja još jedne stanice na linije M2 u ovog programskog perioda (što znači da se gradnja mora kreći najkasnije krajem 2013 i završiti najkasnije 2015). Ovo se smatra velikom uspehom, jer ovo je već 4 stanica koja nadmašava plan do 2014 godinu, jer prično je bilo planirano da se do 2014 godine uradi samo krak linije M1 ka Aerodromu. Ovo produženje linije M2 je veoma važno jer metro stiže u kvart Hladilnika, gde se trenutno gradi jedan od najvećih molova u Sofiji i gde je terminus velik broj prigradskih linija iz južnog dela grada.

Tako da u sledećem periodu (2012-2015), Sofija će kopati metro na 3 lokacije, ukupne dužine od oko 9 kilometara sa ukupno 8 stanica. Tako krajem 2015 godine, sistem će biti dug oko 42 kilometara i imati tačno 35 stanica. Tu naravno ne uključujem izgradnja treće linije - M3 (koja će biti teški i potpuno nezavisni metro ali sa manjim stanicama na periferiju grada, dok u centru grada će se grade standardne stanice jer u budućnost se planira raširenje sa po još dva kraka), koja treba da kreće još 2014 godinom.

Znači evo što čeka Sofiju u narednih 3 godina:

SOF12-15.png



Napravio sam i nekoliko šema, koje pokazuje etapni razvoj sistema do 2020 godine i je baziran na oficijalne najave i projekte koji vodi Metropoliten Sofija.

Legenda.png


Stanje 31 Augusta 2012 kada se otvara linija M2:

SOF2012korekt.png


A evo stanje u 2015 godinu:

SOF2015Korekt.png


Kao i stanje nakon završetka linije M3 i produžetka linije M2 na severu, najkasnije do 2020:

SOF2020Korekt.png



Sistem će biti nadopunjen i sa najmanje 3 LRT linija, izgradnja (odnosno apgrejd i rekonstrukcija) prve od njih počinje još ove ili sledeće godine. Radi se o liniji između kvarta Borovo i stanice metroa oko NDK (M2).

SOF2020LRT.png



Inače zanimljivo je da Sofija ima u potpunosti izgrađenu još jednu stanicu na liniju M1 (na karti je označena kao Modernoto p. = Modernoto predgradie ili gara Obelja), ali nikada nije puštena u prometu. Razlog za to je da Metropoliten čeka na izgradnju željezničke stanice nad nje iz strane Bugarskih Državnih Železnica (BDŽ), koji kao posvud na Balkanu nisu u zavidnom finansiskom i menađerskom stanju. Tako da stanica ostaje zatvorena, jer ona ima smisla samo kada se metro mreža spojiti nacionalnom železničkom mrežom.

Nadam se da nisma bio predosadan ipreopširan.
:vops:
 
Бугари добијају другу линију крајем месеца? свака им част, треба од њих да учимо, али стварно
 
Dragi clanovi i posetioci Beobuild foruma zadovoljstvo mi je da Vas obavestim da Beograd za nedelju dana, u subotu 1. septembra, dobija prvu metro stanicu na Terazijama! :shok:

Doduse samo privremenu :p , ali sa bogatim sadrzajem koji ste imali priliku da vidite u maju na Mikseru:

izlozba "Metro Beograd - Retrospektiva projekata 1912.-2012." gde smo prikazali znacajne dosadasnje projekte za Beogradski metro, aktuelni Egisov rad i naravno Imamo Plan predlog kako stvar da se resi :D

Detaljne projekte mozete videti na http://www.metrobeograd.com

izlozba-metrobeograd-pozivnica.png



Vidimo se u subotu :cool:
 
CESTITAMO! ;) Ovo ce sigurno malo strecnuti Beogradjane,da zahtevaju Metro.
 
Bravo Zidar!Ko dolazi u ime grada na otvaranje izlozbe?Gradski arhitekta sigurno,i bilo bi lepo da dodje i gradonacelnik da ga malo ispitamo oko metroa :dil:
 
JohnnyLee":2gyg6ich je napisao(la):
Бугари добијају другу линију крајем месеца?

Tako je! Testovi sa novim vozovima tečejo već od početka meseca, evo kako izgleda to na stanici Serdika 2 (transfer na M1):

M2.jpg



A evo jedno od mogućih rešenja za stanicu I-20 u kvartu Družba. Stanica se nalazi na produžetku linije M1 ka Aerodromu. Početak radova se planira za septembar:

M1-0.jpg


M1-1.jpg


M1-2.jpg


M1-3.jpg


Tu možete videti sve projekte koji su učestvovali u međunarodnom konkursu za stanicu 20. Mnogo dobrih rešenja, velika šteta što se ovakvi konkursi ne rade za sve stanice u sistemu!

http://station20.eu/projects-2/

PS. Može li neko da mi objasni koji je cil ove lepe inicijative sa strane Imamoplana? Jel je to podizanje svesti građana i popularizacija rešenja teškog metroa u Beogradu? Nadam se da će to pomoći da u budućnosti agresivnije napadate odluke gradske vlasti i efektivnije uticati na njihovih rešenja.
 
примарни циљ је дизање свести грађана о правом метроу, да ово што хоће да нам увале није то, већ трубо трамвај. остали циљеви су да се јавни превоз у БГу доведе у ред
 
Andrej_LJ":33umd1xz je napisao(la):
PS. Može li neko da mi objasni koji je cil ove lepe inicijative sa strane Imamoplana? Jel je to podizanje svesti građana i popularizacija rešenja teškog metroa u Beogradu? Nadam se da će to pomoći da u budućnosti agresivnije napadate odluke gradske vlasti i efektivnije uticati na njihovih rešenja.

Evo ja cu :p

1. Informisanje

Zelimo da pokazemo Beogradjanima da je metro vekovna i bogata prica koja se konstantno menjala zajedno sa gradom.
Iskopali smo iz raznih arhiva u Beogradu, Novom Sadu i Parizu davno zaboravljene planove koji pokazuju svu mastu dosadasnjih projektanata u resavanju saobracaja i viziji buducnosti Beograda.

Zelimo da pokazemo da je metro lepa prica o veri u svetlu buducnost, a ne povod za polemike, i da se tice kako nasih predaka tako i nase dece.

2. Dizanje svesti

Prikazivanjem raznih dosadasnjih planova pokazujemo da nijedan nije savrsen to jest da je sve relativno i da uvek ima prostora za izmene.

Takodje ce se videti da su se do danas razni ljudi bavili metroom, kako institucije tako i pojedinci, i da svaki gradjanin ima pravo da u tome ucestvuje.

Iza nas je doba u kojem se par strucnjaka okupi u jednoj kancelariji i kroji sudbinu miliona ljudi, vreme je da se vrata otvore i da svi zajedno odlucujemo o tome kako zelimo da zivimo.

3. Nas predlog za metro

U sklopu izlozbe prikazujemo predlog UG Imamo Plan za beogradski metro u istorijskoj perspektivi razvoja te ideje, izmedju BG:voza i Projekta koji razradjuje EGIS.

Imamo sjajan plan koji je rezultat dugogodisnje diskusije na forumu i red je da se Beogradjani upoznaju sa nasim radom i vide da grupa entuzijasta koji vole svoj grad moze da dodje do veoma kvalitetnih resenja.

4. Saradnja sa gradskim institucijama

U poslednjih godinu dana uspeli smo da uspostavimo srdacan odnos i kvalitetnu saradnju sa gradskim institucijama.
Poklanjanjem projekata i konstantnim pritiskom da se usvoje i primene otvorili smo mnoga vrata i moram reci uneli malo entuzijasma i optimizma u redove gradske administracije.

Presli smo dug put u tim odnosima, od ignorisanja preko sumnje do danasnje dzentlmenske saradnje.

Sama cinjenica da je Direkcija za javni prevoz pokrovitelj nase izlozbe (po prvi put ne moramo sami sve da finansiramo) puno govori o promeni odnosa administracije prema gradjanskim inicijativama.

Teska su vremena i polako svi postaju svesni da cemo morati zdruzenim snagama ovo malo resursa koje imamo na najbolji nacin da iskoristimo.
Nema prostora za konflikte i sujetu, moracemo zajedno.
 
@Andrej_LJ: da li mozes da nas uputis oko tehnickih detalja, tipa, na kojoj dubini se radi, koji su radijusi, koje firme izvode radove (nosioci posla), koliko se ocekuje broj putnika u jednom casu u jednom smeru? Kako i na koji nacin je uvodjenje i izgradnja druge linije metroa uticala na reorganizaciju javnog prevoza? Da li je smanjen broj autobusa i dr, ili se planira,.... uopste nesta o uticaju na saobracaj u posledice dobre ili negativne ako ima, koje je proizvela izgradnja druge linije metroa? Ako mozes uputi nas na neki link, ako ti je tako lakse :)

@zidar, + za akciju i trud, a za ovo -
Nema prostora za konflikte i sujetu, moracemo zajedno
dao bi ti 100 pluseva :kk:
 
andrej reci mi jel moguce da ce to da bude jedna od stanica u bg :)
molimte me obraduj i reci da hoce :)))))))))))))))))))
 
извињавам се ако нисам у току и ако је ово већ свима познато (или ако је аутор овога неко од форумаша). сасвим случајно сам налетео на ово.

у сваком случају мислим да је ово можда најбоље решење које сам видео за београд.

metro1977comparison.png
 
milanche":3b6evz1s je napisao(la):
@Andrej_LJ: da li mozes da nas uputis oko tehnickih detalja, tipa, na kojoj dubini se radi, koji su radijusi, koje firme izvode radove (nosioci posla), koliko se ocekuje broj putnika u jednom casu u jednom smeru? Kako i na koji nacin je uvodjenje i izgradnja druge linije metroa uticala na reorganizaciju javnog prevoza? Da li je smanjen broj autobusa i dr, ili se planira,.... uopste nesta o uticaju na saobracaj u posledice dobre ili negativne ako ima, koje je proizvela izgradnja druge linije metroa? Ako mozes uputi nas na neki link, ako ti je tako lakse :)

@zidar, + za akciju i trud, a za ovo -
Nema prostora za konflikte i sujetu, moracemo zajedno
dao bi ti 100 pluseva :kk:


Naravno da mogu :)

Prvi proekat o izgradnu metroa u Sofiji je urađen u 1972 godini, a u 1974 je donesena konačna odluka o gradnju metroa i je formirano gradsko preduzeće Метрострой (Metro Izgradnja).
Sama izgradnja kreće u 1979 godini na liniju M1 i to između stanice Ljulin i Serdika. Prve dve urađene stanice zato su Ljulin i Vardar. U periodu izgradnje Nacionalnog Dvorca Kulture, je između 1980 i 1983 urađen i jedan deo linije M2 između stanica NDK i Sv. Naum (današnja Evropezski Sayuz) kao i oko 1,5 kilometara tunela između nih. Ovaj segment će da vidi putnike za prvi put kroz 3 dana iako je izgraden pred 30ak godina. U 1990 sa izgradnjom nove železničke stanice je urađena i jedna stanica od budućeg M3, kod stanice Podujane, sa oko 1 kilometar tunela. Izgradnja metroa u potpunosti je prekinuta u periodu 1990-1995, a nakon toga je ponovo nastavljena. Sofija dobija svoj prvi otsek metroa u 1998 godinu i od tada sistem neprestano raste.

Izgradnja metro linije M2 i izgradnja Narodnog Dvorca Kulture cca.1980:

NDK.jpg



Inače sami metro sistem je zamišljen kao težak i potpuno nezavisan sistem. Evo nekih tehničkih karakteristika:

Prevozni kapacitet (po liniju u jednom smeru u špic saatu) - 50 000 putnika
Projektirano opterećenje sveh 3 linija - 1,2 miliona putovanja dnevno
Srednja razdalja između stanica - 1000 metara
Minimalni interval između vozova - 90 sekunda
Deo u sistemu javnoig transporta (nakon završetka celog sistema) - 68%


Inače izgradnja do 2006 godine je trajale veoma sporo, Sofija se je gušila u svom saobraćaju i postalo je očigledno da izgradnja metroa mora postati prvi prioritet grada. Izgradnja novog kraka linije M1 ka Mladost 1, je tekala u periodu 2006-2009, finansirala se je sa strane Vlade, Grada i japonskog kredita. Od tada cilj je postao neprekidno ubrzavanje izgradnje metroa, odnosno po 3-4 kilometara godičnje. Evo kakvi su bili planovi u 2009 godinu, koji su sada i nadmašeni a tada su izgledali kao naučna fantastika:

grafik.jpg



Ideja o izgradnju linije M2 je bila ponovo aktualna u 2006 godinu, kada je urađen i tehnički projekat. Sama izgradnja linije duge 11 kilometara sa 11 stanica, je počela u Januaru 2009 godinu. M2 je razdeljena na 3 lotova. Posao su dobili turska firma Dogus i bugarska MetroTreis (Метротрейс). Tehničke parametre linije M2 su kao i za svaku drugu liniju klasičnog metroa, sa tom razliku da su stanice na M1 duge po 125 metara, dok su stanice na liniju M2 duge po 105 metara, sa po dva perona. Izključenje su stanice NDK i ES koje su kao što sam rekao građene u komunizmu i su sa ostrovnim platformama. minimalni radius krive je 400 metara, a nagib trase je maksimalno 4%.


Sama linija M2 je bila po reči direktora Metropolitena Stojana Bratoeva veoma teška i komplikovana stvar. Glavni predizvici su bili relativno velika dubina nekih stanica (najdublje stanice u Sofiji), veoma kompliciran geološki sustav počve, ogroman broj podzemnih voda (jer je Sofija poznata po svojih mineralnih izvora), izgradnja transferne stanice ispod postoječe stanice od linije M1 i nemožnost potpunega zatvaranja glavnih gradskih bulevara pod kojih ide metro. Jedna od ovih 11 novih stanica je nadzemna (stanica Lomsko shose), svi ostali su podzemni. generalno linija ide plitko, ali oko stanica Serdika 2 i Lozenec-James Bourchier šine silaze na 25 metara pod zemlje. Evo mapa linije M2 glede dubinu tunela i stanica:

MS.png

nebesno plavo - nadzemni deo
svetlo plavo - plitak deo (oko 10 metara)
plavo - sredno duboki deo (10-20 metara)
temno plavo - duboki deo (25 metara)

Gradnja linije je bila kombinacija svih popoznatih metoda metro izgradnje. TBM, ili sa podzemnom krticom je radio na otseku između stanica Nadežda i NDK preko centru grada, deo Obelya - Nadežda se je gradio kompletno nadzemno cut and cover metodom, milanski metod je radio na otseku od stanice ES do Lozenec, a sama stanica Serdika 2 je gradena kompletno podzemno zaradi arheologiju koja postoji u centru grada.

Izgradna cut and coverom u kvartu Nadežda:

Nadzemno1.jpg


Nadzemen.jpg
 
Izgradnja P+R parkinga na ulazu Sofije iz strane Plovdiva i Burgasa, isto cut and coverom. Carigradsko shose je glavna avenija Sofije, odnosno beskonfliktna gradska magistrala kao autoput kroz Beograda. U delu gradilišta je bila avenija zatvorena što je vodilo do velike gužve. To je sada samo neprijatan spomen:

CarSh.jpg


CS.jpg



Izgradnja po Milanskem metodu u kvartu Lozenec:

JamesB.jpg



Izgradnja sa TBM mašinom na stanice Lavov most:

TBM1.jpg


TBM2.jpg


TBM3.jpg


TBM4.jpg



I izgradnje transferne stanice Serdika 2 u centru grada, izgrađena kompletno podzemno na 25 metara pod zemlju:

SerdikaII.jpg
 
Ovako će izgledati metro mreža kroz 3 dana:

ShemaSM.jpg


Sofijski metro ima 36 vozova, zadnje kompozicije upravo pristižu u Sofiju iz Petrograda, gde ih testiraju na trasi M2. Vozovi imaju različnu kolor šemu, su klimatizovani, imaju sistem video nadzora i varaćaju struju u sistemu pri kočenju:

Voz.jpg


Voz1.jpg


Voz2.jpg


Voz3.jpg


Nakon puštanja linije M2, Sofija će imati dve linija, ali vozovi če da voze kao da je linija jedna i to u formu petlje:

shema-metro-2012-1.jpg

PLAVA LINIJA - ceo dan sa intervalom od 6 minuta
CRVENA LINIJA - samo u špicevima sa intervalom od 6 minuta
Tako će u centralnom delu linije M1 koji je i najopterećen interval će biti 3 minuta.

Ovo stanje će biti u funkciji do 2014 kada će se linija M1 na svom istočnom kraju razdeliti ka Aerodromu i Mladost 4 i će linija M2 funkcionirati kao posebnu liniju. Na veliko se špekulira da će broj putnika biti veliko veći id predziđenog i zato će da M2 najverovatnije voziti kao posebnu liniju i pre 2014.
 
Znam da vas zanima i nadzemni deo metroa jer možda i vi ćete graditi ovao na Novom Beogradu. Sofija zasad ima 3 nadzemne stanice od ukupno 27. Nadzemni deo trase M1 u kvartu Iztok:

Interpred.jpg


Interpred1.jpg


I još nezavršeni nadzeman deo linije M2 u predgrađu Obelja:

Tuba1.jpg


Tuba.jpg



Otvoren je bio i novi moderni centar kontrole i nadzora metroa:

Kontr1.jpg


Kontr2.jpg


Kontr3.jpg
 
Što se tiće reorganizacije javnog prevoza u vezi sa izgradnjom metroa, najveće promene idu sa otvaranjem P+R parkiralištima. Najveći od njih sa kapacitetom od 1600 vozila već radi na stanicu Carigradsko shose na M1, a otvaranjem linije M2 još 3 parkinga kapacitetom od oko 1600 vozila će se otvore. Cena parkiranja je besplatno prvih 2 saata i po 0,5 lv (0,25 E) na saatu nakon toga, za oni koji koriste metro. Za svim ostalima cena je 2 lv na saat.

Carigradsko Šose P+R:

PR-CS.jpg


Beli Dunav P+R:

PR-BD.jpg



Što se tiće izmena gradskih linija:

*tramvaji br. 6 i 10 imaju izmestene trase. Ove dve linije su se dvižile tamo gde sad metro postoji i zato su ih sada promenili da idu paralelno sa metroom, na nekih 1-2 km od njega. Negde oko sredina trase tramvaj seče metro liniju i tako hrani metro. Evo kako to izgleda sa linijom T6:

M2-TTB.png


*tramvajska linija 9 - ukinuta
*autobusne linije iz južnih naselja koje su sada završavali u kvartu Hladilnika (južni deo grada) su sada produžene do najjužnije metro stanice na M2 - Lozenec gre se nalazi i P+R.
*uvođene su i 12 dodatnih relativno kratkih linija (501-512) koje će spojavati metro stanice sa drugih oddaljenih kvartova koji nemaju direktan izlaz na metro mrežu.
*opsežno ukidanje autobusnih linija biće realizirano na proleće 2013 godine. Razlog koji navodi Grad je da će se sačekati da metro kreće, da vide na terenu kako će da putnici koriste gradski transport i nakon toga uraditi promenu. Ukidanje ili drastična izmena trase čeka oko 20 autobusnih linija.

TRAM+METRO:

tramvayna_mrezha_022012.jpg


A evo efekata iz produženja linje M1 iz centra ka kvartu Mladost 1 sa 6 stanica u 2009:

Efektite.jpg



OČAKIVANO DNEVNO OPTEREČENJE:
Sada kada funkcioniraju 16 stanica na M1 je prosečno dnevno opterećenje negde oko 210 000 - 220 000 putovanja na dan. Kada se linija M2 otvori, očekuje se da će oko Nove godine voziti oko 450 000 putnika na dan, ili 28% celog javnog prevoza u Sofiji.
 
Andrej Hvala na prezentaciji, veliki je to posao za Sofiju..nadajmo se istim slikama iz Beograda ;)
 
Jao koliko smo jadni sa onom tvrdnjom lider na Balkanu... :notok:

Nego, koliki je budzet Sofije?
 
Andrej_LJ sjajna reportaza. Veliko HVALA
anim_37.gif
anim_37.gif


Prema njihovom projektu, celokupan sistem bi u 2033. godini mogao da prevozi više od 200 miliona putnika godišnje, dok bi samo u prvoj fazi (prva linija) metroom moglo da se preveze oko 306.000 putnika dnevno.
http://www.portal.build-razvoj.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9933&Itemid=1
Malo je bajat projekat, ako se ikad bude gradilo, nece biti u nivou ulica, vec denivelisan ili pod zemljom.
Inace zanimljivo u ovome je da je predvidjeno da prva linija sa granom do depoa (L1a i L1b) lakog metroa u Beogradu dnevno preveze 280-300.000 putnika, sto je vise nego u Sofiji na M1 liniji, koja je teski metro. U vrsnom casu bi prevezla do 30.000 putnika na oba smera, ili u proseku po 15.000 po smeru. Medjutim, vazno je reci, to ne znaci da ce toliliko ljudi u istom trenutku naci u vozili, vec to predstavlja ukupan broj ulazaka u vozilo u jednom vrsnom casu. Najveci broj putnika koji bi se u istom trentutku nasli u vozilu je oko 8500 putnika, na medjustanicnoj relaciji Usce-Varos kapija-Akademija.
I u Beogradu su planirali ukidanje tramvaja 7 koji je najoptereceniji, i oko 20-setak autobuskih linija.

Ovi podaci za Sofiju su jako bitni radi uporedjivanja podataka :kk:
Radijus krivine u Soofiji 400m - veca brzina-80-90km/h uspon 4% u Bgd na Novom Bg 60m - 30km/h, maksimalni uspon 7% - jedino vozila sa pantografom, itd, ima dosta zanimljivih delova za usporedjivanja

Andrej, jos jedno pitanjce, kolika je cena izgradnje po 1km za deonicu za koji kazes da ima dosta podzemnih voda i izvorista?
 
@Andrej_LJ

Hvala puno na opsirnoj prezentaciji, Sofija ozbiljno napreduje sa metroom i to sve kako treba, metro+reorganizacija ostatka prevoza+parkinzi...


Andrej_LJ":3k2ykxcr je napisao(la):
minimalni radius krive je 400 metara, a nagib trase je maksimalno 4%.

E a domaci pametnjakovici gledaju kako u Beogradu da uglave radijuse 30-50m sa nagibima do 8 % a i dalje svom projektu tepaju metroom. :bash:

Andrej_LJ":3k2ykxcr je napisao(la):
Nakon puštanja linije M2, Sofija će imati dve linija, ali vozovi če da voze kao da je linija jedna i to u formu petlje:

shema-metro-2012-1.jpg

Cini mi se da ce ovo biti blago zbunjujuce prilikom orijentacije u podzemlju i odabira pravca, na presedackoj stanici Serdika bice cupavo potrefiti pravac.
 
@Feanor - Mislim da niko se ne treba zanositi ili opterećivati ko je lider na Balkanu. Svi stojimo vrlo nisko i moramo učiti jedan od drugi. Inače godišnji budžet grada za 2012 godinu je 1,3 miljarda leva ili oko 700 miliona eura. Čini mi se da je to manje od Beogradskog, da ne govorimo o Zagrebačkog. Koliki su budžeti BGDa i ZGa?


@milanche - linija M1 sada prevezuje 210 000-220 000 hiljadi putnika dnevno. Ali to je situacija kada još niti M2 nije u prometu. Ovaj borj će sigurno brzo porasti. Ove godine započe izgradnja još 7 stanica na liniju M1, a ukupno još 10 stanica biće sagrađeno. Kada će se i M3 uključiti u sistem, mislim da je sasvim realno da samo linija M1 preveze oko 500 000 putnika dnevno. Kako i da je kapacitet linije je veliki, po 50 000 putnika u saatu u jednom smeru sa interval od 90 sekunda.

Izgradnja metro sistema u prošlih 4 godina je grada stala oko 500 miliona eura. Ali to nije samo izgradnja linije M2 (11 stanica, 11 km), već i linije M1 (2 stanice, 3 km), nabava još 18 metro vozova, kompletnu odbovu nekoliko podzemnih premina koji će delovati u sklopu metro stanica i totalnu obnovu 11 kilometara svih glavnih gradskih bulevara pod kojima ide M2 sa kompletnu podzemnu infrastrukturu:

Lomsko Šose:

LSh.jpg


Lsh1.jpg


LSh2.jpg


Knjaginja Maria Luiza:

Screenshot2012-08-12at183310.png


Černi vrh:

Screenshot2012-08-12at183117.png


Screenshot2012-08-12at183141.png


Screenshot2012-08-12at183147.png


Screenshot2012-08-12at183156.png


Screenshot2012-08-12at183027.png


Screenshot2012-08-12at183139.png



@zidar: Ne verujem da će biti zabuna jer je M1 obeležana crvenom boju a nasoke su Obelja/Ljulin-Mladost, dok je M2 plavom i obeležana Obelja/Nadežda-Lozenec. Oznake su u redu, sistem je veoma mali pa mislim da neće biti prevelikih zabuna.
 
Vrh