milanche
Advanced
- Učlanjen(a)
- 28.05.2011.
- Poruke
- 2.121
- Pohvaljen
- 4.860
Ok, ja samo pokusavam da uporedim podatke, jer se kod nas dosta diskutovalo, da li Beogradu treba teski ili laki metro i koja vozila, s obzirom na predvidjen broj putnika koji se ocekuje. U Beogradu na L1 (a+b) koje imaju 15km/25 stanica se ocekuje do 300.000 putnika dnevno.Andrej_LJ":1cnkhiof je napisao(la):@milanche - linija M1 sada prevezuje 210 000-220 000 hiljadi putnika dnevno. Ali to je situacija kada još niti M2 nije u prometu. Ovaj borj će sigurno brzo porasti. Ove godine započe izgradnja još 7 stanica na liniju M1, a ukupno još 10 stanica biće sagrađeno. Kada će se i M3 uključiti u sistem, mislim da je sasvim realno da samo linija M1 preveze oko 500 000 putnika dnevno. Kako i da je kapacitet linije je veliki, po 50 000 putnika u saatu u jednom smeru sa interval od 90 sekunda.
Za tu deonicu se procenjuje da ce kostati oko 1 mld.e. sto mu dodje oko 67mil e/km, sa izgradnjom depoa, nabavkom vozila itd.. U Budimpesti je cena izgradnje oko 160mil e/km teskog metroa, u Becu oko 180mil/km. Beograd ima problem sa podzemnim vodama, jako su visoke, i uopste sa sastavom tla, zbog Dunava i Save.
Koliko vidim vi u Sofiji ste prosli dosta jeftinije, sto je super Zato me je zaintrigiralo to sto si rekao da ste i vi imali problem sa podzemnim vodama prilikom izgradnje.
Budzet u Beogradu je prema podacima 99.8mild dinara sto je oko 860mil e. Grad je uzimao kredite i trenutno je zaduzen 500mil e, i godisnje na ime vracanja kredita ide oko 50mil e, pa su mu dalja zaduzivanja za metro prilicno ogranicena, verovatno nece biti nista od izgradnje u narednih nekoliko godina.