Šta je novo?

Metro

Andrej_LJ":1cnkhiof je napisao(la):
@milanche - linija M1 sada prevezuje 210 000-220 000 hiljadi putnika dnevno. Ali to je situacija kada još niti M2 nije u prometu. Ovaj borj će sigurno brzo porasti. Ove godine započe izgradnja još 7 stanica na liniju M1, a ukupno još 10 stanica biće sagrađeno. Kada će se i M3 uključiti u sistem, mislim da je sasvim realno da samo linija M1 preveze oko 500 000 putnika dnevno. Kako i da je kapacitet linije je veliki, po 50 000 putnika u saatu u jednom smeru sa interval od 90 sekunda.
Ok, ja samo pokusavam da uporedim podatke, jer se kod nas dosta diskutovalo, da li Beogradu treba teski ili laki metro i koja vozila, s obzirom na predvidjen broj putnika koji se ocekuje. U Beogradu na L1 (a+b) koje imaju 15km/25 stanica se ocekuje do 300.000 putnika dnevno.
Za tu deonicu se procenjuje da ce kostati oko 1 mld.e. sto mu dodje oko 67mil e/km, sa izgradnjom depoa, nabavkom vozila itd.. U Budimpesti je cena izgradnje oko 160mil e/km teskog metroa, u Becu oko 180mil/km. Beograd ima problem sa podzemnim vodama, jako su visoke, i uopste sa sastavom tla, zbog Dunava i Save.
Koliko vidim vi u Sofiji ste prosli dosta jeftinije, sto je super :) Zato me je zaintrigiralo to sto si rekao da ste i vi imali problem sa podzemnim vodama prilikom izgradnje.

Budzet u Beogradu je prema podacima 99.8mild dinara sto je oko 860mil e. Grad je uzimao kredite i trenutno je zaduzen 500mil e, i godisnje na ime vracanja kredita ide oko 50mil e, pa su mu dalja zaduzivanja za metro prilicno ogranicena, verovatno nece biti nista od izgradnje u narednih nekoliko godina.
 
Najava izlozbe

Metro Beograd | Retrospektiva


120828-MTRIZL-01.jpg


http://www.beobuild.rs/read.php/562.html
 
Lepo,Sofija radi na tome da se transformiše u metropolu,potrajaće to ali radi se,ali ovo je ipak tema o BG Metrou pa ne vidim razlog da se u nekoj temi na beobuild otvori Sofija Metro i sl.. :kafa:
 
sto da ne u relax temi mada mozda i regionalni razvoj moze tema o sofijskom metrou
 
2012":2wlw6h4z je napisao(la):
Lepo,Sofija radi na tome da se transformiše u metropolu,potrajaće to ali radi se,ali ovo je ipak tema o BG Metrou pa ne vidim razlog da se u nekoj temi na beobuild otvori Sofija Metro i sl.. :kafa:
A zasto da ne čujemo i vidimo kroz šta prolazi Sofija ( sve je više nego slično Beogradu ).... čisto da ne lupamo stalno glavom o zid ( mada nam je to u mentalitetu ..... mi smo najjjjjj... )
Svaka čast na trudu Andrej.
 
Tzoran,Niko ne spori da je Andrej sve lepo prezentovao,pohvalili ga mi..ali dalje ako hoće Sofija da se reklamira, neka plati beobuildu za reklamiranje.. ;) mada ,zdravo je to da hoće da se takmiči sa Beogradom ali kao dobri susedi dajemo im temu pod relax,tj.to jest predlažemo.Drugačije mišljenje.. ako nije primenjeno je uvek uvaženo od većine nas..
Na temi Metro Beograd često prikazujemo primere iz drugih gradova ali sa dozom umerenosti,dakle ova tema je posvećena projektima Metro Beograd postoji tema "Gradski prevoz u svetu"..i sl.eto sada sam ti pojasnio detaljno.. :kafa:
ima projekata u evropi i svetu koji su još intersantniji,nama su susedi i u Budimpešti te bi za M4 i njihov projekat morali da odvojimo barem još toliko prostora, zato bi tema "Novi evropski metro projekti" i sl.bila preglednija..i za komentarisanje..dakle stvar je organizaciono praktične prirode..
 
Od metroa nema nista... Djilas glasno cuti o tome... Nema para, a i fotelja se ljulja...
 
Feanor,Moj pogled je ..ako se gleda dogovor Đilasa i Ministara u vezi Prokopa..stvar je veoma jasna Đilas okreće novi list i uvažava interese vlade i kolaicionih partnera na nivou grada bez kojih nema vlasti,tako će se i u vezi Metroa dogovorm između grada i vlade tek sada krenuti i u realizaciju metroa u drugačijim okolnostima i igračima..pragmatično..
Finasije u ovoj priči nije teško naći rusi ili kinezi..a još niko nije rekao da su franci van igre,i da podsetim pre neki dan predstavnik natoa reče da nema druge, da posle ulazka na velika vrata ruskog i kineskog kapitala u infrastrukturne projekte u Bg i Srbiji i oni investiraju...tako me ne bi iznenadio da Prokop završe rusi a da na ploči invetiraju ameri...okolnosti su se promenile u vezi svih projekta na nivou grada i rep.nadajmo se da će beograđani od svega imati novi napredak u infrastrukturi,jednostavno poslednji je minut da se neki projekt završe ili otpočnu..ovoga puta ćemo znati na čemu smo :kafa:
 
angry bird":2dmimq5h je napisao(la):
Kao nekakav gasovod, ružno je sa tim.

Mozda nije najlepse, ali meni se to resenje svidja:

1) Klimatski uslovi (kisa, sneg) ne uticu na rad metroa, dakle metro nadzemno funkcionise kao i metro podzemno.

2) Buka od vozova je sigurno dosta manja, treba imati u vidu da je ovo "pravi" metro voz a ne LRT.

Nadam se da, ako se ikada bude radio metro nadzemno u Beogradu, uradi nesto slicno - vrlo je funkcionalno a estetski moze uvek da se uradi bolje.
 
2012, moj pogled je da sada Djilas pokusava da sacuva guzica pa kao fol saradjuje sa drzavom... Sta ga je sprecavalo da sradjuje kada je njegova stranka vladala i na republici i na gradu?

Sta god da bude, meni je veci zlocin poceti lrt nego da ostane ovako mrtvo kako je sada...
 
Okolnosti su se promenile,...ali drzali smo se ovde na beobuildu podalje od politike ,zato i trajemo...svi zele da cuju misljenje beobuild zajednice i novinari i oni manje zainteresovani te predlazem da nastavimo tim putem :kafa:
 
Metro je prica koja prevazilazi dnevnopoliticke situacije, iako danas mozda uslovi nisu najpovoljniji nikada nije na odmet mastati i planirati buducnost grada.

Metro je sastavni deo razvoja Beograda a trenutno posustajanje u razvoju te ideje mozemo gledati kao kupovinu vremena da napravimo jos bolje resenje :)
 
Metro je prica koja treba da prevazilazi dnevnu politiku... Nazalost, metro se sve vise koristi u sluzbi dnevne politike i samim tim rizikujemo da ZAUVEK upropastimo grad i buducnost grada ako bude nabudzeni tramvaj...
 
Imam osećaj da se spema new deal na relaciji grad- republika,ko zna možda se opet rusi vrate u igru kako vidimo u eu nema para ni za koga a po najmanje za nas..ako demantuju ok prihvatam.. :rolleyes:
 
Четвртак, 30. aвгуст 2012.

Изложба „Метро Београд – Ретроспектива пројеката 1912–2012”

У подземном пролазу на Теразијама испред „Мекдоналдса” и Игуманове палате у суботу, 1. септембра, у 18 часова биће постављена изложба „Метро Београд – Ретроспектива пројеката 1912–2012”. Овај подземни пролаз ће за потребе изложбе бити претворен у станицу метроа.

Изложбу, која представља развој идеје о београдском метроу у последњих 100 година кроз десет одабраних пројеката, осмислило је удружење грађана „Имамо план”, у коме се налазе стручњаци за саобраћај, архитектуру и урбанистичко планирање.

Покровитељи изложбе су Скупштина града Београда, Удружење грађана „Имамо план”, портал Beobuild, а подржала га је и Туристичка организација Београда.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1519584

Eto i na zvanicnoj strani sajta grada :gobb:
 
Pa verujem da je železnica spremna da da tunelski sistem u Beogradu...
Uz malu nadoknadu naravno. Svega nekoliko milijardi verovatno. ;)
 
Nevjerujem da ce neko da ih pita za zdravlje [bolje da daju i ne galme itako u gumenjari ima mnogo viska za izvoz ]Imaju u administraciji vise radnika nego dok je bila JZ Po kilometru pruge vise nego sto je normalno :mad:
 
laki72":352t3xpn je napisao(la):
Pa verujem da je železnica spremna da da tunelski sistem u Beogradu...
Uz malu nadoknadu naravno. Svega nekoliko milijardi verovatno. ;)

Isplati im se, dobice najveci i najlepsi most na svetu :)

Jos kada preko njega sa 200 km/h protutnji TBE (Trans Balkan Ekspres) "Josip Broz Tito" na relaciji Ljubljana-Skoplje ili TBE "Sultan Sulejman" na relaciji Bec-Istanbul :D :cool:

A mi dobijamo metro odmah :cool:
 
Novi most na Adi,za razliku od novog zeleznickog nije projektovan za tezi z.saobracaj,dakle mogli bi da prolaze samo novi laganiji putnicki vozovi..a cela prica nama nekog smisla ako se ne zavrsi teretna obilazna pruga i most Vinca/Pancevo i izmesti stanica na Prokop..barem toliko sam shvatio citajuci redovno Prugu :D
 
Vrh