Šta je novo?

Metro

Bice vraceno u prvobitno stanje :bash: dok se ne navade jer dok je cisto onda se ustrucavaju :notok:
 
Ја не знам што се чудите овим жврљањима као и коментару.....то се могло очекивати, и могло врло лако спречити управо постављањем изложбе на ћирилици. Овако ће нас многи гледати као на још једну НВО плаћану од стране Амера....

...то су јефтини поени, али много значе.

Рецимо, сасвим је логично да су сајтови на латиници, да су мапе на латиници јер то све користе и странци и мањине које не користе ћирилицу.

Ова изложба је локалног типа (БГ), а није намењена ни странцима, и могла је бити на ћирилици. Тиме би и ИМАМО ПЛАН направио тај баланс.

Наравно, разлог зашто је на латиници је чисто техничке природе, јер су преузимани цртежи са сајтова, а готово све цртеже ради Зидар који то ради у иностранству где нема ћирилице....
 
Nego kad će taj metro već jednom? Što se mene tiče mogu da ga izgrade i da sve natpise postave na svahiliju, potpisujem odma.
 
Za pocetak, nisam stranac, koristim iskljucivo latinicu u pisanju, cirilicu i latinicu podjednako citam i ne primecujem razliku; mastajte o tome.


Da neko u Beogradu ne razume latinicu, izlozba na latinici mozda bi bila problem. Posto ko kod je pismen razume latinicu problema nema.

To je kao da diskutujemo o tome da li je u redu sve pisati velikim slovima ili ponekad treba koristiti i mala, potpuno nebitno sve dok se sustina lako razume.

TERAZIJE = Terazije

Uostalom ovo je izlozba o metrou a ne manifest o ispoljavanju umisljenog nacionalnog identiteta (a cik neka mi neko da jasnu definiciju "srbina")

Izbor pisma je svestan i promisljen kao i sve ostalo u izlozbi i odgovara specificnoj potrebi:

- Pola izvora koji su sluzili za retrospektivu je na latinici a pola na cirilici, prevagnulo je to sto je sve ostalo na latinici (moje mape, logo imamoplan, adresa sajta kao i celokupni dosadasnji rad imamoplan UG) pa je samim tim i izlozba na latinici radi koherentnosti.

Uz to ljudi su mi se zalili sto nema engleske verzije koju bi i stranci razumeli, ovako na latinici barem delimicno mogu da pohvataju.

- Sve sto je oko izlozbe, to jest sama metro stanica je i na cirilici i latinici (naziv Terazije, pravci) kako bi se ilustrovalo jednako koriscenje oba pisma u Beogradu (kao sto su u Atini putokazi na grckom pismu i na latinici), slovo M kao oznaka za metro u ovom slucaju savrseno pase u sredini.



Pozivam zagovornike iskljucivog koriscenja cirilice u srpskom jeziku da se ne izrazavaju vise praznim frazama kukavicki ispisanim po tudjem delu vec da naprave retrospektivu koriscenja cirilicnog i latinicnog pisma kod pripadnika srpskog etosa, ma gde ziveli na planeti, od 1912. do 2012. i da izlozbu odstampaju i okace u prolazu na Terazijama pored nase. (puno toga ce im se kasti kroz takav rad)


Lako je unistavati tudji rad, mnogo je teze skupiti hrabrost pa nesto korisno ili lepo napraviti.
 
Само сам чекао ово
Uz to ljudi su mi se zalili sto nema engleske verzije koju bi i stranci razumeli, ovako na latinici barem delimicno mogu da pohvataju.
Јеси ли ти правио ову презентацију за туристе или за становнике Београда? Ти странци су сад ту и њих сигурно не занимају прошли или садашњи планови за метро у Београду. И немојте да пишете како се у Србије користе два писма, када је једно писмо ту дискриминисано. Сад ви као браните глупу латиницу које има на сваком ћошку тиме што причате да имамо имамо два писма у употреби.
 
Izlozba je namenjena svima, najbitnije u njoj nisu sami planovi vec cinjenica da je sacica entuzijasta okupljenih oko jednog lokalnog internet foruma uspela da se izbori za rec u javnom prostoru u centru grada i izlozi svoj rad i viziju razvoja grada. :gobb:

A taj primer moze biti podsticaj svakome, kao sto i nas inspirisu dogadjaji iz drugih gradova. :cool:


BTW nisam primetio da ikome smeta latinicni natpis McDonalds u neposrednoj blizini nase metro stanice (u Moskvi i Pekingu nije tako) a nije rec o izrazu americkog imperijalizma vec o kultnom mestu okupljanja ciji je logotip tokom bombardovanja nosio sajkacu.
 
Somi,nisi u pravu.. ja videh veliku grupu stranaca kako 10 ak min sa velikim interesovanjem gledaju izložbu,i meni bi bilo interesantno da vidim tako nešto u nekom drugom evrpskom gradu.Ove godine broj stranaca u Bg je imao povećanje od skoro 20% ,više turista nego na celoj crnogorskoj obali posećije Bg,tokom cele godine,različitim povodom.Dakle,nismo sami.. :kafa:
Turizam u Beogradu postaje sve značajnija privredna grana i donosi čiste prihode u gradski budžet i beograđanima,a što opet privlači investicije.
Dakle trebamo se potruditi da barem engleski,zašto ne i ruski ,nemački čak i kineski na mestim gde je prednost treba da koristimo.Javni prevoz,kulturne inst.,gradske službe,zdravstvene i sl.
 
Пошто је Делија написао све оно што и ја мислим, има велики плус од мене. Један део ипак морам да копирам:

Не могу да верујем око чега се овде води расправа.

Аман људи, милина је била доћи на изложбу, или пролазити тим пролазом скоро сваки дан и гледати људе како застану, баце поглед, или се зачуде и насмеју уз узвик ''Гле, метро у Београду?'' као неке клинке пре пар дана. А ми почели да малтене обесмишљавамо рад и труд групе ''Имамо план''.
 
Da prekinemo ovo slikama bilo nas je u politici
dsc02833.jpg

dsc02834.jpg
 
Naježio sam se kad sam ulazio u prolaz i video ono Beograd - Voždovac i sve. Jeste doneli i miris iz nekog metroa? Miriše na železnicu :D
 
Ha ha evo slika otklonjeni izlivia poznavanja zakonodavstva Srbije i nepismenosti tragove cjepanja cemo sanirati za vikend treba da prezivi do kraja mjeseca
dsc02853.jpg

dsc02854.jpg

dsc02857.jpg

dsc02858.jpg

dsc02860.jpg

dsc02859.jpg
 
Direktore ove kamere da li znaš da li uopšte funkcionišu ili su ih instalirali samo za ukras?
 
Pretpostavljam da su skup ukras inace bi da neko gleda u iste skonto da mu je bjel ekran ili pak misli da to tako treba :)
 
Mislim da smo vec previse otisli u off pa bih zamolio da se vratimo temi metrou, izlozbi itd
 
Vratimo se temi, svaki sledeci post sa binarnim ili svakim drugim kodom bice obrisan kao i postovi koji nemaju veze sa temom. Nije lepo da spamujemo temu bez obzira sto za sada nemamo ni M od metroa. Tema metroa i momenat su prilicno ozbiljni i zato je svako angazovanje pozeljno i vise nego potrebno zato i treba podrzati Imamoplan u nastojanju da se gradjanima priblizi prica o metrou. Svakim daljim komentarom o pismu na kome je izlozba radjena dajemo legitimitet. izvornoj ideji vandalizma koji je ovde na delu
 
Galeks":sig7o9a3 je napisao(la):
greska kod "drugu" napisao si durugu...

јбг, сви грешимо

Igor":sig7o9a3 je napisao(la):
Vratimo se temi, svaki sledeci post sa binarnim ili svakim drugim kodom bice obrisan kao i postovi koji nemaju veze sa temom. Nije lepo da spamujemo temu bez obzira sto za sada nemamo ni M od metroa. Tema metroa i momenat su prilicno ozbiljni i zato je svako angazovanje pozeljno i vise nego potrebno zato i treba podrzati Imamoplan u nastojanju da se gradjanima priblizi prica o metrou. Svakim daljim komentarom o pismu na kome je izlozba radjena dajemo legitimitet. izvornoj ideji vandalizma koji je ovde na delu

јесте, зато и треба пребацити све ове постове у другу тему. што се тиче изложбе, пролазио сам пре неки дан Теразијама и у том подземном пролазу је било 10так људи који су гледали изложбу. дошло ми је да им мало испричам о свему (колико знам), али сам био у журби :)
 
Igore, mislim da M od metroa ipak imamo. To su oni tuneli Prokop-Pančevac, Prokop-Rakovica i direktna tunelska veza Pančevac-Rakovica. Veliko je to delo, urađeno još u vreme Tita a danas nedovoljno cenjeno. Inače, ipak će se ostvariti ono "tramvajem ne samo u XXI vek već i u XXII" Važno je da postoji NEZAVISAN šinski sistem a nije bitno da li je on nad zemljom, na zemlji ili pod zemljom.Širina koloseka od 1 metra (kakva je sad kod tramvaja) sasvim odgovara i metrou. Sistem će biti sasvim nezavisan što znači bez ukrštanja, raskrsnica, semafora i sl. Na Novom Beogradu će ići pod zemljom samo ispod 6 kaplara i ispod onog velikog skvera kod opštine N.BG.a u starom otprilike od Đerma pa do novog metro mosta preko Save. Od Đerma pa do Ustaničke (i dalje) metro će koristiti postojeću tramvajsku prugu. Vagoni metroa će biti u stvari ovi sadašnji "Španci"
.To je što se tiče prve linije. Kasnije linije će u starom delu grada ići uglavnom pod zemljom ali će ostati na površini sadašnje linije za Banovo Brdo i Voždovac (Banjicu). Na N.BG. će linije ići na po vršini ili moda još bolje iznad zemlje.
 
dedinje,Možda bi tako i bilo da je lrt lobi započeo izgradnju brzog tramvaja,..sada teško.. ;)
Pa oni nisu u stanju da organzuju linju za B.Brdo sa novim tramvajima tj.barem da ide na 10 min..ovako ljudi u požeškoj koriste autobuse,jer su brži i idu stižu svaki minut,a gutaju naftu i razvaljuju okolinu od zagađenja. :fijasko:
 
- 1970 ih je metro projekat radjen citavih 10 godina (1972-1982) i nije ni zapoceta gradnja

- 2000 ih je LRT projekat radjen citavih 10 godina (2002-2012) i nije ni zapoceta gradnja


Ocigledno nesto ne stima u domacem projektovanju prevoznih sistema. :rolleyes:


Izgleda da je vreme da se promeni pristup:

umesto da se izmislja kompletno nova mreza/sistem koji kosta boga oca i ciji se detalji godinama stimuju, mozda je pametnije poci od onoga sto imamo, usavrsiti ga koliko moze, a zatim to unaprediti i siriti.

Vec imamo tramvaje, trolejbuse, zute trake za autobuse i bg:voz. Kada bismo ih maksimalno iskoristili vec bi bila milina voziti se gradskim prevozom.

Jos kada bg:voz pretvorimo u metro i prosirimo mrezu ... :cool:

Daleko efikasnije bi recimo bilo dobro iskoristiti zutu traku na Brankovom mostu, rezervisati stari savski most za tramvaj i napraviti vezu bg:voza sa centrom jednim kratkim krakom od 1-2 km (Terazije-Slavija-K. Park ili Vuk-Trg) nego praviti sasvim nov LRT


Sada smo ponovo u situaciji iz 1982., para nema, zvanicni desetogodisnji plan za resevanje prevoza (tada metro, danas LRT) je zaglibio i odlazi u zaborav, pitanje je samo sta cemo preduzeti, bukvalno zavrsiti tramvajski plan iz 80ih sirenjem postojece mreze (Visnjica, Zarkovo) i spiskati i ono malo sredstava kojima raspolazemo ili smo mozda 30 godina kasnije sposobni da izbegnemo iste stare greske.
 
U osnovi jesam za prosirenje tramvajske mreze ka zarkovu jel ne izizkuje toliko velika ulaganja jel postoji ceo koridor slobodan ali samo ukoliko produzenje tramvaja ne iskljucuje buducu klasicnu metro liniju.

U svakom slucaju sam za unapredjenje postojeceg tramvajskog sistema kao sto si pomenuo tramvajski most samo za tramvaje, resavska samo za tramvaje, bolja i sinhronizovana signalizacija na problematicnim ukrstanjima gde bi se prednost dala tramvaju ali samo u momentu nailaska vozila.

Kada je metro u pitanju buduci da nemamo para i pitanje je kada cemo ih imati u dovoljnoj meri mozda za 5-15god treba uraditi u narednom periodu makar ozbiljan plan kicme sistema pre svega ali i osnovni plan za drugu i trecu liniju.
 
[/quote=zidar]- 1970 ih je metro projekat radjen citavih 10 godina (1972-1982) i nije ni zapoceta gradnja

- 2000 ih je LRT projekat radjen citavih 10 godina (2002-2012) i nije ni zapoceta gradnja


Ocigledno nesto ne stima u domacem projektovanju prevoznih sistema. :rolleyes:


Izgleda da je vreme da se promeni pristup:

umesto da se izmislja kompletno nova mreza/sistem koji kosta boga oca i ciji se detalji godinama stimuju, mozda je pametnije poci od onoga sto imamo, usavrsiti ga koliko moze, a zatim to unaprediti i siriti.

Vec imamo tramvaje, trolejbuse, zute trake za autobuse i bg:voz. Kada bismo ih maksimalno iskoristili vec bi bila milina voziti se gradskim prevozom.

Jos kada bg:voz pretvorimo u metro i prosirimo mrezu ... :cool:

Daleko efikasnije bi recimo bilo dobro iskoristiti zutu traku na Brankovom mostu, rezervisati stari savski most za tramvaj i napraviti vezu bg:voza sa centrom jednim kratkim krakom od 1-2 km (Terazije-Slavija-K. Park ili Vuk-Trg) nego praviti sasvim nov LRT


Sada smo ponovo u situaciji iz 1982., para nema, zvanicni desetogodisnji plan za resevanje prevoza (tada metro, danas LRT) je zaglibio i odlazi u zaborav, pitanje je samo sta cemo preduzeti, bukvalno zavrsiti tramvajski plan iz 80ih sirenjem postojece mreze (Visnjica, Zarkovo) i spiskati i ono malo sredstava kojima raspolazemo ili smo mozda 30 godina kasnije sposobni da izbegnemo iste stare greske.[/quot


Lepo razmisljanje, pretvaranje postojece zeleznicke infrastrukture u gradu u osnovu metro mreze, jeftino resenje dovodjenja u sam centar krakom od Fransa preko Slavije, bez izgradnje ijednog novog mosta.

Bilo bi lepo i da znamo koji clan foruma je izneo originalno sve ove ideje i ko ih je tokom rasprave podrzao , koliko clanova uopste je do sad podrzalo ideje koje preduzimljiva grupa kako za sebe kazu, strucnjaka, iz celog sveta, sada iznosi najsiroj javnosti.
 
Zidar,kada razmislim najprioritetnije je zapoceti taj tunel koji nije zapocet 30 godina i zato se i dan danas kaje Jovin.A tramvaje ne treba ni siriti vec treba optimizovati postojecu mrezu i to znatno.
 
Vrh