Šta je novo?

Metro

Licno, nemam problem sa tim ``jeftinim izgledom`` kada je Metro u pitanju.
Neka ga naprave da sluzi svrsi, nek bude funkcionalan i dobro trasiran.
Sto se materijala tice mislim da prvenstveno treba misliti na cenu i jednostavnost odrzavanja (higijenskog pogotovo).
Naravno ovo ne vazi za stanice koje bi bila velika cvorista,
koje bi pored transportnog imale i komercijalni sadrzaj,
pa bi samim tim trebale biti kvalitetnije i `bogatije` uradjene.
 
Svaka cast Bugarima. Imace uskoro metro a mi imamo samo temu na forumu.
 
Ako su im ovo najlepse stanice, pa na sta lice ostale? Iskreno, kod Bugara je nekako sve kicerica, zato me i ne cudi mnogo kakvog su im "dizajna" stanice.
No dobro, barem imaju metro...
 
ink":3fv9srns je napisao(la):
Svaka cast Bugarima. Imace uskoro metro a mi imamo samo temu na forumu.
I to dve linije vec za mesec dana od 1. septembra.

Sofia_Metro-Map-en.png
 
b_tuta":38s0v9pu je napisao(la):
Dobro, dobro. A koja je alternativa? Da se vozimo kolima? Koje kupujemo iz inostranstva? Gorivom koje uvozimo? Zakrcenim ulicama? Da kupimo nove autobuse, opet iz kredita?

Jednostavno, nema alternative masovnom javnom prevozu, sta nam onda preostaje?

Nista. Da cekamo i da stvari budu sve gore i gore, dok svi bozemeoprosti ne pocrkamo.

Recimo da subvencionisemo karoseriste koji sklapaju autobuse na CNG. I onda napravimo tender sa dva domaca i recimo dva strana proizodjaca. Onda kredit ima smisla.

Ako se vozimo kolima- povezemo dvoje komsija.

Da uredimo staze i vozimo bicikle.

Da napravis privatni metro, sa svojim parama. I naplacujes karte.

Da se preselis na selo ili neki grad na Zapadu, ako ti ne odgovara zagadjenje i guzva u kojoj si se i rodio. A nisi spreman da malo unapredis svoj kvart ili dvoriste ili zasadis drvo ili ne daj boze promenis ponasanje.
 
2012":1s2rtexg je napisao(la):
Slažem se za sve..treba uvesti "TAKSU ZA METRO" jedino logično rešenje dugoročnog planiranja i gradnje metroa.Jednostavno..svi Beograđani koji žive,rade it.treba da imaju obavezu tj.da doprinose napredku i održanju grada..ako bi ljudi videli da se od toga dinara zaista gradi i razvija metro,,verujem da bi ga rado izdvajali.. :kafa:
Onda bi bilo logično da se uspostavi nekadašnji "sektor za metro" sada bi to postao sekretarijat,koji bi rukovodio prihodom od takse i račune polagao gradskoj skupštini..

Ja bi u Sr. uveo taksu na pokusaja uzimanje tudjih para. Neka to ide za metro. Za godinu dana imali bi pare za metro.

Zasto bi ja kao grajanin Krnjace placao taksu za gradjane Vracara, Starog Grada, i Novog Beograda i posle subvencionisao njihove karte.

Beogradu treba taksa/samodoprinos za nova obdanista i renoviranje/osavremenjivanje/otvaranje skola, bolnica, starackih domova.
Danas vecini treba veza za upis deteta u vrtic!!? Skole su na nivou Afrike kao i bolnice. Jeste li skoro usli u deciju bolnicu u Tirsovoj i stali u red. Afrika u opste nije preterivanje. Sredjivanjem osnovih stvari u gradu dobijaju svi a ne 100000 najbogatijih, i to po ceni neodrzivog duga.

Ako govorimo o solidarnom porezu, onda to treba da bude kanalizacija u Krnjaci, socijalizacija Roma, pomoc starima koji nemaju nikoga. I broj 1 - stimulisanje radjanja i olaksavanje zivota mladim porodicama, narocito majkama.

Inace necete imati za koga da pravite metro.
Talas migracije iz provincije polako jenjava. Talas odlazenja iz Bg. na Zapad ce da eskalira. Prirodni prirastaj je nikakav. Beograd ce za 20 godina imati 20% stanovnika manje. Sta ce vam onda metro.

Ziveo sam 12 godina u gradu koji ima najveci metro na svetu. Veruj te mi, probem Beograda nije metro. Problem je sistem vrednosti, losa uprava i populizam, nestrucnost, korupcija. Tim redom. Cak nisu ni pare problem. Pare postoje, ne postoji dobra uprava.
 
E Dosen,ovo ti je čista demagogija.. :rolleyes:taksa za Metro je najlogičnija stvar..pre ili kasnije i u gradu će to shvatiti..kao uostalom sve što su im Beobuildovci već rekli..
Ovo što si napisao za vrtiće,škole,d.zdravlja vidi se da nisi dugo bio ovde..tu je najviše i urađeno i dovedeno i više nego na pristojan nivo .I za kanalizaciju si omanuo,gradi se mega interceptor,krtica ti je ispod nogu.. :D a za priraštaj ne brini u prevozu stojimo jedni drugima na glavu.. ;)
 
Ja ću plaćati taksu za metro samo ako bude linija ka mojoj opštini. A pošto je to manje verovatno nego da će BG da dobije organizaciju Olimpijade, neću plaćati taksu. Zašto siromašna Rakovica u kojoj je nezaposlenost 50 posto a ovih drugih 50 posto radi kod privatnika za 250 Eur da plaća za razvoj infrastrukture u opštinama u kojima se ionako živi lepo i gde je kvadrat stana 2500 EUR? Najviše sredstava za metro treba uzeti iz taksi za građevinsko zemljište baš iz tog razloga.
 
@2012

Jel se to neki izbori spremaju ? Izvini, ali ovaj tvoj zadnji post zvuči ko politički pamflet.
Oprosti, ali ako je malo "šminke" (demit, keramika, pvc prozori) za tebe pristojan nivo,
onda različito doživljavamo reč pristojan.
A sad za taksu.
Ja , kao i svi ostali Beograđani već plaćam taksu.
Kao PDV, i kao porez na platu, i u opštini za svaku je... overu i kroz porez na imovinu itd.
Ne pristajem da plaćam bilo kakvu dodatnu taksu!
Onaj ko je potrošio silne pare da bi imao još jedan u nizu "propalih" simbola Beograda,
onaj ko je sebi dao za pravo da "časti majstore d bi završili pre roka, onaj koji je mag u oblasti marketinga - naravno svog ličnog, pa on neka plaća.

Evo zašto neću da plaćam nikakvu novu taksu:
Zato što sam 80-tih plaćao pa je pola love nestalo
Zato što sam u drugoj polovini 90-tih ponovo plaćao pa je opet lovu pojela maca.
Zato što 8% od karata za prevoz ide u privatne džepove
Zato što se pojedinci razbacuju sa našim parama i prave "fensi" most koji je ako ne 3 puta, ali bar duplo skuplji nego što je trebalo da bude.
Zato što 12 godina ne uspevam da nateram Beoelektrane da mi stan zagreju do 20˙C, a uredno plaćam.
Zato što za obnovu krovova i fasada grad bira "burazerske" firme pa posle građani stradaju(Fontana npr), a krovovi prokišnjavaju.
Zato što u Krnjači, (i gomili drugih naselja) nema kanalizacije a neki kao ti se frljaju sa ultra, mega, giga, interceptorom.
Zato što naselje Višnjička Banja tek sad dobija školu, a naselje je tu više od 20 godina , ali je za to vreme pločnik u Kralja Milana menjan nekoliko puta....

Zato bre, što mi u školi detetu prave poljski WC u 21.veku !!!!
 
Nemojte se porediti sa Bugarima. Bugari imaju jacu ekonomiju. Mnogo su manje zduzeni. I imaju pristupe jeftinijem finansiranju. Takodje imaju vec nekoliko linija metroa. Tako da izgradnja dodatnih ima smisla jer je sistem mnogo upotrebljiviji. Nije u opste dobro poredjenje sa nasom situacijom. Osim za mastanje.

@2012

Ako verujete medijima OK. Iz licnog iskustva vidim da su osnovni servisi uzasni. Vrtici, skole, bolnice, staracki domovi. Za sredjivanje tih problema treba mnogo vise para nego za metro. Ali mora da se pocne. I moraju da imaju prioritet. Svuda ima ociglednih i skrivenih resursa koji se mogu brzo iskoristiti. To vazi kako za saobracaj tako i za ostale servise. Problem je losa uprava.

U Krnjaci su radovi stali pre par godina.
 
Mislim da se svi na ovom forumu možemo složiti da stanje u zemlji nije sjajno - svi mi se svakodnevno suočavamo sa istim ili sličnim problemima, svi znamo kakve su nam škole i domovi zdravlja, svi znamo kako funkcioniše javna uprava, tenderi, javne nabavke, mediji itd.

Ali ja zaista to ne mogu da prihvatim kao argument da nam metro nije potreban. Izvinite, ali meni su to demagoški argumenti. Šta to znači - sutra kada krenu da renoviraju Klinički centar da li ja mogu da kažem: "Bacate pare na KCS, a vinčanski dom zdravlja se nalazi u baraci"!?

Metro nije nikakav fenseraj, bacanje para, simbol Beograda itd. Metro je prioritetan infrastrukturni projekat koji treba da olakša život građanima. Evo i ja da se pozovem na prigradsku patetiku - godinama živim u Boleču, a radim na NBG - plata ne može da mi obezbedi stan u gradu, a kola mi je skupo da vozim - dnevno u GSP-u potrošim bar tri sata. Sa metroom (i to po aktuelnom projektu) bih uštedeo bar sat vremena!!! Izvinite, ali meni taj sat veoma mnogo znači.
 
@Homer Jay

Ako se ovo odnosi na mene promasio si :D
Da pojasnim.
Nisam niti cu ikada biti protivnik gradnje metroa. Samo sam protivnik dodatnog lopovluka!!!

Tvrdim da ovaj nas nesrecni Beograd vode nesposobni ljudi. pri tom veliki deo njih su lopovi!
Nas Beograd je i po povrsini i po bruju stanovnika prava mala drzava. Resursi postoje, ali treba ih pametno usmeriti. zadnjih 8 godina u gradu se vodi politika kao da smo Kuvajt ili neki od emirata.
Centar grada i deo Novog Beograda se sminka, ali sve ostaje na tome. Staviti sminku na babu na samrti da svi kazu kako je baba dobro izgleda, to je moto celnika grada. Periferiju evo ovaj put necu pominjati.
Grad je po juznoj padini Dedinja posekao sumu i zatim je u bescenje `prodao` izabranim investitorima.
Posecena su stabla u nemanjinoj, da bi se kupovala druga sa razvijenom krosnjom.
Renoviran je Bulevar da bi se sad ako se bude radio metro, ponovo rusilo to sve.
Napravljen je most tamo gde ga je bilo najteze i najnelogicnije postaviti (iako meni licno bas tu odgovara) bez obzira koliko to povecava troskove.
Kupuju se fensi tramvaji iz kredita i ceka istovremeno da nam Bazel pokloni jos neki stari.
Ogromne kolicine tople vode pustamo u Savu u Obrenovcu, a uvozimo gas da se grejemo.
Narodni muzej nam je bre zatvoren citavu deceniju! Vidikovac na Bogradjanki je zatvoren 20 godina. Eto pogledajte samo koliki je to potencijalni novac.
Znaci `nesto` para ima, ali se mora domacinski trositi i planirati.
Megalomanija i pohlepa vlasti na svim nivoima dovela nas je u situaciju duznickog ropstva.
Posle tolikih privatizacija, prodaja, donacija, kredita i dugih izvora kapitala, mi nemamo nista kapitalno uradjeno. Imamo pola trase u pola profila , poluobilaznice, grandiozan most, bez pristupnih saobracajnica, divlju i bespravnu gradnju koja je trenutno usporena zahvaljujuci teskoj ekonomskoj situaciji...

Sa takvim rezultatima, taksa za metro - ne hvala
 
I ja sam protiv takse za metro. To mi malo deluje kao magarčenje. Samo mislim da nam je metro neophodan. Nisam megaloman. U poslednje vreme se ni ne upuštam u rasprave koliki je voz, kuda ide, kako ide, koliki je radijus krivine, ima li pantograf, krtica ili cut n' cover itd - ali zanimljivo mi je da čitam postove o tome onog dela foruma koji je potkovaniji (naše mlade arhitekte, urbanisti i saobraćajci). Mene laički zanima samo da od Ustaničke do Trga stignem za ~15 minuta, a do Arene za 20-25 :)
 
Eto pročitah sve..kada rekoh za "Metro taksu" nisam mislio da se uvodi dodatni namet na postojeće,već da se izvrši preraspodela u korist takse...recimo;prilikom registracije vozila na terioriiji grada,sve republičke takse koje poplaćasmo da se deo od tih taksi recimo 15% odvoji za grad Beograd i taksu za Metro.A tu su silne republičketakse za puteve i sl.
Kao primer BR.1,navodim da grad od sada kešira putevima Srbije za sve stanovnike prigradskih opština koji koriste auto-put..pa izvinite i mo to želimo obrnuto.
Primer br.2,Kada idete i outlet centra i Inđiju morate da platite putarinu 250+nazad kao da idete do Novoga Sada, a znamo da je Inđija praktično deo Beogradskog predgrađa
Također bi se izvršila i preraspodela na nivou grada recimo od prihoda pakiranja,izvinite ako se plaća skup parking,ujedno recimo i zagađuje grad i sl.građani treba da znaju da će deo toga novca ići za metro..od odnošenja nepropisno parkiranih,te komunalnih taksi za ekologiju ..bar neke koristi za sve nas..te bih uveo naplatu ulazka u strogi centar..bus plus također, deo bi se odvajao za taksu...i sl. :kafa:
Pa za privredu,od zakupa itd..ako kupite 5 pik up-ova..zauzimate ulice,zagađujete,platite taksu da ljudi ne bi stajali na jednoj nozi u autobusu
Ima još primera..pa ako se neko seti novih ,neka navede..
Evo i primera L.A..oni imaju plan/viziju za finansiranje javnog prevoza u narednih 30 g.
http://youtu.be/pnm3ATsVlkA
Dalas,polažu nade u javno-privatno partnerstvo u finansiranju..
http://youtu.be/3qdLTL804lA
 
spatiotecte":2z9ll91w je napisao(la):
drum1":2z9ll91w je napisao(la):
spatiotecte":2z9ll91w je napisao(la):
Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

никаква мржња, само туговање

1 - Novi most preko ade
2 - Novi most Zemun Borca
3 - Novi Caf-ovi
4 - Novi trolejbusi
5 - Novi autobusi
6 - Novi bulevar Kralja Alexandra
7 - Obnovljen veliki broj bazena
8 - Obnoveljan veliki broj parkova
9 - Pokrenuta gradska zeleznica
10 - Novi vrtici i skole

Evo ti 10 razloga da ne tugujes vise. ;)
A ima ih jos koliko hoces.

Тек сад видим ово, не бих да распирујем, али морам да одреагујем када неко види само медијску страну медаље..

1. Два моста мање за исте паре (може и много мање вртића и канализације, ако хоћеш)
2. Ако се не варам, то је република
3. Купљено дупло мање трамваја за исте паре

Ултра су фенси и лепо ми да се возим њима, али баш мало места имају и боље да су купили дупло више ових које већ имамо, јер је за наш саобраћај који грца, поента у финкционалности.

4. Сјајно
5. Свакако позитивно, али то је део одржавања? Притом, то су куповали и приватници..
6. Који ће бити раскопан када будемо правили нови фенси трамвај назван метро?
7. Сјајно!
8. Мислиш на диктатора на Ташмајдану? Осим тога, да сјајно.
9. Сјајно!
10. Сјајно, али је и велики број њих неизграђен само да бисмо имали 200 метара висок бетон.
 
:D haha sumnjam da će se metro samoubice obazirati na kampanju, sem što će se možda, kao i većina Engleza i ostalih koji imaju sličan smisao za humor, nasmejati....pre nego što skoče :/

Kampanja upravo (ne)svesno zaboravlja zašto to neki ljudi rade u javnosti. Da bi time privukli što veću pažnju na svoj i problem drugih i na taj način donekle sebi opravdali taj čin. Tužno.
 
Nešto malo od braće Makedonaca, koji izgleda kao da su dobili sedmicu na lotou. :laugh:

SKOPJE.png
 
Ili im je USA dala 2 posto svog prezaduzenog budzeta.Neko ima jako finu mastu :)
 
direktor":1vgkr6cx je napisao(la):
Ili im je USA dala 2 posto svog prezaduzenog budzeta.Neko ima jako finu mastu :)

Pozdrav svima! Već neko vreme sledim vašu diskusiju, verujem da neki od vas me poznaju iz SSC.
Bilo kako bilo, ja imam neku finu maštu :)

Znam da je ovo mašta, ali žalostan je fakt, da grad sa oko 700 000 stanovnika nema dovoljno pre svega mentalnog kapaciteta da uradi nešto ovakvo (3 LRT linije, koje nisu potpuno autonomne, već autonomne u nekim delovima). Žalosno je da sledeća vlast nikad ne dovršava dugoročne projekte i zato smo tamo gde smo - bez kapaciteta za izgradnju kapitalne infrastrukture.

Isto kako što je žalostno da Beograd nema (a kako kaže neće imati i u narednih 10 godina) metro sistem kakav zaslužuje i kakav mu je neophodan. Zaradi istih razloga kao i u Skopju, ali verujte mi novac nije nikad bio problem, već politička volja i intelektualni kapacitet.
 
шта је брзи трамвај? не познајем скопље, али делује као добро планирана мрежа (шематски, дакле не мора да има везе са тереном).
не знам када сам видео код нас такав план, после можда другог јовиновог.
 
Ovu crvenu liniju bi ja mislim mogli da urade kao nas BG voz ako se MZ slozi mada nemaju garnitura .Koliko mi secini koristi postojecu prugu samo bi se dodavala stajalista .Trolejbus moze odma to cak i nije tolika investicija .Mada bi vam kanta zute farbe tj jute trake bile odlicno rijesenje za pocetak angazujte www.imamoplan.com da vam to sve ljepo prostudira :)
 
Vrh