Šta je novo?

Metro

hazard":3jmbqj6l je napisao(la):
Ja odavno mislim da je jedini nacin izgradnje metroa u ovoj finansijskoj situaciji nekakva koncesija
Slazem se potpuno. Kina se razvila kroz koncesiju. Ono sto je izgradjeno 80-tih, sada je njihovo vlasnistvo. Po mom misljenu jedino takav finansijski aranzman ne bi bio poguban za grad i budzet. Naravno novi tender za izbor najboljeg ponudjaca sa sve novim projektom se podrazumeva :)
 
Ево, коначно, праве теме за расправу на подфоруму "Метро". Поновићу свој пост од пре неколико дана, јер је затрпан офтопичењем, а и прихватио сам неке сугестије Карла дел Понтеа.

Предложио сам оснивање "Фонда за изградњу Београдског метроа", а он би се, према мом ревидираном схватању, пунио:
- Таксом на паркирана возила, на свим уличним местима са наплатом, на јавним паркинзима и у гаражама; 10 динара по сату.
- Таксом на коришћење јавног превоза, 5 динара по појединачној карти, 100 динара по месечној маркици (временом, када се "створе услови" за поскупљење, нпр. после набавке 400 нових аутобуса).
- Спонзорством - продајом огласног простора на станицама и у метро-возовима унапред.
- Добровољним прилозима (метро-ктиторство").
- Таксом на гориво продато на територији Београда (симболично, нпр. динар и по по литру)
- Неком врстом градске друмарине, која би се плаћала при годишњој регистрацији аутомобила (нпр. 1.000 динара)
- Измењеним пореским прописима - плаћањем већих износа пореза на имовину за станове и пословни простор у зонама будућих метро-станица (ништа драстично - до 5% увећања)
- Десет година од пуштања у рад, свако ко прода стан или локал у зони враћа граду део новца за метро (примера ради 20%) - власник такве некретнине је парама свих грађана доспео у ексклузивну зону, и ред је да баш он више плаћа, јер је управо он на највећем добитку (цитат: Карло дел Понте).

Овако сакупљан новац - неколико десетина милиона евра годишње, према грубој процени - комбиновати с јавно-приватнимпартнерством, или с концесијом.

Модел који конкретно предлажем: од поменутог новца, уз кредит чији износ би био знатно мањи од милијарду евра (или више) колико треба за комплетну линију, извести грађевинске радове. Тунели, мост и станице остају граду, као опште добро, основна инфраструктура. Шине, сигналне уређаје, систем напајања, опрему станица и возна средства обезбеђује - концесионар.
Са издацима умањеним за цену основних грађевинских радова, концесионар вероватно може да поврати уложено, па град не мора да му гарантује уговором евентуалне губитке.
Град добија функционалну прву линију - моментално се смањују издаци за јавни превоз скраћењем аутобуских линија; до тада се и кредитна способност Београда опоравила: стичу се услови за градњу друге линије, по истом моделу...
 
Homer Jay":v4g4q6qa je napisao(la):
No, autobusi su nebitni - mislim da je jako rizično i neozbiljno ulaziti u bilo kakvu priču o izgradnji tri linije metroa ako ceo posao može da propadne zbog zaduženja koje iznosi tek oko 10% cene izgradnje jedne linije šinskog sistema. Tako da sam uveren da ako se već pregovara sa Francuzima (a ozbiljno se pregovara) da se traži način da se tako nešto ne dogodi.

Ни један динар уложен у метро не може да пропадне па таман да радови стану на 10-20 година. Да ли су паре уложене у метро тунел и сзаницу код Вука пропале? Нису. Да ли су паре уложене у тунел испод прокопа пропале? Имаш и одличан пример Софије где су радови настављени после 10 година. Битно је само да се почне а после ће све бити лакше.
 
Slažem se za sve..treba uvesti "TAKSU ZA METRO" jedino logično rešenje dugoročnog planiranja i gradnje metroa.Jednostavno..svi Beograđani koji žive,rade it.treba da imaju obavezu tj.da doprinose napredku i održanju grada..ako bi ljudi videli da se od toga dinara zaista gradi i razvija metro,,verujem da bi ga rado izdvajali.. :kafa:
Onda bi bilo logično da se uspostavi nekadašnji "sektor za metro" sada bi to postao sekretarijat,koji bi rukovodio prihodom od takse i račune polagao gradskoj skupštini..
 
Slazem se za uvodjenje takse za metro... Cak i da se uvede 2% PDV veci za Beogradjane da se metro izgradi...

Muka mi je vise od prica da cela Srbija radi a Beograd se gradi... Ceo metro treba iz nasih para da ide...
 
не треба повећавати ПДВ за Београђане за 2%, него од ПДВ-а од 18% на територији града 2% оде у фонд, а осталих 16% држави, а за стопу од 8%, граду припадне 2, а држави 6%
 
Е Џони Џони.Онда тек не бисмо могли да живимо од гнева народа по Србији према Београду који и онако тиња годинама.
 
@Johnny

Obrni okreni opet ce da kukaju kako se gradimo od njihovih para, a oni ce i dalje da biraju iste politicare koji nece da im uvedu pravu decentralizaciju drzave i opet ce njihovi predstavnici da se baskare po Beogradu a nas obicne Beogradjane ce na svakom koraku da optuzuju i osudjuju...

Treba im izbiti sve "argumente" iz ruku...
 
hazard":e3xecnnc je napisao(la):
Ja odavno mislim da je jedini nacin izgradnje metroa u ovoj finansijskoj situaciji nekakva koncesija
Пантограф":e3xecnnc je napisao(la):
Предложио сам оснивање "Фонда за изградњу Београдског метроа"
...
Овако сакупљан новац - неколико десетина милиона евра годишње, према грубој процени - комбиновати с јавно-приватнимпартнерством, или с концесијом.

Fakat je da bi bilo bolje da se metro gradi domacim snagama a ne kreditom, evo i mog predloga na temu :)

- Grad zeleznici pokloni koridor na sredini mosta na Adi da se pruga sa NBGD protera pravo u Topcidersku dolinu

- Zauzvrat grad dobija zeleznicku infrastrukturu i zemljiste u Savskom amfiteatru kao i koriscenje dedinjsko/banatskog tunela i novog zeleznickog mosta iskljucivo za bg:voz

- Postojeca linija 1 bg:voza pojacava takt i uz dodatne stanice Agostina Neta i Sajam postaje prva metro linija (posto cemo naravno kupiti iste vozove za metro/bg:voz)

- Probijanjem 1km tunela od glavne z. st. do Dunav stanice (ispod Terazija i raskrsnice 29 nov./Dz. Vasingtona, plan je razradjen 30ih godina proslog veka) i koriscenjem postojece zeleznicke infrastrukture koju je grad dobio (od Glavne do Secerane) pravimo metro liniju broj 2 P. most-Dunav stanica-Terazije-Sajam-Banovo Brdo

Sad vec imamo metro mrezu.

- Grad beobuild forumu :gobb: daje koncesiju na zemljiste u Savskom amfiteatru koje je dobio od zeleznice. Beobuild forum na tom prostoru stvara najpozeljniju gradsku cetvrt na svetu, postavlja primer ostatku planete, i od tog poduhvata stvara ogromno bogatstvo od kojeg se isplacuju radovi sa linije 2, nabavljaju garniture i siri metro mreza.

:vops:
 
Feanor":2cxf9d9p je napisao(la):
Slazem se za uvodjenje takse za metro... Cak i da se uvede 2% PDV veci za Beogradjane da se metro izgradi...

Muka mi je vise od prica da cela Srbija radi a Beograd se gradi... Ceo metro treba iz nasih para da ide...

Jedan primer kako se radi u Becu. Svaki poslodavac za svakog svog radnika mora da odvoji nekoliko evra mesecno za metro. Nisam siguran kako se zove taj porez, ali znam da se tako radi. Ako je neko samostalan, onda sam za sebe mora to da plati. Verovatno za ljude na birou to placa biro.
 
Eto jednog moguceg resenja. Valjda je bolje da se "prepise" od drugih koji to vec decnijama rade.

Becki metro je stvarno savrsen i non stop ga produzuju. Ako se ne varam, godisnje ulazu oko € 200 miliona u metro. Na primer ja sam se prosle godine doselio u novo izgradjenu zgradu, a metro-stanica koja je 300m od stana, je otvorena mesec dana pre useljenja.

Nedaleko od nas prave maltene novo naselje sa jezerom i mnogo novih zgrada i pre nego sto budu gotove, metro i autoput do tamo ce biti gotovi. Stvarno primer kako treba da se radi nema sta.
 
Uvođenje takse za Metro,ne znači da se ne bi uzimao kredit,za prvu ili drugu linju...
taksa bi služila za dalju gradnju sistema,razvoj tj.učešće grada u finansiranju u visini prihoda od takse,znači manje zaduživanje,više kilometara i stanica,vozova..
taksa bi bila i finansijska garancija za uzimanje kredita..ako bi se od takse uspešno vraćao kredit,eto benefita za grad jer bi budžet ostao neopterećen kreditom za ostale potrebe razvoja,putevi,bolnice,škole itd.. :kafa:
Taksa bi se uzimala,odbijla za grad tj.metro i od republičkih taksi,recimo za puteve Srbije,registraciju vozila itd.ako Beograd može da daje novac putevima Srbije za svoje sugrađane iz prigradskih naselja da koriste kratko auto-put kroz Beograd,onda može da uzme od njih i za metro..e sad odnos prema zemlji treba da je povratni ako Beograđni finansiraju gradnju puta od Horgoša do N.Sada ili Niša,onda i od tih taksi treba da odbija za metro..
Sve takse koje grad naplaćuje za usluge od parkiranja,pa i usluga mobilne telefonije i ostalo deo bi se izdvajao za metro,također uvođenje takse za ulazak u centar grada bi se se slivalo na taj račun.
I da naglasim razliku između fonda koji može da vodi i šurnjaja i takse tj.nadležnost sekratirijata koji je pod nadzorom tj.odgovara skupštini grada. :kafa:
Dakle ZA taksu i hitan početak radova na izgradnji metroa,Beograđani će to veoma pozdraviti baš kao što je bilo sa BGVozom..a i finansiranje razvoja BGVoza bi se delom finansirao iz ove takse ,uređenje stanica,kupovine novih vozova,i upošljavanje domaćih firmi na tom poslu..
 
Пантограф":2jy3ulqg je napisao(la):
Ево, коначно, праве теме за расправу на подфоруму "Метро". Поновићу свој пост од пре неколико дана, јер је затрпан офтопичењем, а и прихватио сам неке сугестије Карла дел Понтеа.

Предложио сам оснивање "Фонда за изградњу Београдског метроа", а он би се, према мом ревидираном схватању, пунио:
- - Измењеним пореским прописима - плаћањем већих износа пореза на имовину за станове и пословни простор у зонама будућих метро-станица (ништа драстично - до 5% увећања)
- Десет година од пуштања у рад, свако ко прода стан или локал у зони враћа граду део новца за метро (примера ради 20%) - власник такве некретнине је парама свих грађана доспео у ексклузивну зону, и ред је да баш он више плаћа, јер је управо он на највећем добитку (цитат: Карло дел Понте).

.
Ja sam u zoni dvojke.... ona je i do sada bila "eksluzivna" pa već plaćam veći porez, tako da ti ne valja taj predlog :notok: uostalom još će da mi rastresa kuću taj metro dok zvrnda kroz tunel ispod kuće :p ..
 
Vladica-86":27vox9oh je napisao(la):
Eto jednog moguceg resenja. Valjda je bolje da se "prepise" od drugih koji to vec decnijama rade.

Becki metro je stvarno savrsen i non stop ga produzuju. Ako se ne varam, godisnje ulazu oko € 200 miliona u metro. Na primer ja sam se prosle godine doselio u novo izgradjenu zgradu, a metro-stanica koja je 300m od stana, je otvorena mesec dana pre useljenja.

Nedaleko od nas prave maltene novo naselje sa jezerom i mnogo novih zgrada i pre nego sto budu gotove, metro i autoput do tamo ce biti gotovi. Stvarno primer kako treba da se radi nema sta.



Дакле, доселио си се у Асперн?
Беч је најбољи пример планирања, планови свих околних насеља се праве у складу са распоредом станица метроа и Ес-бана. Тако су и она силна брда некад настала по Београду, само што ми нисмо добили метро... а актуелним ГУП-ом "попуњавамо рупе" између постојећих насеља, што ће градњу метроа учинити мање исплативом. Разлог више да тражимо алтернативне начине финансирања.
 
@Феанор и Делија

знам, али и некако треба објаснити да се метро гради до наших пара које смо ми дали за ПДВ на територији Београда, а не до целог ПДВ-а из Србије
 
tzoran":3qzpjqf4 je napisao(la):
Пантограф":3qzpjqf4 je napisao(la):
Ево, коначно, праве теме за расправу на подфоруму "Метро". Поновићу свој пост од пре неколико дана, јер је затрпан офтопичењем, а и прихватио сам неке сугестије Карла дел Понтеа.

Предложио сам оснивање "Фонда за изградњу Београдског метроа", а он би се, према мом ревидираном схватању, пунио:
- - Измењеним пореским прописима - плаћањем већих износа пореза на имовину за станове и пословни простор у зонама будућих метро-станица (ништа драстично - до 5% увећања)
- Десет година од пуштања у рад, свако ко прода стан или локал у зони враћа граду део новца за метро (примера ради 20%) - власник такве некретнине је парама свих грађана доспео у ексклузивну зону, и ред је да баш он више плаћа, јер је управо он на највећем добитку (цитат: Карло дел Понте).

.
Ja sam u zoni dvojke.... ona je i do sada bila "eksluzivna" pa već plaćam veći porez, tako da ti ne valja taj predlog :notok: uostalom još će da mi rastresa kuću taj metro dok zvrnda kroz tunel ispod kuće :p ..


Па, у томе је и поента; новим зонирањем не би само "зона двојке" била ексклузивна зона, већ и зона око Сава центра, Арене, Новог Меркатора, Општине НБ, Старог Меркатора, улаз у Земун, затим Цветкова пијаца, Ђерам, Лион...
Пошто локација продаје стан, свакоме ко има метро станицу у комшилуку расте вредност некретнине - ред је да за то мало и плати. Дакле, неко од градске инфраструктуре има водовод, канализацију, улицу, тротоар (многи немају бар један од тих елемената), а неко све то - и метро. Није исто.


@Zidar
Одувек сам се питао зашто нико не узима озбиљно у разматрање коришћење старе пруге поред Сајма за метро линију до Бановог брда. Требало би је денивелисати код "Хоум центра", плитко укопати у Савском амфитеатру, уз то направити само две дубоке станице (Трг републике и у Пожешкој) и може да почне да вози путнике. А после, продужавање, станицу по станицу. :kk:



Ево још неких могућих извора финансирања које сам измозгао синоћ:

- Брендирање - стварање робне марке "Метро БГ", само "Метро" (а ако баш мора и "БГ:метро" :)), уговором Фонда за метро (града) и неке од већих компанија. Тако би се део профита - у који верујем на основу локалпатриотске претпоставке да би Београђани пили нпр. "Метро пиво" или "Метро колу", или јели "Метро чоколадице" - улагао у Фонд. А постоји и варијанта "Б" да, рецимо, попут ПКБ-а, град преузме БИП, па да сам почне да флашира "БИП Метро светло" :lol: ...
Можда све делује сулудо, али, ми смо сиромашно друштво које мора на разне начине и уз много маште и оригиналности да се довија, не би ли урадило оно што други могу тако што једноставно узму кредит и почну да копају.
 
Пантограф":3om4sh1s je napisao(la):
Дакле, доселио си се у Асперн?
Беч је најбољи пример планирања, планови свих околних насеља се праве у складу са распоредом станица метроа и Ес-бана. Тако су и она силна брда некад настала по Београду, само што ми нисмо добили метро... а актуелним ГУП-ом "попуњавамо рупе" између постојећих насеља, што ће градњу метроа учинити мање исплативом. Разлог више да тражимо алтернативне начине финансирања.

Tacnije Aspernstraße. Dobro si pogodio :kk:
I ne samo metro i S-Bahn nego i autoputevi.
Niko ne moze da me ubedi da za metro ne mogu da se nadju sponzori, investitori itd. Da sam bogat, danas bih poceo da ga gradim (ako mi grad dozvoli) koliko je to isplativo.
 
zidar":aknyeem2 je napisao(la):
hazard":aknyeem2 je napisao(la):
Ja odavno mislim da je jedini nacin izgradnje metroa u ovoj finansijskoj situaciji nekakva koncesija
Пантограф":aknyeem2 je napisao(la):
Предложио сам оснивање "Фонда за изградњу Београдског метроа"
...
Овако сакупљан новац - неколико десетина милиона евра годишње, према грубој процени - комбиновати с јавно-приватнимпартнерством, или с концесијом.

Fakat je da bi bilo bolje da se metro gradi domacim snagama a ne kreditom, evo i mog predloga na temu :)

- Grad zeleznici pokloni koridor na sredini mosta na Adi da se pruga sa NBGD protera pravo u Topcidersku dolinu

- Zauzvrat grad dobija zeleznicku infrastrukturu i zemljiste u Savskom amfiteatru kao i koriscenje dedinjsko/banatskog tunela i novog zeleznickog mosta iskljucivo za bg:voz

- Postojeca linija 1 bg:voza pojacava takt i uz dodatne stanice Agostina Neta i Sajam postaje prva metro linija (posto cemo naravno kupiti iste vozove za metro/bg:voz)

- Probijanjem 1km tunela od glavne z. st. do Dunav stanice (ispod Terazija i raskrsnice 29 nov./Dz. Vasingtona, plan je razradjen 30ih godina proslog veka) i koriscenjem postojece zeleznicke infrastrukture koju je grad dobio (od Glavne do Secerane) pravimo metro liniju broj 2 P. most-Dunav stanica-Terazije-Sajam-Banovo Brdo

Sad vec imamo metro mrezu.

- Grad beobuild forumu :gobb: daje koncesiju na zemljiste u Savskom amfiteatru koje je dobio od zeleznice. Beobuild forum na tom prostoru stvara najpozeljniju gradsku cetvrt na svetu, postavlja primer ostatku planete, i od tog poduhvata stvara ogromno bogatstvo od kojeg se isplacuju radovi sa linije 2, nabavljaju garniture i siri metro mreza.

:vops:

<3 ЗИДАР <3
 
Nove slike stanice iz sofije.Otvara se 1. septembra


JloKyM;93570899":1ubr99dh je napisao(la):
All the pictures are from Dnevnik.bg

Luvov most
zx620_1872654.jpg


zx620_1872608.jpg


zx620_1872620.jpg


zx620_1872611.jpg


zx620_1872622.jpg



Nadezda

zx620_1872612.jpg


zx620_1872613.jpg



Khan Kubrat

zx620_1872610.jpg


zx620_1872645.jpg


Serdika

zx620_1872618.jpg


Marie Louise

zx620_1872635.jpg

Stigle su im i nove garniture iz metrovagomasa,stavih u spojler da ne bi gusio forum

vladygark;93631540":1ubr99dh je napisao(la):
Нови Русичи за Софију, укупно ће бити испоручено 18 гарнитура. Симпатична боја. :)

0img0071.jpg


0img0085.jpg


0img0090.jpg


0img0098.jpg


Извор: http://forum.nashtransport.ru/index.php?showtopic=32506
 
Očigledno da su se kritike Beobuildovaca na dizajn stanica u Sofiji uvažile..doduše za mermer nisu imali para,ali kupiše malo bolju keramiku.. ;)
 
Ово је срамота назвати "дизајном". :(
 
Jedino lavova stanica izgleda pristojno, sve ostale deluju prilično jeftino. Nikada mi neće biti jasno da kod ovakvih investicija gde dizajn stanica u konačnom računu ne uzima ni 5% ukupnih troškova oni nisu u stanju ljudski da ih urade.
 
Bivis":k58bhwax je napisao(la):
Jedino lavova stanica izgleda pristojno, sve ostale deluju prilično jeftino. Nikada mi neće biti jasno da kod ovakvih investicija gde dizajn stanica u konačnom računu ne uzima ni 5% ukupnih troškova oni nisu u stanju ljudski da ih urade.


Хммм, мени та Лавова изгледа "као дневна соба на гастарбајтерите", да цитирам једног интелектуалног Македонца са расправе поводом пројекта Скопје 2014. :)
 
Vrh