Feanor":3ql2v7sl je napisao(la):Aj ja sad da pitam, posto vidim da svi kukaju ako se i pomene da drzava nesto ulaze u Beograd - kada je to drzava i kom obimu pomogla svoj glavni grad, a da nije recimo pola para za Gazelu ili Avalski toranj?
Homer Jay":2lcr1jcc je napisao(la):Videćemo šta će biti sa tim Rusima, ali ovo za sada zvuči kao jedna od onih vesti koja obavezno sadrži rečenicu: "Predstavnici tog i tog ministarstva te i te zemlje sastali su se danas sa srpskim zvaničnikom tim i tim. Tokom razgovora su gosti iz te i te zemlje izrazili želju da njihove firme ulažu u energetiku, poljoprivredu, izgradnju puteva, železnica i luka, i učestvuju u realizaciji beogradskog metroa." Onda to protokolarno saopštenje iz Ministarstva tog i tog stigne u novinsku agenciju (Tanjug, Beta) gde oni u naslov stave "Predstavnici te i te zemlje izrazili želju da ulažu u energetiku, puteve i metro". Onda vest stigne do informativnih portala (Blic, B92 i sl.) gde vest osvane sa naslovom "Ta i ta zemlja gradi metro u Beogradu!". Onda to stigne na Beobuild, SSC i slične forume i onda imamo 326 strana diskusije, a metroa nigde
Bivis":2lcr1jcc je napisao(la):Sa pominjanjem Rusa cela priča se dodatno komplikuje, postavlja se pitanje da li će francuzi uopšte dozvoliti da im se neko meša u posao?
vucko":2lcr1jcc je napisao(la):Mislio sam da nas lozis jer nisi naveo izvor kad ono stvarno,uletese i rusi u kombinaciju :shok:
vucko":2lcr1jcc je napisao(la):Nego,francuzi jos nisu zavrsili projekat ko zna koliko ce ga jos raditi.Bas da vidimo sta ce biti u Moskvi ove nedelje u vezi metroa :kafa:
angry bird":3m0jbsbp je napisao(la):Homer Jay":3m0jbsbp je napisao(la):Videćemo šta će biti sa tim Rusima, ali ovo za sada zvuči kao jedna od onih vesti koja obavezno sadrži rečenicu: "Predstavnici tog i tog ministarstva te i te zemlje sastali su se danas sa srpskim zvaničnikom tim i tim. Tokom razgovora su gosti iz te i te zemlje izrazili želju da njihove firme ulažu u energetiku, poljoprivredu, izgradnju puteva, železnica i luka, i učestvuju u realizaciji beogradskog metroa." Onda to protokolarno saopštenje iz Ministarstva tog i tog stigne u novinsku agenciju (Tanjug, Beta) gde oni u naslov stave "Predstavnici te i te zemlje izrazili želju da ulažu u energetiku, puteve i metro". Onda vest stigne do informativnih portala (Blic, B92 i sl.) gde vest osvane sa naslovom "Ta i ta zemlja gradi metro u Beogradu!". Onda to stigne na Beobuild, SSC i slične forume i onda imamo 326 strana diskusije, a metroa nigdeBivis":3m0jbsbp je napisao(la):Sa pominjanjem Rusa cela priča se dodatno komplikuje, postavlja se pitanje da li će francuzi uopšte dozvoliti da im se neko meša u posao?vucko":3m0jbsbp je napisao(la):Mislio sam da nas lozis jer nisi naveo izvor kad ono stvarno,uletese i rusi u kombinaciju :shok:vucko":3m0jbsbp je napisao(la):Nego,francuzi jos nisu zavrsili projekat ko zna koliko ce ga jos raditi.Bas da vidimo sta ce biti u Moskvi ove nedelje u vezi metroa :kafa:
Pokušavam da shvatim ali mi ne ide...
vucko":86d2i59d je napisao(la):Ne radi se niocemu osim kreditu.Prosto receno 500 milki daju francuzi kredita i plan je bio da jos 500 da EBRD,e sada zbog politike ce umesto EBRD-a dati drugu polovinu rusi i tako ce svi biti srecni i zadovoljni,a mi cemo dobiti podzemni brzi tramvaj.
Sluđivanje Beograđana
LIČNI STAV
Autor: Branislav Jovin
Sa nevericom sam pročitao vest da su Vukan Vučić i Gradimir Stefanović imenovani za članove komisije za ocenu Studije „Beogradskog metroa“, zato što aktuelna gradska vlast dobro zna da su obojica, a posebno Vukan Vučić, apsolutno najodgovorniji za izgubljenih trideset godina u zamajavanju Beograđana sa „realnim i efikasnim rešenjem“ - odnosno sa uličnim tramvajem - koji se po naredbi od 6. aprila 2010. zove - ni laki ni teški - već „Beogradski metro“.
Počelo je to 1982. kada je profesor iz Filadelfije Vukan Vučić (ovo mi je rekao lično gradonačelnik Bogdan Bogdanović) ubedio predsednika IO grada (R. Stefanovića) da Beogradu nije potreban metro, da je tramvaj „realno i efikasno rešenje“. Tada su planovi i projekti evropskog Beograda sa metro-sistemom, zasnovani na zadatom vremenu putovanja do 30 minuta za 80 odsto stanovnika, kao i svi metro-sistemi projektovani posle Drugog svetskog rata (izradu je 1967 -1982. organizovala i finansirala Skupština grada) proglašeni za „sramotu Beograda“. Tada je Gradimir Stefanović (samoupravljač GSP-a) spiskao „Samodoprinos 1982“ (200 miliona dolara) u širenje mreže uskokolosečnog tramvaja iz 19. veka kao „realno i efikasno rešenje“, nazvano „Tramvaj za 21. vek“.
Priča se nastavlja 1990. kada je Skupština grada (ovo mi je rekao lično gradonačelnik Milorad Unković) potpisala ugovor sa SANU (nagrada za „Memorandum“) za izmišljeni zadatak „Studija transportnih sistema Beograda“; kada su V. Vučič i G. Stefanović ubedili akademika Branka Žeželja da Beogradu nije potreban skupi metro, i predložili „realno i efikasno rešenje“ - ulični tramvaj normalnog koloseka (umesto uskokolosečnog iz 1982) nazvanog „laki šinski prevoz“ zasnovan na - prognoziranom opterećenju do 12.000 putnika na sat po smeru (metodologija napuštena u Evropi 50-ih godina prošlog veka).
Iako je, 19. novembra 2008. Nacionalni savet za infrastrukturu proglasio Prvu etapu metro-sistema (projekti su, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, ažurirani 1997 - 2000) za razvojni projekat Srbije, tramvajsko zamajavanje Beograđana se i dalje nastavlja. Naredbom od 6. aprila 2010. imenovan je Radni tim sa zadatkom da napiše dokument „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“ - pri čemu je osnova - „realno i efikasno rešenje“ (iz 1992) sa imbecilnom „gore-dole“ niveletom sredinom Bulevara kralja Aleksandra i sredinom Bulevara Zorana Đinđića na Novom Beogradu. Dokument je, na osnovu „Memoranduma o razumevanju“ (6. oktobar 2011) dostavljen Francuskoj firmi ALSTOM, koja tehnikom „copy-paste“ proglašava „realno i efikasno rešenje“ sa ukrsnom stanicom na Trgu republike, za „Studiju beogradskog metroa“.
A kao vrhunac hipokrizije, aktuelna gradska vlast imenuje Vučića i Stefanovića da budu članovi komisije koja će „oceniti“ valjanost svog sopstvenog „realnog i efikasnog rešenja“ od pre dvadeset godina... Sluđivanju Beograđana očigledno - kraja nema.
Autor je rukovodilac projekta „Metro Beograd“ 1973-1982. i 1986-2000.
Bas tako.Nije ovo prijemni za akademiju nauka,sirokoj javnosti koja cita novine boli uvo da li je neko dr,mr i sta je radio.Nazalost ali tako je.milanche":1bcrj3k9 je napisao(la):Upravo tako Vucko. Svaki njegov intervju se svodi na licno omalozavanje Vucica, sto je meni prilicno ogavno. Umesto da kaze, to sto se predlaze nevalja zbog toga i toga, mane su to i to, ovo resenje je bolje zbog ovoga, cena je ista ili tako nekako, on pocinje od kulna bana i sve svodi na lican nivo. Na kraju ovakvim nivoom pisanja zapravo nista ne kaze o Vucicu ili novom planu metroa, ali zato sve o sebi isprica.