Šta je novo?

Metro

Nisam baš u toku...dokle se stiglo sa pričom o metrou od kada su Francuzi izradili studiju (jel jesu? xD)?
 
Aj ja sad da pitam, posto vidim da svi kukaju ako se i pomene da drzava nesto ulaze u Beograd - kada je to drzava i kom obimu pomogla svoj glavni grad, a da nije recimo pola para za Gazelu ili Avalski toranj?
 
Feanor":3ql2v7sl je napisao(la):
Aj ja sad da pitam, posto vidim da svi kukaju ako se i pomene da drzava nesto ulaze u Beograd - kada je to drzava i kom obimu pomogla svoj glavni grad, a da nije recimo pola para za Gazelu ili Avalski toranj?


Право питање. По мени, Србија показује да јој уопште није стало до престонице, филујући своју небригу демагогијом по (арнаутско-словеначком) рецепту "Трепча ради, Београд се гради". Никада ова земља неће за свој велеград учинити колико је, рецимо, Мађарска за Будимпешту. И то ће јој се вратити - свеукупним сиромаштвом.
 
Pa država nije u stanju da reši ni probleme koje je moguće rešiti u roku od najviše nedelju dana (govorim o stanju priobalja kod savskog amfteatra kao nešto što meni najviše smeta, gde je nagomilano silno đubre i neki atamo brodovi i ne bi me čudilo ako su neki još iz doba Kraljevine). Grad je od države tražio nadležnost, ali koliko znam nije je dobio. To je primer da država neće da uradi nešto za šta ni ne treba da daje pare, već samo da prenese nadležnost.
 
Погледајте само стање пројеката које држава финансира у Београду:
Прокоп - почело пре 36 година; незавршено.
Клинички центар - такође од пре три и по деценије се гради, сада и паре постоје и чекају годинама на рачуну неке од инвестиционих банака, али ми немамо пројекат; усељена само поликлиника, онолика зграда зврји празна.
Обилазница - почело пре 20 година. У међувремену Лесковац добио обилазницу, иако ни стара траса није пролазила кроз град, ал` је била преблизу...; београдска незавршена и у полупрофилу.
Народни музеј боље и да не помињем... а и Музеј савремене уметности.
Паметноме доста.
 
O,da...Beograd da ima nadleznosti i sve ce biti cakum pakum.

Feanore drzava recimo gradi most(to jest zaduzena je za njega) zemun borca a grad se busa da ga on gradi.Zeleznicki cvor je sagradila drzava sa sve podzemnom stanicom vukov spomenik,koliko znam grad nije dao ni dinar za to.Izmedju obilaznice i zeleznickog cvora mi smo dobili ono bolje,to jest zeleznicki cvor.A i drzava nam je izgradila autoput kroz Beograd.

Nego,francuzi jos nisu zavrsili projekat ko zna koliko ce ga jos raditi.Bas da vidimo sta ce biti u Moskvi ove nedelje u vezi metroa :kafa:
 
О да, управо тако, да је Београд имао надлежности, много више би било урађено.
Колико год нам градске власти биле несавршене, нема пројекта који је финансирао град, а да се толико отегао, као ови које сам навео.

Узгред, држава нам није изградила аутопут кроз Београд, већ је за њега град платио 66%, е сад да л` беше република 22%, а федерација 11%, или обратно, заборавих.

Железнички чвор држава такође није "изградила", јер он није завршен, а најглупљи део тог (идиотског) подухвата - изградња бетонске плоче за нову главну станицу у Прокопу - финансиран је, у време СПС-оваца, фамозном градском таксом од 3 одсто, коју су плаћали - Београђани.

Итд.
 
Jezive činjenice.

Meni jako zanimljiva tema, hajde da je vučko razdvoji, pa da pričamo o "Odnosu Beograda i Države" i o tome koliko Država koči/doprinosi razvoju Beograda
 
Homer Jay":2lcr1jcc je napisao(la):
Videćemo šta će biti sa tim Rusima, ali ovo za sada zvuči kao jedna od onih vesti koja obavezno sadrži rečenicu: "Predstavnici tog i tog ministarstva te i te zemlje sastali su se danas sa srpskim zvaničnikom tim i tim. Tokom razgovora su gosti iz te i te zemlje izrazili želju da njihove firme ulažu u energetiku, poljoprivredu, izgradnju puteva, železnica i luka, i učestvuju u realizaciji beogradskog metroa." Onda to protokolarno saopštenje iz Ministarstva tog i tog stigne u novinsku agenciju (Tanjug, Beta) gde oni u naslov stave "Predstavnici te i te zemlje izrazili želju da ulažu u energetiku, puteve i metro". Onda vest stigne do informativnih portala (Blic, B92 i sl.) gde vest osvane sa naslovom "Ta i ta zemlja gradi metro u Beogradu!". Onda to stigne na Beobuild, SSC i slične forume i onda imamo 326 strana diskusije, a metroa nigde :D
Bivis":2lcr1jcc je napisao(la):
Sa pominjanjem Rusa cela priča se dodatno komplikuje, postavlja se pitanje da li će francuzi uopšte dozvoliti da im se neko meša u posao?
vucko":2lcr1jcc je napisao(la):
Mislio sam da nas lozis jer nisi naveo izvor kad ono stvarno,uletese i rusi u kombinaciju :shok:
vucko":2lcr1jcc je napisao(la):
Nego,francuzi jos nisu zavrsili projekat ko zna koliko ce ga jos raditi.Bas da vidimo sta ce biti u Moskvi ove nedelje u vezi metroa :kafa:

Pokušavam da shvatim ali mi ne ide...
confused.gif
ScratchHead.gif
 
angry bird":3m0jbsbp je napisao(la):
Homer Jay":3m0jbsbp je napisao(la):
Videćemo šta će biti sa tim Rusima, ali ovo za sada zvuči kao jedna od onih vesti koja obavezno sadrži rečenicu: "Predstavnici tog i tog ministarstva te i te zemlje sastali su se danas sa srpskim zvaničnikom tim i tim. Tokom razgovora su gosti iz te i te zemlje izrazili želju da njihove firme ulažu u energetiku, poljoprivredu, izgradnju puteva, železnica i luka, i učestvuju u realizaciji beogradskog metroa." Onda to protokolarno saopštenje iz Ministarstva tog i tog stigne u novinsku agenciju (Tanjug, Beta) gde oni u naslov stave "Predstavnici te i te zemlje izrazili želju da ulažu u energetiku, puteve i metro". Onda vest stigne do informativnih portala (Blic, B92 i sl.) gde vest osvane sa naslovom "Ta i ta zemlja gradi metro u Beogradu!". Onda to stigne na Beobuild, SSC i slične forume i onda imamo 326 strana diskusije, a metroa nigde :D
Bivis":3m0jbsbp je napisao(la):
Sa pominjanjem Rusa cela priča se dodatno komplikuje, postavlja se pitanje da li će francuzi uopšte dozvoliti da im se neko meša u posao?
vucko":3m0jbsbp je napisao(la):
Mislio sam da nas lozis jer nisi naveo izvor kad ono stvarno,uletese i rusi u kombinaciju :shok:
vucko":3m0jbsbp je napisao(la):
Nego,francuzi jos nisu zavrsili projekat ko zna koliko ce ga jos raditi.Bas da vidimo sta ce biti u Moskvi ove nedelje u vezi metroa :kafa:

Pokušavam da shvatim ali mi ne ide...
confused.gif
ScratchHead.gif

Pa stvar je jasna, Tadic je bio orijentisan pro zapadno, dakle francuzi, a Nikolic orijentisan pro ruski.
Zato je sada aktuelna prica sa rusima.
 
Ali koji Rusi su sad uleteli u igru, o čemu se radi, gde je ta vest? Na koji način su Rusi ponovo aktuelni?
 
Vucko ja sam pitao najnormalnije jer stvarno ne znam...

I naravno da sam mislio za poslednjih 12 godina, a ne da mi nabrajas od Karadjordjevica...
To pitam iz prostog razloga jer mi ljudi kukaju poslednjih 12 godina da svi rade a Beograd se gradi i ja uvek imam neki osecaj sramote a ne znam zbog cega...

To sto si nabrojao Zemun - Borca most i ne moze da se zove beogradskim mostom... Realno nije ni blizu nekog sireg centra grada i totalno nema gradsku svrhu osim da teretno poveze dve obale za saobracaj koji zeli da izbegne Beograd, a to sto se grad poziva na to vec nije nas problem jer nismo mi vlast koja voli da laze...

Kako god bilo na kraju rasprava gde me optuzuju da se Beograd gradi od svacijih para, na kraju dodje do toga da svima u stvari smeta sto mnogo ljudi tu prima plate i penzije pa samim tim i u gradski budzet ide dosta para... To meni ipak nije za toliku mrznju... Moze to malo realnije...

Da slazem se da bi mogli da otvorimo posebnu temu o ovome...
 
Ja sve čekam da neko angry birdu odgovori odakle je vest o Rusima. Na kraju reših da pobedim sopstvenu lenjost i da proguglam. I da, vest postoji, iz "Politike" je, gde je objavljena 09/12/2008 !!!.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Za-metro-vishe-od-milijardu-evra.lt.html

Molim vas, budite pažljivi kada citirate vesti - zato uvek u "quote" i uvek stavite link na izvor da ne bi dolazilo do ovakvih zabuna. Dakle, Đilas ne ide u Moskvu, u Beogradu je, slika se sa košarkašima.
 
Pa i ja sve vreme čekam na to. Verovatno su videli datum na sajtu politike koji stoji gore desno, a koji ne označava vreme događaja već pokazuje trenutni datum. A ispod na kraju teksta stoji datum kad je vest objavljena. :lool: Dobro dobro, dešavaju se zabune.
 
vucko":86d2i59d je napisao(la):
Ne radi se niocemu osim kreditu.Prosto receno 500 milki daju francuzi kredita i plan je bio da jos 500 da EBRD,e sada zbog politike ce umesto EBRD-a dati drugu polovinu rusi i tako ce svi biti srecni i zadovoljni,a mi cemo dobiti podzemni brzi tramvaj.

Ukoliko bi rusi dali kredit oni bi i gradili metro, ne mislis valjda da su toliki id*** da kreditiraju svoje konkurente?
 
Sluđivanje Beograđana
LIČNI STAV
Autor: Branislav Jovin

Sa nevericom sam pročitao vest da su Vukan Vučić i Gradimir Stefanović imenovani za članove komisije za ocenu Studije „Beogradskog metroa“, zato što aktuelna gradska vlast dobro zna da su obojica, a posebno Vukan Vučić, apsolutno najodgovorniji za izgubljenih trideset godina u zamajavanju Beograđana sa „realnim i efikasnim rešenjem“ - odnosno sa uličnim tramvajem - koji se po naredbi od 6. aprila 2010. zove - ni laki ni teški - već „Beogradski metro“.

Počelo je to 1982. kada je profesor iz Filadelfije Vukan Vučić (ovo mi je rekao lično gradonačelnik Bogdan Bogdanović) ubedio predsednika IO grada (R. Stefanovića) da Beogradu nije potreban metro, da je tramvaj „realno i efikasno rešenje“. Tada su planovi i projekti evropskog Beograda sa metro-sistemom, zasnovani na zadatom vremenu putovanja do 30 minuta za 80 odsto stanovnika, kao i svi metro-sistemi projektovani posle Drugog svetskog rata (izradu je 1967 -1982. organizovala i finansirala Skupština grada) proglašeni za „sramotu Beograda“. Tada je Gradimir Stefanović (samoupravljač GSP-a) spiskao „Samodoprinos 1982“ (200 miliona dolara) u širenje mreže uskokolosečnog tramvaja iz 19. veka kao „realno i efikasno rešenje“, nazvano „Tramvaj za 21. vek“.

Priča se nastavlja 1990. kada je Skupština grada (ovo mi je rekao lično gradonačelnik Milorad Unković) potpisala ugovor sa SANU (nagrada za „Memorandum“) za izmišljeni zadatak „Studija transportnih sistema Beograda“; kada su V. Vučič i G. Stefanović ubedili akademika Branka Žeželja da Beogradu nije potreban skupi metro, i predložili „realno i efikasno rešenje“ - ulični tramvaj normalnog koloseka (umesto uskokolosečnog iz 1982) nazvanog „laki šinski prevoz“ zasnovan na - prognoziranom opterećenju do 12.000 putnika na sat po smeru (metodologija napuštena u Evropi 50-ih godina prošlog veka).

Iako je, 19. novembra 2008. Nacionalni savet za infrastrukturu proglasio Prvu etapu metro-sistema (projekti su, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, ažurirani 1997 - 2000) za razvojni projekat Srbije, tramvajsko zamajavanje Beograđana se i dalje nastavlja. Naredbom od 6. aprila 2010. imenovan je Radni tim sa zadatkom da napiše dokument „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“ - pri čemu je osnova - „realno i efikasno rešenje“ (iz 1992) sa imbecilnom „gore-dole“ niveletom sredinom Bulevara kralja Aleksandra i sredinom Bulevara Zorana Đinđića na Novom Beogradu. Dokument je, na osnovu „Memoranduma o razumevanju“ (6. oktobar 2011) dostavljen Francuskoj firmi ALSTOM, koja tehnikom „copy-paste“ proglašava „realno i efikasno rešenje“ sa ukrsnom stanicom na Trgu republike, za „Studiju beogradskog metroa“.

A kao vrhunac hipokrizije, aktuelna gradska vlast imenuje Vučića i Stefanovića da budu članovi komisije koja će „oceniti“ valjanost svog sopstvenog „realnog i efikasnog rešenja“ od pre dvadeset godina... Sluđivanju Beograđana očigledno - kraja nema.

Autor je rukovodilac projekta „Metro Beograd“ 1973-1982. i 1986-2000.

11/04/2012 18:44 Source: http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/sludjivanje_beogradjana.46.html?news_id=238028
 
To ja i govorim,vrti samo istu pricu umesto da bude aktuelniji i kaze,a sada su zavrsili taj i taj deo projekta govore to i to.

Nego samo negira sve sto se trenutno radi sto moze da radi,ali je neproduktivno i diskredituje ga.Vec se treba angazovati i raditi na kritici trenutnog projekta i resenja,a ne samo pucanju u prazno da se tako izrazim.A ako mu trebaju aktuelni podaci nek se samo objavi beobuilderima,ipak mi uvek znamo sve :D
 
Upravo tako Vucko. Svaki njegov intervju se svodi na licno omalozavanje Vucica, sto je meni prilicno ogavno. Umesto da kaze, to sto se predlaze nevalja zbog toga i toga, mane su to i to, ovo resenje je bolje zbog ovoga, cena je ista ili tako nekako, on pocinje od kulna bana i sve svodi na lican nivo. Na kraju ovakvim nivoom pisanja zapravo nista ne kaze o Vucicu ili novom planu metroa, ali zato sve o sebi isprica.
 
Ја се извињавам што прекидам ову већ хиљаду пута поновљену и неосновану критику али како се то Јовин дискредитује? Шта се то ново десило са пројектом брзог трамваја? На страну то што је овај чланак из Данаса само преписан и датира још од пре пола године бар.

Јовин за разлику од ових садашњих стручњака у дирекцији и заводу има квалитетне пројекте иза себе без којих Београд данас једноставно не би могао да функционише и има кредита на извоз.

Са једне стране Газела и главни и најефикаснији београдски правац,пешачка зона у центру града,амбициозан и квалитетан пројекат метроа,низ других пројеката из доба када нам је струка била на неком нивоу а са друге стране ретроградни ГУП,трамвај за 21. и 22 век,криминални и скупи УМП,квази СМТ накачен на УМП,студија забране високих објеката,игнорисање кључних неискоришћених локација уз обалу...Нема краја низу катастрофалних пројеката.
 
Jovinov plan za metro je bio dobar ali mislim da je bio preambiciozan, 5 linija metro-a je ipak bilo preveliki zalogaj za beograd.
 
milanche":1bcrj3k9 je napisao(la):
Upravo tako Vucko. Svaki njegov intervju se svodi na licno omalozavanje Vucica, sto je meni prilicno ogavno. Umesto da kaze, to sto se predlaze nevalja zbog toga i toga, mane su to i to, ovo resenje je bolje zbog ovoga, cena je ista ili tako nekako, on pocinje od kulna bana i sve svodi na lican nivo. Na kraju ovakvim nivoom pisanja zapravo nista ne kaze o Vucicu ili novom planu metroa, ali zato sve o sebi isprica.
Bas tako.Nije ovo prijemni za akademiju nauka,sirokoj javnosti koja cita novine boli uvo da li je neko dr,mr i sta je radio.Nazalost ali tako je.

Iz vise izvora cuh raznorazne price,nazalost Jovin i Maletin su skroz van aktuelnih desavanja,a kada bi se potrudili bi lako mogli reci koji deo novog plana valja a koji ne.A umesto toga da se izrazim moderno hejtuju sve od prve do zadnje stvari bez ikakvog analiziranja situacije nazivajuci sve podzemnim tramvajem.

A po planu francuza zapravo samo je vozilo tramvajsko a infrastruktura je klasicna.
 
Хахахах...Какав спин.Па ја не верујем.Па овде сте сами качили једини Вучићев интервју урађен зарад какве такве информисаности грађана о његовим плановима где он ни једном речју не спомиње и не образлаже своје замисли већ само омаловажава Јовина и његов пројекат. Пројекат чији контекст и време настанка ви занемарујете. А видим и да игноришете оно што сам више пута писао а то је да је Јовин све у вези метроа планирао сарађујући са творцима бечког метроа.

Иначе,Јовин је све што је до струке рекао својим пројектом за метро.Остало је само још да покуша да се избори за овим трамвајџијама и у том смислу ово што он ради је сасвим разумљиво и оправдано с обзиром да је баш тај Вукан Вучић сахранио београдски метро. Е то је другари његов "стручни рад". Томе треба придодати и његову обману народа пошто у својој књизи назива брзим трамвајем оно што народу представља као метро.

ЕДИТ: Сутра ће ме опет нападати многи како се кунем у Јовина а ја само одговарам на ова произвољна и неоснована тумачења лика и дела и једног и других. Лепо сам горе подвукао паралелу између пројеката једне и друге стране па молим лепо,ко хоће да сагледа ширу слику лако може да изведе сопствене закључке.

ПС: Нема "амбициознијег" и нерационалнијег пројекта од једне и по трамвајске линије за више од милијарду евра. ;)
 
Vrh