Šta je novo?

Metro

Delija, nije sporno Jovinovo znanje niti njegovi doprinosi ovom gradu, a takodje nije ni sporno unistavanje Beograda poslednju deceniju...

...ovde pričamo o tome koliko smo svi izgubili zbog toga što Jovin ne zna da iskoristi svoje znanje i nema pojma da ga prenese na šire narodne mase i time zaista pokrene lavinu pitanja.
 
А ја кажем да није у Јовину кривица већ у систему. Једноставно немате право да оспоравате једног стручњака са толиким кредибилитетом а да са друге стране игноришете или чак браните овај катастрофални систем. Ајде све али да кривите урбанисту и архитекту што не може против белосветске урбанистичко-политичке мафије и људи који држе све медије у Србији? Не могу и не желим то да схватим.

Да је било икаквог реда стручњаци би на миру радили а политика и сви интереси, ко зна чији све, би били подређени баш ауторима најбољих пројеката. Па упућенији овде су добили потврду да је метро политичка одлука.Па не треба ми више ни један аргумент против њих и у одбрану несрећног Јовина осим тог.

Иначе,СТФ сам си истицао политичко-мангупске способности Јовина у случају аутопута кроз Београд али то беше време када није постојао тамо неки ЕБРД који би својим условима бирао шта ће да се гради а шта не,када је седиште државе било у Београду а не у Берлину или Бриселу...
 
Pa čoveče, njega niko ne osporava!
Tj. njega kao stručnjaka niko ni nema realno pravo da osporava.

Ono što mi pišemo ovde je da u svojim intervjuima nije dotakao suštinu problema, i nije javnost objasnio manjkavosti "Beogradskog metroa", već po pethiljaditi put pominje Vukana Vučića i Tramvaj za 21. vek.

Još jednom, nije sporno njegovo znanje, već način na koji daje intervjue.
 
On je valjda arhitekta a ne strucnjak za PR i marketing... Nije u redu da mu se zamera sto ne ume bolje sa medijima i javnoscu, pogotovu sto je i covek u godinama...

Nego, koliko bi kostala Jovinova prva linija danas jel moze da se proceni?
 
Око 800 милиона евра ако се добро сећам.И то део линије од Земуна до Вука.

mekbejn":1iayue8u je napisao(la):
Pa čoveče, njega niko ne osporava!
Tj. njega kao stručnjaka niko ni nema realno pravo da osporava.

Ono što mi pišemo ovde je da u svojim intervjuima nije dotakao suštinu problema, i nije javnost objasnio manjkavosti "Beogradskog metroa", već po pethiljaditi put pominje Vukana Vučića i Tramvaj za 21. vek.

Još jednom, nije sporno njegovo znanje, već način na koji daje intervjue.

Ем што је небројано пута говорио о мањкавостима брзог трамваја ем што је ово прекопирани текст од пре пола године,ем што јесте суштина кредибилитет људи који стоје иза брзог трамваја.
 
Добар је Јовинов план и није, као што каже Спасиотект, превише амбициозан јер предвиђа пет линија; треба рећи да су то уствари две основне линије, које се рачвају у четири крака, од којих су два додатно повезана линијом 5 (Земун - Баново брдо).
Капацитет на појединачним крацима (засебним линијама) је био 25.600 путника по смеру на сат, што ће рећи, тамо где се преклапају две линије (од Сава центра до Вука и од Дорћола до Прокопа), то је 51.200. Дакле, нити су засебне линије предимензиониране, нити на местима преклапања постоји опасност од загушења; напротив, све је како треба.
Ако је нешто Јовиновом плану додало ноту мегаломаније, то је план Регионалног метроа, који јесте преамбициозан, са дубоким тунелом испод Новог Београда и Саве, а има приличну фалинку да није повезан ни са једном од две главне жел. ст. (Прокоп и НБ). Данас је јасно и Јовину да од тога нема ништа.

Оно што није у реду, то је данас некога оптуживати да је 1980-их "убио Београд" неградњом метроа, већ трамваја. То је било време тешке економске кризе, Милке Планинц и економске "стабилизације", са несташицама струје, кафе, чоколаде... и обустављања свих непроизводних инвестиција. Па је тако Југославија, где су Тито и револуција били највећа светиња, прекинула чак и градњу Музеја револуције. Није постојао тада ни промил шансе да се гради метро. А трамвај је био остварив и - добар пројекат. Било је то време другог нафтног шока. Цене нафте и данас су високе. Трамвај за Нови Београд одавно се исплатио, сачувао нам је много новца и самим тим учинио градњу метроа - остваривијом.

Данас се не треба бавити личним зађевицама, треба изградити метро, па би заиста било много корисније да се Јовин, уместо за свађалачке и контрапродуктивне медијске иступе и бесна писма подвлачена разним бојама и препуна ад хоминем квалификација, определио за нешто мудрију тактику и стратегију. Па да бар, ако на пример мора надземно на НБ, добијемо метро мост где треба, и слично.
 
Sve je sazeto,pantograf.Ocigledno imas vise godina za pojasom nego mi 20 do 30 godina koji ovde pisemo.

Drago mi je da si se osvrnuo i na istorijski momenat,ja nemam nista protiv tramvaja za 21 vek osim sto nije probijen onaj tunel kroz terazijski greben.

I to je ono sto skoro svi pricamo,da Jovin treba biti konstruktivniji,ne u smislu da treba da kaze da je novi plan fenomenalan vec da ga lepo taksativno izanalizira.Pokusacu kada se objavi zvanicni plan da ga kontaktiram pa da imamo ekskluzivu za Beobuild u kojoj bi on detaljno izanalizirao plan.
 
Kao sto su i drugi rekli, niko ne govori ovde o tome sta je Jovin uradio ili ne. Niti treba da uporedjujemo CV Jovina i Vukana. Ali svako, pogotovu ko se smatra za akademskog gradjinana, ko omalovazava licnost, a ne projekat, zapravo nista ne kaze o tome koga omalovazava vec o sebi. Takav nacin obracanja je jako ruzan.
Jovinov plan jeste dobar, ali je predimenzionisan za Bg. Dovoljno je tri linije i da se pokrije ceo Bg, kao ne nekim varijantama tih planova. Primera radi najveci kapaciteti koji se ocekuju, prema vise studija koje su radjene, je oko 13000p/c/smer i to za 10-20god, na vrlo kratkim deonicama od svega nekoliko stanica
 
Миланче, довољне су три линије које се секу у три станице (совјетски модел, прихваћен од многих, малтене од свих), па да се покрије готово сваки град од 1 до 1,5 милиона становника. А, као што написах, мрежа по фамозном Јовиновом плану заправо је еквивалентна систему од три линије...

Када је о капацитету реч, ипак треба знати да је по Систриној студији очекивани број путника на линији 2 (центар - Баново брдо) 2021. године већи од 20.000 на сат, а на првој линији (Земун - центар) нешто мањи. На презентацији у Старом двору пре десетак година наши стручњаци су се мрштили на ту оцену, али су је Французи бранили... Па, поброј само аутобусе који прелазе Бранков мост, и додај трамваје и бусеве са Трамвајског (Јовинова М1 обједињује тај саобраћај, а богами отима путнике и аутобусима који прелазе Газелу), па ћеш видети да зацртани метро-капацитет од 12-13.000 места на сат ми већ сада нудимо путницима...
 
Pa ako se vec toliko zeli Jovinovo misljenje, neka Beobuild uradi sa njim intervju i postavi mu konkretna pitanja. Bilo bi lepo za promenu, posto se ionako nista ne desava po pitanju metroa...
 
Zar ne bi bilo pametnije da beobuild uradi intervju sa gradskim čelnicima tj. sa ljudima od čijih odluka zavisi sudbina metroa, a ne sa Jovinom koji jednostavno nema nikakvog uticaja u procesu donošenja odluka.
 
@Pantograf: Ono sto znam da je saobracajni fakultet vsio merenja broja vozila i brojanje putnika koji prelaze preko brankovog mosta, i ako se dobro secam, njihova procena je da sad ima oko 16000 p/c/smer. Ono sto si njihove procene je da metro nikad nece (nije ni logicno) da preuzme sav taj saobracaj, pa ocenjuju da ce na tom pravcu, takle od usca do trga, biti oko 10.000p/c/s i to samo na relaciji od te dve-tri stanice u danasnjim okvirima do nekih 12.000 za 10-20god

Sto se tice ideje o intervju Jovina, mislim da bi to bilo dobro, ali bi trebalo uraditi i intervju sa Vucicem uloliko je ikako moguce, cisto radi objektivnosti foruma, da obe strane iznesu svoje misljenje ;)
 
Jovinov problem je sto ne shvata da ponavljanjem iste price svaki put daje sliku jednog ficfirica umesto slike uglednog strucnjaka.
 
Delija ja tebe stvarno ne razumem razumem da u potpunosti podrzavas ideju metroa koju je Jovin predlozio i to je ok. Ali ne razumem kako podrzavas ovakve njegove nastupe koji su identicni svaki put. Pogotovo mi nije jasno kako mozes da podrzavas izrazito pljuvacki stav koji od strane bilo kog iole ozbiljnog funkcionera sa druge strane bio on djilas ili ne moze naici samo na ignorisanje. Ja ne pamtim da je ikada neko od pripadnika vlasti za ovih 12 godina rekao i makar jednu losu i ruznu rec o Jovinu dok je on bio prilicno recit.
 
Pa Jovin je ljut sto je ispao iz igre za metro pa sad pljuje sve redom. Nazalost zbog toga gubi kredibilitet u ocima javnosti.
 
ма кол'ко год ја ценио његов рад и кол'ко год да ми се свиђао његов план, његова појава у јавности наилази само на моје игнорисање и чуђење како неко ко је његовог калибра може тако ниско да падне
 
Slazem se i bolje mu je da ne prica o politici i rezimima jel je on i sam bio rezimski lik inace ne bi ni imao priliku da uradi par nama poznatijih i znacajnijih projekata. A kontradiktornost mu je jaka strana poziva se na Djindjica u svakoj izjavi a pritom snima priloge za DSS
 
A potpisao je preokret i podrzava LDP :lol:

Nazalost,izgubio je kompas.
 
Igor":1tlf00fh je napisao(la):
Delija ja tebe stvarno ne razumem razumem da u potpunosti podrzavas ideju metroa koju je Jovin predlozio i to je ok. Ali ne razumem kako podrzavas ovakve njegove nastupe koji su identicni svaki put. Pogotovo mi nije jasno kako mozes da podrzavas izrazito pljuvacki stav koji od strane bilo kog iole ozbiljnog funkcionera sa druge strane bio on djilas ili ne moze naici samo na ignorisanje. Ja ne pamtim da je ikada neko od pripadnika vlasti za ovih 12 godina rekao i makar jednu losu i ruznu rec o Jovinu dok je on bio prilicno recit.


Лоше памћење имаш Игоре.Имали смо једини интервју са Вуканом Вучићем где он није говорио ништа о свом пројекту већ само оспоравао Јовинов. Ево ,изгледа да морам по трећи пут да поновим да је овај последњи текст прекопирани Јовинов интервју од пре пола године.

Неко ко модерише овај форум и ко је врло добро информисан ове ствари не би смео да превиди.

И још нешто.Са једне стране имате Јовина и пар склоњених стручњака а са друге целе институције,странке и већину медија тако да ме не луде уопшете ваши ставови који су само последица те неравноправности.

Ето Игоре,имамо одличан предлог горе да се уради интервју са њим на неком вишем стручном нивоу.Он би се сигурно одазвао позиву тако да знаш шта ти је чинити. ;)
 
Priznajem da se ne secam tog intervjua koji pominjes ali sam lepo kazes osporavao je jovinovo resenje a ne jovina i nije ga sigurno pljuvao kao sto to jovin radi u odnosu na sve koji nisu za njegovo resenje i tu je osnovna razlika. Osnovna kritika prema jovinu se nije odnosila na kritiku projekta i predloga novih i nesto starijih vlasti vec na nacin na koji se to radi a koji misilm da on nije doziveo niti treba da dozivi.

I kad pricas o medijima nisam primetio da je nesto blokiran jovin medijski sem sto vecina urednika sigurno ne bi pustala takve pljuvacine koje on spominje pa makar bio i strucnjak. Uostalom jovin ima daleko vise intervjua nego vucic za koga kazem da se i ne secam njegovog intervjua pa makar bio i od skoro. Problem je sto jovin traci svoj medijski prostor nazalost, narodski receno arci artiju :)
 
Igor":35arsbpz je napisao(la):
Priznajem da se ne secam tog intervjua koji pominjes ali sam lepo kazes osporavao je jovinovo resenje a ne jovina i nije ga sigurno pljuvao kao sto to jovin radi u odnosu na sve koji nisu za njegovo resenje i tu je osnovna razlika. Osnovna kritika prema jovinu se nije odnosila na kritiku projekta i predloga novih i nesto starijih vlasti vec na nacin na koji se to radi a koji misilm da on nije doziveo niti treba da dozivi.

Е видиш довео си нас до суштине. Јовина лично ни не могу да критикују. Његови пројекти говоре за њега.А који то Вучићев пројекат може или уопште треба да критикује? Да ли било какве везе са струком има одлука да се уместо метроа гради трамвај? Како се то са стручне стране уопште може оправдати? На основу чега су Вучић и екипа дошли до тог закључка?На основу које студије? Њихово деловање од почетка нема никакве везе са струком па се они са те стране ни не могу критиковати.

Ево поделићу са вама још један детаљчић,чисто да бар неки увиде с ким имамо посла.

По Феремчаковом ГУП-у 2021 лева обала Дунава,преко пута ратног острва је замишљена као нова Ада. То не би био проблем да се тамо не налази велико водоизвориште које би у будућности снабдевало Београд квалитетном водом.Али ни то није најгоре. Из тих разлога је за ту локацију урађена еколошка карта.Е онда је Госин Ференчак током рада на ГУП-у 2021 из дирекције једноставно склонио све податке о тој локацији.

Али није ни то све.Погодите шта се налази испод северне трасе такозваног коридора 11? Па наравно још једно велико извориште које би ваљало уништити...
 
Kakve veze ima Jovinov nastup sa bilo čime. On se čovek bori koliko može u tim godinama. Sad će ispasti da je on kriv a ne onaj ko je na vlasti i odlučuje.
Pa ako je to istina da su isti ljudi koji su krivi što je beograd krenuo u izgradnju tramvaja a ne metroa opet odlučuju o sudbini beograda malo ih je napljuvao.
Da se stvarno krenulo u izgradnju metroa kao da on to ne bi podržao. Ali ovo i po trasi i po vozilima je tramvaj. I šta drugo može da kaže!
Kad bi krenula neka društvena akcija, recimo s ovog foruma siguran sam da bi je Jovin podržao. Zajedno bi činili dobar front da se proba uticati na javnost.
 
Pa ima. Trasa ti je 100% belam - znači da nije napušten automobilsko-tramvajski koncept. Vozila su ti 100% belam. Jedina novina ti je da vozila ne staju na semafor i sad se ne zove "belam bez jednog semafora" nego "beogradski metro".
 
Никс, људи, ово о "аутомобилско-трамвајском" концепту је један чист Јовинов конструкт, због којег га делимично мање уважавају стручњаци саобраћајне и сродних струка. Тако нешто у Београду не постоји.

У нашем граду, наиме, можемо закључити да постоји АУТОМОБИЛСКО-АУТОБУСКИ модел организације саобраћаја, који датира из послератних времена, када је трамвај "сузбијен" из центра, а нови делови града грађени без икаквог уважавања тог превозног средства. Што је била катастрофална грешка са економског становишта и због чега данас имамо мање пара у градском буџету.

"Трамвајски" и "аутомобилски" концепт су АНТИПОДИ један другоме, постоје градови са метроом у којима је развијан аутомобилски концепт (Париз у време Деголиста - изјава председника Помпидуа да "град треба прилагодити аутомобилу" - све до доласка градоначелника Деланое, социјалисте), али НЕ ПОСТОЈИ "аутомобилски град" са развијеном трамвајском мрежом. Управо трамвајске шине узимају највише места аутомобилима на градским улицама, управо је Париз био међу првим градовима у којима је АУТОМОБИЛСКИ ЛОБИ пре Другог светског рата испословао укидање трамваја, да би градске власти крајем прошлог века почеле интензивно да га враћају, уједно онбесхрабрујући на више начина употребу аутомобила...

Дакле, данашњи Београд је, када је о јавном саобраћају реч, пар екселанс АУТОБУСКИ град, с немерљиво већим уделом тог превозног средства у превозу путника од трамваја. Људи који су 1982, у време Израелско - Сиријског рата и Другог нафтног шока, успели да макар један значајан аутобуски коридор претворе у трамвајски, понављам, заслужују сваку похвалу, а не дрвље и камење које се на њих неосновано баца до данас.
 
Vrh